• Cochty

    Ahoj všem, nemáte někdo typ na silničku osazenou 1×13 sram xlpr sadou?

    0 0
    • squalo  

      Cervelo S5 a R5

      https://www.cervelo.com/…S/bikes/road

      Silničních kol s UDH kompatibilitou zatím moc nebude, jsem zvědavý co ostatní poradí.

      Nakonec bude možná nejschůdnější cesta závodní gravel typu Canyon Grail nebo BMC Kaius a vyměnit pláště.

      0 0
      • kubad  

        Tak silniční sady jsou pořád na klasiku. A pobere kazetu max 36zubu.

        Jen XPLR tedy gravel je na UDH

        0 0
        • squalo  

          Xplr 1×13 10–46 se už objevilo na silničních závodech. Předpokládám, že tazateli jde o tenhle setup.

          https://www.cyclingnews.com/…ing-weekend/

          0 0
          • kubad  

            jasan ja je že je to gravel sada, že to na silnici bude spíš okrajově, a u silničních rámů bude přechod na UDH pomalejší

            0 0
          • Cochty  

            Přesně

            0 0
            • squalo  

              For fun :)

              Jaký na to máš rozpočet?

              Je cesta gravel biku možná nebo ne? Koneckonců Imro letos jezdí na gravelu místo silnice.

              Nejlevněji cesta by mohlo být Cube Nuroad za 87k https://www.cube.eu/…cross/130350

              0 1
              • Cochty  

                Ne, gravela ne, už jednoho mám. Chci vyměnit stávající silničku. Rozpočet mám asi tak 150 tisíc, ale zatím jsem na nic nenarazil.

                0 0
                • squalo  

                  Hmm

                  První problém je vůbec najít UDH compatible road frame, tady je seznam https://bikefinder.sram.com/?…

                  Z toho by se dalo vyjít. Základní specifikace nového Synapse stojí dle ofiko webu 88k. Nebyla by cesta, koupit tohle a přestavět to?

                  https://www.cannondalebikes.cz/…on-5-c12085u

                  Nebo Madona gen 8 začíná na 80k

                  https://www.trekbikes.com/…7653/5337896

                  Varianta s MMR by byla předpokládám nejvýhodnější

                  0 0
                  • kubad  

                    je to moc brzdo, Sram to teprve letos představil, a do silniček to polezte pomalu – není důvod

                    0 0
                    • embi  

                      ja uz mam udh road ram z ciny:)

                      1 0
                      • DaD  

                        Také tak. Na TT bych tu třináctku i vyzkoušel. Na klasickou silničku ale určitě ne. Bydlím na Křivoklátsku a tu malou placku tady potřebuji.

                        0 0
                        • samorost-sazavsky  

                          a jakej jezdis rozsah? Ja na silnici nejezdim ale kdyz si spocitam treba 46–33/10–33 tak je to 459% coz je to samy jako red xplr.....

                          0 0
                          • Cochty  

                            48–35/10–28

                            Bydlim v Polabí a malou skoro nepoužívám.

                            0 0
                            • Singlespeed  

                              Tak to ti stačí koupit jednoplackové kliky, sundat přesmyk a dozadu dát kazetu 10–36 zubů. Přehazku nemusíš měnit. Nejlehčí převod 48/36 bude odpovídat přibližně 35/26, tedy aktuálně tvému druhému nejlehčímu převodu.

                              0 0
                              • Cochty  

                                A myslíš, že by šlo z těch klik jen sundat převodníky a vyměnit je za jedno-převodník?

                                0 0
                                • kubad  

                                  co je to za kliky :D ?

                                  0 0
                                  • Cochty  

                                    SRAM Force AXS Powermeter, ta předchozí generace.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      ta má sundávací spider, 3 nebo 8 šroubů, podle stáří

                                      ideálně koupíš jen 1× DM převodník, vypadá to líp počet zubů je na tobě, origo Sram, nebo od jiných je toho dost,. klidně Ali expres funguje to taky

                                      0 0
                            • kubad  

                              vozil sem 1×12 RED s 10–36 kazetou 1×12 a naprosto v pohodě

                              1 0
                          • DaD  

                            Na silnici jde jak o rozsah, tak o odstupňování s ohledem na optimální kadenci. Ta optimální kadence je velmi důležitá a pro mě zásadní. Velké skoky na kazetě tohle neumožnuje. Alespoň tedy pro mě. Na té časovce, když časem udělají menší kazetu, by to ještě mohlo fungovat, ale na kole do kopců, do sjezdů a na tempařinu, to pro mě bude vždycky kompromis a ten já rozhodně na jednici nechci.

                            Převodník vozím 50/37 a vzadu 10/33

                            4 0
                        • Singlespeed  

                          Rozsah 10–46 u 13-sped je obří, s převodníkem 48 zubů odpovídá dvojplacce 53/39×11–37. To musí stačit v pohodě i do Alp.

                          0 2
                          • easyrider  

                            Souhlas. Mně ten rozsah přijde až moc. 10–42 popříp. 10–44 stačí. A to je jsou přesně 12s kazety, jak píše Kubad níže.

                            1 0
                          • DaD  

                            Mě právě nejde jen o rozsah, ten je naprosto v pořádku.

                            0 0
                    • ememem1  

                      ja si myslim ze je, u hobbikov to staci na 1×13 uz dnes a profikom v pripade potreby vymenia len prednu pilu. pripadne pred kopcom presadnu na iny bike. som toho nazoru ze nad presmykom sa aj na silnickach zmraka.

                      0 0
                      • DaD  

                        V tom se neshodneme, ale uvidíme časem. Třeba máš pravdu.

                        0 0
                        • ememem1  

                          iste, to odstupnovanie je hrubsie, tak mozno bude 1×14 a to uz bude OK :-). za mna je proste presmyk najotravnejsi komponent na biku.

                          0 0
                          • DaD  

                            U Sramu určitě. To je taková pudová záležitost. Buď to pude a nebo to spadne:( U silničního Shimana komponent k nezaplacení.

                            2 0
                            • Vrci  

                              A hlavně nutnost řadit postupně a ne současně smyk se šaltrem je protivná.

                              3 0
                  • Cochty  

                    Tak mně by stačil jen rám, kolo bych si postavil sám.

                    0 0
    • ememem1  

      ??

      edit: ale ako bez srandy, tiez pomaly rozmyslam nad novou silnickou a viac menej som rozhodnuty, ze to ua bude bez presmyku, asi este rok dva pockam, na to moje smrdlanie je to este drahe.

      0 0
    • Vrci  

      A musí to být Sram? 1×13 se dá postavit i na SR WRLS s normální patkou a je poměrně velká šance, že Dura bude taky ? x13.

      0 1
    • gersa  

      A je vůbec nutno mít 1×13? Hodně si omezíš výběr mezi silničkama a vlastně tím nic nezískáš

      0 0
      • ememem1  

        Neni ale zbavit sa presmyku je hodne lakave, imho to bude za dva roky standart

        0 0
        • kubad  

          imho to nebyl problém už jako 1×12

          0 0
          • ememem1  

            jo, len to na echt silnicky nikto nedaval, ja som to myslel tak ze za dva roky to bude aj na cestakoch standart.

            0 0
    • ZdeNECK1  

      1×neco je sexy, presmyk je zkratka hnusnej, ale clovek musi mit nohy :) neni dulezity jak to jezdi, ale jak to vypada :)

      0 0
      • kedi  

        1× něco je možná pro někoho sexy, ale jednoznačně souhlasím s tím, co psal DaD. U 1× platí, že čím větší rozsah, tím větší skok mezi převody. Z mého pohledu je to nepohodlné. Když vezmu to, že u 2× XX mám od nejmenších pastorků zuby na prvních pěti nebo šesti pastorkách přechod po jednom zubu, tohle mi 1× prostě neumožní. Operovat jenom rozsahem je za mě polovičaté hodnocení.

        5 0
        • DaD  

          Přesně tak.

          0 0
        • vt  

          Jasne, je to desne individualni. Ja jsem pokusne zjistit, ze mi vlastne GRX 1×12 vyhovuje.

          Ale Ekar by pro mne byl jeste lepsi: 10–11–12–13–14–15–17–19–22–26–32–39–44

          0 0
    • ZdeNECK1  

      je to tak, borci, ty skoky mezi převody sem opomněl – sorry. good point

      0 0
      • mikub  

        Nejen skoky, ale zatímco na 2×12 jezdíš většinu času velkou a k tomu něco z půlky kazety, tak na 1×12(3) vytrvale drbeš pár spodních pastorků, přičemž Sram kazety nejsou zboží za úplně pár kaček.

        0 1
        • Singlespeed  

          Klasika silniční Sram je 48/35×10–36, pokud dáš jen jednoplacku 48×10–36, tak brousíš většinu času úplně stejné pastorky jako u dvojplacky, to dá rozum.

          0 0
        • embi  

          Na 1×13 jezdis to samy protoze mas stejny velky prevodnik:-))

          0 0
    • psbiker  

      Jo, hned bych to bral, jen me zajima vydrz tehle sestavy 1×13 a ztraty kvuli krizeni retezu. Bude to muset nekdo otestovat.

      0 0
      • Singlespeed  

        Ztráty při křížení řetězu neřeší ani profíci, kteří běžně točí s dvojplackou velká-velká, kde se řetěz kříží ještě více než u jednoplacky.

        0 0
        • psbiker  

          Asi to ti profíci na chvilku neřeší, taky jezdím občas neekonomicky velká-velká a malá-malá. Teď často vidím 12s sestavy jak hoblují 3 nejmenší pastorky :) Silničku a gravel nechám 8–10s s 2×, městský stroj zůstane 54/16 do 22 pevných. Ale vývoj půjde dál. Nejspíš přípomocný motorek do každého kola, aby vyrovnával skoky o 2 a více zubů mezi převody, bez toho se přece nedá jezdit. Elektrika na všechno, aby to kromě odborného servisu nikdo nedokázal opravit a seřídit. Zůstanu raději u singlespeedu a vintážnní závodní silničky. Nedávno jsem ji vytáhnul, jedu kolem cigána, co kope přípojku pro optiku. Otočí se, lopata v ruce, ale nevypadá, že by mě jí praštil. Stojí tam a hledí na mě. Dobře tak mě býlýho pleskne lopatou. Dojíždím k té díře, kterou měl vykopat, všechno v pořádku. A on říká něco jako: „To je kolo, co jste jezdil, když jste byl mladý.“… Třeba to byl zapálený cyklista, nebo tak něco, chvilku trvalo než jsem tomu porozuměl a pak jel dál.

          0 3

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.