• VLAN

    Ahoj,

    jelikož chci koupit nějaké lepší díly na Meridu HFS 2000-D, kterou mám již na cestě tak Vás prosím o rady.

    Chci snížit hmotnost, ale na druhou stranu chci aby byly díly trvanlivé, protože je neplánuji kupovat každou sezonu nové (jednoduše na to nemám) a pak chci doladit barvy Meridy.

    Z Karbonu nemám dobrý pocit, takže budu konzervativní a budu volit alternativy s hmotností jenom o chlup vyšší a někdy nižší než j ekarbon.

    Zatím nemám na moc věcí, ale tak do 4,5 ti se vejdu, pak budu na mizině a začnu intenzivně hledat brigády.

    Zde je soupis, co zatím plánuji

    Představec: Truvativ Stylo World Cup, White

    Řidítka: Truvativ Stylo World Cup, White

    Gripy:ESI Racers Edge-Black, aby ladily k řazení SRAM XO

    Rohy: KCNC Black

    Hlavové složení: Můžete mi prosím doporučit, nejlépe nějaké bílé, aby jsme měl předek sladěný do bílé, konce řidítek do černé.

    Další Fáze

    Přesmyk: Zřejmě Shimano XTR

    Sedlo: Selle Italia SLR, budu muset vyzkoušt které mi sedne, ale nechci karbonové.

    Sedlovka: KCNC mne zaujalo hmotností, zklamalo cenou a nevím, jaké bude..Každopádně bych vzal černé a objímku také černou či bílou.

    Finální Fáze

    Pak si snad do léta vydělám na pořádná kola, pořádná je u mne tak kolem 12000 Kč, třeba AM Classic a dát UST pláště.

    Kliky: Opět, bojím se karbonu :D Zřejmě půjdou Truvativ Stylo 3,3 či něco co mi nabídnete a bude barevně ladit barevně. Ještě jsem se poohlížel po Race Face, ale to už je zase cenově trošku jinde, uvidím jak na tom budu…

    Můžete mi poradit co v první a druhé Fázi nechat a co změnit?

    Díky.

    0 0
    • Vilém  

      Vidis a ja se zas bojim prilis ztencovaneho hliniku, ruznych scandiovych primesi atd. Vic verim cistemu karbonu, ktery ma zatim narozdil od Al slitin, nepraskl bez varovani.

      0 0
      • VLAN  

        A máš zkušenosti se Scandiem?

        Jinak nevím, ale zatím jsem nenašel někoho, kdo by si na Truvativ Stylo WC stěžoval, na KCNC jsme slyšel, kvůli tomu jsme se rozhodl jenom pro ty rohy,objímku ze Scandia.

        Nevím jak se sedlovkou, ale když už bych dal hodně peněz za Karbonovou, tak bych od ní chtěl, aby mi něco vydržela.

        Celkově jenom prostě ve mně nebudí důvěru kompozitní materiály, chápu, že karbon je dnes už kvalitní, ale nevím kdybych se rozhodl pro karbon co koupit, aby to bylo hodně výdržné a hmotnostně alespoň jako hliník nejvyšší řady, můžeš mi poradit něco, s čím máš dobrou zkušenost?

        Díky.

        0 0
        • Trainman  

          Charakteristickou vlastností skandia a jeho slitin je to, že po čase výrazně změkne (např. 5 let starý rám se stane míň tuhým oproti třeba 5 let starému karbonu). takže bych to ještě zvážil. Nicméně já bych začal klikama (Noiry :) a kolama.

          0 0
          • o.1  

            Existuju aj nejake ramy zo zliatin scandia?

            Pokial viem tzv. scandiove ramy su zo zliatiny hlinika s primesou scandia (cca do 0,5%)

            Ze by bolo „maknutie“ „scandia“ jeho charakteristickou vlastnostou je trochu zvlastne tvrdenie, teoreticky (a teda aj prakticky)namahanim sa moze nanajvys spevnovat a teda tvrdnut a sucasne zvysovat riziko nahleho lomu.

            Jedina moznost ze by ram ako celok sa „zmekcoval“ je ze by niekde lokalne prekrocil medzu klzu (zvary, mozno prilis zoslabene trubky ap.), ale aj to je skor konstrukcna alebo technologicka chyba a nie vlastnost materialu.

            A v tom pripade by uz ram bol asi na vyhodenie.

            Nechcem nejak rypat ale fakt by ma zaujimali nejake konkretne skusenosti ludi co zopar rokov jazdili scandiove ramy, ako to je, ci naozaj „zmekli“ ake to boli konkretne ramy a ako sa to prejavovalo, ci to nevznika zas nejaka dalsia „urban legend“

            0 0
            • Trainman  

              Narážím právě na ty sváry, který se po čase začnou žvejkat, a jestliže se „hliníkový“ rám prohýbá, pak ten se skandiem (tady jsem mystifikoval, pochopitelně je tam toho skandia minimum) se doslova kroutí, až dojde v některém silně namáhané místě k destrukci (proti tomu je karbon poněkud „milosrdnější“ – poškození dá zpravidla včas vědět.) Je to hodně nadsazený, ale mimo jiné proto se třeba v letectví používají nýtované+lepené spoje (přesto, že tady je to za absolutně jiných, extrémnějších podmínek, tak to s tuhostí má taky co dočinění). Je to ale na dlouhé debaty, proti tomu nic. Jen jsem chtěl říct, že doba pokusů se skandiem, horčík atp. je už poněkud za zenitem (o čemž svědčí sortiment renomovaných výrobců). Rád se ale nechám poučit o poznatky z „provozu“ – strojař nejsem a šířím dál jen to, co jsem se dočetl :)

              0 0
              • destr  

                No ted budu mít třetí rok scandiovej rám, závodím na něm a nic nepociťuju. Přítelkyně má scandiovej o rok dýl jak já, závodí na něm, já ho občas taky projedu (protože je menší rám, tak se na něm líp blbne :-D) a taky nic nepociťuju. Tak nevim.

                0 0
              • o.1  

                pokial su to zvary=nezvladnuta technologia(tepelne spracovanie po zvarani), samotna zliatina hlinika s primesou scandia ma prave vyssiu pevnost aj unavove vlastnosti, ale zas chyba konkretne ktory ram to robil. Zda sa ze s tym mali niektori vyrobcovia problemy a teraz je z toho typicka „urban legend“, ktora sa uz len siri dalej.

                Aj ked teraz sa vsetko nahradza karbonom, „scandiovych“ ramov, a podobnych sa robi stale dost…

                Asi by to stalo za samostatne vlakno, ked si da clovek do vyhladavaca scandiovy ram alebo nieco podobne, tak sa tam objavuje stale tato ista podla mna iba fama a vsetko je to stare 4–5rokov…

                0 0
            • VLAN  

              No, Scandiový rám je No Saint Luzifer.

              0 0
              • Trainman  

                … který, pokud je mi dobře známo, na výše zmíněné poměrně dost trpěl. S klidným svědomím bych tady asi přišetřil na MaxAri

                0 0
              • o.1  

                A kolko je tam toho scandia?

                0 0
          • VLAN  

            No, na kola momentálně nemám a kliky budu měnit v kombinaci s přesmykačem. NA což budu muset došetřit.

            0 0
            • Trainman  

              Smyk bych řešil, až když současnej přestane fungovat. Stejnou práci (a možná i lepší) jako XTR udělá o půlku levnější a o 12g těžší X.9 :)

              0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • HELLBOY22  

      pripravil by som sa na to že v prehadzke budeš meniť kladky

      0 0
    • Kubiczech  

      Pokud vyloženě netoužíš po ESI, tak bych vzal lehčí, levnější a dle mě lepší Bontrager Xlite (případně XXXlite). Ušetřená dvě kila můžeš dát jinam.

      0 0
      • VLAN  

        Díky za tip, ESI mne spíš zaujaly hmatem i hmotností, ale čím méně tím lépe ;)

        0 0
    • mr.antik  

      já bych začal klikama (k X.9 asi Noiry) a kolama. A karbonu bych se nebál.

      Ale než se honit a bejt nespokonejech, řek bych že to máš pěkný do začátku dost dobře sladěný, takže bych zatim jezdil a měnil jen to nezbytně nutné.

      0 0
      • VLAN  

        Ty Noiry jsou pěkné, ale já jsme pořád ohledně karbonu opatrný, ale uvidím, když budou finance tak bude i na kvalitní karbon.

        Jinak nevím, jestli je nějaký hodně velký rozdíl mezi Noirama a Stylem, Stylo sice není tak lehké ( o což mi ani tolik nejde, ale čím méně gramů, tím lépe ;)), Noiry bych koupil pokud ještě sleví, s čímž počítám :D, Ty Noiry jsou sice Karbon, ale působí na mne dost masivně.

        Jinak věřím, že karbon bude pevný, ale když jsme viděl představec Ritchey z karbonu, tak jsem tomu moc nevěřil.

        Každopádně, zkusit karbon můžu, jenom mi jde o to, že potřebuji něco opravdu spolehlivé s nižší hmotností.

        0 0
        • mr.antik  

          No já rozdíl mezi Stylama a Noirama nepoznal :-) Jen v hmotnosti. Bude to asi jako mezi Firexama a Stylama.

          Zrovna v tomhle případě je jediná nevýhoda karbonu na klikách v tom, že se ten lak hrozně okope. Stačí jedno spadnutí řetězu.

          Klidně bych zkusil Aerozine když už se má gramařit.

          0 0
          • VLAN  

            Tak Firex tam mám teď, je to spolu s koly asi takové největší vybočující těžítko… Ale na kola zatím nejsou finance, kliky budu brát jen v kombinaci s…

            Celkově uvidím, co seženu za brigádu, kdyby to bylo nějak výnosné, tak bych investoval do nějaké sady, třeba XTR ale rozhodně jen 970, ta nová se mi nelíbí.

            Ale zkusím to ještě nějak propočítat, každopádně kola+pláště to mám tak 12–14tis, kliky kdyby jenom s přesmykem tak 6,5 tis.

            0 0
        • vikicek  

          Já myslel že ritchey má jen představce hlína potažená karbonem, nebo to tak není ?

          0 0
        • Hnoj  

          NOIR kliky na 100% nesleví, kolem 5000Kč vč. středu je IMHO finální cena.

          Bát se karbonu je po těch letech, kdy se jezdí fakt zbytečný.

          0 0
          • VLAN  

            Tak nezbývá než šetřit :) Jinak právě že ty karbonové představce je tak to hlavní, z čehož nemám dobrý dojem. Hliníku musí být hodně málo a pak je to potaženou vrstvou karbonu. Nevím, rád si nechám poradit, u karbonové sedlovky se bojím zase prasknutí, je to se mnou složité :D

            0 0
            • destr  

              Lehká levná sedlovka je aerozine, pokud ti sedne průměr, tak není podle mě moc co řešit.

              0 0
            • vikicek  

              Co to plácáš o tom představci? Psals žes ho „viděl“ a už mu přisuzuješ vymyšlený vlastnosti. To že je ten „karbonovej“ těžší než hliníkovej o něčem svědčí.

              0 0
              • VLAN  

                Viděl, a nepřišel mi nijak masivní. Chápu, že vydrží ale nevím, jak je to s životností a právě jsem se toho obával, protože ve mně nevzbudil nijak úžasnej dojem ani po estetické stránce, ak se mi do něj nechtělo investovat.

                0 0
                • vikicek  

                  „Chápu, že vydrží ale nevím, jak je to s životností“ .. tak tomuhle slovnímu obratu uplně nerozumim .. ten představec je uplně stejně masivní jako obyčejnej WCS.

                  0 0
    • PKQ  

      rohy od KCNC jsou sice pěkný, ale vzal bych Ritchey WCS… jsou o dost levnější a těch 15g imho nestojí za 500kč… :)

      0 0
      • VLAN  

        Ritchey a FSA jsou značky, které se mi zrovna nelíbí, ale neříkám, že jsou špatné…jen je nechci.

        0 0
    • vertak  

      Pokud bych měl ze začátku rozumně investovat těch 4,5tis tak prodám ty cridy a pláště a pořídím nějaký custom záplety s váhou ± 1600g a nějaký RR,RoRo apod nevím co ti vyhovuje

      0 0
      • VLAN  

        Tak to by byl problém, budu je chtít použít na sekundární kolo a nebo si je nechat jako druhý pár.

        0 0
    • Hnoj  

      Já bych měl připomínku: Cpát na AC kola UST gumy je dost nesmysl, když fungujou s No Tubes naprosto perfektně a navíc když Schwalbe jsou od příštího roku všecky TLR…

      0 0
      • VLAN  

        Dobře, kola jsou vizí budoucnosti, ale budou.

        0 0
        • Hnoj  

          Ale v mnoha ohledech je stejně lepší řešit ruční výplet (pokud tě desing AC nějak výrazně neuchvátil), bývá to ekonomičtější a lehčí…

          0 0
        • Hnoj  

          Jsi na ICQ?

          0 0
    • Smazaný účet  

      jsem na tom zhruba stejne – ted jsem resil zda WCS nebo skandiový Controltechy na mou HFS2 a jeste nevim, jediný jistý je bílý SLR, kola casem a kliky taky (Noiry me hodne zaujaly, na Agilise asi nemam :D)

      jen by me u VLANa zajímalo, proč kupuje HFS2, když ji pak komplet předěláš? proč nekoupíš od cyklonemcik nějakýho Ghosta se slevama jak kráva třeba? tohle se ti nemůže vyplatit…

      • moje otázka, WCS nebo Controltech Scandium řada?
      0 0
      • Trainman  

        Třeba nevěří na maloobchodní ceny :)

        0 0
      • vertak  

        řeš kola :o),ty blbosti až pak

        0 0
        • VLAN  

          Samozřejmě, bylo by to nejlepší, já bych také řešil kola hned, ale ,,no money no funny,,.

          0 0
          • vertak  

            tak ty máš něco našetřené tak no problem a došetřit už jen maličkost lepší to raději dát do kol kde to půjde znát :-),já vím chceš odlehčit ale 10,5kg bike s lehkými záplety není 10,5kg bike s těžkými,ale jak chcete :-)

            0 0
            • VLAN  

              No, našetřené…zbylo mi z Brigády v Mcdonaldu ještě 4,5 tis, když koupím jenom řidítka,představec a Gripy tak můžu šetřit dál,ale další úpravy dříve než v létě zřejmě nebudou, spíše mne zajímá, jaké máte zkušenosti komponenty a názor na ně v porovnání s konkurencí.

              Jinak došetřit bych maličkostí nenazýval :D

              0 0
      • VLAN  

        Tohle se mi vyplatí kvůli tomu, že díly z Meridy HFS přendám na TFS. Jinak tak Samozřejmě, úpravy na Meridě HFS budou probíhat podle fiancí…takže hodně pomalu :)

        Místo Meridy jsem plánoval i Scotta Scale 40, ale peníze by se nesešly všechny co jsme potřeboval a ve finále by vyprodaly Meridy HFS 2000.

        0 0
        • miki  

          V 16 ti letech řešíš zajímavé problémy ,to jiní nemají takové nároky ani ve 30ti letech.Ale je to Tvoje věc.Jenom aby se z Tebe nestal Wojtek.:-))

          0 0
          • Pumsc  

            Wojtek nemá moc vysoký nároky když jezdí na mrx+rst first ne?;-)

            0 0
          • VLAN  

            Tak všechno je vize budoucnosti. Celkově jsme chtěl kolo vylepšovat postupně, jak půjdou peníze…každopádně když to tak vezmu, tak to kolo je asi jediná věc do které investuji peníze z přivýdělků a brigád.

            0 0
      • Pumsc  

        bral bych být tebou easton ec70carbon+syntace f99,leží mi tu zatím doma,rodla 125G,předs.106G,za cca 1500 komplet není co řešit:),ty řidítka mě přišly na 850kč,teď je seženeš za cca 1300,a s představcem za 600 na kupkole se furt vlezeš do 2 litrů…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Karbonu se rozhodně neboj. Chápu-když jsem s ním začínal měl jsem podobné pocity. Dneska se k němu chovám jen o málo opatrněji než k hliníku. To samé rám – rychle zapomeneš a jezdíš stejně jako na hliníku. Jinak, je pravda,že zrovna karbonový WCS představec je měkká sračka, kterou jsem okamžitě vyhodil. Jestli Ti jde hlavně o hmotnost, tak jenom výměnou sedlovky a řídítek shodíš 3OOg… Jo a přesmyk XTR bych zrovna nehrotil…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.