• clieent

    Ahoj,chci se zeptat na takovou blbost.Včera jsem jel se sousedem na projížďku a půjčil jsem si na část cesty jeho kolo Torpado T35 Mytho,karbon rám,kola Mavic Crossride,pláště Continental Race King Supersonic 26×2,2,vidle Suntour Epicon RLD,kliky Shimano Deore FC-M532,řazení,pře­hazka,smyk,ka­zeta,řetěz vše Deore,brzdy Shimano BR-M486 160mm,ostatní Ritchey PRO.Váhu kol máme + – stejnou,ale když sednu na jeho kolo,tak se na něm jede mnohem lehčeji,než na tom mém viz profil.Je to karbon rámem,nebo který z komponent na to má vliv.Díky za rady :-)

    0 0
    • Turbo  

      náboje na kolech! ty deorka znám a nic moc.

      vyměň je za nějaký ze zapouzdřenejma ložiskama a taky bych dal lehčí kazetu, pak vidli…

      0 0
      • PatrikL  

        nie náboje, ale rovno celé kolesá – ušetrí aj 500g :)

        napr. http://www.bike-forum.cz/…l-28838.html

        0 0
      • Hrabex1  

        naboje jsou to uplne posledni, co ovlivnuje jizdni vlastnosti

        0 0
        • Flegmatik  

          Myslíš? Podle mě lehkost chodu nábojů je jednoznačné plus a jedna z důležitých funkcí. Náboje se točí pořád, když je kolo v pohybu, na rozdíl od jiných věcí.

          0 0
          • Vilém  

            Pokud nemaji totalne vymlety konusy ap., tak pochybuju ze poznas nejakej rozdil mezi konusovou a loziskovou nabou.

            0 0
            • fíha  

              Rozdiel u mojich konusovych nab je ten, ze ma neskutocne seru!

              Ale ano, v nejakom odpore to nepoznam…

              0 0
              • Vilém  

                Nevim co te na nich konkretne sere, ale pokud je to neco z vyssich sad shimana, tak pri spravnem serizeni vydrzi veky. Jediny slaby misro je zatesneni orechu.

                0 0
                • BigKarel2  

                  To že jak to není na průmyslech, tak to není na BF IN :D :D

                  0 0
                • Ricci  

                  Svata pravda,pri dobrom servise maju konusy obrovsku zivotnost

                  0 0
                  • pelhrimov  

                    Jo, konusy Deore LX letos 5. sezóna a pořád jezdím bez jejich údržby. V takovéto situaci nemá cenu řešit konusy vs. průmyslová ložiska

                    0 0
                    • Dav...1  

                      Tak jen tak na zkousku rozdelej zadni a uvidis co tam je za sracky vevnitr po tech 5ti letech.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        A není to fuk, co je vevnitř, pokud se to točí, jak má, nedrhne a ani není vůle? Já teď na nábu LX po 38 000 km dával nový ráfek a z výše uvedených důvodů jsem do ní vůbec nelezl.

                        0 0
                • fíha  

                  XT a to serizovani mi nikdy neslo. Mal som aj priemyselne a nevedel som o nich, t.j. ideal.

                  0 0
            • JSt  

              pri jizde urcite ne. ve stojanu to je citelnejsi ;-))

              0 0
          • Hrabex1  

            jak pise Vilem, to je vec, kterou nemuzes poznat. A nepoznal bys to, ani kdyby byl naboj mirne pridreny. Mnohem horsi je, skrtani kotoucu, ale ani to nema velky vliv na pocit z jizdy.

            Proc myslis, ze konusy maji vetsi odpor nez normalni loziska?

            Vubec to nemusi byt pravda.

            0 0
            • Flegmatik  

              Nepíšu nic o konusech nebo průmyslech, to je přeci jedno. Jde jen o to, aby se jakékoliv náboje točily s co nejmenším odporem. To je cíl každého správného nastavení.

              0 0
              • Vilém  

                Takze tvrdis, ze poznas rozdil treba mezi kolem, ktere roztocis a zastavi se za minutu a tim co se zastavi za 3/4 minuty?

                0 0
              • pelhrimov  

                Jenže chlapče ty zapomínáš na průměry, momenty, setrvačnost, na svojí váhu… pokud není ložisko zarezlé, tak vzhedem velkému průměru kol a hmotnosti uložené převažně po obvodu vůbec nemáš šanci poznat rozdíl ve valivém odporu jednotlivých zdravých ložisek.

                0 0
            • Volf  

              Největší vliv budou mít pláště a jejich nahuštění.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pro malé rychlosti ano. Pro větší to bude už aerodynamika (a tedy hlavně posed).

                0 0
          • Volf  

            Dobře seřízený kónus půjde vždy lehčeji než klasické kuličkové ložisko.

            0 0
      • nox159  

        :D to jo, tema nabojema a tou kazetou to spasi…

        0 0
    • Atilla  

      Tak největší podíl na tom mají kola s pláštěma, ale ve výsledku se sečte všechno-tuhost rámu a klik a další věc bude posed. Určitě je rozdíl jestli šlapeš pod sebe, nebo za sebe(obrazně řečeno), třeba na dráze je prý posed jedním z nejdůležitěj­ších prvků.

      0 0
    • JakeF  

      Podle mě cca 60% rám, 40% kola.

      0 0
    • maajkee  

      Myslím, že nezanedbatelnej bude v tomhle případě i psychologickej efekt :)

      Ale jinak viz výše.

      0 0
      • clieent  

        Na jeho kole je posed vzpřímenější,na svém jsem víc nataženej.Takže dát lepší kola,ale zrovna Crossride taky lehký nejsou no a ty rubeny snad nemají tak velký odpor oproti RK nebo jo?

        0 0
        • PatrikL  

          tie tvoje kolesá majú akú hmotnosť, nevieš? Keď počítam tak majú asi okolo 2200g, čo je dosť veľa, crossride budú mať okolo 1950g

          0 0
    • jachymk  

      pořádně nafoukni duše a hned pojede rychlejc :-) no spíš má soused pláště s nízkým vzorkem ty tvoje z profilu jsou docela bagry já jezdím taky co největší vzorky a když se mnou jede někdo jinej kdo má skoro slicky jede bez šlapání a já s levnejma bagrama potím krev a jsem pozadu, takže skus hodně nafouknout pláště nebo kup nový pokud jezdíš často po silnici a vadí ti rychlost

      0 0
      • souky junior  

        V popisku má pláště Rubena Scylla RACING PRO, Zefyros RACING PRO.. ty mají stejné určení jako RK, navíc jsou výrazně užší, takže by měly být TROCHU rychlejší než 2.2 RK. Tipuju, že problém budou náboje (bo kola) nebo jiný posed a rám.

        0 0
    • marapara  

      Hlavní bude asi geometrie rámu a pláště RK. RK jsou velmi rychlé pláště. Ale víc bych přidal geometrii.

      Uvedu příklad: Dejme tomu, že je postavíš vedle sebe 2 kola. První bude GT Avalanche, nejvyšší rám z této řady a GT Zaskar. Komponenty dáš stejné, váhově to bude ± taky stejně, tak se vsadím o co chceš, že na Zaskaru bude jízda o poznání svižnější. Má totiž XC závodní geomterii, kdežto Avalanche spíš XC/AM. Jezdil jsem obě kola a rozdíl byl fakt hodně markantní.

      0 0
      • mr.antik  

        tak nějak bych to viděl…

        0 0
      • Georrge  

        a v čem je ten rozdíl, když délku posedu nastavíš stejnou, stejnou výšku sedla, sedlo výškově oproti řidítkům taky stejně, a jediné co mě ještě napadá je předozadní poloha sedla vůči středu, a to se dá do jisté míry taky nastavit, tak kde je ten rozdíl? Seriózní otázka, opravdu mě to zajímá. Jde tam ještě o úhly hlavy/sedlovky, o zprohýbání/pev­nost zadní stavby nebo tak něco?

        0 0
        • Foose  

          úhly, tuhost

          0 0
        • marapara  

          úhly, větší tuhost. Konkrétně ten příklad Zaskar x Avalanche, tak Zaskar je delší, ma delší horní trubku, takže jsi na něm víc „zalehlý“, řekněme sportovnější posed a taky má kratší zadní stavbu, což má asi vliv na akceleraci, rám je z jiného materálu a je tvrdší. Jedna věc k druhé a naskládá se to. Taky určitě bude hrát nějakou roli psychika :).

          0 0
    • Kubas.1  

      Podle mě hraje hlavní roli psychika, a až potom komponenty (hlavně pláště, řekl bych)… Když sednu na bráchovu Konu Dawg, s 2,4 pláštěma, tak se mi taky jede líp než na GTčku a přitom je to blbost :-)

      0 0
      • jIrI___  

        Souhlas. Taky se mi na půjčeném Monsteru AM jelo po asfaltu líp než na HT :)

        0 0
    • Turbo  

      Pláštěma to určitě nebude! spíš naopak!!!

      0 0
    • Deus  

      Podvědomě si chceš zdůvodnit koupi nového stroje :-)

      0 0
    • Turbo  

      Si prostě příště prohoďtě kola na kolech (měli by pasovat ne?)

      a uvidíš.

      0 0
    • BigKarel2  

      Je to mozkem…kolama, celek kola pláště…pak rám atd…

      0 0
      • clieent  

        No i kámoš po tom co sedl na moje kolo řekl,že je to větší lenoch.Koukám,že jednoznačná shoda tady moc nepanuje.Nevím jestli to bude geometrie rámu,ale na jeho kole sedím fakt hodně vzpřímeně,možná to bude těma kolama.Asi Crossride přenáší lépe energii na pohyb s menší ztrátou.Pláště si myslím,že mám o fous rychlejší :-)

        0 0
        • BigKarel2  

          Tak já nevim…já nějak nezkoumal vaše kola…jen sem říkal co má na to vliv…Ale asi jó…když se sečtou ty různý díly…jeden je tužší, další zas lehčí…jiná geometrie a tak tak to v souštu dá takovej rozdíl že je to znát…

          0 0
        • Georrge  

          na kolech je rozdíl poznat hodně, já shodil na kolech víc jak kilo hmotnosti (většinu na obvodě), navíc ty výplety určitě budou tužší, a když jsem do toho prvně šlápnul tak jsem myslel že mě někdo tlačí, jak to letělo. Prostě rozdíl jak cip. Je ale fakt že tu mluvím o sračkových OEM levných kolech a trošku dražších remerxech 7325, čili ten rozdíl je opravdu velký, v tvojem případě to zdaleka nebude tak markantní, ale moc bych se nedivil tomu, že i v tvojem případě po přesednutí půjde poznat rozdíl. Nevím co to máš za rubeny, ale taky asi budou trochu těžší než ty jeho continentaly :)

          0 0
          • BigKarel2  

            cyp, né cip :D

            0 0
          • maajkee  

            Na obvodu kol, tudíž na dvou ráfkách jsi schodil víc jak kilo? Proboha co jsi tam měl za olověný ráfky? :D

            0 0
            • Georrge  

              ráfky cca. 400g, pláště půl kila, a duše kolem tý stovky :) takže +/- kilo :) je fakt že jsem o těch pláštích zapomněl napsat takže to vypadá jak kdyby to šlo jen na těch ráfkách :D

              0 0
          • xshreck  

            já to poznal spíš do kopce, asi jsme ve stejné situaci. Kolo jen vystartuje líp, na udržování rychlosti mi přijde že musím vynaložit víc energie, do kopečka to jede samo a z kopce to jede skoro stejěn :-) jen mi to přijde ovladatelnější všechno. Ale zase mám skoro komplet kolo předělané no :D

            0 0
        • MlokCZ  

          Vůbec bych si nebyl jistý tím, že ty Rubeny budou rychlejší.

          0 0
        • JakeF  

          Tuhost rámu! Na B-F se na ní moc nevěří, ale ten rozdíl může bejt opravdu ohromnej. Co je teď větší teplo a můžu na zimáku trénovat silový intervaly, tak mám každou chvíli nutkání kontrolovat zadní stavbu, jestli neni někde prasklá a jestli mi u CRidů neprasknul podélně ráfek… Co se těch týče, tak to jsou opravdu dost měkký kola, takže tam bych v tuhosti oproti tvejm až tak výhodu neviděl, ale pozná se tam pravděpodobně nižší váha. Plus asi něco udělaj fakt ty pláště, RK jsou hodně lehký a rychlý, i když od těch Ruben bych nečekal, že budou o tolik pomalejší.

          0 0
          • pstasek  

            Teď třeba plácnu, tak mě kdyžtak nekamenujte …

            To, že Crossride jsou bočně měkký se tady ví docela dlouho, ale třeba lépe přenášejí krouťák z náby na ráfek, než ty jeho obyč kola. Přece jen ten jejich způsob zapletení přímýma plochýma drátama může mít nějaký vliv. Nikdy jsem lepší kola, než Crossride nejezdil, ale přechod na ně z obyč kol byl tenkrát hodně znát.

            0 0
            • jIrI___  

              A já přešel z Cridů na obyčejná kola a přechod byl taky trochu znát, v kladném slova smyslu :)

              0 0
              • pstasek  

                Mno oni jsou ještě obyč kola a obyč kola že … já měl úplný s*ačky s Alexrims DM18, nábama Quando a ocelovýma špicema …

                0 0
            • MlokCZ  

              Profil drátů nemá žádný vliv na tuhost. Dráty fungují v tahu a tam jim plochý profil k ničemu nepomůže.

              0 0
              • pstasek  

                Ok … mlčim, ale spíš jsem měl na mysli to uchycení drátu v nábě, že je drát přímý a ne ohnutý. No asi to bude jedno.

                0 0
                • JakeF  

                  To neni jedno. Naopak ty přímo uchycený dráty jsou pro přenos síly horší, protože síla na ně nepůsobí přímo v tahu, ale šikmo, tzn v rozkladu, což nejspíš ty plochý a částečně fixovaný dráty trochu pomáhaj zlepšit a využít i tu kolmou složku, ale pořád to je míň výhodný, než klasicky uchycenej drát.

                  0 0
                  • pstasek  

                    Oki … to jsem chtěl slyšet. Tak teď nevím, jak si pro sebe obhájit to zlepšení. Že by hmotnost, psychika? Jestli mi řekente, že je to placebo, tak mi to letos už vůbec nepojede :-)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Myslíš zlepšení v tom, že CrossRidy líp jedou? Počítám, že především to bylo v nižší váze. I když teď koukám, že vozíš CRidy na kotoučovky, u těch neplatí, co jsem psal. Já myslel, že mluvíš o radiálu, jako mám na CRidech já. Oni to nejsou vůbec špatný kola a do záběru můžou bejt klidně tužší, než nějaký obyčejný výplety. Ale hlavně je to samozřejmě v nohách a hlavě :).

                      0 0
                      • pstasek  

                        Oni ty moje starý Cridy jsou obojetný, takže zezačátku jsem je vozil s Včkama, kotouče přišly časem.

                        Přišlo mi, že líp jedou a především od r. 2006, vzhledem k mému stylu jezdění, jsem na ně nemusel šáhnout, co se týče centrování a ložisek. Jediná údržba, která byla spíš preventivní, byla v nedávném promazání kluzného ložiska v ořechu. Na rozdíl od těch starých kol, které jsem musel centrovat docela často a konusy byly také potřeba semtam zkontrolovat.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Jo, ale obojetný jsou taky na kříženym výpletu a ne na radiálu, jako véčkový. Já jsem s nima taky spokojenej, nějaký centrování sice zažít musely, ale ložiska pořád v pohodě, akorát přední nepatrně drhne, ale co chtít po ročním ježdění a 2 odježděnejch zimách. Akorát nesmíš vyzkoušet nic lepšího, jinak ti začne vadit ta nízká boční tuhost. A s tuhostí v záběru moc objektivně porovnávat nemůžu, protože jsem je vždycky měl na horších rámech…

                          0 0
                          • pstasek  

                            Jo a jo … ani mě nenapadlo, že Včkový jsou na radiálu. Zkoušet nic lepšího u mě asi zatím nehrozí.

                            0 0
    • Joseph de Sax  

      na tvoji jízdu, nemají žádné komponenty, které drží ještě pohromadě silou vůle, žádný vliv, ale je to pouze tvůj subjektivní mentální pocit o něčem, co nedovedeš vůbec posoudit.

      0 0
    • jizby  

      Nepodléhej ukvapeným závěrům. Rozumím ti a ten pocit znám taky. Pocit z jednoho půjčení je fakt hlavně o psychice. To vědomí, že zkoušíš jet na možná mnohem lepším kole tě napruží, vybudí, podobně jako bys vyjel na švih s hezkou kočkou. Zvýší se tonus a pak máš automaticky pocit, že to jede líp i kdybys jel na plečce. Tím neříkám, že to kolo není opravdu lepší, ale abys to objektivně poznal, musel bys na tom najezdit mnohem víc, jednak do uklidnění, jednak do zvyku a adaptace. Pak se teprv ukáže.

      0 0
      • JakeF  

        Výrazně rychlejší kolo poznáš na první šlápnutí.

        0 0
        • mr.antik  

          taky bych řek, po chvilce si zvykneš a přijde ti to stejný. Pocit, že to na první šlápnutí jede, je hrozně důležitý, i když ve finále, když jedeš delší dobu v tempu jsou ty kola stejně rychlý.

          0 0
          • JakeF  

            Tak to u mě neplatí. Rozdíl v těch kolech poznám jak při jízdě, tak na výslednym čase a to v řádu minut na 50km trase. Ale samozřejmě je pak rozdíl, jak člověk jede, když pojedu pod AP, tak bude rozdíl minimální, když s průměrnejma tepama těsně pod ANP, tak udělám několik desítek vteřin v každým kopci.

            0 0
    • TREK6700  

      vsadím se, že ten první a zásadní rozdíl v pocitu jsou ty poláště… A taky se zeptám, jezdí někdo conti. RK 2.0 do terénu „turistické značení“ A doporučíte je i na full? Celkem se mi líbí jejich hmotnost. Chci je fuel ex

      0 0
      • jIrI___  

        Na předek bych je nedával, na zadek klidně. Já teď mám na Fuela EX v plánu nasadit buď MK II/RK nebo X-K/RK.

        0 0
      • JakeF  

        Na žlutou turistickou bych často potřeboval DH kolo dolů a nahoru trial :D. Jezdím ho i na předním a drží slušně, ale u fullu bych dvojnásob uvažoval o XK dopředu.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Vozím RK 2,0" supersonic na obou kolech a jsou úplně v pohodě. Zatím mají zhruba 6 000 km bez defektu. Až nasadím nové, vyhodím z nich akorát duše.

        0 0
        • roud  

          tak koukám že spokojest s nima trvá :O)

          0 0
        • skier  

          To už jsi měl udělat dávno…akorát ze začátku to chce trpělivost,než se zatáhnou mlíkem boky.Při nasazení zbytečně nepřefukovat bo se ty dírky zbytečně zvětšují…vnitřek pláště odmastit a patky při nasazení máznout minimálně…nejlepší plášť jaký jsem v posledních letech měl váha/odvalova­ní/univerzálnost použití/výdž/de­fekty

          0 0
          • Rychlej turista  

            Původně jsem je vzal jen na vyzkoušení, s dušemi. Tehdy se akorát objevily a nikdo s nimi ještě neměl zkušenosti. Vůbec jsem netušil, jak dobré to jsou pláště, takže teď už jdu na jisto a s NoTubes. Se zátěrem jsem neměl problém ani u 300 g FF, tak tady bych si snad měl poradit taky.

            0 0
            • skier  

              Ty jsi zkoušel boky něčím zatírat?Funguje pak NoTubes?To by mohlo pomoct na první km.U těch pláštu je super i to,že to nahodíš a nehází to ani bočně ani po obvodu a není nutno se s tím dál hrát…to např. u Schwalbe býval porod než to člověk srovnal,aby s tím byl alespoň trochu spokojený.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Ne, tím zátěrem jsem myslel ucpání pórů mlíkem NoTubes. Chce to si s tím pohrát – protřepávat, na chvíli položit na kýbl, zase chvíli protřepávat, položit na kýbl na druhý bok a tak furt dokola se tím večer u televize bavit :-)

                0 0
                • roud  

                  já jsem to vyřešil jednoduše dal jsem víc mlíka a od tý doby mám klid :O)

                  0 0
                • skier  

                  Jo tak to máme vychytané stejné metody :-)

                  0 0
    • Edy  

      Je to jako když si koupíš nový kolo, máš radost, že jede, ale když nemáš v nohách nepomůže ti ani kolo za 150 000,–

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.