• lava

    Ahoj,

    minulý rok jsem si koupil Specialized Epic comp 29" a mám problémy s funkcí brainu. Volil jsem ho proto, že jsem si říkal, že je super, že nemusím myslet na zamykání tlumiče a všude se říká, že brain jako chytrý ovládání tlumiče pozná náraz ze zdola a při šlapání se zamkne. Jenže ať si hraju s brainem jak chci, nahustim ho třeba na skoro max., tak stejně na silnici při šlapání zanořuje a to poměrně dost, několik milimetrů. Nevím co s tím, je to normální? Pak je to pro mě teda velké zklamání. Mám to reklamovat, nebo si zaplatit repas? Jaké máte zkušenosti?

    Díky

    L.

    0 0
    • bradek  

      Od roku 2013 Brain nefunguje jako lockout, ale vždy trochu pruží:

      http://specialized.desk.com/…3-epic-brain

      0 0
      • lava  

        A safra. Díky za odkaz. Tak že repas bude k ničemu, když se jedná o vlastnost. Nějaká úprava, aby to fungovalo jako starej brain asi taky ne co?

        0 0
        • novas752  

          Vyhodit novej a sehnat starej. :) Je to tak lepší, protože tím nelikviduješ tlumič i ložiska na „náhodných“ nerovnostech.

          0 0
          • lava  

            Nechápu proč to takhle udělali, trochu lituju, že jsem nekoupil tlumič bez brainu s lockoutem a ještě by to kolo bylo levnější

            0 0
            • novas752  

              Mám pocit, že lockouty taky většinou 100% nezamykaj.

              0 0
              • Gustaf 81  

                tlumič mi lockout zamkne na 100% a vidlici taky. jen když opravdu vyvinu velikej na vidli, tak se mírně propruzi…mluvím o Fox ctd

                0 0
                • MlokCZ  

                  CTD tlumiče do roku 2015 včetně:

                  • climb režim nikdy není úplný lock
                  • jak moc bude tvrdý režim climb záleží na interním nastavení tlumiče (ovlivňuje především tlak BV, ale i nastavení velocity tune)
                  • pokud je climb režim blízký locku, tak to současně znamená, že descent režim je na tom s citlivostí opravdu extrémně bídně
                  • pokud má být descent režim opravdu citlivý, tak climb režim už omezuje jen decentně

                  Je to tedy už lepší než u starších tlumičů s propedalem. Tam se to chovalo úplně stejně a také záviselo na interním nastavení. Rozdíl descent vs climb je ale už o něco větší než předtím vypnutý vs zapnutý propedal.

                  CTD tlumičů jsem jezdil větší množství se všemi možnými nastaveními. A pokud je interní nastavení poladěné pro opravdu velmi citlivou polohu open, tak poloha climb omezuje jen hodně málo a k locku má proklatě daleko.

                  Aktuálně mám na jednom fullu poladěno tak, že climb režim mi udrží při šlapání ve stoje pro hezky plynulé a lehké šlapání, při větším opření už to neudrží a jde to trochu do zdvihu. A už i tohle nastavení nemá nijak extra citlivou polohu descent.

                  Na druhém fullu mám poladěnou poměrně citlivou polohu open (ale pořád ne úplně, tedy dalo by se ladit ještě znatelně do citlivější polohy) a už se to lehce pohupuju při jízdě ve stoje i při plynulém lehkém šlapání.

                  A jakmile byl tlumič poladěn, že to zcela udržel při jízdě ze sedla (i při jednom ostřejším záběru), tak v tu chvíli je poloha descent už zcela tupá (necitlivá).

                  Samozřejmě to trochu ovlivní i chování zadní stavby, vyzkoušeno mám dlouhodobě CTD tlumiče na 4 různých rámech s různým chováním.

                  U 2016 modelů jsou dva nezávislé kompresní okruhy (jeden pro open a medium a druhý pro firm polohu). To umožnilo zvětšit rozdíl mezi open a firm polohou a přiblížit se situaci, že open může být dost citlivé a současně firm blízký lock.

                  I přesto ani u 2016 modelů není firm poloha úplný lock. Ale už má k tomu blízko.

                  Oproti tomu u Fox vidlic je a byl climb nebo nově firm režim vždy v podstatě lock (odtrh tam je většinou někde kolem 60kg, takže to potřebuje už opravdu ránu, aby to šlo do zdvihu) a ta poloha hodně tvrá.

                  0 0
        • jonti  

          Kdyz to zamyka natvrdo, tak to dava hodne zabrat cepum a ramu. Je to o zvyku, pomalejsi nebudes.

          Nebo to zkus vzit do bikelive, tam to treba poladi. Pokud si pamatuji spravne, jsou to nejake planzety, pres ktere to tece. Kdyz se daji silnejsi, mohlo by to drzet vic.

          0 0
    • Rubi  

      " nahustim ho třeba na skoro max" vis jak se nastavuje tlumic u brainu jo? ta veta me trochu znejistela…

      0 0
      • lava  

        No snad vím, ale klidně se nechám poučit, jsem v tom nováček. Prostě experimentuju, tak že když nahustim tlumič dejme tomu na 250 psi, tak si potom sednu na kolo a pustim auto sag. Nicméně potom je tlumič opravdu měkej. Samozřejmě si hraju i se štelováním brainu a v podstatě trvale ho mám na nejtvrdší chod. Proto jsem mluvil o tom, že tlumič nahustim na víc, než při použití autosagu

        0 0
        • MlokCZ  

          Přefoukaní proti autosagu + brain na nejtvrdší. Tohle má už jediné řešení a tím je HT :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • lava  

            Na HT jsem jezdil, proto mě to pořád trochu zůstává hlavě. Aby jsme si rozuměli, v terénu kterej jezdim, je ten full parádní, to e nedá s HT srovnat. Štvalo mě to jen na silnici, ale tý jezdim minimum. Chtěl jsem jen vědět, zdali brain správně pracuje a experimentoval jsem.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • rdx  

      Predpokladam, ze ta cast o nahusteni na max je jen nejak nesikovne napsana :)

      Mam podobny lonsky model a pod zadkem to celkem bezpecne poznam kolikrat jsem kam cvaknul a na jakem konci jsem. Pri jizde milimetry nijak nestuduju.

      0 0
      • Rubi  

        ja jen jestli vi ze to ma nafoukat na 300psi, nasednout a zmacknout cudlik, to je totiz pro spravnou funkci docela zasadni…

        0 0
        • bradek  

          Kdyby nevěděl :) :

          http://www.ridefox.com/…autosag.html

          0 0
        • lava  

          pokud vím, 300psi je max, co ten Fox snese. Ale máte oba pravdu, na úplnej doraz na 300psi jsem ho asi nikdy nefouknul. Už přes 250psi to je klade odpor jako prase. Tak že říkate, i když jsem měl nafouknuto na 250psi a autosag si „odfouknul“, přesto mám nahustit na 300psi, použít autosag a bude to jiné? To se mi moc nezdá

          0 0
          • bradek  

            Těch 300 psů tam je jako univerzální tlak i pro těžký váhy, takže jestli nejsi nadváha, tak 250 psů bude stačit, jiné to nebude. Ještě si pohraj s nastavením odskoku, ale víc s tim neuděláš. Já vozím Brain úplně otevřený a odskok mám tak na půlce, mám to raději pohodlnější, pro mě se to houpe v normě a jak již bylo řečeno, je to šetrnější k tlumiči i čepům. Na drncání mám HTčko.

            0 0
            • rdx  

              ja mam pumpu jen do 250 (vazim 75) a brain funguje podle predstav. Na silnici i pri silovem slapani do kopce se moc znatelne nepohne. V terenu samozrejme pokud dostane ranu tak mirne povoli. Vozit ho stale utazenej neni zrovna idealni, dostava celkem zabrat.

              0 0
            • snas89  

              Řešil jsem to se svým mechanikem: vážím cca 72kg. nafouknu na 190 a neřeším, funguje jak má.

              Tzn, kontorlní proužek nikdy nejde na doraz a pruží to dobře.

              Skrze to vypuštění totiž občas unikne olej a pak to musí zbytečně na servis.

              0 0
    • JakeF  

      Nevymýšlej kraviny… Že se to lehce pohupuje vůbec ničemu nevadí a není to silnička, aby člověk jezdil celý kopce ze sedla.

      Pokud ti vadí pár milimetrů pohybu, tak jsi v prdeli, o tolik propruží i zadní stavba u hardtailu.

      0 0
      • ememem1  

        asi tak. a to este netusi co za problemy ho cakaju, ked sa to zacne srat naozaj :-)

        0 0
      • lava  

        já vim no. Po silnici jezdím naprostý minimum a v terénu je to naprosto špičkový kolo, o tom žádná. Jen mě šlo o správnou funkci. A fakt u hardtailu ti to propruží taky? To snad neni ani možný ne?

        0 0
        • novas752  

          U uhlíkovejch a ocelovejch rámů bych se tomu vůbec nedivil…

          0 0
        • JakeF  

          U pohodlnějších karbon rámů se mluvilo o cílený pružnosti zadní stavby až někde kolem 2,5cm „zdvihu“. Nakolik to je realita a nakolik marketingový výmysly, to ti neřeknu.

          0 0
    • Rubi  

      jeste tomu muzes pomoct tim, ze vic pritahnes odskok, pak to sice na malych nerovnostech trochu kope, ale pohupovani temer zmizi…on ten brain stejne trochu kope tak jako tak

      0 0
      • MlokCZ  

        Když hodně přitáhne odskok, tak ano, pohupování to ještě trochu omezí. Hlavní problém pak nebude, že to bude fungovat hůře na malých nerovnostech (kde to dynamicky s utaženým odskokem udrží více ve zdvihu a je méně citlivé), ale hlavně to pak bude úplně na hovno fungovat v pořádném terénu, protože se nebude tlumič stíhat vracet ze zdvihu.

        0 0
        • Rubi  

          tim padem jsem nemyslel pritahnout ale povolit, proste tam dat „zajice“ :D

          0 0
          • MlokCZ  

            Když ho povolí, tak to bude houpat více.

            0 0
            • Rubi  

              prave ze to male pohupovani to vraci rychleji a celkove to pusobi tvrdsim dojmem a to vyrazne

              0 0
              • Rubi  

                hlavne odskok na brainu funguje trochu jinak nez klasicky odskok na normalnim tlumici, pokud si to jel, taj si to urcite musel zaznamenat… ono totiz jakoby protlacis brain, rychly odskok ho vrati, ale pak uz nemas tu nerovnost na jeho odemceni, takze to zustava tuhe, cimz ti to na asfaltu udela vyrazne tuzsi celek, v terenu se to chova normalne, protoze tam mas nerovnost za nerovnosti…

                0 0
          • lava  

            jj, zajíc a ne želvu chápu. Jinak když to porovnám s vidlicí, na tu jsem sáhnul jednou a 100% spokojenost, lepší jsem neměl.

            0 0
            • pepek  

              Je dostatečně tvrdá, jo?

              0 0
            • Rubi  

              me prijde brain ultimatni pouze na zavody, casto jsem zapominal vypinal lock, vozil vidli i tlumic prefoukane, takhle to jednou nastavis a neresis, ale na brouzdani terenem bych to asi nechtel, jako zadek se s vyplym brainem chova hezky (ale je pak zas zbytecne ho tam mit) a vidle i s vyplym brainem je docela tupa, stara reba s dualairem na treninkovem kole nafoukana podle mych predstav je uplne jina pisnicka :)

              0 0
      • lava  

        jj, máš pravdu, občas mě připadá, jako by to špatně vyhodnotil a kopne si tam, kde bych to nečekal. Ale pořád oproti kopnutí HT je to pohoda :-)

        0 0
    • racek_chechtavy  

      Jenom napíšu svoje zkušenosti.

      Mám nastavený tlumič pomocí autosagu, rebound nekde na polovině…jediný co řeším tak kolečko na brainu. Když budu brát 1 = SOFT a 4=FIRM tak jezdím 2–3.

      SOFT si dám když je vyloženě sjezd.

      Jinak nic neřeším a jsem spokojený.

      Na FIRM je to ale tvrdý dostatečně, i když malé propružení tam je (v řádu jednotek mm) a popravdě nechápu lidi, co čekají že bude věc jako tlumič fungovat úplně bez jakékoli vůle a bude tvrdý stejně jako HT.

      A ke srovnání s předchozím brainem u kol do roku 2013 mě osobně ten od roku 2014 přijde mnohem lepší, hlavně díky eliminaci nepříjemného lupnutí při „odemčení“ pri prejezdu nerovnosti.

      0 0
      • snas89  

        Jj, taky ho tak mám nastavený a vyhovuje.

        I na přední vidli.

        0 0
    • creater  

      Já mám na 2015 na tlumiči napsáno nafoukat na 350psi, sednout, zmacknout červený ventilek, hotovo.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.