Krůčky k "finální verzi" :-)

Přidat foto

Vypadá pořád stejně, jezdí úplně jinak. Proběhlo pár změn.

Vidlice – výměna 34 za 34 s jiným offsetem a tlumičem. Z 55mm na 44mm (a je to cítit) a nově Grip 2 tlumič (ten je teda cítit mnohem víc). Původně tam byla FIT4 patrona, která byla pro moje ježdění úplně špatná. Tupá a nebyl na ni spoleh – buď přijatelně zobala a propadala se, nebo přesně naopak.

Pláště – musel jsem zkusit udělat něco, abych nemusel zahodit tahle karbonová kola, která jsem kdysi koupil v jednom ze svých gramařských záchvatů. Na jakékoliv kolo jsem je dal, tam jsem je nenáviděl. Jsou tvrdé jako šutr. Bez ohledu jestli byly tady, na enduru, jestli tam byly tenké pláště (Forekaster) nebo pořádné gumy s inzertem (DHR+Agressor), pořád to bylo nahov…

Doufal jsem že radiálních pláště jsem pomůžou, ale raději jsem nečekal moc a záplety stejně hodim do koše. Ale ve výsledku fakt fungují výborně. Guma je už na pohmat mnohem měkčí, přestože váží skoro 1200gr. Vzorek jsem nečekal tak agresivní. Původní jsem plánoval Mary v Gravity Pro dopředu, ale ve 29 jsem je nesehnal a nakonec to nebude potřeba. Jede to slušně (velmi dobře), drží to krásně a opravdu to tlumí a tlumí a tlumí… Pocit z kola je výborný – tak moc, že chci najednou zahodit všechny své Assegaie, DHRka a Dissectory a dát tam tohle. Na Enduro bych asi kombinaci Mary Gravity Pro Ultra soft a Albert Gravity Pro zkusil. Co to vydrží nevím – hlavně vzadu velkou výdrž nečekám. Zatím je dělají jen v Soft a Ultra Soft verzích. Já mám 2× Trail Soft.

Sedlovka – ze 150mm na 180mm, což je maximální zdvih, který rám snese. Kdysi jsem považoval cokoliv přes 120 za zbytečnost – holt idiot…

Kliky – z karbonových 170mm na hlinikové škaredé 165mm. Delší kliky nesnesu na žádném kole, vozím to tak asi 5 let.

Řídítka s nižším zdvihem. Nakonec i tyhle půjdou pryč. Často jsem slýchával, že Ibis řidítka neumí – nevěřil jsme tomu, ale je to pravda. Ať tam byly nízké nebo vyšší, v širší nebo užší verzi, otočené nahoru nebo dolů, nefungují nikdy. Přechod na RF to vyřeší.

Sedlo – tohle křeslo je tam hlavně kvůli synovi. Já můžu sedět na násadě od smetáku a je mi to jedno.

Platformy – nášlapy jsem v terénu přestal jezdit a vůbec mi nechybí. Naopak mi platformy dovolí jezdit věci, kam by mě hlava zacvaknutého nepustila. Tohle jsou levné plasťáky, které fungují úplně stejně jako 4× dražší kovové.

Kolo jsem dotáhl do krásně fungujícího stavu, teď ho můžu s klidným svědomím předat synovi a koupím si něco nového na hraní.

A pokud by chtěl někdo namítat, že je lepší neřešit a jezdit, má pravdu. Ale po zranění jsem pár měsíců nemohl na kolo vůbec a do terénu jsem se dostal poprvé až tento měsíc. Takže letošní sezóna je dost mizerná – cca 250 hodin jízdy. Snad bude druhá polovina lepší.

Ať to všem lítá.

(vloženo 23.8.25)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
TK75
TK75

25.8.25 06:50

Taky jsem stridal, ale platformy vzdy jen pres zimu mesic a potom kdyz byla chut na „trial“

Realne to bylo ale uplny prd, dokud to neni na kole aspon pul roku v kuse, tak se krasa toho neobjevi )

Reagovat
Lister
Lister

25.8.25 06:39

To srovnání nebude úplně jednoduché. Vždy jde o to co od toho kola chceš jak ho nastavíš a jak ho osadíš.

Jednoduše- Ripmo může jet dokonce hodne podovne jako Ripley, ale Ripley z kopce nikdy nepojede jako Ripmo.

Se stejnými koly to jede nahoru hodně podobně, pozice na kole je srovnatelná, ja na všech kolech používám podobný kokpit. Žádné 740mm tady a 800mm tam.

Z kopce mne Ripley ted už v ničem neomezuje. Snese toho dost, stačí mi na všechno co potřebuje, ale na lanovku bych ho nevzal. Ripley je samozřejmě živější, rychleji reaguje a pružení je nastavené samozřejmě trochu jinak – je to první kolo kde jsem jak vepředu tak vzadu nad doporučenými tlaky a používám dost komprese a i tak jsem u toho kola stále dost na limitu- žádné tvrdé dorazy, ale po každé jízdě jen několik milimetrů rezerva… pri větších dopadech už dokáže trochu znervoznet.

Zato pružení Ripma jsme na dno nidky nedostal je tam cítit trochu víc opory uprostred a to kolo snese styl typu pošlu to tam a ty se starej.

PS – k platformám, aby to nevypadalo, že jsem je objevil v posledním roce. Střídal jsem to vždycky, ale v posledních 2 letech je jezdím už výhradně na všem v terénu – včetně gravela.

Reagovat
Bungler
Bungler

24.8.25 22:12

FIT4 úplně stejná zkušenost.

Mohl bys napsat pár srovnání s Ripmem? Zajímalo by mě, kdybys tyhe dvě kola měl porovnat z pohledu jizdy do kopce a z kopce. Přišel jsem na Ripmo z předchozích 140mm, což znamená 7mm rozdil. Pocitově je ten rozdíl ale dalek větší. Tak by mě zajímalo, jestli Ripley vlastně pracuje v tomto ohledu stejně dobře jako Ripmo? Zároveň jestli jízda do kopce je na Ripley znatelně rychlejší oproti Ripmu?

Reagovat
Pi†el
Pi†el

24.8.25 17:29

250h na kole „ted“ neni uplne malo..

Reagovat
goofy
goofy

24.8.25 10:29

Parádní XCéčko ;-)

Reagovat
MilesWheeler
MilesWheeler

24.8.25 10:14

Ideální downcountry, když člověk bydlí v Rechlebkách.

Reagovat
TK75
TK75

24.8.25 09:57

Pěkný to je

Osvobození díky platformam taky zažívám uz 9 mesicu.Puvodne jsem chtěl zlepšit techniku a potom zas pricvaknout, ale zpátky uz pro mě cesta nevede

Reagovat

Další galerie z kategorie

káňa 17
Lister 16
Lukster 38
Lukster 12
JakubFoukal 16
roud 36