Zapletená kola - náhrada za Mavic Crossride Disc

40 nepřečtených
  • Filini

    Ahoj, jezdím Scott Genius 20 a chystám se vyměnit kola. Co vzít za Mavic Crossride Disc? Jezdím převážně výlety v terénu, závody minimálně. Zatím uvažuju o Mavic Crossmax ST Disc, je nějaká lepší varianta? Díííky ---Filini---

    0 0
    • maajkee  

      Až se budeš zbavovat těch crossridů, tak pokud jsou ještě v pohodě, měl bych o ně zájem.

      Kdyžtak písni na můj mail: maajkee@seznam.cz, Díky :)

      0 0
    • Hnoj  

      Chceš, aby byly bezdušové? Jakou hmotnost poždaduješ? Jaký máš rozpočet?

      0 0
      • Filini  

        Bezdušové není podmínka, hmotnost lehčí než jsou crossride, rozpočet do 15k … :)

        0 0
        • miki  

          Náby Dt Swiss 240s +ráfky Dt Swiss 4,2

          0 0
          • Hnoj  

            DT240S + ZTR355D + nějaké dobré dráty. Myslím, že do 15K by se to dalo.

            Budou bezdudošévé, budou to držáky a budou hoooodně lehké…

            0 0
    • MlokCZ  

      Možností tu máš hrozně moc.

      Pro UST buď zapletená STčka (SLka bych kvůli úzkému ráfku nebral) nebo Fulcrumy (nevím jeslti do 15tis. seženeš Zero) nebo ruční záplet na ZTR Arch (ať už třeba na 240s nebo levněji na Hope).

      V neUST je tu pak výběr ručních zápletů obrovský.

      Doporučím jedinou věc a to i když teď nepožaduješ, aby byly UST, tak bych vybíral z těch UST variant.

      0 0
      • Ricci  

        Prednedavnom sa dali zohnat Zera cca za 11,5 v akcii, teraz okolo 15

        0 0
    • scret  

      jak pise Mlok, rozhodne bych uvazoval uz o UST, a pokud jsi jeste k bezdusim „nedospel“, zatim muzes jezdit s dusema na UST kolech jako jsem to kdysi praktikoval ja…

      dneska kazdopadne bych uz jezdil jen bez dusi, je to krok kupredu…

      ohledne ST, ja jsem s nima max. spokojenej, ale muzes zvolit i rucne zapleteny kola… napr. Hope + ZTR a draty dle libosti…

      0 0
      • siafu  

        No a když výhledově pořídím třeba záplety Mavic Crossmax SLR Disc 08, tak můžu na nich jezdit klasické neUST pláště? Konkrétně třeba kombinaci duše Maxxis Flyweight + Kenda Karma 2.0, kterou mám na kole teď?

        0 0
        • Singlespeed  

          Můžeš na nich jezdit cokoliv, stačí se podívat do manuálu (ERTRO = klasika).

          0 0
        • scret  

          jj, da se… me ale osobne laka kombinace UST kol s klasick. plastema a do toho NoTubes… ted momentalne mam UST gumy a UST kola, na Reignu mam jeste do UST gum nalitej NoTubes tmel – od ty doby je to total neprustrelny!

          0 0
    • Singlespeed  

      Lepší variantu než ST-éčka asi těžko hledat. Ruční výplety z drátů se zahnutou hlavičkou a ultralehkých ráfků se mi zdají v současné době už trochu retro a např. odolnost proti rozcentrování v porovnáví s Crossmaxy je výrazně nižší. Některým se nepodaří rozcentrovat Cmaxe za celou dobu používání.

      0 0
      • Hnoj  

        odolnost proti rozcentrování v porovnáví s Crossmaxy je výrazně nižší.

        Tohle je IMHO naprostý nesmysl. Dobře udělaný výplet s dostatečně pevnými ráfky bude s crossmaxy v příslušné šířce ráfku, co se týče odolnosti zcela srovnatelný…

        0 0
        • pižmoň  

          Jak bys odolnostne proti rozcentrovani porovna draty supercomp+ZTR Olympic a zminovany Cmax Slr.Jinak co pojede lepe?

          0 0
          • jonti  

            Olympicy vozim s draty revolution a na bezne jezdeni bych je nechtel. Do kopce to jede uzasne, super to zrychluje, ale v technickych pasazich to je malo tuhe a ja si uzivam predevsim ty sjezdy. S Crossmaxama bych srovnaval vahove srovnatelne rafky – ZTR Arch nebo DT4.2.

            0 0
            • pižmoň  

              Ted mam kola 1750GR,rafek papirove 450gr,170gr duse,30gr ocel niple,jde zmena oproti takovym kolum poznat dost,pojedu o 1–2pastorky tezsi prevod?jak moc jde znat ta slaba tuhost,omezuje to nejak jizdu nebo se s tim da zit?

              0 0
          • Hnoj  
            1. Bych nedal Olympicy (zbytečně lehké, zbytečně křehké)
            2. Nedal bych Super Compy (dle mého názoru nesmyslný drát)

            Kombinace kol ZTR Olymp + SuperComp + třeba Novatec se dostane váhově na 1400g bez RU, což je o 100g méně než maxy SLR (protože jsem ještě neviděl maxy s váhou nižší než 1490/pár). Každopádně výše jmenovaná sestava nebude odolností ani tuhostí nijak zázračná.

            Kdybysme to tedy řešili ve zcela srovanetelné sestavě, tedy:

            třeba Novatec, ZTR355D, Sapim CX Ray (DT Aerolite) = (1480g), troufám si tvrdit, že lépe pojedou ruční náplety a odolnost bude cca stejná.

            0 0
            • pižmoň  

              Co mas proti supercompum?rev. se po vice centrovanich krouti,me uz ze 4 dratu totalne olezla barva a nevim proc.a supercomp by mel byt dost odolnejsi,vaha neni az tak zavratna proti rev. nahoru nejakych 30gr.Jinak jaky bude rozdil v lehkosti jizdy?pojedu tezsi prevod pri stejnem usili nebo o poznani rychlej?

              0 0
              • kubad  

                když tomu rozumíš tak proč chceš radit?

                revolutiony vozí běžně na DH a nemají problém

                0 0
                • pižmoň  

                  Nerikam ze tomu rozumim ptal jsem se co je spatneho na supercompech,nemam tolik penez,abych si je koupil po 2. a vypekl se znovu,treba mam jen smulu.

                  0 0
                  • kubad  

                    Vyhody SuperCompu proti Rovolutionu ve vetsi pevnosti s rafkama NoTubes proste nevyuzijes. Kvalita dratu je srovnatelna neni duvod aby mely SuperCompy lepsi povrchovku

                    0 0
                    • bluma  

                      Když tu povídáš o ZTR a pevnosti výpletu, jak to je třeba v porovnání z DT Swiss? Vím že ZTR nemají kalíšky, ale je v tom nějaký větší rozdíl? Třeba porovnání zápletu s ráfkem ZTR Arch versus DT Swiss 4.2d?

                      0 0
              • jecnak  

                Kazdy drat se pri centrovani krouti, nekteri vyrobci dokonce doporucuji i kulate draty pri centrovani pridrzovat, delaji na to takove kleste. Stejne tak pred centrovanim promazat niple (zavit nipl/drat). I tak ale kdyz sednes na nove zapletenem kolo, vydava prvnich par desitek slapnuti praskave zvuky, jak si draty sedaji a pootaceji se.

                0 0
              • jecnak  

                A k rozdilu – rozdil poznas predevsim pri zrychlovani, trochu i pri ovladatelnosti, protoze nepusobi tak velky gyroskopicky efekt na prednim kole. Jestli pojedes o nekolik pastorku tezsi prevod si netroufam tvrdit, podle me je to jen reklamni masirka. Znatelne je ale. kdyz sednes na kolo s nejakymy ultralehkymi zaplety – treba ty ZTR Olympic – kolo sice leti jak raketa, ale v terenu nedrzi stopu. Vetsi prinos nez treba ve 100g uspory vidim spis v nativnim UST. Mavicy a nebo Fulcrumy jsou v tomhle podstatne prijemnejsi, jsou takovy rozumny kompromis mezi hmotnosti/tuhos­ti/ovladatelnos­ti. Navic maji UST, coz je dle meho mineni znacna vyhoda.

                0 0
            • Pavel100  

              SLR Disc 2009 manual: Adjust the tension (120 – 130 kg for the front wheel disc side (if necessary) and 130 – 140 kgs on the free wheel side of the rear wheel)

              ZTR Olympiáda a 355 mají 85 až 95kg

              0 0
              • Vilém  

                A? U crossmaxu je trochu min dratu, z trochu jineho materialu. Takze napnuti dratu nerika naprosto nic.

                0 0
                • Pavel100  

                  Max. tension dle výrobce: Sun Rims 110kg, DT Swiss 120kg pro porovnání s No Tubes

                  0 0
                  • Vilém  

                    Porad nechapu co tim chces rict. Kdyz budu mit 32 dratu napnutejch treba na 100kg, tak to bude jako mnohem horsi, nez 20 dratu napnutejch na 130kg? Rek bych, ze Crossmaxy vdeci za svoji tuhost spis materialu dratu. Duralovej drat o prumeru 3mm se proste neprotahne tak jako ocelova 1,8 nebo 1,5ka.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Navic u Cmaxu a jinych zapletencu se do toho pridava letme uchyceni dratu, vhodnejsi rozlozeni sil ve vypletu diky krizeni na leve strane/radialni napravo vzadu atd. Cmaxy maji navic dost tezky rafek – stara Vckova XLka kolem 480gr.

                      0 0
                  • Vilém  

                    Jeste k tomu porovnani. Tim jsi myslel co? Nikde tu jsem maximalni napnuti pro NoTubes nevidel.

                    0 0
        • Singlespeed  

          Mám takové zkušenosti, že i kola vypletená profesionálně např. na Netbike s využitím tensiometru mají pro mě subjektivně znatelně horší vlastnosti včetně odolnosti proti rozcentrování. Je na každém, aby si to vyzkoušel a porovnal. Neříkám však, že jsou C-maxy ST bezchybné. Jednoznačná slabina je jen dvoupraporková kostrukce ořechu (jsou borci, kteří při zuřivém záběru ohnou praporky na druhou stranu a zatlačí do těla náboje), který je nasazen na ultralehký trn zhotovený z jednoho kusu s tělem náboje.

          0 0
          • Hnoj  

            Já mám srovnání třeba kombinace Hope+ZTR Arch+CX Ray a tuhost byla velmi dobrá a hmotnost s STčky skoro shodná (tady se samozřejmě objevuje faktor designu, který většinu lidí kloní k Maxům).

            Problémy s volnoběhem jsou u Mavicu vcelku ohraná písnička, ale novější kola na FR mají nový ořech se 4 praporky, který by to měl řešit.

            0 0
            • Filini  

              Díky všem — vyšly mi z toho buď ty Mavicy nebo Fulcrum Zero. Vezmu asi Mavic, i se líp hodí k tomu kolu.

              Vyplatí se vzít model 2010 za plnou cenu nebo starší v akci? Jestli je tam i nějaká technologická změna, nebo jenom jinej nastříkanej obrázek…

              0 0
              • biker jura  

                u mavic slr 08 a 09 podle me ninu zadny rozdil. pisou sice ze rafky jsou odfrezovany jsou lehci, ale kola jsou tezka uplne stejne. navic když jsem mel moznost ten novy rafek okoukat a osahat tak mi tam prijde, ze vtech „odfrezovanych“ mistech jen neni cerna barva jako u tech starych, jinak ty stare maji ty prohlubne mezi paprsky skoro stejne velke. a i pokud byly lehci tak je to tak do 20g na rafek a to mi za tech 5000tis navic opravdu neprijde moudre kupovat.., ale pokud mas penize…proč ne

                0 0
              • MlokCZ  

                STčka se od 2008 neliší ničím zásadním, vždy jen pár gramů dolu. Myslím, že to je 1650g 2008, 1635g 2009, 1615g 2010.

                Jediný zásadnější rozdíl je, že od 2009 je pro přední kolo společné kolo na 15mm osu a klasiku (tam se dá redukce).

                Takže když bys teď potřeboval klasiku, tak máš u 2009+ výhodu v tom, že je přední případně připravené na vidlici na 15mm osu a kdybys měnil vidlici, nemusíš měnit přední kolo.

                Bral bych tedy klidně i starší model, když bude za dobrou cenu.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.