• Hnoj

    Už od včera se zamýšlím na tím, jaká značka kol je skutečná a nefalšovaná kultovka. Já osobně v tom smyslu chápu u nás, ne tak časté značky kol, které navrhovali bikeři a ne účetní, kteří vidí ceníky komponentů a výsledné zisky…

    Takže se ptám, jaký výrobce je „vaše kultovka“ a proč?

    0 0
    • ydaho  

      Klein a Merlin.

      0 0
    • qwerty  

      Franta!

      0 0
    • dinoo3  

      SOBI 20

      0 0
    • Blade  

      Artůůůr

      0 0
    • muppet  

      Ukrajina – ocelový sen  :-)

      0 0
    • juice  

      FAT CHANCE – co k tomu říct…

      0 0
    • kali222  

      axman,pane : )

      (potreboval bych velkou slevu....... :P )

      0 0
    • Lucke  

      v ameru bych to videl na Schwinn

      0 0
      • game_over  

        jj Schwinn ať se to už dneska moc nezdá je bych řekl skutečná kultovka, jinak je to jeden z nejstarších výrobců kol na světě myslím, že rok založení je někde okolo roku 1895 ±

        0 0
        • Smazaný účet  

          o stáří té firmy vím, ale opravdu je to v americe takova kultovka? vetsi nez marin, c-dale, yeti, ellsworth a nevím co ještě?

           

          mimochodem znáte film Klunkerz? tam gary fisher, tom ritchie a ti ostatní strécové co vymysleli MTB jezdili hlavně na Schwinnech.

          Mimochodem jednoho Schwinna mám, tak kdyby si někdo chtěl udělat radost kultovním kolem? Je k mání. Ale už tam je horší vidle a v-čka

          0 0
      • scret  

        schwinn a kultovka:))))))

        0 0
    • ceo  

      Žádný. Podle mého je jakýkoliv kult blbost a hloupost jeho obdivovačů. 

      Jsou značky které mi jsou sympatičtější a které méně, ale celkově vzato je samotná otázka hloupost. Žijeme v 21. století a 100% (ne 99,9999%, ale celých 100%) společností existuje aby produkovaly zisk (tak je ostatně definováno samo podnikání – za účelem zisku), proto všechny společnosti bez výjimky dělají kola s ceníkem na koleně a kalkulačkou v ruce. Občas někdo umí hůř počítat a taky je brzy pohlcen nebo skončí, ale to je v zásadě jediný rozdíl.  Zbytek je jen o marketingu a image značky.  

      To že někdo prodává méně kol, nutně draze, pročeš těch několik kupců je bezvýhradně přesvědčeno, že to jejich kolo je nej na planetě (musí si nějak omluvit, že si koupili v zásadě stejné kolo jako u konkurence, ale o 30% dráž + platí za jedinečnost) a začnou všem okolo tvrdit, že to je kultovka, což ještě firma podpoří nějakým vhodným product placement, nic nemění na tom, že to je jen jedna z marketingových strategií a výrobce počítá jako každý jiný.

      0 0
      • Hnoj  

        Pouhých 20% obyvatel planety Země žije a pracuje za účelem zisku, těch zbylých 80% pracuje, aby nechcíplo hlady…

        0 0
        • ceo  

          To je možné. Podstatné je, že ani jeden z těch 80% co se živí zemědělstvím nevyrábí biky.

          0 0
          • Hnoj  

            Dost pochybuju, že 80% obyvatel Země se živí zemědělství…

            „Sorry, are you from the past?!“

            0 0
            • poiko  

              it crowd :-p

              0 0
            • ceo  

              Možná byla chyba, že jsem tvé zjednodušení přijal. Určitě to byla chyba. Každý pracuje pro zisk. I ten nejchudobnější, když něco udělá a za to něco dostane (nebo si vypěstuje) tak si za to koupí/smění jídlo a jeho ziskem je, že umře o měsíc později… 

              Takže jsme zpátky, kde jsme byli. Zisk je za vším. Ziskem není jen účet v bance, ale i přežití samotné…

              Pro zisk se nedělají jen koníčky. Ovšem pokud se někdo rozhodne poskytnou produkt jeho koníčku, opět to udělá se ziskem… (pokud není absolutní idiot)

              Takže zpátky na zem a dogmatické výroky stranou ;) 

              0 0
              • kolda  

                jo, jenomze pro nektere jedince je zisk neco jako sproste slovo. mali vyrobci maji treba bliz k zakaznikovi a kladny vztah ke sve produkci, ale se ztratou to dobrovolne nedela nikdo.

                jinak s pohledem na kultovni znacky s tebou souhlasim.

                0 0
                • ceo  

                  Máš pravdu. Zisk, spekulace – u nás považovány za téměř neslušná slova :(( 

                  0 0
                  • Tomcat  

                    No on je největší problém pokud někdo je úspěšný. Bohužel často se oplatňuje myslení:  …když mě chcípla koza, tak ať chcípne sousedovi taky…

                    0 0
        • karliner  

          měli se líp učit…

          0 0
      • yetti  

        Kdyz to vezmu jenom pres MTB – tak jako chudej student jsem jezdil na Meride, pak jsem si po skole poridil Authora a kdyz se mi zacalo trochu darit poridil jsem Gary Fishera a kvalita byla ± stejna, ale GF jsem mel mnohem radeji, protoze tahle znacka je pro mne urcitym symbolem. A ted jezdim Cannona, protoze tahle znacka byla pro mne v dobach, kdy jsem mel hoodne hluboko do kapsy urcitym snem. Necekal jsem nic vyjmecneho -  i Cannon je dneska tuctovka – ale proste jsem ho chtel, tak jsem si ho koupil. A zjistil jsem, ze kvalita zpracovani je nekde uplne jinde nez na vsem ostatnim co mi do te doby proslo rukama. Pokazde, kdyz nekdo resi zajizdeni sedlovky (zejmena carbonove), tak se muzu jenom smat, protoze problem je v presnosti obrobeni sedlové trubky do kere se sedlovka zasouva a ja, jak na silnici, tak na biku sedlovku jenom lehce dotahnu (na biku mam dokonce rychloupinak) a ona drzi jak zidovska vira aniz bych musel pouzt jakekoli donucovadlo typu specialnich past nebo zdrsnovani sedlovky. A kdyz vyndam kola z ramu, pri prevozu v aute, a zase je nasadim zpatky do patek a aniz bych kolo musel nejak v ramu srovnavat, jak jsem byl zvykly z predchozich kol,  jenom utahnu rychloupinakama – svete div se kotouce bezi krasne stredem mezi destickama a razeni facha jako cerstve serizene i po desate demontazi z ramu. A cim to je? Presnosti vyroby ramu a dokonalym opracovanim patek – zkratka preciznosti, ktere zadna z masove produkcnich znacek nemuze konkurovat.

        Rozepsal jsem se mnohem vice nez jsem puvodne chtel, ale musel jsem reagovat, protoze mne tyhle urazky zavistivcu, kteri si neco kvalitnejsiho nemuzou dovolit a jejich zvasty o tom jak jsou vsechny znacky stejny, jeste porad vytaceji. Proste kvalita je vec, ktera se musi zazit a ne o ni jenom slychat z doslechu!

        0 0
        • nooski  

          Tohle se některým lidem těžko vysvětluje :-)

          0 0
        • wraith  

          a je zaděláno na flame :P

          0 0
          • Tomcat  

            To už je zadělano založením tohodle tématu.

            Já to beru že holt svět je takovej, někdo se tomu tak brání tak si vytváří svou představu světa , kde si to idealizuje , nebo vytváří „objetního beránka“ který může za stav věcí.

             
            0 0
            • Luka  

              objetni beranek za to nemuze, on to totiz vzdycky ob-jede…

              0 0
        • ceo  

          To ale pláčete na špatném hrobě. Nic v mém příspěvku nepopírá, že existuje lepší a horší kvalita a tomu odpovídající cena. 

          Proti rozdělení levné/drahé, kvalitní/nekvalitní nic nemám. Tato dělení jsou nějakým popisem vlastností. Pouze slovo kult je nesmyslné matení lidí, protože nevyjadřuje žádnou z vlastností výrobku, ale vztah daného člověka ke značce.. 

          Když řeknete drahý a vysoce kvalitní Cannondale – ok. Kultovní Cannondale – wtf?!! :) 

          0 0
        • wbz  

          Tak to máš vlastně nejlepší kolo na světě

          0 0
      • Seadat  

        Hele chtrost ucitele ekonomiky dobra, ale kvalitu najdes v komponentech a ne v celym kole :-D je nejlepsi bejt si sam stavitelem a volit si sam co na kole chci a nezabejvat se nesmyslama :-D

        0 0
    • roud  

      M O R A T I

      0 0
    • Tomcat  

      jazyk na vestě : FatChange , Serota , AMP

      pro naše Warhogy: Cove, Risse, Nicolay

      Ti = minimum oxidace : Moots , Merlin , Airborn

      takoví ti co ho mají velkého 29palců: Pereira Cycles , Zion Bicycles, Ninerbikes

      punkově pozitivní: LAST, Identiti, 24cycles

      ti co se rádi zaplavou , projedou a proběhnou : SoftRide , Quitana Roo , C4

      Blaničtí rytíři: Franta Mrázek  ,  Sfinx , Morati

       

      Kultovka je pro mně kolo které není konfekční, nemá prodejní politiku pro masy a je kvalitní. Tedy kultovkou může být i něco dělané v Asii.

           
      0 0
      • jan 2  

        KULTOVKA bude aspoň pro mne kolo, které budu jezdit sezonu bez opravy :)

        0 0
      • Nimrod  

        dodal bych avalanche, paul, karpiel, arrow racing, profile racing a chris king. a je nicolai ;-)

        0 0
        • Nimrod  

          ještě jsem si vzpomněl na middleburn, ac components a thomson

          0 0
          • Tomcat  

            vzpomenout si lze na ledas co horší je že ty firmy už nejsou.

            0 0
            • Nimrod  

              všechno, co jsem napsal ještě furt existuje, bohůžel ac už asi dělá jenom do bmx..

              0 0
    • scret  

      merlin

      0 0
    • jonti  

      Mozno trochu menej kultove, ale GT Zaskar. Ked si pozriem casopisy z roku 93, tak uz vtedy boli tie ramy a bicykle rovnako krasne.

      A Morati sa dalsou kultovkou stalo hlavne tym, ze sa uz nevyraba. Ak by som mohol za rozumnu cenu kupit horsku 1.3 alebo 1.4 tak nevaham.

      0 0
    • mr.antik  

      Každej si asi představí pod slovem kultovka něco jiného ale dnes je hlavně to dobrý marketing. Já považuju za kultovku jakýkoliv kolo, který se snažilo o inovaci, i když to třeba nebyl uplně krok správným směrem (některé staré Cannondaly, kytara od Treku, Girviny, AMP, karbonové GT, děravá Marzocchi  lešení od RB atd..) pak taky výrobky, které byly neuvěřitelně kvalitní (i třeba staré řazení a přehazky od shimana, staré věci od Ritchey, Syncros, dřív toho bejvalo fakt hodně), které ještě dneska nadšenci jezdí. No a pak taky funkční maloseriovky, funkční a levné jako třeba Franta, Black Horse.

      0 0
    • MAJX  

      Pro ty co tady píšou o zbytečnosti kultu – ano,máte 100% pravdu,ale vy tohle téma nečtěte.Kultovka je pro lidi co bajky milujou – není to vůbec o tom,že by kola těchdle značek byly nejlepší.Ty sou nej z jinýho důvodu a ten důvod není racionální – ten je v srdci …

       

      Jinak pro mě Serota,Merlin,Se­ven,Fat Chance a nebo taky De Kerf …

       

      (ale je jich víc – prostě sou to nádherný kola :-)

      0 0
      • Tomcat  

        Samo že ty co jim to nic neříká že to nečtou sou zaneprázněný leštěním Meridy nebo Artuše :o)

        0 0
        • treatt  

          Ale ted jsem si vzpomnel na nejaky rok 96 a na Egoista s lestenym hlinikovym ramem na Sidu a XTR, to bylo panecku neco :)))

          0 0
          • Tomcat  

            Jo jenze to firma Author nebyla tím čím je teď . Taky vzpomínám jak jsem na Karláku slintal nad Artušem ve výloze. Jenže pak se to zvrtlo k masovému podnikání kde začla užitná hodnota trochu jít do pozadí.

            0 0
            • baboon  

              No to je fakt,ale vem si,že by se Author k tomu podnikání nedostal..Řek­něme,že by totalně zanikl..:) Stala by se třeba z tohohle kousku kultovka?? Samosebou,že je to srdeční záležitost pro každého jiná,ale kultovkou by se teoreticky mohl stát i nějaký artuš,nebo merida,ne? Ale nedá se pak za kultovku označit celá značka..Ono všechny značky dá se říct začínali ze stejného startu,ne? Jen někdo se vydal po cestě propagace a někdo po tej druhej…A nebo prostě podcenili reklamu..:)) Sice kvalita prodává,ale nikdy masově..:) Btw není tomu dlouho,co bych Cannondale s fatty nebo lefty označil za kultovku…Dneska? Ani náhodou.:) Vídám je na to aby to byla kultovka moc často..:)

              0 0
              • poiko  

                tzn. že pro tebe je kultovka značka, co se nevidí moc často?

                0 0
                • ydaho  

                  byl´s rychlejší :-)

                  0 0
                • baboon  

                  Což to rozhodně ne..:) Tam jde o ten jemnej rozdíl,že někdo produkuje masově,jinej ne…Teda já to tak vidim..:) Ačkoli na druhou stranu to tak bejt nemusí…třeba GT může bejt jistojistě kultovka,ne?:) Na mě to tady spíš tak dýchne,když čtu ty značky,to jsou kola,který jsem ještě nikdy nepotkal..Samoz­řejmě o nich sem tam něco čtu na netu,ale osobně jsem je neviděl..Sem tam ho tu někdo má ale asi jezdím po špatnejch cestách..:)

                  0 0
              • roud  

                Až se z meridy stane kultovka tak já skončím s cyklistikou xD xD xD

                0 0
                • baboon  

                  Tys to asi nepochopil.:)Z me­ridy se kult asi nestane,neb je prostě masově rozšířená…A vesměs o to kultu jde,mít něco,co jen tak někdo ne,ne?:) A nebo se z meridy kult stane a počet členů vydá na celou 4. říši..:D Ale jsme u toho základu…Základním kamenem „kultovek“ je to,že jich nesmí být moc.:) Proto jsem psal,kdyby prostě neprodukovali masově..

                  0 0
        • qwerty  

          Jóóó, konečně zase jednou vlákno pro snoby. Jdu do toho. Každoročně jezdíme na soustředění do Orl. hor a bydlíme v hotelu se strategicky položenou zahradní restaurací, ježto nám umožňuje monitoring projíždějícíh kol. Dosud jezdily různé značky, spousta krásných červených kol. A od letoška, jako proutku mávnutím, samé vyblitózy (aspoň mi tak přišly, ač moc nejsem na barvy – mám čtyři kola černá, jedno šedé a jedno v základovce). A dobře tři z pěti vyblitóz merida (následovaná kelly's a a authorem). Nějaká epidemie, asi. Tak sem to nevydržel a začal si je fotit.

          0 0
          • přišlapávač  

            co to pořád máte se snoby? Já tohle opravdu nechápu, vzdyt vydelat si peníze může každý, je na každým kdo se nakolik věnoval učení nebo zručnosti. Opravdu nechápu narážky typu „jo cannon, no ty si asi pěknej snob“.

             

            Copak si člověk nemůže pořídit hezkou věc, která je sice draží, ale tomu člověku to udělá radost?

            škoda že je závist tolik rozšířená. :-(

            0 0
            • Tomcat  

              Snob, znamená původně bez vznešeného původu-takto se označovali chlapci,kterým bylo v Anglii dovoleno studovat prestižní univerzity,které původně směli navštěvovat jen děti šlechticů. Stále však bylo potřeba je rozlišovat tak proto ta zkratka.

              Tedy vykládal bych si to jako nekdo kdo si hraje na něco co není, nebo snaží se budit dojem něčeho čím není. Jaká si varianta domýšlivého metrosexuála pózera extrovertního egocentrika. Tedy snob si koupí Cannona protože to je v módě všichni budou čumět atd… nikolik jen protože si myslí, že to je dobré kolo vlastnostmi. Artuše si koupí protože to je známé a všichni si sednou na zadek ( si to myslí realita je jiná)

              Bohužel tři z pěti lidí vo kterých vím že si koupili Cannona u nás na „vesnici“ přišli stím že vo tom četli v nějakým lifestyle bulváru a že ho chtějí taky.  Sice při jejich sportování by jím stačil Kelys ale to by nebylo společensky dost na výši :-\ jo takovíhle lidi pak tomu „zvedaj jméno“

                
              0 0
              • přišlapávač  

                tak to je  pak smutný, já mluvil spis o lidech co o nem celý život sní a pak si ho jednou po letech koupí. o pozerech se samozrejme shodnem.

                0 0
                • Tomcat  

                  Jo takovýho snílka realizátora jsem potkal v jednom shopu. „Ďeda“  na to jak ostatní jeho věku nadávají na 30 kč navíc za zdraví, si koupil pro své zdraví Scalpela 3 a jemu to přáno.

                  0 0
            • qwerty  

              Já spíš říkám „jo cannon, za ty prachy jen půl vidle“ (ale to je jednak už klišé a navíc to není pravidlem).

              Základním komponentem mého „hlavního“ kola je titanová hlava CK. Tolik k tomu, co mám proti snobům.

              „je na každým kdo se nakolik věnoval učení nebo zručnosti“, to je, prosím, pěkná hovadina. To by pak profesor bral víc, než třeba nýmand z reklamky. A to, prosím, nebere. Navíc, u kol a jiných hobby často nejde jen o kupní sílu, ale i o míru šílenství/zaž­ranosti – tedy o priority. Já mám třeba kolo, na kterém se chvílema (hlavně těma do kopce:) až stydím (že mu nejsem práv) a doma přitom nemám ani pořádné podlahy, o nábytku nemluvě (banana boxes rolez!) – přišel tříletý potomac od babichky a povídá: b. má novou podlahu. Speciální! Bez třísek!!! To sem se až zastyděl – možná bude načase pozměnit priority (ale kde jen seženu titanovou podlahu…)

              0 0
              • qwerty  

                ru ru RUR rulez. a když boxES tak asi ani -z. fakit!

                0 0
              • nooski  

                Mi povídej. Takové ty plátěné tenisky od Vietnamců mám už 6. rokem a nestydím se v tom chodit v létě na akce.

                Když mi někdo za­volá na můj 5 l­et starý mobil, tak se v­ypne (baterka pů­vodní, naštěs­tí nejsem mobi­lový závislák) Kompl se rozpadá, drží pohromadě jen díky nějaké neznámé síle…

                Kolo je sviňa, tolik peněz co sežere… :-)

                0 0
                • Luma  

                  Neměl sis kupovat kultovku,ale něco normálního.Jinak Jardo,u mě to je skoro to samé:-)

                  0 0
          • mr.antik  

            a co teprv homosexuální bílá na kolech horských a dokonce i downhillových… asi už jsem moc starej :-))

            0 0
            • Tomcat  

              z toho bleju  ideální je ještě v kobinaci se zlatou 8-|, o oni zase v BMX jsou v modě EMOtivní hoši  …blití…  eh… ale jak se říká barva nejezdí, když kolo krom toho že špatně vypadá je ještě mizerný tak to už je moc

              0 0
              • Nimrod  

                zlatý emo o proti bílý… já chci starý hezký barvičky, jak před 10 – 15 lety byl všude elox a jinak barevnej, kde jsou ty časy… dneska už se skoro nedá sehnat něco ve fialovym eloxu, všim si toho někdo?

                0 0
                • oupi  

                  Kurňa, chlapi. Co máte proti bílému horákovi se zlatou? Já říkám, že jedno kolo je svatební a druhé bude pohřební (černý elox základ, stříbrné nápisy – malé a decentní).

                  0 0
                  • Nimrod  

                    bílá je nejlevnější barva, která se dá sehnat, ty svině nahoře na vás vydělávaj už i takhle, krom toho se mi zdá hnusná ( ale i tady existuje pár vyjímek ), kolo vypadá jak kuchyňskej spotřebyč, je to moc shampoo. jo a kola nejsou jenom blílý a černý :-)

                    0 0
                    • mountaineer  

                      Bila rozhodne neni nejlevnejsi barva:o)jednak je v ni nejvic pigmentu-musi bejt kvuli tomu aby kryla v tenky vrstve a za druhy je na bily pri strikani kazdy steceni nebo jinej kaz strasne videt.

                      0 0
                      • oupi  

                        Byls rychlejší :-)

                        Nehledě na to, že takhle jsem si kolo nechal udělat sám, takže nikdo na mě šetřit nechtěl. :-)

                        0 0
                        • Nimrod  

                          no já nevim, já měl za to, že je nejlevnější, ale možná se mejlim, jenom mi pak někdo vysvětlete, proč jsou bílý auta z auztobazaru levnější jak s jinou barvou… nebo je to jenom fáma? nevim. dneska už prakticky nikdo rámy nestříká a kdo jo, tak to umí a nestejká mu barva

                          0 0
                          • kubad  

                            protože u aut bílá neletí :-)

                             
                            0 0
                            • Nimrod  

                              to bych netvrdil, na jednom autosalónu mělo bmw auta jenom v bílý a hodně aut tam byly oblečený v týhle barvě

                              0 0
                          • mountaineer  

                            Dneska uz ramy nikdo nestrika?Hehe a jak tam tu barvu dostanou?Stet­kou,valeckem…???:o)

                            0 0
                            • Nimrod  

                              no myslel jsem ručně, u strojního tohle riziko neni, protože to maj vymyšlený. krom toho co takový elektrostatický nanášení práškový barvy?

                              0 0
                              • mountaineer  

                                I robota musi naprogramovat clovek-takze ani linka neni neomylna.Z toho by byl zase flame jako u svarec vs. automat… :o) A prasek je trochu out-silna tezka vrstva,pouziva se jen na levnejsich ramech-ale zase s nim lakovani rychle odsejpa:o)

                                0 0
                                • Nimrod  

                                  tož to je fakt, ale naprogramovat se to musí dobře, protože zmršit celou jednu sérii špatnym nalakovánim, tak by tam ten člověk moc dlouho nepracoval… takže jsme u toho, že ten člověk to musí umět :-) ale moc do toho nevidim, tak se ratši k technice lakování rámů nebudu moc vyjadřovat

                                  0 0
                          • oupi  

                            Ale kdeže, panáčku :-) Barvu jedině v eloxu. To je to správné maso :-)

                            Kamarád dělá auta a bílou spousta lidí nechce, protože je na tom všechno vidět.

                            0 0
                          • dieegoo  

                            Protoze obycejny bily auta nejsou nic moc. V posledni dobe je zas ale moda delat v bilem laku treba luxusni limuziny – takova Audi A8 v bile vypada moc pekne. A „fama“, ze na bile je vsechno videt neni tak uplne pravdiva, prijde mi to spis naopak. Bahno bude videt na kazdy barve, na bile neuvidis zaschle kapky od deste nebo z mycky, prach taky neni videt tolik, jako treba na vinove nebo modre metalize.

                            0 0
                            • přišlapávač  

                              no je fakt, ze s bílou A8 nebo continentalem GT majitelé po poli nejezdí, aby na tom bylo videt bahno :-)

                              0 0
                            • oupi  

                              To vysvětluj mému kolu, že na bílé není nic vidět :-) Naopak bych řekl, že bílá je daleko horší než černá.

                              0 0
                              • dieegoo  

                                Ja mam matnou cernou a po kazde prasnejsi vyjizdce cerna zmizi a zmeni se na sedivou.. s bilou to neni tak videt, za tim si stojim :)

                                0 0
                • mountaineer  

                  Neboj,po eurobiku zjistis ze zrovna ta fialova je zase v nabidce… http://www.bikenet.cz/?…

                  0 0
      • treatt  

        Hezky receno :)

        Souhlas s Ydahem, Klein dycky byl kultovka, i kdyz je dnes uplne jinde.

        Titanaci jako Merlin a Quintana roo, bez diskuze.

        Nesmim zapomenout na svuj Intense, i kdyz ten u me svoji soucasnou produkci dost ztratil tvar, uz to neni, co to byvalo..

        A pak to jsou vsechny ty male prekrasne uchvatne komponenty, nad kterymi clovek dlouho slinta na vystave nad vitrinkou – Tune (i kdyz to uz je taky jinde, nez driv), Chris King, Thomson, pro me trochu i Corima, Stronglight…

        0 0
    • Hornet  

      Aj pre mna je kultovka Zaskar;-) aj ked mam len Avalanche, ale ked budem velky budem mat Zaskara:-D karbonoveho

      a Morati tiez beriem a aj Klein ;-)

      0 0
    • ydaho  

      jo a ještě jeden vlastně..... Starej Sintesi Slick rock – černej. nádhera

      0 0
    • matra  

      Hm tak ja taky musim hlasovat pro puvodniho lestenyho Zaskara (a jeho titanovyho brachu Xizanga), zluta Judy, jej to byly casy, muj prvni bajk byl diky tomu kopie GT vod Barese.. 

      0 0
      • náčelník  

        Jen pro upřesnění – nebyl leštěnej, ale kuličkovanej.

        0 0
        • matra  

          jen pro jeste veci upresneni – lestenej kulickama (ball burnished)..;)

          0 0
          • náčelník  

            Mně se ten anglický termín moc nelíbí. Leštění si představuji např. plstěným kotoučem. Kuličky tu povrchovou vrstvu vyťukají. Ale žádný velký odborník na technologii nejsem :)

            0 0
          • Tomcat  

            Taky bych to nenazval bych to leštění.

            Protože to je podle mne nejemnější vatrianta povrchového obrábění, kde materiál mikroskopicky ubívá a plocha se vyhlasuje – leští .

            Tohle je povrchové zhutnění, jistá varianta „kování materiálu“

            0 0
          • Tomcat  

            Taky bych to nenazval bych to leštění.

            Protože to je podle mne nejemnější vatrianta povrchového obrábění, kde materiál mikroskopicky ubívá a plocha se vyhlasuje – leští .

            Tohle je povrchové zhutnění, jistá varianta „kování materiálu“

            0 0
            • matra  

              twoe lidi, ball burnished je ofico GT vyraz pro tuhle povrchovou upravu, co zas blbnete? sice ty bys to nenezval lestenim/burnishe­nim, ale je to bezne uzivanej obrat prave napr. v souvislosti se Zaskarem, kazdej hned chape vo co de a nemusi bejt metalurg z NASA.

               
              0 0
              • Tomcat  

                jaký co blbnem? Je to „drobnej“ rozdíl protože leštění naopak materiál nemusí zpevnit vůbec , třeba naopek pokud se to zahřeje i zhoršit.

                A zase naopak, pokud budu něco takovýhodle aplikovat jinde nemusí bejt výsledek leklej.

                 

                Prostě jejich speš povrchová úprava prochu převedená do slovov marketingu.

                 
                0 0
                • matra  

                  Dobry, ale proc kvuli tomu argumentujes se mnou? Ty se furt snazis vysvetlit, jaky vlastnosti ziska material, pritom debata neni vo materialu, ale o oznaceni povrchovy upravy, zjednodusene barvy. Tzn abych vedel, esli je ram cervenej, modrej nebo tzv ball burnished, cili kulickove lestenej nebo lesklej jak koule, to nevim. 

                  Ale mas dva body, jeden pac vod priste budu rikat, ze Zaskar neni lestenej ale povrchove zhutnenej a nebudu pouzivat zavedeny pojmy a druhej za to, ze si me zase spolehlive dostal z B-F. Kvuli lidem jako ty sem fak uz nakukuju jen sporadicky, pac puvodne sem sem chtel napsat jednu vetu, ale ty zacnes michat jabka z hruskama a misto toho abych si to uzil, tady debatuju vo hovne.

                  0 0
                • Nimrod  

                  tak abychom víc psali o hovnech, tak leštění taky pomáhá pevnosti, protože se odstraní vrypy, který oslabují materiál… ale minimálně, má to asi stejnej efekt, jako to opískování :-)

                  0 0
    • baboon  

      Abych taky odpověděl na základní otázku..:) Asi Nikolai..Asi to není v pravém smyslu kultovka,její kořeny nejsou nijak závratně hluboko,ale líbí se mi jejich zajímavej přístup k věci a strojní zpracování.:)

      0 0
    • kolda  

      me se libi ty stary klasicky HT cannony s fatty. a samozrejme kleiny, to jsou nadherny kola.

      a do tretice Rocky Mountain, Vertex Team bych si nechal libit..

      0 0
      • přišlapávač  

        pro mě kultovní Cannon :-)

        0 0
        • kolda  

          ten je taky moc peknej. ale u me vede klasicky design Volvo Cannondale – modrozlutej. ale to je dost zpatky do minulosti:)

          0 0
        • Tomcat  

          Pro mně jsou kultovní kanony jen dva DH SuperV na kterém jezdila Missy Giove a XC Cannon na kterým jezdil indián Tinker Juarez

          0 0
    • kali222  

      nikdo nezminil treba brodie : ) voodoo :)

      0 0
    • kudlanka32  

      Fat Chance, Yeti, DEAN…jeste neco by se naslo jako GT STS-1 :)

      Vysvetleni je jednoduchy skvely kola (pohoda, down, XC) a zcela mimo moje moznosti…

      0 0
      • poiko  

        ten dean je super, pak ještě mi přijde do týhle katagerie zařaditelná jedna italská značka-Paduano?

        0 0
    • macina  

      Zdravím všechny,

      pro mě je kultovka německý VOTEC, kterého jsem letos v červenci pořídil.

      Čau Martin.

       
      0 0
    • Archer  

      Turner, Ellsworth, Maverick

      0 0
    • speedy gonzales  

      nekolikrat tu zaznel fat chance.

      pak ale existuje jeste varianta kdy na kultovnim kole jede kultovni osoba – kdo potkal Mifu, tak vi o cem mluvim:-)))

      0 0
    • prodi  

      klasický HT od Cannonu s headshokem v červený barvě se žlutými nápisy :)

      0 0
    • Pebe  

      Independent fabrication, Salsa, On-one apod.

      0 0
    • Raider  

      Marvie

      0 0
    • cicmunda  

      Paul

      0 0
    • Smazaný účet  

      Pro mě určitě Hot Chily , Yeti , Cannondale , Storch , Klein , Maverick , Morati zkrátka kola která si pamatuju ze svého dětství jako převratná,geni­alní,užasná a krásně jednoduchá.Nezáleží natom jak jsou natom dneska ,pro mě jsou kultovní tím jaké byly…

      0 0
    • jakub  

      drive RB, tedkom uz bych se bal nazvat to kultovkou co treba MARIN

      0 0
    • treatt  

      Sorry, po vcerejsku si nemuzu pomoct :)

       

      IRON MAIDEN!

      0 0
      • kudlanka32  

        jo tak to je opravdu stara kultovka…jen nevim esli stara nebo zastarala :-P

        0 0
        • majky123  

          Dříve sem měl rád : Fat Chance, Rocky Mountain, DeKerf, Mantis, McMahon, Curtlo, Deen, Mountain Goat, Ibis, Salsa, Bergwerk, Hot Chilli, Scapin, Brodie

          Nikdy to nebyly: Canonndale, Specialized, Klein  a pod, asi kvůli tomu jaké se z toho u nás dělalo tenkrát hogofogo…Napřed byl kanon, pak klein, pak spešl, dycky takovy vlny

          Dnes: Merlin, Litespeed, Seven Cycles, Tomac,  Nicolai, Ellsworth

          Moc jich do dnešní doby nevydrželo, ale třeba Serotta, Turner, Ibis fungujou dál. Prej jede dále i De Kerf !!!!!!! Svářeč, co odešel kdysi od Rocky Mountain.

          Asi záleží v jaké člověk žil době a jaká kola mu přirostla k srdci. Taky jakej měl tenkrát přehled, pže u nás se kultovky tvořily dost uměle, viz třeba ten kanon a klein.

            
          0 0
          • majky123  

            Eště otázka proč…protože si je pamatuju jako snový předražený biky o kterých jsem snil a jezdil na Giantu s výbavou 300 LX koupeného v cyklocentru u smila z druhy ruky v roce 90. :)

            Proto nebude třeba pro mě kultovka RB, pže pamatuju první RB, i když jsou dneska super, Kangarůů a šicí stroje no hrůza a podobně :)

            0 0
    • Honza729  

      Pro kazdyho, komu bylo v roce 89 aspon 18 je kultovka samozrejme Favorit s beranama, petikoleckem, dvojtacem, zavodnima brzdama, vole, galuskama a pocitadlem kilometru na rychloupinacich.

      Kdokoliv rekne neco jinyho, nevi o cem mluvi :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.