• fluider

    Čaute.

    Už dávno sme tu nemali nejaký obligátny thread :-), a keďže vidlice sú tutovka :-), navrhujem diskusiu k novým vidliciam na Enduro – Freeride. Risknem to a prikladám výsledky testov z nemeckého Freeride magazinu. Možno ste to už niekto čítali.

    Float RC2 ani 55 ATA ma nijako nezaujali, zato Lyrik SoloAir s Wotanom sú veľmi zaujímavé. Durolux vyzerá byť dosť progresívny, nevedno čo na to povie Milan.

    0 0
    • mr.antik  

      jej, durolux nevychází zle, stále na něj čekám, kvůli té debilní modní vlně se nedá sehnat v černé :-(

      Ještě by tam mohla být RST storm 160–120, aby to bylo komplet.

      0 0
    • milan1  

      Tohle vypadá zajímavě a naznačím jen na začátek, kolik informací se v tomhle skrává.

      Podívej se na grafy těch, které jsou označeny jako Super – Lyrik a Fox

      Rozdílnost obou každému naznačí, že se musí velmi výrazně lišit. Propadání lyrika velice významě do zdvihu a dost snadný chod na doraz potvrdí zde i majitelé Lyrika. Osobně vidím ideál někde mezi těmito dvěma křivkami a taky takto naladěný Lyrik zde už jezdí. Lyrik solo air ještě uvedu je daleko lepší a citlivější volbou, než 2 step, proto rozumím, proč byl zvolen do testu, kde se vyskytují i vidlice se snižováním zrovna tento typ.

      Další, co doporučuju si všimnout jsou pevnosti vztažené k vahám vidlic. Dost dlouho upozorňuju aby byl parametr váhy vztahován i k pevnosti s tím, že jsou obecně používány stejné materiály. jak vidlno ani zázračné dvoumůstkové konstrukce v tom nic nedokáží změnit. Tohle beru jako téma, které není z testu na první pohled vidět.

      U snižování zdvihu doporučuju sledovat, jaké hodnocení získávají při výjezdu vidlice s tímto systémem. mnoho zdejších diskutérů o problematice snižování by se mohlo podivit, jak se na to dívají zkušení testeři.

      Další poznatky mám k Maguře, je uváděn platform ale ten by měl být vidět i na grafu a to ne. Moment odtržení by tam měl být znát.

      Durolux mě nejdřív zarazil s tím, co ukazuje graf ale potom jsem si uvědomil, že originální stav opravdu takhle může vycházet. každopádně v tomto stavu a výsledek který dosáhl je podivuhodný, nedovedu si předtsvit, jak by zapůsobil s citlivostí lepší než Magura, která se grafem prezentuje jako nejcitlivější.

      U Marzocchi ještě upozorním na pro prvbní pohled neviditelným průběhem u sníženého zdvihu, je tam jenom drobný ocásek, který ukazuje to, že na nízkém zdvihu jdeš na doraz už pod  100 kg  zátěže a to je dost nevhodné.

      Tak tohle jsou první postřehy a jestli máš testy v lepším rozlišení, prosím pošli mě je mailem.

      Díky.

       
      0 0
      • baboon  

        Ten durolux mě moc nepřekvapil, protože jsem ho měl v ruce i před úpravou a ten odtrh byl strašnej..:) Ale je na druhou stranu pěkný, že vidlice za poměrně slušný peníz obstává v takovéto konkurenci docela dobře..

        0 0
      • warzone  

        tak toto mi pred casom uslo :) S tym Lyrikom Soloair mozem potvrdit,po uprave je este citlivajsi a uz sa tak neprepada-bol som z toho dost na nervy…Inak krivkam som sa zatial moc nevenoval,ale napadlo ma urobit test-netuneny Fox Van 36 vs. RS Lyrik Soloair-tuningtest.

        0 0
    • goofy  

      Muzete mi prosimvas prelozit ty zakladni kolonky? Jinak mi to je na… :-)

      0 0
      • Tomínos  

        První je stručný popis vidlice, potom tam je snižování zdvihu a blokace maximální průměr kotouče, výška vidlice, kroucení vidlice a kroucení při brždění

        0 0
        • Tomínos  

          U těch hvězdiček je odezva, výjezd, sjezd, ovládáni, kroucení a váha

          0 0
    • madcat  

      Využiju tohle vlákno, protože se mi nechce zakládat nový a nechcu to tu zbytečně zaneřáďovat novýma (ale jestli nikdo neodpoví, tak to udělám! :-) )

      Mám čerstvýho Lyrika Solo Air 160 mm, ročník 2008, a zatím se s ním učím žít, zkouším co jak funguje nebo nefunguje a jestli je to vůbec vhodná vidle pro moje ježdění. Něco jsem si o té vidli samozřejmě předem přečetl, ale praxe je praxe, že… Nicméně ani po zhruba 50 km zatím lehčím terénem mi zatím nejsou některý věci zcela jasný, tak prosím o fundované rady ty, kteří již tuto vidli mají nějakej čas a budou vědět co a jak…

      Zkoušel jsem samozřejmě kroutit všema točítkama, co jich na vidlici jenom je, a zjišťoval jejich efekt na chod vidlice, a jsem celkem spokojen. Je to varianta s plným mission controlem, takže má rychlou i pomalou kompresi, odskok a floodgate i s nastavením jeho aktivace. Nastavení odskoku funguje dobře, našel jsem zatím asi optimální pozici nastavení 4 kliknutí od maximálního utažení, možná povolím na 5 kliknutí, protože se mi občas zdá, že při rychlé jízdě rozbitým terénem se vidlice nestíhá tak rychle vracet do výchozí polohy, a trochu mě z toho brní ruce (holt původní marzocha při takové kudle oraniskem přestala tlumit většinou zcela, takže byla rychlá a ruce si pískaly :-) )

      K nastavení tlaku vzduchu asi není co dodávat – nafoukal jsem dle své váhy 90 kg dle tabulky doporučených tlaků cca 75 psi a vyhovuje to – sag je asi 25 – 30 mm když stojím v pedálech, když sedím, tak kvůli posunutýmu těžišti dozadu trochu míň, a vyhovuje mi to tak.

      Kroucení točítkem pomalé komprese funguje taky, i když znatelnej efekt nastupuje až u posledních cca 5 – 6 kliknutích od maximálního utažení. V ten moment vidle začne klást znatelnej odpor při pokusu o zatlačení, a zevnitř je slyšet, že olej je propouštěn přes nějakou trysku, a to tím víc, čím víc to utáhnu. Bude to asi dobrý na projíždění klopenek nebo na dirty, kdy se vidle nebude na odrazech tolik propadat do zdvihu, případně se nebude tolik potápět při brždění ve svahu… jakej to bude mít vliv na citlivost na malý nerovnosti jsem zatím při jízdě nezkoušel, ale asi se to sníží trochu…

      Floodgate taky fachčí – nastavil jsem si asi jednu otočku od minima – kdy při normálním šlapání do kopce třeba to nepromáčknu a chová se skoro jako tuhá vidlice, ale když tomu ještě pomůžu rukama, tak zajede – kdybych náhodou to zapomněl před vjezdem do terénu vypnout, tak aby mně to nevyrazilo řídítka z ruky :-) (to se nestane, páč to asi používat nebudu, při mých výletech mi houpání nevadí)

      Rychlá komprese je pro mě zatím tak trochu záhadou, a tady budu očekávat postřehy od ostatních. Zatím jsem nezpozoroval nějakej výraznej rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením, pravda – zatím jsem to testoval jenom tak nějak na místě, při jízdě v terénu nikoliv. Zkoušel jsem při pomalé jízdě nasimulovat dopad z dropu – nadhozením předního kola a plácnutím s ním o zem – a buďto ten rozdíl je tak malej, že jsem si ho moc nevšiml, nebo vůbec není. Anebo jsem to testoval blbě, a utažená rychlá komprese má efekt až při fakt velké rychlosti stlačování vidlice (větší drop). Please comment :-)

      Aktuální nastavení mám dle mission control tuning guide, kterej se dá stáhnout na stránkách SRAMu, na 4–4–1 (slow compression 4 kliky od minima, fast stejně tak, floodgate 1 otočka). Rebound mám na 4 kliky od maxima (asi už se opakuju).

      Optimální nastavení se samozřejmě liší dle váhy jezdce, preferovanýho stylu jízdy a asi i dle toho kterýho typu Lyrika, nevím, teď trochu spekuluju. Každopádně bych rád, kdybyste se vy majitelé podělili o svoje zkušenosti a nastavení, třeba mi to pomůže od možná zbytečnýho kroucení kolečkama na vyjížďkách sem a tam :-).

      Pak mě trochu trápí ještě jedna věc, a sice že se mi už asi dvakrát nebo třikrát povolila maxle osa – prostě jsem si při jízdě všiml takovýho jakýhosi vaklání nebo klepání v předním kole, a ejhle – byla to povolená osa. Nerad bych někde to přední kolo při jízdě ztratil, to by mě asi naštvalo :-). Na nějakým anglickým fóru už jsem se dočetl, že ten opačnej konec na ose, než je ta dotahovací páka, se dá nějak nastavit – zašroubovat nebo vyšroubovat (?), a tím jednak potom bude páka upínáku víc držet v jedné poloze a nebude se při jízdě drsnějším terénem tak snadno točit, a taky se tím asi líp stáhnou patky vidlice k sobě a k náboji, takže by tam neměly pak být žádná vůle… Je moje myšlenka správná?

      Dík za všechny rady a připomínky!

      0 0
      • kali222  

        ja ti neporadim, ale jedno ti napisu. mel jsme lyrika a ted mam van36 R ne 36Rca…mam jednodussi zivot. tipuju, ze treba lide jako mlok a podobni(nebo zavodnici) si s tim vyhraji moc radi a bude jim to chodit fajn(nebo si to budou nalhavat pro ten cas-nemyslim tim nikoho konkretne. me to unavovalo kazdou cvchili slejzat a tady s tim tocit tam a tam a pak se vracet k aspon trosku uspokojujicimu nastaveni(samoz­rejme to by se zdejsim borcum nestalo). pry je jednoducha verze jeste citlivejsi :) spokojenost

        0 0
      • Smazaný účet  

        S nastavenim rychle komprese si musis pohrat nekde, kde ta vidle dostava knedlik. kdyz mas utazenou pomalou kompresi a rychlou povolenou, tak pri pozvolnem tlaku si vidlici tlumi pomala komprese(tj preva rpi slapani), ale kdyz nekde hopnes, tka nastoupi rychla. Treba ve sjezdu se vidle da naladit tak, aby hezky zehlila(povolena pomala komprse), ale kdyz hodne skocis, tak abys nesel az na doraz(trochu utazena rychla) a podobne srandicky. Nicmene taky moje zkusenosti konci, s mission controlem jsme jel jenom parkrat.

        Ten nastup tlumeni pomale komprese je celkem bezny jev, u motion controlu je to vpodsatte stejne a pri prvnich ctyrech kliknutich se nic nedeje.

         

        K maxli. Z druhe strany, nez mas rychloupinak, je matka do ktere jde strcit asi 5tka imbus. Ja maxli namazal celou vazelinou, prostrcil, zasrouboval a utahl imbusem rychloupinak tak, aby sel rychloupinak zaklapnout tak akorat(tedy zadne paceni,a le zase aby bylo nutno prehonat nejaky odpor) a aby bylo mozne po jeho povoleni osu celkem lehce vysroubovat. Dotazenim inbusu docilis toho, ze se osa ve vidli vice rotazhe a bude lepe drzet. Abys dotahl vohy vidlice na naboj, musis ji fest zasroubovat-asi sis vsiml, ze kdyz vyplopis paku Maxle, tak zapadne do osy a pouzije se jako paka pri utahovani. Takze zasroubovat maxli, zaklapnout uminak( pred zaklapnutim se da pootocit aby se usadil do nejake esteticke polohy, doklapnout a hura na sutry.

        0 0
        • TomeK X2  

          zdar bikeři já mám rávo v4 sice starý kolo ale mě to na jumpy stačí a takový blbosti. originálně tam jsou sr santour xcr (pouzdro vzduch pružina) tědka my kamarád dohodil marušku sice starší typ ale už je to aspon olej. parádní svezeni zdvyhy 140 plus dofukovacka. paradní pohodlí na sjíždění ufoknou a na skákání atd přifoknou jsme velice spokojenej. marušky doporučuju

          0 0
          • madcat  

            Maruška mi po zkušenostech s mojí starou a po přečtení toho, co vidím na těch internetech o nových 55R apod. nesmí přes práh :-). Ale tak věřím, že začátečníkovi to na dirty asi bude stačit, já už jsem chtěl prostě něco víc a s jemnějším chodem…

            Btw. ten Slavkov, co máš v infu, to je ten u Brna, nebo Horní Slavkov v Západních Čechách? Jestli ten u Brna – je tam něco zajímavýho k poježdění?

            0 0
      • kesu  

        na druhy strane od toho maxle upinaku je sroub,tim se nastavuje v podstate jako u klasickyho rychloupinaku to,jak se to roztahne v patce.Doporucuju dotahnout tak,aby upinak sel tak akorat dotahnout k vidlici.

        Jinak maxle vyndej a prohlidni si,jak to funguje ono je to fakt celkem dost vymazlenej system.Krom toho ze se na jedny strane sroubuje do vidle,tak se pritahuje jedna noha k druhy ale navic se v ty patce co neni zavit jeste upinak roztahne,coz je velkej rozdil oproti marzocchi kde se to jen stahne.A to jak se tam ten RU roztahne se prave nastavuje tim sroubem naproti.

        Co se tyka komprese tak to popsal vyse lukas.Rozdil je poznat na rychle za sebou jdoucich roletach (pod brzdou) (pomala komprese) a na dopadech z dropu idealne do bordelu (rychla komprese).

        nicméně po týdnu ježděni na lyriku soloair jsem dospel k názoru že nejlépe se to chová když je oboje povolený:)

        0 0
        • warzone  

          jj tiez som zo zaciatku,skusal,ste­loval…najlepsie uplne off,rozdiel je skoro nepostradatelny aby som sa s tym bavil pocas jazdenia.Bavil by som sa s kompresiami jedine snad v bikeparku a pri skakani.

          0 0
        • madcat  

          Dík za info, ten šroub jsem úplně přehlídl, a furt jsem si říkal, že jako systém je to zajímavej, ale furt je to takový jakýsi relativně volný nebo co, to se sakra určitě bude povolovat, a taky že jo :-). Tak já si s tím pohraju a snad to bude dobrý a přední kolo mně nikde ve sjezdu neuteče :-).

          0 0
      • pitos  

        Myslím že už to ostatní vše dostatečně vysvětlili,snad jen k té rychlé kompresi…na běžné ježdění,tedy XC/EN mám rychlou komp. úplně povolenou a na FR,Dh,parky a podobně ji přitahuji na max(tedy 12 kliku) , rozdíly jsou totiž tak malé že má pro mě smysl pouze max přitažená.

        Pomalou kompresi mám neustále povolenou,sice jsem s ní jeden čas experimentoval ale dnes ji prakticky nevyužívám.

        Už jsem někde psal že jsem s touto vidlici celkem spokojen,na to k čemu je určena je to myslím výborná vidla,osobně mi ale bohužel přestává trochu stačit.

        0 0
    • mr.antik  

      Kdyby se náhodou objevila nějaká příležitost ke koupi – jak si stojí pružinovej Lyrik U-turn, Magura Wotan, případně Talas 36???

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.