• Martin Hodan

    Zdravím bikery. Chci přejít ze 3–9 na 2–10. Má někdo nějakou radu či zkušenosti s určitými komponenty? Např, lepší jít do SRAM nebo SHIMANO? Volil bych něco z té střední zlaté cesty :) předem dík za radu a tip

    0 0
    • novas752  

      Volil bych 2×11 Sram GX. :)

      Jestli chces fakt jen 2×10 tak Deore nebo SLX.

      0 0
    • nitraq  

      Otázkou je proč – nesedí funkce, nevyhovují převody, mlátí přehazovačka bez shadow nebo si chceš prostě jen udělat radost?

      0 0
    • Vilém  

      Vyhozeny penize.

      0 0
    • Singlespeed  

      Systém 2×10 je po smrti úplně stejně jako 3×9. Tudíž montovat si ho na kolo není zrovna úplně chytré ;-). Pokud ovšem nejsi fajnšmekr, který přesně ví co chce, ale to určitě nejsi, to bys to nepotřeboval rozebírat na B-F.

      0 0
    • Martin Hodan  

      Jde o to že 3*9 mi nevyhovuje a díky tomu že jsem nedávno měl pad,tak jsem dost poškodil zuby u trojtacu a tím pádem chci přejít rovnou na ty jiné převody a když už tak i přejít z alivia na slx nebo něco od sramu. Sice mám kolo za 20cku ale do převodů klidně love vrazim…jinak na zbytek prdím :)

      0 0
      • Vilém  

        Rozhodne by davala vtsi smysl treba vymena vidlice.

        To by me zajimalo to poskozeni zubu, ze kvuli tomu chces vymenit kliky, razeni, kazetu, retez, smyk…

        0 0
      • nitraq  

        Fajn, takže nevyhovují převody. Nevyhovují proč? Resp. proč jsi měl díky převodům pád? No a když do převodů klidně prachy vrazíš, tak proč ne rovnou Eagle.

        0 0
        • novas752  

          Kolo za 20 pravdepodobne nebude mit naboj schopnej konverze na XD orech. Takze Eagla tezko.

          0 0
          • nitraq  

            Jasně, ale když kvůli štíplýmu zubu chce měnit celej pohon, tak proč ne rovnou i kola?:))

            0 0
      • oddie  

        Kůl přístup – na to podstatné prdět a do nepodstatného vrážet prachy :D

        0 0
        • Singlespeed  

          Přechod na 2×10 je asi nejzbytečnější investice, co lze na kole za 20 k provést.

          0 0
          • oddie  

            Tak zase ale, sice to nic nepřinese, zato to bude stát víc než je zůstatková hodnota kola :P

            0 0
            • Singlespeed  

              Kliky 1800 Kč + kazeta 11–42 650 Kč + přehazka 950 Kč + řazení 900 Kč + řetěz 350 Kč + přesmyk 500 Kč = 5150 Kč. Tudy opravdu ne, přátelé.

              0 0
              • Openmisak  

                Třeba v případě mojí manželky by bylo i těch 5 litrů dost dobrá investice. Nemusel bych poslouchat to strašlivý chroustání když přehazuje v záběru, asi by jí padal míň řetěz a celkově by to tam mohla sázet aniž by nad tím přemýšlela a nepřehazovala by si omylem na druhou stranu.

                0 0
                • novas752  

                  Singlespeed by to vyřešil úplně a bylo by to i levnější. :)

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Pro méně technicky zdatné ženy je k dispozici dokonalé řešení 1× něco, investice do 2×10 v tomto případě už vůbec nedává smysl.

                  0 0
                  • nitraq  

                    Navíc když převodníky z Číny jsou za dvě stovky, to pak není moc co řešit jiného.

                    0 0
                  • Openmisak  

                    No vida, tak to možná bude fakt řešení :)

                    0 0
                • Petr L2  

                  Obávám se, že při přechodu na 2×11 by měla stejné problémy jako před tím a navrch kecy o vyhozených penězích…

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Pro ženy jedině 1× něco. I technicky zdatná Tina tady dlouho řešila převody. Pak přišla jednoplacka a je vyřešeno.

                    0 0
                    • Petr L2  

                      Tesat do kamene !

                      0 0
                    • Lišák  

                      Mám pocit, že Tina právě začala řešit převody s příchodem jednoplacky. Buď jí chyběly lehký, nebo těžký. 10–50 tenkrát jaksi nebylo.

                      Ale možná se mýlím.

                      0 0
                      • kejda  

                        A neřešila přechody? Jen se ptám…osmý pivo

                        0 0
                      • Singlespeed  

                        Řešila to nejvíc v době dvojplackové, co si vzpomínám, dá se to tu najít :-). Nejdříve měla 3 placky, pohoda. Pak šla s dobou a dala dvě placky a začalo spekulování. 11–36 kazeta, pak 11–40 kazeta, 11–42, různé bastly od Werku, pořád tomu něco chybělo. Naštěstí přišel Eagle a je klid :-).

                        0 0
                        • Petr L2  

                          Však Eagle je jediný který dokáže nahradit 3× cokoliv všem ostatním vždy trochu chybí :-)

                          0 0
    • snas89  

      Ahoj, jstli chceš, ze svýho kola prodávám původní pohon 2×10

      https://www.bike-forum.cz/…1-raketa-1-2

      přehazka xtr má asi 800 km, všechno v dobrém stavu.

      0 0
      • Singlespeed  

        2×10 s kazetou 11–36 je, samozřejmě, špatně. Když už 2×10, tak s velkou kazetou 11–42, která redukuje zbytečné šaltrování mezi převodníky a poskytuje dostatečný rozsah převodů. Takže bud zainvestovat do nového Deore M6000 nebo nic. Vše ostatní je krok nebo spíše několik kroků zpět do pravěku :-).

        0 0
        • scalar  

          Mně kazeta 11–36 u 2×10 naprosto vyhovuje.

          0 0
          • Singlespeed  

            Proč ne. Ale doporučovat ji někomu nezkušenému bych si nedovolil. Ještě mám v paměti, jak se tady řešily převody v době dvojplackové, kdy byla k dispozici jen 36z kazeta. S příchodem velkých kazet teď už není u 2×10 co řešit a není třeba se vracet zpět.

            0 0
        • onuce  

          Mám 2×10 , 11–36. Vůbec jsem netušil, že by to mohlo být špatně. U 3×9 jsem vždy přemýšlel nad zbytečností nejmenšího tácu, a že jej asi odříznu. 2× dokonce deset mi tedy přišlo jako ideální. Proč není? Mám jen nepříjemný problém, že se mi při přehazování řetěz často fatálně kousne mezi tácy. Máte někdo stejnou zkušenost? Děkuji.

          0 0
          • Petr L2  

            Člověče mě to nedělá, začal bych u správného usazení a vůbec kontroly kondice přesmykače.

            0 0
            • onuce  

              Dobře, děkuji juknu. Kolo je ale cca půl roku staré a dělá to od začátku.

              0 0
              • petyn  

                Špatně seřízený smyk, šparně řadíš ( velké křížení řetězu ) nebo nevhodný přesmykač. Já jsem na 2×10 mohl jezdit na velkou pilu celý rozsah kazety bez škrtání smyku.

                0 0
              • Petr L2  

                To ještě neznamená, že nemůže mít blbě nastavený, nebo deformovaný přesmykač.

                0 0
                • onuce  

                  To je pravda, neb i po garanční prohlídce jsem podle škrtání přesmykače zjistil, že kliky byly úplně povolené…

                  0 0
                • onuce  

                  Všechny zákusky jsem objevil u kliky, viz foto. Co to as znamená? Děkuji

                  0 0
                  • onuce  

                    Je to opravdu záhada, žádné abnormality jsem neobjevil. Jen ty stopy po zaseknutí u kliky…

                    0 0
                    • figur  

                      Slabá pružina, zakydanej paraleogram smyku, zarezlý lanko? Prostě to vodítko pak jde pomaleji, vázne a řetěz může spadnout mezi placky.

                      0 0
                  • Vilém  

                    To je normalni stav, od toho jak se radi.

                    0 0
      • onuce  

        A za kolik? Mám vymačkanou kliku, jak mi to zapoměli v servisu dotáhnout.

        0 0
    • Martin Hodan  

      Asi máte pravdu pánové. Taky jsem si teď spočítal kolik by to vše stalo a skončil jsem u 5500kc :)) To už bych mohl spíš vyměnit vidlici…bral bych nějakou se 120mm zdvihem

      0 0
      • novas752  

        Tož třeba SR Suntour Raidon nebo Epicon nastavenej na 120. Ale nejlíp sem pošli pár fotek toho co tam máš teď – je tam pár problémů s kompatibilitou krku vidlice a hlavových standartů. Nutností jsou kotoučový brzdy.

        0 0
        • Martin Hodan  

          Tak samozřejmě. Na mém profilu najdeš fotky kola. Ale zatím to nespěchá…vidím to až během léta. Jinak ohledně té nehody jsem ohnul i patku. Narovnal jsem jí a ramínko je cajk…vše vypadá ok. Ale když měním rychlosti stane se že řetěz přeskakuje 1 rychlost. Např z 4 rovnou na 6 stupeň. Může mít vliv i vytahany řetěz? Zatím jsem neměl teda čas to prohlídnout popř štelovat hazku nebo doraz

          0 0
          • Singlespeed  

            Jak to tak čtu, nebylo by od věci navštívit slušný servis a nechat si patku zkontrolovat a řazení seřídit. Ušetříš tím spoustu času zbytečně stráveného na B-F.

            0 0
          • novas752  

            Jo už to vidim. Když na to tak koukám tak bych nejprve vyměnil brzdy. Gemini jsou spíš takový zpomalovače. :)

            A při výměně vidlice bys musel měnit i spodní kroužek hlavového složení, což je ale otázka pár desetikaček. Akorát ten Raidon bude cca to samý, takže ideálně aspoň Epixon.

            Může mít vliv vytahaný řetěz, ojetá nebo povolená kazeta, bordel v bovdenech a špatný nastavení no. akorát dorazama to nebude, ty ovlivňují jen krajní polohy, takže buď napnutí lanka nebo vzdálenost vrchní kladky od kazety nebo ta patka.

            0 0
          • Vilém  

            Zkontrolovat hak prehazky a bowdeny, predevsim posledni dil pred prehazkou.

            0 0
      • Singlespeed  

        Pokud chceš investovat do toho Authora v profilu, tak s rozumem. Kolo je v současném setupu komponentově vyvážené, takže se nabízí jediné: Neřešit a jezdit.

        0 0
    • Martin Hodan  

      Mám v plánu jít do servisu. Stejně nechám rovnou udělat garanční prohlídku a řetěz už má nejlepší za sebou. Ale jinak moje kolo nějak zvlášť neřeším. Zatím nemám ani čas se v kole hrabat a teď v té zimě skoro nejezdím. Jooo ty brzdy jsou nic moc ale zatím jezdím a neřeším jak už se tu píše :) kolo vyuzivam hlavně do práce a občas výlet na nějakej lehkej trail takže nemám velký požadavky. Vidím to tak že co na kole časem odejde to vyměním a nebudu zbytečně utrácet. Ale vidle a brzdy tam moc šetřit nechci a ty převody pouštím z hlavy

      0 0
    • Martin Hodan  

      Jinak s tím řazením to možná bude i kvůli nečistotám …jojo blátíčko tam nějaký je a jak jsem psal…ještě nebyl čas na to trochu kouknout. Možná stačí poladit a OK

      0 0
      • Namtos  

        Spíš stačí vyčistit , namazat a pak když to nebude dobré, tak poladit :) A když už to vyčistíš, tak ho můžeš i přeměřit…

        0 0
      • t29  

        Připomíná mi to kamaráda, co řešil výměnu přehazovačky se slovy „To Alivio vůbec neřadí, potřebuju XT nebo aspoň Deore“. Nakonec stačilo vyměnit lanko a bowden :)

        0 0
        • novas752  

          Musí být velice prekérní situace když přestane řadit XTR nebo XX1. :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.