• black.horse

    Ahoj, tak zakládám thread na oblíbené téma, jaké si mám koupit kolo:-) Takže na příští rok zvažuju výměnu stávající velocipedu Ghost za něco více z kategorie enduro/FR. Plánuju to uskutečnit nejdříve na přelomu zima/jaro, páč nejsou money:-( každopádně Vás prosím o vaše postřehy a názory, hlavně lidi, jež mají zkušenosti s vysokozdvižnými biky… A aby bylo o čem diskutovat, nyní pár postřehů: Co mi na Ghostu sedí: poměrně lehké kolo, které jede kupředu a je pohodlné Co mi na něm nesedí a proč ho chci měnit: důvodem je, že hledám něco pevnějšího, co ještě bude schopné jet. Mám totiž zase po delší době když někam jedu a potkám skoky chuť si skočit a bojím se, že se svojí vahou to kolo kapánek poškodím… Navíc když vyrazím někam na nějakej drsnější sjezdík, tak to kolo mě prostě „limituje“ Co si slibuju od nového kola: Takže základní parametry, rám + vidlice z kategorie „drsnější enduro, lehčí FR“, kvůli mojí výšce je potřeba velikost 20", chci něco bytelnějšího, co ale pojede, něco ve smyslu Giant Reign, prostě univerzálek, komponenty doladím dle potřeb a situace, stěžejní dilema je rám + vidlice, představa by byla asi taková to: zdvihy 160 až 190 nad oběma koly, vzduchové odpružení, systémy jako propedal, SPV a pod. jedině v případě, že půjdou deaktivovat, ale nejsou nutné neboť LOCK z řidel jsem ze svýho současnýho RVL taky sundal během prvního týdne:-D, velikost rámu 20", řadu dílů přeházím ze současnýho bajku, kola budou asi Singletrack nebo XM321 + ALbert 2,35 v kevlaru, celková hmotnost nejlépe v rozmezí 15–17kg, ale spíš těch 15kg. Co si od kola slibuji a co na něm chci jezdit: rád bych z toho sestavil bajka na pohodové ježdění, kolo na kterém budu moct ujet jeden den třeba 100km celodenní výlet po lese v jednodušším terénu, ale pouze pohodovým tempem, žádné chrcení a hrocení tempa, prostě pohodička a nikam se nehnat… a za druhé, když prostě narazím na nějaký terén, tak abych si ho mohl bez obav užít a nemusel jsem se bát o kolo… Například: jakožto pražák vyrazím ze Strašnic a vezmu to na Krčák, tam si projedu pár XC stezek, zasunu sedlovku níže a skočím nějakej ten menší skok co se tam nachází, pak dolů k vodě a lávkama k Točný, na Točný bych se na 30min zastavil, dal sedlo zase níže a zahopsal si na tamnějších „terenních útvarech“ a pokračoval na Hálkáč a dozadu… tudy vede můj nejčastější směr vyjížďky, ale na ghostu se bojím skákat kvůli své nadváze, tak to raději moc nezkouším a po té době co jsem FR disciplíny přestal jezdit mi to chybí… proto chci změnu bajku, něco na čem můžu jezdit volným tempem dlouhý vyjížďky a pak se v lese zastavit, hele skok, dát sedlo níž, skočit si, zvednout sedlo a zase jet dál…

    Dá se vůbec něco takového poskládat? Raději si postavím jeden univerzální bajk, který budu hýčkat, než dva bajky z kategorie nicmoc… krom toho, pokaždý když bych vyrazil na XC a potkal skok, bylo by mi líto, že nemám s sebou kolo na kterým bych to skočil…

    Zatím je můj tajný favorit Giant ReignX + RS Totem, kola s ráfky Singletrack nebo XM321 a ALbert 2,35gumy a zbytek dílů asi přeházím z Ghosta…

    Tak povídejte, co si myslíte o mém dilema a copak mi poradíte?:-) děkuji předem

    0 0
    • TheIF  

      rám + vidlice z kategorie "drsnější enduro, chci něco bytelnějšího, zdvihy 160 až 190 nad oběma koly hmotnost nejlépe v rozmezí 15–17kg, ale spíš těch 15kg.

      :-) trochu protiklady k té hmotnosti kola

      0 0
    • McBlacky  

      a myslíš že reign bude o tolik bytelnější než Ghost. myslím že při tvý váze a ted nic ve zlým špatná hrana na doskoku dvojáku apod rozloží i reigna. Můj názor je, že zatím není v možnostech výrobců, díky matroši a technologii postavit takovej univerzál co ty chceš. Sám víš že na skoky je třeba mít pružení uplně jinak nastavený než na jízdu, byt z kopce a v terénu. Navíc to co chceš ty je FR kolo s enduro geometrií, s čímž u většiny výrobců taky narazíš.

      100km je už hodně. Si vzpomen jak měl Darkson AC s Nixonem taky se mu na tom nejezdilo vyjíždky moc v klidu, hlavně ale kvuli geometrii, ne že by to bylo težký nebo to nejelo.

      Protože jsi ***** chlap tak samozřejmě ***** enduro :) Kup reigna, je za dobrej peníz, chovej se k němu alespon trochu hezky a když ho do roka prodáš jak máš ve zvyku tak ti ani nemusí chrupnout

      0 0
      • black.horse  

        geometrie bude kompromis, to je jasný, ale to co mám na Ghostu, by mi jako kompromis sedělo… Jinak nastavení mám cca stejný na normální ježdění i na blbnutí, žádný PP a SPV, spíš tvrdší a útlum baj oko, tak akorát:-) špatná hrana rozloží všechno:-) kdybys viděl jak jsem po sezóně dokázal zkroutit Jakosku se 38mm nohama a dvoubrejlí do vrtelu…:-D ale tohle už bude jen symbolické hops a šups a tradá… prostě si jen tak občas blbnout… jinak vím že 100km je hodně, ale narozdíl od Vás jezdím hodně volný tempo, kámoš jezdí se mnou na lehkým sjezďáku a dáváme si i kolem 70–90km…

        0 0
        • vojtechposmourny  

          Sem vás viděl jednou na křižovatce u krčskýho nádraží. Má bighita,co.

          0 0
          • black.horse  

            jojo, starej Bighit s Juniorem:-) a kde je vlastně krčský nádraží?:-D Jinak bral bych podobnej bajk jak máš v profilu, jen za vyšší zdvihy bych se nezlobil:-) jak se ti na tom jezdí?

            0 0
            • vojtechposmourny  

              Hele,paráda. Je to dost bytelný (taky to váží skoro 16 kilo), má to tak akorát geošku, díky teleskopický sedlovce se stím dá jak jezdit tak řádit. Samo, že na řádění by to chtělo třeba kratší představec, ale tenhle (70mm) je rozumnej kompromis. Jinak plánuju z tlumiče vykopat propedal, protože mi přijde, že trochu degraduje vlastnosti kola. Stejně má ten tlumič lock. No a maruška taky nejni z nejcitlivějších, takže teď se s foxem vhodně doplňujou. Do budoucna bych to viděl na propedal ven a když se zadaří, tak třeba pike 426 uturn (pružinovej) dopředu. Nebo možná vanilla rlc.

              0 0
      • Manas  

        Clovece, jezdim stejny nastaveni jak na sjezd tak na skoky a neni s tim problem. Jen s tim musis pocitat na odrazech .. pak je to v klidu :-)

        0 0
    • kesu  

      mno v tydle kategorii me napadlo rb-prej uzpusobej dragstra na jendokorunkovy vidle..tak bych premejslel nad tim.Popripade treba lapieere 160 ale to mi prijde lehci kategorie nez chces

      0 0
    • hanz  

      tvoje hádanka má řešení ale je dost drahý-Nomad. Hodil bych na něj lyrika ale je taky scifi cena tak něco levnějšího.Potom bys mohl kouknout po SX trailech 07..maji dobrou cenu, dojet na tom se dá taky daleko a vydrží to moooc. A nakonec je tu novej reign X či jak jse jmenuje, ten slibuje vyžší tuhost torzně proti SX-ku ale nadruhou stranu se mi nezdaj jeho geošky, přijdou mi už moc fr…navíc začínám mít trošku pochyby o maestru, přijde mi málo aktivní(reign, faith-jinde jsem neměl možnost ozkoušet)

      řeším podobne dilema…u mě to vyhrál zatím nomad+VAN rc2 07, placky 36+24 rokáč…pra­sátko to ale nějak nehodlá akceptovat :-(

      0 0
      • kesu  

        hm to je nadad SX trail…

        0 0
        • hanz  

          co tím myslíš?

          0 0
          • kesu  

            ze me to nenapadlo ale v tydle kategorii by to pro me byl asi jednoznacnej vitez…

            0 0
      • black.horse  

        nad Nomadem taky váhám, možná bych ho uměl kolem 35 za rám s tlumičem, ale nechce se mi čekat + reklamace a pod… Spešl je lákavej, otázka bude za jakou cenu se bude moct sehnat:-( jinak uvidím, za kolik bude Reign a ReignX…

        0 0
        • hanz  

          jestli umíš nomáda s tlumičem za 35 a váháš nad ním tak se podle mě jen nudíš a zakládáš svuj každoroční příspěvek o enduru po kterým nakonec koupíš stejně něco uplně jinýho. :-)

          0 0
          • black.horse  

            řeknu to takhle: bylo by to přes známého, bylo by to na dlouhý lokte (USA) a v případě reklamace bych se z toho pos*** páč se mnou českej dovozce vyjebe, když jsem ho obešel:-) jinými slovy je to lákavá cena, ale podmínky už vůbec ne:-(

            0 0
          • black.horse  

            řeknu to takhle: bylo by to přes známého, bylo by to na dlouhý lokte (USA) a v případě reklamace bych se z toho pos*** páč se mnou českej dovozce vyjebe, když jsem ho obešel:-) jinými slovy je to lákavá cena, ale podmínky už vůbec ne:-(

            0 0
    • pajik  

      přesně podle tvý specifikace taky vybíram kolo, zatim mi to vyhrává trek Remedy 6, jen co se projedu na letošnim a zjistim jestli se na tom dá jezdit pohodově XC, tak jdu do něj. Teda do modelu 2007, má to nixona 160 a nějakejch 6" vzadu a podle recenzentů na mtbr.com co sem jim psal o postřehy, tak jsou všichni maximálně spokojený a jsou mezi nima jak metrákový kousky co s tim jezdí FR, tak XC bikeři…

      0 0
    • Rado LH  

      Konu Coliera

      0 0
    • goofy  

      A co Norco SIX? vydrzi toho hodne a dojet by se taky na tom melo dat. Jinak ja posledni dobou hodne slintam nad SX Trailem a co jsem slysel je prej i celkem jezdivy…

      0 0
    • Dijck  

      Jazdim jedno take ***** enduro, vsetko na nom vyhovuje az na ***** vahu…da sa aj 90–100km ale to vidim ako limit. Koho vsak chcel jazdit dlhsie trasy, ze:) K tej vahe, dost zavisi od financii..mozno by si mohol napisat ciastku do ktorej sa chces zmestit.

      To co si vybral(reign), je velmi pekna volba ale na 15kg sa s tym+totem asi tazko dostanes. Ked hovoris ze mas 100kg a chces na tom skakat, radsej pridaj na vahe a kasli na lahke komponety. . .dalsia vec je ze skakat nieco trocha vacsie na 20" rame je o hubu:) Radsej zvol kapku mensi ram.

      0 0
      • kesu  

        zase kdyz u mensiho ramu vytahne sedlovku tak to bude dost namahat a riskovat ze to praskne…

        0 0
      • black.horse  

        no, vycházím ze svého bývalého sjezďáka, ten měl délku a skoro i vejšku jak 20" bajk:-) mám asi 192–4cm, takže mi větší bajk v téhle kategorii sedne:-) a hlavně to skákání bude už jen příležitostné, když dostanu chuť, nebude to primární zaměření…

        0 0
    • vipera  

      nebo jít do tohodle www.giant-bicycles.com/….000.006.asp?… celý by se to dalo koupit za 55 tis.

      0 0
    • fousek  

      Me se zda ze nevis co by:-), bejt tebou tak zkusim kouknout po nakym KTM:-), ale to s tim motorem

      0 0
      • black.horse  

        tak na to nemám prachy:-( ale můj sen byl, je a bude chopper, ale musím počkat, až si na něj vydělám komplet sám, páč doma to mám od dětství velmi přísně zakázaný:-/

        0 0
    • black.horse  

      jelikož bych to psal více lidem, napíšu to sem hromadně: je mi jasně, že kolo bude kočkopes, v podstatě mi jde hlavně o to, vytvořit prostě něco bytelnějšího a s většími zdvihy na užívání si terénu… Ghost je fajn, ale prostě má zdvihové rozervy a bojím se, že mu ublížím… nehodlám to blbnutí už nějak hrotit, takže se mi stavit spešl FR kolo nechce… a hlavně, nemám už tolik času na kolo a ani finance utáhnout více kol a myslím, takže když pojedu na FR bude mi líto, že se neprojedu a když pojedu na XC/enduro bude mi líto, že si nezaskáču až pojedu kolem nějakýho skoku… prostě chci něco, na čem se vyřádím…

      Pro představu, kdybych to stavěl na jedný ze sestav: rám Giant Reign X, vidle RS Totem, ráfky Singletrack nebo XM321, gumy Albert 2,35 kevlar, kliky RF EvolveXC (časem třeba pevnější), řazení a brzdy dám z Ghosta, řidla Answer ProTaper, představec 70mm Point (mám oboje)… prostě taková univerzální směsice…

      0 0
      • kesu  

        jak uz bylo napsano-myslim ze bych se rozhodoval mezi speslem sx,reignem a nomadem…z nich by mel bejt spesl nejhoupavejsi ale taky nejcitlivejsi..No a nebo se jeste muzes mrknout na scott ransom-v al verzi stroji ram asi 45 MOC..Ale pokud si to chces fakt uzit hodne bych premejslel nad tim speslem-na skakani to bude mit uzasnou geometrii

        0 0
      • Soptík  

        A co Ghost ERT 2007? to už má 160/150 a je trochu zpevněné oproti 2006.

        0 0
        • black.horse  

          také jsem o něm přemýšlel… ale když už, tak už, tak váhám nad něčím větším:-) zdvihově… když jsem kupoval Ghosta, tak jsem váhal mezi AMR a ERT, ale rozhodlo to, že nebylo ERT v mojí velikosti… tedy jen rám… momentálně také hodlám měnit jen rám, hotovku nechci:-)

          0 0
      • vojtechposmourny  

        Nepřijde mi to tolik jako kočkopes. Taky bych chtěl něco, jako mám teď,ale s vyššími zdvihy na normální ježdění. Z toho, co se tu tak nabízelo, bych bral norco six (special edition je libovej), spešl sx trail (III) a nebo (ale to tu asi neseženeš) iron horse 6point8. Reign se mi moc nelíbí, stejně tak nomad, ale tady záleží na vkusu každýho jedince. Jinak cenově na tom bude asi nejlíp ten six, bejval tuším za 25000.

        0 0
        • goofy  

          Z toho co tady padly se mi pomerem cena/vykon zatim taky nejvic libi SIX. Letos ram sice bude stat uz 30000, ale je zase ze vzduchovym tlumicem, coz black.horse chtel. Jinak by se mozna oplatilo koupit cele kolo SIX 2 – 50000, SIX 3 – 40000.

          Nomad je super na pohled, ale nevim jestli bych ho chtel v realu. Ono ikdybych ho chtel tak bych nikdy na neho nemel. :-) To uz se mi spis zamlouva ten SX Trail. Je to sice masovka, ale hodne pekna… ;-)

          Nez Nomada bych si dovedl predstavit spis Intense 6.6 ;o) maxcursor.cz/u­serimages/hig­h/1161238767.jpg

          0 0
          • black.horse  

            Tak Norco vyškrtávám z výběru už od začátku, u mého subjektivního hodnocení se ta značka dodneška nezbavila nálepky „kanadské Authora“ a přes veškerou kvalitu, bych ho prostě nechtěl… třeba čaasem změním názor, ale zatím ho už nějakej ten pátek mám stejnej… nic víc, nic míň…

            0 0
            • Peslezedirou  

              Tohle trošku nechápu Norco se nezbavilo nálepky k. authora a zatím jezdíš na Ghostu což je německý Author, nic ve zlým peace.

              0 0
              • wroum  

                to je taky pravda. ja Norco taky povazuju za kanadskyho authora a o znacce si taky nic valnyho nemyslim, ale o Ghostu bych ani neuvazoval :-)

                0 0
                • goofy  

                  Ze je to Kanadsky Author nepopiram, ale fully ma funkcni, stavene tak jak si to predstavuji, a hlavne se mi celkem libi.

                  0 0
                  • wroum  

                    me se teda nelibej (hlavne ty prohnuty savle a spodni ramova – takze snad vsechny FR modely) a jedina jejich vyhoda je licencni FSR, ktery beha bezchybne. jinak z funkcniho hlediska sem naprosto spokojenej, mozna maly vyhrady k nekterejm vecem (treba standardne dodavanej upinak na sedlofku pri kazdym propruzeni drhnul o vahadlo…), ale jinak OK.

                    nicmene, pkud by ceskej Author koupil licenci na FSR, tak to bude totez jako Norco. Ta znacka jako takova mi prijde naprosto prumerna.

                    0 0
                    • goofy  

                      Mne se prave ty trubky libi. Ale to je holt vec vkusu ci dle tebe u mne nevkusu :-)

                      0 0
                      • wroum  

                        zadnej nevkus, kazdej ma vkus jinej a kazdy zbozi si najde svyho kupce – podivej treba kolik Kellysu jezdi a nekterejm lidem se to dokonce i libi :-D

                        0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Nad tim upinakem jsem spekuloval i u modelu 07, ale nakonec zvitezila lenost prestavet to na vetsi zdvih… chyba, mohlo to byt jeste zajimave :)

                      Btw. ceskej Tchor zaves FSR vesele pouziva odjakziva a licenci nepotrebuje..... a jak dopadl ;)

                      0 0
                      • wroum  

                        to nemelo nic spolecnyho s velikosti zdvihu a pomohlo jedine vymena sedlovy objimky za typ s imbusem.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          U toho kousku co jsem mel pod zadkem ja byl nastaven ten mensi zdvih a pritom jsem to do objimky nedostal. A prestavet na vetsi jsem byl linej.

                          0 0
                          • wroum  

                            co s tim ma spolecnyho zdvih? ta objimka byla akorat sirsi nez mezera mezi bocnicema vahadla, takze pri urcity mire propruzeni vadil RU objimky a drel o jednu bocnici. kdyz zmenis zdvih tak se vahadlo hejbe porad uplne stejne, jenom se zmeni paka na tlumic.

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Trasl mi hlavou se slovy „pred upotrebenim protrepat“ :D A o to asi pri „zmene zdvihu“ jde. Aby vahadlo chodilo stejne jen se prifouknul tlumic… aha.

                              0 0
                              • wroum  

                                hejbe se stejne bylo mysleno spis tak, ze bez ohledu na nastavenej zdvih tam ta objimka proste prekazi. jinak v globale je to picovina, to uznavam.

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Ja jsem nad tim koumal u eMka. Mozna u mensi velikosti to chodi k objimce driv. Nebo jsem to proste tak hluboko nedostal… se svou musi vahou.

                                  0 0
              • black.horse  

                pro Tebe a pro všechny které jsem pobouřil:-) to co jsem uvedl je jen můj subjektivní názor, prostě některé značky jsou mi nepříjemné… to samé mohu říct třeba např. o většině výrobků od Ritchey… prostě mi to nesedí… nikoliv tím nechci urážet kvalitu firmy… dodatek ke Ghostu: Ghost a Cube mi zase sedí, ale stejně nebudu chválit jejich krásu do nebes, tohle je individuální věc a každej má vlastní názor a díky tomu je svět tak krásně barevný:-) tralala, lalalala…:-D

                0 0
                • ota  

                  mě se třeba ty trubky norca nelíbí ani náhodou(kdosi to tu srovnával s big airem Meridy:-)),ale je fakt,že fungovat to FSR bude parádně.

                  0 0
                • Peslezedirou  

                  Mě si nepobouřil :o), zajímá mě to asi tak jako pokles cen rýže na Thajské burze, tra la la :)

                  0 0
            • Soptík  

              A co todle? Zase Ghost:o),ale o dost bitelnější a docela lehký. www.ghost-bikes.com/2007/bikes.php?…

              0 0
              • black.horse  

                má to jednu vadu… je to malý:-( potřebuju 20" výšku rámu… už při 20" rámu mám sedlovku 400mm, páč 350 je mi něco mezi malá a tip-top dle konstrukce…

                0 0
                • milan1  

                  Podívej se ještě na rozměry je to téměř totožné s tvým stávajícím kolem. Vzdálenost k hlavové trubce totožná s tvým 20" Při extrémním vysunutí sedlovky ale pozor dostaneš se ještě trochu dál rozdíl 1stupeň úhlu sedlové trubky. Jinak rozdíl 2,5 cm vysunutí proti tvému popisu s 400 a 350 mm by to podle tvého popisu mělo ještě zvládnout. A průměr sedlovky 31,4.

                  0 0
                  • black.horse  

                    no právě… když vysunu sedlovku dostatečně vysoko, tak budu sedět dle mého mínění příliš vzadu. Při porovnání se současným kolem je vidět, že mám téměř přímou a na silničce (již neaktuální foto) mám přímou sedlovku a sedlo relativně uprostřed, takže se dá soudit, že radši sedím lehce vepředu, což bych na tomto rámu asi nemohl, ale přeci jen je to rozdíl malý, dle tabulek asi 0,5°… ale asi největší strašák je pro mě rozdíl v hlavovém úhle… tzn 70° versus 66,5° co inzerujou na tom FR… mě na bajku totiž vyhovuje spíše těch 70° a točivější geo… než položená vidle:-(

                    0 0
                  • black.horse  

                    no právě… když vysunu sedlovku dostatečně vysoko, tak budu sedět dle mého mínění příliš vzadu. Při porovnání se současným kolem je vidět, že mám téměř přímou a na silničce (již neaktuální foto) mám přímou sedlovku a sedlo relativně uprostřed, takže se dá soudit, že radši sedím lehce vepředu, což bych na tomto rámu asi nemohl, ale přeci jen je to rozdíl malý, dle tabulek asi 0,5°… ale asi největší strašák je pro mě rozdíl v hlavovém úhle… tzn 70° versus 66,5° co inzerujou na tom FR… mě na bajku totiž vyhovuje spíše těch 70° a točivější geo… než položená vidle:-(

                    0 0
                    • milan1  

                      Giant je na tom opravdu pro tebe lépe ale porovnej. Giant vzadu 170 vpředu 160 – 69 stupňů hlavový úhel s Totemem taky 170 a vpředu 180 – 68 stupňů hlavový úhel Tohle musíš porovnat s hodnotou 66,5 u Ghosta 170/180 tak se dostaneš na skutečný rozdíl při tvém osazení. U velkých zdvihů se na tvůj oblíbený úhel nedostaneš. Ten Giant je jeden z nejmenších a jestli tohle hledáš, tak máš rozhodnuto.

                      0 0
                      • black.horse  

                        jojo, ten úhel hlavy hovoří v duelu s Ghostem pro Giant… a taky Giant Reign (X) je pro mě největší favorit výběru, ale vždy než se rozhodnu, tak hledám co nejvíce pravděpodobných řešení, protože víc hlav víc ví a třeba někdo ví o něčem, co jsem přehlédnul, což bych nerad, abych pak nelitoval:-)

                        0 0
                        • milan1  

                          Vybíráš dobře, líbí se mi přístup, kdy takhle sbíráš informace, zkusím tě proto navést na další, představ si, jak se mění geometrie při sjezdu. Na rovině vezmeme, že se zanoří obě jednotky stejně a úhly jsou zachovány. i při nasednutí máš úhly, které uvádíme a pro citlivost je velmi důležité udržet strmější úhel. Při sjezdu ale nastává jiná situace. sag vzadu se změnší menším zatížením a vpředu se zvětší. Geometrie se mění a to výrazně tím, že vlastně proběhne na obou jdenotkách a úhel se mění výrazněji. Rozdíl 40 mm dosáhneš celkem lehce a to už jsou dva stupně v geometrii. Takže z kopce jedeš vlastně na tom, co je tvé oblíbené, budeš na 70 stupních. Geometrie se samozřejmě se mění tím víc, čím máš vyšší zdvihy, už vidíš nutnost právě u vyšších zdvihů nastavení na větší úhly? Taky jsou samozřejmě důležité průběhy zatížení a to jsou zase grafy charakteristik. Bike- magazín někdy u testů uvádí obě křivky a tohle jde dobře odečítat. To naše porovnávání sice pořád srovnáváme s rovinou a je to tak správně, nějaký základ musí být. Co tím chci říct? Zkus si zapřemýšlet nad ještě jinou variantou a to není v rámu ale ve vidlici, co takhle stavitelný zdvih? Ber to jako alternativu o které jsi zatím nepřemýšlel a tohle by mohl být pro tebe důvod proč. A proč se omezovat jenom na výjezdy. Při vysokých zdvizích už skoro přichází ke slovu používat nižší zdvih i na rovině a vysoké jen pro sjezdy.

                          0 0
                          • black.horse  

                            no, změn geometrií a chování kola při jízdě nahoru a dolů jsem si všiml (přeci jen 10let bikové praxe se na mě asi podepsala:-) ), ale bohužel, to kolo budu využívat jako univerzální stroj… jak už píšu z časových důvodů prostě myslím, že pro mě bude výhodnější univerzální stroj na kterém se poklidným tempem projedu a když budu chtít, něco málo si i skočím bez rizika poškození rámu… takže kolo bude velmi často používáno na jízdu po rovině ale i do kopce (jako pražák se stejně nudným přesunům směrem k terénu nevyhnu:-( ), tudíž považuju rovinu jakožto dominantní sklon jízdy… navíc při jízdě do kopce člověk funí a trápí se a z kopce zase slintá a děsí se, takže na rovince má nejvíc času přemýšlet nad geoškou… druhé téma: změnu nastavení zdvihu považuju za pro moji osobu nevyužitelnou… vycházím z několika málo faktů: 1) myslím si, že než měnit geometrii s každou změnou zdvihu je vhodnější si zvyknout na jedno nastavení a bejt na něm „jako doma“ 2) v praxi považuju točení kolečkem o 10otáček doleva a o 10otáček doprava před každým kopcem za nesmysl 3) U-turn mám už na RVL a v životě jsem na něj sáhnul jen jednou, abych zjistil jak funguje a pak už nikdy… (bod 3 platí také pro Lock-out, SPV a jiné vychytávky – celoodpružené kolo je od slova pružit) 4) díky zkušenosti se sjezďákem víc, že i na velkých zdvizích se dá pěkně jezdit (v případě sjezďáku jsou limitující hmotnostní proporce a geo). a poslední věta: hele, znám se:-) když budu mít možnost výběru stejně budu používat jen nejvyšší hodnotu zdvihu…

                            Ale jinak díky, poznámky máš „k věci“ takže klidně můžeš psát dál, poslouchám, tedy čtu… (nebylo myšleno ironicky, aby nedošlo k omylu)

                            0 0
                            • milan1  

                              Přiznám se, že se v tématu univerzálku už dostávám hodně daleko a že to asi nevyužiješ. Souhlasím samozřejmě s ježděním na tom, na co jsi zvyklý, vím dobře, že se do menších zdvihů nechce i když je zrovna nevyužiješ. Zkusím ti jenom nadhodit, co třeba takový triálek, ne sjezd, prostě obratnost a nižší rychlost. Opravdu jsou štafle to pravé :-) Příklad cesty? Proplétání se úzkými cestičkami s kořeny. Dokud byly zdvihy v nižších hodnotách, tak to nebylo tak výrazné ale s tím, co uvažuješ a hlavně jako univerzál už můžou hrát změny zdvihů dost zajímavou roli a skoro bych si vsadil, že nám to světové firmy jistě brzo objeví :-) a ty změny budou knoflíkem a nad oběma koly. Nechtěl bys být průkopníkem? Požadavky na to máš.

                              0 0
                              • kesu  

                                to mas pravdu,dockame se brzo biku kde pude menit zdvih jednim koleckem.Protoze je to asi jedina sance jak postavit opravdovyho univerzala..problem trosku je ze delka tlumice pro mensi zdvih musi zustat stejna jako pro vyssi protoze jinak dojde k polozeni geometrie-tudis minus pro vyjezd.Zatim to snad dela akorat scott a drive to mely spesly enduro na tlumicich fox.. Ono to co pise black.horse-ono to jestli to clovek pouzije podle me zalezi na spolecnosti bikeru se kterejma jede.Pokud pojedu sam tak se na to vykaslu a jedu na plnej zdvih i do kopce protoze jednak sem na to kolo zvyklej a jednak me to nebavi prepinat.Pokud pojedu s bikerama na stejny vlne tak to taky nevyuziji ale pokud vyjedu s „xckama“ tak ocenim kazdou moznost jak to houpani omezit..

                                Dalsi aspekt je to co si nadhodil ty,coz me mile prekvapilo.Mas naprostou pravdu ze projizdet na biku se 160 a vice milimetry obycejnou lesni pesinou ktera vyzaduje tocivost a pritom neni moc narocna je docela dost nudny vedle biku se zdvihem rekneme 100..

                                0 0
                                • black.horse  

                                  jojo, v tom posledním máš svým způsobem pravdu… ale pak je tu druhý aspekt, že já sice musím absolvovat tu nudu na pěšině, ale po té pěšině se snažím mířit někam, kde mi těch 100mm bude málo:-) třeba na jízdu po pražských pěšinkách mi stačí i HT a když chci komfort tak 100mm, ale když si vyjedu někam zařádit, tak těch 100mm mám na doraz na prvním skoku a bojím se, že to kolo někde poškodím… což je právě věc, kterou se snažím eliminovat… samozřejmě ji musím eliminovat na úkor „švihovosti“ kola, ale to mě tolik netrápí neboť já jsem stejně jen malinko náročnější turista:-)

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Tohle přesně je to, co jsem měl na mysli tím univrzálem. Představa, jak se s takovým kolem honíš s chrty mě nenapadla ani na chvíli.Nejlepší na tom je, že polovina už je vyřešena, vpředu to snížit jde. Snížovat ale jenom předek není řešení a tady musí přijít i zadek. A geometrie? Bude zachována a trial je myšlena hlavně takováhle hravost, ne disciplína jako taková. Tohle je prostě má představa pro ten tvůj univerzál, který jsi tady pěkně rozjel.

                                    0 0
                                    • black.horse  

                                      no, mohu za sebe říct, že to snižování zdvihů není tak moc třeba… resp není vůbec třeba, to, že na lesní pěšince chodí vidle v rozmezí třeba 5cm nebrání nijak v tom, aby tam nebyla dalších 10cm rezerva pro těžší terén… vidlice sama se už nějak pořeší, u mě to asi bude Lyrik nebo Totem, dilema je spíše rám:

                                      • Geo co nejpodobnější současnému, výška 20" (minimum je 19", ale pak bude 400mm sedlovka vysunutá dost nadoraz), délka odpovídající současnému kolu, když bude víc, zlobit se nebude, radši mám větší rozvor a menší představec než obráceně, přeci jen jsem měl dost velkýho sjezďáka a sedlo mi to…
                                      • zdvih 160–180mm
                                      • pružení, nejlépe vzduchový tlumič, regulace proti houpání netřeba a je vhodná pouze v případě, že se dá vypnout
                                      • sedlovka by měla jít zasunout co nejhlouběji, pokud možno skoro celá, jinak bych musel použít teleskop
                                      • stavba nejlépe 4čep (FSR), jednočep mě příliš neláká… VPP se nebráním, ale…
                                      • konstrukce bytelnější než u současného chápání endura (XC s vyššími zdvihy) přesto lehce kopmromisní kvůli zachování hmotnosti

                                      a méně důležité faktory jsou třeba

                                      • možnost přidělání jednoho košíku na bidon(a hlavně taky minipumpičky)
                                      • inteligentní rozměr díry na sedlovku (Ghost má nepraktických 31,2mm)

                                      …atd :-)

                                      0 0
                                  • kesu  

                                    ja se poohlizim po necem podobnym..Chtel bych tak ty zdvihy okolo tech 160 aby to melo rezervu zdvihu na blbej dopad a hlavne na takovy ty fakt narocny sjezdy terenem pres kameny..
                                    A pritom chci aby se to nejak skrabalo do kopce takze idealni vaha je na hranici 14kg se vsim..

                                    0 0
                                    • black.horse  

                                      jenže je tu jedna věc… když máš XC fulla kolem 14kg tak jezdíš z kopce opatrně, ale když dostaneš do ruky fulla s vyšším zdvihem, tak pravděpodobně budeš mít kvůli váze lehké komponenty a ty zdvihy Ti nedaj spát a budou Ti našeptvat… dropni si, dropni si, no a pak si jednou dropneš a bude po kole:-)

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        U tebe je to pravděpodobný, nevím ale kolik váží kesu Jemu by to mohlo vydržet.

                                        0 0
                                        • black.horse  

                                          máš pravdu, jemu by to mohlo vydržet, ale ono je to choulostivé téma:-( když dobře postavený skok skočí 10krát za sebou čistě do dopadu, tak to může skákat klidně na silničce, ale co se pak stane, až se jednou netrefí? a je škoda vyhodit zlomenej rám jen proto, že se jednou netrefil:-( ale faktem je, že když nebude dělat vyloženě „psí kusy“ že řada věcí vydrží víc než si člověk myslí… ono většinou ty popisované nehody komponentů často souvisí bu´d s nějakou nehodou nebo opakovaným nesmyslným namáháním…

                                          0 0
                                          • kesu  

                                            pravda vetsina tech kolabsu jednotlivejch komponentu je zavinena nejakym padem nebo havarii kde se ten dil nacal.Mas pravdu s tim netrefenym dopadem ale ja zase tolik skakat nechci,jen malinko co je nutny takze nemam pocit ze by u me hrozilo nedoskoceni skoku…

                                            0 0
                                          • milan1  

                                            Myslím to přesně tak. Když se vyžíváš v běžné jízdě a skok ti přijde v jízdě spíš náhodou a ne s dopadem na placku, tak na to je to stavěný a vydrží to opravdu strašně moc. Když ale někdo vyloženě skáče pro radost a ne z nutnosti v terénu, tak se nějakému tomu likvidačnímu pokusu nevyhne. Když má potom vyšší váhu, tak je to jen rizikový faktor navíc. Splňuješ toho dost :-) kesu je na tom lépe

                                            0 0
                                      • kesu  

                                        chci nejakej kompromis,blby je ze vazim skoro 90 coz je docela hnus na todle.Zatim tendle kompromis resim tak ze mam dvoje kola a ty stridam podletipu vyjizdky,stejne tak sedlovka a sedlo.Co se tyka klik,kazety atd tak to vydrzi bez problemu.Jedinej problem vidim v predstavci a riditkach s tema valcim no to nevi co koupim chtel bych WCS karbon ale nejak si rikam aby to nahodou neprsklo.ale nedavam nic extra max je tam metr na placku spis se vozim terenem…

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Nevidím důvod proč by tebou vybraná třída neměla vydržet při užívání, které popisuješ. Váhu budeš muset připlatit a aby ses dostal pod 14 kg, tak to bude drahé.

                                          0 0
                                          • kesu  

                                            doufam ze jo.Hele kdyz uz ses na drate:) zneuziju te a zeptam se..myslis ze ta kombinace ritchey wcs karbon riditka a wcs predstavec todle vydrzi??

                                            0 0
                                            • milan1  

                                              Tohle se neptáš toho pravého, vím o tom jen zběžně. Pokud máš zájem o tématiku, kde ti můžu pomoct víc, tak jsem k dispozici na mailu.

                                              0 0
                              • black.horse  

                                ty jo, trial mi nikdy moc extra nešel… jako příšlap jsem se učil horko těžko, jakžtakž jsem to zvládnul dřív na kámošový dvacítce Monty, ale na bajku už skoro vůbec:-D no nic, to jsem malinko odskočil od téma… jinak trial jako disciplínu z hlediska pokusů mám za sebou a moc mi nešla a ani mě moc nechytla… Průkopníkem… každopádně stavitelné zdvihy nad oběma koly je fajn vize, ale momentálně není v mojí truhličce dost zlata a asi ani není žádnej výrobce, kterej by mě v tomhle směru dokázal svojí nabídkou uspokojit:-( takže je třeba čekat na budoucnost… když to shrnu, tak moje vize je někde v rozmezí Reign + Lyrik jako 15cm a spíše výletní verze a nebo ReignX + Totem nebo třeba Spešl SX Trail a pod jako drsnější verze… v podstatě se jedná o to, trefit nějaký fajn kompromis, který co nejlépe uspokojí většinu mých požadavků… a věřím, že to jde, stačí jen hledat:-) a nevybrat něco zbrkle…

                                0 0
                    • milan1  

                      Ještě jenom dodatek. Na to co vybíráš a odolnost bych ale spíš srovnával s Giantem Glory a tam jsou úhly zase jinak vzadu 200 mm vpředu 170 a úhel je 67 stupňů po doplnění Totemem jsi zase na 180 a úhel 66,5 stupňů

                      0 0
            • wroum  

              njn, je to kanadskej author :-)

              mimochodem na jinym kole se mi nikdy neoloupaly samolepky co sou pod lakem, na Norcu ano a ani to moc dlouho netrvalo :-)

              0 0
              • goofy  

                Hmm. Tak to se mi este nepovedlo… Jak si to dokazal? ;-)

                0 0
                • wroum  

                  budes se divit ale nijak. proste samo. normalne se vylupujou pismena :-/

                  0 0
                  • goofy  

                    Hmm. Tak to se mi zatim nepovedlo ani na hodne odiranych mistech (zadni stavba od bot) ani seskrabat lak. Jenom par oderek od padu. To moc nepotesi, no.

                    0 0
                    • wroum  

                      loupou se jen samolepky, vsude jinde ten lak drzi fest, takze bych to videl na nekvalitni samolepky. jinak me to fakt nesere. nemeju, nelestim a neseru se s tim – je to jen kolo :-)

                      0 0
              • cabbage  

                a už se ti povedlo hadicí umejt nápisy?;)

                0 0
                • wroum  

                  pri intezite myti meho kola je to dost nepravdepodobny :-)

                  0 0
    • Pjotr  

      A co takhle RM www.bikes.com/…ayer-70.aspx ta 70tka je asi nej co se týče ceny/výkon ale netušim jak to bude s váhou u 20" a jestli ji vůbec dělaj

      0 0
    • Páník  

      koukam,zes mel Haro…co zkusit ten novej Xeon (zdvih 160) a nebo jednocepovej Werx nebo Extreme (180)?

      0 0
    • kudlanka32  

      me by se libilo tohle: www.yeticycles.com/…BikesASX.cfm :) A pak ten spesl SX…na toho jsem take koukal. Ale myslim ze yeti je levnejsi a libi se mi jak ma ten ram provarenej a tim zpevnenej bez nejakych navarek a podobnych volovin…za povsimnuti stoji tloustka hlavy ten chris se tam nejak ztraci:))…akorat se hur shani. A bude vic houpaci. Spesl bude mit urcite chytrejsi odpruzeni, u AS-X bych cekal zabavnejsi geometri…

      0 0
      • Dijck  

        To yeti, to je nadhera! Cena?

        0 0
      • Hurka  

        A kde se dá Yeti v Čechách sehnat? Jsem kdysi pokukoval po 575, ale sehnat jsem ho mohl jenom v Německu… Dováží to k nám někdo?

        0 0
        • speedy gonzales  

          kratce a vystizne: ne jedine individual.dovoz

          0 0
          • Hurka  

            je tady někdo, kdo to zkoušel dovézt resp. objednávat rám např. z toho Německa? Někde jsem tady fotky 575-ky viděl…

            0 0
            • speedy gonzales  

              nevim jak to vychazi z nemecka, ale nejsem si jisty jestli to trumfne cca 2100$ za ktere se to da sehnat v usa (komplet bajk)

              0 0
              • Hurka  

                Rám 1.600 EUR s RP3 tlumičem… to je jako za celý bajk v USA :-), nicméně na kvalitní rám celkem normální cena v našich končinách… karbon je za 1.700, s DHX tlumičem za 1.850…

                0 0
                • Hurka  

                  ten karbon je předpokládám jenom vzadu…

                  0 0
                  • speedy gonzales  

                    jj…ma to spodni savle na kyvce z karbonu (myslim ze to tak je, doufam ze nekecam)…podle testu je to pry i docela smysluplne

                    0 0
                • speedy gonzales  

                  ono to prave z usa neni ani takovy problem dovezt..

                  0 0
                  • Hurka  

                    akorád by mne zajímalo, co bych dělal, kdyby to někde prdlo a zkoušel bych to reklamovat… to bych to možná radši nechal poslat z toho Německa a osadil doma. reklamace za hranicemi je pořád lepší než za oceánem… ale je to moc pěkný rám.

                    0 0
                    • kubad  

                      No jak zabalíš a pošleš – reklamace v USA fungují úplně jinak než v Evropě. Řešil sem tak rám jedné renomované značky – pohoda.

                      0 0
                    • kudlanka32  

                      vzhledem k tomu jak se k reklamacim staveji nektere ceske znacky bych se toho nebal.....a co v nejhorsim budes chvili jezdit na pevnaku:))

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    S malými věcmi zkušenosti s dovozem z USA nějaké mám, tam není problém se s někým domluvit, aby to přivez a neplatilo se clo a DPH. Ale jak s celým kolem? Metody posílání poštou moc nejsou, všechny, které jsou spolehlivé (že to přijde ok bez cla a DPH), tak současně vylučují pojištění balíku, takže je to velký riziko.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A pokud by nebyla metoda, jak to sem dopravit bez cla a DPH, tak cena vyšší o 30% už není nic úchvatného. Tenhle problém aspoň při nakupování v EU není, no ale zase ty vyšší ceny…

                      0 0
                      • speedy gonzales  

                        tak ja sem si dovezl uz dve kola, kamos co emigroval do usa a ted jezdi do cr za rodinou tak 2× rocne, tak uz privezl jeho kamaradum taky par kol.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak to asi jde pri osobni dovozu provezt v pohode. Ale nejaky maly riziko tam bude vzdy (u vetsi veci), ze se to neproveze bez cla a dph. No a hlavne na vetsi veci se blbe shani lidi, co to privezou. U maly veci je ochotny temer kazdy, ale u velky ne.

                          0 0
                          • speedy gonzales  

                            ono se to tady uz hodne diskutovalo…nevim o pripadu ze by nekdo platil za kolo clo nebo cokoliv jineho

                            0 0
        • kudlanka32  

          yeti nema vyhradni dovozce…proste zajdes do obchodu a prekecas je at zavolaj do yeti ze chces to kolo…no a nebo sednes do auta a dojedes si pro nej do nemecka, triple-HHH. Je to kousek od frankfurtu…da se to stihnout za jeden den:)) A nebo prekecej kluky v ProBike, Franta byl docela nalomenej kdyz mi ho stavel :)) Asi se da na nem prasit pac viz yetifan.com :)

          0 0
    • dancing dog  

      Kup si ocelovou silnčku a kašli na skoky

      0 0
      • kudlanka32  

        a az pojede na silnici po silnici a uvidi podel krasnej single track ktery se vilne povine do lesu tak bude plakat......

        0 0
        • dancing dog  

          To jo, ale zustane na silnici a nebude muset řešit dilema, čím na ten singl vyjede/ HT,full, enduro, ***** enduro, AM, FR, DH a hybridi… / :-)

          0 0
          • kudlanka32  

            takovy veci neresim…proste tam vjedu. jediny misto co resim sou schody…kdyz sem linej tak je sjedu, ale pak mi vrta v hlave proc si nicim kolo i sebe......

            0 0
            • dancing dog  

              tak na schodech nejezdim, protože bych při mé slabé technice zrušil možná sebe, a při mé váze určitě kolo :-) Sem prostě takovej zhýčkanej a opatrnej cykloturista…

              0 0
              • goofy  

                Vsak schody se nejezdi. Schody se skacou ;-)

                0 0
                • Nimrod  

                  nejlépe do druhejch, přece by sme neničili bajka dopadama na placku, schody toho zrušej víc :-)

                  0 0
                  • goofy  

                    Tak tak. Samozrejme skaceme pokud mozno do dopadu :-)

                    0 0
                • pegas  

                  ..ano..schody se skacou…

                  0 0
                  • kudlanka32  

                    tak to jde.....pripomina mi to cyklostezku, kde je rozdeleny chodnik napul a ta cast bliz k silnici ve ktery jsou lampy, znacky a bilboardy patri cyklistum.....ale politik pak jde a kyda za kolik milionu postavil kilometru stezek…fuj

                    0 0
    • Peslezedirou  

      BTW je to asi fak sci-fi důvodu hmotnosti a toho, že by chyběly tři čepy, ale co si nechat svařit rám od Mrázka, geo dle přání? Hmotnost rámu od něho netuším, ale asi bude dost velká, co?. Zas jsem na Točné potkal tři chlapíky na XC rámech od F. úžasný, podivně romantický :o)

      0 0
      • black.horse  

        taky zajímavá možnost, rámy od Mrázka mám hodně rád a líbí se mi, ale bojím se tady dost hmotnosti:-( asi bude vyšší než u toho alobalu:-( asi o dost… ale zeptám se ho, na kolik KG by ten rám viděl…

        0 0
        • Nimrod  

          vona se váha hodně snížila, jak už nedělá starý hnídy… třeba mkds má endůrko vod franty a moc pěkný :-)

          0 0
        • fousek  

          nerikal si ze jednocep by si nechtel?

          0 0
          • black.horse  

            dobrej postřeh do jednočepu se mi moc nechce, ale Mrazíček je speciální kategorie sama pro sebe:-) já ty kola od něj prostě miluju:-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.