Spočtení převodů z 2x11 na 1x11

25 nepřečtených
  • havlisek

    Prosím o radu. Dokázal by mi někdo spočítat převody z přechodu 2×11 na 1×11, respektive s kolika zuby pořídit jednopřevodník(32,34), abych získal totožné převody? Chtěl bych ponechat stávající kazetu, ale pokud by nebylo zbytí, napište jakou kazetu bych měl při změně použít.

    Mám stávající převody 36×26 a kazetu 11–40

    Díky

    0 0
    • havlisek  

      Jedná se mi nejvíce o to, abych nepřišel o nejtěžší převod co mám na 2×11 – na to bych to potřeboval nakonfigurovat:-)

      0 0
    • kubad  

      totožné převody nezískáš jedině 1×12 Sram Eagle je hodně blízko

      http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

      0 0
    • novas752  

      Jedině že bys pořídil kazetu E13 9–44zubů (musí být na XD ořechu), jinak se na rozsah okolo 500% jako u 2×11 s 1×11 prostě nedostaneš. Na shimano ořech nacpeš nejvíce 11–46, což má rozsah pouhých 418% a ta tvoje kazeta nemá ani 400%. Jednoplacky nebrat. :)

      Tady máš porovnávač.

      0 0
      • vojta2004  

        pleteš se dobrý muži. Už jsou kazety 11–50

        0 0
        • atty  

          Vojta2004: … a fungují bezchybně (při pořádném záběru, špinavý a v terénu…) na standardních hazkách Shimano hazkách aka SLX/XT? Moc ne, případně jsou potřeba více vyosená ramínka či jiné úpravy.

          Takže koupit se dá ledacos, ale jak to reálně bude fungovat a zda vždy 100% je druhá věc.

          Třeba číňani Ti s radostí vyrobí třeba 11–60 kazetu (přeháním záměrně), že to pak nebude fungovat a na poslední nějvětší pastorky to řadit prakticky nebude je už moc nezajímá.

          0 0
        • novas752  

          No vida, vývoj letí mílovými kroky. Na bikediscountu za velmi pěkných 82 éček. Akorát váží půl kila a to odstupňování, no…

          0 0
          • pumpy  

            kazetu 11–50 sunrace sem si daval na kolo, raminko od one up a prevodnik 34 a funguje to v pohode ;)

            0 0
    • havlisek  

      Jasně. Pochopil jsem..... Vyzkoušel jsem to u kamaráda a z hlediska pohodlnosti je ta jednoplacka jednodušší a padá to tam jedna – dvě – nic neřešíš. Jen to opotřebení a nákladnější provoz je samozřejmě někde jinde. Jen mně překvapuje, že určité značky, např. Focus, Ghost,Sup,atd., sází už na téměř všechny modely jednoplacky. To je marketing spojený s úsporou váhy? Nebo chytře vymyšleno, aby byl provoz dražší, komponenty se dříve opotřebily a oni budou vydělávat na řetězech, kazetách a převodnících? Každopádně díky za ten srovnávač:-)

      0 0
      • novas752  

        Jediný, co se oproti 2×11 na jednoplacce opotřebovává víc je převodník (i když tam je to taky diskutabilní, jednoplackový převodníky nemusej mít náběhy a odřazovací zuby atd. a tak vydrží víc), na řetěz to má vliv poměrně malej a na kazetu spíš naopak – častěji řadíš vzadu když nemůžeš vepředu a tim ojíždíš kazetu rovnoměrněji.

        O něco menší hmotnost hraje asi taky roli a pak je to „kůl“. A je zajímavý, že většina Americkejch značek už víceplacky téměř nevede, protože se tam jezdí pod kopec autem a nahoru kolikrát taky. U Evropských výrobců jsou dvouplacky často k mání i u výrazně do terénu orientovaných kol (trailbiky, allmountainy, endura), protože se tu počítá s nějakejma přesunama v sedle. Problém je, že víc „kůl“ je ten americkej styl ježdění a tudíž i jednoplacky.

        0 0
    • atty  

      Odpovědl sis sám – marketing, reklama, jednodušší výroba, „odůvodnění si“ vyšší ceny systémů. Každého věc, zda preferuje jednodušší řešení 1× něco, nebo potřebuje větší rozsah a chce/musí řešit systémy s přesmykačem, nebo furt extrémně drahý (pro běžného hobíka) Eagle.

      Mimo systémů Eagle či „specialit“ ala E13 třeba 9–44 (kolem 500%) budeš se vším ostatním na jednoplacce kolem 400%, takže vždy bude chybět převod buď do rychla, nebo zase do pomala proti přesmyku. Úplně přeskakuji odstupňování, které také nemusí vyhovovat.

      0 0
      • vojta2004  

        kompletní sada eagle gx mi už nepřijde s tou cenou jako přepálená sada.

        0 0
        • atty  

          Ano, s cenovkou cca. 14k to už není tak extrémně moc. Jde o to, že je to cena ± 2/3 – 1/2 běžné ceny průměrně prodávaných hardtailů a 1/3 ceny „průměrných“ fullů.

          Pokud někdo na kole aktivně jezdí či dokonce amatérky závodí a nemá úplně hluboko do kapsy, cena je OK, „závodníci“ půjdou stejně do „plného“ Eagla, který není zas o tolik dražší (v rámci ceny ostatních komponent „závodního“ kola). Tedy Ti, co jej chtějí nebo potřebují nebo jsou v týmech a pod sponzorem.

          0 0
          • novas752  

            Průměrnej hardtail (co se týče množství) spíš stojí skoro stejně jak ten Eagle. :) A průměrnej full taky 45k stát nebude, to naopak přidej minimálně 15k.

            0 0
            • atty  

              Vůbec nemám nějaké statistické informace, kolik je cena „průměrně“ prodávaného HT a kolik „průměrně“ prodávaného Fulla – jen si myslím, že na tyhle „cenově průměrná kola“ se Eagle i ve verzi GX rozhodně nemontují a ještě chvilku montovat nebudou, protože je to prostě velké % ceny celého kola.

              Je dobré si připomenout, že jsme na fóru, kde si cenu třeba jen pohonu v řádu mnoha tisíc i několika desetitisíc spousta lidí obhájí, protože mají v rámci české populace velmi "nadprůměrná kola a buď je využijí nebo si to prostě koupí, protože to chtějí. Nic víc v tom není. Mně třeba převodník nevadí a chci velký rozsah, takže já bych si místo Eagla udělal radost Di2 2×11 XT nebo XTR :)

              0 0
              • novas752  

                No už jenom proto, že levnější náboje na levnějších kolech vůbec nemaj možnost xd ořechu, což je pro vorla nutnost.

                A vzhledem k tomu, že „běžní uživatelé kol“ vozí v drtivé vetšině ještě převody 3×8/9 (a vůbec jim to nevadí, protože to často ani netuší), nechápu, proč je tady vůbec zmiňovat, sada GX by měla konkurovat SLX/XT (x11), což se jako komplet sada řazení objevuje až na hardtailech nad 35–40k a fullech nad 60k. A kompletní GX Eagle sada se oproti Shimanu SLX nebo XT 2×11 (podobný rozsah) nijak výrazně cenově neliší.

                0 0
                • atty  

                  Ano, je to trošku jiná diskuze a o něčem jiném – jde taky primárně o jinou věc – cenovka/nákupka sady Shimano/Sram pro velkovýrobce kol – tam budou cenové rozdíly i pár procentech za sadu markantní, jelikož konkurenční a cenový boj k kolech s cenovkama kolem 25–50k je poměrně velkej a pokud výrobce nedělá třeba Shimano i Sram verzi pohonu na stejném rámu a osazení s jinou cenovkou, pak se obvykle volí to „levnější“ řešení. Rozdíly v cenovkách „náhradních dílů“ a „spotřebáku“ (kazety, řeťězu, převodníků, ořechů…) jsou rovněž specifické – Sram je z pohledu „běžného koncáka“ prostě dražší ve „stejné“ třídě.

                  0 0
          • krabica  

            Prostě si to koupí ti, co jsou ochotní do toho vrazit požadované peníze, víc v tom není. :-) Předražeností většinou argumentují ti, co to nejsou ochotní to zaplatit.

            0 0
    • havlisek  

      Jak poznám třeba kvalitu značky jednoplacky? Mám na mysli třeba wolftooth, absolute black, nebo klasické shimano xt-r? Podle materiálu z čeho je vyroben, frézování náběhů, ceny? O kolik třeba vydrží dražší WT oproti jiným? Má ta investice význam? Beru ostřejší jízdu do rychla, sem tam KPŽ.....

      0 0
      • novas752  

        Leda z recenzí nebo vlastní zkušenosti. :)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Do jednoprevodniku nema cenu investovat nejake prehnane penize. Vesmes jsou vsechny, vcetne tech nejdrazsich, vyrobeny s duralu, takze zivotnost nebude nic moc.

        Ja jednoplacky kupuji na alli cca za a 10 – 12 USD za kus, dilenske zpracovani a presnost naprosto dostatecna, co se tyce zivotnosti, s prehledem vydrzi asi 1600 km.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nekde vysel clanek o tom, jak neni duvera ve schopnosti dnesnich mladych.....lepe ses se svym dotazem trefit nemohl:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.