Prosba o radu s koupi HT trailu ...

82 nepřečtených
  • vertebratus

    Zdravim s neodbornym dotazem. Vybiram, jak je patrno ze zahlavi, trail HT. Preference: alespon 130mm vidle(urcite vzduch), idealne 140mm, ze? Podle toho, co vidim v nabidkach prodejcu. Nevadi mi vyssi hmotnost. Preferuji robustnejsi konstrukce, i kdyz to pak odfunim. Predpokladam Al ram. Osazeni bych radeji trosku lepsi: od Shimana SLX. Preference Shimano. SRAM tolik neznam, ale rad se necham presvedcit, pokud to bude smysluplne. Cenove bych se rad vesel do 45K, za coz se da poridit par kousku z te ne uplne low end kategorie kol. Obzvast ted s cenami v tzv. vyprodejich.

    Myslim tim Trek Roscoe 9, Pells Root 1, Qayron Spyro Mk.III Q. Na ty jsem se, prozatim jen online, dival a pripadaji mi smysluplne.

    Samozrejme vim, ze je to o tom kecnout si na to a zkusit, coz udelam na zaklade pripadnych doporuceni. Ty priklady berte opravdu s rezervou. Ma predchozi zkusenost je v terenu dlouholeta, ale kolo jsem, asi pred tremi lety prodal, protoze me vytacelo mnozstvi lidi, ktere jsem potkaval a nebylo to prijemne. Vyhybani se, atd. .. asi to znate. Jezdil jsem x let ht xc a pak jsem povylezl na fulla od RB(trosku lepsi Bandit), ale na nem jsem trpel prejezdy po asfaltkach(viz. Praha, slusne peklicko …). A ted se, se slzou v oku, chci vratit zpet, abych ke staru jeste neco odjel.

    Co se tyce vyrobcu/znacek kol, tak se nechci branit cemukoliv. Jak jsem ztratil prehled a ted jen teoretizuju, rad si necham poradit.

    Posledni vec: velikost. Na mou vysku 182cm a hmotnost 87 kg sedi tzv. L ram, ale co se divam na vyrobce kol, tak se poruznu lisi ve specifikacich. Asi se zopakuji: sednout na to a zkusit, ze? :)

    Jde mi apriori o ram s dobrou geometrii, ktery mi doporucite. A ted do me!

    0 0
    • novas752  

      Qayron to dělá i ocelový. ;-)

      Za mě dobrý výběr. V brzdách se držet Shimana, řazení radši Sram, ale aspoň GX.

      Sám po Praze tahám vlastní stavbu podobnýho ražení. 29" 140mm, schopnější geo, podle nálady a potřeby rychlejší nebo pomalejší pláště, jeden den 90km s gravelistama, druhý den do bikeparku…

      0 0
      • vertebratus  

        Za ty penize dobry kus zeleza. Diky!

        0 0
      • vertebratus  

        Mixy SRAMu jsou vachrlate. To uz jsem se nekde docetl. Spousta lidi radi GX a vys, ale zase se clovek pak nevejde do rozpoctu. Ten Pells se mi vizualne libi asi nejvic. Asi se na nej podivam nejdrive. Ted ho maji vsude i za velmi rozumne penize.

        0 1
        • novas752  

          Moje zkušenost je v podstatě opačná. Pokaždý ± po 200h ježdění jsem „opotřeboval“ už 3 Shimano 12 přehazky – 2 XT a 1 SLX. Buď hrozně vyvaklanej mechanismus nebo zarezlý čep otáčení ramínka = porucha napínání. Jako bonus ještě jedna opotřebená XT páčka – ošoupaný zuby řazení po ± 500h.

          Teď mám asi 350h komplet GX a 250 komplet X01 a fungujou furt jako nový.

          Shimabo je levnější, v levnějších modelech funguje líp jak Sram, ale imho nevydrží na kolech tohphle ražení tolik.

          0 0
      • scalar  

        Ta cena trochu připomíná drahotu.

        0 0
        • Azmir  

          10k je u RB připlatek za „patriotismus“

          0 0
          • enjoy  

            10k jsem platil za rám RB CRX, takže měl být zdarma:-))

            0 0
            • Azmir  

              Dát půl průměrného platu za hliníkový ht rám, tomu teprve říkám patriotismus :)

              Tehda aspoň měli CNC prvky, jako nicotnou přidanou hodnotu, dneska už ani to ne, ale zas to aspoň stojí 1/4 oproti tvému.

              0 0
              • enjoy  

                Nicotnou říkáš? Vždyť to byl úplný šperk :-D

                Co ale osobně nechápu, pokud děláš ručně vyráběné rámy, trošku z toho děláš takovou jakože lepší věc a přitom nemáš zabroušené sváry.. Plus výběr základních barev byl u RB vždycky trošku mimo (včetně mého) :-)

                0 0
      • Bike.Mike1234  

        Za mě RB v pohodě , záleží co přesně hledáš podle bikeandride se jedná o velice bytelný rám , takže to vnímám spíš jako HT EN/FR Než HT AM/XC/ Trail napovídá tomu i ze zde zmíněných asi nejvyšší zdvih a celkem agresivní geometrie + plášť 2,8 mullet ,takže prostě kolo do bordelu i mimo uhlazené stezky , cenovka 40k na kombinaci SLX XT Deore je vcelku běžná , výplety kvalitní z fungl nové řady remerx úplně v pohodě, takže za mě za tuto kategorii HT do tvrdých podmínek i za cenu slabšího kokpitu a teleskopky pořád akceptuju , chápu i to že český výrobce nemůže konkurovat Číně , nejsou toho schopné ani automobilky natož tak český živnostník

        1 1
        • mirorek2  

          remerx no comment, ale co tam dělá vzadu flat mount brzdič, to se někdo uklikl ne? Ht do tvrdých podmínek si teda představuji celkem jinak než soudruh živnostník

          34 Z2 vidlu na 150 mm bych snad možná i překousl…

          2 0
          • Bike.Mike1234  

            Teď už jsi viděl všecko , i fulla s flatmountem ,

            2 pistek je 2 pistek ať je přišroubovaný k rámu čím chce brzdit to bude úplně stejně a světě div se existuje i adaptér FM/PM

            1 1
            • novas752  

              Jenže flatmount třmeny mají např. u Shimana menší destičky než postmount 2 pístky. Brzdí to hůř a sjede se to rychleji.

              Redukce na pm ve spoustě těhle rámů není možná – nevejde se.

              3 0
    • Lišák  

      Radon?

      Kompletní geo zde.

      Není to sice Shimano, ale páčka, hazka i kazeta jsou GX, to už bude chodit dobře.

      Poukd dáš dozadu místo DHR II Forekaster v dvojsměsi (stejně jsem to udělal já na svém trail HT), tak to pojede i po asfaltu a na trailu se to taky neztratí. ;-)

      1 0
    • Hue  

      Do doporučení se raději pouštět nebudu. Ale vloni jsem vybíral nové kolo a psal jsem s nějakými dotazy i do Qayronu a Pellsu. Qayron odpověď do druhého dne, Pells se neobtěžovali ani po opakovaném dotazu odpovědět vůbec :-) To mě od nich tehdy celkem odradilo.

      0 0
    • Davit  

      Hledal jsem vloni totéž a nakonec vzal Rose Bonero

      https://www.rosebikes.com/…trail/bonero

      Kluk na tom odlítal loňskou sezónu a můžu s klidem doporučit.

      Vzali jsme dvojku komplet na deore včetně čtyřpíst brzd, trojka je na GX, ale zase sram brzdy. Ty se dají ale snadno vyměnit kdyby vadily.

      Koukali jsme i na Canyon, ale Stoic zrovna nebyl a hlavně byl drahej

      1 0
    • Azmir  

      Podle mě si na tom neseděl tak dlouho, že nemáš vůbec šajnu kam se kola posunula a tak žiješ ve svých starých představách. Pujč si na víkend v shopu; od někoho; nebo zajed si na traily a pujč si na půl dne moderní HT a na půl dne moderní full nebo se stav do Hostivaře a nechám tě klidně projet Tranďáka.

      Pokud tvá hlavní záliba není se drncat s následnou bolestí zad, nevidím jediný důvod na to co si popsal si koupit v roce 2025 HT. Řeknu to velice obecně, ale na to jak kolo jede mají hlavní vliv pláště, pokud HT i fulla obuješ stejně, full tě určitě nebude brzdit, v terénu spíš naopak. RB bandit je fakt extrém a vypusť ho z hlavy, jako etalon fulla.

      Trail HT si většinou kupujou lidi, co už doma mají X kol, neví co roupama a tak si pořídí HT, aby párkrát do roka zažily ten „pure“ zážitek a zpětnou vazbu. V XCO svěťáku jezdí všichni fully a tam jde o vteřiny, pokud by je to brzdilo, nejezdí to.

      Takže místo bídného gejronu nebo pellse radši kompletně přehodnoť své rozhodnutí a pak můžeš drandit třeba na podobné raketě a ještě ušetříš.

      2 1
      • Kubiczech  

        Jen bych podotkl, že i v roce 2025 to spousta lidí vidí úplně opačně. Ale napsals to hezky, to jo. :-)

        2 0
        • Azmir  

          Ano věřím, že existují padesátnící, co rádi zdolávají rychleby a podobné na Htčku jako Pepa Dresler, mají skill na max a ještě jim to není dost. Pojedou všechny kolegy na fullu, neví co jsou brzdy, proletí všechny dropy a jsou pak večer rádi, že je bolí celé tělo, protože to prostě musí cítit :))) Jestli je zakladatel tenhle typ, tak se omlouvám, špatně jsem to odhadl :)

          1 0
          • TK75  

            Moc koukas na akcnaky :)

            Jednou jsi psal, ze na hardtailu je utrpení přejet i retarder na silnici ponevadz se musis nadzvednout ze jo :)) Tak pro tenhle typ sedaveho jezdce to asi nebude no.Mě třeba nikdy nenapadlo že retarder je něco jinýho,než zabavnej prvek z kteryho se da odrazit.Do lesa na přírodní ježdění naprosto v pohodě a zábavný ) teda zalezi asi jak ten tvuj les vypada a jakým způsobem rád jezdis.

            3 0
          • Tomcat  

            A opačně jsou zde jedinci který myslí jak traily Moravský kras, pod Smrkem, nové Město atd… jsou děsně HC… …leda na Endurance silničce.

            0 0
            • mirorek2  

              Jj vzpomněl jsem si na kámošova syna, který na testovačce spešlu v Jedovnici proháněl po trailu nějaké nabušené XC borce na půjčeném Diverge :-D chlamal se jak puk a říkal, že to trochu drncá

              1 0
              • vaclaw  

                Já bych si vždycky na takovýhle nahánění ega na úkor někoho komu jde něco hůř dal pozor. Ti borci na XC zase třeba mohli být lepší v matematice…

                3 0
                • Hue  

                  Kdepak, čím „větší“ kolo máš, tím víc se ti musí smát, že jezdíš pomaleji. Na to je zákon, nikdo se nemůže učit nebo si jezdit po svém. A nedejbože když si třeba vezmeš chrániče někam, kde to „není potřeba“ :-P

                  3 0
                  • TK75  

                    Kdykoliv si nevezmu chrániče, tak spadnu

                    zákon schvalnosti funguje

                    0 0
                    • Tomcat  

                      :-D

                      0 0
                    • vaclaw  

                      Já spadnu i když si ty chrániče vezmu, ale zase se praštim tam, kde je nemám. Sice to bolí, ale aspoň si je nezničím.

                      0 0
                  • novas752  

                    Náhodou, nahánět na pevňáku po zuby obrněný němce s en/dh kolama na Klínovci/Plešivci je docela sranda. :-)

                    1 0
    • Lachtis  

      A co Focuse? Osazeni v pohode a mas to v karbonu a s dopravou si na cca 42,5 tkc. Velikosti taky jsou a jako bonus mas i prostor pro salam v ramu (sranda).

      https://www.bike24.com/p2703609.html

      0 0
      • libisenuj  

        Kdyz ho koupi u Ostravy, tak vyjde na stejny penize. Ted sem tam koupil Raven 8.9 za 52 tis.

        1 0
        • Lachtis  

          Aha, taky fajn, za mne ideal za ty prachy a karbon

          0 0
          • libisenuj  

            Jj, chtěl jsem něco na delší výlety, slušně vybavený v karbonu. Za ty peníze je to myslím pecka. Nižší model 8.8 taky slušně osazený.

            0 0
    • RttB  

      Mám Gibona a funguje tak nějak dle očekávání. Nový model nevypadá zle a myslím, že to tak nějak splňuje tvé požadavky.

      Kellys Gibon 50 2023/2024 v akci

      Ofiko web

      1 0
      • vertebratus  

        Gibon mi prijde take ok. Urcite, za ty penize, vyborny tip! Diky.

        1 0
      • vertebratus  

        Objednan. Pojedu si pro nej do Mlade Boleslavi. Aspon podporim vyrobce ze Slovenska. :)

        PS: nakoukal jsem si recenze a vcelku mi to pripada jako dobry kompromis na rozjeti a adaptaci na teren. Dam vedet jak jsem dopadl a subjektivni spokojenost.

        Ted me ceka jeste vybava … to bude peklicko.

        3 1
        • RttB  

          Nejspíš určitě dobrá volba. Tak ať se daří a dělá radost!

          Co se výbavy týče, tak moc hned zpočátku neutrácej. Počkej si na to, co budeš potřebovat.

          Jasan, kup si hned pořádnou helmu která dobře kryje temeno hlavy a lépe ať má třeba MIPS!

          Jinak já na pohodu používám ty cyklotrika a kraťasy za pár korun ze Sportisima. Do bikeparku, pokud začneš více jezdit tak určitě nějaké chrániče na kolena, popř. lokty… Tohle moc peněz nestojí, pokud nebudeš kupovat předražené značky jako je třeba POC.

          Horší je to se servisem – nářadí a náhradní díly. A to nemluvím o tom, že jestli tě to chytne, tak začneš vylepšovat komponenty – a to je teprve to peklíčko :D :D

          1 0
          • vertebratus  

            Dekuju! Po dlouholetych ex-zkusenostech na mtb uz trosku vim co a jak. Koupim zkratka apriori mensi pumpu a nejakej mensi vercajk. Bagly a nejaky hadry na sebe mam. Premyslim o tom, ze poridim chranice na duse a zustanu na default setupu, ktery bude na rafcich: tubeless s dusemi, ktere tam necham. Jsem priznivcem radeji vetsi hmotnosti a robustnosti/vydrze, nez potencialnich problemu s bezdusemi. Tak uvidim.

            PS: vsem moc diky za rady. Malokde jsou lide tak ochotni, jako na tomto foru.

            0 0
            • mirorek2  

              Jsem příznivcem robustnosti a výdrže, tak jezdím už deset let na všech kolech raději bezduše. Nedovedu si už ani představit furt lepit hada každou třetí vyjížďku. Za ty problémy mi jezdit duše nestojí.

              1 0
              • vertebratus  

                Proto ty bezduse s dusemi :) Ale po nejakych zkusenostech uvidim. Treba se bezduse za tu dobu, co jsem nejezdil, posunuly o mnohem dal, nez si myslim.

                0 0
                • Lišák  

                  Když dáš do TLR pláště duši, tak udělá „haďáka“ úplně stejně, jako na plášti dušovém.

                  0 0
                • RttB  

                  Taky jezdím duše. Ono sto lidí – sto chutí. A raději jednou za dlouhej čas někde zalepím defekt, než řešit mlíko.

                  Ale tady na tom fóru se zeptat na duše/mlíko, tak to je šťourání se klackem ve vosím hnízdě :D :D

                  (A plášť pro duši a pro mlíko je stejný – liší se v té dosedací patce a to na defekty vliv nemá.)

                  0 0
                • filipes  

                  Na HT trail si vzadu duši nedokážu představit – buď to nabombíš vysokým tlakem a zazdíš jediný tlumící prvek, nebo budeš řešit defekty. Doporučuji fakt bezduš a jestli s tím reálně jezdíš traily, tak dozadu i insert.

                  A základ výbavy je knotovač.

                  1 0
                  • Lišák  

                    Přesně. Bezduše jsou důvod, proč jsem zase začal jezdit i na HT. S dušemi to byl neskutečný opruz, bez duší si tu jízdu užívám.

                    2 0
                  • maajkee  

                    Inzert ti bere množství vzuduchu v zadní gumě, tedy přicházíš o jeden jediný pružící element :)

                    1 0
                    • novas752  

                      Takže funguje jako takový token. Dělá ten zdvih progresivnější. Můžeš vozit trochu nižší tlak aniž bys furt mlátil do ráfku.

                      1 0
                      • maajkee  

                        Na hardtailu musíš jezdit všechno hlavně přes předek, to je základ. Já jsem na HT zadní ráfek nikdy nezlikvidoval.

                        0 0
    • vertebratus  

      Vsem diky za debatu a navrhy. Jedine, co asi nezkousnu, tak objednat online bez vyzkouseni. Musim si na to sednout.

      Co se tyce HT: o neco jednodussi servis. Mam rad jednoducha reseni. S pripadnym obutim si take rad necham poradit.

      0 0
      • mirorek2  

        vsak z Nemecka objednas, vyzkousis, nesedi, tak posles zpet. Kde je problem?

        0 0
      • novas752  

        Obutí je hodně individuální. Pokud nemáš svoje tak je nejlepší vyzkoušet co tam je a pak se od toho odpíchnout – chtěl bych to víc takový a takový…

        Víceméně bez diskuze jsou akorát bezduše a co nejnižší jezditelný tlak.

        0 0
        • vertebratus  

          Bezduse jsem mel na Banditovi a musim rict, ze to byla vetsi komplikace, nez neustale menit diuse, nebo lepit.

          Ale muselo to byt poreznim matrosem, nebo mym neumetelstvim, kdy jsem porad dofukoval.

          0 1
          • Lišák  

            Já díky předělání mého starého XC HT na bezduše začal zase na HT jezdit a ještě si k tomu postavil jedno trail HT.

            Před tím jsem měl bezduše jen na FS a tam se mi líbil lepší grip v terénu, ale protože full, tak jsem zase nějaký propastný rozdíl v pohodlí proti duším necítil. Jenže to drncání na HT mě hrozně srralo. Tak jsem duše vyhodil, namotal pásku, dal ventilky a mlíko a, voilà, rozdíl proti duším, pro mě, opravdu veliký. A lepší grip jako bonus! :-)

            1 0
    • vertebratus  

      Dobre. Zatim to nechme, at uz se v tom nehrabu, neco zkusim a pripadne zase budu otravovat, kdybych se opet ztratil ve vyberu …

      A diky vsem!

      0 0
    • vertebratus  

      Tak jen maly dodatek: byl jsem se podivat na Trek Roscoe. Bohuzel, nemeli 9, ale 8, s tim, ze to na me udelalo velmi dobry dojem. Ram je, uz na prvni pohled, velmi kvalitni topologicky. Je velmi chytre navrzeny(samosebou, pak to muze podelat material, pokud neni dobre zkontrolovany pri vystupu z vyroby, ale tady bych Trek nepodeziral …). Pokud nekecam, tak se to pak lisi jen ve stupnich vybavy.

      Jedine, co porad nechapu je ta velikost: vsude maji jen M/L, coz musim zkusit zadkem. Zkratka eLko jsem nikde v nabidkach nenasel. Asi se uz vyprodalo …

      0 0
      • TK75  

        Někdo má M, někdo L (klidne stejnej reach) a někdo M/L…nepodstatny písmenka.Důležitý je vědět jakej reach chci a jak dlouhou sedlovou trubku.To jak to zrovna ma značka označeny je fuk

        2 0
        • vertebratus  

          Jo. Vim, ze reach je takrka to nejdulezitejsi, ale porad i ten relativne vychazi z velikosti ramu. Kazdopadne si to musim sednout. Asi zkusim na te verzi 8 to, co maji v nabidce a pripadne pak objednam 9, pokud si to vyberu.

          Diky.

          0 0
    • vertebratus  

      Je to se mnou tezky, protoze jsem neprijemnej detailista. Za to se omlouvam. Ale prece jen, kolo neni kriplsmartfoun. U nej plati: cim vic ajfoun, tim vYc adYdas! :D

      0 0
      • vaclaw  

        Tak vybrat kolo není úplně snadný, zvlášť pokud člověk není vyježděnej a nemá jasnou představu, co chce. A navíc je to docela dráha hračka, takže se to dá pochopit ;)

        0 0
        • Tomcat  

          Řekl bych že HT trail je dnes velice levná hračka. Jenže to levná se nehodnotí jak někdo má hluboko do kapsy ale v kontrastu sím co je za nabídku na trhu a co to vše umí a vydrží.

          2 0
          • vaclaw  

            Tak ono obecně kvalitní kolo pro běžného čecha není levná hračka, takže z toho bych vycházel. Jako chápu, že na bf většina lidí vysolí 40k z kapsy bez problémů několikrát denně, ale ČR není bf.

            0 3
    • vertebratus  

      Jeste se podivam na Pells. Uz to mam objednane na prodejnu, tak si na to aspon kecnu ..

      0 0
    • vertebratus  

      Proste nejdriv si aspon odsedim pak kol a pak pripadne i objednam online. Nespecham na to, stejne si na to kecnu az nejdriv na konci unora, takze casu je dost …

      0 0
    • vertebratus  

      Roscoe 8 jsem si odsedel v ML a uplne bez problemu. Ani reach mi neprisel kratky. Tech 780mm na riditkach je znat!

      Ale treba uz se starim scvrkavam. :)

      Teleskopka na 150mm take s rezervou. Mel jsem velky oci!

      0 0
    • maajkee  

      Za 45 postavit Dartmoor Primala a bude to moc hezky osazený a přesně jak potřebuješ ????

      1 0
      • mirorek2  

        Nebo ocel…

        0 0
        • TK75  

          Aby člověk miloval svoji ocel, je treba dat aspon rok na hliniku…nejlíp když je to pěkně masivní a tuhej macek :)

          0 0
      • Lišák  

        A pak tam nahodí TB na duších, nabombí to na 3 bar, aby to po Praze pěkně odsýpalo… a celý koncept kola je kde? No v h****u.

        :-)

        0 0
    • Manas  

      Ja bych se nebal toho Roscoe, maj to dva kluci co u nas ucej a jezdi se na tom pekne. A i se mi to libi. Ja teda mel ocelaka Pipedream, ale to byl asi pro tebe overkill … pristi bude zabavnejsi Reeb Rideykulous.

      Pripadne muzes nabrat inspiraci tadyhle: https://bike-forum.cz/…ilu-ht-trail

      0 0
    • vertebratus  

      Tak Gibon je doma. Zatim se jen kocham, ale uz na prvni pohled to kolo sedi na mou figuru. Jak jsem ho u prodejce projizdel, sedl mi hned na prdel jako, kdyby mi vyrostl z riti! Diky vsem za rady/tipy/nazory.

      1 0
      • Tatut  

        Nabídl bych to co mam v profilu ale uz je pozdě :) at slouží!

        0 0
    • goofy  

      Vidím, že už jdu opět pozdě… Kdyby někdo další hledal, tak za mě je taky zajímavou volbou Orbea Laufey H10

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.