• 3000HP

    Zdravim, chtel jsem se zeptat, nevite jakej je u tyhle vidle minimalni tlak… s chodem sem spokojenej ale jeste bych ji chtel popustit, tedka sem na nejakejch 5 Psi snad? no proste moc tam toho nejni, videl bych to asi tak ze 3 budou optimal, ale nevim jestli se pouzivanim vidle na tomhle tlaku nemuze neco pokazit

    0 0
    • goofy  

      Normalne ji klidne vypust uplne. Rux je pruzinovka a vzduch se pouziva pouze na pritvrzeni.

      0 0
    • soc  

      Jak píše Goofy, klidně ji vypusť, ale bude chodit snadno na doraz.....

      0 0
      • goofy  

        Nemyslis, ze to zalezi podle vahy?

        0 0
        • soc  

          No to jo..... ale já vážím cca 70kg, nějaký vzduch tam je a chodí docela dost do zdvihu.....

          0 0
          • goofy  

            Nevim, ze se vy lidi bojite toho, ze vidle chodi do zdvihu :-) jinak samozrejme si to musi nafoukat podle sebe. ale to, ze vidle me vyuziva cely zdvih dle me neni vada. nebo snad jo? Ja uz asi nevim…

            0 0
            • xentar  

              to je totéž, jako když si lidi stěžujou, že jde vidle do zdvihu při brždění…

              0 0
              • goofy  

                Tohle stezovani je mnohdy opravnene. Proto vyrobci pouzivaji high speed a low speed kompresi u drazsich systemu a hlavne vysokozdvihovych vidlic, aby tomuto jevu zabranit.

                0 0
                • xentar  

                  no nevím, podle mě je zanoření vidlice při brždění známka toho, že ta vidla citlivě reaguje na působící sílu, a je jedno, jestli je to ráz zdola nebo kombinace setrvačnosti a gravitace. No a pokud má vidlice být citlivá, tak musí nutně chodit do zdvihu, zbytek už je jen otázka progresivity tlumení, aby nechodila úplně na doraz a nepoškodila se. Aespoň tak jsem to pochytil v průběhu milanova dvouhodinového rychlokurzu :)

                  0 0
                  • goofy  

                    Nemas tak uplne pravdu. Jak budu mit cas, tak se rozepisu, nebo si nekde najdi princip high/low speed komprese.

                    0 0
                    • milan1  

                      Téma na diskuzi o ničem. Pokud rozumíme opravdové brždění v terénu a nikoliv jenom nějaé ťuknutí na brzdy, tak není v moci žádného tlumiče s high speed kompresí zabránit ponořování vidlice.

                      0 0
                      • assassin  

                        tak nejak… reseni by byl system kterej pod brzdenim zavira tlumic.. ale co ja vim tak driv se tyhle anti-dive systemy pouzivali u motorek a dnes uz ne(az na BMW, kde kde je to zajisteno konstrukci predni vidlice.. ale na naky hard enduro to neni..)… takze asi to taky neni uplne to ono.. asi je lepsi mit funkcni vidlici kterou zadnej system nezavira a naucit se brzdit:) respektive nebrzdit:)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak u vidlic tu zase do teď byl terralogic (tedy jen do zdvihu Talasu 32), který noření při brždění také řešil. Ale je to stejné, také budu mít raději citlivou žehličku + noření při brždění. Se stejně to noření pod brzdou hrozně přeceňuje, opravdu pořádně na brzdy chodím jen občas a to nikdy ne v situaci, kdy by mi vadilo noření.

                          0 0
                          • assassin  

                            asi tak.. vsechny tyhle „pomocne“ systemy jsou pro lidi ktery neumej zvladat urcite situace… a v pripade ze techniku natrenujes tak proste snizuji „vykon“ …

                            ikdyz elektronika je mocna… kdo vi co z toho bude za par let…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ale tak chápu, že třeba na závody může být terralogic super, přeci jen něco málo energie to ušetří a když jede někdo na plno a jde o bednu, tak ke konci závodu se ještě zabývat nějakým ručním zamykáním vidlice…

                              0 0
                              • assassin  

                                no jo, do tohodle jezdeni vubec nevidim… z meho pohledu je jakykoliv zamykani odpruzeni „kurvitko“:) ja na kole ujede max 10km:) prumer kolem 10kmh… takze me naky houpani netrapi:)

                                0 0
                                • goofy  

                                  Co vim, tak Mlok taky zamykani nepouziva, ale zato zase hodne pouziva zmenu zdvihu, proto by pro neho Van vhodny nebyl. Talas 36 mel (ma?) spatnou citlivost, takze momentalne by byl vitezem Durolux po uprave. Pro me je taky zatim vitezem Van, protoze jde sehnat uz za opravdu dobry penize. Ale kdybych to mel kupovat u nas, tak sahnu taky nejspis po Durolux.

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Přesně jak psal goofy, pro mě by byl Durolox funčně jasný, protože snižování zdvihu se rozhodně už nevzdám a zamykání nepoužívám a mám raději průběh přesně jako má Durolox, oproti pružině. I když zamykání nepotřebuju, tak ale přeci jen jezdím i trošku delší trasy než ty, třeba i přes 100km terénem. A když z toho stráví člověk více času ve výjezdu (což je jasné, když nahoru to jede „trošku“ pomaleji), tak proto je pro mě snižování zdvihu tak důležité. I když bych ty kopce vyjel i bez něj, tak si chci i ty výjezdy užít a ne se jimi protrápit. Průměry ale o moc vyšší teda nemám, loni 14,7 celoroční.

                                  0 0
                    • milan1  

                      A jen tak mimochodem dražší provedení RUXe má zrovna a dokonce seřiditelnou high speed kompresi.

                      0 0
                      • goofy  

                        Mno ja to myslel jinak. Ne zrovna kvuli brzdeni, ale ze ta high speed / low speed tam neni ze srandy a u vysokozdvihovych vidlic opodstatneni ma. proto jsem rikal, ze se rozepisu pozdeji. Samozrejme jsem to klasicky zase blbe napsal.

                        Hmm. Z tou high speed jsi me prekvapil. To bylo i v lonskych modelech? To abych se poradne podival na tu bratrankovou vidli. Ja predpokladal ze tam je pouze low speed. Budu ji muset nekdy poradneji projet.

                        0 0
                        • milan1  

                          Řekl bych, že tohle je přímo kalsické, když je high speed komprese na známé značce hledají a nalézají se netušené možnosti a zázračné funnkce, když je na něčem málo známém, lehce se to přehlédne. High speed komprese je na každém Ruxu, na vyšším modelu je tahle komprese nastavitelná.

                          0 0
                          • goofy  

                            Mno jo. Opravdu jsem to netusil. Budu muset ted tu bratrankovu vidli prozkoumat a hlavne projet.

                            Jeste mu chci pred zacatkem sezony vymenit olej. Jakou viskozitu tam prosimte lejete?

                            0 0
              • Vilém  

                Nebo,ze se celopera houpou:)

                0 0
            • soc  

              Tím do zdvihu mám na mysli, že až na doraz :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.