• enrico

    Rozmýšlam nad kúpou XTR kazety, ale trochu ma zaráža jej cena, ktorá je až trojnásobná oproti XTčku. Váhový rozdiel je len smiešnych 31g, čož sa za príplatok cca 2000,– KČ asi naozaj neoplatí, pokiaľ je rozdiel iba vo váhe a nie v životnosti. Preto sa pýtam hlavne lúdí, čo ju vozia, či sa oplatí zainvestovať a kúpiť ju. Či má aspoň o čosi vačsiu životnosť alebo ide v tomto prípade naozaj len o tých pár ušetrených gramov, prípadne, aký je rozdiel v povrchovej úprave pastorkov medzi XT a XTR.

    váhova úspora 1000,–KČ/15,5g – som síce „jemne“ zaťažený na váhu bajku, ale toto sa mi zdá byť už moc, pokial to nevydrží viac

    0 0
    • XC-biker1  

      Myslím že když si za tu cenu koupíš 3 XT kazety tak na nich ujedeš daleko více než na XTR :)

      0 0
      • kubad  

        myslet znamená prd vědět, jezdils XT a XTR kazetu???

        0 0
        • maxtor  

          Našels rozdíl mezi XT a XTR ve výdrži?? Já mám následující poznatek: každá kazeta od Shimana má mimo modelové označení (např. CS-M770) ještě dvoupísmenné označení, které značí přímo typ (odstupňování pastorků) Tak např. XTR CS-M960 11–32 zůbů má označení „ba“ – každý volný pastorek a al unašeč má na sobě vyražené „ba“. XT CS-M770 11–32 zubů má označení „aq“. Některé pastorky této ale mají označení, že patří i do XTR 11–32, 11–34 nebo 12–34 a to jak modelu 2003 tak modelu 2007. XT pastorky jsou prostě stejné jako u XTR (mimo titanových) a liší se jen v povrchovce.

          0 0
          • maxtor  

            Důkaz, do čeho všeho se montují stejné patorky. V tomto případě se jedná o pastorek z nové XT. Můžete si ty kódy ověřit na stránkách Shimana (pro ty, co mi věří – kód „bd“ je kód kyzety XTR 2007 12–34).

            0 0
            • Karaya  

              A co teprv Shimano kliky, leva klika pasuje hned na 4 ruzne typy, tomu rikam uspory pri vyrobe a logistice :-)

              0 0
      • mrbiker  

        nevim jestli víc ale rozhodně stejně vydrží jak xt tak xtr, je to jenom o váze

        0 0
      • marapara  

        Bych to taky tak viděl.

        0 0
    • šlapatko  

      Někde jsem četl že výdrž je menší než u XT.Bylo to někde na fóru,praktické skušenosti nemám.Co vím ani na závodních kolech kazeta XTR nebývá.Žeby cena,nebo výdrž?

      0 0
    • yoggi  

      ono rozdiel medzi XT a XTR je iba v poslednych 3 ci 4 pastorkov. Tie su vyrobene s Ti (titanu), inak konstrukcia unasacu je robnaka aj material Al zliatina. k tej vydrzi co poznam ludi ze maju vybavu XTR tak nikto s nich nikdy nerozmyslal nad kazetou XTR lebo sa to neoplati. pokial nie je niekto vyslovene zatazeny na napis XTR. zivostnost cca to iste ako XT naco su pevnejsie posledne pastorky ked sa ojazdia zoderu spodne.

      p.s.: eno uz sa nepamätas ved som ti to kedysi hovoril a celkovo co je lepsie aj ohladom vydrze, zeby ta zlakala hmotnost zase ju dat dole :))))))))))))­)))))))))))))) na zivotnosti si moc nepridas. urcite pomer cena vykon je u XT rozumna a podstatne lepsia ako u XTR.

      0 0
      • jonti  

        Potom je ale moznost napriklad vozit tie velke pastorky z XTR aj s novou XT kazetou, ak je to rovnake ako pises. Ale ty m by som si nebol isty.

        Keby bola cena tak 2000Kc, tak su tu kazetu kupim, takto mi to pride dost drahe.

        0 0
    • maxtor  

      Mám XTR (předposlední model) a teď jsem si koupil na zimáka novou XT 2008 za 990 Kč. První zjištění je, že menší pastorky XT nesou stejné kódy jako ty u XTR a liší se tak jen v povrchovce. Jak už napsal yoggi, rozdíl je jen v horních 4–5 pastorcích, které jsou u XTR titanové. Nejvíce se (alespoň v mém případě) sjíždí nižší pastorky, tak mi to může být jedno. Já bych už znova do XTR nešel. Nová XT s 4-ramenným unašečem je super a za parádní cenu.

      0 0
      • maxtor  

        Jo a k výdrži: XTR má 3500 km, řetěz měněný pravidelně (Dura-Ace CN-7701) a má skutečně jen nepatrné otlačky na 2–3 pastorcích. Nový řetěz sedá bez problémů.

        0 0
    • BB  

      XTR výdrž srovnatelná s XT. Poslední XTR kazeta mi vydržela podivuhodných 14 tisíc km. Fakt je, že posledním 2 řetězům trvalo dost dlouho, než přestaly střílet. A jinak rozdíl ve váze je 50 g, XTR 244, XT 296 g. Ne že by to zas až tolik snamenalo, ale od 50 g už mě rozdíl ve váze komponent začíná zajímat.

      0 0
      • siafu  

        lehci nez XTR;)

        2008 Cycle King Titanium, 9speed, 11–32T, without Lockring 

        0 0
        • kubad  

          hezká, ale pro většinu lehkých náb, které mají Al ořech nepoužitelná.

          Nemá unašeč a AL ořech za chvilku zničí.

          0 0
      • enrico  

        rozdiel nie je 50g, nova XT kazeta uz je odlahčená oproti staršej verzii, rozdiel je 32g (na kupkole to prevazili, pôvodne tam mal byť rozdiel 31g)

        0 0
        • MlokCZ  

          Těm 6g u letošní XT dolu říkáš odlehčení jo? :-)

          Loňská XT 11–32 má psáno 262g.

          0 0
          • enrico  

            6g nie je nič moc, ale lepšie ako nič, možno by sa ešte dalo z tej novej čosi ubrať, napr ufiknúť tie výstupky ktoré bránia padnutiu reťaze do výpletu, podla mna su tam zbytocne, mne osobne retaz do vypletu nikdy nepadla

            0 0
            • MlokCZ  

              A nebo koupíš novou XT 08 a ona ti nakyne :-)

              0 0
              • XC-biker1  

                a největší pastorek je 32 nebo 34 ?

                0 0
              • enrico  

                298g mi pride ako docela dosť, verzia 11–32 by mala mať papierovo 254g, prečo si radšej nekúpil tú?

                0 0
                • MlokCZ  

                  No protože nějakých pár gramů je ukradených, ale počet zubů rozhodně ne. 11/32 není nic pro mě.

                  0 0
    • Pekáček  

      Kdysi (už nevím v jakém roce) na XTR kazetě střílely řetězy když se jelo v dešti, nikdo nevěděl proč, dělalo to i když bylo vše nové.

      Mě by spíš zajímalo odstupňování 12–34, dělalo se to kdysi i jako XT, nyní asi jen XTR a to kdoví jestli už taky ne.

      0 0
      • JSt  

        mam pocit, ze to strilelo prave na tech vetsich ti pastorcich. ale mam to z doslechu, nikdy jsem na tom nejel… ;-)

        0 0
    • kubad  

      vydrž XTR je opravdu o něo větší, ale rozhodně ne v násobcích XT.

      mě vydžela 15t.km a pořád na ní ještě jezdí dcera, ale už si úplně nerozumí s novým řetězem -je potřeba dát tak 200–300km jetý :-)

      takže se investice nevyplatí.

      váhový rozdíl je větší, ale dá se snížit Alu lockringem na XT kazetě není, až na posledním modelu.

      pro XTR kazetu nenajdeš žádné rozumné odůvodnění – musíš ji prostě chtít

      0 0
    • Tinker  

      XTR kazetu mám. Najeto zatím 5tis km a bez známky opotřebení. Není to o tom, jestli se vyplatí XTR oproti XT. Finančně určitě ne. XTR je ale prostě lepší (rozumněj lehčí, na moje Ti kolo se víc hodí), ale cenovej rozdíl je neopodstatněnej. Tak je to se vším, co je „nejlepší“. Nejlepší nikdy nebude cenově nejvýhodnější. Jen pro zajímavost fotka kazety, kterou jsem já měl v ruce jako nejlehčí (cena 240Eur, ale oproti SH se na ní tragicky řadilo):

      0 0
    • Team6  

      sel bych asi do XT. mam kliky XTR s Ti prostrednim prevodnikem a prijde mi ze velkej a malej prevodnik se otlaci daleko driv nez ten Ti a pak se mi na nich zachytava retez. bud by to mely udelat cely komplet Ti nebo rovnou hlinu. nehlede na to ze nejvic namahany budou asi maly pastorky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.