Ahoj všem, nemáte někdo typ na silničku osazenou 1×13 sram xlpr sadou?
Ahoj všem, nemáte někdo typ na silničku osazenou 1×13 sram xlpr sadou?
Cervelo S5 a R5
https://www.cervelo.com/…S/bikes/road
Silničních kol s UDH kompatibilitou zatím moc nebude, jsem zvědavý co ostatní poradí.
Nakonec bude možná nejschůdnější cesta závodní gravel typu Canyon Grail nebo BMC Kaius a vyměnit pláště.
Tak silniční sady jsou pořád na klasiku. A pobere kazetu max 36zubu.
Jen XPLR tedy gravel je na UDH
Xplr 1×13 10–46 se už objevilo na silničních závodech. Předpokládám, že tazateli jde o tenhle setup.
jasan ja je že je to gravel sada, že to na silnici bude spíš okrajově, a u silničních rámů bude přechod na UDH pomalejší
Přesně
For fun :)
Jaký na to máš rozpočet?
Je cesta gravel biku možná nebo ne? Koneckonců Imro letos jezdí na gravelu místo silnice.
Nejlevněji cesta by mohlo být Cube Nuroad za 87k https://www.cube.eu/…cross/130350
Ne, gravela ne, už jednoho mám. Chci vyměnit stávající silničku. Rozpočet mám asi tak 150 tisíc, ale zatím jsem na nic nenarazil.
Hmm
První problém je vůbec najít UDH compatible road frame, tady je seznam https://bikefinder.sram.com/?…
Z toho by se dalo vyjít. Základní specifikace nového Synapse stojí dle ofiko webu 88k. Nebyla by cesta, koupit tohle a přestavět to?
https://www.cannondalebikes.cz/…on-5-c12085u
Nebo Madona gen 8 začíná na 80k
https://www.trekbikes.com/…7653/5337896
Varianta s MMR by byla předpokládám nejvýhodnější
je to moc brzdo, Sram to teprve letos představil, a do silniček to polezte pomalu – není důvod
ja uz mam udh road ram z ciny:)
Také tak. Na TT bych tu třináctku i vyzkoušel. Na klasickou silničku ale určitě ne. Bydlím na Křivoklátsku a tu malou placku tady potřebuji.
a jakej jezdis rozsah? Ja na silnici nejezdim ale kdyz si spocitam treba 46–33/10–33 tak je to 459% coz je to samy jako red xplr.....
48–35/10–28
Bydlim v Polabí a malou skoro nepoužívám.
Tak to ti stačí koupit jednoplackové kliky, sundat přesmyk a dozadu dát kazetu 10–36 zubů. Přehazku nemusíš měnit. Nejlehčí převod 48/36 bude odpovídat přibližně 35/26, tedy aktuálně tvému druhému nejlehčímu převodu.
A myslíš, že by šlo z těch klik jen sundat převodníky a vyměnit je za jedno-převodník?
co je to za kliky :D ?
SRAM Force AXS Powermeter, ta předchozí generace.
ta má sundávací spider, 3 nebo 8 šroubů, podle stáří
ideálně koupíš jen 1× DM převodník, vypadá to líp počet zubů je na tobě, origo Sram, nebo od jiných je toho dost,. klidně Ali expres funguje to taky
Díky
Tady je má kamoš s Garbaruk převodníkem sice gravel, ale jde o vzhled :D
Kdyby náhodou, mám skoro nové 46 a 44z převodníky Sram Road a jeden Carbon-Ti 44z.
vozil sem 1×12 RED s 10–36 kazetou 1×12 a naprosto v pohodě
Na silnici jde jak o rozsah, tak o odstupňování s ohledem na optimální kadenci. Ta optimální kadence je velmi důležitá a pro mě zásadní. Velké skoky na kazetě tohle neumožnuje. Alespoň tedy pro mě. Na té časovce, když časem udělají menší kazetu, by to ještě mohlo fungovat, ale na kole do kopců, do sjezdů a na tempařinu, to pro mě bude vždycky kompromis a ten já rozhodně na jednici nechci.
Převodník vozím 50/37 a vzadu 10/33
jasny, jen jsem se ptal…
Pod to bych se podepsal! (52/36 × 11–32) a stejně mě tam jeden skok sere :-).
Rozsah 10–46 u 13-sped je obří, s převodníkem 48 zubů odpovídá dvojplacce 53/39×11–37. To musí stačit v pohodě i do Alp.
Souhlas. Mně ten rozsah přijde až moc. 10–42 popříp. 10–44 stačí. A to je jsou přesně 12s kazety, jak píše Kubad níže.
Mě právě nejde jen o rozsah, ten je naprosto v pořádku.
ja si myslim ze je, u hobbikov to staci na 1×13 uz dnes a profikom v pripade potreby vymenia len prednu pilu. pripadne pred kopcom presadnu na iny bike. som toho nazoru ze nad presmykom sa aj na silnickach zmraka.
V tom se neshodneme, ale uvidíme časem. Třeba máš pravdu.
iste, to odstupnovanie je hrubsie, tak mozno bude 1×14 a to uz bude OK :-). za mna je proste presmyk najotravnejsi komponent na biku.
U Sramu určitě. To je taková pudová záležitost. Buď to pude a nebo to spadne:( U silničního Shimana komponent k nezaplacení.
A hlavně nutnost řadit postupně a ne současně smyk se šaltrem je protivná.
Tak mně by stačil jen rám, kolo bych si postavil sám.
Nákup samotného rámu bude nevýhodný, teda pokud se nebavíme o rámu z Aliexpressu.
Ta přestavba, za tebe nedává smysl?
??
edit: ale ako bez srandy, tiez pomaly rozmyslam nad novou silnickou a viac menej som rozhodnuty, ze to ua bude bez presmyku, asi este rok dva pockam, na to moje smrdlanie je to este drahe.
Mají tam blbě nastavený default image. Lepší?
Akorát tohle vypadá spíš na gravela ;)
A musí to být Sram? 1×13 se dá postavit i na SR WRLS s normální patkou a je poměrně velká šance, že Dura bude taky ? x13.
Musí, jsem už na něj zvyklej.
A je vůbec nutno mít 1×13? Hodně si omezíš výběr mezi silničkama a vlastně tím nic nezískáš
Neni ale zbavit sa presmyku je hodne lakave, imho to bude za dva roky standart
imho to nebyl problém už jako 1×12
jo, len to na echt silnicky nikto nedaval, ja som to myslel tak ze za dva roky to bude aj na cestakoch standart.
1×neco je sexy, presmyk je zkratka hnusnej, ale clovek musi mit nohy :) neni dulezity jak to jezdi, ale jak to vypada :)
1× něco je možná pro někoho sexy, ale jednoznačně souhlasím s tím, co psal DaD. U 1× platí, že čím větší rozsah, tím větší skok mezi převody. Z mého pohledu je to nepohodlné. Když vezmu to, že u 2× XX mám od nejmenších pastorků zuby na prvních pěti nebo šesti pastorkách přechod po jednom zubu, tohle mi 1× prostě neumožní. Operovat jenom rozsahem je za mě polovičaté hodnocení.
Přesně tak.
Jasne, je to desne individualni. Ja jsem pokusne zjistit, ze mi vlastne GRX 1×12 vyhovuje.
Ale Ekar by pro mne byl jeste lepsi: 10–11–12–13–14–15–17–19–22–26–32–39–44
je to tak, borci, ty skoky mezi převody sem opomněl – sorry. good point
Nejen skoky, ale zatímco na 2×12 jezdíš většinu času velkou a k tomu něco z půlky kazety, tak na 1×12(3) vytrvale drbeš pár spodních pastorků, přičemž Sram kazety nejsou zboží za úplně pár kaček.
Klasika silniční Sram je 48/35×10–36, pokud dáš jen jednoplacku 48×10–36, tak brousíš většinu času úplně stejné pastorky jako u dvojplacky, to dá rozum.
A do kopce tlačíš?
48/36 je lehčí než 34/25, což na běžné kopce úplně v pohodě stačí.
Na 1×13 jezdis to samy protoze mas stejny velky prevodnik:-))
Jo, hned bych to bral, jen me zajima vydrz tehle sestavy 1×13 a ztraty kvuli krizeni retezu. Bude to muset nekdo otestovat.
Ztráty při křížení řetězu neřeší ani profíci, kteří běžně točí s dvojplackou velká-velká, kde se řetěz kříží ještě více než u jednoplacky.
Asi to ti profíci na chvilku neřeší, taky jezdím občas neekonomicky velká-velká a malá-malá. Teď často vidím 12s sestavy jak hoblují 3 nejmenší pastorky :) Silničku a gravel nechám 8–10s s 2×, městský stroj zůstane 54/16 do 22 pevných. Ale vývoj půjde dál. Nejspíš přípomocný motorek do každého kola, aby vyrovnával skoky o 2 a více zubů mezi převody, bez toho se přece nedá jezdit. Elektrika na všechno, aby to kromě odborného servisu nikdo nedokázal opravit a seřídit. Zůstanu raději u singlespeedu a vintážnní závodní silničky. Nedávno jsem ji vytáhnul, jedu kolem cigána, co kope přípojku pro optiku. Otočí se, lopata v ruce, ale nevypadá, že by mě jí praštil. Stojí tam a hledí na mě. Dobře tak mě býlýho pleskne lopatou. Dojíždím k té díře, kterou měl vykopat, všechno v pořádku. A on říká něco jako: „To je kolo, co jste jezdil, když jste byl mladý.“… Třeba to byl zapálený cyklista, nebo tak něco, chvilku trvalo než jsem tomu porozuměl a pak jel dál.