Vůle a šplouchání ve vidlici FOX 36 Rhythm

16 nepřečtených
  • Malawach

    Zdravím,

    vyskytl se mi problém u kola Status od Spešlu. Mám na něm vidli FOX 36 Rhythm.

    Nedávno jsem si všiml že když zabrzdím předek a lehce pohupuju tak ve vidli lehce ťuká/cvaká. Při jízdě o tom nevím.

    Vůle v destičkách to není. Zvuk jde spíš kolem těsnících kroužků. Pokud ale chytím vnější a vnitřní nohy tak se mi nezdá že by doházelo k nějakému pohybu.

    Co mě ale ještě víc udivuje tak pokud s vidlicí hodně zatřesu tak slyším šplouchání → jako kdyby ve vidli byla voda. Netěsnost kroužků taky nevidím.

    Je šplouchání normální ? Ještě jsem to neviděl.

    Zároveň → mám jezdit a dát na servis na zimu nebo radši hned řešit ?

    Díky (y)

    0 0
    • Radus  

      Jestli jde o vidlici s patronou Grip tak je ve spodku 40ml tlumicího oleje . Pokud jde o Fit4 a cvaká tak je zavzdušněná. A taky může být něco povolené. Vždy je potřeba toto řešit tedy servis.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zdarec co to nakonec bylo? jen tak ze zvědavosti. Já mám stejný bike 3× špičák 1× klínovec + moje hobby poježdění během sezóny a naprosto bezproblémová.

      Jen se mi zdá, že je na začátku zdvihu taková ne úplně citlivá jak bych si přál a rolety šíleně proklepou. Když upustím tlak, tak ta vidle sama od sebe ztratí 1 cm zdvihu a zase to nemá dost stabilní opory.

      0 0
      • Radus  

        Pokud se ti vidle propadne po odpuštění tak se nevyrovnávají vzduchové komory ucpaný přepouštěcí kanálek nebo podtlakované spodní nohy .Toto se stává často. Pak je vidle tupá.

        0 0
        • Lišák  

          Ten přepouštěcí kanálek je kde? Měl jsem to rozdělané (Rhythm 34) a nějak jsem ho nenašel.

          0 0
        • MlokCZ  

          Docela by mě zajímalo, jak se může často snadno ucpat. Na mazání se používá jejich Fox 20WT gold, který to ucpat nemůže a když se ho dá moc, tak se akorát může stát, že postupně protéká do negativky a zmenší její objem.

          0 0
          • goofy  

            Pístek se maže vazelínou, takže asi od toho

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak mě přijde, že vazelína je tam tak sporadicky. Třeba

              https://www.ridefox.com/fox17/help.php?…

              těsnění pístku opravdu decentně vazelínou mázne, ale to mi nepřijde jako něco, co by to mohlo ucpat. Ty 3cc toho oleje, který se tam pak prdne (a k pístku většina steče) jsou násobně větší množství než to minimum vazelíny.

              Jinak tedy když je transfer port otevřený (tedy vidlice tak akorát vysunutá, aby byl), tak je jasně slyšet sykání vzduchu, jak se přepouští mezi komorami (i když už předtím byly tlaky vyrovnány). Takže si lze snadno zkontrolovat, jestli to funguje jak má.

              0 0
            • Radus  

              Ano přesně tak . Z výroby tam je strašné množství vazelíny. Olej žádný. Kluzný olej je pouze ve spodních nohách.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak to asi jak v které. Domá mám F32, F34 a F36, vše performance verze s GRIP patronou a ve všech bylo oleje od začátku dost (ve všech jsem řešil tokeny a při tom zkoumal, jak moc domazoat nebo ne, když už do toho lezu).

                0 0
                • Radus  

                  Většinou když rozdělám novou tak je jen vazelína. Při servisu je pak vždy doplněn, ale Rock Shox je na tom stejně. Vše pak vyřeší servis. Pokud je tedy dělán . Pokud ne víš jak to dopadne.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.