• ravag3r

    Zdar,

    tak uběhla chvíle od doby uvedení novejch Monsterů na trh a tudíž je už někdo musí mít:) No a jelikož je to můj adept na koupi (ta cena!), tak bych rád slyšel osobní zkušenosti:) (a určitě nejen já)

    Zajímalo by mě, jak chodí ten základní X-Fusion Vector, jestli je vylepšená geometrie opravdu vylepšená a další… Prostě chci věět o všech výhodách a nevýhodách, háčcích, problémech atd:)

    Odrazuje mě váha, ale nemám porovnání s ostatními rámy v kategorii 160mm, možná to zas neni tak strašný.

    Kolo sem měl pučený, ale za jeden den se asi moc poznat nedá. Každopádně spokojenost maximální. Do kopce jelo jak divý, z kopce ještě líp.

    Majitelé pište:)

    0 0
    • lutte1  

      No tak hlavně nevím jestli ještě seženeš třeba Lka už nejsou.A příští rok bude úplně jinej rám.A ten bude podle mě dražší.Po monsterech se zaprášilo.

      0 0
    • Lister  

      tohle nestačí??

      http://www.bike-forum.cz/…elikost.html#…

      0 0
      • ravag3r  

        Nestačí:))

        0 0
        • Lister  

          náročnej kluk :-)

          0 0
          • ravag3r  

            Řeší se tam hlavně AMko:) Což je trošku jiná kategorie zase:)

            0 0
            • friblos  

              mám taky otázku-jezdítr někdo EN na vzduchovém tlumiči? zajímá mě hlavně zahřívání vzduchových jednotek, protože na RB MONSTER AM 09 mám tlumič Manitou swinger air a na Ještědě si připadám že mám pod sebou topení, tlumič je tak zahřátý, že když na něj dám ruku v rukavici tak je to cejtit:-(

              0 0
              • mr.antik  

                A mění se tim nějak vlastnosti? Já to nikdy nezkoumal, škoda, dneska jsme jeli do Ferdinandova, tak se by se to dalo otestovat :-))

                0 0
                • friblos  

                  to:MR ANTIK- právě že to tuhne a nepruží to tak dobře, jinak jste jeli po poutní cestě-modrá z Bílé kuchyně dolů- jestli jo tak tam se to dá otestovat docela dobře:-)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Jo, přesně tam. Jestli to třeba taky nemáš nějaký zadřený…

                    0 0
                  • Radek Broz  

                    Mně třeba Float v delšim sjezdu ztuhne, ale u DHX Air5 na sjezďáku to nijak znát neni, i když zahřeje se samozřejmě taky.

                    0 0
                  • Radek Broz  

                    Jo, přišel ti mail?

                    0 0
                    • friblos  

                      díky přišel, je to vzduchem:-( když jsem měl X-FUSION 02RL- JEZDIL JSEM 2 KUSY tak mi to taky dělalo. dneska jsem zjistil že trošku zahřátá je i vidle PIKE ale ta jenom trochu

                      0 0
                      • mr.antik  

                        Tak dneska jsem to zkoušel, nebyl to sice nějak extra terén, ale nezahřál se vůbec. Jak dlouho jedeš v terénu aby se to zahřálo?

                        0 0
                        • friblos  

                          dneska jsem byl v Rokytnici na lanovce, a topil jsem jenom trochu. Ale když jdu na Ještěd tak v lese na kořenech je to během chvíle.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Dneska jsem jel trošku víc terénu (s rokytnicí se to ale nedá srovnat) a topil jsem taky. Asi to nemusí bejt moc rozbitý, ale spíš stačí pár skoro-dorazů a už se to hřeje. Ale odlišnýho chování jsem si nevšim

                            0 0
                            • Vegan  

                              Ale jo myslim, ze je to bezna vlastnost vzduchovych tlumicu, ze s vysi teplotou roste necitlivost. Vysvetluji si to tak, ze bud se neco prehriva a zadira a nebo jevnitrni cast tlumice zahrata vice jak vnejsi diky tomu vice roztazena vlivem roztaznosti materialu v zavislosti na teplote a porste vice drou tesneni uvnitr tlumice. Jinak souhlas zahriva se to hlavne pri chozeni po dorazech tedy to zahriva stacovani vzduchu nez nejake treni a nejake odpory.

                              0 0
                              • Radek Broz  

                                Prostě to ohřívá vzduch a jeho objem roste.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Dalsim faktorem bude tepelna stalost olejoveho filmu na trecich plochach. Jinak jestli mas nejakou moznost si zjistit o kolik se ti zvedne teplota tlumice, tka neni tezke si prepocitat o kolik se ti zvedne v tlumaku/vidli tlak.

                                0 0
                                • friblos  

                                  ale co s tím udělat?

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    foukat míň, a jak se zahřeje tak bude tlak ok :)

                                    0 0
                                  • Vegan  

                                    prejit na pruzinu. prave ona zmena funkce me tlaci k tomu, ze pres zimu prejdu asi na VAN ( byt ta vaha je desna ) … Bouzel nevim jakou pruzinu k tomu vzit pac nevim jestli vubec existuje prepocet mezi tlaky v psi na tvrdost pruziny. Zasadni take je, ze kdyz je nekdo lehci a fouka mene tlumic se nezahriva zdaleka tolik jako, kdyz tam nekdo ma 240psi jako ja ( samozrejmne zalezi take na pomeru prepakovani. Sandre to proste chodi dobre a me to obcas silene topi :-/.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      No, tak tlumic se zahriva protoze polhcuje energii. Za stejnych podminek (treba jeden drop) musi tlumic u dvojnasobne tezkeho cloveka absorbovat dvojnasobne mnozstvi energie(oproti tomu co vazi polovinu). Vetsina energie v tlumici se meni v teplo.

                                      0 0
                                      • Vegan  

                                        ale jo vzdyt ja chapu proc k tomu dochazi jen to tady popisuji :)

                                        je mi jasne, ze cim vetsi tlak tim vice tepla a tudis cim vic nafoukany tlumic tim vice se chodem zahriva.

                                        0 0
                                      • friblos  

                                        nevíte jak se chová FOX DHX AIR? jestli je to to samé i když má expanzku nebo je to lepší.

                                        0 0
                                        • friblos  

                                          na tom tlaku něco bude, ale já má 120psi a 60psi v SPV- takže dost málo na to aby to topilo jak prase:-(

                                          0 0
              • Karlos009  

                Mám na starším ENku DHX Air a ten se nijak výrazněji nezahřívá.

                0 0
    • Debustrol  

      Já mam nový EN a kámoš to starý. Váhový rozdíl je znatelný já jsem gramařil a jsem na 14,8kg kámoš to zas tak neřešil a je asi na 16,5kg. Jinak to jede líp dopředu, z kopce pořád stejně :) Hlavní rozdíl vidim v zadní stavbě na nový se vejde max 2,35 (je do dost na hraně) na starý by se vlezla možná i 2,5. Na starý nejde dát 2-placka 22/38 nevejde se tam, na nový to jde. U starýho se občas stalo při pořádnym terénu (bez napínáku) že se řetěz kousnul mezi zadní stavbu a smyk. Kdybych to neviděl nevěřil bych :) PS:to starý bylo samozřejmě hezčí :)

      0 0
      • khenia  

        to s tím řetězem se mi stává i na Monsteru HT a to i s napínákem a dvojpřevodník na starý EN jde!

        0 0
    • lutte1  

      Mý tu někdo zkušenosti s tím vzduchovým tlumičem X-F H3? Docela by mě to zajímalo.

      0 0
    • BUCEW  

      Mě by třeba zajímalo,zda má někdo nějaké technické problémy s Monstrem EN? Nechápu co je to za tah na branku,když firma jeden rok s velkou slávou uvede novej model,v půlce sezony ho slevní o 50%,a po roce už ho nevyrábí…

      0 0
      • Radek Broz  

        Většina firem inovuje každou sezónu celou řasdu a nepozastavuješ se nad tím.

        0 0
        • BUCEW  

          A jejda..už je tady zase.Nemíním se tady s tebou dohadovat.To že firmy inovují není odpověd na to proč to dělají!Napiš něco konstruktivního a neplácej tady zbytečně.O tvé loajalitě už jsem si obrázek udělal.

          0 0
          • Radek Broz  

            Prostě věř, že tady to není kvůli tomu, že by s tím rámem byly nějaký probémy. Já jen nechápu, proč se nad tím tak paranoidně pozastavuješ.

            0 0
      • Stipka  

        No jak sem v letě kupoval v jezdkovicich monstra AM ja tak Bartoš řikal že monster AM , EN zustava beze změny, že jen přidaji novy model ramu( nake prekvapko , o cem uz jste tu psali), ale to ze by se rusilo asi ne, rikal sice ze IQ je jejich tahoun ale AMka nebo ENka se prodavaj hodne. Jinak ohledně toho tlumiče H3, kamarad si semnou koupil EN a ma jej tam a nemuže si vynachvalit a že by mu delal problemy to asi ne

        0 0
        • jeniiiik  

          No vidíš, já měl v plánu kupovat od RB testovací kolo, psal jsem proto do RB maila jestli na příští rok budou nějaké úpravy (asi nejen u IQček mají být jiné vidlice než Marzocchi) a tím pádem jestli si nemám počkat na model 2010 protože vidlice na MONSTER AM BASE je fakt na nic, no ale p.Heiník mi odepsal (4.9.2009) že na příští rok bude úplně nový model, viz:

          Já: Pro příští rok, bude nějaká úprava rámu MONSTER AM? Jiné komponenty?

          P.H: Na pristi rok bude uplne novy model AM/EN kola. Zdvih 150mm, cena zatim nestanovena.

          0 0
          • Stipka  

            Aha, tak to je skoda ze AM nevyradi. Tak sem zvedavy na to co bude noveho. Kazdopadne s AM 09 sem spokojen naprosto :)

            0 0
      • Kubiczech  

        Monstera 09 bych zrovna novým modelem nenazval, vidím ho spíš jako něco mírně přepracovaného. Pokud na přístí rok plánují úplně novou koncepci AM/EN kola, tak je zlevnění celkem logický tah směřující k vyprodání zásob a ukončení výroby stávajícího modelu (třeba ENko ve velikosti L už prý není). Nebo to je taky úplně jinak. (:

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.