• hannawald

    Ahoj,

    hledám zapletená plášťová kola pro upgrade kol na GT Grade (enduro silnička). V základu jsou tam slušné ráfky No Tubes Grail, ale jinak ty kola váží hodně přes 2kg. Rád bych je vylepšil..podmínkou je 15mm přední náboj, QRx135 zadní náboj na 11 rychlostní shimano a ideálně ještě centerlock. Koupit to po dílech a nechat zaplést je tedy těžké, vhodné náboje jsou zatím drahé..

    Novatec dělá cyklokrosová kola CXD: http://novatecusa.net/project/cxd/

    Cena 12tis, udávaná váha pod 1500g – kolik je z toho ráfek nevím. Lehké jsou i díky užšímu (17mm vnitřní šířka) a nižšímu ráfku (23,4) a šetří se i na drátech – 20 přední a 24 zadní. Podle recenze by ale měla být tuhost v pořádku. http://road.cc/…her-wheelset (mám 80kg) Škoda, že nejsou na center lock – bude se muset obejít bez ice tech kotoučů, nevím zda je to pro silniční diskové brzdy podstatné…

    Anebo přemýšlím připlatit pár tisíc za nějakou poloznačkovou čínu – při podobné váze bude mít karbon vyšší profil – 40mm, lépe to bude vypadat, ale nevím, zda to i k něčemu bude, jestli mám šanci nějaký rozdíl poznat…

    Pak je ještě třeba DT Spline 23 db, 1620g, 460g ráfek nebo HUNT 4Season Disc – podobná váha – ale to mám ve stejné kategorii jako Novatec…

    Silnice mě chytla letos, do teď jsem jezdil mtb. Jezdím víkendově, vyjížďky kolem 100km, okolí Prahy – do Krkonoš na větší kopce se dostanu jednou měsíčně.

    Díky za tipy, jak se rozhodnout.

    Hlavně řeším: je potřeba na silniční diskové brzdy kotouče s lepším odvodem tepla a la ice tech? (asi Hope..)

    Má smysl pro sólo jízdu vyšší profil ráfku kola nebo se na to vykašlat, něco ušetřit a koupit ty Novatecy?

    0 0
    • madik  

      A problém je myslíš hlavně v těch nábojích, že přidávají hmotnost? Dá se dohledat rozdíl mezi Formula náboji a třeba tím Novatecem?

      Grade Carbon 105 váží v L cca 9.5 kg. Není to zrovna lehké kola, ale když ušetříš na kolech 500g, tak bude stále na cca 9kg, jestli to stojí za to :)

      0 0
    • Tina  

      Ak by si mal záujem, môžem ti predať moje diskové záplety. Náby Novatec 11speed orech. 24 aero drátov, plášťové carbonové ráfky 38mm vysoké a 25mm široké. Váha 1.537g. Jazdené túto sezónu.

      Kotúče používam Hope 140mm.

      0 0
    • Hnoj  

      A co přeplet GRAIL ráfků třeba na DT350 + CX Ray? Mohl bys zachovat kotouče, měl bys super kvalitní náby a celý ty kola by byly dost tuhý…

      0 0
      • krabica  

        Viděl bych to stejně a mám to tak i v plánu…

        0 0
      • hannawald  

        jenze silnicni 350 budou stat 6tis, draty 3tis, prace…a jsem na cene blizici se tem Novatecum, pricemz na jejich vahu se nedostanu..Novatec je urceny pro cyklokros, neco by to vydrzet melo..

        Snad by to davalo smysl, pokud by byly silnicni centerlock Novatec naboje pro 15mm osu predek, QR zadek..oni se delaj, jedna taiwanska firma je nabizela, ale cena nebyla nej… nejspis se nedovazi..

        0 0
        • ZbynekN  

          Silniční 350? Já jsem před časem posílal dotaz na GT a psali mi, že tam jsou bajkové náboje

          0 0
          • hannawald  

            Musi tam byt 11rychlostni silnicni kazeta. U DT neni orech tak univerzalni, aby to pobral vse..

            0 0
          • krabica  

            Na Grade jsou bikové náboje, ale u varianty 105 a výš je silniční kazeta na Shimano 11s.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Jestli spíš nejsi adept na „klasickou“ silničku? :)

      0 0
      • madik  

        Na disky se dobře zvyká a pak už není moc cesty zpět :) Kolo jsem testoval a krásně se dá s tím dobrzdit i při horním držení jen za vršek pák. Když se brzdí s dolním držením, tak je to jak horák :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Mám Grade na mech. Bengalech a dávkovatelnost ráfkových brzd 105 mi přišla lepší. Nehledě na celkovou hmotnost „hybrid“ vs. „žiletka“…

          0 0
      • hannawald  

        :) to bych mel vyrazne jednodussi…ale sem tam to striham i po polnackach, k cemuz me nuti i kamosi s horakama, ktery obcas se mnou vyrazi..

        0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pán z Dubu  

      Jsou to CX kola na CX gumy a tlaky. Co chceš vozit za pláště a jaký tlaky foukat – aby to ráfky snesly.

      0 0
      • hannawald  

        to je ok, snesou 8 bar, ja foukam sest. Bezduse jsem na silnici jeste nezkousel..

        ja vozim gumy 28mm. Nemaji nijak extra siroky rafek – vnitrni sirka 17mm, to by mela byt ok kombinace..

        0 0
        • Pán z Dubu  

          U nějakého výrobce (precizního v popisu) ráfků jsem četl max. foukací tlaky a pro týž ráfek max. hodnota klesala se zmenšující se šířkou pláště. Proto jsem poukazoval na šířku i tlak.

          Poměr šířky ráfku a gumy je OK. 28 mm pláště se přece vozí i na silničních 14 mm ráfcích.

          0 0
    • Hnoj  

      Inu, ano. Není to nejlevnější řešení. ALE !

      Náboje DT Swiss nemůžeš vůbec s kvalitou Novatec srovnávat. Grail bude na 32/32 drátech ? Tedy budou kola mnohem tužší = lépe pojedou… A budeš moct použít stávající kotouče…

      0 0
    • jecnak  

      Jezdim jak klasickou aerosilnicku s vysokymi rafky, tak kotoucovou CX na terennich a silnicnich kolech. Vyssi rafky cca od 40mm jsou znatelne ve vyssich rychlostech a v protivetru pripadne pri vhodne bocnim vetru – jedou rychleji. Je potreba pocitat i s vyssi citlivosti na bocni vitr, ale neni to nic hrozneho. Ze zkusenosti s vysokymi rafky bych u kotoucu sel urcite do karbon rafku, ktere muzou byt jak lehke, tak i vysoke, coz se u duralu vylucuje. Pak uz si jen rozhodni, jestli vezmes galusky a nebo plaste a kdyz plaste, tak jestli bezduse a nebo duse.

      JInak 24 dratu je na kotoucovou CX zcela dostatecny pocet. Novatec dela i takove naby v tomhle vrtani, takze bys je mohl zaplest na nejake sve rafky.

      0 0
      • hannawald  

        v pripade galusek by to asi bylo jednodussi, je i vetsi vyber, ale s tim nemam zadnou zkusenost..proto se priklanim k plastovym, casem bezduse, kde to mam osahane a vim co a jak pri defektu…

        0 0
      • Hnoj  

        Dovolím si polemizovat s názorem, že 24 drátů je dostatečný počet. Jsem minimálně pro 28, ideálně 32ks…

        0 0
        • hannawald  

          Casto vidam kombinaci 24 vepredu, 28 vzadu..jinak GT tam dava 28 dratu vepredu i vzadu.

          0 0
        • jecnak  

          Na cem tvoje polemika stoji? Ja jen ze jsem uz na cx s 24 draty najel celkem dost a problemy nebyly zadne i pres to, ze na nem radim uplne stejne jak na biku.

          0 0
          • Hnoj  

            Na spustě rozesraných výpletů především od firmy ROVAL, které tu potkávám mnohem častěji, než bych chtěl :-/

            Nikdy jsem nejezdil takhle málo drátů, ale reálně vidím, že kola s malým počtem drátů se mi v servisu objevují mnohem častěji, než klasiky. Náhoda?

            0 0
            • jecnak  

              Jestli myslis ROVALy od firmy Specialized, ktere mivaji 28/32d, tak je to mozna temi kombinacemi radial + krizeny. Kazdopadne 24+24 der nabizi na CX spousta firem a funguje to bez potizi.

              0 0
              • Brus  

                já mám ty výše zmíněné novatec CXD asi rok a něco, pár CX závodů jsem s tím jel, v zimě jsem na tom jezdil docela hodně a drží (zatím bezproblémů) – těch drátu tam fakt moc není (20,24) :-) je škoda, že ty náboje nejdou použít i pro pevnou osu. mám je radši než DT swiss R23db, těch 200g poznám.

                0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Bat_CB  

      Co toto? Redukci DT Swiss na rychloupinak kdyztak mam…

      http://www.cyklobazar.cz/…24-spline-db

      Prodejce spolehlivy, nekolikrat jsem od nej bral (i kola).

      0 0
    • milan.v  

      Využiji tohoto vlákna – mám před sebou nákup nových zapletených kol na pláště, rychloupínáky a poprosím poradit.

      Co byste pořídili za disková kola v ceně do 20ti tis.? Příp. v odůvodněných případech jsem ochotný přemýšlet o ceně něco málo vyšší.

      Mám za sebou první rok na žiletce, jezdím pro radost, žádné dardy, ale chci si pořádně zajezdit, když už na ni sednu a nejedu na fullu…

      0 0
      • jecnak  

        Tohle jsou fajn kola. LTR ráfky a kvalitní náby. Pokud bys chtěl něco pravdu kvalitativně výš, musíš do karbon ráfků.

        0 0
        • milan.v  

          Díky za tip, je mi jasné, že hliníkové nebudou nikdy jako karbonové, to už jsem stačil poznat na biku.

          Rád bych se posunul výš, ale nechci si teď rovnou kupovat FFWD, ZIPPy, to asi přijde až někdy v budoucnu.

          Chci kola, na kterých něco odjezdím, pak nich udělám, řekněme, zimní.

          Co tyhle Vision?

          0 0
          • jecnak  

            Oboje DTcka, co jsme ti to postovali, jsou vyborna spolehliva kola. Visiony jsem nejezdil, tak nedokazu soudit.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Zdravím, vytáhnu téma. Má někdo tip na obstojná hliníková kola střední třídy ( třeba 10–15K) pro kotoučové brzdy? Pod pojmem obstojná si představuji alespoň trochu lehké, ráfek 23–30mm a nemusí to mít milion „špic“. Měla by být pevná do záběru pro 65kg jezdce, plánovaný terén je asfalt/horší asfalt/ občasné šotolinové uježděné úseky.

      Momentálně na kole jsou DT swiss R24, ta pracují celkem uspokojivě, nicméně hmotnost 1810g se mi nelíbí, vzhledem k tomu, že předtím jsem na ráfkových brzdách vozil FR3 (1590g) a FR Zero (1520) a zbytek kola je taky není těžítko. Zatím jsem nalezl několik variant:

      1. DT R23 DB – reálná váha 1695g, velmi krásná kola, dobré recence, ale má to cenu kvůli úspoře 120g?
      2. kola DT z Bikepart.cz – ráfky R460, náby DT 350, 24 drátů – 1570g. To by šlo. Náby prý super, jen angláni v recenzích psali cosi o kulatosti ráfku a nepochopil jsem, co tím básníci chtěli říct…
      3. Fulcrum Zero DB – novinka 2018, váha 1590g. Bylo by to fajn, ráfkovou verzi jsem vozil a byl naprosto spokojený, ale pokud mají stát 26K, tak sorry jako… To když už, tak karbony.

      Kupoval někdo na bikepart.cz tato kola a mohl k nim něco napsat? https://www.bikepart.cz/…htpull-1570g

      0 0
    • Alojz29  

      Ahoj. Úplně neplánovaně jsem si pořídil bazarovou silničku, za dobrý peníz. Chtěl bych na ní pořídit nějaký lepší záplety. Moje představa je vejít se do 10tis, i tak to téměř zdvojnásobý investici do kola. Jsou tam disk brzdy,11sp, a já vypadám jako chlap a né blecha. Koukal jsem na aksia, ty jsou asi nejrozšířenější ale nějaké alternativy?

      0 0
      • roupik  

        DT Swiss E1800 disc jsem vozil a subjektivně jely líp jak Aksia, spolehlivost taky no problem

        0 0
        • Alojz29  

          Předběžně jsem to prohnal Googlem, ale vypadá to, že možná bude lehce problém s dostupností.

          0 0
        • Alojz29  

          Tak už jsem asi pro ně rozhodlej, na bikediscountu je mají za necelých 300e. Ještě nevím jestli 23 nebo 32mm? Pak jsem narazil ještě na Fulcrum racing 4, ty jsou na tom jak ve srovnání s těmi DT, neporadí někdo?

          0 0
          • Maka123  

            32

            0 0
          • milan.v  

            Vyšší kola budou lepší pro roviny a rychlejší úseky, navíc to není žádný extrém pro kopcovitější části, vzal bych 32mm.

            Po zkušenostech s 23mm na zimáku už bych šel i na něm do vyšších kol, ta setrvačnost u vyšších je nakažlivá, ani u 50mm necítím handicap ve stoupáních…

            0 0
            • Alojz29  

              No myslel jsem si. Jde mi hlavně o tuhost, takže vyšší = lepší.

              0 0
      • milan.v  

        Přesně, DT Swiss.

        0 0
      • Alojz29  

        Tak jsem narazil tady na fóru na dobrou nabídku, krátce používaných – vypadají netknutě, na DT Swiss 1800 23. Po týdnu ježdění, jsem z nich nadšen, splňují přesně to co jsem chtěl. Rozdíl oproti starším ksyriím co jsem měl na předchozím kole, i proti základním Shimanům co byly na současným kole je hodně znát, převážně v záběru do kopce. Děkuji tedy za správné nasměrování.

        0 0
    • Kiny  

      Ahojte, hladam nahradu za kolesa DT Swiss E 1800 23, ktore su po pade KO. Mam 90kg, hladam unvierzalne kolesa na jazdenie po rovine aj do kopcov, cenovy limit okolo 10tis. CZK resp 400 EUR. Chcel by som sirsie rafiky, aspon 19mm vnutri. Aktualne kolesa mi vyhovovali, jediny nedostatok bol suchanie prednej brzdy pri jazde zo sedla do kopca.

      Zatial mam v uzsom vybere, ktore budu najlepsia volba? Ma vobec zmysel riesit +/- 100–200g v tejto cenovej relacii alebo to bude vsetko takmer totozne?:

      0 0
      • roupik  

        Doporučuji Panchowheels z bikepart.cz, mám je už přes rok a super, mám kolem metráku a drží parádně, ale vozím pláště min. 28mm, předtím jsem měl taky DT E1800

        0 0
      • kubad  

        Kup nové ráfky a nech je zaplést na náboje z těch kol co mas

        0 0
        • tomcat5  

          Existuje něco jako tabulka hmotností ráfků a plášťů?

          Žiji v kopcích a chci si na své 105 kové náby s 24 dráty naplést něco lehkého.

          0 0
          • kubad  

            Tabulka asi ne. Ale výrobce tyto údaje uvádí

            0 0
          • McBlacky  

            Nemam prachy – vybiram LB, EIE, Nextie

            Mam prachy – dt, syncros,

            Mam ***** prachy – enve, ax, mcfk

            V hliniku pak:

            Remerx rapid jsko nejlehci levnej

            Dt, ztr jako drazsi

            ***** drahej hlinik neni

            0 0
            • Cavendish  

              Rapid s jeho 560g moc lehký není

              0 0
              • McBlacky  

                Tak je to jinej Remerx, Alcyon nebo tak neco mozna?

                Uz to prave nesleduju tolik :/

                0 0
                • Cavendish  

                  Alcyon má 460g :) to už je lepší. DT R460 má cca 465g

                  0 0
                  • milmat  

                    Alcyon mám jako náhradu za ráfek na starých Mavik Aksium. Lehký celkem je, ale není vhodný na TL použití. Jinak OK.

                    0 0
      • Tuplak  

        Ahoj, po přechodu na karbonové kola mi zůstaly původní DT Swiss E 1800, výška ráfku 32 mm, vnitřní šířka 20 mm. Ježděné jednu sezónu. Pokud budeš mít zájem, tak mi napiš SZ.

        0 0
    • HoF  

      Ahoj, chci se zeptat na tipy co by se dalo vymyslet za karbonové výplety pro přítelkyni na diskovou silnici s pevnýma osama. Rozmezí 20–30 tis. (spíš k těm 20 tis ideál) výška ráfků 38–42mm max. Díky

      0 0
    • Kiny  

      Hovoria vam nieco kolesa VEL? Karbonovy vyplet za zhruba 500 Eur alebo 12 tis. CZK je takmer na cene kvalitneho hlinika. Okrem jednej recenzie som nasiel jedine ze naboje robi Nukeproof, inak nic https://www.sigmasports.com/…heelset/QS28?n=5

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.