Vejde se bike do Ford Focuse kombi?

220 nepřečtených
  • Sipal

    Řešíme nové auto a jednou z podmínek je, aby se dal naložit celý bike, bez sundavání kol, otáčení řídítek apod.. Pokud někdo máte Focuse, můžete prosím napsat, jestli se vejde bike, když se složí sedačky? Případně sem hoďte tipy na menší kombík, kam se kolo vejde. Teď máme Mondeo, tam je to naprosto bez problémů, ale v podstatě tak velké auto ani nepotřebujeme, tak řešíme jestli vystačíme s menším. Díky.

    0 0
    • deekay  

      Mas namysli toho uplne novyho focuse? Nebo naka ojetina. Pokud ojetina, jaky rocnik?

      0 0
    • gargamel  

      Bez sundavání kol a otáčení řidítek to tam nedostaneš, ale jinak když vyndám přední kola a sedlovky, tak tam s přehledem odvezu 3 biky + 3 lidi.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Do jednickovyho i dvojkovyho v pohode i sjezdaka. Ale takhle jsem zkousel jen jedno kolo. Asi by slo druhe pohodit na nej, ale kdyz vezu dve, tak sundavam predni a davam je na stojaka na bok.

        Bacha novej Focus je zase mensi a ma i mensi vstupni otvor a vyssi nakladaci hranu.

        0 0
        • Lister  

          … a míň místa pod střechou.

          Už základní objem je trochu *******, ale teprve když si člověk prohlídne, jak mělký je kufr od podlahy pod střechu, tak si uvědomí, že tohle opravdu není to nejpraktičtější auto. Skoro bych řekl, že náš hatch II generace je na tom jen nepatrně hůř – dva kola, půlka volného kufru a dvě místa na sezení vzadu bez potíží.

          0 0
      • vasek80  

        S přehledem 3 biky a 3 lidi?

        Tos nedodal, že 2 biky jsou na střeše.

        0 0
        • fousac  

          3 biky a 3 lidi sme jeli s Blackym a Savou na zavody kratkou feldou a vsechno se veslo dovnitr…

          0 0
          • vasek80  

            Si to nedovedu představit. Když koukám na fotku co jsem dal Focuse dole. Jedno kolo by tam ještě vlezlo, ale člověk určitě ne.

            0 0
            • Asook  

              Jde to v poho odzkoušeno z nutnosti ja jediny byl schopen řidit tak se bral muj vuz FFcombi 2006 Sklopiš zadni dvojsedadlo tam naskladaš na stojaka 3 kola prvni řiditka k řidiči druhe naopak třeti zas rodlama dopředu .Chytneš to pavoukem k oku ktere drži opěradlo sedadla.Predni kola daš do zbytku kufru.Neni tomoc pro ty co jsou citlivi na lak na kolech.Na jednodenni přesun bez baglu ideal.

              0 0
              • gargamel  

                Mám stejnou metodu, akorát mezi rámy ještě vkládám karimámu.

                0 0
        • felix.org  

          Do oktávky v liftbacku taky v pohodě.

          0 0
        • gargamel  

          N a střeše kola zásadně nevozim. Uvnitř s přehledm a s bagáží. Bez předních kol, sedlovek, kola na stojato vzhůru nohama (řidítkama dolu) a ukládám je na střídaku (jedny řidítka doředu, jedny dozadu..). mám sklopeny 2/3 sedadel a pochopitelně 2/3 opěradel. Focus 2004. Možná někde najdu foto.

          0 0
        • Chaingang  

          můžu potvrdit…3 biky, 3 lidi, 3 tašky, 1 rezervní výplety a další kraviny jako basa s nářadím apod., všechno uvnitř Focusu II kombi.

          0 0
    • pepek  

      Naležato nemusím sundat nic, ani zatlačit sedlovku. Nastojato se musí sundat př. kolo a sedlovka zatlačit, nebo sundat. (A sešroubovat vidla) 26ka Mko

      0 0
    • Holger  

      Mám Fofíka kombíka dvojku a můj jednadvacetipal­covej bajk se do něj při složenejch zadních sedačkách vejde jen se sundaným předním kolem.

      Ale jináč je to dobrý, spolehlivý auto, alespoň na jednašestce benzínu.

      0 0
    • kwaker  

      do escorta kombíka se vleze cely kolo s složenou jednou půlkou sedaček a s celou zadní řadou složenou sem vezl mopeda:-)

      0 0
    • fousac  

      ciste ze zvedavosti, co se ti nelibi na mondeu?

      0 0
      • DAWE25  

        Myslim, že s Mondeem je spokojený, jen jak píše, tak auto velikosti Mondea nepotřebuje a kouká po menším ⇒ Focusovi.

        0 0
        • fousac  

          to vim, ale nevim proc.. proc mensi… (krome toho ze hur pojede a bude vic zrat…;)

          0 0
          • Sipal  

            Mondeo jsem měl jako hlavní rodinné auto a taky jako náklaďák do firmy na vožení zboží. Teď máme doma velkou Alhambru, firmu ukončuju a nějak kromě mě není co vozit – tak zas proč kupovat krávu auto a ještě o 100k dražší, když ho nevyužiju. Ale jestli mi to vysvětlíš, klidně půjdu zas do Mondea, fakt proti němu jinak nic nemám.

            0 0
            • fousac  

              neni co vysvetlovat… proste mi mondeo prijde jako pohodlny, rozumne velky a malo zravy auto za primerene penez…

              ale kdyz nad tim tak premejslim, tak ja myslim v ojetinach a ty asi planujes novy, ne? tam by uz rozdil v porizeni byl zrejme zajimavej…

              jako novyho forda bych bral nissan pathfinder.. ;)

              0 0
          • obda  

            Proč menší?

            • je to o půl metra kratší, bude se s tím líp parkovat ve městě(často rozdíl mezi zaparkuju a nezaparkuju)
            • mondeo je střední třída, focus nižší střední. Z toho plynouu mondea vyšší ceny oprav a náhradních dílů.
            • je lehčí, možno použít slabší motor, spotřeba
            • nižší pořizovací cena

            Já teď řeším následující problém. Mám Gčkovou Astru kombíka, 1,6 16V, r.v. 2000, spokojenost, zavazadlový prostor mi taky stačí. Bohužel je v zadu málo široká, tři slušné dětské sedačky se tam nevejdou. Nejstarší dcera má kvůli tomu jen podsedák (třída 3, oddělaný zádový díl sedačky), i když by podle věku měla mít celou sedačku (třída 2). Navíc i tak jsou ty sedačky dost natlačené na sebe. Problém je ten, že když bych chtěl podobné auto jak Astra (jinak mi bohatě vyhovuje), ale alespoň o 15 cm na zadních sedačkách širší. (Stačilo by možná i 10, ale to by bylo hodně na hraně.) Jenže za těch 15 cm na šířku zaplatím bohužel přechodem do vyšší třídy, se všema negativama. Dokonce Mondeo je na šířku větší jen právě o těch 10cm, na délku zato o 55cm :( (C5 je sice taky dlouhá, ale alespoň širší.) A krávu typu Sharan/Galaxy opravdu nechcu.

            0 0
            • JSt  

              jediny to parkovani bych bral bez vyhrad.

              ceny oprav jsou nejsou odvisly od tridy auta (treba vymena zarovky v modusu :-D). slabsi motor v mensim aute nutne neznamena nizsi spotrebu. a nizsi porizovaci cena je v tomto konkretnim pripade mimo. mondeo uz ma ;-)

              0 0
              • obda  

                To parkovani je IMHO v Brne nebo Praze dost zasadni :(

                Jestli se pletu s tema cenama nahradnich dilu, tak se omlouvam. Mam to od znameho, ktery ma Focuse a Galaxy (stejna platforma jak Mondeo) a nahradni dily a servis u Galaxy jsou drazsi. Neco podobneho jsem slysel na Golf a Passat. Sam jsem to v cenicich originalnich dilu v autorizovanych servisech nehledal.

                Slabsi motor neznamena nutne nizsi spotrebu (zalezi m.j. jak a kde se s tim jezdi), ale i pokud nechame stejny motor, tak rozdil v hmotnosti urcite ano. Navic vetsi auto bude mit pravdepodobne i horsi aerodynamicky od­por.

                0 0
                • deekay  

                  Focus ma extralevny dily. Mondeo je na tom fakt trochu hur, ale oproti VW to neni zase takova hruza.

                  S cim bych mel u mondea problem, je vyber motoru, pokud bych nechtel naftu. Jak 1.8 tak 2.0 Duratec benzin jsou celkem zravy. Na focuse staci 1.6ka, pokud clovek nejezdi casto dalnice (tam ten vykon chybi, hlavne na D1 to dle me chce pro pohodlny jezdeni auto s aspon 120k/tunu)

                  Parkovani je v praze fakt dle me velkej argument.

                  Ja najedu cca 90% po praze s Focusem I 1.6 benzin hatchbackem a je to do mesta fakt bomba auto. Kratoucky previsy, vzadu temer zadnej, velkej rejd, kratouckej cumak, velka prosklena plocha a navic clovek sedi ve focusu vejs nez trebas v golfu nebo octavce.

                  Todle auto si, i pres jeho vek, planuju nechat tak dlouho, jak jen bude slouzit. Protoze uz focus II je oproti jednicce mene obratnej a takovej nafouklejsi.

                  Pravda, vozebni kola v malym hatchi neni zrovna idealni, musim sklopit sedacky a vyndat predni kolo.

                  0 0
                  • Stingray  

                    Kdes vzal že jsou žravý? Kámoš má 1.8 a žere mu to na delší vzdálenosti jako můj fokouš 1.6. Dvoulitr je natom o cca o litr hůř podle stylu jízdy. Je jasný že ve městě bude mondeo žrát o trochu víc, protože je těžký.

                    0 0
                    • miki  

                      Tak nevím kde bereš zkušennosti ale máme v rodině 1,8 i 2,0 v benzinu a rozdíl ve spotřebě je 0,2 litru navíc u 2,0 .podle tabulek má 1.8 spotřebu 7,0 a 2,0 má spotřebu 7,1

                      0 0
                    • deekay  

                      Protoze sem s tim jezdil. Pri mym stylu jizdy Focus 1.6 prumer cca 8.5 dlouhodobej, 2.0 mondeo nevlastnim ,ale s pujcenym jsem mival prumer skoro 10 na mixovanych cestach.

                      A tady jsou dfata uzivatelu:

                      Mondeo 2.0 stredni prumer 9/100

                      http://www.spritmonitor.de/…-Mondeo.html?…

                      Focus 1.6 stredni prumer 7.5/100

                      http://www.spritmonitor.de/…8-Focus.html?…

                      Navic dycky porovnavej celkovy prumery, rict ze to zere nekomu jinymu na delsi vzdalenosti jako mne je nicnerikajici.

                      Treba ja mam spotrebu u temer vsech aut o litr vetsi nez ostatni lidi.

                      0 0
              • obda  

                U tech dilu samozrejme myslim ty, ktere jsou zavisle na platforme.

                0 0
              • obda  

                Jo a v pripade OP mas s porizovaci cenou pravdu, ovsem ve spouste komentaru jsou tu vykriky ve smyslu „proc kupovat mensi auto, kdyz muzes koupit vetsi“

                0 0
            • lusk  

              ja mam Citrona Xsaru Picasso. Dozadu das v pohode tri sedacky. Jo teda zkousel se dvema (nemam vic deti ani sedacek ;-), ale ty sedacky jsou vsechny stejne siroky, takze by to nemel bt problem. ISOFIX maj jen ty krajni dve a sedadlo spolujezdce. Dalsi vyhoda je absence tunelu mezi prednima sedackama, takze zena muze v pripade problemu snadno prebehnout dozadu a pacifikovat potomstvo.

              0 0
              • obda  

                :) Soucasným top kandidatem je Citroen C4 Grand Picasso. Sirokej je dost. Je o trochu vyssi, ale zase o dost kratsi nez C5 (v celkovem objemu kufru to vyjde nastejno, akorat C4 se bali vic na vysku). Motor 1.8 (benzin, nafta je pro mne hloupost). Sice jsem francouzske auto puvodne nechtel, ale asi budu muset slevit. ISOFIX je mi ukradenej, nevidim zasadnich vyhod a sedacky mam univerzalni.

                0 0
                • Lister  

                  Podívej se na Peugeota 5008.

                  0 0
                  • obda  

                    Ta sama platforma jako C4 Grand Picasso ;) A nesezenu ho dost stary, pritom pri mem najezdu nema nove auto smysl.

                    0 0
                    • RomanH  

                      Pokud s tim autem nejezdis Ty ci zena pravidelne do prace, kasli na nejake polovicate reseni a kup rovnou nejakeho Multivana. Ted jak nas vezl Franta do Raje, tak jsem si jen potvrdil, ze to ma fakt neco do sebe. A pokud se treba jeste rozrostete (soutez s Karosem…) ;-)

                      0 0
                    • pepek  

                      Když už, tak bych asi koupil auto, co má i nějaký podvozek.

                      0 0
                • roman 3D  

                  C4 Grand Picasso mám,mohu doporučit, příjemné pohodlné rodinné auto, jen zvaž jestli nevzít 1,6 HDI, dá se sehnat za stejnou cenu jak benzínová 1,8, míň žere a uvnitř nevíš/neslyšíš že jedeš v nafťáku, spotřebu mám na dálku do 6litrů nafty (letos Chorvatsko plně naložený + rakev na střeše a 6,2, město popojížděčky 7,4–7,8.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Máme doma C4GP, nemůžu si ani jako nevlastník a jen občasný řidič na to auto stěžovat, jen se na tom blbě učí řídit, když je to velký a celý v elektronice… Máme 1,6Hdi, průměr do Alp s boxem na sřeše ve 4 lidech naložený po dálnici 5,8, bežně kolem 5,5, ale cesta Trutnov-Brno se dá i za méně, já kolem 5, táta 4,3 a je tam rychlejc… 5008 vypadá menší, ale nevím? Za první tři roky s autem žádnej problém, ale Smax taky nevypadá špatně ;) Jedinej problém, co se neustále vyskytuje, a je v tom problém obecně, že ty žárovky v předních světlech, nějakej novej typ, často praskají… ale zase když se složí druhá řada sedadel, je to 2m rovná plocha, kde jde i spát, ale 3. řada je spíš pro děti…

                    Co se týče hlavního tématu – focus, když jsem plánoval svoje auto, vyhrál před všema podobnýma, cenou, vzhledem, motorizací i bezpečností (rok 2002) – astra je prostě opel, takže tvrdý plasty a hnus, stilo drahý, xsara stará koncepce, an inevim ,co dalšího bylo ve výběru, ale focus vyhrál, i když mne napadlo koupit i Xsaru Picasso, kterou jsme měli před současnou C4 ve 2,0HDi Exclusive a taky to byla paráda, velký, super pohodlný sedačky, jen nevim, jak to s 66kw jelo…

                    0 0
            • Kubas.1  

              brácha narve tři velký sedačky do pětidveřovýho punta :-)

              0 0
              • obda  

                Jestli tam da 2× Roemer Kid +1× Maxi-Cosi Priori XP, tak je kouzelnik, nebo je Punto nafukovaci :)

                BTW dneska jsem se pobavil u skolky, byla tam zaparkovana ctyri auta ve slozeni Renault Traffic, Chrysler Voyager, Fiat Ulysse a mrnous VW Touran ;)

                0 0
                • Kubas.1  

                  netuším, co má za sedačky, ale má dvě děcka 5 a 7 let, obě dvě komplet velký sedačky, žádný sedáky, čekají třetí, mají Fiaty Stilo v kombíku a to pětidvěřový punto, a říkal, že do obou narve tři sedačky…

                  0 0
                  • obda  

                    se tou nejmensi sedackou (trida 0) se nam to taky veslo. Ted je to docela narvany, sadacky nesedi uplne idealne a blbe se to zapina.

                    0 0
                    • pepek  

                      To neřeš, ty děcka ti stejně vyrostou, věř mi :-(

                      0 0
    • vasek80  

      Bez sundání kol nevím, ale jiank se vejdou dva snadno.

      Se sundáním předníko kola se vejde bike snad od Fabie nahoru do všeho. I do Saxa jsem ho snadno dostal.

      0 0
    • in4mator  

      Proč menší auto, větší se vždycky hodí ne? Nejde spíš o spotřebu? :) …kolik si to Mondeo bere?

      0 0
      • fousac  

        ja jezdim za cca 5,4/100 s 2,0tdci

        0 0
      • Sipal  

        Mě žere kolem 8, 2.0 tddi, ale spotřebu fakt neřešim, rozdíly za měsíc budou možná pár stovek. Spíš pořizovací cena, rozdíl přes 100k už mi podstatnej přijde. Prostě je otázka jestli má cenu mít 2 velký auta, fakt mám pocit že stačí 1.

        Fousáči, těch 5.4 je jako dlouhodobá průměrná včetně města? Tenhle motor mám v Alhambře a okamžitá spotřeba 5.4 se mi ukáže tak při 90 po větru a z kopce. Jinak taky bere těch 8 v průměru.

        0 0
        • rock  

          Já jezdím s 2.0 tdci za cca 6.0 s nepříliš lehkou nohou na plynu (1/3 město, 1/3 D1, 1/3 zbytek). Věřím, že se na těch 5.5 dá v pohodě dostat …

          0 0
        • DAWE25  

          Teda buď máš hodně těžkou nohu nebo je něco v nepořádku. Za 8l se dá jezdit v klidu s 2.0 benzínem.

          0 0
          • nitraq  

            Potvrzuju, benzin 2.0 a dlouhodobá spotřeba je těch 8, při dálničních štrekách to klesne i k 7.

            0 0
        • fousac  

          tech 5,4 je dlouhodobe na palubnim picitaci… po meste jezdim dost.. okresky lehka noha za 5, na dalnici nad 120 to leze spis k 6…

          ale treba rano z cernaku na zbraslav do haku po jizni spojce v ramci predpisu se da dojet s prumerem pod 4…

          zalezi jak na to splapes..

          jo a mam to v 6-kvaltu, takze 90 na sestku na volnobeh jede skoro zadarmo… ;)

          0 0
          • rb  

            Tak to si kouzelník.S mojim 2.0 tdci sem pod 6l nikdy nejel…

            0 0
            • deekay  

              Nejlepsi je podivat se na spritmonitor.de na prumerny spotreby vsech lidi. Ja treba vim, ze temer s kazdym autem mam spotrebu o litr vetsi, nez tam vychazi. A fakt to funguje :D

              0 0
          • McBlacky  

            tak jižní spojka je 80 durch to je na spotřebu ideální, navíc žádný kopce.

            rozumný cestovní tempo po dálnicí 140–150, nebo jízda v centru to bude taky jinde.

            0 0
        • fousac  

          jeste k tem motorum, byl docela velkej rozdil mezi TDDI a TDCI, v tom to muze bejt.. ono i novejsi TDCI se delaly ve dvou variantach se zlomem v roce 2004, ty novejsi mely jiny vstrikovani a hlavne jinej regulator turba, tuhle verzi mam ja…

          0 0
    • ¨MZ  

      Já tedy radši sundám přední kolo, sklopím půlku sedačky, případně vyndám sedlovku a strčím tam kolo takhle. Je to pohodlnější, než tam rvát kolo komplet, jednou jsem to zkoušel (do O2 combi) a nic moc manipulace. Sklopení půlky sedačky, vyndání předního kola a sedlovky (u silničky ji ani nevyndavám) zabere dvě minuty, vyndání z auta a smontování kola o minutu dýl. Když jezdíme s klukama (tři kola uvnitř a tři lidi taky uvnitř :-) ), tak taky vyhodíme přední kola a sedlovky a vejdeme se pohodlně i se zavazadlama.

      0 0
    • JSt  

      proc chces bez sundavani kol? dyt vyhodit a posleze nasadit predni kolo je pri manipulace s bajkem ramcove snazsi nez bojovat, aby se ti tam vlezl komplet bajk. jako bonus si zaseres gumou calouneni, pac casem se urcite nekde dotknes ;-).

      0 0
      • pepek  

        Sundávat a nasazovat kolo 4× za den je opruz, navíc musíš něco hledat, co bys strčil mezi desky. Konec vidle ti drhne po podlaze, zasekává se, namotává pásy atd.

        Naopak celý kolo je bez problémů, jede pěkně „po ose“ a je tam umístěné za cca 4+4 vteřiny (4 zezadu + 4 z boku). (Šmouhu na opěradle jsem už utřel :-)

        0 0
        • JSt  

          sak na te fotce vidis spinavy spolujezdcovo sedadlo ;-).

          0 0
        • miki  

          mimochodem ,tenhle focus 1 je v kufru větší než focus 2,máme v rodině oba a rozdíl tam je vidět hned.

          0 0
          • pepek  

            Hmm, takže další downgrade? Jak to dělají, že ty auta jsou čím dál horší? Vždyť i ta jednička má tu podlahu vysoko.

            0 0
            • Flegmatik  

              Nemáš náhodou změřenou délku té rovné části kufru – od těch plechů zadních sedáků po konec koberce/gumy?

              Jinak máš pravdu, čím novější model, tím horší využití kufru.

              0 0
              • pepek  

                170cm. Zcela nepochopitelný je myšlenkový pochod designéra: opěradlo je dělené, ale sedák ne. (Komu to prospěje? :-)

                A ta rovná podlaha je dobrá možná na spaní, ale 15cm méně na výšku, který jsou zbytečně „zarovnaný“ je znát.

                0 0
    • Necris  

      Do focuse combi ne. Proto jsem si pořídil Octavii combi ;) Sice ještě jedničkovou, ale bike se tam vejde v nerozebraném stavu. Prostě jsem ho vzal a „strčil ho tam“. Samozřejmostí jsou sklopené zadní sedačky.

      Teď jezdím v Passatu 2008, rovněž combi (Variant) a taktéž se vejde stejným způsobem. Ale do focuse kombíku (r.v. 2006) který jsme měli s rodiči jsem 29" na 21" rámu nenarval ani omylem. Délka nebyl problém, šířka byla.

      0 0
    • Venda  

      Mám standartní kola (26´) a Fort Escort Hatchback (takže ne kombi!!) a když složím zadní sedačky, tak tam na ležato dvě kola nacpu bez různýho demontování taky.

      0 0
    • Tomcat  

      Nevejde.

      Se sundáním předního kola už ano. Tedy pokud nemáš rám velikosti 23 palců nebo pod pojmem bike je 29ka, cross, nebo silnička.

      0 0
      • pepek  

        ?

        0 0
        • Tomcat  

          Aha pro mě vejde neznamená že to tam pohodím aby se bud kurvila přehazka nebo brzda. Jasně ano takhle to tam jde.

          Pro mě tedy normálně přepravit znamená, víc lidí, víc kol. Pokud možno nevystavovat poškozeni. Tenhle způsob jak dělat z kombi kupé, mě moc nepřijde ok.

          Ale uznávám, neměl sem pravdu. Pokud se do toho jde za každou cenu tak to jde pravda.

          0 0
          • pepek  

            Můžeš mi vysvětlit, jak se přitom kurví brzda? (o přehazce ani nemluvě). Abych nedělal něco špatně.

            (Kotouč je ve vzduchu, leží to na pedálu a na sedle. Přehazku může ohnout leda příliš rychle proudící vzduch.)

            0 0
            • Bafoon  

              přesně tak :-)

              peugeot 306 / 29er Niner RIP v XL

              0 0
              • tomaschek  

                Takhle to vejde i do fabie combi, mnohokrát ověřeno. Stačí zalomit přední kolo svisle, trošku si pohrát s umístěním řidítek a sedla (sedlovku nevytahuju), a není problém.

                0 0
          • Ricci  

            je to uplne v pohode,ziaden problem s poskodenim nehrozi…

            0 0
          • Flegmatik  

            Vždyť takto převážet kolo v kombíku je naprosto bez problémů. Nejednodušší a nejrychlejší řešení. Co na tom není OK? Jaké kurvení šaltru a brzd? :-D

            0 0
            • Tomcat  

              No mě připadá lepší když sklopím jen 1/3 zadních sedaček a to kolo tam postavím bez předního kola zajistím to pásem.

              Tojhle samo je použitelný způsoby ale že to kolo nadskočí a opře se třmenem, kotoučem,šlatrem pákou, řazením přeci jen je. Jasně čím větší kolo tím ta šance je menší viz ten devětadvacítko­vej krám.

              0 0
              • Flegmatik  

                Ale když to kolo položíš, tak je nejstabilnější, aniž bys ho musel nějak kurtovat. Já to vozím jako pánové, kteří vložili fotky, akorát ho strkám zadním kolem napřed → nemusím sundavat ani roletu, přední kolo pak u zadních dveří trochu stočím, zavřu dveře, které ho drží a kolo se pak absolutně nehýbe, natož aby ještě skákalo (to by musely být tlumiče auta v prdeli :-) A i kdyby, tak se přeci na rovině třmenem, kotoučem nebo čímkoliv nedotkne – leží to na pedálu, pneumatikách a jedné straně řidítek/rohu.

                0 0
    • KAPLIS  

      Stačí si trošku pohrát. Lidi 4, kola 3, výbava sjezdaře 3×. V hlavní roli jedničkový Focus.

      0 0
    • Joseph de Sax  

      ale vím, že do Stejšna se vešlo 6 lidí a sedm,kol…

      0 0
    • Radek Broz  

      Dos blbě. Ale tady ti lidi, co velký auto nikdy neviděli, budou tvrdit, jak je i Fabie super na 4 kola a 4 lidi s věcma tak na tejden.

      0 0
      • Smazaný účet  

        to zalezi na poctu fabii:DD

        0 0
      • scret  

        souhlas:)

        kdysi jsme meli v rodine 3dverovou corsu a taky kdyz bylo potreba, narval jsem tam dva biky a bagaz:) dneska bych uz na to nemel nervy!

        Renault Trafic to jisti:)

        0 0
    • Blackbiker  

      do Fabie 1 krátké narvu L kovýho sjezďáka bez předního kola v klidu, jen to je naknap a tak pro jednoho na max 200 km na Špičák, rozhodně na pohodlný převoz nerozloženého kola to chce něco jak Mondeo, Passat a pod., nový Focusy jsou děsně malý:-(, prostě pokud Mondeo 2,0 TDCi žere 5,5 litru nafty a nekazí se tak bych žádnýho Focuse nikdy nebral. Ps:taky teď vybírám káru na ježdění po Evropě ve dvou, 2 sjezďáky a Focuse combi bych na toto fakt nebral ani náhodou…je to malý…chci mít i možnost nouzového přespání v autě. A na místě řidiče mám míň místa než v té „blbé“ Fabii. Nevím proč se všechna nová auta dělají s maxi tunelem u „řadičky“. Absolutně se třeba necítím dobře v Audi A6, mám tam míň místa na nohy než ve fabce…mám 2 metry.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Dival jsi se po S-Maxovi? Myslim ze by tve problemy s mistem na kola a prespani vyresil:)

        0 0
        • Blackbiker  

          no S max je krásné auto,spolehlivé,ale má jednu velkou nevýhodu oproti jiným MPV,nejdou vyndat zadní sedačky-takže pokud chceš udělat rovnou ložnou plochu tak musíš mít 7 místnou verzi, jinak je ti pak takový auto na prd. Zatím mám vybránu Seat Alteu XL. Chci káru na denní ježdění-město,mimoměsto a případně někdy nouzově přespat.Délka 4,4 je taky lepší na denní parkování než 4,9 Maxe

          0 0
          • Smazaný účet  

            Zajimave..o tom jsem nevedel. Sef ma petimistnou verzi a tam mne zaujak ten lozny prostor…

            0 0
    • Twisp  

      a co az se nekde vymlaskenete … ? Ja uz bych si kolo do auta nedal.

      0 0
      • JMT  

        Trvalo mi dva tydny od bouracky aby Espace s otevrenym vnitrnim prostorem sel pryc… (p.s. :-) ta bouracka nebyla s tim espacem…)

        0 0
    • jachymk  

      Menší kombík aby se vešly dvě kola bez rozmontování. No pokud chceš nechat zadní sedačky tak Vito/Transporter, pokud netrváš na sedačkách tak Caddy. Mě přijde dohadování o tom kolik má jaký kombík litrů opravdu zbytečné :-) Dát do kufru pohodlně dvě kola a spousty dalších krámů. Na tohle je kombi dost malé. Vyjímku tvoří asi Volva 245,745,945… Jinak nic.

      0 0
      • pepek  

        aby se dal naložit celý bike – kde vidíš dvě kola?

        0 0
        • jachymk  

          Pochopil jsem že když jsou dva mají dvě kola, po znovupřečtení mi to došlo. Ovšem i tak si za tím stojím, vozit kolo v leže je docela blbost :-)

          0 0
    • Kubatec  

      Mám Focuse 2007 5dv. Myslím, že do toho kombíka to bez vyndání předního kola nedáš. Ale můžu dát jeden tip na instalaci jednoduchých držáků na přední vidli, který je přišroubovaný na zadní opěrné části sedadel v zavazadlové části. V autě tak mám 3 kola (nemůžou se o sebe pomlátit), 3 lidi a zavazadla. Někdy si říkám, že je až nemožné co se dá do Focuse narvat. :-)

      0 0
    • mandel  

      nedávno jsme měli ford fusion a oproti feldě mi to přišlo velký, pak jedničková oktávka, taky znatelnej progress, jenže pak jsme se dostali k peugeotu 807 a nechápu jak v těch malejch autech můžou lidi jezdit :D

      hafo místa nad hlavou a nerozložený kola na stojato, to mi přijde dost super, možná kdyby to tolik nežralo, ale je to holt něco za něco. Jo a protže je podlaha úplně rovná, tak se tam na nafukovačce 3lidi krásně vyspí, v itálii jsme tak spali celej tejden.

      0 0
      • jIrI___  

        Neboj, až tě přestanou sponzorovat rodiče, tak to rychle pochopíš.

        0 0
      • deekay  

        No vidis, ja treba nepochopim, jak muze nekdo jezdit v Peugeotu :D

        0 0
        • mandel  

          Dobře že se bavíš, ale musim říct, že se tam zatim nic nevysralo a to má 4roky a 230tis najeto. třeba s oktávkou to bylo o dost horší.

          0 0
          • deekay  

            Dneska je to o tom, ze zalezi hlavne jaky ma clovek stesti na kus. Nicmene jsou automobilky, ktery maj to procento ze se to vysere vetsi a naky mensi :)

            Ja delam v automotive, v oblasti testovani, takze vidim co se do tech aut dava a v jaky kvalite :)

            Nekdy me jima opravdu hruza, rok od roku je to horsi a setreni se projevuje vskutku brutalne. Jsem rad, ze mi doposud funguje 10let stary auto a ze nemusim moc jezdit firemnima oktavkama :)

            0 0
            • mandel  

              Jo, to máš určitě pravdu, ale myslim, že takhle je to u všeho, kus od kusu se většinou liší (mobily, tv, oblečení)

              :))

              0 0
            • scret  

              jj, mas pravdu, dneska se setri snad uplne na vsem, nejhorsi je, ze ikdyz si clovek kolikrat priplati, kvalita tim automaticky neroste:(

              Stejne tak u aut, co je v dnesni dobe kvalitni auto, myslim znacka?:( I drive povestne znacky jako drzaky, tam dneska perou spoustu kurvitek…

              0 0
              • deekay  

                Ono je to dany tim, ze sice jde nahoru technologicka vyspelost, ale zaroven je snaka jit brutlne dolu s vyrobni cenou. A kazdymu cloveku dojde, co to znamena.

                Clovek si dneska nepriplaci za kvalitu, ale za komfortni prvky, pripadne za znacku.

                Navic je tlak trhu na neustale nove facelifty apod, aby se auta prodavaly, takze vyvoj je dost uspechany a hafo aut ma problemy uz z „kresliciho prkna“. Takze je sice snaha dneska testovat temer vse strojove, aby se zamezilm lidsky faktor pri montazi, ale i to nestaci, protoze ty veci uz z hlediska jejich navrhu vydrzet proste nemuzou. Kdo mel rozebrane trebas dvere na nakem starsim aute – plechove a kovove dily a liziny na vedeni skla atd. ted jsem mel v ruce vnitrek dveri z aktual Hyundai/Kia. Plast, plast, plast. ne ze by dneska neumeli udelat kvalitni plasty, ale na neco se proste nehodi.

                Kdybych mel dneska jmenovat nakou kvalitni znacku, tak nedokazu odpovedet. Globalizace co se tyka dilu v automotive uz dosahla takovy urovne, ze jedna firma dela treba svetla jak pro renault twingo, tak pro porsche 997. Delaji to stejny lidi, stroje stejne urovne, stejnou technologii. Pak neni divu, ze to vypada stejne hnusne :)

                A takhle bych mohl pokracovat.

                Proste doba je uspechana, dneska se nedelaji veci poradne.. jen rychle. Co si clovek neudela sam, u toho nema jistotu kvality. A bohuzel postavit si auto jentak nekdo nemuze/neumi :)

                0 0
              • JSt  

                „i drive“ neni i-drive, jak jsem prvne myslel :-D

                0 0
    • peeto  

      Nevím, jak moc se rozměrově změnil FF III oproti FF II combi co mám, ale já jsem do něj položil bez jakéhokoli rozebíraní nebo snižování sedlovek můj 23" 29er a trekingové kola + hafo batožin. Kdybych věděl, že to budu psát, tak to i vyfotím pro ty, co píšou, že to nejde :)

      0 0
      • peeto  

        ne trekingová kola, ale jedno celé trekingové kolo :)

        0 0
    • Tomahomo  

      .

      0 0
    • Mirouss  

      úplně v pohodě. Mám FF rok 2001 cupé!!! 3dveře:-), a v pohodě sklopím zadní sedačky a dám ho tam celé v celé své kráse jak je :-)

      0 0
      • Flegmatik  

        A půlka kola ti kouká ven, ne?

        0 0
        • Mirouss  

          fakt ne, a to ta narvu ještě 3 tašky a pořád zbývá, a lidi co tu píšou, že se to do kombíka nevejde, tak nechápu… je to jak ježek v kleci ale vejde a sedečka a přední kolo nechávám…

          0 0
          • Flegmatik  

            Ty jo, nemáš to vyfocený? Celýho nerozebranýho bajka do 3D Focuse? To mi ho teda vyndej… :-D Jestli máš fotku, tak sem s ní (a jestli ne, tak ji udělej :-) Nemohu tomu uvěřit.

            0 0
            • Mirouss  

              Ok, fotku nemám, ale pro tu prdel jí udělám a dám si tu práci :-), počkej…

              0 0
            • Mirouss  

              tak a máš to tu i s dokumentací :-)

              na jedný fotce už je tam bike celý a přesto čouhá ven, ale stačí vytočit řídítka s kolem ke stropu auta a je to cajk…

              0 0
              • Flegmatik  

                No husté :-) Dík. Sice mi to přijde už jako prasečina (kolo u stropu, roh u hlavy/ramene :-/) ale budiž.

                0 0
                • Mirouss  

                  chápu, ale podstata věci – je vyřešena, nemusím se pak s tím zdržovat…, ikdyž je těsně za mnou, po cestě o biku vůbec nevíš- nevadí ti tam, a hlavně je tam tak na těsno, že se ani nehne .-), čus.

                  0 0
                  • Flegmatik  

                    Ne, opravdu jsem rád, že si mi to ukázal :-) Fakt šlo těžko uvěřit. Čus.

                    0 0
              • zbyshek  

                Kurna a ja do svyho staryho brava vzdycky sundaval predni kolo a soukal to tam bokem zadem… :-D

                Tohle musim testnout :))) Dik za inspiraci

                0 0
              • PjSky  

                priserny :)

                3 kola, jakekoliv auto…

                0 0
                • McBlacky  

                  držáky na páty dveře nic moc. Navíc ta pruda něco vyndavat z kufru

                  0 0
                • jIrI___  

                  Nemáš u policajtů oplétačky s těmi zakrytými světly? Celkem se divím, že ten držák má i bez své „světelné rampy“ atestaci.

                  0 0
    • Flegmatik  

      111… Vy paka :-D

      0 0
    • d  

      Všem: Ze všech fotek je patrné, že to ve vašich autech vypadá jako u prasete v chlívku.

      Nechť je toto vlákno důkazem, že uvnitř běžného osobního auta nemá kolo co dělat!

      0 0
      • McBlacky  

        cyklista je sportovec a ne leštič aut.

        0 0
      • RomanH  

        Auto je jen dopravni prostredek / pracovni pomucka. Ma slouzit mne, ne ja jemu.

        0 0
      • MaPa  

        už si někdy vezl malé děti? proti tomu je vožení kola vevnitř naprosto aseptickou záležitostí…

        0 0
      • Lister  

        Kolo vozím v autě hodně a mám ho čisté – myslím to auto. Stačí nebýt prase a pořídit si nějakou ochranou plachtu za pár korun.

        Kočár mi tam často nadělá mnohem větší bordel.

        0 0
      • jIrI___  

        +1

        0 0
      • Flegmatik  

        To zlá a falešná slovíčka :-) Si vyprošuji, že i když kola autem uvnitř vozím, tak že to v něm jak v chlívku nevypadá! Na to jsou jiní experti a to tam nevozí ani kola, ani děti, ani brambory ze statku… Bys koukal :-)

        0 0
      • Lister  

        Kontrolní dotaz – kdy sis naposledy nechal vyčistit interiér a kolikrát do roka dezinfikuješ klimu?

        0 0
      • Radek Broz  

        Auto je věc primárně sloužící na přepravu kol.

        0 0
      • rock  

        Kolo je člen rodiny a jako takový má nárok na potřebné místo uvnitř auta :-) …

        0 0
    • Smazaný účet  

      Já teď řešim stejný problém a je mi jasné, že to nezjistim jinak než že to zkusim na živo. Jak Ti může někdo poradit jestli dáš do nějakého auta právě tvoje kolo?.. Akorát jako obvykle je z toho diskuze o ničem. Jestli zvažuješ Focuse tak těch se válí po bazarech spousta. Nestyď se, vem kolo a prostě řekni : „to auto se mi líbí, ale potřebuju zjistit jestli tam dam kolo“. Já jsem takhle před pár lety upustil od koupě FocuseI, protože měl užší kufr než Escort, tak jsem koupil Cougara kam kolo v pohodě dam, ale jen proto, že mam 60tky řídítka a kámošovo s vlaštovkama už tam nedam a musim sundat př. kolo. To jen k tomu jak jsou všechny rady objektivní. Mimochodem, shánim Mondeo, protože cokoliv menšího mi případá zbytečné. Jestli mam něco odstrojovat tak mi stačí i krátká Fabia.

      0 0
      • Bender382  

        sice budou asi trošku koukat na takovej požadavek, ale způsob to je.

        Známej takhle kupoval auto, ale jeho požadavek byl, aby se dovnitř vešly dva kajaky :-). Obešel takhle pár salonů včetně Volva a BMW…

        0 0
        • madcat  

          To chodil po autosalónech se dvouma kajakama?? To mohla být docela sranda :)

          0 0
          • Bender382  

            jj, přesně tak, vozil to takhle ve VW Touran, dva lidi seděli za sebou, pravá přední i zadní sedačka sklopená.

            No a teď hledal náhradu Tourana…docela jsem litoval že jsem u toho vybírání nebyl, cpát dva kajaky do těch leštěnek v salonu musela být sranda:-)

            0 0
        • whom  

          Kdysi dááávno (1982) sedím v Lenoře ve vodáckým tábořišti před stanem a ze silnice k boudě hlídače sjíždějí dnem nahoru, asi metr nad zemí, dvě kánoe (později poznáno jako kánoe a kajak). Zpod nich jde modrej kouř. Když ta věc zastavila, vymotali se zpod toho postupně 3 lidi a když lodě sundali, objevil se Velorex. Když se chce, jde skoro všechno :o)

          0 0
    • zbyshek  

      Mozna by nebylo na skodu udelat vlakno jenom s fotkama z prepravy kol autem. At na, nebo v, kazdej by pripsal typ auta a idealne rok vyroby abylo by po starostech.

      Taky totiz uvazuju o koupi novyho, kde sice mam stresni nosice, ale kdyz nevezu 4 lidi, tak to tolik neni potreba …

      0 0
    • vifon  

      My teraz do firmy tiez riesime nove auto a prave s ohladom na prevoz biku bez demontaze kolies som vyber zuzil na Mondeo a Avensis kombi. 0bidva vozy dostatocne velke na prevoz bagaze a bikov, bez ujmy na komforte jazdy. O niecom mensom som popravde ani neuvazoval. Teraz vozim bike na Megane II kombi a ten zoberie pri zlozeni zadnych sedaciek aj komplet AM bike s nahodenymi kolesami. Sundavanie predneho kolesa by ma po case asi dost sralo. Vyuzitelnych dm3 v kufri nie je nikdy dost :-)

      0 0
    • KarY.1  

      Do Focuse dostanu svou 29, ram 21 jen se sundanym prednim kolem, a jeste k tomu 3 lidi.

      Zatim jsem vice nezkousel.

      0 0
    • Hedus  

      Řešil jsem podobný problém s autem a podmínkou – cena, spolehlivost,ro­dina, sport. Jezdil jsem chvilku s Mondeem Combi TDCI rok 2006, který splňoval pohodovou jízdu, prostornost. Bohužel jsem se docela dost obával očekávané dani v podobě nového setrváku, turba a vstřiků u kterých díky naftě nevíte dne a hodinu. Podařil se mě ještě naštěstí prodat, neboť je to v dnešní době pomalu neprodejné auto. Pak jsem jezdil po bazarech, zkoušel, hledal. Ve výběru bylo několik Focusů v benzinu, ale ta důvěra tam chyběla. Nákup překvapivě pro mne samotného skončil u Roomstera 1.4 16v 63 KW, který splňuje veškeré požadavky, hlavně ty na spolehlivost, nízké provozní náklady a variabilitu prostoru, ve kterém jdou kola převážet parádně. Jednalo se vůz z roku 2007, najeto 108000 km, po rozvodech a ostatním servisu v plné výbavě za 124000,– bez DPH. Daní za to vše je vyšší spotřeba než je obvyklé, nicméně se bavíme o 1 litru paliva, tzn. město kolem 8l., delší cesty kolem 7l a také žádné závodění. Nicméně to že sednu, jedu a s autem se bez problému vrátím mě za to prostě stojí.

      0 0
      • madcat  

        U těch novějších Mondeí, třeba ten tvůj zmiňovanej ročník 2006, bych se vysokýho rizika závady vstřikovačů až tolik nebál, a klidně bych si ho koupil. Co jsem tak kdesi vyčetl, tak se vadnej vstřikovač už dá vyměnit nebo opravit levněji a jednodušeji, než ze začátku, kdy to opravdu byl postrach a díra v rodinným rozpočtu. A pro jistotu bych si hlídal kvalitu nafty a nebral v každým zapadlým JZD, kde ti to nalijou trychtýřem z bečky rovnou do nádrže, nějaký aditiva se taky doporučuje přidávat. A nějak nechápu, jaks mohl považovat Mondeo za neprodejný, dyť je to jedno z nejprodávanějších bazarových aut u nás. Leda že bys ho prodával už v dost zoufalým stavu, to bych se potom nedivil :)

        Jinak je jasný, že benzínovej motor je asi větší sázka na jistotu, kvůli svojí jednoduchosti a tím pádem spolehlivosti…

        0 0
        • Flegmatik  

          „v každým zapadlým JZD“… Já teda už takových benzinek moc nepotkávám, vlastně už těžko na nějakou takovou vzpomenu. Problém s naftou se totiž může objevit u kterékoliv čerpačky. Jistotu kvality bych nehledal asi nikde.

          0 0
          • madcat  

            Já už teď moc autem po ČR nejezdím, tak taky ne, ale dřív jsem docela často vídával hlavně na vedlejších tazích v různých malých vískách rezavý cedule na plotě nějakýho agropodniku oznamující, že mají „naftu za 25,90“, přičemž všude jinde na normálních benzinkách stála třeba 29,–.

            0 0
        • Hedus  

          Bohužel nevíš o čem mluvíš, stejné články jsem četl také. Anabízi jsem dořešil týden zpět a řešil jsem ji dva měsíce, včetně pročítání různých fór, inzerce auta, prodej auta, ježdění po servisech, shánění nejlevnějších vstřiků a dalších dílů. Věř mi, zažil jsem a nikdy více. Tedy uvedu na pravou míru, mendeoo je výborné auto, pokud jsi ochotný a připravený investovat dost vysoké částky do provozuschopného stavu a to já nebyl (jedná se o nákup prakticky každého moderního ojetého naftového vozu). Roomster mi odvede podobnou službu včetně ušetřených nervů. Příkladem je třeba zadní brzdový váleček za 250,– Kč, brzdový buben 420,– Kč.

          0 0
          • pepek  

            Roomster mi odvede podobnou službu – myslím, že Ford zatočí tam, kam ho pošleš rozhodně líp – avotomtoježemáš­ktomutenfun.

            0 0
            • Hedus  

              Tak to jsi opravdu Roomstrem ještě nejel, má velmi povedený podvozek. Druhá věc je, že pokud stojí Ford v servisu, není kam více ho posílat :(

              0 0
              • pepek  

                Mám eště ten starší dehťák ve focusu, ten snad vydrží o trochu víc :-( (Nemá ten slavný dvouhmotový setrvák, ani CR, ani pár dalších kurvítek)

                0 0
                • Hedus  

                  Jo to máš pravdu, měl by vydržet o něco více. Tak hodně spokojených kiláčků :)

                  0 0
          • scret  

            jsem rad ze jsi spokojeny, jel jsem v tom aute parkrat a prislo mi hrozne takovy pseudoprakticky… O spolehlivos­ti zadna…

            0 0
            • Hedus  

              Nikdy jsem si nemyslel, že bych pro rodinu koupi Roomstera. Favoritem byla Fabia II combi, nebo Octavia II combi. Nad Fabií však vyhrál prostor :) a nad Octavií cena :(

              Když jsem se s ním mohl projet, překvapili mě jízdní vlastnosti, výkon motoru ne moc pozitivně (nicméně prakticky celý rok jezdím jen do práce 15km a dvě dovolené přežiju) a pozitivně variabilita vnitřního prosturu – vytáhl jsem prostřední sedák, kde vznikl naprosto luxusní prostor, dle potřeby jen potahuji sedáky dopředu, nebo dozadu. Ještě jsem byl trochu sklamaný spotřebou, teď už je to dobré, člověk se s tím musí naučit jezdit.

              0 0
              • scret  

                tak pokud jsi vybiral mezi fabkou a octavkou… Nekoukal jsi treba na Berlingo apod.? Jen se ptam, kazdymu se libi neco jinyho…

                roomster je v druhe casti rodiny, navic 1,2 a des… Stalo to sileny prachy, zere to jak prase a neni to schopny jet ani 130..:(

                0 0
                • Hedus  

                  To víš, že koukal. Kupoval jsem „hlavou“ snad :)

                  Berlingo, Partner – pořád jsou to auta, která budu servisovat sám včetně nákladů na opravy a ty mi vychází nejlépe u Škodovky. Ať je to jak chce. Vnitřek aut, útulnost se také přiklání k Roomsteru. Tříválec 1,2 určitě ne, ostatní není třeba řešit, auto prostě pohodově jede, né závodí.

                  0 0
                • Flegmatik  

                  Já se tedy Roomstera musím zastat :o) Ovládá se v pohodě, prostor na zadních sedačkách je super – hlavně místo pro nohy. Horší jsou detaily – třeba tou prostřední sedačkou nejde posouvat, je taková zbytečná a pořád pak čučí trochu vepředu. Takže se nedivím Hedušovi, že ji vyhodil :) Kufr je kratší, ale stačí (nevím jak na kola), horší je hrana kufru, ale to je asi u všech škodovek. Jinak s tím motorem 1.4 16V 63 kW se dá jet 160,170 a ani to moc nebolí (snad jen ten vítr v nádrži – odpor vzduchu je už velký), není to špatný motor v kombinaci té 5stupňové převodovky. Podle je to solidně udělané auto, možná trochu nedoceněné, ale to asi hlavně kvůli vnějšímu designu.

                  0 0
                  • pepek  

                    horší je hrana kufru – to je známý nesmysl všech testovačů.

                    Ta hrana tam musí být, jinak bude kastle jak žvejkačka. Když se zarovná podlaha na její úroveň, tak vznikne ta známá žádaná „zcela rovná podlaha“, která ovšem zase stojí prostor. Radši budu mít hranu, ale o 15 cm vyšší prostor, než tu rovnou podlahu.

                    0 0
                    • Flegmatik  

                      Já jsem zvyklý na auta, která tam tu hranu nemají a když pak tahám něco Roomsterem a musím to vyndavat (krabice, přepravky apod.), tak mi tam hrana vadí. To není testovací nesmysl, to je ryze praktická věc.

                      0 0
                      • pepek  

                        Takže bys radši nižší prostor? Tady možná ne, ale u normálního auta 15 cm je celkem rozhodující pro bikera

                        0 0
                        • Flegmatik  

                          Ne, já to teď nehodnotím vůbec s pohledu bikera, sám nevím, jak by se tam strkalo kolo – na délku by se tam určitě vcelku nevešlo. Zrovna ten Roomster má na výšku hodně vysoký kufr. Vyšší než třeba Octavia. Dost aut má rovný kufr bez hrany, ale to je hlavně tím, že jsou nahnány do výšky (různá MPV a mini MPV). A samozřejmě chápu, že to hrana u některých má co dočinění s tuhostí kastle.

                          0 0
                        • jIrI___  

                          To je přesně těch 15 cm, kvůli kterým se kolo nevejde po vyndání předního kola na stojačky do našeho auta.

                          0 0
                          • pepek  

                            Ani do mojeho, proto to píšu. Ta rovná podlaha je asi dobrá na šukačku, jinak ne.

                            0 0
            • JSt  

              s tou pseudoprakticnosti jsi to rekl naprosto presne. na stejny prostor umistis minimalne o jedno kolo vic, kdyz nepouzijes ty drzaky ;-).

              0 0
          • ¨MZ  

            Kolik vyjdou na dieslové Mondeo ty díly (vstřiky, dvouhmoťák, turbo, nebo co tam ještě odchází)?

            Já to řešil před rokem a vzal jsem jetou O2 TDI. Při mém nájezdu ušetřím na palivu 14 000kč za rok (nafťák si vezme o dva litry míň jak benzín, najezdím asi 20 000km za rok). Auto si počítám nechám tak pět let, to je úspora 70 000kč. Když za tu dobu vyměním turbo (15 000kč), dvouhmoťák+spojka (cca 15 000kč), vstřiky (20 000 za všechny čtyři), tak furt ušetřím proti benzínu, který by jezdil bez poruch. Abych na tom nafťáku prodělal, tak to bych musel mít opravdu velikou smůlu a muselo by to stát v servisu furt.

            0 0
            • JSt  

              zapomnels pricist vyssi prvotni investici a nejsu si jisty, ze si naftak veme o dva litry min oproti benzinu, tzn. ze se s tim da jezdit kolem peti litru.

              0 0
              • ¨MZ  

                já myslím, že když srovnáš benzín Mondeo (Octavia) vs nafta Mondeo (Octavia), tak ty dva litry rozdíl bude. Samozřejmě spotřeba nafta Mondeo vs. benzín Roomster bude menší, protože Roomster je menší lehčí auto, když si koupím nějakého mrňouse jako třeba C1, i10, tak to bude jezdit za pět litrů benzínu v pohodě.

                S TDI jezdím za šest litrů, ale je jsou to většinou krátké trasy a dálnice, to by 1,6 benzín jezdila za osm, míň určitě ne. Na dálku (s větším podílem dálnic) se nechá jet i lehce nad pět, dálka mimo dálnice v pohodě pod pět, ale to jedu jednou za rok.

                S tou prvotní investicí máš pravdu, nějaký rozdíl tam je, ale u ojetiny nijak výrazný. U nového auta je to podstatně horší, to by se mi nafta asi nevyplatila.

                0 0
                • pepek  

                  Jasně – a navíc, až to rusákům a arabáčům dole na konci tý trubky „srkne“, tak si zasejeme na zahradě řepku, natlačíme nějaký biodiesel a jedem dál. Do benziňáku můžeš nalít nanejvýš slivovicu, a to je škoda.

                  0 0
                • JSt  

                  jezdim s 1.6fsi ve dvojkove oktavce a 1.6 nevimco v jednickove a s obema se vlezu pri dodrzovani rychlosti do 7.5.

                  0 0
                  • ¨MZ  

                    to nejde porovnávat, každý jezdíme jinak dlouhé trasy v jiném terénu. Třeba jednou jsem jel s kamarádem s O2 TDI a mluvili jsme o spotřebě, on na palubáku klepnul na dlouhodobou spotřebu a měl tam 4,8l/100km (ubírá mu tak o 0,1 l oproti skutečnosti, měřeno podle tankování) po 4300km. Jenže to měli za sebou cestu do Lotyšska přes Polsko mimo dálnice. A to ještě ten jeho spolujezdec se kterým se střídal jel jako prase, jinak by jel ještě za míň míň :-)

                    Ta 1,6FSI mě taky lákala, jednu doby jich bylo po bazarech dost, ale nakonec jsem prubnul tu naftu. Za pět let uvidím, jestli to byla dobrá volba.

                    0 0
            • fousac  

              ja myslim ze to nejde nijak extra pausalizovat…

              setrvak stoji tusim asi 7 a jedina teorie co ma mozna vliv na zivotnost je drsny podtaceni…

              spojka a rozvody je na vsech autech stejny…

              vstriky – s dobrou aditivovanou naftou (verva) na pumpe s vyssi vytoci se neresi, sou na furt

              turbo – motor pred vypnutim nechat chvili povrcet na volnobeh aby se nedotacelo turbo bez mazani… od roku +/- 2004 se da uz slusne repasovat za relativne malo penez, nebrat autorizovany menice kompletnich dilu bez hledani priciny (standardne ucpany mazani)

              hlidat olej – nic drahyho, origo ford kupuju 180,–/l

              a celkove podle ruznejch hodnoceni ojetin je mondeo v tdci bezproblemovy auto…

              a kdyz ma clovek sanci dovezt pres nekoho spolehlivyho ze zapadu co jezdilo na dobrou naftu po silnicich a ne ceskejch tankodromech, tak neni moc co resit…

              jinak co za ojetinu za 100 tisic? to je tak zlagrovana fabka mozna 04 rocnik s trikrat pretocenycm tachometrem…

              nebo nejakej francouz s rozvernou elektrikou, co si treba sam v noci na parkovisti stahuje okynka a tak?? ;)

              0 0
              • pepek  

                No ten dvouhmotovej je dražší, pokud tam nedáš obyčejný. Teorie jsou různý-od tahání vozejku, přes to podtáčení až po stání z kopce na kvaltu. Asi to odchází s počtem řazení, proto to taxikáři vyměnují za jednohmotový.

                autorizovany menice – to je přesný. Na rozsvěcování kontrolky mazání ti řeknou že je to jen žárovkou, nebo čidlem – to se pak nikdo nemůže divit, že ta pověst je tak špatná.

                0 0
                • fousac  

                  rychlogoogl ukazal

                  coz je imho lepsi nez ze zmizi cela oktavka ale asi tak stejna sance…

                  0 0
                  • pepek  

                    No tak eště trochu za práci k tomu, sám bych to měnit nechtěl.

                    0 0
              • vifon  

                tak nakoniec to nie je az take zle. Co som sondoval, tak na kvalitu nafty bol haklivejsi 2,2 TDCi. Vela vodicov si mysli, ze diesel sa nesmie vytacat a potom to tak dopadne – zotrvacnik v prdeli. Pritom moderne motory s tym nemaju zasadny problem.

                Uz je rozhodnute, kupujeme Mondeo kombi 2,0 TDCi. :-)

                0 0
    • Hedus  

      Celkem dobrý odkaz:

      http://www.zavolantem.cz/…-fabia-combi

      0 0
      • Evilcleaner  

        dobrá hovadina:-D

        0 0
        • Flegmatik  

          Aspoň tam každý vidí, že Roomster má větší rozvor než Octavia s jejími obrovskými přesahy. A tak má Roomster luxusnější místo na nohy vzadu a kola v rozích karoserie.

          0 0
          • pepek  

            nj, ale někdy mi to připadá, jako zkrácený funebrácký auto (to boční okno :-)

            0 0
          • Evilcleaner  

            roomster má hlavně nejlepší prostor pro nohy vzadu jelikož má spousty prostoru nad hlavou, tzn konstruktéři si mohli dovlolit dát sedadla do správné výšky takže sedíš na celých hýždích ne jen na špičce zadku:-) toto je obvyklý nešvar mnoha aut hlavně klasické koncepce, oktávka na tom ještě není nijak hrozně, třeba passat B5, miulé subaru legacy nebo i stará xsara picasso, tam má člověk skoro kolena pod bradou.

            Test který potvrdí co jsem napsal, zkuste si dát křeslo před pc do polohy nahoru a potom dolů… uvidíte kam dosáhnou natažené nohy:-)

            0 0
            • Flegmatik  

              Přesně tak. Třeba u toho Picassa jsem si toho taky všiml, že byť se tváří je tam hodně místa, tak sedačky jsou vůči rovné podlaze dost nízko a sedíš fakt s koleny nahoře.

              0 0
    • die.catana  

      Dotaz bokem:

      Zkoušeli jste někdo, kolik kol se vejde do většího kombíka, když se sklopí zadní sedačky? (oktávka, avensis, mondeo)

      0 0
      • die.catana  

        Tak co, myslíte že se dá třeba do avensise narvat 6 rozložených kol?

        0 0
        • Andrzej  

          Do mondea sly pri sklopenych 2/3 zadniho operadla v pohode 3mtb a 1 silnicka. Na zbyle tretine sedel clovek a nestezoval si, tak mylsim ze tech 6 kol by mohlo v pohode vejit, ale nezkousel jsem to…

          0 0
      • zbyshek  

        Se podivej, jak to resili na B&R, timhle zpusobem bys tam narval na sebe kolik kol?

        http://www.bikeandride.cz/…testing-day/

        0 0
        • die.catana  

          Nemám jak testnout, nemám 6 kol, ale jen jedno, asi zajedu na přehradu a zastavím pár bikerů, jestli si nechcou dát do mé káry bika, že testuju kolik se jich tam vejde :)

          0 0
    • rádoby  

      Zdravím. Mám Focus 2009 a na ležato se tam vejde bike v pohodě. I s taškou a bordelem, který v kufru mám stabilně. Jen to chce trochu nacvičit pohyby… Tak pěkné jaro a dobrý výběr!!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.