• Pavel1492

    Má někdo zkušenosti zda vybrat převody: 1×11 SRAM převodník 34 zubů a kazeta 10–42 (budou chybět lehké převody?) nebo 2×11 od Shimana převodník 26 a 36 zubů a kazeta 11–42 zubů? Děkuji

    0 0
    • rdx  

      tak ±4 roky tady podobne vlakno bylo, ale ted uz to tu dlouho nikdo neresil …

      0 0
    • Lachtis  

      Na to si musíš odpovědět sám. Při tom 1×11 s 34z převodníkem máš velmi slušné převody do rychla a současně velmi, velmi těžké převody do lehka. Při tom setupu 2×11 máš solidní převody do rychla a dostatek lehkých převodů. Rozsahově je lepší 2×11, ale třeba Ti o rozsah nejde a bude pro Tebe lepší to 1×11…

      Tady si to můžeš krásně vyčíst: http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

      0 0
    • Carlllos  

      Mám na enduru SLX 2×11, 38/28 ve předu a 11–42 vzadu a jsem spokojený, využívám všechny převody, nechybí mi převody do lehka ani do těžka.. Myslím že jsem udělal dobře.

      0 0
    • Pavel1492  

      super kalkulator! Děkuji moc.

      0 0
      • kandik psi zub  

        jen tak na okraj- v tom kalkulatoru doporucuju sledovat taky skoky mezi jednotlivyma prevodama. Mozna mas dieselovy nohy a je ti to fuk, ale treba moje zkusenost je, ze pri normalnim xc cestovani po okoli jsou skoky nad 15procent uz celkem znat.....

        0 0
      • MichaelSimek  

        Nemáš zač :D

        0 0
        • satch  

          ale fakt je dobrej a hoodně využívanej, podle těch variací, co tam lidi naklikali… A to ti kdysi někdo říkal, že je to zbytečný, že si to přece hodí do excelu :-) a ted je to snad nejdoporučova­nější věc.

          0 0
        • Lišák  

          Jak se dají přidávat kombinace? Jsem to hledal a nenašel.

          A ještě prosba – nešly by promazat nesmysly? Např. jednozubový pastorek, stoosmnáctizubový a pod.

          0 0
          • Karlos009  

            Tím malým červeným plus vedle reklamy.

            0 0
          • MichaelSimek  

            Kdyz vybiras prevodnik nebo kazetu tak tam je uplne jako „prvni moznost“ „Search or add new“ a kdyz tam zacnes psat a nenajde to kazetu s takovym rozlozenim tak ji muzes pridat. (Asi to furt funguje pze novy pribejvaj :D )

            Jinak promazat nesmysly neni tak jednoduchy, je tam asi 12000 kazet a 9000 prevodniku. Spis bych mel zakazat pridavat novy kdyz uz je podobny nebo tak neco. Se priznavam ze jsem na to ted nemel rok moc cas. Ale zkusim si na to cas udelat a trosku to potunit.

            0 0
            • xtonda  

              Tak stačilo by algoritmicky vyhodit duplicity a zjevné nesmysly:

              • převodníky nad 3 placky, kazety nad 12 pastorků
              • posloupnosti, které nejsou rostoucí
              • konfigurace, kde je nesmyslný rozdíl počtu zubů mezi sousedními převodníky/pas­torky, co si tak vybavuji neviděl sem větší rozdíl než 16 u převodníků a 9 u kazet
              • konfigurace, kde je nesmyslně malý nebo velký převodník/pastorek

              A samozřejmě doplnit validace aby nesmyslné a duplicitní věci nešlo přidávat.

              0 0
              • MichaelSimek  

                njn, vymyslet by se toho dalo dost asi, jen si na to najit cas zase, ale kouknu na to no, ten pocet roste presprilis (asi me tam nekde nefunguje kontrola duplicit tbh)

                0 0
              • kandik psi zub  

                Co je nesmyslnyho na kazete nad 12 pastorku?

                0 0
                • Breakpain  

                  Ona uz existuje 13+ pastorkova?

                  0 0
                  • novas752  

                    neexistuje, ale to neznamená že si jí nemůžeš vymyslet a zjistit jestli by ti vyhovovala. :)

                    0 0
                    • Breakpain  

                      No… co na to rict, badat nad necim, co ani neni… Nevim, radsi sednu na kolo a jdu hoblovat tu moji 11ku ;)

                      0 0
                    • Singlespeed  

                      13 pastorků se dozadu ještě nacpat dá, takže předpokládám, že 13-rychlostní systémy už jsou vyvinuty a jen čekají na své uvedení na trh za 3–4 roky. Zajímalo by mě, na čem vývojáři makají v současné době, neboť 14 pastorků už mi přijde docela moc, takže to bude asi nějaká jiná vychytávka.

                      0 0
                      • Carloss  

                        no já doufám, že makají na převodovkách ať už skončí tahle komedie

                        0 0
                        • -b-n-x-  

                          „… a tak konci tahle komedie, zlo prohralo a dobro zije …“ – nebo tak nejak :-)

                          0 0
                      • Webonaut  

                        Nemyslím si, že by vývojáři měli v dnešní době takový technologický náskok, aby si mohli takto zasádní věci vyvinout a pak je na 3–4 roky v klídku odložit do šuplíku a čekat až trh uzraje. Naopak věřím, že jim docela hoří u zadku a cokoli se jim podaří vyvinout oproti konkurenci jde při nejbližší možný příležitosti ihned za zákazníkem.

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Nejdříve něco „na papíře“ vymyslíš, pak to dáš do prototypové podoby, testuješ. Než se zahájí výroba výroba bude třeba nových forem, přípravků, polotovarů, případně i strojů, musí se přizpůsobit subdodavatelé. Musíš to také dát vědět výrobcům celých kol, kteří připravují nové kolekce minimálně dva roky dopředu. Ti musí naprojektovat a vyrobit nové rámy odpovídající novým standardům, aby bylo nově vyvinuté komponenty na co navěšet. Takže ty 3–4 roky budou docela na hraně než se dostane něco nového mezi lidi, spíše to bude trvat ještě déle.

                          0 0
                          • Webonaut  

                            Vím jak funguje produktový design proces, je to můj obor. Souhlasím s tím co jsi nyní napsal – design proces takových produktů skutečně může běžně trvat 3–4 roky a ano, jsou s tím docela nahraně. Před tím jsi ale psal: „jsou vyvinuty a čekají“, což je něco naprosto jiného.

                            0 0
                        • novas752  

                          Buď si jistej že teď se dolaďují detaily na sezónu 2019, vyvíjí na 2020 a přemýšlí nad 2021. ;)

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Kolekce kol 2019 už se v Asii vyrábí, aby byla včas v prodeji (tedy na podzim tohoto roku). 2020 už se jen dolaďuje a maká se na 2021. Giganti bez výrobních kapacit (Specialized) to budou mít určitě ještě o rok posunuté (2019 už mají z velké části vyrobenu a připravenu k prodeji, 2020 se vyrábí, 2021 se dolaďuje a na 2022 se maká)

                            0 0
                            • novas752  

                              To je zase zbytečný ne? To by pak všechny ty kola a ostatní krámy ležely půl roku na skladě, což je dost drahý.

                              Dle výrobních čísel/štítků je většina kol vyráběná zhruba srpen-únor.

                              0 0
                          • Webonaut  

                            O tom jsem ale vůbec nepsal.

                            0 0
              • novas752  

                Všemožný velikosti a 4 převodníky bych tam nechal, spíš by to mělo být anonimizované od značek a modelů, stačí počty zubů. A nějak rozumně to seřadit.

                0 0
                • MichaelSimek  

                  jj osobne taky nebudu odstranovat 13 pastorky ci podobne veci…razene je to podle toho jak moc je ktery pouzivany coz me dava smysl, vetsina lidi bude chtit porovnavat standartni shimano/sram kazety / prevodniky tak by meli byt prvni a ty mene pouzivane si clovek uz nascroluje/naj­de/vlozi…spis me nefunguje dobre kontrola duplicit a hledani si myslim…ale beru vsechny pripominky

                  0 0
                  • novas752  

                    Já bych byl pro odstranění těch jmen. Prostě jenom počty zubů, to by taky odstranilo spousta duplicit.

                    0 0
                    • MichaelSimek  

                      Souhlasim ze by to odstranilo duplicity, ale zase spoustu lidi nezna presny slozeni kazet atp, takze je zajima shimano 10ka vs shimano 11ka a ne jednotlive zuby, jedine to pojmenovani vymyslet nejak lip

                      0 0
                      • novas752  

                        No tak aspon u prevodniku. :) Tam je tech duplicit strasne ale strasne moc. Treba 24–36 tam je asi 40×. :)

                        A jinak dekujem!

                        0 0
            • Lišák  

              Dík! Já furt hledal nějaký tlačítko a napsat to rovnou mně to nenapadlo.

              0 0
    • milan.v  

      Pavliku, dej vyhledat a budeš mít co číst tak na dva, tři večery …

      0 0
    • Jirka1986  

      Dnes bych jednoznačně volil 1×12, pokud je xd ořech tak 1×11 už nedává smysl. Pro nezávodní ježdění pak asi klidně 2×11.

      0 0
      • Singlespeed  

        Přesně tak. 1×11 byl jen takový velmi krátký vývojový mezistupeň. Kvůli nedostatečnému převodovému rozsahu je v segmentu horských kol už je překonaný a zastaralý. Takže určitě nebrat. Buď 1×12 nebo 2×11.

        0 0
        • antt  

          souhlas

          0 0
          • antt  

            souhlas na Jirkou! :) Jedenástka je mezistupeň, ale stále použitelný

            0 0
        • antt  

          nebo si děláš sradnu? Ty takový ladič pastorků ;)

          0 0
          • Singlespeed  

            Nedělám. Nesoudím naštěstí podle sebe. Radit s převody přece nepotřebuje zkušený cyklista fajnšmekr, ale nezkušený laik. A tomu bych, pochopitelně, nedotažený systém 1×11 nedoporučil. Naopak, fajnšmekr, ten si jezdí, co mu vyhovuje a nepotřebuje se nikoho na nic ptát :-).

            0 0
        • Hrabex1  

          Spis nez prekonanej bych rek, ze byl spatnej uz od zacatku. I kdyz budete mit vzadu 15 kolecek a ato nejvetsi bude sahat do poloviny prumeru kola, nedocilite takovyho odstupnovani jako s vice prevodniky.

          Ja tomu nerikam inovace, protoze pridat kolecko, zmensit roztece a zuzit retez neni az takova veda. Jediny, co na tom opravdu obdivuju, je ten marketing, ze neco takovyho vubec dokazou prosadit. Za poslednich 8–10 let prislo u MTB vic inovaci, nez za tech 30let pred tim. Jejich cilem je hlavne rozhoupat trh. Na vysokou zivotnost komponent se neklade duraz uz davno, ale ted uz se klade duraz jen na zivotnost nizkou. To mi vadi.

          Jeste ze silnicni kola jeste zustavaji aspon trochu normalni.

          0 0
          • MichaelSimek  

            A treba vetsina lidi takovy odstupnovani jaky chces ty nepotrebuje a tech 11 (nebo ted 12) jim proste staci a zbaveni se presmyku a extra packy jim prinese vic „stesti“ nez tve odstupnovani?

            0 0
          • zdenek  

            Jj, marketing dělá hodně.

            V oboru, kde dělám, každou chvíli někdo přijde s nějakou „úžasnou“ inovací. Prezentuje to, že bez jejich inovace nelze žít a kdo ji nepoužije je out. A pokud narazí na správného hejla na straně zákazníka a protlačí mu to, tak aby zákazník každý půlrok přecházel na nějakou novinku…

            0 0
          • novas752  

            V dnešní době neustále vyvíjí pro konkurenceschopnost snad úplně každej. Novej mobil každej půlrok atd.

            Ale Eagle mi zrovna přijde jako dobrý krok. Odstupňování zůstalo jako u 11 kazety, životnost se dle prvních zkušeností výrazně zlepšila a skok v rozsahu z 420 na 500% je velký a spoustě lidem umožní přechod na jednoplacku.

            Sram pro silniční kola chystá taky 1×12. ;) Na novym xd-r ořechu.

            0 0
            • Hrabex1  

              Ja verim, ze i zivotnost muze byt slusna, kdyz treba kazeta stoji 10 – 20ti nasobek bezny kazety, Prevodnik ma taky velkou vyhodu, ze na nem nejsou zadny nabehy (ovsem turista nepotrebuje nabehy ani na viceprevodnicich), ale pri pouziti obdobnych materialu, musi byt zivotnost retezu vyrazne nizsi.

              A kdyz jsem psal o marketingu, tu XD kazetu jsem zapomnel zminit, to je asi ten nejzarivejsi priklad.

              Kdyz budu mit na kazete 10z kolecko, jakej asi bude prenos sily, kdyz budu poradne zabirat? Pro me je nepouzitelny i 11z

              0 0
              • novas752  

                No jo jenze abys mel 500% rozsah s 11z nejmensim pastorkem, musel by byt nejvetsi 55. S 12z nejmensim dokonce 60. Ja jsem skepticky vuci 9z, ale 10z mi prijde celkem v pohode, navic ho pouzivam stejne asi jen tak 2% prumerny vyjizdky..

                0 0
              • MichaelSimek  

                Jezdil jsem léta 3×9 2×10 1×11 1×12 a životnost řetězu je srovnatelná.

                Kolik jezdíš těch wattů že tě ten přenos síly tak trápí a kolik těch wattů to sežere?

                Marketing dělá hodně ale na někteří se zase nechají moc ovládat anti-marketingem

                0 0
                • Hrabex1  

                  jasne ze muze bejt zivotnost srovnatelna, ale kolik za takovej retez das?

                  Watty nepocitam a rozdil ve wattech by mi ale nevadil, kdybych to nepoznal pocitove.

                  0 0
                  • kejda  

                    500 kč za eagle řetěz. Životnost okolo 1500 km. Je to moc? Pro srovnání, je to moje útrata každý pátek v hospodě. Když budu mít rýmečku a nepůjdu, mám ho vlastně zadarmo :)

                    0 0
                    • Hrabex1  

                      Ja mam 3×8 a tu hospodu za 500 si muzu dovolit 2× tydne.

                      Tim je muj zivot pestrejsi.

                      0 0
                      • kejda  

                        Počkej počkej. Já jsem nikde netvrdil, že jdu jenom v pátek :)). Takový play-off mne bude stát novou sadu vorla stoprocentně…

                        0 0
                      • -b-n-x-  

                        A kolik teda stojí řetěz na 3×8? Měl jsem pocit, že když jsem jej kdysi kupoval, tak stál taky tolik (ne-li víc)

                        0 0
                        • Hrabex1  

                          kdyz se zadari, tak HG 71 je za 150. Taky pamatuju, kdyz jsem kupoval HG70 za 450, ale to je uz hodne davno. To byla prumerna mzda kolem 12000, takze si jich prumernej clovek moch koupit 24 za mesic a este mu zbylo na na pivo.

                          0 0
                  • MichaelSimek  

                    co si pamatuju tak ta cena se prave behem tech upgradu moc nemenila, ted cenu starsich retezu nesleduju, ale pokud je o neco drazsi tak me to za to porad stoji, zase se imo min sjizdi prevodnik a nemusim resit lanka na presmyk :)

                    a to to jako poznas, ze na stejnym kole sis zkusil 10 a hned na stejny jizde 11 ale se setejnym prevodovym pomerem a na stejny trati?

                    0 0
                    • Hrabex1  

                      10 jsem nezkousel, Ale 11 my pocitove prislo spatny a tak myslim, ze tech 10 bude este daleko horsi. U tech malych kolecek je kazdej zub hodne znat. Proste ja zacinam na 12 a to mi uz prijde v pohode.

                      0 0
                    • -b-n-x-  

                      Tak jsou citlivi lidi, co slysi travu rust, a citi sousedovo wifi :-)

                      0 0
      • Lachtis  

        Souhlasím s Tebou, ale jen v tom smyslu, že pokud chce 1× a není výkonnostně na tom velmi dobře, tak bych taky jednoznačně volil 1×12. Ale, že by 2×11 nebylo i pro závodní ježdění?

        Sám jezdím závody a to cca 20 ročně, převážně maratony, pár XC závodů a s 2×11 nemám problém. Na dlouhé maratony přes 80 km jsem kuwa rád, za velmi dobrý rozsah převodů. Ale je pravda, že spousta lidí má vyloženě strach ze smyku, což u mě není, to pak musí jít opravdu jen do 1× něco.

        0 0
        • Jirka1986  

          Chtěl jsem říct že na závody vidím víc výhod u 1×12 (hmotnost, jednoduchost systemu) ale závodit lze v pohodě i s 2×11 samozřejmě.

          0 0
        • blue.sun  

          Závodit se dá i s 3×10. Dvanáctka je jen o pohodlí v řazení vůči převodníkům.

          0 0
      • lunochod  

        Pro 11 i 12 je jeden a tentýž xd ořech?

        0 0
    •  

      řetězové systémy 1×11 až 1×14 a to i na silnici (viz novinky 2018) jsou slepou uličkou vývoje…

      Budoucnost vám odpoví :-)

      0 0
      • Chlebovnik  

        Řetězové systémy na kolech obecně jsou slepou uličkou vývoje. Co tam máš dál?

        0 0
        • Singlespeed  

          Obecně pohon šlapáním do pedálů má na kahánku, bych řekl :-).

          0 0
          •  

            no tak doufám, že mi, co nemáme auto a jezdíme na kole to ještě nevzdáme! teda je fakt, že nám to komplikují vývojáři ze šrámu a šimanína a vymýšlet nekvalitní spotřební píčoviny, jen kvůli tomu , aby vydělali :-)

            je to fakt darda, když zjistíte, že údržba kola (spotřeba komponent) vyjde nastejno jako provoz a údržba motorky se spalovacím motorem!

            0 0
            • Vilém  

              A to s tema nakladama na provoz prislo az s 1×11–1×14 ze? Naklady na provoz kola, osazeneho vyssi tridou komponentu, jsou tak nejak furt stejny a to vysoky a je jedno, jestli se vozila trojpila, nebo jednopila.

              0 0
              • tomas.nov8  

                Těmhle lidme to nevysvětlíš :) oni si myslí, že když je kolo o 30tis dražší, tak bude stát řetěz stejně jako jejich HG71 a pak ti řeknou, že víc jak 9 rychlostí je jen marketingovej tah.

                0 0
    • milan.v  

      Jako by toho tady bylo málo…

      0 0
    • Roxteedy  

      Ja bych svoje 3×10 nevymenil. Fakt vyuzivam cely rozsah prevodu… jezdim spise silnice, to bude tim…

      0 0
    • rastoba  

      Ja mam 2×11 a 1×11 urcite by som nechcel. Ked tak mozno 1×12, ale aj to neviem. Ide o tazke prevody, ktore mam teraz uz aj tak slabsie, ale da sa to este vydrza len tak tak. Mam v predu 36–26 a vzadu 11–40. Najblizsie idem vymenit vzadu orech na sram a dam kazeru sram 10–42. Potom myslim, ze to bude ok.

      0 0
      • danielh  

        Ja mam na 29 HT 2×11 38/28 × 11–42 a prevody v pohode.Mensi nez 38 bych nechtel.

        0 0
    • jikre  

      Já preferuji 2×11– Vpředu spíše 38/28 a vzadu dle výkonosti (já 11–40). Ještě vloni jsem jezdil 3×9 a tohle mi připadá pocitově stejné

      0 0
      • Pe-pig1  

        Mám to úplně stejně jako ty a myslím, že pro ježdění jak po asfaltu, tak v těžkém terénu je to tak akorát. Nechybí mi ani těžké a ani lehké. Prostě ideál

        0 0
    • novas752  

      Tady to vypadá na návrat dvouplacky :D

      Taky mám 2×11. 24/36 a 10–42.

      O 1× něco budu uvažovat až bude mít přes 550%.

      0 0
      • stan.zak  

        Návrat dvouplacky? :- ) no jak pro koho. Každému přece vyhovuje něco jiného. Čili někdo se nevrátí, a někdo na 1× něco ani nedošel. Vozím 2×11.

        0 0
      • kejda  

        Akorát, že ta tvoje kombinace na nejlehčí 24–42 je jen o malinko lehčí než Eagle 32–50, s převodníkem 30–50 je rozdíl úplně zanedbatelný…

        38z přední placka, pokud nejsi závodník s extra dobrýma nohama, tak nevím, kde využiješ…

        0 0
        • novas752  

          No ale s 30z plackou mi tam chybí jeden převod do těžka.

          Při lehce nadprůměrný kadenci 90rpm je to rozdíl 43 vs 36km/h, při pro mě krátkodobě ještě pohodlné kadenci 110rpm je to 44 vs 53km/h a to je sakra rozdíl.

          Když se potřebuju do terénu někudy přiblížit (např. z práce skrz Prahu), je docela dobrý mít možnost šlapat aspoň z kopce přes 50km/h. Nepředjížděj tě pak auta. Při prozkoumávání širokýho okolí, kde to neznáš a někdy se asfaltovýmu sjezdu taky nevyhneš je to taky super. A i mimo asfalt se to hodí. 40–45 jde jet na kdejaký šotolině co je nakloněná trochu z kopce a šlapat při tom 100rpm a víc se mi zrovna nechce.

          Až bude někdy kazeta 10 aspoň 56 nebo spíš 58, tak na jednoplacku přejdu, dřív ne.

          0 0
          • kejda  

            Těžký převody, tam to je jasný. Ale upřímně, jestli někde hrneš 45 km/h po šotolině, tak moc nechápu smysl horského kola, kór celopéra…

            Na pláštích 2,4 s pořádnými špunty frčet okolo padesátky je na mne moc a nepovažuji to za smysluplné.

            Pro mne je pohodová rychlost na rovině někde okolo 32–35 km/h. A proč se honit…

            0 0
            • novas752  

              Tak na rovině si to po asfaltu šinu okolo 25. :)

              Asi jsem ještě mladý, nebaví mě jet pomalu, když bych bez extra velký námahy mohl jet o dost rychleji. Samozřejmě ten nejtěžší převod (a i nejlehčí převod) zase tak často nevyužívám, ale jsou situace kdy jsem rád, že je mám. A přesmykač mě nijak nevadí, řetěz ani v bordelu nemlátí a nepadá… Naopak jsou situace kdy se mi o dost lehčí převod na jedno cvaknutí hodí.

              0 0
              • kejda  

                Jo ta rychlost taky sedí, nejraději jedu okolo 25. Těch mých zmiňovaných 32 je už moc, ale umím zabrat, hlavně když někde čeká rezavá voda…

                0 0
                • Radza  

                  Mi někdy přijde, že někteří borci tady střílejí ty rychlosti kterýma jezdí a nemají na kole tachometr. Já jezdil 3×10 nejtěžší převod 40:11 to je převodový poměr 3,6. Hodně jsem to porovnával v druhým nejtěžším 40:13 to je asi 3,07 (to jsem tenkrát zkoušel jaké vy to bylo na nejtěžší převod s 1×11 od shimana (32:11). To jsem se nějak utvrdil, že to bohatě stačí a že mi ten převodový poměr 3,6 rozhodně chybět nebude. Na cyklostezce jsem s 1×11 jezdil stejně na druhý nejtěžší, nebo nejtěžší rychlostí asi 30 až 32km za hodinu. Jako jestli chce někdo jezdit 40 po cyklostezkach, tak nevím je dobrá volba horské kolo. Kdo má tak namakane nohy že je schopný jezdit 40, tak si tam dá větší převodník (předpokládám že nejlehčí převod takový borec ani moc nevyužívá). Když 1×11 tak shimano a kazetu 11 až 46 s převodnikem 32, nebo 34. Pro holky 30. A nebo sram a 10 až 42 a převodník 30. No a nebo něco podobného. Převodový poměr kolem 3 na nejtěžší a poměr kolem 0,7 na nejlehčí je úplně na pohodu. Kdo jezdí trochu na kole, tak tento nejlehčí stačí snad každému.

                  0 0
                  • kejda  

                    Jj. To souhlasí. 50 km na rovině s 27,5 je fakt úlet…

                    0 0
                  • novas752  

                    Tachometr na dvou z kol mám. Na kole s 2×11 ne, ale vždy mám záznam gps a z porovnání času na delších segmentech určim rychlost velmi přesně. Je to sice hovadina dupat 55km/h z kopce po asfaltu na 150mm fullu, ale když jedeš z práce do oblíbených terénů a nechceš zajíždět domu, tak vlastně proč ne… Např. z Vypichu na Plzeňskou okolo Motola.

                    Po cyklostezkách skoro nejezdim a když ano, tak 40 možná na silničce po větru.

                    A s tim mym nejlehčim 0,61 se dá vyjet na jeden zátah i to co, by jiní s podobnym nájezdem a jednoplackou museli dávno tlačit. Např. zelenou ze Zbraslavi na Závist. Kdo zná tak ví, 700m, 150m převýšení = 21% průměrně, místy přes 30.

                    0 0
                    • kejda  

                      Nechci se s tebou přít, ale těch tvých 0.61 je prakticky skoro stejných jako 30–50 na Eaglu. Tak proč bych měl tlačit? Zkus si půjčit bike s eaglem a jeď tu tvoji trasu a porovnej to. Možná budeš příjemně překvapen

                      0 0
                    • tomxxx  

                      0,6… to musíš točit nohama jak večerníček na koksu, aby to kolo trochu jelo, ne?

                      0 0
                      • novas752  

                        Musim no ale do 30% stoupání se to hodí, jedeš kadenci cca 65 a šineš si to 5km/h. Ostatní musí jet buď výrazně přes čáru nebo tlačit a obojí je víc vysilující.

                        0 0
                        • -b-n-x-  

                          Tlačit víc vysilující? Takže příště až už nebudu moct jet, tak raději stejně pojedu, protože tlačit by bylo víc vysilující?! :-) Asi logika z jiné části vesmíru :-)

                          0 0
                          • novas752  

                            Mě to tak přijde. Když mám něco přes kilometr až kilometr a půl v nohách, tak tlačit = koleduju si o křeče v napnutých nohách. Navíc v tretrách se nechodí a netlačí nějak extra dobře. Když jedu skoro stejně rychle jako bych tlačil – jen nějakých 4–5km/h, přijde mi to méně namáhavé, než když bych to tlačil. Samozřejmě že když bych měl jednoplacku a nejlehčí převod třeba 0,7–0,75, musel bych jet 6–8km/h a to už bych v tom krpálu neutáhl, takže bych musel tlačit.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            „Tlačit více vysilující“ – to platí právě pouze za předpokladu, že máš dostatečně lehký převod pro jízdu a nemusíš tak jet naprostý šrot (když je to extra prudký výjezd). Jakmile jedeš úplný šrot, tak tlačení bude vždy méně vysilující (u něj si vždy můžeš libovolně zpomalit nebo chvílemi i třeba zastavit co pár metrů v extrému). Pointa je ale právě v tom mít převod takový, abys mohl jet a nebyl to úplně šrot, pak můžeš na dlouhém stoupání hodně ušetřit proti chůzi (v tretrách s tlačením kola).

                            A každý to má dle svojí výkonnosti posunuté jinam (jiný sklon a i jinak dle povrchu).

                            0 0
                  • AussigBiker  

                    A jestli takovejm borcum chybi v teterenu z kopce dolu nejtezsi prevod, tak se divim, ze nemaj profi smlouvu v nejakym DH teamu :)

                    0 0
                    • Rice  

                      Když máš na trase širokou lesní svážnici, která je střídavě dolu a nahoru, tak jsou ty těžší převody pro rozjezd do stoupání docela užitečný. Když jsem přešel na eagla a kvůli nastavení nejlehčiho převodu na 0,75 jsem na nejtěžším získal místo 3,59 3,74 a moc hezky se na něj v takovejch místech jezdí.

                      0 0
              • Radza  

                No takové shimano slx 7000 nebo xt 8000 řadí bleskurychle. Do lehka i do pomala (odrazovani po dvou mi na Eagle GX zatím nechybí, ale byla to rychlost.

                0 0
                • novas752  

                  Dovolím si tvrdit že jic nepřeřadí o 3–4 pastorky (na větší) tak rychle jako přesmykač na menší placku. Přesmykači k tomu stačí polovina otáčky klik. Bum a je to tam.

                  0 0
                  • Radza  

                    Horší už to bude ale v záběru. Síde swing presmykac to asi zvládne (nezkoušel jsem, nebudu dělat chytrého), ale tohle otázka. Bohužel jsem nenajezdil na Eaglu GX tolik a takový terén, abych mohl srovnávat s 1×11 XT od shimana… Ale Shimano to bylo Bum Bum,zadny problém. Chytá se to hned. Můžeme si spočítat, jakého převodoveho poměru dosáhneme změnou na talíři, a nebo změnou o 4 pastorky.

                    0 0
                  • Singlespeed  

                    Při rozdílu 10 zubů mezi plackami, jak je dnes standard, je shození na malou jen 2× cvaknutí pravou páčkou. Příklad: Jedeš převod 36×36 (tedy převodový poměr 1). Shodíš na malou 26×36 (převodový poměr 0,72). Když máš jednoplacku, jedeš taky 36×36 (1). Cvakneš jednou (36×42), podruhé (36×50) a máš stejný převod (0,72) , jakobys shodil na malou 26z a nechal 36 vzadu.

                    0 0
                    • novas752  

                      Já mám rozdíl 12z. (24/36) A to už máš minimálně 3 cvaknutí vzadu. A když chceš měnit převod ještě víc, musel by si vzadu cvaknout třeba 5×, kdežto s přesmykačem cvakneš jednou a vzadu 2×. Nikomu to necpu, jen mě to tak prostě vyhovuje. Budu rád když mi nikdo nebude cpát jednoplacku. ;)

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      O té rychlosti přehození to stejně moc není. Ta se moc lišit nebude a v extrémních podmínkách na tom bude lépe 1× (přesmykač nikdy nedá přehození v takové záběru).

                      Mně se na řazení na přesmykači líbí něco jiného a to možnost vždy mít snadnou cestu přehodit o stejný přesně daný skok pro jízdu ze sedla. V mojem případě (pro moje převody + moje požadavky) to přesně odpovídá tomu skoku co potřebuju.

                      Při řazení jen na kazetě to v každé části kazety vychází jinak, někdy o 2, někdy o 3, někdy chci něco mezi (o 2 málo, o 3 moc).

                      Ale rozumím tomu, že pro někoho je tohle zase naprosto nepodstatné.

                      Rozsah je u Eaglu už celkem ok i pro univerzální kolo, těch 500% se dá, i když sem tam může někdo chtít pořád více.

                      Pak tu máme odsupňování, což je zase zcela individuální a řešilo se mnohokrát.

                      A nakonec bych zmínil jednu věc, která tu asi nikdy nepadla. Dost jezdců se třeba vůbec netýká, ale pro mě je to také jeden z faktorů. A tím je rozložení řazení na obě ruce. Testoval jsem kombinaci přehazka s brzdou a 1× a to bylo pro mě už hodně špatné, i když rozumím, že dost jezdců s tím nebude mít sebemenší problém.

                      Nejraději jezdím přehazku bez brzdy a víceplacku, to je nejlehčí řazení a rozložené na obě ruce. Na jednoplacce je ale varianta bez brzdy už skoro nepoužitelné řešení, kde u víceplacky se to ještě dá (ohledně padání řetězu).

                      0 0
                  • Radza  

                    2×(10) přeodníky 38–24:11,13,15,17,19, 21,24,28,32,36 mám talíř 38 a pastorek 17 to je 2,23. Shodím na převodník 24, pak je tedy 1,41.

                    Mám 1×11 Shimano 32:11,13,15,1­7,19,21,24,28,32,37,46 t­akže 32:15 je 2,1. Přeřadím o 4 do lehčího a mám 1,33.

                    Je to srovnatelný skok a přitom je to taky jenom BUM a na jedné straně, bez přemýšlení nad další kombinací u vícepřevodníků.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      To je docela blbej přklad. Když máš zařazeno 38×17, tak přece nebudeš shazovat na malou 24×17, takhle snad nikdo neřadí. To raději nacvakáš 38×28 i když máš dvojplacku.

                      0 0
                      • Radza  

                        To byl jen příklad o kolik se dá převodový poměr posunout na jednou na převodníku, vs. na jedno pohnutí páčkou na kazetě (Shimano to zvládne bez problémů o 4).

                        0 0
                    • novas752  

                      No vždyť jo.

                      0 0
    •  

      Volba prevodovky je silene individualni zalezitost. Velmi zjednodusene receno zalezi kdo jezdi, co jezdi, jak jezdi, prumeru kol atd.

      Ja na HT 27.5" vyhradne 3×10, na enduru 27.5" 2×11 38/26 – 11/42 a na cyklokrosu 2×10 46/36 – 11/28

      0 0
      • Radza  

        3×10 :-) To už ani na HT, je fakt, že do HT bych už nikdy nešel. Full je full a když to zamknu, mám z toho HT :-)

        0 0
    • hovado_cz  

      Pavle, jezdím 1×11 nějakej ten pátek. Bál sem se, že budu postrádat lehký převody, které nepostrádám. Spíš neutočim delší dobu větší kadenci na nejtěžší převod. Dají se s tím uviset silničáři na rovince ale na nějaký velký závodění s nima to neni :-) Jako obrovskou výhodu vidiim to, že odpadá omrd s přesmykačem nejen s ovládáním ale i s údržbou a štelováním.

      PS: ještě s 30z převodníkem jde celkem na pohodu dát 80km http://www.sports-tracker.com/…7256d63d512f

      0 0
      • novas752  

        Přesmykač našteluješ jednou jedinkrát a pak už jen občas vezmeš klec starym kartáčkem na zuby aby se blýskala. :) Navíc to neni tak citlivé na čistý bovdeny jako přehazka, takže to vydrží věčnost. Maximálně jednou za pár tisíc km pootočíš točítkem na páčkách, to je toho.

        0 0
        • hovado_cz  

          no a s 1×11 ti tahle onanie odpadne :-) nehledě na to že na ženy bajku sem smyk šteloval letos dvakrat a už je zas zralej na doštelování :-) nevim, to už je spíš pro exorcistu a ne pro mechanika :-D

          0 0
        • -b-n-x-  

          No ja mam k presmykaci negativni vztah z doby kdy jsem ho jednou potreboval sundat a znova dat na stejne misto. Dva dny jsem se s tim sral, a stejne to porad nebylo ono (bud skrtal retez, kdyz byl na nejmensim, nebo naopak nejvetsim prevodniku). Na dalsim kole se tento typ problemu vyresil necekane razenim GS, kde bylo asi 9 poloh. Takze dostatecne mnozstvi „mezipoloh“ a nebylo nutne se s tim stelovanim presmykace tak srat.

          Nicmene, posledni roky bez presmykace je to jeste nejlepsi :-)

          0 0
          •  

            Tak rozumim tomu ze ne kazdemu byla shury dana manualni zrucnost,,technicke mysleni a proto mu panbuh nadelil jednoplacku v mimo profi segmentu :).

            0 0
            • -b-n-x-  

              Ano, ja to klidne priznam ze nejsem manualne zrucny a ani technicky typ. Ovsem i presto se v nekterych vecech rad vrtam sam (kolo, pc, atd…) :-)

              0 0
            • MichaelSimek  

              Mimochodem jak šlapou profici jinak od nás amatérů že pro mě je jedno placka ok?

              0 0
              • -b-n-x-  

                Hele, ja uz takovy zastance jednoplacky nebudu. To vetsinove pojeti MTB tady v CR uplne pro jednoplacku moc neni. Hodne lidi to pouziva az „prilis“ univerzalne. To co je v terenu na jednoplacce super, tak na silnici (lesni cesty, atd…) muze byt trochu blbe.

                0 0
                • MichaelSimek  

                  Urcite se najde spoustu tech co jim vyhovujou 2 placky, spoustu tras kde o prevod vic je znat. Ale zase tvrdit ze 1 placka je pro profiky a basta, spousta profiku jezdi stejne jako my na biku jen o neco rychlejs, trenujou stejne na silnicce.

                  Tady u hobitu maji tech farm cest a stoupani tuny a taky tezkych prudkych cesticek a tak nejak vsechno mozny a po 2 placce se me nestyska, ale zase partnerka si jeji 2 placku na xc kole chvali (a ta se tem pro aspon blizi).

                  0 0
    • Čipera  

      Tohle je snad nekonečný téma i když tu je X dalších vlakem s tím samým.

      0 0
      •  

        Jojo to bude zjevne v duchu int diskusi vdecne tema na nekolik mnoho stoleti. Cyklisti, necyklisti, kazdej s kazdym :). Ouplna sodoma …

        "Jeden se tady bavi se tretim a druhy jim u toho sviti a kazdy jezdi jinou disciplinu a nikdo nikomu nerozumi a vesmes maji pravdu vsichni a hlavne ze vladne vseobecna pohoda … :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.