Durolux pro 27,5 nevypadá vůbec špatně. Po TT by to nemusel být marný a levnější konkurent Lyrik-a navíc na 20mm ose.
Durolux pro 27,5 nevypadá vůbec špatně. Po TT by to nemusel být marný a levnější konkurent Lyrik-a navíc na 20mm ose.
Až na ty černé nohy… :-(
To je individualni, me se treba libi..
Mně taky, ale je otázka, jak budou vypadat po sezóně, dvou.
Jak? Normálně.
Normálně vydřeně, nebo normálně jako nové ?
Normálně jako nové. Za vydřené nohy nemůže vidlice, ale majitel.
Před pár lety dělali černý elox vnitřních nohou u XCR vidlic a ten šel dolů jak po másle i při správné údržbě (mazání).
Tak ona se doba docela změnila a jestli se k XCR stavěli tak jako dnes, že je to jen držák kola, tak se ani moc nedivím.
jenže to nebyl elox, stejně jako starý epicony ta vidlě měla ocelový nohy a ta černá byla jen barva, to fakt nedrží a ošoupe se. Elox je na hliniku a pokud je to aspoň trochu rozumně udělaný tak to vydrží jako u jakýkoli jiný značky (při adekvátní údržbě)
Nope. U 2015 Boxxera bylo bezny, ze po pulce sezony zacaly nohy prosvitat. Sam mam druhy, pry u novych uz by to nemel byt problem, ze je tam ten elox silnejsi, nicmene u tech puvodnich to i pri sebelepsi udrzbe vydrzelo dost malo.
No, a eště to je hnusný.
Aurony se celkem osvědčily, dolů to neleze.
To je dobrá zpráva. Uvažuji, že bych prodal LO-RC verzi, kterou jsem sehnal ještě se zlatavými nohami a koupil RC2.
Já mám na zimáku RUX, který už mi chodí nejméně 7 let. Ten měl oproti ostatním SR (Duro atd.) vnitřní nohy taky z hlíny s eloxem a jsou jako nový. Nevěřil bych, ale je to tak. A to poslední léta na zimáku údržbu nepřeháním.
mám stenou zkušenost
Je otazka jestli vubec tt bude potrebovat, ma to i stelovatelnou hs expanzi. Libi se mi hodne, jen me trochu stve ze model pro 26 zustal pri staru :( Respektive jak moc velky je vlastne rozdil mezi geometrii vidle pro 26 a 27,5? :)
Hmmm…skoda..navic je zvetsen prumer noh z 35 (26" stara varianta) na 26mm…takze ani pokusy o prebastleni casti tlumeni nejsou realne…
Nicmene muj bajk by asi 27.5" vidli zvladl…ale ne, nebudu utracet::)))
No nevím. Model pro 26 má stejné parametry jak pro 27,5…
Papírově ano, ale spodní monoblok je starý, takže 35mm nohy (což je fuk) a nejspíš bude zase mazání vazelínou, což sebou nese riziko vaklu :( Patronu TAD asi taky nechali při starém a z té taky moc odvázanej nejsem (rešení negativky při max zdvihu je podivný)
Co se ti nezda s negativkou..ze tam neni?:)))):D:D
Ona tam je, ale v podobě tuhý gumy :D Což by mi při návratu ze zdvihu ruce utrhlo :) Drobná úprava vše pořešila, ale do toho se asi každýmu nechce.
To bude kombinaci vahy jezdce (tlaku ve vidli) a odskoku…ja s tim probllem nemam…vyssi zdvih ale vyuzivam na lesnich cestickach smerem dolu, zadne velike skoky se nekonaji a vidle skoto do plne expanze nechodi.....v parku by mi to mozna vadilo…
No tak mě vidle do plné expanze chodí skoro pořád… :-) Strašně mě baví se na toho Vana koukat, jak to pořád chodí a zobe i na rovince. Dvakrát jsem se tak už málem nepěkně vysekal :-D
Chodi a zobe mi to taky…ale je proste nemam baboonuv problem s mlacenim..
Já jsem jinak s chodem taky velmi spokojen. Ale někdy se při špatné konstelaci na skoku při odrazu dostala vidle do plné expanze a šla „natvrdo“ do horního dorazu, zatahala za ruce a tím pádem z toho byl moc pěkný hejník (nebo přeďák, chcete-li :)). Rozhodně je to konstrukčně špatně, o tom žádná.
Abych pravdu řekl, tohle je asi hlavní důvod, proč bych nad novým Duroluxem váhal – prostě drobnost, která se při zkoušení vidle na cizím kole ztratí, ale pak umí udělat velké nepříjemnosti. Tím spíš bych už nešel do TA patrony.
Tak pokud tam budou dvě expanze, tak se to dá docela rozumně eliminovat… A štelovaní zdvihu je pro mně na nic, tak to bych stejně volil klasický vzduch…
štelování zdvihu už mi na kolo nikdy nesmí :) Na tom novějším duroluxu to mám jen proto, že verze bez TA nešla sehnat :(
mně se do toho chce :), jak jsi to pořešil máš tam pružinu ?
Na starším duroluxu jsem laboroval s pružinkou, na novějším jsem vložil dva jiné gumové válečky rozdílných tuhostí. Ještě zkouším, ale musím říct, že pružina z toho vychází líp, ale taky je fakt, že jsem měl zdvih o cca 10mm snížený kvůli rámu a proto tam bylo více místa na fantazii – k delší pružince se vešlo víc vzduchu, který působil zároveň jako měkký doraz a v tomhle případě to fungovalo bezchybně.
ted jsem delal servis a taky jsem zvažoval pružinku, nevím ale jak zajistit aby držela na místě a nedodrápala pístnici
Nad pružinku jsem dal ještě docela těsnou gumovou podložku. Ono stejně je to tak lepší, aby pružina nechodila přímo na ten doraz, pak by to tam mohlo vyrábět další nečistoty.
Ta tuhá guma ale ve skutečnosti není negativka, aspoň pokud se bavíme o TAD verzi, tak ta je v podstatě single air a ta guma je doraz na konci chodu.
Hmmm, zajímavé. Jsem zvědavý na ohlasy.
hmm, štelovatelná hs expanze není moc častá, se celkem pochlapili, originál blatníček, jako vypadá to na hodně fajnovou vidli, ještě záleží na kvalitě dílenskýho zpracování. A i ta váha na 180 zdvihu je pěkná. Jsem zvědavej na cenu, mam obavu že to nebude levnější konkurent lyrika :-/
*MSRP $800 USD R2C2, $700 USD RC2
Hmm… To už zrovna žádná láce není…
asi tak…800 dolacu…to je skoro 2× tolik co jsem dal za tunenyho DX…
Počkal bych, jaká bude cena tady. Třeba bude pod 15 tisíc Kč.
Tak už znám cenu :) Doporučená MOC 14.990,– takže VOC bratru 12 tisíc. Což je celkem zajímavý. Safra… brouk v hlavě nasazen.
R2C2 nebo RC2?
Samozřejmě že R2C2.
Tak to je dobra cena…
Akorát, že tam mají uvedeno průměr vnitřních noh 35 mm. Tak nevím, doufám, že tam mají chybu. A tu chybu vesele kopírují koncoví prodejci.
To tam budou mít pánové chybku.
na Spectrala celkem overkill, ne?
Já vím, ale hezká by byla. Ale peníze raději investuji do střelnýho prachu, jak už jsem několikrát psal :)
Oproti Auronu si nijak vyrazne nepomuzes ne? Kor ke Spectralu…
Uvidíme, kolik to bude stát v reálu, ale jinak by to bylo možná i dražší než krumpáč od Indiánů…
Koukám, že se bude dělat i RC verze s „Epikoňáckou“ patronou. Zvláštní.
tuší někdo, k čemu je toto?
Odvzdušňováky?
asi jo
„Over time, or over the course of a long run under a pro, this cavitation ends up causing air bubbles to form inside the damper as the oil heats up and degrades. Once air bubbles have formed, only bleeding will remove them. Given the inevitability of needing to bleed the system, Guillaume developed a quick and easy bleed system for the R2C2 damper in order to fulfill the company’s Quick Service Product (QSP) philosophy. Just fill the damper with oil, place the floating piston in the cartridge with the bleed screw removed, cycle the damper to remove air, push the damper rod to end of stroke and reinstall the bleed screw.“
No R2C2 patrona má být uzavřená, takže ta se bude odvzdušňovat jinudy. Tohle je spíš na mazání: „Lubrication holes allow owners to splash a few drops of oil on the foam wipers periodically to keep things moving freely.“
Je to na mazaní, vstřikuje se 1ml oleje pod stírák, už sem to někde četl. Ovšem po pátém domazání se má rozdělat a přebytečný olej z nohou vylít, jestli sem to dobře pochopil. To se mi na ní moc líbí.
„Under the dust wiper is a foam ring that’s saturated with oil and can be topped off with the Lubrification port, a small grease port on the backside of the fork, just below the wiper seal. The ports are mainly for pressure relief, even though they’re called “Lubrification” ports. You can use up to 1cc of oil at a time to keep the seals and wipers moist, but they recommend no more than five such refills before you pull the fork apart to drain the old oil from the bottom and service the fork.“
Hm, ten blatník by se mi na Auronu líbil také.
Jen pro zajímavost, když jsem se ptal v BP Lumen na dostupnost durolux-ů, tak jsem dostal konkrétní nabídku.
RC2 (nikoliv R2C2) za 13,9t a verze TA za 14,9.
…Jeden z čtenářů nás například upozornil na vidlici SR Suntour Durolux nové generace… kdo to asi byl :) Jsem rád, že to klucí tak rychle připravili.
Tady je i nějaký test
Hmmm…pocitam, ze R2C2 patronu do mojeho DX nenacpu:(:(
Myslím, že to nepůjde, protože R2C2 má vnitřní nohy 36mm a starší má 35mm, takže nejspíš bude jiná ta horní matice.
Jop…to mi tak nejak doslo…ale i tak zustanu o nemoderniho rozmeru kol:)
Sakra je to ale fešák, to bude odříkání abych si jí nekoupil :) Ale při představě, že se budu rozhodovat, jestli po uprchlíkovi hodím vidlici nebo pár olověných kulí vyhrává jasně ozbrojení před Duroluxem.
Hmmm…by mi docela fasoval na kolo:) Ted jeste vykoumat tu patronu…ikdyz je otrazka, zda to na to moje jezdeni ma vubec smysl:D:DD
Aha, tak to verze R2C2 pro 26" musela přibýt, protože ještě nedávno určitě nebyla.
Nicméně verze RC2 za 14k, tj verze R2C2 tak za 16 :/ Kdyby byla jistota, že se neobjeví vakl a klepání, je to pořád slušný, ale tohle už je jiný kafe, než když sem kupoval svého duroluxe nového za 8k (který má drobný vakl v jedné noze a tudíž klepe :( )
Verze na 26" byla zcela určitě hned od začátku, protože jsem to ihned zjišťoval… Klepat to bude. Co jsem pochopil, tak tam klepe negativka.
negativka, ktera na 180mm zdvihu vlastne moc ani neni:D:D (teda u TAD)
V tom testu je klasický vzduch.
Strengthen
price
easily performed Service
traction
rigidity
control
weaknesses
weight
clacking negative spring
U snižovacího DX ta negativní pružina není v podstatě ani negativka, je to spíš něco co by se dalo popsat jako vymezovací kroužek velikosti negativní vzduchové komory. Pružina v té patroně sice je, ale na pozitivní straně a její účel je po snížení roztáhnout vidlici na původní rozměr.
Jo je to možné. Snižovaní bych ani omylem nechtěl, tak jsem se o to nezajímal. Klasický vzduch tam asi bude mít negativní pružinu, která pak klepe. Ale nejsem si jist. Moc podrobně jsem to nečetl.
Snizovani je nahovno, to je fakt. Zvysovani je ale docela dobra ficura;)
:D
No u mě rozhodně klepe vaklík v jedné noze, rozebráno, ozkoušeno ;)
Určitě to možné je. Ale vaklík bys měl i cítit, ne? ;-)
To jsem si myslel taky. Ale je problém, že je jen hodně malý a ještě ke všemu jen v jedné noze. Je to přesně ten typ vaklu, který by zmizel, kdybych tam máznul vazelínu. :) Jenže mám to v oleji a tak je to hlučnější, no :/ Měl jsem jí už několikrát rozebranou do mrtě a nic jiného, co by to mohlo způsobovat jsem neobjevil. (Mám verzi TA a ta skutečně negativku nemá, pokud bych do DX ještě někdy šel, tak určitě bez regulace zdvihu!)
Pěkně rozebraná R2C2C www.bikerumor.com/…uro-monster/
Tak ani né po 18 dnech na r2c2 porucha zdvihu,samo od sebe se teď ze 180mm stal 150mm.Doraz klepe kovově po vytažení patrony,takže reklamace. :-( Stalo se to někomu už taky a ví co je příčina?
ja mel problem se zdvihem a uživatel Atilla mel problem s klepanim…me napsal technik,ze za to muze predelani na olej,ze si patrona nasava olej…
To jako vážně nasává olej,dyť ta patrona musí těsnit jinak by nefungovala ne?A to jen povolil spodní matici počkal až pružina vytlačí přebytek a poslal Ti ji zpět jo :-) ?
Pravdepodobne je tam tesneni ve stejnem stylu jako u Epiconu, tj normalni gufero, ktere tesni jen v jednom smeru.
jen pisu co mi napsal technik…ja tomu neveril.....poslal jsem mu celou vidli,neco tam pofackoval a uz chodi jak ma…
v patek ji mel doručenou a ve stredu byla zpet na kole…
Kolik oleje si tam dával ,místo té vazelíny? Je tam někde u té patrony pod horním ozubeným kolečkem odvzdušňovací otvor?
15 ml oleje 15W do každý nohy…
A ten mazací olej po opravě jsi dal znovu a už to nedělá,nebo jsi rezignoval na vazelínu?Nebo třetí varianta zdvih jsi ještě s olejem nekontroloval :-) Mimochodem mě napadlo,že to složím schválně naliju kopu oleje a zkusím pumpovat jestli si opravdu nasaje a ještě více zmenší zdvih.
Mě zdvih snížil po předělání na olej Auron RC. Po rozdělání, vyčištění a promazání už se mi to nestalo. Tak nevím, nepřišel jsem přesně na to, proč se tak stalo a hlavně proč už se tak nestalo od poslední rozborky.
U mě se zase snížil doraz,roztáhlý je naplno.
jak prisla,tak jsem ji hned hodil na kolo a neresil…ale urcite se do ni nekdy podivam…
Tak potvrzuji DUROLUX zvětší objem v olejové části.Jestli je to přisátím mazacího oleje v trubce dole,nebo pěněním samotného oleje po těžké dřině na svahu,netuším.Vyřešeno povolením velké středové matky nad pístnicí LC vůči vrchnímu černému tělu(tři závity), kde lítá vrchní píst s protitlačnou pružinou HC.Patrona v pracovní pozici a pružina vytlačila přebytek,který byl mírně mléčný(zapěněný),byla to troška,kterou nešlo ani změřit,leda utřít hadrem.Chod je nyní OK,fukčnost před domem se zdá taky jako za novoty,ještě ověřím na svahu.Nalil jsem zase mazací olej do trubky,tentokrát schválně více 25ml,místo prvotních 15ml(7,5W),tak jsem zvědav jestli zase patrona vytuhne a olej zmizne,i když ten přebytek měřitelný zrovna nebyl.
Po prvním skákání je vidle OK a nezměnila dorazovou výšku i přez nalitý mazací olej ve větším množství.Pokud na něco příjdu tak tu pisnu.
Nemáte někdo Duroluxe 27,5 R2C2 zváženého? Našel jsem na netu jenom tuhle fotku: http://bikescale.com/…img_2410.jpg a moc se mi nechce věřit, že by vážil 2370g. Výrobce udává OD 2155g.
S ježkem, osou a zkráceným krkem 2335g (bez blatníku)
Sakra, to je tíha… :0( Díky moc.
Ahoj Mám duroluxe od letošní sezony hned sem ho snžíl na 160 mm s originalníma vymezovacíma podložkama dnes sem se byl projet a po jednom skočku mě vidlice vystřelila do plnýho rozsahu a s kovovým zvukem na dorazu.
Neměl jste někdo stejný problém ?? Nebo nevíte kde by mohla byt chyba ?
Jakou mate zkušenost se zárukou když sem si sám snižoval zdvih ?
Asi to rozhoď, abys viděl co se stalo
A neslyšel jsi jenom negativku?
nakonec to byla pouze povolená matka pod pružinou :-)
no vidíš, příště tam dej lepidlo na závity:-)
Měl bych dotaz ohledně R2C2 Duroluxe. Znamená R2C2 patrona automaticky přítomnost PCS? Nebo se zpočátku dělala bez a až později byl dodán PCS? Trochu jsem se do toho zamotal.
PCS je u všech R2C2
Tak poznatek k vzduchové části.Při ježdění syna v Koutech najednou povolila vidle ve zdvihu a ze 180 bylo najednou 220mm :-).
Důsledek byl nalezen a to vodící tyč pružin praskla těsně pod matkou.Cena 250Kč komplet i s pružinama,u mě gratis v záruce.
Trosku to ozivim. Ta vidle je v zakladu zdvin 180. Prijdou k tomu i ty vymezovaci podlozky na snizeni zdvihu, nebo se musi dokoupit?
pouzil jsem tokeny ze vzduchove komory, bude to problem?
Na shaft se přicvakly plastové 1cm podložky, co je ve vzduchovce už netuším. Foto?
dal jsem je na shaft nad negativku.
Jo to je ono, vyhazoval jsem to taky z pozitivky, je to progresivní jako prase
Me jde hlavne o to , ze jsem to pouzil pak pod negativku a snad to nebude problem? Vysku to ma jak ty co se pouzivaji na snizovani, jen maji jiny tvar tak snad v pohode.
když to sedí na tyčce, je to cajk
problém v tom nehledej
Nemá doma někdo rozsypanou patronu,potřebuji spodní matku a ovládání REB z ní?
Chapu to spravne ze odskok se tocenim do minus zrychluje a otocenim do plus zpomaluje? https://www.srsuntour.com/…-english.pdf
Ano. Ale stačí pokroutit točítky a určitě to poznáš. :-)
No jasne,akorat vsude jinde to proste bylo naopak(fox rs xfusion) tak me to prekvapilo. Sem to automaticky rval na plus a zdalo se mi to nejake pomale :)
Nechci se hádat, ale zdá se mi, že u Foxu, Marzocchi i Formule jsem to měl stejně. :-)
Vlastník dvou SR vidlic vyráběl zajíc/šnek polep a obdaroval mě,na lišce to sedí ..
tak na tlumici fox co mam kdyz otocim do plusu tak se to zrychli a na lyriku taky, ale oboji uz je dost pravek mozna to pak zmenili nevim no a na dalsim RS co mam tak tam je zajic zelva, takze tam je to jasne. :) edit. Tak se omlouvam na foxu je napis slower v sipce :D
Ahoj nemate nekdo navod nebo uz jste nekdo menili olej v patrone r2c2 ? Vim ze je „nerozebiratelna“ ale asi bych rad po tech par sezonach rad vymenil.
Rozebiratelná je a olej se mění káždý rok .
No vis jak, ona ofiko je ta patrona nerozebiratelna a proste nemuzu nic najit na netu. Proto ani nema suntour zadne video ofiko. Tak zkousim, protoze nevim hloubku ifp viskozitu oleje nic :) triar mam hotov ale tady nechcu jit naslepo.
Tak tlumeni uspesne repasovane a ted druhe cviceni. Daji se sehnat stiraky za trosku lepsi cenu nez ty jejich ofiko? Jako ta cena se mi zda docela ulet. Stacilo to tesneni na vzduchovy pistek. Jedna gumicka 275,– .
zkus pohledat zde https://www.aliexpress.com/wholesale?…
Nebo jeste jinak. Na onyxe jsou porad o 300 min a je taky 36. To by mohlo sedet?
Mělo by – je to skoro stejná vidle…
Ok. Dvo noha na triar taky sedla jak hrnec na prdel. Takze to risknu