• Kozel

    Ahoj, chtel bych si nechat poradit. Uvažuji o vymene stavajiciho, dosluzujiciho ramu za neco noveho. Libi se mi RB CRX ( koukam po nem posledni 2 roky ). Poctive jsem si procetl vse mozne, na tomto foru o CRXku napsane a o vlastnostech a kvalitach ramu mam svoji urcitou predstavu. Spis by me zajimalo, jestli i v soucasne dobe nastupu karbonu, vetsi dostupnosti samotnych ramu jinych znacek, odpovida cena za tento ram ocekavanemu vykonu nebo u RB zaspali dobu a da se poridit neco zajimavejsiho. Investovat hodlam castku 10 – 12tis, jezdim si pro radost, nikterak velke vzdalenosti ( 30 – 40km ), vyhledavam spise technictejsi tereny. Za rady predem dekuji.

    0 0
    • RomanH  

      Co chces slyset ? S CRX fakt maximalni spokojenost. Na to, co pises, bych se karbonu bal (odletavajici kameni). RB je fajn, na druhou stranu sezenes ALU ram za tretinovou cenu.

      0 0
    • Výběr z produktů

      Orbea ONNA 40 29 kolo, black Skladem > 2 ks

      Orbea ONNA 40 29 kolo, black

      17 299 Kč MOC 18 499 Kč

      Marin Rift Zone Carbon XR 29 kolo, šedé/karbon Skladem > 2 ks

      Akce Marin Rift Zone Carbon XR 29 kolo, šedé/karbon

      od 86 699 Kč -25% MOC 126 999 Kč

      GHOST Riot Trail 29 kolo, olive green/black Skladem 2 ks

      Výprodej GHOST Riot Trail 29 kolo, olive green/black

      49 799 Kč -12% MOC 69 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • Peslezedirou  

      Pokud jezdíš techničtější terény, tak ti bude CRX sedět. Cena je za takový rám dost velká, do dvanáti tisíc se toho dá sehnat velká hromada, navíc skoro všechno je lehčí než CRX. Kdyby za to chtěli tak max. šest tisíc řeknu ano :)

      0 0
    • ondraschoffka  

      souhlas s RomanH, taky ho jezdím (letos už třetí sezónu), a jsem pořád moooc spokojenej, přijde mi skoro až neuvěřitelný, jak třeba skvěle drží předek ve výjezdech na zemi… na druhou stranu, al rám seženeš i mnohem levnějc (´nevýhoda´ č.1, a druhá je vyšší váha rámu oproti ostatní produkci, ale zase je potřeba si uvědomit, že tohle není primárně dělaný jako závodní nářadí)… myslím si, že bys mohl bejt spokojenej, každopádně jestli máš možnost, určitě si zavolej do Race Toolu na Ryztylským nám. a domluv se s nima na možnosti vyzkoušení CRX, sám jsem to taky tak udělal, a rozhodně spokojenost…

      0 0
      • fousek  

        No ja nevim, ale kdybych ja si kupoval kolo na pohodovou jizdu tak urcite chci celopero a to se ram i s tlumicem da sehnat za tu cenu za co je to CRX, takze se mi zda CRX jako Harley, technologicky starej kram kterej peziva jen diky povesti ( u toho CRX za kram dosadit ram, tak hrozny jako Harley to bejt nemuze)

        0 0
        • ondraschoffka  

          no ale zase na druhou stranu, co to bude za fulla, když se vejdeš do desítky s rámem i tlumičem, že jo? pořádný rámy na fulla jsou cenově někde jinde, ne?

          0 0
          • vlk  

            Občas má člověk štěstí a koupí fulla za poloviční cenu ve výprodeji a to již i u nás v ČR. Ale těch 10 tis je většinou bez tlumiče. Co si vzpomínám na výprodeje, No Saint Demian, Rock machine full 4000(ten byl tenkrát za neuvěřitelný prachy), kterási verze GT i-drive no a pak nějaké ty Spydery. V zahraničí by byl ještě větší výběr.Obecně ale vychází v akcích fully lépe jako celá kola.

            0 0
            • ondraschoffka  

              nj, výprodeje, to jo… nechci tady vypadat jako nějakej zastánce RB, kterej se za tu značku bije do krve, ale to, cos zmiňoval, je přece jenom trochu jiná liga, kdo je RM, Spyder, že jo? ale aby to nevypadalo tak blbě, fully neodsuzuju, jenom ale asi pro mě znamená full na dost vysoký částce, aby to nebylo jenom pohoupáníčko, ale mělo to slušnou váhu, skvělou funkci.....

              0 0
              • ondraschoffka  

                sorry, místo znamená měl bejt začíná, třetí řádek… to je holt tak, když dělá chlap víc věcí najednou… :-))))

                0 0
              • vlk  

                Řeknu to takhle.Kamoš zháněl rám.Já mu říkal, jsi blázen za 10 litrů HT, trochu si přidej a kup fulla a nebo si zatím kup levné HT rám a později vyměníš. Nedal si říct. Asi rok poté, jsem si koupil toho No Sainta fulla z výprodeje. No váhu máme skoro stejnou-v ruce potežkáním nepoznáš rozdíl. No a mám to pohodlnější a sjedu s tím věci co on ne. Jízdní vlastnosti díky odpružené zadní stavbě nesrovnatelně lepší. Nehoupe se to a funguje skvěle. No a víš co dnes říká? „No já tu cestu objedu okolo, počkej na mne dole, toto se na HT nedá jet.“ „Ty nejsi tak unaven jako já na tom kole, tobě to žehlí.""No jo na fullu to se ti to jede“. Samé výmluvy. Sám potvrdil, že kdyby si dnes mohl znovu vybrat, že by neváhal ani minutu a bral fulla. Klasický čtyřčep od spyderu také nemusí být špatný a na FR ten rockmachine 4000 bude také supr-co si vzpomínám Tink ho tenkrát koupil přítulce.Oosbně bych dal přednost levnému fullu před RB HT-pokud bych neuvažoval vážně o závodních ambicích.

                0 0
                • easyrider  

                  Nejlepčí je mít fulla i ht :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud člověk nezávodí a jezdí pouze na pohodu, tak je HT naprosto zbytečné (můj osobní subjektivní názor). Už HT nemám více než rok a nikdy jsem od té doby po něm ani trošku nezatoužil (a to ani při jízdě po silnici). Samozřejmě záleží, co je to za fulla.

                    Já to v současnosti vidim tak, že nejlepší je mít více fullů s různým zdvihem a zaměřením :-)

                    0 0
                    • easyrider  

                      Teď si to trefil. Já přešel na HT, protože na tý mý 16ti kilový full krávě se prostě závodit nedá. Když je kratší maraton, tak se ty 2 hodiny na tom HT vydržet daj a odměna za to je to, že to kolo prostě nekompromisně jede. Samozřejmě, že bych chtěl ještě jednoho fulla na dlouhý maratony – tak 100–120 mm a max 13 kilo. No a kdybych měl mít jedno jediný kolo, tak to samozřejmě bude full. Pohodlí je prostě pohodlí a ta daň za něj je bohatě vykoupena funkcí zadní stavby.

                      0 0
                  • vlk  

                    Jak pro koho.Já mám obě a co mám fulla, tak na HT jezdím akorát tak po silnici do práce. Fulla jsem kupoval ze zdravotních důvodů-záda a říkal jsem si, že jsem ho měl mít už dávno.

                    0 0
                • ota  

                  a není to rukama,že nesjede to co ty?párkrát tu bylo řečeno,že na HT se dá sjet téměř vše,co na fullu, je to otázka jak rychle a pohodlně.pokud jedu s někým na fullu(znám v podstatě jen Beskydy) prakticky se pustím stejným terénem,jen holt přijedu později.no,někdy i rychleji:-) beru samozřejmě kola podobného zaměření.a když vidíš co sjedou lidi na DH HT… nechci tím stranit ani fullu(sám ho budu každou chvíli mít) ani HT,každé kolo má své kouzlo.

                  0 0
                • jakub  

                  hehe no spis neumi jezdit… ja jsem teda na HT dost rychlej tomu ver…

                  0 0
                  • vlk  

                    nesoudil bych, když o té cestě nic nevíš:Většinou byla něco jako tohle-www.bike-forum.cz/…ostatni.html?… ale místy z toho bylo něco jako toto:www.bike-forum.cz/…ostatni.html?… www.bike-forum.cz/…ostatni.html?…

                    Tak asi tak.Měl jsem co dělat na fullu a na HT bych to taky nedal.

                    0 0
                    • jakub  

                      nooo jako asi bych machroval uz moc gdybich rekl, ze toto je pohoda.. ale prezto, ja bydlim v miste, gde se jezdej sudety, tezky sigliky jsou zde brany jako normalni vec k svezeni a chrti se zde prevazne na HTckach a uplne v poho…

                      0 0
                      • vlk  

                        no u toho odkazu 2. myslím ty šutry za tím bikerem, chvílemi se to podobalo cyklotrialu.To seš teda fakt dobrej.

                        0 0
                        • jakub  

                          jj mohl bych o sobe rict ze jsem… (((-:

                          0 0
                        • jakub  

                          jeste doplnim ze cyklotrial jsem jezdil… este na v te dobe bajnych TC50

                          0 0
                  • fousek  

                    Staci porovnat casy fullu a HT v DH zavodech a je jasny ze rikas kraviny

                    0 0
                    • Radek Broz  

                      Myslíš třeba můj v hobby a Červenkův v HT?;-)

                      0 0
                      • fousek  

                        Nooo, to uz je potom dost o schopnostech a posunutym pudu sebezachovy, me by treba natrela i nejaka babka na skladacce ktera jede z hub:-) Ale s Jakubem bych si klidne nejakej ten race z kopce dolu dal, protze si myslim ze na urcitejch sjezdech je full takova vyhoda, ze i DH rider na pevnaku (natoz XC) by mel velky problemy i s takovou trubkou jako sem ja (a ja si o sobe naopak myslim ze jezdim nic moc)

                        0 0
                        • fousek  

                          Teda abych upresnil DH ridera, tak mam takovou predstavu nekoho z hobiku (preci jen elitaci jsou podle me mimozemstani:-)

                          0 0
                          • Manas  

                            Treba me, pokud me nekam dovezes a das mi najist a tak :-)

                            0 0
                            • fousek  

                              Hehe, sam mam malo a jeste nekoho nekam vozit a krmit:-) Ale muzem pri Plesivecky drzce udelat nejakej race (na Plesivci by se nejakej sjezdik nasel), akorat budu potrebovat nekoho kdo mi pohlida auto s bighitem nez se odjede zavod:-)

                              0 0
                              • Manas  

                                No ja bych tam jel tak s Jamisem a tudiz jsem z kopce limitovan vidlici :-) A navic me boli kolinka, bebi! :) Ale kdyz to bude fajn, tak super.

                                0 0
                                • fousek  

                                  No i tak by to mohlo bejt zajimavy, bighita jeste rozmyslim, ale na Scottu tam budu na 90%

                                  0 0
                                  • Radek Broz  

                                    Manas sice poslední dobou chrtí (když náhodou jede jednou ročně skákat, nezapomene mi o tom napsat;-), ale i kdyby zapomněl půlku toho, co uměl, tak na něj sázim;-)

                                    0 0
                                    • fousek  

                                      No ja o jeho schopnostech nepochybuju a co se tyka sjezdu na jakz takz rovnocennejch kolech taky nepochybuju ze by me rozmaz neskutecnym zpusobem, ale co mam zkusenosti jak jede XC kolo a bighit v kamenitym sjezdu, tak bych proste rek ze kdyby nejak dokazal jet stejne rychle jako bighit tak bud prorazi kolo, nebo proste neco na tom kole zku… I kdyz je mozny ze je Manas taky mimozemstan:-)

                                      0 0
                        • Radek Broz  

                          Tak to si myslím, že kdejakej hobík na pevňáku by tě přesvědčil o opaku.

                          0 0
                          • fousek  

                            Na XC pevnaku versus Bighit na radnejch kamenech? Nezbejva nez to zkusit:-)

                            0 0
        • karliner  

          takhle hloupě může mluvit jen ten, kdo harleye viděl tak maximálně přes sklo showroomu…

          0 0
          • fousek  

            Hmm, no to mas pravdu, vetsinou je vidam jen v showroomech a na srazech, kam je privezou na platonaku:-). P.S. uz slysim ty keci jako ze to ma nenahraditelnej zvuk, motorka ktera ma dusi a ze jizda na Harleyi neni jen jizda, ale zivotni styl:-) No hosi od Harlrye maj mooc dobrej marketing.

            0 0
            • Vilém  

              Mam tentyz nazor.Znamej si koupil nove HD 883 nebo jak e ten typ jmenuje,a kdyz sem to obhlizel,tak e to pekne pohled do historie:)

              0 0
        • enjoy  

          jak „technologicky“??co tim prosimte myslis?:-) u tebe by uplne nevadilo,kdybysi za kazdou vetou zduraznoval,ze se jedna pouze o tvuj zkresleny nazor,ne o dogma.

          ps:vubec si mel zustat u toho „no ja nevim“

          0 0
          • fousek  

            proste a jednoduse pevna zadni stavba je stara konstrukce, ktera na kolo pro zabavu nepatri. To tam psat nemusim pac to uz vsichni vi ps: no to bych uz tam nemusel psat nic

            0 0
            • kubad  

              Tak to sem nevšděl, zase sem o něco chytřejší. Hlavně sem se dobře pobavil :-)

              0 0
    • vlk  

      No a co na tom chceš jezdit, jestli závody, tak se na CRX vybodni a vem buď 1300 nebo něco jiného. Pro mne osobně je v této cenové relaci u HT velký favorit No Saint Lizifer www.kolokram.cz/…uct_info.php?… www.bike-forum.cz/…se_biky.html?…

      A pokud něco levnějšího, tak bych vzal supa od Superioru www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… Ale popravdě u těch levnějších je to u HT skoro jedno.

      Jinak si nejdřív ještě ujasni, jak vysokou vidli na to budeš dávat a pak podle toho vybírej rám.A samo si ujasni na co bude kolo určeno. O CRX a vhodné vidli jsi se jistě v historii dočet.

      0 0
      • RB_Rider  

        Nechci nejak hanit NOSAINT, ale to nemuzes s RB srovnavat. Kdo jednou zkusil RB uz nechce jinak. :-)

        0 0
        • vlk  

          Já obě ty kola zkusil i RB CRX i toho No Sainta a mohu s klidným srdcem říci, že je to přesně naopak, RB CRX není srovnatelný souper Luziferovi a už vůbec né pro závodní použití. A aby se to zase nezvrhlo v osočování, že jsem RB CRX ani neviděl apod-tak tady je důkaz: www.bike-forum.cz/…_v_akci.html?…

          0 0
          • RomanH  

            K tomu snad jen to, ze mne cesta k CRX trvala asi 20km, behem kterych jsem si rikal, ze takhle teda ne. Pak jsem mu ale prisel na chut a dnes bych si jej koupil zase.

            0 0
            • vlk  

              No já ho nezkoušel jen od tohoto jednoho kamoše, ale bylo mi hned na první svezení např. jasné, že 100mm vidla je na to málo, když jsem ho později zkoušel se 120mm vidlí, byl jsem spokojen. Nejvíce o jízdních vlastnostech prozradí jízda v zimě-tam stačí najet opravdu málo. Jinak K tomu CRX to je takový tank na volné ježdění po přírodě, docela slušně stoupe do kopců-to díky níže položenému středu.Když se dá vyšší vidle, tak i z kopce není na ovládání špatný. Do technických pasáží jsem teda zažil lepší kola-CRX mi připadlo takové těžkopádné. To Luzifer má navíc hlavně díky váze, na tom kole to jde strašně moc poznat a když přesednete z něčeho jako je to CRX, tak je to jako by Vám někdo dal křídla. Do kopce má jiný projev než CRX, ale jede také moc pěkně, z kopce se mi ovládá jistěji.Nemám nic proti CRX, jen si myslím že za tu cenu jsou lehčí a jízdními vlastnostmi minimálně srovnatelné rámy. CRX je až moc specializované na volné ježdění a turistiku.Jinak designem se mi CRX také líbí.

              0 0
              • Radek Broz  

                To s tou zimou vysvětlit, prosím.

                0 0
                • vlk  

                  Obecně jde o to kde máš na kole těžiště. Sice se to dá doladit posedem,ale pak ztrácíš na ergonomičnosti apod. Musíš třeba sedět moc vzpřímeně apod. Obecně díky níže položenému středu má to RB trochu jinde těžiště oproti klasickým geometriím. Další velice důležitou věcí v zimě je hlavový úhel.Ten má RB CRX-tedy model 2005 poněkud kolmější a tak s např s běžnou vidlí 100mm je to moc kolmé.Přičtu li si k tomu trochu více posunuté těžiště dopředu,tak z toho vzniká v zasněženém a pod tím zledovatělém sjezdu velice neklidné kolo a ve výjezdu více prohrabuje zadní. Prostě se na tomto kole mnohem hůře vyjížděly kopce, nebo někdy nešly vůbec, které šly na RM bezproblémově­.V hlubokém sněhu pod ním je zledovatělý podklad se poznají slabiny hned.Ve sjezdech bylo mnohem náročnější balancování ve sněhu a na ledě. samo, že ty kola měly stejně široká řidítka. Po tom co si kolega na to hodil toru, kterou jezdí okolo 120mm tak se to kolo zklidnilo ve sjezdech, a v zimě se i do toho kopce jede líp. od té doby doporučuji na CRX vidlice 120 apod.Zase v dnešní době není až tak lehké najít HT rám, co je dělán na 120–130mm vidle.Ten rám má prostě nějakou charakteristiku, která jde samozřejmě vyšší vidlí apod. doladit.Proto je vždy důležité vědět na co to kolo potřebuje.Na marathonech jistě nebude jezdit s vidlí nastavenou na 120mm. Jak říkám není to špatné kolo a na vidlice s vyšším zdvihem jsem ještě lepší nepoznal, ale na 100mm vidle a určení spíše na marathony to fakt moc není.

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    Pořád nechápu, co s tím má společnýho zima a proč vzimě je úhel hlavy důležitější než jindy.

                    a btw: Dovoluju si tvrdit, že v zimě snad kromě zasněžený silnice nic není těžší než když je terén odkrytej.

                    0 0
                    • vlk  

                      V zimě v hlubokém sněhu a při ledu je mnohem náročnější jezdit v terénu-na techniku jízdy a na balancování.-takže se více projeví vlastnosti, které v létě ani nepoznáš.No a jiné těžiště vzhledem k prokluzu kol je také mnohem víz znát.

                      0 0
                      • Radek Broz  

                        Sorry, ale to je blbost.

                        Kdyby tomu tak bylo, jezdili by výrobci testovat odpružení do sněhu a ne na tratě v teple.

                        0 0
                        • vlk  

                          A co s tím má co společného odpružení.Asi stále nechápeš o co jde.Jde o jízdní vlastnosti o tom, kde je při jízdě těžiště kola+jezdce o tom jaký je hlavový úhel-vzhledem o ovládání.S tím přece nemá pružení nic společného.Momo to, tyto vlastnosti se u RB mnohem zlepší, když se dá delší vidlice-když se kolo více nakopne.Nemám čas stále dokola psát o těch samých věcech, je tu toho již dost a to i v historii, ať si každý vybere, co uzná za vhodné.Biku zdar.Jdu jezdit.

                          0 0
                  • ota  

                    srovnáváš CRX s Rock m.-já měl před CRX Tsunami,což je totéž ,co máš ty.tedy srovnání mám nepoměrně lepší než máš ty,protože kola jsem jezdil obě nějaký tisíc km,navíc takřka jedině nahoru-dolů v Beskydech což ty kola prověřilo(je) dokonale. upřímně řečeno,jsem rád,že ten R.M. praskl,neboť na něm bych si na biku neužil co na CRX.nejsem chrt(což z mého kola vidět lze),ale občas si rád šlápnu,a to se pak děli věci.jediné + byl pocit ze softailu,rám vyloženě pružil(mám 70 kg),jak byl měkký.nebylo třeba měkčího sedla a tlustších gum.jinak se to kroutilo ve středu a v zadní stavbě jak sviňa.do kopce jsem ležel na představci a z kopce se bál.vše jeto s jednou vidlí.kdo mě zná,ví,že mám rád prudké technické stojky i sjezdy,v obojím je CRX proti RM o třídu lepší.jen to není super rychlík.ne nadarmo tu lidi píšou,že přední kolo drží ve výjezdech,je to pravda,byť geo na to zrovna nevypadá. o jízdě ve sněhu(není podstatné,navíc tam nějak záleží na více faktorech) nemluvě.

                    0 0
                    • vlk  

                      :o) To snad nemyslíš vážně, co píšeš. Tsunami je úplně jiné než CPS. Měl jsem cps 4,0 z roku 2001. CPS mělo v roce 2002 jinou geometrii, v roce 2005 ji změnili u CPS znovu, pak jsem to přestal sledovat. Mimoto CPS je zcela jiný rám než Tsunami, které patří do nišší třídy u RM. CPS bylo tvrdé jak kameň, žádné pružení:kdy jsem si ho pořídil, mel jsem obrovské problémy s tvrdostí, hned jsem vpodstatě pořizoval jiné sedlo apod. Tsunami je proti němu fakt měkota. A tsunami má jiný úhel hlavovky. Jakékoliv RM tsunami a cps 2001-srovnáváš nesrovnatelné. Já se nechci hádat.Já píši, že CRX není špatný rám, ale konkurence nabízí již dnes mnohem víc. A full je prostě full.S tím se CRX srovnávat nedá ani omylem, a to ani s těmi levnými :o) Já nejsem proti CRX, já jen dávám možnosti dalšího výběru-v té cenové relaci může být RB CRX RB 1500 No Saint Luzifer Duratec (nějaký ten jejich levnější model) Nejvyšší modely Superioru RM Team(nesrovnávej ho prosím s Tsunami :o)) a další

                      0 0
                      • ota  

                        no já měl tsunami 02 a kolega CPS a hledali jsme rozdíly a prostě… nenašli.mimo lak,teda:-)ale rovnou přiznávám,že jsem CPS nejezdil.no ,nebudu to hledat… jasně,byl rozdíl v ceně,a proč asi? navíc,taky mi přišel RM tvrdý,neboť jsem jezdil před tím jen oceláky.ta firma mě dnes neoslovuje,tudíž se přít nebudu,ale vyjma nejvyšší řady mi ty rámy přišli stejné a CPS mi nepřišel ničím vyjímečný. to že full je jiný nespochybňuji.

                        0 0
                        • vlk  

                          No já před RM jezdil Klein Altitude-ale prasknul.

                          0 0
                      • ota  

                        s tím, že se crx nemůže rovnat s nejlevnějšími fully,souhlasím beze zbytku.minimálně v poločasu rozpadu.

                        0 0
                  • max78  

                    Rád bych položil nekonfliktní otázku re níže položený střed u CRX.

                    Narazil jsem tady na několik názorů v tom smyslu, že CRX má níže položený střed, ale nikdo neuvádí, jak vysoko střed u CRX je a jaký je rozdíl (myslím v mm) ve srovnání se „standartně“ vysokým středem.

                    Zároveň bych se rád zeptal, zda to někdo z B-F skutečně měřil nebo zda všechny názory vycházejí ze pocitu při jízdě. Díky. M.

                    0 0
                    • vlk  

                      Neměřili jsme to- porovnávali jsme to s RM tsunami a CPS 4. Když jsme daly vidle na stejný dvih.Nejníže byl RB pak CPS a nejvýše Tsunami.Rozdíly mohli být tak maximálně 2 cm-v každém skoku.Když se dala na RB 130mm vidla(Tora), tak to bylo stejný jako u CPS 4.0 2001(se 100mm Dukem).

                      0 0
                      • max78  

                        Ja jsem rano koukal na geometrie tsunami 07 a crx a mam pocit, ze ten rozdil je spis 2mm, coz mi neprijde tak podstatne. Pokud ovsem chapu nakresy a rozmery spravne…

                        crx racebike.cz/in­dex.aspx?id=44

                        tsunami www.rockmachine.cz/…tsun_qc.html

                        0 0
                        • max78  

                          mozna s ohledem na to, ze jsem nepolozil primou otazku, jsem nezaznamenal zadnou reakci na muj prispevek tykajici se nizsiho stredu CRX. rad bych se tedy zeptal primo. je stred CRX opravdu nizsi nez je standard? a pokud ano, pak o kolik mm / cm? prosim o objektivitu. diky. M.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Tak si ty vysky stredu porovnej sam.Ja ted zbezne koukl na CRX a dovedel se ze ma stred o 5mm niz nez authory.Takto si muzes udelat obrazek.

                            0 0
                          • vlk  

                            sorry, že jsem neodpověděl. To se nedá až tak říct, co je vlastně standart.Zatím je to z kol, které jsem zkoušel, s nejnižším. Se 100mm vidlí, se občas stalo, že člověk chyt o kořen, což se mi zatím snad s jiným kolem nestalo a nebyl mi zrovna se 100mm vidlí příjemný ten hlavový úhel ve sjezdech.Jestli budeš kupovat i vidli, tak si na něj hoď 120mm možná i těch 130 a budeš spokojen-pak se to bude blížit toku standardu jak říkáš a pojede to pěkně. Ono ten nižší střed má jistou výhodu, to je totiž to, co způsobuje, že to kolo jede tak šikovně do kopce.Ne fakt musím říci, že co si kamoš na to kolo dal 130mm toru, tak k tomu kolu již nemám výhrady a všechny výše psané neduhy náhle zmizely.

                            0 0
                            • max78  

                              Priznam se, ze o CRX vazne uvazuju, jelikoz je to jeden z mala biku, ktery mi vyhovuje delkou. Jsem relativne vysoky a mam relativne kratky trup, proto jsem hledal bike s kratsi horni trubkou, az jsem skoncil u CRX. Porad ale nakup zvazuju a davam dohromady + a -, a proto jsem pokladal ty otazky. Myslim, ze do nej nakonec pujdu a myslim, ze to ze zacatku zkusim se 100 mm vidli (Rebou), coz je zdvih doporuceny vyrobcem. 120 nebo 130mm mi prijde uz prilis velka odchylka, ktera by mohla mit vliv na zivotnost ramu. Co myslis?

                              0 0
                              • vlk  

                                No s tou vidlí si naopak myslím, že ten rám je právě dělán na vyšší.Sice na stránkách a na mailu, ti řeknou že 100mm ale když si zahledáš v historii, tak tam výrobce přiznal, že 120 je na to lépe. Pokud jsi již rozhodnut, tak bych ti doporučil, si v sekci foto-kola najít lidi co mají RB CRX a zkusit se s nimi domluvit-zda by jsi si nemoh přijet vyzkoušet posed apod. a pak uvidíš co ti bude na tom kole sedět líp zda 100 mm nebo 1200 apod.

                                0 0
                                • kubad  

                                  Reba se poměrně jednoduše dá přehodit na 115mm což už by mohlo být Ok pro ten rám.

                                  0 0
                                  • max78  

                                    Pujdu do nej a zacnu s Rebou na 100, pripadne to prehodim na 115. Pokud ovsem nakonec neobjednam nejakeho fulla, protoze kdyz tak procitam B-F, tak to docela nabourava mou HT viru.

                                    0 0
            • vlk  

              PS: zase nezkoušel jsem letošní ani loňský model, zda není něčím jiný. Já naštěstí výběr HT rámu neřeším. Jsem spokojen se svým fulem a koukám i po jiných fullech. Osobně pokud by to měl být rám pro nezávodní použití, tak bych se vzhledem k ceně, být dotyčným, začal také koukat po fullech.

              0 0
          • RB_Rider  

            Ja nechci osocovat, neboj, ja jen zatim nic lepsiho nez to RB nemel moznost vyzkouset. Mel jsem GT, Rock machine a Meridu. No SAINTA zatim ne. A v cem vidis prednosti toho NO SAINTA?

            0 0
            • vlk  

              Ono je to možná individuální záležitost.Ale No saint se mi jistěji ovládal ve sjezdech a ta váha, to je opravdu nezkutečné, to dává člověku křídla. Jde především o to na co člověk to kolo chce. RB CRX není špatným, také se mi líbí, ale tak na klidné toulání krajino.

              0 0
              • RB_Rider  

                Musim priznat, ze ve sjezdech to RB cko neni uplne ideal. NO SAINTA jsem zatim neokusil, ale asi by to bylo vhodne. :-) A samozdrejme pripoustim vlivy subjektivnich pocitu, to je vzdy. O kolik je ten NO SAINT pri stejne velikosti lehci nez RB CRX? Ja mam tu zkusenost, ze na vaze ramu az tak nezalezi. Hlavni uleva pri setreni gramu se deje na soucastkach kde rotuje nejaka hmota. To ma nejvetsi vliv na akceleraci…atd. Ram je staticka soucast, ktera se nepohybuje a tudiz podle me takovy brutalni vliv nema. Nekde jsem o tom cetl zajimavy clanek, ze kdyz usetrich 100g na plastich tak je to to samy jako bys usetril 400g treba na ramu.

                0 0
                • vlk  

                  věř, že rozdíl 700–800g poznáš zcela jistě i na rámu.S těmi koly máš pravdu. Jako já bych dnes pořizoval HT už jen pro chrcení a závody a tam se počítá každý gram, ať je kdekoli.

                  0 0
                • vlk  

                  PS: RB také není špatné kolo. Já jen vyjádřil svůj názor,. Každý může mít jiný. Možná by bylo lepší se na ty Sainty zeptat lidí co je tu jezdí-co jsem zaregistroval v sekci foto-naše biky tak jsou již minimálně 3.V takhle vysoké cenové kategorii většinou nemůže skoro člověk šlápnou vedle.

                  0 0
        • Volf  

          No nechci nic říkat ani tak ani tak, ale Alu rám co váží 1 300 g bych vzal snad jen zadara. Vyhodíš desítku tak na rok max. dva. Můj názor.

          0 0
          • vlk  

            A rám co váží 1500–1600g by jsi jistě jezdil bezproblému. Tu hodně nízkou váhu totiž hlavně dělá to, že ten rám nemá lak ani nálepky. Ten lak dělá na rámu často 200–300g záleží na velikosti. No Saint totiž lepší rámy anodizuje a u dražších jsou nápisy navíc vypáleny laserem.

            0 0
            • Volf  

              Nechci se hádat, jen jsem řekl svůj názor. Je to prostě dost peněz.

              0 0
              • vlk  

                Však se nehádáme.Jak říkám crx také není špatné-Také jsem dřív těm tenkým nevěřil a měl jsem 1900g RM rám.Ale ten no saint není jako plechovka od Meridy,je trochu lepší :o). Dnes bych se toho už tolik nebál, když vidím kamoše na lehkých rámech-třeba grafikům spyder nebo teď jeho nový Superior.

                Však se jen bavíme a zdělujeme si názory a zkušenosti, to přece není hádání. Fakt to tak neber, nechci vypadat jako, že někoho poučuji apod, sám se dozvím aspoň nějaké nové věci.Pravda je , že za ty rámy chtějí opravdu hodně.

                Teď mě ještě napadá, zda by se za tu cenu nedal sehnat nějaký Duratec-Sice jsem žádný nejel-Lidi co znám s Duratec koly mají všichni velké velikosti, ale většinou všichni Duratec chválí.

                0 0
            • mr.antik  

              To jako fakt? 200 gramů za blbou barvu?

              0 0
              • vlk  

                Údajně je to tak.Ale musíš brát v potaz to, že kolo nemá jen jednu vrstvu.Já měl na svém starém RM minimálně 3 vrstvy-Barva podkladová, barva zelená+nálepky, nějaký průhledný lak.

                0 0
              • Vilém  

                cca 200g je mokra barva.Pokud by to byla praskova, tak je to jeste horsi.

                0 0
              • black.horse  

                hehe, kdybys věděl kolik Ti gramů přihodí na RB ten lak (avšak kvalitní vrstva) a šperky v podobě znaků… ale zase je to pěkné:-)

                0 0
    • RB_Rider  

      Ja si sve CRX ko od RB poridil loni na jare. Uz delsi dobu pred tim jsem slintal a nakonec jsem se nasral, rozbil prasatko a koupil. A musim rict, ze jsem dobre udelal. Perfektni ram po vsech strankach. Vyborna geometrie do cleniteho terenu, super tuhost. Mel jsem uz pod prdeli lecos, ale RB je zatim nejlepsi. Jedina nevyhoda je ta cena. Ja jsem z Opavy a tady kousek v Jezdkovicich se ty ramy vyrabeji. Byl jsem se tam podivat a pokecal jsem i s majitelem. Vyroba je velmi pecliva a precizni, kazdy ram ma tzv. RODOKMEN. Papir, kde jsou rozepsane jednotlive vyrobni operace a u kazde operace je vlastnorucni podpis cloveka, ktery ji provadel. Opravdu kvalita, za tu cenu rozhodne stoji.

      0 0
      • easyrider  

        Řekl bych, že to o čem tu píšeš, je přesně ta přidaná hodnota, která dělá tu cenu. To že víš, kdo to vařil, kdo to lakoval, že si pokecáš s člověkěm kterej to vymyslel, to dělá z ruční malosériový výroby to co je, to dělá z RB to co je a proto se za to taky tak platí. A i to může třeba výhoda oproti tomu „anonymnímu“ No Saintu… Je to jen o prioritách, který člověk má…

        0 0
      • jakub  

        jj dovolim si tvrdit, že určitě seženeš za tyto prachy něco inhého ale gdo si jednou oblíbí RB není co řešit, já jsem ho musel prodat kvůli tomu, že jsem potřeboval okamžitě peníze a dodnes mne to mrzi… je to skvělej rám…

        0 0
        • ota  

          ano,je to srdeční záležitost.nemusím totiž ty řeči typu:„za ty prachy by mohlo být..“ je to fakt hezky udělaný rám,a pokud se někdo rozhodne,že ho musí mít,ať ho má.

          0 0
          • jakub  

            jj omlouvam se tu vsem, ja jsem RBeckar telem i dusi… bohuzel na neho tedkom nemam ale jak nasetrim hned bude buto CRX nebo Speedster, jsem zatvrzelej RBckar a nikdo mne nepresvedci ze je neco lepsiho… nez Českej poctivej rám dělanej ručně…(mám namysli konkretně RB)

            0 0
      • Volf  

        No nevím jestli platíš zrovna za ,, rodokmen ,,. Já si myslím, že je to tak malej výrobce, že pokud chce dělat rámy v určitý kvalitě, tak platí mnohem víc za materiál, jako někdo, kdo dělá tisíce rámů ročně. Prostě si myslím, že si za víc peněz koupíš průměr. A asi budu hnusnej, ale RB se mně vůbec nelíbí. A kdybych chtěl rám od malovýrobce / jako že na to prostě nevěřím / tak bych koupil Duratec. Já si prostě myslím, že malej výrobce je prostě předraženej tím, že je malej a má jen drahý vstupy a nemá to nic společnýho s kvalitou nebo ,, exkluzivitou ,, ruční práce. Třeba mně řekni, kde berou trubky ? To je pro mě třeba údaj mnohem důležitější než to, že to vařil Franta Novák z Horní Dolní a to nemluvím o tom, co třeba svářel dřív než šel svářet kola. Ale netvrdím, že RB je něco špatnýho, jen bych to prostě nepřeceňoval nic víc.

        0 0
        • peky  

          „Výroba výlučně z materiálů 7020-T6 kanadské firmy ALCOA, ze zakázkové tavby podle specifických požadavků RB,…“ to je jen z jejich stránek.

          0 0
          • vlk  

            :o) Možná by ses divil, kdyby si se poptal u jejich dodavatele.

            0 0
            • peky  

              Jo třeba jo (pouhá spekulace), která se dá tvrdit i o číňanech čímž pádem většinové produkci všech fy. Já ti to řeknu takle: ve většině tvých argumetnů je částečná pravda neoddiskutovatelně. Ovšem oni se můžou opřít výborné reference viz Maroši na RedBull Rampage.

              0 0
            • ondraschoffka  

              tady se to koukám začíná rozjíždět… :-)

              ale co je divný, že jako oponenti jsou tu jenom samí ´vlci´ – vlk, volf, no a pak tu ještě vystupoval vlkouš, ten ale teda neutrálnějc… :-))))) holt RB není dobrý pro vlky, a hotovo, no… (doufám že chápete, že to beru a píšu s humorem, když už musím o Velikonocích vysedávat v práci… :-))) )

              0 0
              • peky  

                Navrhoval bych nechat „VLKY“ jezdit se sevřeným zadkem v jejich zeslabovanech vjetnamskech plechovkách tvářenejch nejlepší současnou technologií hydroforming, která dává rámům nové mega dobré vlastnosti ve sjezdech výjezdech i průjezdech. A my ostatní si budem užívat naše krasavce. O.

                0 0
                • Volf  

                  U mě jsi vedle :-)))) Ne vážně, jen jsem řekl, že všechno nemusí být taj jednoduchý, jak to vypadá.

                  0 0
                • vlk  

                  To je ubohost největšího kalibru.jednak si to pořádně přečti a zjistíš, že nejsem proti RB CRX. A jednak můj HT RM CPS má stejnou váhu jako to CRX :o) a jednak ten můj nynější full není moc zeslabovanej, asi tak na úrovni RB 1500.Je lehčí hlavně proto, že není barven ale anodizován a zrovna tak ten Luzifer. Takže No Saint Luzifer může na tom se sílou trubky být asi jak RB 1500 přestože je výsledně stejný. U RB 1300 vám plechovka nevadí? Dle mne je CRX za tu cenu předražený, a zcela jistě má konkurenci, to je můj názor, na nějž mám právo. RB CRX není špatný rám. Já jen nabízel i jiné alternativy, aby měl na výběr.Tady to pak vypadá, jako, že CRX je jediná alternativa.

                  0 0
                  • ondraschoffka  

                    ne, to určitě ne, CRX rozhodně není jediná alternativa, ostatně jako nikdy v životě… každej se musí rozhodnout, na čem si bude vozit pr…, teda pozadí, mě zas vyhovuje to CRX, i když bych lhal, kdybych tvrdil, že by mě full nelákal (zkoušel jsem si speedstera, uvažuju i o sendicovi, pak možná taky canyon, uvidíme), ale mě třeba bere i ten design u RB, líbí se mi takovej industriální design, nějaký složitý profilace mě nechávaj klidným, stejně je to většinou minimálně sporný, prostě u mě vyhrává jednoznačně jednoduchej design, nemohl bych jezdit kolo, co by mi nevyhovovalo ve všech směrech, a uznávám, že design u mě rozhodně nestojí v pozadí… takže tak…

                    0 0
          • Vilém  

            Kanadska firma Alcoa ale sidli a vyrabi v CR.To nic nemeni na tom ze ten material neni vubec spatnej.

            0 0
    • dada  

      btw…ted sem narazil na tohle…mj. se tam dostete ze CRX ma 1600g…asi slusnej PR…

      0 0
    • tomfree  

      Rb jsem jezdil roky,vystřídal jsem 4 rámy a byl jsem spokojen,jenže technologie a konkurence nespí a za tu cenu se dá sehnat něco jiného,lehčího,pos­lední rb mi prasklo a potřeboval jsem nějaký levný rám,tak jsem si koupil gianta a jsem spokojen,jinak se mi líbí nový trek za cenu kterou navrhuješ.

      0 0
      • Imroman  

        Tiet suhlasim. Treky su za tu cenu fajn aj v pomere Vaha/tuhost. Sam mam ram trek 8500 ale model 2006

        0 0
      • mr.antik  

        XTC určitě nebude horší volba. Já bych teda osobně volil podle gemetrie a v tom je RB horší, ale zas ti svaří cokoliv (ale to už je fakt dost)

        0 0
    • vlk  

      Když už pak budeš mít vyhlídnuté nějaké rámy, tak si zkus někdy kola s těmi rámy vyzkoušet-každému sedne něco jiného.

      0 0
    • enjoy  

      ja osobne ti muzu CRX pouze doporucit:-) co se tyce zkusebni jizdy,tak ta me malem od koupe odradila:-),protoze oni ho maji postavene jako chrta a to ja tedy zamyslel jinak:-) jinak vsechny vyhody popsane musim potvrdit.da se s tim jezdit do kopce,da se s nim skvele z kopce a da se s nim bezzstarostne skakat pres vsechno mozny.neni to zadna skorapka a je na nem dobre videt,ze ty 2 kila vazi.a neni to zadnej prospalej vyvoj(nebo co si kdo mysli,ze tam na tom vychode v tech peti fabrikach neco snad prevratnyho proti RB vymysleli..),ale prave diky tomu vidis,ze te ten ram podrzi a nebudes o dlouhych zimnich vecer hledat prasklinky,jako ja driv. ps:fakt argumenty ze je CRX tezky a neni to spravnej chrt bych cekal typove od cloveka,kterej si koupi offroada do mesta.

      0 0
    • vlkouš  

      Řešil jsem problém, jako Ty. Starý rám před začátkem jara praskl( Gary Fisher Paragon, ale byl jsem s nám nad míru za 7 let spokojený – i když jsem s ním zacházel často tvrději, než na co byl určen). Nakonec jsem volil mezi RB a Duratecem tak 50 na 50. Nakonec rozhodl Duratec, ale jen tak na 51%. RB měl shodnou geometrii a podobné průměry trubek jako předchozí Paragon. Takže se daly „předpokládat“ podobný vlastnosti – tuhost, ovladatelnost, bezproblémový výjezdy… Nakonec jsem ale vybral Duratec spíš z „výzkumných“ důvodů – profilace, malinko jiná geometrie, větší průměr trubek… A taky kratší dodací lhůta. Ale myslím, že s RB budeš spokojemej. O carbonu na horáka jsem taky uvažoval, mám novou silničku s carb. vidlema, sedlovou a řidítkama a je to na rozbitejch silnicích hodně znát. Když u horáka budu hledat větší pohodlí, pak stejně půjdu brzy do fulla… Technika a vývoj se nedá zastavit. Měl jsem odpruženou vidli dost brzy a jak mi všichni moudří říkalil, že je to blbost, že odpružení nemá budoucnost…Takže můj osobní závěr: 1. kup FULLA, 2. když výměnu rámu, tak jdi do RB nebo Duratecu. V.

      0 0
    • peky  

      Jezdím už 2 roky RB CR1500 a naprostá spokojenost. Kolo je pevné nekroutí se a sem si s ním jistý jak v technických i rychlých pasážích. Zatoužil sem po fullu jen když sem jel hodně rozbitou cestu z kopce a vedle mě na fullu mohl jet v sedle a já musel ze (stalo se mi to zatím po druhé takže to neřeším). Je fakt, že cena rámu je oproti azijský hromadný dvojnásobná, proto sem pořídil rám z druhé ruky. Zase je to jeden z mála rámů, který bych se nebál pořídit jetý. Rozhodně nelituju a až doslouží tak ho vezmu znova.

      0 0
      • ondraschoffka  

        čau, tak CR 1500 říkáš, jo? a fotky by náhodou nebyly?? jinak jestli se nepletu, měme společnýho zaměstnavatele… :-)

        0 0
    • svahi  

      Já jezdím na RB CRX druhou sezonu a sem maximálne spokojený a plně mi vyhovuje.Neměnil bych za nic jiného.Výjezdy,sjez­dy,záběr,technic­ké pasáže pro mě vše na jedničku.Dopo­ručuju.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.