Prosím má někdo zkušenosti s nastavením Motion control ? Mě se stále nedaří vidlici správně nastavit buď se boří a nebo je hrozně tvrdá . Vážím 85 kg a jezdm težší terén. Jaké tlaky mám použít ? díky
Prosím má někdo zkušenosti s nastavením Motion control ? Mě se stále nedaří vidlici správně nastavit buď se boří a nebo je hrozně tvrdá . Vážím 85 kg a jezdm težší terén. Jaké tlaky mám použít ? díky
Tak tohle ti opravdu nikdo neporadi. Optimum si musis najit sam, jina cesta neni jezdi s pumpickou a zkousej :-)
jj foukat, ufukovat a ono se to časem vyřeší :))
V prvom rade skontroluj spravny tlak. Na zaciatok podla sag-u, neriad sa udajom na vidle. Neviem ako je to presne u Reby ale tipujem ze 15%-20% zo zdvihu bude ok. Ako pisu hore, na vyjazd zober pumpu a dolad podla potreby.
Nepises aky mas presne problem s MC. Je to pri slapani zo sedla, brzdeni ?
Nie som odbornik ale skusim to nejako zhrnut.
Modrym koleckom nastavujes kompresiu, zjednodusene zmensujes otvor ktorym tecie olej pri stlaceni vidle. Nasledkom je menej citliva vidlica kedze mensim otvorom preteka olej pomalsie. Pri stlaceni vidlice dochadza k zvysovaniu tlaku oleja a tu vstupuje do hry gate. Pri dostatocnom tlaku sa gate „otvori“ a umozni rychlejsie prudenie oleja ⇒ vidlica moze ist do zdvihu.
Z toho vyplyva:
Snad som nic nezmrsil, ak hej tak ma milan opravi :).
Při brždění se hrozně nořila a to jsem to nafoukal podle tabulek ! Díky za rady , nevěděl jak to vlastně pracuje , jezdil jsem na Manitou R7 super a tam se nafoukala jedna komora a bylo to hotový !Pohrál jsem si s tím a funguje nad mé očekávání ! Velice děkuji!
Pokud chces chovani trochu blizsi r7, tak nafoukej negativku o neco malo (10–20psi) min nez pozitivku.
Ja se pridam. Mam podobny problem. Nevim zda-li me vubec na Rock Shock Reba SL Poplock jde Motion Control ladit (myslim kompresi). Mrknete na obrazek. Obrazek v manualu ukazuje jiny vrch vidlice nez mam ja. Nebo snad touto moznosti disponuje jen nektera vidlice. V oznaceni vidlice jsem nezaznamenal zadny jiny rozdil. Tak jsem z toho trosku jelen:-). Diky za jakoukoliv pomoc…
Ne, nemáš jinou vidlici a obrázek sedí:-). Vytáhni si tu zátku a pak imbusem 2,5mm můžeš dle návodu přidávat nebo ubírat, simply clever.
Při dvoupolohovém poplocku nemůžeš nastavit plynule kompresi jako to lze s ovládáním z korunky (kde je 6 aretačních poloh).
Ty mezipolohy jsou ale stejně skoro k ničemu.
Jo dikas. Taky jsem si myslel. V manualu zminuji, ze nektere modely to maji. Takze nemusim byt z toho smutny? :-)
To „acidb“: O vikendu jsem se teoreticky vzdelal:-). Imbusem z korunky se nenastavuje komprese, ale propustnost (moment odemknuti zamcene vidlice pri narazu). Jestli jsem to teda spravne pochopil…
Jinak diky
jak píše mlok, pokud máš dálkové ovládání nejde to plynule, musel bys mít tuhle páčku se štelovátkem na řídítkách, to by to pak šlo .
http://www.kupkolo.cz/…%20st_cz.pdf Stranka č. 10 obr.č 3 Externi a interni Floodgate u tebe je Interni.
ale on neřeší GATE, ale kompresi přečti si to pořádně
Tak to pardon.
Ono samotne nastavovani kompresniho tlumeni neni az takovy zazrak, co se tyce jemnosti nastaveni. Mje zkusenost s moznostli jak plynuleho nastaveni komprese(Tora), tak s prezvakavanim mezi pozicema(Domain) je takova, ze zpocatku se nastaveni skoro neprojevuje a pak je zmena dosti skokova. Konkretne u Tory prvni ctvrtina rozsahu nedela nic, nacez pak zavisi na nekolika stupnich otoceni a tlumeni se meni dosti vyrazne. U Domaina to same, prvnich pak kliknuti bez efektu. Ono je to dane kontrukti toho tlumeni, kdy se zakryva prutokovy otvor.
U toho tlumeni taky zavisi jeho projev na impulzu, ktery vidlice dostane. To jest, ze privreni se nemusi projevovat pri pruzeni na miste rukama, ale pri ryhclem najeti na koren uz jo.
Jinak ja u vidlice volim nejcasteji krajni polohy, pritlumeni komprese se hodi pokud chces treba skakat aby vidlice tlumila, ale nechodina na doraz. Nebo prudke slapani ze sedla v trochu rozbitem terenu.
A pokud tomu spravne rozumim. Pritlumeni komprese je to stejny co udela Poplock (vyp-zap), ale ne kontinualne, ale skokove. Tudiz pomuze nehoupat kdyz jdes ze sedla. V pripade narazu a nastaveni Gate se sama odemkne, ze jo.
Kdyz jsem ji zkousel zamknutou tak jde promacknout stejne jak odemknuta jen ztuha… to bude asi tema zadelanyma prutokovyma otvorama…
Prvne, Gate je mozne aktivovat pouze pri zavrene vidlici-tvrdi manual. Gate je vpodstate pretlakovy ventik s nastavitelnym prepoustecim tlakem a kdyz nei vidlice uplne zavrena, nedojde k patricnemu „natlakovani“ aby se ventil otevrel. Asi by se dalo diskutovat o extremnich pripadech, kdy by se mohl gate otevrit pri hodne pritlumene vidli, ale to neni ted podstatne.
Cele tlumeni je postavene na omezovani prutoku oleje pres nejake durky. Kdyz nejake durky zavres(treba i castecne), tak tim omezis prutok oleje. Takze pokud dostane vidlice dvakrat stejny podmet a jednou je tlumeni otevrene naplno a jednou trochu rpivrene, v tom privrenem pripade stihne protec mene oleje a tim jde vidlice do mensiho zdvihu.
Pop-lock zna jenom dve polohy, otevreho a zavreno. V otevreno ma vidlice maximalni citlivost, v zavreho prichazi do hry Gate. Pak je Pop-Lock Adjust, ktery umoznuje nastavit misto pozice „otevreno“, pozici „trochu privreno“ prave pomoci toho modreho kolecka, ktere funguje jako doraz.
já si teď hrál se svou Rebou SL podle návodu RS a tady podle rad vás a k ničemu jsem se nedopátral. Vidli chci nastavit tak, aby mi při lockuoutu chodila jen minimálně a otevřena chodila úplně, používám to jen na šlapání ve stoje do kopce, tak jak jsem to měl na Epiconu a toto nastavení mi maximálně vyhovovalo. Teď mám v pozitivní a negativní komoře 140psi (mám 108kg) a internal floodgate mám nastaven na maximum (točil jsem po směru hodinových ručiček, čili uplně utáhnuto). A když poplockem zamknu vidlu a propružim se zabržděnou přední brzdou, tak vidla chodí normálně (akorát víc ztuha a jde slyšet odfukování) – což se mi vůbec nelíbí a chtěl bych jen ten minimální chod, co dělám špatně???
zkontoluj zda po uzamceni poplockem nejde tim koleckem na vidlici jeste pootocit-ve smeru zamykani…
nebo malo oleje?
mohlo by byt..ale jak syci, tka tam nejaky olej bude…
ono s min olejem nemusi jen fungovat lock
zkusim, ted jsem mimo, pak dam vedet, jinak upozornuju, ze vidla je nova – najeto 200km, ale jak se tu psalo, obecne RS se s mnozstvim oleje do vidlic nesere! :D