SUPERIOR 929 - MODEL 2010 NEBO 2011

84 nepřečtených
  • Shi

    Tak Vám nevím ..

    • srovnání –

    http://www.superior.cz/cz/porovnani/…

    Loňský model mohu míti za 22500, 2011 za 27000 (standart je 32000) .. Kterému z těchto kol byste dali přednost?

    Jsou zde nějaké zásadní výhody modelu 2011 oproti předchůdci svému, které ten (skor) 5ti tisícový nárust v ceně ospravedlňují?? Za reakce veškeré – Děkuji velice.

    0 0
    • rš2  

      Špatný odkaz :-(

      0 0
      • Shi  
        • oprava –

        http://www.superior.cz/cz/porovnani/…

        0 0
        • ememem  

          tazko povedat, je to tam taka minimalna povinna inovacia ktora za rok bude aj tak irelevantna takze najzasadnejsi rozdiel je 3*9 kontra 3*10 a to si musis vybrat sam. za seba ja bych dobrovolne do 3*10 nesiel.

          0 0
          • kubad  

            1Osp chodi vyrazne lip jak 9sp zivotnost je stejna, osobne nevidim jediny duvod proc brat 9sp.

            0 0
            • maajkee  

              1Osp chodi vyrazne lip jak 9sp to snad není ani fyzikálně možný ne? :)

              0 0
              • kubad  

                kontrolní otázka:

                proč všichni chválí 9sp Sram a dávají mu přednost před 9sp. Shimanem?

                0 0
                • nox159  

                  protoze kdo nema sram tak ten tu neni in ? ;-)

                  0 0
                  • maajkee  

                    Asi tak, komu špatně funguje 9sp shimano, tak je volšovej, to je celý :)

                    0 0
                • maajkee  

                  všichni chválí 9sp Sram a dávají mu přednost před 9sp. Shimanem

                  To přece ale není pravda, myslím, že sram jezdí pořád určitě menšina lidí tady na B-F.

                  0 0
                • Vegan  

                  Pravdepodobne pomer 1:1 a vyrazne presnejsi indexace a pomer 1:1 ma ted u 10sp Shimano. Po tud mas bezpochyby pravdu. Ale stejna vydrz ?

                  Nemam osobni zkusenosti, ale z toho co vim z prvni ruky tak retez po 500km KO drive po 800 – 1200km a kazeta mrtva po 4 retezech.

                  Ja ted jezdim Shimano XT 9sp kazetu a tu mam uz asi 8 retez a samotny retez my vydrzi kdyz je dobre neco pres 1000km… na zkouseni 10sp nemam odvahu a ani duvod.

                  0 0
            • ememem  

              vec uhla pohladu a osobnej preferencie. na silnicke mam 10, na biku 9, ak vobec rozdiel v chode je tak je pre mna ososbne bezvyznamny. co sa tyka zivotnosti docela pochybyjem ze je rovnaka nakolko na silnicke mi retaz vydrzi menej jak na biku takze 10 na biku radsej ani nechcem skusat. 10 je o dost drahsie vsetko, hmotnostny efekt ziadny, najtazsi prevod je citelne lahsi a najlahsi trocha menej citelne tazsi jak na 9, nejake to proklamovane plynulejsie sprevodovanie je imho na biku na rozdiel od silnicky skor nevyhoda, pre mna je 3*10 na bike krok uplne mimo a pevne verim ze skor nez budem nuteny na neho prejst skonci ako dualy. ak uz budem musiet 10 tak jedine 2*10.

              0 0
              • kubad  

                je vidět že nevíš vůbec nic o nové 10sp MTB od Shimana, se silniční sadou to nemá vůbec nic společného. Ale samo máš na svůj názor právo.

                jinak ty převody nechápu můžeš to mít spřevodované nbaprosto stejně jak 9sp. jen s tím rozdílem že je jeden převod někde mazi navíc, s životností je to nastejno jak u 9ky

                0 0
                • maajkee  

                  To mi vysvětli jak může mít užší řetěz stejnou životnost jako tlustší řetěz, opravdu by mě tohle zajímalo a neber to prosím zase jako nějaký prudění.

                  0 0
                  • kubad  

                    o kolik je podle tebe ten řetěz užší? co když se na tom dá použít 9sp řetěz?

                    proč bys nemohl vozit C9 nebo C10?

                    0 0
                    • maajkee  

                      Nevim, předpokládám tak milimetr, nedokážu odhadnout, tipuju, že přibližně o tolik o kolik je 9sp řetěz užší než 8sp řetěz, kterej mi dřív vydržel rozhodně dýl než 9sp řetěz.

                      0 0
                      • kubad  

                        právě že není :-) a proto píšu to co píšu, navíc má nová 10sp. MTB Shimano stejný poměr jak Sram a tím je ostřejší přesnější a míň náchylnější na rozštělování, než 9kové řady

                        0 0
                        • maajkee  

                          Takže je 10sp řetěz stejně tlustej jako 9sp řetěz? To mi hlava nebere teda :)

                          Vždycky mě zajímalo co se myslí tou přesností řazení, když zmáčknu páčku, teĎ momentálně na SLX, hazka XT, tak prostě řetěz přeskočí na pastorek, jakej má, v čem bych měl chtít lepší přesnost? :)

                          0 0
                          • Georrge  

                            kvůli čeho se vyhazují rětězy? Kvůli vytahání, a to z největší části způsobují boční články řetězu, a ty jsou u 10 a 9 řekl bych tejně tlusté, tedy tady žádná změna. Užší jsou jen ty válečky které zapadají do ozubení na kazetě, i ty ale samozřejmě podléhají opotřebení a jejich „vyběhání“ na nosném nýtu a zvětšení vnitřního průměru taky způsobí vytahání řetězu. Horší spíše je, že více otlačují užší pastorky na kazetě, a ta by tedy měla jít dřív do kopru. Co ale ušetříš na materiálu (na užší pastorky a válečky v řetězu spotřebuješ míň materiálu), to můžeš přidat na jeho kvalitě abys udržel cenu. Takže ty řetězy za stejnou cenu můžou být z lehce lepšího materiálu (který se oproti 9sp přidá na nejslabší místo, tj. jen na válečky) a výdrž si tak řetěz udrží stejnou. Jestli to tak ale výrobci opravdu dělají, to už nevím…

                            0 0
                • ememem  

                  je vidět že nevíš vůbec nic o nové 10sp MTB od Shimana, se silniční sadou to nemá vůbec nic společného. – no nemaju, maju, smerovy retaz ktory je jednou z casti preco to ma chodit lepsie. hovorim za seba ze v tomto nijaky rozdiel nepozorujem. a co sa tyka dlhsieho chodu lanka na mtb ok, povedzme ze je to lepsie jak na 9sp.

                  jinak ty převody nechápu můžeš to mít spřevodované nbaprosto stejně jak 9sp – jakto? na devine 44/11 = 4 na desine 42/11= 3.82, na opacnom konci 22/32 = 0.6875, 24/36=0.666 a ak si vozil 34 kazetu tak este viac. ci som nieco prehliadol?

                  0 0
                  • kubad  

                    jo tohle:

                    9 a 10 sp kliky sou plně kompatibilní

                    0 0
                    • ememem  

                      aha, to som fakt nevedel. shimano tvrdi o kompatibilite komponentov pre 3*9 a 3*10 nieco ine. ale ak to funguje tak to by mohlo byt riesenie. (kluky nechat a vymenit vsetko ostatne).

                      0 0
                      • Martin  

                        já to tak mám. řazení, šaltr, přesmyk, kazetu dynasys a kliky SLX 2009, chodí to bez problémů

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        9tkové převodníky fungujíc s desítkou zcela ok. Chvíli jsem váhal při stavbě 29 celopevňáka mezi 3×10 s 22/32/44 převodníky a zůstat u 9tky Sramu. Nakonec jsem stejně vybral 9tku (cena nehrála při tom výběru žádnou roli).

                        Kdyby aspoň byla k mání XT desítková kazeta

                        11–12–14–16–18–21–24–28–32–36

                        Když už desítka kazeta, tak si mohli odpustit ten skok 11–13.

                        Z cenově rozumných kazet je takhle dostupná jen PG-1070, jenže stejně tahle verze není téměř k sehnání.

                        Na XT

                        11–13–15–17–19–21–24–28–32–36

                        se mi už nelíbí 19–21 skok, příliš malý a ještě uprostřed kazety.

                        A jediný megaskok 11–13, který mi mírně vadí na 11/34 kazetě tam pořád zůstal. Přitom u nejtěžších převodů to vadí nejvíce.

                        0 0
                        • Martin  

                          mi desítka 11–36 krásně sedí. těžký převody moc nejezdím, většinou končím na 15z pastorku. a dvouzubý skoky ve střední části převodů jsou pro mě parádní. halt, silničář se nezapře a neschová ani na horáku :-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak když ti sedí jemné odstupňování a nepoužíváš moc ty nejtěžší převody, tak bych šel rovnou do 12–36 kazety.

                            0 0
                            • kubad  

                              tak tak ta 11z je na 29" s 44z plackou úplně zbytečná, i 12z zařadím opravdu málo

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak záleží co a jak se s ní jezdí. Já bych ji ze svojeho celopevňáka pryč nedával, občas ji na asfaltu použiju.

                                Kdybych to ladil více do terénu, tak by mi 12tka taky stačila.

                                0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud nechá originál desítkové převodníky 24/32/42, tak i s 11/36 kazetou přijde o chlup rozsahu na obou stranách (i když u nejlehčího převodu je rozdíl minimální, pořád je ale 22/34 lehčí než 24/36).

                  A ten pastorek navíc mezi bych neocenil vůbec, odstupňování 11/34 kazety mi sedí. Chápu, ale že někdo ho ocenit může.

                  Já bych do desítky šel jedině s 22/32/44 převodníky. Samozřejmě je ale na každém, co mu vyhovuje.

                  Jediný důvod pro desítku bych viděl v 1:1 převodu, což tu už bylo řečeno. Tahle výhoda jde ale také mimo mě, protože jezdím Sram, tedy už 1:1 převod mám.

                  U těch Supů je to ale 9sp. Shimano x 10sp. Shimano. Kdyby nebyl tak velký rozdíl těch cen, tak bych asi vzal už tu desítku a případně vyměnil převodníky. Při takhle velkém rozílu cen bych ale klidně vzal ten loňský model s 9tkou.

                  0 0
    • petrun  

      Já už bych do SUPERIORA 29-er nikdy nešel. Nejsem jediný komu zde praskl na SUPERIORU 29-er rám.

      0 0
      • Martin  

        zdá se, že 929/2011 pořád nemá výztuhu na zadní stavbě u brzdy

        je docela s podivem, že ji tam pořád nevaří, když u teama je od roku snad 2009

        0 0
        • petrun  

          Nerupl ti náhodou přesně tam?

          0 0
          • Martin  

            ano, zadní stavba, urvaná patka na straně brzdy. právě proto se divím, že novější 929 nemají vzpěru jako teamy.

            0 0
            • Shi  

              Inu .. lehké zděšení na straně mé :)

              Vážím 80kg .. myslíš, že je ta pevnost rámu, až takovej

              trabl? (nejsem žádnej velkej divoch, co se adrenalinových sjezdů týče)

              .. Za příspěvky veškeré vůkol vyvstalé – (ještě jednou) Dík.

              0 0
              • Martin  

                já netuším jak se od modelu 2008, který jsem měl já, změnily technologie výroby, jaký používají trubky a jak pečlivě to vaří. každopádně bych byl dost opatrný, protože supy 8/929 v těch místech praskají pěkně dlouho.

                0 0
                • caesius  

                  Jako prozatím velmi spokojený majitel 21,5" 929/2010 se musím otázat, jak se ta náležitá opatrnost projevuje praxi? Na kole lítám jako stíhačka/valím se terénem jak tank už rok, moc ho nešetřím a zatím bez jakéhokoliv problému. Spíše se obávám o ty no name náboje. Jinak na místě zakladatele vlákna bych volil tu levnější variantu, 3*10, zamykání vidle z řidítek mi přijde spíše jen na okrasu.

                  0 0
                  • Martin  

                    moje opatrnost se projevila v reklamačním řízení – místo nového rámu 929 jsem za příplatek vzal teama a mám pokoj :-)

                    0 0
                    • petrun  

                      To je sice hezké ale když to rupne na sedlové trubce 4 cm pod objímkou, výztuha u třmenu nepomůže :-(

                      Za mně SUP nee …

                      0 0
                      • Martin  

                        praská všechno, to je riziko podnikání :-)

                        0 0
    • Joseph de Sax  

      ber r.2010 a jako bonus k tomu r.2011…

      0 0
    • kubad  

      2011 je o fous lepši, ale nevim jestli je ten rozdil dost velky s ohledem na cenovy rozdil, ale ja osobne bych sel do 2é11

      0 0
      • Shi  

        Děkuji za rad dobrých plejádu, Děkuji ..

        Bitvu 929tek u mne tedy vyhrává model z loňský.

        Onu 2010 koupím tedy, jen – ještě, než to „odkliknu“ – co Author Instinct 29?

        2010ka má má ony výztuhy u brzd u supa některými z Vás toliko postrádané ( http://www.sterba-kola.cz/…inct-29–2010 ) – 2011 tyto nemá(?) zas ( http://eshop.kola-sport.cz/…nct-29–2011/ )..

        Je tento Author konkurencí?

        Po nahlédnutí na specifikace kol výše odkazovaných .. kterému byste dali přednost?

        Sup 929 2010 vs Instinct 29 2010 (případně 2011)?

        (cena je v tomto případě vpodstatě totožná)

        Za „větvení“ otázky původní se omlouvám + případné podněty Vaše kvituji s povděkem.

        0 0
        • maajkee  

          A co rovnou Team 29, koukal jsem, že se dá sehnat už i těsně pod 30 tisíc.

          A vůbec nejradši bych bral x-calibera

          Ze svojí zkušenosti co jsem jezdil geryho a supa v 29kách, tak gary mi přišel takovej mnohem víc jezdivější.

          0 0
        • martin_bakov  

          Ja mam doma Garyho takze ti doporucim urcite jen X-Calibera :)

          Jen dotaz ma ten Sup 929 stejny prumer noh vidlic jako ma x-caliber ?

          0 0
        • YTSEman  

          Ahoj, Instincta 29 2010 jsem si pred par mesici koupil. Za necelych 20 000 myslim dobre kolo. Kdyz odhlidnu od ceny, tak duvody, proc jsem kupoval, byly hlavne, ze je to v SRAMu (nejak se mi ta znacka zamlouva) a ma to Rock Shox Rebu. Sice jen 80mm ale Rebu. Po asi 250km, co na tom mam nalitano, mi pomalu, ale jiste zacinaji vadit brzdy, ktere pri mych 106kg moc nebrzdi a plaste, ktere nemaji vzorek do terenu. Jinak jsem spokojen. SUPa jsem zvazoval ale Reba to vyhrala.

          0 0
    • rš2  

      Tak já bych šel do 2010, bůra za desítkový převody mi přijde zbytečný, bohatě si vystačím s 27 převody, ale to je věc názoru :-)

      0 0
      • Martin  

        to není ani tak o pastorku navíc, ale o chodu řazení

        0 0
        • petrun  

          A o tom to je, SRAM to jistí :-)))

          0 0
          • roud  

            Tady ještě asi někomu nedocvaklo že desítkový shimano dává naprdel sramu co ? xD xD xD

            0 0
            • martin_bakov  

              klidne to tak muze byt ale dokud si to nevyzkousim, tak neni duvod menit veci ktery fungujou :)

              0 0
            • petrun  

              Desítku Shimano jsem testoval na půjčeném RB.

              Chodí super ale Grip-Shift od SRAMU mi pocitově vyhovuje víc.

              Když to neudělají na Gripu, nebudu Shimano vůbec řešit.

              0 0
          • Martin  

            jelikož SRAM u desítek upustil od systému 1:1, buďtež mu fanboys milostivi :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              a co znamená tahle větička u desítkového Sramu?

              Compatibility: SRAM 1:1® rear derailleurs, SRAM, Shimano® front derailleurs

              0 0
              • Martin  

                vycházím z informací, které jsem přečetl tu na fóru. je možný, že jsem četl blbě :-)

                0 0
              • Singlespeed  

                Desítka Sramácká opravdu není 1:1, stačí si na to vzít šupleru. Celkový posun lanka je jen 29mm (měřil jsem to), posun šaltru +/-34 mm (nebo 35, už si to přesně nevzpomínám). Desítka Shimano a devítka Sram to mají přesně 1:1.

                Desítka šaltr SRAM chodí docela dobře s devítkovým řazením SRAM na sedmikolečku (má větší rozteče)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  chceš říct, že v popisu SRAM X7 10s píše kraviny?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Nevím kde jsi ten popis vzal. Na stránkách Sramu u 10tkových řad vidím jen v textu, že použili původní 1:1 systém a upravili ho pro desítku.

                    Jinak 10tka Sram používá 1:1,2 poměr. Nemyslím ale že to bude na chod nějak moc znát. Pořád je to velmi blízké 1:1 a velmi vzdálené 1:2.

                    10tku Sram jsem ještě nezkusil, přijde mi ale že ji tu předčasně někteří kritizují bez pořádného vyzkoušení.

                    Jediné co se mi na Sramu desítce nelíbí a co jsem nepochopil jsou převodníky. Proč prostřední placku dělají 33 zubů.

                    Ono už 22–32 skok je pořád o chlup větší (jde o poměr zubů, ne o rozdíl) než 32–44.

                    Pro rovnoměrné odstupňování by tedy spíše byl logický krok k převodníku 31 zubů. 33 zubů převodník nechápu.

                    0 0
    • Shi  

      Hlava má laicky nepoučená z toho kolem (z kol těch parametrů tance) točí se jak čamrda ..

      Tolik názorů fundovaných, vzájemně leckdy nekompatibilních..

      Co vybrat?

      Bych muka dilema(tu) tohoto ještě naposledy „zjednodušil“ si, aneb prosím – ještě jednou – „Babo Řaď!“ :

      1.) Superior 929 (2010) –

      http://www.superior.cz/…29/bike.html?…

      • ALUMINUM 6061.T6 rám (potenciálně praskající – bez výztuhy nastraně brzdy zadní), Shimano Deore XT (34.9) – 27 rychlostí, MANITOUDrake29 Super Air 29ER(100mm),

      2.) Author Instinct 29 (2010) –

      http://www.yourbike.cz/…el-2010.html

      • Triple butted DURAL R6 rám (s výztuhou), SRAM X9 (34.9) –27 rychlostí, ROCK SHOX Reba SL 29 (80mm)

      3.) Author Instinct 29 (2011) –

      http://www.author.cz/…stinct-29–4/

      • Triple butted DURAL 6061 rám (bez výztuhy), SHIMANO SLX (34.9) –30 rychlostí, ROCK SHOX Recon Gold TK 29 (80mm)

      /Garyho X-Caliber (níže doporučovaný), ni Sup Team29 ve výběr nezahrnuji, neb dostupnost jejich za ceny rozumné je víceméně mizivá/

      • Cena u všech třech +/- shodná

      (22–24tis vč.dph)

      Za shrnutí názorů Vašich na kola výše uvedená a za vstřícnost (již nadočekávání) projevenou.

      DĚKUJI.

      (capslock zde není překlepem)

      0 0
      • maajkee  

        Za těch 24 by se dalo už i celkem poskládat na rámu team 29 , o tom bys neuvažoval? :)

        0 0
        • maajkee  

          Jinak z těch tří rozhodně SUPa když už. Nevim jak 929 ale co jsem měl Team 29, tak rám byl krásně zpracovanej i se zabroušenýma svárama.

          0 0
        • Shi  

          Víš, u mne je to otázka momentální pohodl(e)nosti..

          Počítač jsem si sestavoval dlouze (nejednou) a jeho kompletace – „pimpení“ výběru – bavilo mne, nicméně vyžaduje poměrně dost času .. Promýšlení koupě každé z komponent – zodpovědnost z toho vyplývající.. Čas a erudici, jíž v oblasti „bicyklové“ nevládnu toliko.

          Může to být radost, ale vyčerpávající.

          Přál jsem si to zjednodušit – koupit koleso v „bundlu“ a hotovo.

          Nicméně – hodil´li bys mi sem nástřel komponentů, které za cenu kol 25tis výrazně převyšují výbavu modelů kol mnou ´obhlížených´ (výše poustnutých), pak budu jen rád.. pochopitelně.

          A závěrem (návrat do vod otázky původní)

          Ty bys žádné z těch tří nevolil tedy – nezdají se Ti za tu cenu o.k.?

          0 0
          • maajkee  

            Ale tak jako za tu cenu jsou celkem OK, ale authory se mi vůbec nelíběj, a ten sup bych zase radši viděl už ten Team 29 s tou výztuhou.

            Jinak rám – 6, reba 7,5 – red metal 29 – 5

            ale třeba já šmejdím po netu a sehnal jsem novej rám za 4, recona gold za 5, kola bontrager RXL za 5, ale chce to tpělivost no, ale pak se dá postavit kolo tak nějak podle tvých představ.

            Když se koukneš do mojeho profilu, tak toho SUPA jsem nedávno prodal za 23 tisíc, postavil jsem ho za cca 25.

            0 0
            • PatrikL  

              alebo táto vidlica

              http://tuning-test.cz/index.php…

              a http://goo.gl/PPntk + ak neváži veľa tak remerx magic 29" ráfiky :)

              Cenovo oproti kombinácii reba+red metal ušetrí nejakých 2000kč, navyše získa pevnú os a celkom rýchle/ľahké kolesá :)

              0 0
              • maajkee  

                No jasný, dá se to vymyslet různýma způsobama a je to celkem i zábava takhle si dávat bajka dohromady, ale pokud jak píše na to nemá čas, tak musí koupit sériovku no.

                0 0
          • mara333  

            Ahoj, též zvažuji nákup 29ky a taky vaham mezi 929 rokem 2010 a 2011. Pokud už jsi nějaký model koupil, tak jsi určitě již něco najezdil. můžeš se prosím podělit o zkušenosti?

            Díky MOC!

            0 0
            • Singlespeed  

              Je to skoro to samé. Hlavní odlišnost je v řazení. Nový model má desítku od Shimana a ta svoji devítkovou předchůdkyni ve všech směrech překonává. Ovšem chtělo by to poladit převody. Do terénních těžších stoupání se mi zdá převod 24/34 (u 2011) i 22/32 (u 2010) pro velká kola nedostatečný. Takže bych to poladil na 22/36 (to vozím, odpovídá to 22/32 u běžného bajka).

              0 0
      • martin_bakov  

        a proc ne GF Cobia 2010 ? ta se do ceny 23kkc v pohode vejde

        0 0
        • maajkee  

          Tam je dobrej rám, ale osazení za tu cenu mizerný, ještě by to dost stálo.

          0 0
      • MlokCZ  

        Z těhle tří hlasuju pro Instinct 2010. Rozhodně bych mu dal přednost před tím Supem.

        I když třeba geometrie se mi nelíbí u žádného z těch tří (je u všech tří dost podobná, třeba zadní stavba delší u všech).

        0 0
      • rš2  

        SUP

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.