• scret

    Je to jenom moda si to ted porizovat nebo na tom opravdu neco je?? Ja sam osobne na tom nic nevidim co vy?

    0 0
    • Trojci  

      Je to vo machrování a jiným rozměru bajkingu. Mě osobně řazení nepřekáží :o))

      0 0
    • coyot  

      jeden prevod, na kterej se da jet i po rovine i do kopce (pokud neni flip-flop naba), zadny zbytecnosti na kole a nabouchany srdce a nohy… co dal k tomu rict?? v jednoduchosti je krasa… ;-)

      0 0
      • maxtor  

        Jeden převod na rovinku i do kopce… Úžasné. Otázka je, co myslíš tím „kopcem“

        0 0
        • coyot  

          Napr. ze Smichova na Bilou Horu jsem si to tuhle vyslap, sam jsem byl zvedavej, estli z toho cestou slezu a – neslez! Ale nebudu se tvarit, ze 32–16 je srovnatelny s prevodem 22–32 … to si Konu radsi hodim pres rameno (cca 11 kg) a vklidu takovej brutal vylezu po svejch!

          0 0
    • munro  

      Já třeba singlespeeda neberu jako módní záležitost. Postavil jsem si ho na dojíždění do práce v zimě, kdy nemám srdce tahat do soli svý kolo číslo jedna. Beru to tak, že vím přesně, že pojedu jen do práce a večer domů, přehazku tudíž nepotřebuju a odpadá mi tak péče o ni. V normálních podmínkách na něm až na výjimky nejezdím.

      0 0
      • scret  

        tak asi v tomhle pripade to chapu,ma to sve opodstatneni,ale nevim proc mit singlespeeda treba z titanu apod.

        0 0
        • coyot  

          No titan je i na me zbytecnej, ale peknej starsi ocelovej ram osazenej slusnejma komponentama praci perfektne odvede… Garazovy komponenty jsou luxus i na jakymkoli zprevodovanym kole, neni to nezbytnost, vysperkovat si bike je zalezitost osobniho vkusu a tloustky penezenky.

          0 0
        • Peslezedirou  

          Hele a proč ty máš na kole většinu věcí XT, když by ti třeba stačilo Deore?

          0 0
          • coyot  

            ;-) ponivac jsem na to mel tak akorat tlustou srajtofli a prece jenom Deore a XT jsou z trochu jiny kvalitativni i vahovy skatulky… Navic financni rozdil mezi Deore a XT mi neprijde tak propastnej jako mezi XT a XTR – na XTRko se fakt muzu vykaslat, to mi XT v pohode staci!

            0 0
            • Peslezedirou  

              To je pro screta :o)

              0 0
              • scret  

                kdybych chtel „machrovat“,tak bych mel kolo na XTR nebo X.O a softaila treba Morati nebo Litespeeda apod. a vidli treba USE antidive…

                0 0
          • scret  

            proc myslis ze by mi stacilo Deore? nepotrebuju kupovat saltr minimalne kazdej rok… razeni je taky lepsi! naboje taky…

            0 0
            • maxtor  

              Nekritizujte mi, prosím, pořát to Deore, krvácí mi srdce:-((((

              0 0
            • Peslezedirou  

              Proč myslíš, že by někomu stačil hliníkový nebo starý rám na SS? nevim proc mit singlespeeda treba z titanu Sorry, ale řešíš blbosti…

              0 0
              • scret  

                to bylo mysleno tak ze vidim duvod si poridit SS treba prave na jezdeni do prace nebo jako praskacku…podle me je SS krok zpet ve vyvoji,tak proc na to hazet treba kotouce,drahou vidli,drahej ram atd… Nikomu ten nazor necpu,jenom se nad tim pozastavuju,je to muj nazor…

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Ok, v pohodě diskutujem :).....pozor přijde chytrystika :)…přijde mi divný, že tobě přijde divný mít na SS kotouče, drahou vidlici atd…prostě to ty lidi baví, stejně jako tebe kolo s 27 speed...­..osobně takový věci neřeším, proti gustu…

                  0 0
                  • scret  

                    jo,prave o to jde…chapu ze to ty lidi chytlo,ze do toho chtej vrazet prachy,jenom me proste ten smysl unika a chtel jsem vedet jak jsou na tom tady ostatni…toz tak:)

                    0 0
      • náčelník  

        Já si ho taky postavil na ježdění do práce, ale po dvou týdnech jsem namontoval 3×7. Mírný kopeček na asfaltu jsem rval vestoje a rovinku jsem neutočil. Už jsem to tady psal – na blbnutí za barákem je to fajn, ale jak se chceš někam dopravit, je to opruz.

        0 0
        • munro  

          Je fakt, že s převodovým poměrem jsem taky dost laboroval a stejně se mi zdá, že jsem to dal moc na lehko. Ale já jsem si opravdu postavil kolo na konkrétní trasu se známým a naježděným profilem, takže tady diskusi moc neobohatím.

          0 0
    • Darkson  

      láká mne to. když jsem na tom viděl objet borce 200 km na Salzkammergut Trophy, nevěřil jsem vlastním očím

      0 0
      • Běžec  

        No ty woe! Nevíš, jakej měli oni borci převod?

        0 0
        • McBlacky  

          já viděl jednoho a měl tak 32/22 max, v zadu zas takovou pilu neměl. Na kašpara toho tam bylo minimálně, snad jen dvě tři místa, dost toho tam bylo na střední pilu.

          0 0
    • Stereo  

      Právě ho jako třetí kolo na vyjížďky s manželkou dávám dohromady.

      0 0
    • Blade  

      ja mel singlespeeda naposled jako desetiletej a urcite se k tomu nehodlam vracet ;-)

      0 0
    • yetti  

      Absolutne nechapu k cemu je to dobry. Bud budu mit tak lehky prevod abych vyjel i do kopce a pak se na rovince utocim k smrti a nebo prevod tezsi, se kterym to budu do kopce rvat ve stoje a stejne nikam nedojedu. Takze me z toho jednoznacne vychazi, ze je to uplne na h…

      0 0
      • scret  

        jsem rad ze mame stejnej uhel pohledu:)

        0 0
        • coyot  

          Poslyste – kdyby SS byla takova blbost, jak se tvarite, nemela by skoro kazda bajkova firma dneska v nabidce aspon jeden singlespeed…

          www.bianchiusa.com/07_muss.html www.on-one.co.uk/ SS inbread www.viciouscycles.com/…onolith.php3 www.kona.cz/2k6_kolo.php?…

          a je jich mnohem vic…

          0 0
          • coyot  

            … ale kdyz na to nekdo nema bunky?? proti gustu zadnej disputat, me to proste bavi!-)

            0 0
          • scret  

            ale vono nejde o to jestli je to blbost nebo ne,hlavne kdyz je to v mode a proda se to…:)proto takovej „boom“ v nabidkach firem na SS…tak to vidim ja..

            0 0
            • coyot  

              ale ty tam maj' SS proto, ze se prodavaj, samozrejme marketingovy tahy jsou jina vec, ale ve Statech nebo v Nemecku na tom jezdi docela dost lidi, tady v tyhle zemi chapu, ze kdyz uz si nekdo kupuje kolo, jsou to jeho/jeji posledni prachy a pak neni nad cim premejslet… Ale kdybych si mohl poridit slusny kolo za dva tejdny prace, nemel bych co resit – to bych mel doma full, HT a SS !-)

              0 0
              • maxtor  

                Já bych viděl smysl SS trochu jinde. Např. v Holandsku je SS většina, Když je tam nejvyšší kopec nějaký krtičinec, tak se není čemu divit. Tam by byl asi blázen ten, kdo by si pořídil 3×9 11–32 – 44/32/22. Myslíš si, že někdo, kdo je aspoň trochu soudný, si pořídí SS, když bydlí např. v Beskydech??

                0 0
                • coyot  

                  chapu, ale jestli je to hardcore borec, proc ne? ja jezdil na SS v horach v Californii a tam to placaty ROZHODNE neni… Pomer 32–16 je snesitelnej, do vetsich krpalu bych volil 32–18 nebo tak – a z kopce to jede samo.....

                  0 0
                • coyot  

                  www.singlespeed.ch/newsfebruar.htm

                  bez komentare…

                  0 0
                • panaczek  

                  …nenut me do srovnani Beskyd s Rocky Mountains…, to by nedopadlo dobre. Pokud se jezdi na SS Trans Rockies zavod, v Beskydech to pujde taky…

                  0 0
                  • maxtor  

                    Neříkám, že by to nešlo, ale znovu se ptám PROČ bych to měl používat, když už někdo vymyslel řazení??

                    Jinak, k žádnému srovnávání hor tě nenutím. Ale jestli chceš machrovat, žes tam byl, tak klidně můžeš. Mě tím neoslníš:-)))

                    0 0
                    • JJ  

                      PROC jezdit vubec na kole, kdyz uz nekdo vymyslel motorky:)

                      0 0
                      • rock  

                        Trošku od věci srovnání. Na kole s řazením do kopce vytáhneš váhu svoji + váhu kola zase jen silou vlastních svalů, akorát ji využíváš efektivněji než na SS. Motorka je přece jen trošku mimo.

                        0 0
                      • fousek  

                        az bude benzin stejne drahej jako voda a motorky stejne lehky jako sjezdovy kolo tak prestanu jezdit na kole:-)

                        0 0
                  • coyot  

                    2panaczek : diky, asi jako jeden z mala chapes, co jsem mel na mysli ;-)

                    0 0
              • scret  

                tak to bych mel FR fulla,All Mountain fulla,nejakej oldskul HT (Marin,KHS…)a pak nejaky treba titanovy nebo karbonovy HT nebo softail:)

                no ale realita je trochu jina:)))

                0 0
              • fousek  

                hmm to bych mel doma radsi 3× full

                0 0
        • Omen  

          nějak s tím musím souhlasit taky si nějak nedokážu představit jezdít kopce 5%,12%nebo třeba 23% stoupání na stejný převod a o šlapání po rovině a z kopce nemluvě musí to být pakárna na tom jezdit .Do kopce se nadřeš nebo to dokonce nedáš po rovině se našlapeš a z kopce se jen vezeš.

          0 0
    • rock  

      Možná pro někoho, kdo už je znuděný. Systémem 3×9 a možná světem vůbec, nevím. Když můžou lidi skákat na biku s padákem, proč by jiní nemohli jezdit na SS. V obojím vidím stejně smyslu a obojí si zájemce najde … ale já to nebudu.

      0 0
      • scret  

        asi tak,asi je to pro lidi ktery jsou snudeny:)))

        0 0
      • RUR  

        Někdo znuděně leze po horách, když se tam dá v pohodě vyletět vrtulníkem, nebo zůstat v údolí v hospodě,. existujou i lidi, kteří jezdí do kopce lanovkou i s kolem, který připomíná motorku bez motoru, existujou lidi, kteří z principu nezávodí a užívají si toulání krajinou a existujou lidi, co se na hranici kolabsu s pěnou u huby pohánění ropnými deriváty z karbohydrátovejch gelů a jontových nápojů ženou rudou mlhou a nevnímají okolí. Asi to bude tím, že jsme dost různí a v podstatě všichni dost znudění:-))) Nebo si myslíš, že udělat ze způsobu přemisťování v podstatě samoúčelnou zábavu není známka znuděnosti?? Já na SS prostě nemám fízis, ale kola jsou to krásný skoro bez vyjímky a chápu, že to někoho prostě může bavit,no.

        0 0
        • rock  

          Co já vím, možná to někoho bavit může. DH speciál je lepší na cestu dolů a nepoužitelný na cestu nahoru. Je to dané specializací a v čemsi vyniká. Jeho existenci pochopím (i když mne neláká). Předpokládám, že SS je horší než obyč hardtail ve všech jízdních módech. Je to, jak když si dal Zátopek do batohu pár cihel, aby měl obtížnější trénink. Ale jak jsi napsal, jsme různí … kupce si to najde, bláznů všeho druhu je na světě dost.

          0 0
          • zirecek  

            SS má taky svou specializaci… .

            0 0
            • Radek Broz  

              BMX a trial

              0 0
              • Omen  

                to je pravda že je to jeho specializace ,ale k tomu nejni ani jedno kolo co se tu prezentovalo určený bmx je vlastně tak trochu sjezd tam bych to pochopil dává se tam jeden těžký převod (proto ten rozjezd z kopečku a trial je bud stejný nebo do mínusu a tam to má taky smysl ale to co tu předvádí jsou kola na nic

                0 0
          • coyot  

            Kdyz se jede z kopce, zadnej rozdil v kole s prevodama a bez prevodu nevidim, nemuzu si pomoct…

            0 0
            • Radek Broz  

              Rozdil je tam znacnej, slapat potrebujes dost. Na SS budes mit prevod moc lehkej.

              0 0
              • coyot  

                Asi tomu nerozumim – kdyz stojim v pedalech a valim z kopce 45–50 km/h, neslapu… O tom je gravitace a setrvacnost.

                0 0
                • fousek  

                  a kdyz slapes jedes i 60–70, pro nekoho je to dulezity

                  0 0
                  • coyot  

                    No a pro me ne :-) Proto me to bavi, nemusim se nikam honit, mam cas si uzivat okoli, trail, pohodu jezdeni na biku, ktery neni o case, vykonu, delce trati…

                    0 0
                    • wroum  

                      nic z toho neni o kole, to je jen o tvym pojeti jizdy. klidne muzu z kopce neslapat a je jedno kolik to kolo ma prevodu, ale jedno je jiste pri jizde z kopce, i presto ze slapat nemusis, tak s prevodama tu moznost aspon mas.

                      0 0
                      • coyot  

                        jj.. Jenomze prave proto nechapu, jak muze nekdo napsat – SS je blbost! Pro nekoho, kdo to nikdy nezkusil, kdo neoceni to, co me na tom bavi, to kravina asi je. Stejne pro me muze bejt totalni kravina DH – neni to muj salek caje, nepotrebuju na kole skakat 10 m skoky a delat pri tom blbiny… (BTW: taky bych si obcas skocil, ale nemam na to kolo ani zkusenosti ;-) Ale nikomu to neberu, jsou bajkeri, kteri by na XC stroj ani nevlezli, protoze se na nem pocita s tim, ze se bude jezdit i DO KOPCE (!) a na prvnim jumpu by ho rozsekali. Zijeme v dobe, kdy tvorime bajkerskou komunitu, kde by se meli tolerovat ziletkari, XC chrti, dirtaci, SS, proste vsichni, ktere bavi jezdit na kole nejen do hospy. A nemusime se navzajem do sebe obouvat a vysvetlovat si, ze existuje jakysi univerzalni pohled na to, co blbost je a co ne. Z technickeho pohledu do jiste miry jo (a i tady se najdou experimentatori, kteri obcas zbytku dokazou, ze i na tomto poli se da na ledasco noveho peijit), ale osobni preference a pristup je samozrejme pravo volby ;-)

                        0 0
                        • fousek  

                          no ono nekteri lide delaji ruzne veci a podle jejich nazoru je to dobre, ostatni rikaji ze jsou uchylni:-)

                          0 0
                          • coyot  

                            tak uz to s nama lidma zkratka je ;-) jeste ze jsme kazdej jinej!

                            0 0
                        • wroum  

                          jako urcite s timhle souhlasim az na jeden detail. kola se delej podle zpusobu uziti (DH, FR, XC, Silnice…) a konstrukcne jsou tim ovlivnena (robustnost, sirka plastu, geometrie…) a do tohodle mi jaksi SS vubec nezapada. To neni kolo delany do urcityho typu terenu, to je jen kolo z jedne z predchozich kategorii ochuzene o moznost volby prevodu. Respektive muzu SS udelat klidne ze sjezdaka nebo silnicky, jen proste nechapu, proc bych to delal, moznostem kola to neprospeje a jet na tom nekam dal mi prijde nepohodlne. pokud bych bydlel v Polabsky nizine, tak s tim nemam problem, ale uz v Praze je to skoro nepouzitelny (bydlim na Strahove) a trapit se u kazdyho kopecka mi nestoji za to, abych rikal ze se vracim ke korenum. Proste nerozumim tomu, co je na SS tak uzasnyho, me to prijde vhodny tak na dojizdeni do hospy, ale na to bych si postavil spis nejakyho cruisera :-)

                          0 0
                          • zirecek  

                            U SS nejde ani tak o přesný způsob určení jako spíše o myšlení těch lidí, kteří na tom jezdí. Kategorie DH, FR, XC, silnice, ty mají takové kola (taková technická řešení), aby byly v té své kategorii co nejrychlejší. Což u SS není, tam je to založeno na jiném pojetí, cesta je cíl. Což nejlépe popsal panaczek… .

                            0 0
                            • wroum  

                              ano ano, cesta je cil (ale to pojeti mas v hlave a ne v kole, takze je fuk na cem jedes), ale proc kvuli tomu musim prestat radit? podle me to nema logiku, to ze neradim, znamena akorat, ze se vic nadru a vetsinu kopcu pujdu pesky. zadny kouzlo v tom nevidim.

                              0 0
                          • coyot  

                            Ja se na kole trapim kazdou chvili a tenhle typ trapeni mi ale VUBEC nevadi!! Jsem taky nadsenej jachtar. Pred cca trema mesicema jsem kamosum nadsene popisoval svoje zazitky z jachtareni (nikdy predtim na plachetnici ani nesedeli a meli obavy z morsky nemoci a tak) a ti se pred dvema tejdnama vratili z tydenni dovolene v Chorvatsku – na plachetnici. A byli bez sebe nadsenim… Muzu pro tebe udelat jednu vec – nechces se na SS aspon nekdy svezt? Ze bys to proste vyzkousel?? Nemusis nadsene rvat TO-JE-PRESNE-ONO!!, ale je to o tom si to vyzkouset a pak uvidis…

                            0 0
                            • fousek  

                              hele neni SS jako jachta bez kosatky?

                              0 0
                            • maxtor  

                              Jaký je rozdíl mezi projetím na SS a na geared biku se zařazeným stejným rychlostním poměrem bez toho aniž by člověk řadil?? Tohle pořád nechápu. Kdo ti brání v tom, abys prostě neřadil??

                              0 0
                              • zirecek  

                                Maxtor a Wroum: Je vidět, že jsme na jiné lodi a své pocity si asi těžko předáme, abychom se pochopili navzájem, :-). SS nepochopíš, dokud budeš přemýšlet o klasických, funkčních rozdílech jednotlivých odvětví cyklistiky.

                                0 0
                                • maxtor  

                                  Asi ne. Dokážu si představit pocit, když se člověk sveze na starém kole, drahém vysněném kole nebo čemkoliv jiném, na čem člověk normálně nejezdí, ale udělat ze svého bika SS a mít z toho nějaký lepší pocit. To můj mozek nebere… Každopádně tvůj názor ti neberu. Tento thread je přece o názorech na SS.

                                  0 0
                                • wroum  

                                  ano, mozna je ten problem, ze ja to vidim jen jako rozdil ve funkci a to duchovno kolem ubytku zubu na kole jaksi opomijim, pac to nechapu :-)

                                  0 0
                            • wroum  

                              diky za nabidku :-) ale nechci. jako malej sem mel jenom SS a i ted se obcas projedu pro rohliky na stary ukrajine :-D

                              jinak s tou plachetnici – predstav si, ze nemuzes hybat s rahnem a ze tedy nemas moznost nastavit spravnej uhel plachty vuci vetru, pojede to a nebudes muset svuj mozek zatezovat tim, jestli to mas spravne a premyslet kdy bude treba s tim hejbnout, ale nebude to ono. a presne takhle vidim SS.

                              0 0
                              • coyot  

                                S rahnem je to jinak, pokousel jsem se popsat neco jinyho… No nic, v tomhle si nerozumime, akceptuju tvuj nazor, ja ho nesdilim, ty nesdilis muj, neva, treba se nekdy potkame – ja na SS a ty na svym geared biku a treba se dobre projedeme ;-)

                                0 0
                                • wroum  

                                  je mi jasny ze ti s tou plachetnici slo o neco jinyho (pochopil sem), ale me to prislo jako dobrej priklad jak to vnimam ja. mame proste kazdej svuj pohled.

                                  a nez se potkame, tak se zatim mej hezky :-)

                                  0 0
                            • kovar  

                              Odborníci poraďte. Co je to singlespeed? Dá se třeba eska s jednokolečkem považovat za SS?

                              0 0
                            • zirecek  

                              Bych se svezl…, jestli je nabídka i pro další, když Wroum odmítá, :-).

                              0 0
                              • coyot  

                                Nabidka plati pro kazdyho, kdo projevi zajem a meri cca 170–185, aby se na Konu vesel ;-) Takze i pro tebe – akorat ze jsem lokalizovan v Praze… Kdyz tak jsem na ICQ

                                0 0
                                • náčelník  

                                  Nabídka je jistě míněna dobře a lze ji kvitovat s povděkem, ale SS si může vyzkoušet každý, kdo má pevnou vůli – zařadí si na svém kole 32/16 a musí vydržet celý den neřadit!

                                  0 0
                                  • kovar  

                                    ta ale nebude singlespeed, neboť se mozek bude muset zbytečně zatěžovat faktem, že řazení na kole fyzicky existuje a pořád se bude muset zabývat blokováním nervových vzruchů, sloužících k přeřazení převodu.. Ale na pravém singlespeed, třeba například Esce s jednokolečkem, od toho budeš osvobozen, protože mozek ví, že nemůže, tak nebude a následuje pocit osvobození a úlevy.

                                    0 0
                                • zirecek  

                                  Mám 202cm. Takže neplatí, :-).

                                  0 0
                                  • maxtor  

                                    Jo to si ty, s tím Sfinxem!! Pro takové rámy mám slabost. Můj Giant je něco podobného, ale pujde do kytek. Je mi kapanek kratky. V kombinaci s 12cm predstavcem to neni proste ono.

                                    0 0
                        • Běžec  

                          Naprostý souhlas. Pro c jsem hlasoval z nedostatku jiných možností vylučovací metodou, chybí tam něco jako „mě osobně to nijak nebere, ale SSkáře uznávám“

                          0 0
                • Radek Broz  

                  No, takhle rychle pojedes v terenu malokde, to spis na nejaky ceste, kde slapat fakt nepotrebujes. V terenu samozrejme nedupes porad, ale jsou mista, kde je to rovnejsi a ty musis pridat, abys dobre projel treba usek za tim. Taky se obcas vezu z kopce se sedlovkou nahore a „kocham se“, ale to prvni pojeti jizdy z kopce si uziju vic.

                  Jak pise Wroum, je to jen o tvym pojeti, ale treba me by na mnoha mistech ss limitoval. Proste ja rozdil vidim, nemuzusi pomoct;-)

                  0 0
        • zirecek  

          Pěkně napsané…jakoby znuděně k večeru podzimním od počítadla sedíc. Moc neodpovídá: Klidný domácí typ, oblibující vepřovou se zelím a s malým pivem. Pěkný večer tak či onak.

          0 0
    • Radek Broz  

      Jeden jsem měl. Skákali jsme na tom do vody, na nic jinýho se to nehodí.

      Jednopřevodník mě na „projížĎkách“ limituje až až, pokud bych neřadil alespoň vzadu, nedalo by se na tom jet už táměř nikde.

      Singl je tak na BMX, jeho smysl jinde nějak nechápu.

      0 0
      • kudlanka32  

        ja jo.....po Praze s nejakou prevodovanou nabou. A petrin tlacit, nebo mit dva prevodniky..... Udrzba je pak celkem v poho – zadna. Mestsky kola…yes.

        0 0
    • Vilém  

      Nahodne jsem narazil na sinly Fort www.fortframes.com/html/cconix.htm www.fortframes.com/html/rouno.htm

      0 0
    • Páník  

      no do lesa bych ho nebral…ale postavit si neco peknyho na jezdeni po meste, clovek se o to nemusi starat a bat…takze proc ne

      0 0
    • McBlacky  

      mě se to líbí je to další způsob jak překonávat hranice. Nedá ti nic zadarmo a hned od začátku víš na čem jsi. Ale na druhou stranu myslím že to je jen pro lidi co už jezdí hodně moc, protože na singla to chce mít ***** sílu. Mít doma to co je na obrázku tak by to byla těžká volba na čem vyrazit…

      kdyby mi padnul do ruky nějakej singlspeed rám nevylučuju že bych na něj osadil domácí šrot a zkusil si na tom pár 100km tras, který už jsou dneska na bajku dost easy

      0 0
      • McBlacky  

        tak ten obrázek… :(/

        0 0
        • vili  

          tak ty riditka sou votresny

          0 0
          • McBlacky  

            právě že tyhle řidítka se na singlech vozí

            0 0
          • Vilém  

            Sice vypadaji divne,ale vozi je hodne lidi,takze to asi smysl bude mit.Osobne me na singlu dost bolivaji zapesti pri boji s kopcem,proto by mohli takto tvarovana riditka byt +.

            0 0
    • black.horse  

      singlespeed je super věc, protože když zahodíš kolo, tak neřešíš jestli rozbyješ házečku nebo patku a jednoznačně se na tom líp jezdí a vracej triky na fakie:-)

      0 0
    • RUMcajs  

      Pro vyjezd na Nemci a sjezd Rytiny naprosto nevhodne. A vubec, ze te takova blbost jako SS vubec zajima :-)))

      0 0
      • scret  

        nezajima,spis mne zajima ten „boom“ SS…

        0 0
        • RUMcajs  

          Simte, jakej boom? Kolik jsi jich v UL videl?

          0 0
          • scret  

            v UL zatim zadnyho,nastes­ti:)))

            ja psal boom v uvozovkach,tobe to tak neprijde,vsude se o tom ted pise,skoro kazda znacka uz ma v nabidce SS… ..kam to ten svet speje:)))

            0 0
    • panaczek  

      Jezdim v USA, kde uz ted je SS hodne popularni a stale to roste. Zkusil jsem, jsem nadsen a pokusim se to vysvetlit.

      SS hardtail je pro vetsinu lidi doplnkovy bike k fullu, vetsinou pro XC jezdce, ale i treba pro kluka, kterej standardne jezdi Nomada. Militatnich SS jezdcu, kteri vam budou tvrdit, ze vse ostatni je k nicemu, je mizive procento. Takze je to doplnek, zpestreni – spise na kratsi vyjizdky, ale lidi na tom jezdi i 100 km v horskem terenu. Tohle (www.blog.bikeusa.cz/index.php?…) s nama letos jel kluk na SS, celej den tahal predni skupinu, absolutne nejrychlejsi. celej den v horach, slo se i pres 3000 mnm. jen jeden kopec nevyjel.

      Vse je to o zvoleni spravneho prevodu pro dany teren a tvoji fyzicku. Ale stejne si myslim, ze SS je hlavne do poradnejch kopcu, kdy se musis prekonavat. na rovinach je to bezcilne slapani. Tady slapes jenom do kopce, slapani z kopce neexistuje – to neni jako prohanet se po polnich cestach mezi kravinama, kdy tam hodis velkou pilu a slapes jako o zivot. Tady pouzijes velkou pilu jednou za mesic, kdyz se vracis po asfaltu k baraku…nepre­hanim.

      Muj pocit ze SS: Nemusis radit, nemusis podrazovat a hlavne: nemusis o tom premyslet. jenom drzis riditka a myslis na to, jak cele tvoje telo na kole pracuje, jakej to je uzasnej stroj. treba pozorujes svaly na nohach jak makaj. nebo jak dychas… vsechno je tak trochu zpomalene, jak pomalejc slapes, tahas tezkej prevod. nejdriv mas pocit, ze to neutahnes, ale po chvili se jakoby sklidnis, najdes si to svy tempo a jen makas. taky si uvedomujes, kolik casu stravis premyslenim o razeni: jestli je to dobrej prevod, jestli uz podradit, nebo jestli ten kopec dam na tenhle prevod, jestli uz kamos podradil, nebo to tam necha a ujede mi…

      SS neni o ciste logice. ti kdo si mysli, ze se na tom neda nikam dojet, ze je to krok zpatky, max. podradne kolo na zniceni, necham pri tom. proste maji na jezdeni na biku jiny pohled, rekneme pragmaticky. nikdo (teda az na ty militantni SS borce) vam nebude tvrdit, ze SS je lepsi nez geared bike. je proste jinej, prinasi novy rozmer bikingu, novou kvalitu. Jel jsem na trailu, kterej mam projetej milionkrat, a najednou sem ho videl uplne jinak, kazdy stoupani bylo jiny, nez na mym biku…

      takze: ja v zime stavim SS

      0 0
      • panaczek  

        ted sem si precet jeste jednou vsechny odpurce SS v tomto threadu. vsichni hlavne resi ty roviny, ze ten prevod proste na roviny nestaci, ze to neutoci. proto jeste jednou zduraznuju: myslim si, ze SS je hlavne do hor, kdy z kopce slapat proste nemusis. to je docela logicky ne? do kopce se slape, z kopce se brzdi…;-)

        0 0
        • coyot  

          Pro kontrolu : na prevod 32–16 jezdim na rovince kolem 23–25 km/hod, pokud to nekomu prijde „zoufale“ pomaly, me to staci, ja nespecham…

          0 0
          • Vilém  

            Presne tak tato rychlost je takova idealni,i kdyz se to da rozslapat az nekam k 35,ale to jen na chvilku,trba pri predjizdeni.

            0 0
      • maxtor  

        //Muj pocit ze SS: Nemusis radit, nemusis podrazovat a hlavne: nemusis o tom premyslet.

        Příště bych ti ještě doporučoval nábu bez volnoběžky, co mají kola na ovál a nemusíš ani přemýšlet o brždění:-) Asi moc řadit numíš, když o tom musíš pořád přemýšlet. Já jsem se naučil řadit automaticky tak, abych točil pokud možno stejnou kadenci, která mi vyhovuje.

        Ještě jedna věc: v USA jsem byl několikrát a tam jezdí na kole tak malý počet lidí v porovnání s počtem obyvatel, že mi tvé řeči o „popularitě“ připadají trochu zavádějící.//

        0 0
        • zirecek  

          Jezdil jsi SS?

          0 0
        • panaczek  

          bud nectes prispevky, na ktere reagujes, nebo zamerne prekrucujes, navic osobne napadas, a to neni hezke… obliba SS v USA byla samozrejme myslena v ramci bikerske spolecnosti, nikoli cele spolecnosti.

          0 0
          • kudlanka32  

            on te napada…no teda, v tom pripade napadas hned o odstavec nekoho jinyho ty, s nejakou babetou, anebo jsi spadnul :))

            0 0
      • yetti  

        na to co popisujes nepotrebujez SS, ale staci ti zaradit jeden prevod a slapat na nej celou cestu, coz mi pripada jako picovina, ale proti gustu… A pro ty co tvrdi, ze je to navrat ke korenum, taky muzeme zacit chodit znovu ke kovari misto k zubari, pac to je taky navrat ke korenum.

        0 0
        • zirecek  

          Jezdil jsi SS?

          0 0
          • yetti  

            Jako kluk jsem jezdil nekolik SS vehlasnych znacek Velamos a Eska. A strasne jsem tehdy touzil po prahazovacce a trojkolecku a petikolecko treba s dvojtacem to byl pro me nedostizny sen :-)

            0 0
        • panaczek  

          to by bylo asi jako pouzivat babetu jako kolo… taky to jde, ale vozis sebou zbytecne motor.

          0 0
          • fousek  

            no to uz je jen krucek od SS, myslim ze kdyz by na to prisli amici tak by se to ujalo:-)

            0 0
      • Veeteck  

        Tak tenhle tvuj prispevek me presvedcil, na jare neco spacham :)

        0 0
      • Tinker  

        Strávil jsem tenhle rok v Coloradu 4 měsíce a asi bych to nepopsal líp než ty. Je to přesně tak! Než jsem tam odjel, tak jsem byl takovej švihař, žiletkář… prostě MTB jenom XC. Ale teď už vím, že tachometr nepotřebuju, že smysl má jezdit jen pro radost. Ty lidi, který jezdí v USA na SS mají za sebou většinou statisíce kilometrů. Je to pro ně opravdu nová výzva a spestření. Lidi tady to nemůžou pochopit. Ale v USA se jezdí na MTB o dost déle než tady, takže si myslím, že to chce zkrátka nějakej ten vývoj…

        0 0
        • maxtor  

          Takže začíná platit: Americký biker, náš vzor!!! Paráda!!!Uff, ještě že je to jen názor několika jedinců…

          0 0
          • zirecek  

            Typická česká závist, úzkoprsost se projevuje.

            0 0
          • panaczek  

            ted ale trestuhodne prekrucujes. Tinker se ti pouze snazil vysvetlit, ze jezdeni v USA je o dost jine, nez u nas. Ale kdyz jsi uz u toho: pokud by byla pozice bikeru v ramci spolecnosti u nas takova, jako je v USA, byla by to parada. to same plati o pristupu k trailum a rozsahu trail network. Pro srovnani – predstav si, ze by kolem Spindlerova Mlyna bylo 500 km singletracku. viz muj clanek o Park City ve Velu: www.ivelo.cz/…06-2/ukazka2

            0 0
            • zirecek  

              Vem rozlohu ČR a USA, volných lokalit vhodných na ježdění, kde to nikomu nevadí, je tam asi o dost více.

              0 0
          • kurýr na bajku  

            Taky v americe Sram není v takové oblibě jako poslední dobou u nás. To se sem doufám nepřenese ,–)

            0 0
    • pedrod  

      Ja uz vzhledem ke svemu veku a fyzickym predpokladum o tom ani neuvazuju a pro mne je to subjektivne blbost. ALE – chapu ty co to zkouseji a libi se jim to. Neodsuzujme to hned kategoricky jako nesmysl atd. Jen si vzpominam, kdyz nekdy na zacatku 90.let „pravi“ cyklisti ohrnovali nos nad pra-bajkama (je to tezky, jak se na tom da jezdit?.....), anebo v polovine 90.let – „mobil, to bych nikdy nechtel bejt furt na doslech“ :-)) a podobne unahlene soudy. Nechme tomu cas a ono se ukaze, jak to s témi SS je. Treba to bude jen rarita jako je na dnes snehu skibob apod.

      0 0
      • maxtor  

        Částečně máš pravdu. Odsuzovat to kategoricky je nesmysl. Nicméně od těch příkladů, cos uvedl, se obhajování SS liší. nejde o obhajování nějaké inovace nebo pokroku, ale toho, co už tu bylo a od čeho se v podstatě z podhopitelných důvodů upustilo. Když SS někomu vyhovuje, proč ně, ale kyž si přečteš argumety zarytých SS obdivovatelů tady i jinde, tak jsou to fakt žvásty.

        0 0
        • mawerick  

          Mě teda uniká (a tím myslím obecně a ne jen u SS) potřeba a hlavně nutnost před někým hájit své hobby… Co to někomu je na čem jezdím ne? Jsme snad ve svobodné společnosti tak i kdybych si nabarvil kolo na růžovo se zelenjma puntíkama a na helmu si přilepil modré anténky tak to každýmu může být u paty ne?

          0 0
          • Peslezedirou  

            Joooo, konečně někdo se stejným názorem!

            0 0
          • maxtor  

            Souhlasím, máš naprostou pravdu, ale přečti si názor např. Tinkera. Ten staví lidi nejezdící SS do role zabedněnců, kteří ještě nepřišli na to pravé, tedy SS jako „američtí bikeři, kteří mají za sebou statisíce km.“ To mi na tom připadá nejstupidnější. Na SS kole neprojedeš to, co na kole zpřevodovaném, o tom se snad nebude hádat nikdo. O pohodlí nemluvě. Proto asi větčina lidí volí cokoliv, jen ne SS.

            0 0
            • mawerick  

              Já mylsím že je mi to jedno;) :D o amících si myslím svý i když je pravda že tam „bajk vymysleli“ takže se to dá brát jako taková mecca… Ale SS podle mě nebude jen o ježdení… Myslím že to bude i stylu a přístupu k životu a tak… Navcí je nepopiratelnej fakt že amíci už vymysleli kde jakou blbinu… 4X na běžkách nebo v ledovém korytě, boty s kolečkama, kolo s jednou nohou od vidle a tak… navíc tam má svůj „fanclub“ úplně všechno tak proč ne SS?;) Ale jak říkám… Amíci jsou za louží a mě dost u paty a když někdo jezdí na SS tak ať… Já s ním klidně na švih pojedu… A jeslti se do toho kopce povedu já kolo se šaltrem, smykem a X rychlostma a on jen SS je přece jedno ne? Oba veedem kolo…

              0 0
            • Tinker  

              Tak si to přečti ještě jednou. Chtěl jsem jenom, aby lidi pochopili, proč SS vůbec existuje. A to jde v ČR těžko, když tu myslí lidé jako ty. Nikdo nemá jen SS! Lidé, co v USA jezdí na SS, tak se vracejí ke kořenům MTB. Nemyslím tím jen dostat na kole v přírodě co nejdál, nejvýš… Od toho má dnešní MTB tak lehký převody. Ale cesta má být cíl. Nesmíš mozek zatěžovat něčím, jako je řazení. Jediný co musíš, je šlapat a být obklopenej přírodou. Dokážeš to pochopit?

              0 0
              • wroum  

                to uz je skoro jako nejaka sekta :-)

                0 0
              • coyot  

                Ja treba jo, ale lidi, kteri nikdy nejeli na singlespeedu to opravdu nikdy nepochopi… Dokud se na nem neprojedou. A ti, kteri honi kilaky tomu asi taky neporozumi ;-)

                0 0
                • fousek  

                  skoro kazdej kolista se projel na SS:-) a vetsinou ho ho vymenili jak nejrychleji mohli

                  0 0
                • kovar  

                  Teď zrovna bych se chtěl projet v lese na plochodrážní motorce, abych pochopil, jaké to je.

                  0 0
                  • vili  

                    poslednich par tvych prispevku opravdu nechapu…musis se furt navazet? Pokud te to nezajima tak mlc a nemej blby kecy, diky…

                    0 0
              • maxtor  

                Pořád ale nechápu tvé řeči o „zatěžování mozku řazením…“ Řídíš kolo, ne raketoplán!! Nevím, jak ostatní, ale mě řazení fakt problémy nedělá. Spíš si myslím, že pokud se chceš „kochat“ je dobře zařazený převod nutností.

                0 0
                • JJ  

                  Fakt si bez razeni odpocines:) Ja na normalnim kole laduju v kopci porad lehci a lehci pastorky, pritom bych to vyjel v klidu na tezsi. Tohle na SS neresim, proste jedu. Ale taky na nem jezdim uplne jiny tereny nez na jinym kole. A ten uzasnej odpich:) Ale je fakt ze srovnavam 15kg full, s 13kg hardtailem a 9,5 kilovym SS s pevnou vidli:)

                  0 0
          • scret  

            Urcite alespon ja nechci kecat lidem do toho na cem maj jezdit,ale jen jsem tady ventiloval svuj nazor… Kazdej jsme jinej,to je to krasny,kazdej ma trochu jinej uhel pohledu na tu „pani cyklistiku“…

            0 0
            • maxtor  

              Kdyby tu byl pořát bolševik, tak dodnes jezdíme na Favoritkách a Eskách, považovali bysme to za vrchol cyklistické produkce a měli bysme po problémech:-)

              0 0
              • scret  

                tak tak:))

                0 0
              • hawrda  

                TEĎ MÁŠ MOŽNOST VOLBY.ZA KOMOUŠŮ NE.TO SE NEDÁ POROVNÁVAT. MĚ SE TA MYŠLENKA ss LÍBÍ.JE TO ZAJÍMAVÁ ALTERNATIVA K NORMÁLNÍMU HORÁKU.A TŘEBA NA ŠUMAVĚ BYCH HO PRUBNUL HNED.

                0 0
                • fousek  

                  hmmm, tak na sumave bych se o to ani nepokousel, protze tam je kazdej druhej kopec na malej tac

                  0 0
                  • Vilém  

                    Mozna by ses divil co jde na singlu vyjet:)

                    0 0
                    • maxtor  

                      No musím souhlasit s tím, že i když mám na silničce max zpřevodování 39/23, což je dost málo, vyjedu s tím hodně prudké kopce. Prostě najednou zjistím, že dál zž řadit nemůžu, ale nemám na vybranou. Díky tomu vyjedu i kopec, na kterém bych jinak použil měkší převod. Což znamená, že to jde, ale člověk se nadře jako prase.

                      0 0
                    • fousek  

                      hmm, to by me dost zajimalo, zvlast v terenu, kde proste musis jit ze sedla a potom je zas problem podkluzovani zadniho kola, ale je mozny ze mam dost darebnou fyzicku a ostatni by vyjeli na SS to co ja sem vyjel na nejlehci prevod

                      0 0
                      • Vilém  

                        netvrdil jsem ze vyjedu to co na nejlehci prevod,co neuslapnu,to vytlacim.Aby to nehrabalo,tak musis mit hrubsi vzorek,ne moc nafoukano a diky prevodu,to ani velkou snahu hrabat nema.Proste bys to musel zkusit a az potom delat zavery od stolu.

                        0 0
                        • fousek  

                          No prave ze takovejch kopcu je na Sumave minimalne dostatek, na SS sem takovy kopce samozrejme nejezdil, ale staci mi je jezdit s jednou plackou a v tu chvyli by mi vubec nevadilo kdybych mel placky 3

                          0 0
                          • black.horse  

                            no, právě, o tom SS je, je o tom, aby sis mimo jiné taky pěkně hrábnul na dno, zkusil si, co v Tobě je… Třeba kdysi jsem jezdil na Black Horse s přehazkou a vždycky jsem nadával, že mám jednoplacku a musím jet přes půlku Prahy na skoky, pak sem jezdil na tom samým kole SS a prostě jsem MUSEL a díky tomu jsem zjistil, že když člověk musí, tak vyjede na ten převod i věci, o kterých předtím pochyboval, že dokáže… mimochodem, doufám, že v brzké době taky asi postavím SS, prostě to chci zkusit:-) nasadit řazení když bude nejhůř takovej problém není, ale láká mě to prostě zkusit… prostě láká mě na tom to, že je to zase něco jiného…

                            0 0
                            • coyot  

                              Jses jednim z tech, co pochopil – gratuluju!-)

                              0 0
                              • black.horse  

                                za těch 10let co aktivně bajkuju jsem pochopil a zjistil a zkusil víc věcí než jen tohle:-D

                                0 0
                            • pelhrimov  

                              na dno si můžeš hrábnout vždy i na zpřevodovaném kole

                              0 0
                • coyot  

                  jj, sumavskej test by byl nejlepsi, tam by te to fakt chytlo ;-)

                  0 0
        • náčelník  

          Někdo jezdí na SS, někdo jezdí na vysokém kole. Takto je to třeba chápat.

          0 0
        • Nimrod  

          kotoučovky byly vymyšlený někdy kolem roku 1900 a stejně se začali používat až po víc jak 50ti letech

          0 0
    • maxtor  

      Jo a ještě jedna věc: Když budu chtít jezdit na SS, tak mi přece stačí zařadit jeden převod a celý švih nešáhnout na řazení, ne:-)???

      0 0
    • scret  

      diky,ze jste reagovali na tenhle „dred“,urcite je to zajimavy cist tady nazory nekdy az o milion stupnu odlisny… Piste klidne dal,jen bych poprosil,nepou­stejme se do zbytecnejch flejmu,vzdyt kazdej ma pravo na svuj nazor…:) tak jako to jeden bude zavrhovat (vcetne me) tak druhej vychvalovat…

      0 0
    • Tosa  

      V 80 tých letech kdy tady ještě téměř nikdo o horském kole nevěděl a vrchol byl favorit s dvoupřevodníkem a pětikolečkem jsem měl na ježdění v terénu kolo s jedním převodem 35/18 s torpédem tzv. tříčtvrtku na 26 palcových kolech a ještě jsem ho vylepšil o 28 palcové kolo vepředu. Jeho průchodnost terénem hlavně bahnem byla úžasná, údržba sestávala z občasného polití řetězu olejem. Techniku jízdy, kterou sem se na něm naučil v době, kdy sem byl ještě ochoten z kola padat sem nezapoměl dodnes s tím rozdílem, že dnes už nepadám. Je pravda, že tehdy to byla z nouze ctnost, ale dělám inventuru použitých věcí v dílně a uvažuju o SS do města, aby se to dalo zamknout ke sloupu a jít vod toho a po pár hodinách to tam zas najít, takže zase z nouze ctnost.

      0 0
    • Palba  

      Jarda na singlespeedu na radarech – casovka dovrchu. Skoncil druhej, takze kdo umi, ten umi. O kole to neni.

      0 0
      • McBlacky  

        tak to asi nebyl zas tak obsazenej závod… na UAC silniční časovce do vrchu by dopadl jinak

        0 0
      • maxtor  

        Dobře, tak měl dobrý převod na jízdu do kopce. Myslíš, že by si s ním vystačil i při časovce po rovině?? A jsme zase u toho…

        0 0
        • Palba  

          po rovine mu to jelo taky pekelne rychle. Samozrejme ze by na klasicke zavodnicce jel rychleji, ale o tom tahle diskuze neni ne?

          0 0
        • zirecek  

          Ty vůbec neposloucháš ostatní, co píší. Už tu bylo několikrát řečeno, že SS lidé používají hlavně do kopce a z kopce nešlapat, není to na české polňačky. A jsme zase u toho…uf.

          0 0
    • pedrod  

      V Kodani, pokud jsem si dobre vsiml, kuryri jezdili snad bez vyjimky na SS ziletkach. Je ovsem pravda, ze za den v tamnim „terenu“ nastoupali tak mozna max 50m ( a to jen kdyz mel na ceste nekolilk mimourovnovych krizovatek:-))

      0 0
    • mato tope  

      Podle mého,pro některé z vás blbého názoru,jednoznačně návrat ke kořenům a podatatě pohybu na kole ve volné přírodě, s důrazem na osobní prožitek ze zdolaných/nez­dolaných překážek a určitě vynechání výkonostní stránky věci.Kolo+pří­roda=ventil (čistá řepa)

      0 0
      • mawerick  

        jj… tak tak:) Akorát teda nevím jestli se u SS dá mluvit o „vypuštění výkonnosti“;) Přece jen asi musí být člověk trošku namakanější když nechce jezdit jen po rovině:)

        0 0
        • mato tope  

          OK,ale nepitval bych najetý kila a takový ty hovadiny a rozhodně neřešíš jak nafoukat vidle atd. prostě zhovadělosti.

          0 0
          • mawerick  

            Jo tak:) Hmmm… Na to nemusím mít SS abych to neřešil;) :D

            0 0
          • scret  

            ale pokud se podivas na fotky SS nejakejch amiku,tak vidis ze to maj kolikrat v plny palbe,akorat to ma jeden prevod…

            0 0
            • mato tope  

              Mě plná palba nehrozí,ale asi by nebyla od věci.

              0 0
            • panaczek  

              je treba si uvedomit, ze v USA maj lidi obecne proste vic penez (a kola i komponenty jsou levnejsi), proto ty luxusni SS. nekteri to berou opravdu jen jako postrani zalezitost na vyblbnuti a ti za 30 dolaru prekonvertujou starej hardtail na SS. bikery, co to chytne vic, maj penize, nebo penize nemaj, ale jsou blazni do kol, si poridi neco lepsiho… Luxusni Titus, Ventana, Moots, Black Sheep, Vicious, Salsa, Seven, Kelly, Independent…

              0 0
    • rarášek1  

      Právě jsem se rozhodl a hned zítra zahájím stavbu. Jako X-té moje kolo, a uvidím jaké to bude.

      0 0
    • maxtor  

      To zirecek, panaczek a tinker: Nechci, aby z mých príspěvků vyplynulo, že někoho napadám nebo se chci s někým hádat. To jsem fakt nechtěl. Snažil jsem se přijít na to, co někoho může přitahovat na SS a reálný mi připadá jen názor Tinkera, který mluví o jakémsi „návratu ke kořenům.“ Stejně jako lidi, kteří jezdí na vysokých kolech (nevím, jak vy, ale já jich v poslední době potkávam až pozoruhodně mnoho). Nic racionálního v tom není. Prostě se jim to líbí. Rozhodně neodsuzuji lidi, kteří jezdí SS – spíš je obdivuji, ale z několika příspěvků tady bylo patrné, že tito hledí na ostatní tak trochu skrze prsty, kteří neví, co je dobré.

      0 0
      • zirecek  

        Nenapadáš. Mně jen připadá, že v ČR se každý za něčím honí. Taková klidnost, uvolněnost, pohoda, úsměvy, trochu to chybí. Jsem odpůrcem USA v některých věcech, ale dokážu si představit, že se partička lidí sbalí na SS a jedou si dát nějaké traily, pohoda, úsměv z projížďky. Tady mi připadá, že se to vše rve. Těžko tu někdo nechápe, že se nemusí jet vyjížďka, abych buď dal megadrop, totálně se zrakvil, jel kadenci 130, vyjel do NP, nejlépe to vše nafotil a ukázal ostatním, kdo je tu „nejlepší“, :-). Proto panaczek napsal delší příspěvek, protože nelze napsat, že SS je dobrý protože, ono a tamto… . Je to taková směsice, je to spíš o tom celkovém pocitu, je to něco jiného, jiná kategorie. Není to o tom, porovnávat SS s geared bike. Je to spíše o nátuře, pocitu, než samotné technice. Kua, snad jsi mě trochu pochopil, :-).

        0 0
        • maxtor  

          Jo jo, napsal jsi to fakt dobře, uznávám. Já osobně taky nejsem zastáncem takových švihů, kdy dupeš 20 km do kopce, abys pak to převýšení ztratil na 2 km krkolomného jsezdu a někdo může nade mnou ohrnovat nos. Taky mám raději na vyjížďce pohodu a sem tam nějaké „zmrtvení.“ SS bych ale nevyužil. Ten pocit, o kterém tady mluvíte, mi nic neříká. Řadím často a řadím rád:-)

          0 0
        • Peslezedirou  

          //Mně jen připadá, že v ČR se každý za něčím honí. Taková klidnost, uvolněnost, pohoda, úsměvy, trochu to chybí. Jsem odpůrcem USA v některých věcech, ale dokážu si představit, že se partička lidí sbalí na SS a jedou si dát nějaké traily, pohoda, úsměv z projížďky. Tady mi připadá, že se to vše rve. Těžko tu někdo nechápe, že se nemusí jet vyjížďka, abych buď dal megadrop, totálně se zrakvil, jel kadenci 130, vyjel do NP, nejlépe to vše nafotil a ukázal ostatním, kdo je tu „nejlepší“, :-). //

          Krásně napsáno zireceku, krásně!!!

          0 0
          • zirecek  

            Teď nevím, jestli to nemyslíš ironicky, :-).

            0 0
            • Peslezedirou  

              Vůbec ne, ztotožňuju se s tím co jsi napsal…

              0 0
              • zirecek  

                Když nad tím více přemýšlím s časem a vidím jaký byl můj vývoj cyklistiky a vývoj u lidí, které znám, docházím k tomu, že když jde čistě o výkon, rychlost, přenos síly, tak jedině SILNIČKA, když jde o terén tak SS či něco na pohodu, třeba i něco sjezdovějšího, v terénu je cesta cíl. Provozovat výkoností, rychlostní MTB (myslím XC a marathon) je v podstatě zavádějící a stejně to skončí základem u té silničky. Prvotně MTB taky vzniklo s tím účelem volnějšího pojetí a spíše dolekopcom než o tom dnešním, že XC či marathon je z 90% o hrubé síle, kde není cílem cesta. Do lesů patří volnější cyklistika a ne chrcení, :-).

                Tohle kdybych řekl před rokem, tak se mi bude TinkTink smát den v kuse, :-)), další den by se smál Hanz, :o))..

                0 0
                • coyot  

                  JJ, naprosty souhlas, nerozumim lidem, kteri chteji proletet nadhernou podzimni krajinou v co nejkratsim case, to mi proste nedava smysl…

                  0 0
                • Radek Broz  

                  Asi jeden z prvnich prispevku, kde bych s tebou souhlasil;-)

                  0 0
        • mato tope  

          Souhlas je to nějaký napjatý,mám kolo abych se uvolnil a ne zhovadil.

          0 0
    • ddd - andy  

      Ano – je to super vec. Nicmene do Prahy nepouzitelna. Trebon, Kolin, Toronto – idealni mista na singla! :-) Stejne bych to ale vzdycky bral jako dalsi kolo – pro prepravu po meste.

      0 0
    • panaczek  

      jeste jedno prirovnani ze ski industry, ve kterem se pohybuju.

      zatimco evropa je blazen do world cupu, kazdej musi mit slalomky nebo obracky, ve statech je to uplne jinak. world cup nikoho nezajima, zavodni lyze taky ne – vsechno je to o freeridu, prasanu, volnem terenu, lyzovani v lese, boulich, skakani z utesu (big mountain skiing) a pak terrain parky atd. v cyklistice je to podobne.

      a singlespeed bych prirovnal k telemarkingu. neni to vyvojovy krok z lyzi. je to proste neco jineho. ale da se na tom delat vse. prasan, boule, carving, skakani…

      0 0
      • pedrod  

        Tak tohle je presny, naprosty souhlas…, zejmena se mi libi se mi to prirovnani k telemarku.

        0 0
      • wroum  

        jo tak to je uplne presny. telemark taky nechapu :-D

        0 0
        • JJ  

          Ja se ho ucim, ale taky nechapu jak to nekdo muze poradne umet:) Ale kdyz si das na Jestedu telemarkem celou sjezdovku, tak lidi dost cumi:)

          0 0
          • filipes  

            co sjezdovku, ale fakt cumim kdyz na telemarku da nekdo svahy pres 45o

            nicmene prirovnat ss k free skiingu mi vubec nesedi – volny lyzovani / skialp bych prirovnal spis k Enduru/allmou­ntail. Ostatne nasazovani/sun­davani pasu, zapinani-povolovani bot, stoupaci hrazdicky, to vsechno je proti duchu SS :-) Takze pekne siroky bezky se supinama a delej co umis ;-)

            0 0
            • Běžec  

              45 stupňů to jsou už docela vážný žleby, tolik nemá ani Hannenkamm…

              0 0
            • zirecek  

              Jj, takové Enduro běžky – široké, šupiny, hrany, těžké. Ski Bežkynismus.

              0 0
      • coyot  

        Moc hezkej primer :-D Jezdim taky na snowboardu – a prekvapive jezdim freeride na longboardu, uzivam si to, obcas nejakej skok, zadny triky, zadnej slalom, zkratka mam rad pohodovy zajezdeni si… Stejnej pristup se da aplikovat na temer cokoli – a neni to o lepsim nebo horsim prkne, je to o pristupu…

        0 0
      • náčelník  

        Někde jsem četl, že závody SS jsou v USA hodně o pití piva :)

        0 0
      • maxtor  

        „v USA je to vsechno o freeridu, prasanu, volnem terenu, lyzovani v lese, boulich, skakani z utesu (big mountain skiing) a pak terrain parky atd“ Tak to jsem byl asi v jiných USA. Byl jsem v Great Smoky Mountains v lyžařském středistu v Gatlinbutgu, TN. Všechno bylo uválené bez muld a jako černá byla označena taková sjezdovka, kde by u nás jezdily batolata na bobech. Jejich umění taky nic moc. Neříkám, že v USA není parta freeriderů nebo že to není populární, ale ZASE PŘEHÁNÍŠ.

        0 0
        • coyot  

          No tak tos nebyl v poradnejch horach, nebyls v Breckenridge, Vailu, koukni se na Mammoth, Alyeska etc., ve Statech je taky jezdeni jako prase. A v Coloradu jsem znal hromadu borcu, kteri makali pres leto a jak napadl prvni snih, hned byli na svahu a jezdili do dubna… 120 dni jezdeni za sezonu… Ne vsichni amici jsou blbove a ne kazdej cech je genius!

          0 0
          • maxtor  

            Byl jsem na Aljašce a takové borce, o kterých píšeš, jsem znal – 3 měsíce makat v rybárně a pak v Coloradu zbytek roku blbnout. Jeden znal i Špindl – tím mě dostal. Je tam ale spousta lyžařů, kteřá jezdí tak jak se jezdí u nás. Proto jsem poukazoval na to, že tvoje „absolutizování“ není na místě. Jinak OK.

            0 0
    • black.horse  

      Ha, tak se hlásím mezi čerstvé SS magory… tak dlouho mi to vrtalo v hlavě, až sem z dílů doma postavil singla. Nějakou zkušenost s SS mám už nějakej ten pátek z dirťáka, tak zkusím co to udělá s XC kolem, ale zatím jsem stihnul jen jednu vyjížďku, tak cca kolem 20km a první dojmy jsou takový, že tomu rozhodně dám šanci:-) je to jiný, je to magořina, ale zaujalo mě to. Docela mě napadá, že se na tom bude moct dát natrénovat silové šlapání a síla jako taková…

      0 0
      • panaczek  

        foto?

        0 0
        • black.horse  

          není, nemám po ruce foťák:-( zatím jen provizorní stavba, chci zjistit, zda mě to bude bavit, pokud ano, tak to pak trošku poladím a vylepším… ale zatím mám na tom 2vyjížďky… jedna tak 10–15km (bez tacháče) a druhá 45km, lehký profil trati, prostě můj domácí pražskej revír:-) a první dojmy jsou, že mě to začíná bavit. Beru to jako výzvu, jako něco nového, co mě láká zkusit a zároveň si zkusit, co zvládnu…

          0 0
          • mm  

            jakejs zvolil prevod?