• mara53

    ahoj, mám skromný dotaz – platí na 100mm Skareba taky vzorec výpočtu tlaku vzduchu „1,65 x váha jezdce = hodnota tlaku v PSi“, chci si vidli správně nastavit a pokud možno nezničit hned na začátku ..

    0 0
    • náčelník  

      1,65 je pro zdvih 80 mm. Na 100 mm zdvihu to je 1,1 x váha jezdce v kg. Nebo 0,5 x váha v librách.

      0 0
    • DaveN  

      Lepší než něco počítat je změřit o kolik zajede noha do vidle při normálním posezu na kole. Mělo by to být nějakých 15 mm.

      0 0
    • mara53  

      takže musím trošku odpustit, včera jsem poprvé vyjel a moc se mi to nepozdávalo na cca. 155PSi.. Díky oběma,budu si tedy hrát s tím SAGem ..

      0 0
    • Daf  

      Akorat ty vzorce co jsou v navodu slouzi ke zjisteni, zda je ve vidlici spravna pruzina na tvou vahu. Nejedna se o zadny doporuceny tlaky. Vidli si nafoukej podle sebe. Ne podle toho vypoctu.

      0 0
      • náčelník  

        To je pravda, nicméně doporučuji napoprvé nafoukat tento vypočtený „počáteční“ tlak a od něj potom ladit.

        0 0
        • Daf  

          Totiz mit na skarebu sag 12–16mm to by byla ukrutne mekka. Me ta vidle funguje v podstate bez sagu maximalne nekolik milimetru.

          0 0
    • mara53  

      Jeeee, nechci aby se tady někdo kvůli mé blbosti hádal – takže: vážím 91 kg, závody nejezdím, Skareba jsem měl za hubičku od kamaráda (repase byla nutná).. Vím, že to není přesně vidlice pro mou váhu, jezdím kotouče a i když kolo nešetřím,věřím, že mi s pravid.údržbou udělá hodně radostí..V zimě asi dám nová pouzdra.

      0 0
      • mara53  

        jo a ještě jsem neuvedl – pružinku jsem koupil tužší – žlutou – odpovídající mé váze..

        0 0
    • jonti  

      Jedine co je treba dodrzovat, je maximalny tlak, inak je to v pohode. Pocitat tlak podla vahy je blbost, aj vzhladom k tomu, ze kazdy ma inu geometriu, u mna to na dvoch ramoch robi rozdiel asi 150psi a 120psi ako prijemny tlak.

      0 0
    • bastr  

      Dva roky jsem jezdil Skareba 80mm – vážil jsem 81–85kg – vyhovoval mě tlak 150–160 PSI. pak mi praskla pružinka pod pístem která tam je jako doraz – Žemlička z progres cyklu (tecnik of. dovozce Manitou) mě řekl že při 160PSI to prostě praskne – doporučujou max 140 pak už píst moc tlačí na doraz. Jinak žlutý péro je myslím jen do 87kg. Oficiální názor dovozce – Scareb je závodní vidle a závodník neváží víc jak 75kg;o) Hodně štěstí.

      0 0
      • mara53  

        zvláštní názor dovozce, jejich věc … a osobně si myslím, že pokud ji jezdím s kotoučema, její „měkkost“ mě zas až tolik netrápí – joo,kdybych měl véčka, asi by škrtání při zkroucení bylo slyšitelný,ale s kotoučema je to v pohodě, a znám pár kluků, co ji taky jezdí a važí podobně, a pořád drží… a ta žlutá pružina je správná – známý to konzultoval s p.Ždimerou z Progressu.

        0 0
        • bastr  

          trochu jsem to zblbnul – pan Žemlička se jmenoval Ždimera a opravdu ta žlutá je do98kg (měl jsem to v hlavě zafixované z Blacka kam se žlutá pružina nevejde). Nicméně jsem ho jezdil se žlutou pružinou a problém nebyl v ní, ale v té dorazové. Asi po 5000 při těch zmiňovanejch tlacích jsem mě praskla a ještě stihla poničit píst. tak jsem oboje musel měnit a při tom jsem se dozvěděl že i přesto že je v návodu uveden max tlak 190psi tak prej už nad 140 píst stlačí žlutou pružinu a v klidu trvale tlačí na tu dorazovou což vede k jejímu prasknutí. A tím jsem se dostal s ním ke konfrontaci toho že vlastně tahle vidle je při váze nad 85kg trochu mimo rámec regulérního sežízení a funkčnosti. Jednoduše závěr – Scareba nefoukat nad 140psi.

          0 0
          • mara53  

            jojo,v pohodě, já jsem si myslel, že si pleteš Skareba s Blackem, já dokonce nemám dorazovoou pružinku, ale je tam gumový doraz, který se max.časem trošku unaví.. pak jej vyměním… uvidíme teda, se SAGem/tlakem vzduchu jsem si trochu pohrál a je to teď supr poježděníčko – mám tam asi 103PSi a je to ono!!

            0 0
        • MlokCZ  

          Mě to tedy přijde mnohem horší s kotoučema. Že si to s v-čky sem tam škrtne špalíkem vem čert, to ničemu zásadně nevadí. Ale když v rozbitém terénu se Skarebem trošku víc vemež za brzdu, Skareb se zkroutí do vrtule a kolo místo aby jelo kam chci, tak jede kam chce Skareb, tak to je kritický (a to mám jen 70kg, naštěstí už delší dobu jezdím jiné vidlice).

          0 0
          • MlokCZ  

            Ale zase musím říct, že i přes šílené kroucení při brždění, tak Skareb 04, co má manželka na kole (a kterého jsem přes půl roku před ní jezdil já), tak po dvou letech stále drží a vakl nemá.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.