váš názor popř co můžu vylepšit :-)

127 nepřečtených
  • Jakub 737

    Ahoj zakoupil jsem si new kolo, ročně najezdim max 4000km.

    A jelikož je to moje první lepší kolo a taky se v tom moc nevyznám, tak prosím o nějaké postřehy atd dík moc :-)

    zde je link: http://www.mujsport.cz/…ott-scale-80

    jo a jezdím 50silnice 50les

    0 0
    • Vilém  

      Dal bych nejakou pouzitelnou vidlici a zbytek menil az jak bude postupne odchazet.

      0 0
    • zichis  

      kliky to kazí. Chtelo by to XTR

      0 0
    • OLy  

      vidli vymen za epikona a asi i jine kliky deore stačí. jinak mi to prijde zbytečne koupit kolo a hned menit=)

      0 0
    • Pumsc  

      Jestli chceš komfort pro ruce tak vidlici,jestli chceš aby to jelo tak kola.

      0 0
      • AleZ80  

        Ani né tak kvůli komfortu, jako kvůli jízdním vlastnostem.

        0 0
    • Jakub 737  

      dík moc o te vidlici sem to nejak tusil jenže nic špatneho sem nezaznamenal zatim :-) a plaště sou docela uzke, ale ten rozdil je neskutečny o proti dřívějšku ale dík moc lidi

      0 0
      • AleZ80  

        U těch plášťů nejde o šířku ale o to, že nejsou zrovna odolný a na zadním kole bys mohl často defektit. Ta vidlice je hrozně splašená, když to pustíš z kopce po nějaký lesní ( polní ) cestě – jestli zbyly nějaký šušně, tak ji vyměň hned a za něco ji ještě prodáš.

        0 0
      • biker90  

        To je normální, že si nic špatného nezaznamenal :) Dokud se neprojedeš na lepším, tak tě ani nenapadne, že to vlastně není ono. Teda já to tak měl/mám.

        Vždycky bude něco lepšího, tak to nesmíš tak brát. Jezdit a neřešit. Čašem to poznáš sám.

        Výměnu vidle ti tu každý doporučuje spíš z toho důvodu, že za nejetou ještě možná něco dostaneš.

        0 0
        • Jakub 737  

          ok beru v potaz jenže ty penize nějak ted nemam.Jo a minulej rok sem jezdil na ružovem OLPRANu :D :D :D

          0 0
    • soc  

      vidlice, kola, kliky, brzdy atd…

      0 0
    • Jakub 737  

      vidim že jsem se měl nejdřív zeptat, než budu kupovat :-(

      0 0
      • JP3112  

        klid je to slušný kolo pěkný a bude i dobře sloužit :) ladění k bikování patří :)

        0 0
      • AleZ80  

        Máš dobrej rám, to je základ. Vyměň tu vidli a zadní plášť. Jinak tam nic nehoří. Ještě teda uvidíš jak budeš spokojenej s brzdama a řazením ( ale řazení neni zas tak drahá záležitost ). S klikama bych si zatím vůbec nelámal hlavu.

        0 0
        • nox159  

          ten zadni plast nechapu…

          0 0
          • AleZ80  

            Ten plášť nevyhodí, až to vpředu sjede, tak ho tam nahodí. Takže nevim proč se bránit něčemu odolnějšímu na zadním kole.

            0 0
            • nox159  

              ale treba vetsi odolnost nepotrebuje… a vzdy to bude bohuzel na ukor vahy…

              ve stejne oblasti se da jezdit ruzně a kazdemu staci jiny druh a jina odolnost plastu…

              tim se omlouvam roudovi za flame ohledne FF a RK… :D (dneska jsem nakladal FF ve stejnem terenu v jakem jezdim NN 2,25 a vydrzel i drzel dost což me překvapilo – ale jel jsem to na HT s Vckama a pohodli šlo do haje ale to se neresi :)

              0 0
      • soc  

        Ale notak, ničeho se neboj, vždycky je co vylepšovat :) Kolo hlavně musí sloužit a musíš na něm jezdit.

        0 0
      • Jakub 737  

        aspon nějake pozitiva :-) jako mam už najeto na něm 250km a za 3tydny pujdu na garančku.Tak uvidim

        0 0
    • Toutou  

      Mně to přijde strašně drahý na tu výbavu, ale fakt hodně drahý.

      0 0
      • AleZ80  

        Scale rám neni zadarmo.

        0 0
        • Toutou  

          Tak to jó, já u těchhle cen rám nějak ignoruju. Jestli tam dávaj nějakej suprovej, tak ok.

          0 0
    • daymaker  

      asi začínáš… máš nový kolo, tak na něm nějakou dobu jezdi, uvidíš jak tě to chytne… pokud ano, tak trochu pošetři a po nějakém tom roce kup nové… do tohohle mi připadá zbytečné rvát další prachy…

      P.S. -rám celkem jde… .-)

      0 0
      • Orfi  

        Presne jak rikas. Jen bych SPD a zatim vic neresil .

        0 0
    • Azmir  

      Nevím proč měnit vidlici dle mě je to celkem slušně fungující vidlice. Raději bych vyměnil brzdy,kola,kliky

      0 0
      • nox159  

        kdyz vymeni vidlici tak pozna rozdil kdyz vymeni kliky nepozna absolutne nic ;-)

        0 0
        • AleZ80  

          Tak, tak. Možná, že bude nepatrně cítit rozdíl v tuhosti klik, ale rozdíl mezi vidlicí která „tancuje“ a vidlicí která drží stopu bude markantní.

          0 0
    • Rychlej turista  

      Dal bych nášlapy a měnil jen to, co odejde.

      0 0
    • DaSnail  

      Dal bych platformy a měnil jen to, co odejde.

      0 0
    • bery1  

      zbytečně drahý rám.S jiným rámem jsi to mohl mít jinde za tu cenu,ale na tomhle už se taky dá něco pojezdit.Až zase tak to neber a věnuj se spíše zážitkům :-),zbytek příjde sám

      0 0
      • Jakub 737  

        jj dík ja právě počítal že ten rám mi zůstane docela dlouho a potom do něj něco kupovat.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Rám je základ kola. Pokud by měl mrchu rám, tak na něj dávat cokoliv lepšího jsou jen vyhozené peníze. Na tento rám bych se nestyděl postupně věšet věci na úrovni XT nebo X9. Dva roky na tom může jezdit tak jak to je a pak za relativně málo peněz bude rapidně sundávat váhu a zlepšovat vlastnosti.

        0 0
    • chachn  

      prijde mi,ze za takovy penize,sis mohl vybrat lepsi kolo…

      0 0
      • JakeF  

        Jasný, klidně mrdku rám, ať pak člověk při každým upgradu komponentů zapláče, že akorát leje prachy do špatnýho základu…

        0 0
        • AleZ80  

          +1

          0 0
        • chachn  

          tak pise,ze loni jezdil na ruzovym olpranu,takze pocitam,ze by pro nej bylo lepsi kolo s prumernym ramem,lepsi vidli a osazenim,nez super ram s shitem…tot muj nazor

          0 0
        • chachn  

          copak kdyz ma clovek shit ram a osazuje si ho xo ,tak to jako znamena,ze jakmile ty komponenty namontuje,stavaji se shitem jako ten ram a navic uz nejdou odmontovat a dat nekam jinam?promin ale placas nesmysle

          0 0
          • Rychlej turista  

            Přesně tak. Pokud komponenty výrazně převyšují rám, tak to nejen k ničemu moc není a stojí to hromadu peněz, ale nejhorší na tom je, že to vypadá i hodně směšně.

            0 0
          • JakeF  

            Podívej se na moje kola v profilu :). Do toho Authora padlo strašnejch peněz a stejně to bylo pořád o ničem… Rám je základ, komponenty jsou spotřebák. A radši koupím kolo, kde je dobrej rám s tím, že pár let vydrží a komponenty klidně nižší, protože vím, že hazku namotám, výplety mě naštvou, kazetu a převodníky sjedu a vidli bych stejně měnil u všeho. Ale holt to nemá ten bling efekt, jak člověk nemá na kole za 15 tisíc XT hazku, která je bez XT řazení stejně o ničem.

            0 0
            • nox159  

              mam XTR hazku s XT razenim ma mrdce ramu a moc me to netrapi…

              ale ja skladam z toho co se doma najde…

              0 0
              • JakeF  

                To je ten tvůj celopevňák pod 9kg? :) Ale tak to je trochu jiná situace, já taky hodil na zimáka XTčko, než abych kupoval nový Deore…

                0 0
                • nox159  

                  uz to neni celopevnak pod 9 ale HT pod 9,8 asi ( sem to na vaze tedka nemel…)

                  ale stejne se mi zda ze ful jede pocitove lip ( ale nemam computer takze fakt jen pocit :D )

                  0 0
            • chachn  

              jen chcu rict,ze misto super ramu,moh mit o trochu horsi,vykaslat se na kotouce a vzit vecka,to vse by se promitlo na ostatnich dilech

              0 0
              • nox159  

                ty tomu dneska davas…

                Vcka jsou zlo!

                0 0
                • chachn  

                  no radeji kvalitni vecka,nez nejaky Tektro Draco Disc…

                  0 0
                  • nox159  

                    kolik mas na tech tekrtech najeto? ;-)

                    mam tedka XT Vcka a XT kotouče a na tech Vckach musim brzdit i očima… :D proste to hovno brzdi

                    dokud jsem jezdil jen Vcka tak to brzdilo dobre… :D

                    0 0
                    • chachn  

                      no jo ani kilak :D

                      ale kdyz by to melo byt moje prvni lepsi kolo,radeji bych si uzival dobry vidle a celyho pohonu,nez brzd a ramu,vzdyt kolo je od jezdeni a ne od brzdeni ;)

                      0 0
              • JakeF  

                To by bezpochyby moh, ale je zásadní otázka, proč by něco takovýho dělal? Sorry, ale mít špatnej rám a véčka jen proto, abych moh mít XT výbavu, to je ujetý.

                0 0
                • chachn  

                  ale to porad vypada,ze jedinej dobrej ram je tendle a zadnej jinej neexistuje…nerikam spatnej,jen o neco horsi,ale porad dobrej…nejde o xt,jde o celkovy vyvazeni toho kola…radeji mit cely kolo prumerny za 20k kc,nez super ram a zbytek k nicemu…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Já tam nevidim osazení k ničemu, ale slušně použitelnej základ, než se člověk rozhodne k upgradu.

                    A je to přesně ono, ty chceš vyvážený kolo za 20 tisíc. Ale autor plánuje další vylepšování, takže pokud by koupil vyrovnaný kolo za 20, tak po vylepšení by skončil s neodpovídajícím rámem. Takže podle mě vybral dobře.

                    0 0
                    • chachn  

                      prislo mi,ze autor bude neco kupovat az za dost dlouho,pac jaksi nema penize…tak jsem myslel,ze vyvazenejsi kolo by mu tu dobu,do prvnich upgradu,slouzilo lepe.navic kolik z vas pozna(POZNA) rozdil mezi tim a tim ramem?kdo z vas pozna,ze ten ram je o deka lehci a trochu tuzsi?kdyz uz nekdo,tak on asi urcite ne(nechci se te dotknout,ja to taky nepoznam ;) ),jako v podstate mas pravdu,zaklad je dobrej ram,no ale kdyz jezdil na ruzovym olpranu,dalo by se rict,ze kazdej jinej ram,by byl lepsi :)

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Rám, na rozdíl od přehazky, poznáš. A tohle kolo klidně může 2 roky jezdit tak, jak je.

                        0 0
                      • JakeF  

                        Já tužší rám poznám.

                        A autor se neptal, co měl koupit za kolo, ale co na stávajícím má vylepšit. Když mu někdo napíše, že si měl koupit jiný kolo, tak už když nic jinýho, tak ho to nezajímá, nepomůže mu to a určitě ho to nepotěší, i kdyby to byla pravda, což podle mě neni.

                        0 0
                        • nox159  

                          jedine co by mohl je koupit si model 2010 :) mel by porad ukrutne tuheho treka a pritom by usetril :)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Treka by 2010 sháněl blbě, u toho moc nabídka poptávku nepřevyšuje :).

                            0 0
                        • chachn  

                          jop mas naprostou pravdu.takze urcite dej lepsi vidlu,ja presel z xcrka na rebu a je to rozdil asi jako trabant a subaru forester,navic je tam snad kilovej rozdil.funkcni vidlice je neco uzasnyho :)

                          0 0
                          • JakeF  

                            No vidíš, že se nakonec shodnem. Já to psal už na začátku, že na pohodový ježdění bych akorát vyměnil vidli :).

                            0 0
      • jIrI___  

        Taky bych to tak viděl. Ale to už je pozdě teď řešit :)

        0 0
    • ouzo  

      v první řadě bych hodil řazení aspoň SLX. To je jedna z věcí, kterou opravdu oceníš. Vidlici bych zatím nehrotil a kvalitnější kliky nebo kola prakticky nepoznáš…

      0 0
      • Smazaný účet  

        SLX razeni nei nic extra..nechat alivko a az se rozsype, tak nahiodit XT…

        0 0
      • JakeF  

        Řazení SLX nebrat, vyhozený peníze. A kliky naopak pozná, protože tam má Octalink osu.

        0 0
        • AleZ80  

          To Alivio řazení má strašně dlouhej chod páček, takže je to vopruz. SLX udělá cvak a je přehozeno. Mně osobně přijde rozdíl mezi Octalink a HTII jenom ve váze a v tom, že u HTII často měníš ložiska.

          0 0
          • JakeF  

            SLX má strašně blátěnej chod páček a krátkej taky zrovna neni. Mně přijde rozdíl především v tuhosti tý osy, na Octalinku většině lidem v záběru na velký placce škrtá řetěz o přesmyk, jak je to měkký. A klasika HT2 vydrží dost, i když samozřejmě ne až tolik, co čtyřhran nebo Octalink, nicméně proti pressfitu je to pořád luxusní výdrž.

            0 0
          • Chiron  

            Vozil sem řazení Alivio, sice osmičkové, ale taky mělo ukrutně dlouhý chod. Zkusil sem SLX devítkové a chod byl kratší jen minimálně. Jediná pozitivní věc, je že jde řadit oběma směry. Až XT má minimální chod a řadí prakticky okamžitě. Proto sem taky oželel pár stovek a místo SLX vzal XT.

            Co se týká Octalink vs HTII. Tak taky jsem přešel z O. na HTII, jediné co sem poznal bylo, že při silnějším záběru mi řetěz na velké placce neškrtá o klec. Jinak O. mi vydržely dost dlouho a byl docela solidně zatěsněný. Ale stejne po čase začal střed nějak cvakat a promazání pomáhalo jen dočasně. Takže s HTII sem maximálně spokojený, navíc sem ušetřil 320g jen na klikách a středu. Ale já osobně v nohách tuhost klik fakt nepoznám.

            0 0
      • nox159  

        Vidlici bych zatím nehrotil a kvalitnější kliky nebo kola prakticky nepoznáš… – vole sedel si nekdy na kole? :D

        0 0
        • Pumsc  

          taky si říkám:D

          kola lehčí o 400G+tužší pozná každej

          0 0
        • ouzo  

          no když jsem měl loni na předváděčce půjčené kolo asi za 80k, tak jsem rozdíl v klikách XT (měl jsem v 4-hran) ani v kolech Mavic necítil..

          0 0
    • JakeF  

      Jde o to říct si, jak to kolo a cyklistiku chceš směřovat v nejbližších cca 2 letech (a kolik do toho za tu dobu vrazíš peněz). Pokud začít víc jezdit a závodit, tak bych začal výměnou kol, potom řazení, klik a nejspíš i brzd a pak vidli. Pokud turisticky na pohodu, tak tam dát třeba Epicona z T-T a zbytek měnit jen jak bude odcházet. Ale v každým případě bych koupil Racing Ralpha na zadek a RoR jezdil jenom na předku, dozadu přináší výhodu akorát v bahně, ale za cenu výrazně nižší odolnosti a životnosti.

      0 0
      • AleZ80  

        Nesouhlasím s tvým pořadníkem. Jestli začne závodit, tak mu z kopce všichni ujedou, protože s tou XCR-kou bude pěkně v pr…

        0 0
        • blisterexist  

          nesouhlasím, je to dobrá vidle za ty prachy

          0 0
        • Rychlej turista  

          To jako myslíš, že chce jezdit DH? Na závodě vždy rozhoduje, jak dokážeš točit klikami. A v tom mu nejvíce pomůžou nášlapy.

          0 0
        • JakeF  

          Z kopce se jede o vteřiny, do kopce o minuty, proto můj pořadník. Pokud nebude jezdit závody typu ČP XC, tak na většině závodů v ČR se daj sjezdy projet na pevný (s bezdušema a nízkým tlakem) jenom s malou ztrátou.

          0 0
        • xshreck  

          :-) pokud potřebuješ k ujetí závodu vidli, tak neumíš jezdit.

          0 0
        • Pumsc  

          blbost na n-tou

          0 0
    • winter78  

      Určite by som nič nemenil. Je to bike nový a preto aj lacnejšie komponenty vydržia dlhšie než jazdené. Komponenty Alivio mám na MTB na ktorom som jazdil predtým a držia v pohode a SLX mám momentálne a takisto som spokojný. Na vidlu ti nenapíšem nič, lebo mne stačila aj RST ;-). Tak hlavne jazdi a užívaj si nový bike ( ináč krásna modrá kombinácia rámu ) .

      0 0
    • siafu  

      jestli nemáš, tak SPD plus nějaký solidní tretry – něco na způsob třeba treter Specialized Comp… a dál asi počkat, jak tě kolo chytne, což souvisí i s tím, kolik peněz do toho budeš ochoten chtít nasypat. Po čase můžeš dojít k závěru, že by bylo výhodnější koupit rovnou lepší kolo (full, karbonovej Scale apod.), toto prodat a nebo ti bude stačit takovej to základ, pak si pořiď lepší vidli (zmiňovaný Epicon) a měň za lepší jen ty komponenty, které postupně přestanou sloužit…

      0 0
    • xshreck  

      Proč si kupujete nové kolo a hned byste šecko dávali nové? :-)

      0 0
    • Jakub 737  

      ty jo tak vidim že jste se tu nějak rozjeli :D

      vezmem to popořadě…

      o závodech zatim neuvažuji, jelikož na to zcela určitě zatim nemam, i když si myslim že nejezdim zrovna malo.A nějak sem o tom ani nepřemyšlel.

      ted hlavně pujdu do tech spd a nějakejch treter

      a na kole zatim nic vyměnovat nebudu, jede to neskutečně po tom co sem měl minule.

      A až budu něco menit tak se určitě poradím sváma.A věřte, že mě baví si kupovat věci na něco co mě fakt baví :-)

      jinak dík moc za plno postřehú…

      0 0
      • Rychlej turista  

        Časem na tom kole vyměníš prakticky všechno. Díky tomu rámu to ale nebudou vyhozené peníze a nakonec budeš mít parádní kolo a o nějaké to kilo lehčí.

        0 0
    • Deus  

      Tohle za dvacet tisíc? :D

      0 0
      • JakeF  

        Hoď sem schválně něco lepšího za 20 tisíc… Myslim vážně.

        0 0
        • JakeF  

          2011 model samozřejmě.

          0 0
          • Deus  

            To myslíš vážně? A to myslím taky vážně.

            0 0
            • JakeF  

              Jo, myslim. Najdi mi celkově líp vybavený kolo na podobně dobrým rámu, jako je Scott Scale. Zkousnu i o trochu hůř vybavený na lepším rámu. Ale rozhodně ne něco na přestříkaný katalogový číně za 2 tisíce.

              0 0
              • nox159  

                mel jsem tedka na vaze starsi Scott Scale nevim jaky rok ale v 20" mel neco kolem 1,9kg coz je podle me na kvalitni zavodni ram moc… :(

                0 0
                • JakeF  

                  Můj názor na váhu rámů znáš, ne? :) Mám dva zhruba stejně těžký rámy, na kterým myslíš, že radši jezdím? No na tom tužším…

                  0 0
                  • nox159  

                    jj znam a beru to :)

                    1,9kg je pekna vaha na fula a ja bych teda radeji vzal 1,9kg ful ram nez 1,9kg HT ram…

                    jinak kdyby to byl rozdil 1300g mekky ram a 1600g tuhy ram tak bych sel do tuheho ale 1,9 se mi zda uz dost…

                    ale to mame vyresene je zbytecne to resit dal… jsem sem ho mel pred cca tydnem v rukach tak jsem si na to vzpomel… :)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak ale 1,9kg full rám je tak co? Cannondale Scalpel a S-Works Epic? To už jsme kapku v jiný cenový kategorii :D. A u 1,3kg ne-karbonu už bych se dost bál odolnosti, na Plešivecký Držce jsem se v jednom sjezdu s volnýma kamenama bál i o Treka, jak mi to párkrát fláklo do spodní rámovky…

                      0 0
                      • nox159  

                        jj skalpel je myslim jeste o kousek niže…

                        jinak mam tedka mrdku stareho hlinikoveho supa (kdysi je jezdila spořka) s vahou kolem tech 1300g a zatim to drzi uvidim – samotneho me to zajima jak dlouho to vydrzi…

                        rad bych kdyby to vydrzelo tuhle sezonu pak uz je mi to jedno pokud to neprdne a ja si pri tom nerozbiju hubu :D

                        0 0
                • JakeF  

                  A navíc co koukám (a i jsem čekal), tak nový Scale jsou o dost lehčí.

                  0 0
                • Jakub 737  

                  ma myslim 1590g ale nevim to jiste :-)

                  0 0
        • Pumsc  

          http://www.mojekolo.cz/…host-se-4000

          ale rám bude horší..asi..

          0 0
          • Rychlej turista  

            Tak tohle kolo je hnusné a zajímalo by mě, proč je lepší.

            0 0
            • Pumsc  

              vidlice,hazka..

              0 0
              • JakeF  

                Hazka je v tomhle případě akorát o designu, když to je na Aliviu resp. Deore řazení, tak je to stejně jedno. A ta vidle je pořád o ničem, to bych pořád radši bral lepší rám s tim, že časem tam hodim třeba Rebu nebo na turistiku Epicona TT.

                0 0
              • Rychlej turista  

                Dal by sis na tohle kolo Sida a XT? Já ne, ale na to jeho v klidu. A vo tom to je, protože až mu ty věci doslouží, v pohodě je může za tyto vyměnit, ale u toho tvého by to byly vyhozené peníze.

                0 0
    • Joseph de Sax  

      na řídítka upevní tak tři větrníky z pouti a mezi špice navleč červený krepový papír a můžeš na tom jet hned v prvomájovém průvodu…

      0 0
      • soc  

        Zapomněl jsi na oboustranný radiální výplet, bez něj by ten prvomájový průvod mentálně nedal…

        0 0
      • pepek  

        U vás dnes nechodíte na mrskut?

        0 0
        • Joseph de Sax  

          ne, my tu teprve slavíme Vánoce…

          0 0
          • nox159  

            skleroza je svine co – prece dneska tu mame silvestr ne? ;-)

            0 0
            • Joseph de Sax  

              no, jo…ale vy tam zapíjíte kvašené zelí, kozím mlíkem a proto si nemůžete vzpomenout…nepijte ty sifony až tolik k tomu.

              0 0
              • nox159  

                kdyby jen sifon a kozi mliko ale kdyz to proloziš krabicovým vínem a k tomu 2 brufeny to je teprv stav… :)

                0 0
    • javormartin  

      Jako kolo vzhledově pěkné. Sice cena neodpovídá výbavě, za to bych dal tak 15 000. Ale to je jedno. První jak už psalo dost lidí vyřeš spd a tretry. Časem třebas za rok vidlici, nebo prostě podle toho kolik najedeš a jak na tom co bude, když už to máš a nejezdíš po závodech a tak. Tak jako určitě proti tomu, co jsi měl před tím, jak píšeš, tak to musí být super. Pak jak budeš mí peníze a potřebu něco vylepšit, tak můžeš no, je toho dost. Časem určitě ty kliky a jak píší ostatní. Tak přeju hodně spokojných km.

      0 0
    • Jakub 737  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.