Navrat ke korenum trailu - HT trail

567 nepřečtených
  • Manas

    Hola hej, uz sem tu dlouho nebrecel, tak zase nastal cas. Loni sem po 12ti letech presel na novejsi geometrii (29" trail bike RB TR120) a celkem sem se s tim szil. Prestup z 26" kratkyho dirta na 29" neni problem a traily na tom v podstate uz resim stejnou rychlosti a vcelku i obratnosti. Nicmene, me v hlave uz od lonska hlodala myslenka HT trail biku. Letosni leto sem stridal tyhle dve kola (byt diametralne odlisne) a spoustu veci jsem si mnohem vic uzil na HT, kdyz jsem vic resil stopu, styl prujezdu a vubec cistotu jizdy. Vymenil jsem si i maila s Robem Trnkou, co jezdil RB TR a letos jezdi Chromag RootDown a dosel sem k zaveru, ze v podstate uz to neni o tom jak projet nejakou sekci rychle a jakkoliv, s tim ze to full pozere (coz je cesta kam hodne vysokozdvihovych endur jede) proste uz na bezne urovni nepremyslis nad stopou – proste to naseres a ono to pozere lavicku i s duchodcema.

    Asi me uz zacalo zajimat jak to projedu a ne jen rychlost. Ze si dokazes uzit i sebemensi technickou vyzvu, protoze to proste neni jednoduchy. Zajimalo by me, jestli nekdo nad jezdenim taky takhle premysli, ze se vic zameruje na tu technickou stranku jizdy, na tu cistotu v mysleni kdy se fakt soustredis na to co delas. Proste navrat zpatky k tomu co nas definovalo na zacatku trailoveho jezdeni v dobe kdy 130mm zdvihu byl skoro sjezdak.

    V hledacku na pristi rok mam prave Chromag RootDown a dost me oslovil i Reeb Redikyelous. V hledacku z blizsich znacek je pak i NS Bikes Eccentri Chromo. Nejezdi nekdo neco podobneho?

    Reeb: https://reebcycles.com/…/redikyelous

    Chromag: https://chromagbikes.com/…/rootdown-21

    NS: https://nsbikes.com/…o,98,pl.html

    5 0
    • -b-n-x-  

      Podobně jsem přemýšlel někdy v devadesátých letech, když jsem měl občas možnost se projet na sjezdaku :-)

      0 0
    • novas752  

      Jo na ty méně náročné a rozsekané stezky je trailové ht supr. Podle geošky plášťů a vidlice se na tom dá sjet skoro vše co na fullu.

      Já si to právě postavil jako doplňek k enduru abych s tim dojel dál a bavily mě i ty lehčí stezky kde na enduru jen šlapeš jak d,bil aby to vůbec jelo. Klínoveckej Rubín na tom mám o dost rychleji než na enduru, Barona taky o něco rychleji.

      A možností jsou mraky. Já mám individuální geo Marino bike, dělá to taky hromada anglánů (Kingdom, BTR, Pipedream, Cotic), Nukeproof, český Qayron atd atd. Velké značky to moc nedělají nebo to stojí za prd.

      0 0
      • vaclaw  

        A jak moc se vyplatí jít do oceli? Mě trail HT hodně baví a je to asi moje nejčastěji jezděný kolo a současný setup co mám na Dartmooru mi vcelku vyhovuje, ale ta ocel mě pořád v hlavě vrtá.

        0 0
        • Tomcat  

          Tohle tu už bylo mockrát ocel jde svařit, sletovat tak a by byl pohodlný a hlavně je pravidelný. To u duralu nechrozí.

          0 0
          • vaclaw  

            Svařitelnost je jasná, ale u relativně levnýho HT rámu mě to zase tak moc netrápí a zatím jsem dřív měnil než praskl, spíš mi jde o ten projev toho materiálu, jestli je to tak znát.

            0 0
            • TK75  

              https://youtu.be/KZfZSURMLfE

              Tady Ragley big Al vs Big Wig …stejnej rám, geo, jinej material

              Každý má svoje plus

              0 0
            • Tomcat  

              Projev materiálu je daný materiálem . Zatím co stavbu z ocely\titanu i karbonu muže zabít konstrukce. Což je ale „chyba“ konstruktéra\vý­robce a né materiálu. U duralu nikdy té rozumné pružnosti nikdy nesáhnete, protože prostě materiál. .

              0 0
              • zirecek  

                K čemu je ti „pružnost“ rámu při setupu tlustých bezdušových plášťů?

                0 1
                • Manas  

                  Tak nejak. Spis jde o to, co se mi líbí. U tech ocelaku pak pri delce TT je uz i znat jak je proslapnu do zatáčky… Ale .. uvidime. Zatim to necham zrat a budu sledovat aukce i v Německu:)

                  0 0
          • TK75  

            No jo, ale to je když si to necháš svařit od borce na zakázku..u těch sériovek je to někde jinde, kus od kusu

            Ví se že Stanton a Cotic mají opravdu „něco“

            Ale taky jsem třeba četl, že zrovna Stylus je tvrdej …víc než Big Al od Ragley

            Si vzpomínám na tu recenzi Mmmbop, který se zamlouvalo víc něž Blue pig treba

            https://www.mbr.co.uk/…agley-mmmbop

            0 0
        • novas752  

          Ocel je malinko pohodlnější, narozdíl od hliníku trochu pruží. Samozřejmě záleží z čeho konkrétně je to udělaný (tlustý silnostěnný levný trubky sice přežijou i atomovej výbuch ale bude to akorát těžký jak prase).

          Ale rozdíly jsou to minimální, jde spíš o vzhled a tu případnou opravitelnbost.

          1 0
      • Atilla  

        Jedeš vyroletovaného Barona rychleji na HT než na fullu?

        Asi dělám něco špatně.

        A co Německá? Tam si nedokážu představit jet tam na jiných pláštích než DH aby to mělo smysl.

        1 0
        • novas752  

          No Barona jsem dal na 29" ht ± stejně rychle jako na 27.5" fullu s trochu starší geo oproti ht. Ten střed s lavicema a největšíma roletama trochu pomaleji, vršek a spodek rychleji.

          Německou a DH na tom HT tak jako zdrncáš no, to už se „jet“ moc nedá a i ten Baron je dost vyčerpávající skrz ty rolety a umělý rockgardeny.

          0 0
    • TK75  

      https://youtu.be/pBZVvEvSJUQ

      Steve (Hardtailparty) dělá pekny recenze …hodně těch hardtailu mu prošlo rukama.Vyber je velkej tak to může taky trochu pomoct

      1 0
    • zirecek  

      To je obecné dilema typ kola vs. druh terénu. Na ČR přírodní traily ti stačí HT. Do lunaparků a umělých stezek volíš kolo dle obtížnosti, kterou ti tvůrce předkládá. Takže míra zážitku a zábavy je vždy, jaké kolo použiješ na jakou trasu.

      Také je to o tom, že lidé chtějí stále nové instantní zábavy. HT je super, mám to podobně. Pro mne osobně je HT největší zážitek na pomalejší a technicky hodně náročné sjezdy a dále na výjezdy obecně, tam je pro mne zábava a míra přemýšlení ještě větší.

      1 0
    • adam320  

      Ja jezdil driv vpodstate jen DH/Freeride. Lanovky, tlaceni kola do nesmyslnejch kopcu

      Uz nejakou dobu jsem premyslel nad endurem, ale porad mi vrtalo hlavou, presne to co popisujes. Navrat ke korenum, technika. Zabava v mensich rychlostech a v mym pripade i moznost jet na tom na vylet:) posledni kolo co jsem mel predtim byl Intense m9 a moc daleko se na tom dojet nedalo:)

      Poridil jsem Nukeproof Scout viz muj profil a po ujisteni, ze to je typ kola na kterym se ve vysledku da jet i do bikeparku jsem ho trochu poupravil. No zustaly kliky(zatim) a sedlovka.

      Momentalne jsem v setupu, kdy teda vozim vpredu 170mm

      Znovu uz bych to neudelal, stacilo by 150–160

      Ale i v puvodnim stavu s vidlici Sektor to bylo velmi dobry kolo za relativne privetivej peniz

      0 0
      • TK75  

        Dám pod tebe ať je slitina v sérii :⁠-⁠D

        Mě par let zpátky nákup ojetyho Orange celkem slušně převrátil směr všeho…sice jsem ho po sezoně prodal ale už to od ty doby ve mě furt hlodalo

        Tenhle rok jsem na jiný kolo sedl asi pětkrát, jinak tahám pořád Aku u který platí it'll put a smile on your face stoprocentně :⁠-⁠D

        0 0
        • Tomcat  

          jenže to je dural ne ?

          0 0
          • TK75  

            Nukeproof, Orange, Identiti,Banshee, Whyte, Dartmoor, Commencal, Chameleon, Ragley (ten má vše), RSD (taky vše)… Všechno dural, nehidnitim kola podle materiálu …z toho už jsem vyrostl

            0 0
            • TK75  

              Kus od kusu…jsem chtěl napsat

              Asi nejvíc mě zajímá Banshee Paradox…tomu bych dal přednost před Chromagem

              0 0
            • Tomcat  

              Pokud je stihneš prodat dřív než ti prasknou tak chápu. Dural prostě nemá tu pružnost při zachování stejné charakteristiky únavy materiálu. To se u u full nebo silničniky skoro nepozná. U jednoho to řeší tlumič u druhého nepomůže nic.

              0 0
    • Micey  

      Jo, me tendle smer bavi velmi a sem za svuj ocelovej trail HT rad. Jak pises, musis se vic snazit, ale prejede to stejne nesmysl.. No a s 2,6 balonkama je to i pohodlny. Jinak mi vyhovuje ta jednoduchost – je tam proste o zasadni kurvitko min. Jak jsem na servis takovej.. linej, todle je fajn.

      0 0
    • Tomcat  

      Celý ne, postavit po dílech.

      Reeb mě připomněl Padlistovic BlackHorse… …jenže punk už je jinde.

      Elwing mě připomněla tím zpožděným dirtákem, že s Polakama je řešit něco woser, takže NS e-e

      Takže Chromejmág

      Jinak bych přemýšlet třeba nad ocelí od Qauironu, nebo SingleBee. Je toho moc osobně se mě líbil Kingdom nebo Moots jenže titan a jen na přání.

      0 0
    • skaj  

      Mam to velmi podobne, na trail/enduro HT me to proste bavilo. Jezdil jsem 3roky Dartmoor Primal se 160 zdvihu a kolo obstalo uplne vsude. Stejne uz nemusim jezdit primarne rychle. Jenze mi do toho hodil vidle junior – v jezdeni pritvrzuje a ja dva dny za sebou uz treba Plesivec na HT se zadama nedam:( Takze od letoska zase na fullu. Prvni jizdy rozpacite a chut se vratit, no nakonec jsem se s tim smiril… Treba shapnute skoky se mi na Primalovi skacou (neprekvapive) mnohem lepe. A lehci traily me na hardtailu taky bavi vic…

      Ale zase uprimne, nekdy to nakourit do rockgarden v plne palbe ma na fullu taky neco do sebe. A dopady na vetsich vecech jsou taky pro duchodce prijemnejsi – na HT jsem se jim uz vyhybal:)

      1 0
    • maajkee  

      Tak nějak poslední dobou přemýšlím podobně. Letošní sezónu jsem z 90% nakonec odjezdil na trailovym HT a nedávno jsem enduro fulla nakonec prodal. Na enduru me spousta trailů přestala bavit a člověk oak furt jen hledá těžší a těžší traily. Na trail HT mě zase začaly bavit všechny traily i ty kde jsou jen malý kořínky, přírodní traily, koneckonců jsem na tom objel i podzimní Blinduro a treba si užil i TT.

      A že člověk nejede tak rychle jako na fullu? No a? :) Baví mě taky hledat limity HT a zjistil jsem, že v podstatě na tom člověk může sjet úplně všechno.

      Tak nějak po těch letech mě taky orestalo neustále udrzovat tlumič, čepy.

      Před pár dny jsem objednal crmo rám Cotic BFE max a na příští sezonu bude stavět pořádný kolo, jedno kolo na všechno. K tomu dvoje zaplety, jedny rychly kolem komína a jednny enduro na výjezdy mimo domov.

      HT je láska a kult! :))

      1 0
      • novas752  

        Jo jo, po poctivym dni na Klínovci na HT (asi 9 jízd všeho kromě modrý) jsem 2 dny nemohl důstojně chodit. :-) Na žehlivym celopérku neni problém jet druhý den zase.

        Ale mimo bikeparky tohle až tolik nepozoruju, nejvíc člověka likvidujou ty rychlý průjezdy roletama.

        0 0
        • theedge  

          No zrovna na TT a Rychlebech bych taky nechtěl 2 dny jezdit na HT – možná tak ve 20ti :-) Enduro v hrabance si na tom umím představit celkem dobře.

          0 0
          • novas752  

            Jó v hrabance je to supr.

            0 0
          • vaclaw  

            Za mě je to hlavně o rychlosti tý který trati. Pokud je hodně technická a pomalejší, tak HT je v pohodě třeba i víc, než na rozbitějším flow trailu, kde každá roleta dokáže vytrestat. Ale obecně prostě přizpůsobím jízdu kolu a dokážu si užít na HT většinu trailů. Samozřejmě nohy a ruce se ozvou dřív.

            0 0
    • Laudis  

      Trail HT muzu jen doporucit! Pro me idealni kolo, kdyz chci tak si dam rychlou trasu, pokud neco technictejsiho, jde to taky a jediny co me omezuje sem jen ja :-) Z tvyho vyberu Reeb, ten je moc peknej, cenovka ale…dost sebevedoma.

      0 0
    • Sinpa  

      Ještě koukni na Stanton – https://stantonbikes.com/…dtail-steel/

      0 0
    • snílek  

      Idea je pochopitelná, i když s dnešní moderní geo a 29" kolama ani na HT nemusíš tolik přemýšlet a jen to tam vyslat, jen trochu pomaleji než na fullu :)

      Měl jsem na trailovejch HT docela naježďeno, za mě nejpříjemnější byl zdvih vidle 120–140mm, kdy se ještě ve sjezdech tak výrazně neměnila geo jejím kolmením.

      Z principu nekupuj drahý rám z obyč materiálu (4130 ocel např.). Zaměř se na recenze ohledně pohodlí – některý HT jsou tvrdý jak šutr, na materiálu kupodivu tolik nezáleží. Ten YouTube kanál hardtail party je super!

      Taky mi přijde, že některý rámy občas postrádají docela zásadní výztuhy – okolo hlav. trubky, zadní brzdy, uchycení řeť. vzpěr na středovou mufnu apod. To neznamená, že se rozpadnou, ale jsou to hezký detaily.

      Za mě Banshee Paradox nebo Cotic SolarisMAX :)

      0 0
      • novas752  

        No zase ty vyztužený rámy jsou tvrdší

        0 0
        • TK75  

          Záleží asi co vyhovuje, on každej jezdec je individualita …já jsem zjistil, ze pruznej rám mi moc nesedí.Se rozklepu na skalce a kolo se klepe se mnou:⁠-⁠D ale znas to…29, tlak a je vymalováno

          0 0
    • Metrick  

      Radu kouknout na Steva z Hardtailparty na YT bych podepsal. Na výběr je toho spousta s většina už tady zazněla. Snad bych doplnil Pipedream cycles (Moxie a Sirius) a Stif Squatch (fotka modrého krasavce je výše ve vlákně :). Spíš bych se zaměřil na to jakou geo chceš. Stanton/Cotic/Pi­pedream/Stif/Ra­gley budou určitě všechny dobře sloužit, ale geo je často úplně jiná (Cotic je obecně dlouhý, Stif nebo Stanton spíš kratší, Stif má dost strmou sedlovku apod). Jo a drobnost, některé značky uvádějí geo v saggu a některé normálně.

      0 0
      • Manas  

        Pipedream jsem zkousel u kamose, ale libi se mi akorat Moxie Ti. … Ale s cenovkou daleko za tim co bych chtel dat .. takze se taky muze stat, ze skoncim u nejaky garazovky z nemecka :-D

        0 0
        • TK75  

          Tak bacha na posuvný patky …jsou supr, ale chce to napínák (stribrnej šroubek proti patce) na obou stranách..ja mám jen u pohonu a když je mokro (v létě ne) a jedu 29 střemhlavej let kdy už ani nevidím, tak se mi levá strana bez napínáku o milimetr hne, sem tam někdy

          Nastesti sme Češi, tak jsem dnes sežral husičku a potom vyrobil malej pidi hranolek kterej se dá do drážky kde jezdí patka a je po problému

          Vyzkoušeno :⁠-⁠D

          0 0
        • Metrick  

          Moxie má moc pěkné barvy. Je toho moc a výběr je peklo :o) z UK jsem pozapomněl na Bird Forge a i tady na foru jsou fotky Nordest Bardino, taky pěkné. Šťastnou ruku ve výběru.

          0 0
        • Laudis  

          Penize, same penize… :-) kdybych je neresil, tak bud australska Prova nebo britskej Curtis

          0 0
        • Manas  

          Tak jsem okukoval ebay a at uz bych bral ns bikes eccentric (byt alu) nebo pipedream, tak se dovedu dostat pod 10 i s poštovným a to je teda dobrý. Toz to budu sledovat :)

          0 0
          • maajkee  

            Ocelovej eccentric maji skladem na katmaru, tam bych malou slevičku případně dokázal.

            0 0
    • crom  

      Na to že tu píšeš manuál,trial,voleni stopy, zábava, vyjížďky.tak některé zde zmíněné rámy tomu moc neodpovídají:)ale jezdíš dlouho,tak si myslím vybereš správně

      0 0
      • Manas  

        Ja vim, proto treba i koukam na ten reeb, pac vidim co na tom jde. I na tom Moxie jde hodne .. jen teda tomu musis venovat cas, se to naucit. Taky mi trvalo půl sezonu naucit se premyslet jinak tom 29 trail biku a ulozit si svalovou pamet. Abych ted mohl skocit na 26 dirta a rovnou jet a nepremyslet co mam delat :)

        0 0
    • Fran-tic  

      Jestli vy jen nejezdite moc overkill endurove kola. To je furt souboj o menší HA, pod 170 zdvihy už to na RyS a TT nemá flow a podobne :). Se to posouvá tolik, až to nikdo nechce tahat nahoru.

      Mi teda HT AM co jsem měl Commencal Metu nechybí a to jsem byl spokojeny velmi. Tedka na Izzu taky neletim fullgas, ale chce to dobre volit stopu. Což je podle mě klasika pro všechny ty nizkozdvihove trail biky. Teda jako jo, mám ještě HT od Norca, ale to je na tahání juniora a macride sedačky :).

      0 0
      • Foose  

        Add tahání nahoru… na to je přece ebajk ;)

        0 0
      • novas752  

        No jo, to zjišťuje hodně lidí. Chci víc a víc a víc, najednou maj 29" 170mm 16,7kg enduro a ono je to zábavný jen když jedeš mordorem nebo letíš strašnou kudlu. Což nejde dělat vždy a všude a najednou přemýšlíš jak udělat ty placatější a hladší terény zase zábavný.

        Nejlepší mje mít oboje, jeden den si zalevituješ na enduru, druhý den se vyklepeš na pevňáku a jseš spokojenej. :-)

        0 0
        • Manas  

          Ja to vim uz dopredu, pac mam doma jen trailbike na 120ti …

          No a teda sjezdaka.

          A dirta.

          A bmx.

          A jednokolku.

          Takze tak :)

          0 0
      • adam320  

        Musis jet dostatecne rychle na to abys tu stopu nestihl zvolit. Pak zjistis, ze to jde i na ht:)

        0 0
      • embi  

        Na Rychlebech jsem byl s freeride kolem 170/170 v pohode. Stacilo by min, ale nevadilo to. Na TT je 170/170 ideal, min bych tam nechtel. Rozjebany to tam je jako svine. Miliarda sutru a korenu.

        0 0
        • maajkee  

          Na TT 170/170? Tak to si zase vůbec nemyslím. Jedinej rychlej a drncavej trail je Perník a ten jezdím i na HT, Střílna a Jezevec jsou spíš pomalý technický traily, tam velký zdvihy nepotřebuješ. Jeskyňka je ve výsledku hladší trail než Perník, kromě asi 3 úseků včetně Whistleru, kterej je taky v pomalý rychlostí a jde v pohodě sjet i na HT. Rychleby mi příjdou rozbitější a i tak mi 150vzadu přišlo až až.

          2 0
          • TJK  

            ja souhlasim… ted jsem tam po dlouhy dobe byl na trail biku 130/120 a ze by mi extra chybel zdvih to fakt ne… neeikam ze nejsou mista kde je to prijemnejsi ale zase tam nejsou zadny pekla aby tam clovek nutne texh 170 potreboval… me to prijde jako overkill vzhledem k tomu ze se tak nikde neda jet takova palice aby to extra linitoval zdvih

            1 0
            • -b-n-x-  

              Do jisté míry souhlasím a chápu ten point.

              Nicméně, mě napadá jedna věc. Proč by měl vlastně vadit ten větší zdvih? Však to na velké většině věcí musí chodit stejně jako menší zdvih ne?

              A když to pak jde více, tak jenom dobře, ne?

              0 0
              • drumlin  

                Mám Rallona 170/170 a Fuida 130/120. Fluid je živější a zábavnější, když se na něm odrazím letím až do ****** a příjde mi lepší v trialu (asi jak se rallon ve zdvihu víc houpe tak ho musím víc uklidňovat)…zase na druhou stranu do Nejdu bych Fluida nebral ????

                0 0
              • maajkee  

                Tak z principu kolo 170/170 bude pravděpodobně ustrojený odpovídajícně tomu zdvihu, tedy těžký pláště, masivní vidlice, celý kolo těžký a trail centra jsou většinou i od toho jezdit nahoru, na lehčím kole s geo lepší do stoupání dáš pak těch trailů třeba víc a nebo tě i víc bavěj lehčí traily.

                0 0
                • drumlin  

                  Teoreticky jo, prakticky je Fluid na trail gumách o půl kila težší než Rallon na endurových. Jsou prakticky stejně osazený (yari/lyrik). Hodně dělají gumy a „živější" odpružení

                  0 0
                • Atilla  

                  A jako jak to tam chceš pořádně pustit na nějakých exo gumách? Pro mě je většinou limit rychlosti odolnost plášťů a né zdvih.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Za mě se zase pláště kolikrát moc předimenzovávají, kdo se s tím má pak tahat po rovinách a do kopce, třeba EXO+ je pro mě celkem dostatečná ochrana, obzvláště na HT fakt daleko víc řešíš stopu a nepouštíš to tupě přes všechno co je v cestě.

                    0 0
              • vaclaw  

                Nevím jestli je to obecně daná pravda nebo jenom můj pocit, ale za mě je tam hlavně úplně jiná odezva od terénu. Abych to nějak popsal, na vysokých zdvizích když se odrazim zadním kolem nebo naopak se do něj opřu, tak logicky část tý energie oběma směry se pohltí, čím větší zdvih, tím víc energie, tzn tím tupější odezva. Jasně že se dá pracovat s tlumičem a preloadingem atd, ale obecně pro mě platí, že pro techničtější kousky (a to fakt hodně nejsem nějaký trialista) mi HT víc poslouchá pod rukama. A zároveň čím víc zdvihu, tím víc rychlosti je potřeba, abych si jízdu užil a měl pocit, že na kole musím něco dělat. Není to samozřejmě jedno nebo druhý, full je prostě parádní stroj a jízda na něm je naprosto super, ale to stejný můžu říct i o trail HT, jenže to je pro moje potřeby o něco málo univerzálnější.

                0 0
                • TK75  

                  U mě je to jednoduchý…jsem poznamenanej z trialu, kdy jsem měl pevný kolo komplet

                  Kdykoliv jsem potom měl nějaký ht tak to stálo za prd, vadila mi vidle, presmykac, obrprevodnik, sedlo atd

                  Takže jsem rezignoval a jezdil jenom

                  Orange bylo první kolo, kde jsem si přišel jak kdysi… fungovalo to na me, ale pořád to mám, že mi teď ta vidle s nižším zdvihem sedí víc a pevnej zadek samozřejmě,:⁠-⁠D víc už nestihnu, no

                  0 0
              • TJK  

                min zdvihu = zivejsi kolo = zabavnejsi a rychlejsi

                vzhledem k tomu ze muzu treba porovna ty TT jak na HT / tak na Ripley a na Ripmo tak nejvíc se prostě namakáš na HT logicky, tam ti nic neodpustí pevnej zadek a do kopce to jede imho unavnejc nez full = porad poskakujes

                na Ripley je to asi nejrychlejsi, super odezva na pumpovani, perfektne nabira rychlost ale v nekterych rozbityc hpasazich tomu chybi zdvih, celkove mi ale neprijde ze by takove kolo bylo na TT spatne nebo mimo (resim teda situaci kdy jsem na Ripley mel plnohodnotny EN kola z MEtY AM tzn 1200+g gumy, vlozka, smes…)

                Ripmo, v rozbitych pasazich diky geo, velikostia zdvihu a tomu jak to mam postavene = vyrazne jistejsi, ale take proste posli a ono to nejak projede = moc neresis. v rovinatejch castech musis makat vic abys to napumpoval na stejnou rychlost jako na Ripley ale porad imho OK ale je to drobne pomalejsi kolo (zdvihu to ma 170/147)

                Jeslti se da na 170/170, jasen ano da.. nektery trejly budou za trest, neco bude vic na pohodu… vesmes je to jedno, ale nutnost takhle velkych zdvihu uplne nevidim… mineno na TT.. jak pisu, neprijeme ze by v tech super technickych mistech slo jet takovou palici aby te treba 150 zabrzdilo na tolik ze se vysypes nebo ze by clovek potreboval tech 170 aby to mohl palit halva nehlava…

                btw je to z meho pohledu a nejsem zadnej rychlik.. takze berte s rezervou :-)

                0 0
                • maajkee  

                  a do kopce to jede imho unavnejc nez full = porad poskakujes

                  My teda jezdíme vždycky zkratku a tam neposkakuje nic, tam je to jen děsná makačka :)

                  0 0
                  • TJK  

                    nojooo ja to bral vseobecne v terenu :-)

                    na TT sotolina je za „odmenu“ :-D

                    Na enduru kde mam 30z / 10–50 to jezdim taky ale na Ripley mam 34 / 10–50 a to se mi uz teda lamat fakt nechce :-D navic letos mam za celej rok jen 6 enduro vyjizdek a k tomu parkrat lehky XC takze fyzicka je uplne v bide.. naposledy kdy jsme tam byli to zavrit dali sme Pernik, Jeskynku, Bunkr, nakonec Boulder sakumprdum 40km a 1100+ up a bylo toho tak tak akorat… dalsi kolecko by bylo fakt za trest :-) s takhle tezkym nejlehcim prevodem uz ty nohy nemaj kdy odpocivat…

                    0 0
                    • maajkee  

                      já to letos dupal s 31 / 11–46 a je to taky na morál, fyzička by i byla, letos mám odjedto celkem dost, ale ta hmotnost se mi nějak nedaří snížit :) Takže to vyjedu 2 x a pak už to spíš chodím :)

                      0 0
                      • TJK  

                        ja ve finale ani nevim kolikrat sem to kdy dal, ale rekl bych ze max 3× a pak uz to bylo tak tlacenka :-) on ten zacatek paradoxne neni tak hroznej jako ty 2 zlomy na konci kde se prejezdem krizi s trailem.. to je takova finalni na moral.. ten posledni brdek startovni krizeni je uz takova spis tresnicka :-D

                        0 0
                • novas752  

                  Ten výjezdovej je na hardtailu hroznej. Zvlášť když to jedeš už třeba po čtvrtý za ten den.

                  0 0
                  • TJK  

                    myslis sotolinovou vrazdu nebo Panskej stoupak? On ten panskej je prijemnej jak neni prudkej, ale preci jen na HT je to makacka vic, tam odpruzenej zaek pomuze ze nemusis tolik makat nohama a ve finale staci jen slapat

                    0 0
                    • maajkee  

                      Tam je nejhroší ta kamenná cesta, klikatej stoupák po trailu už mi nevadí :)

                      0 0
                    • novas752  

                      Panskej. Nejdřív po šutrech nahoru pak po kostkách pak po makadamu a pak po kořenech. Drncáš celou cestu. :-)

                      0 0
                • Atilla  

                  Tahle premisa platila kdysi. Dnešní kola a tlumiče zdvihem neplýtvají. Když jedu tužku, tak budu využívat půl zdvihu, když to začnu pouštět, tak celý.

                  Beru to tedy z pohledu mého kola, třeba ghost zobal skvěle, ale byla to houpačka a na spoustě trailů to nejelo.

                  Na TR můžu jezdit i relativně hladké traily a nikde se ve zdvihu netopím. Samozřejmě podíl na tom má EXT a ZEB s charger 3.

                  Za mě je to u dobrého kola vše o pláštích. Můžu mít super rychle kolo na rekonu, ale jaksi s ním neubrzdím ty prudké traily v písku. Dám na to DHR a Assegai, už do všechno dám, ale zase zmizí ta rychlost.

                  Mě třeba TT nebaví. Jedu tam jednou za rok maximálně a to v pořádném dešti aby tam nikdo nebyl.

                  Na RS jsem nebyl léta. To radši jedu někam do Francie, nebo Itošky na pořádné kopce, než abych se tam 4 hod táhnul.

                  1 0
                  • maajkee  

                    Jasný a v tom je ten rozdíl asi, já jsem na TT často, protože mě bavěj, rozmanitý traily, kopec co se dá vyjet za svý a co se týče lidí, hodně lidí jsem tam snad nikdy nezažil, spíše naopak.

                    0 0
                  • zdeno1  

                    V Polsku je nová silnice a za tři hoďky jsi na RySu…

                    0 0
                    • Atilla  

                      Mě baví traily z kopce

                      1 0
                      • maajkee  

                        Tak to musíš do zahraničí no, tady máme jen kopečky :)

                        0 0
                        • Atilla  

                          Myslím, že kolem Liberce a Jablonce je toho dost, stejně tak Krušky. Důležitý je nebát se a nechat ty výškový metry trochu padat.

                          0 0
                          • maajkee  

                            Jenže to jseš strašně rychle dole :)

                            0 0
                          • TJK  

                            nam tady rekl bych ty vyskovy metry padaj hodne rychle a oto vic boli je vylamat zpatky :-D

                            0 0
                            • Atilla  

                              Lepší než se houpat u nás po brdkách a pak do prudkého kopce. U Vás mě to baví. Hlavně když tam jsou ty ilegály od Vaníka. Když máš tohle z barákem, tak nevidím důvod jet na TT.

                              0 0
                              • TJK  

                                tak vis jak… kdyz to jezdis furt dokola chces se svyzt i jinde… navic nemam pojizdny velky kolo tak jsem jeli na TT kde se svezu bezpecne / zabavne i na 130/120

                                0 0
                              • maajkee  

                                Protože třeba nejsi ten typ co chce za každou cenu pořád jezdit těžší a těžší věci, ale prostě se jen dokážeš bavit nenáročným trailem v pěkný krajině a potkat fajn lidi a dát si na konci Krákoru? :) Biking má mnoho podob ;)

                                0 0
        • Fran-tic  

          Většina mých top 10 pořadí na stravě na RYS bylo teda na izzu 130/130. Ale věřím, ze to nemá flow :)

          Každopádně moje kacířská myšlenka je, ze české hory jsou max na trail bike a většinu zbylých cest objedu na gravelu :) vše ostatní je uměle nakopáno a pokud není člověk v BP co víkend….

          0 0
          • embi  

            no nevim, treba ten Proklety trail trosku pustit, tak tam mi teda zdvihy nebyly navic.

            0 0
    • wilda81  

      Jezdím Kingdom Vendettu a pořídil jsem právě ze stejných důvodů. Chvilku jsem doma HT neměl a prostě mi chybělo.

      1 0
      • Manas  

        Tvl, ten titanovej ram x2 … To je krasny!

        0 0
      • lazza  

        Ty mas tu od TJK?

        0 0
        • wilda81  

          Ne, ta od Tomáše šla jen o kus vedle, ale mám taky x2 v XL. Většinou ji mám na 27,5, ale občas dám 29" kola.

          0 0
          • lazza  

            Ta zluta vidle k tomu ladi teda paradne. Co to je za odstin?

            0 0
            • wilda81  

              Obrázek zkresluje, je to oranžová. Odstín nevím – mícháno od oka – měla to být „zářivější“ fox oranžová. Na fotce z dirtu je ten odstín víceméně reálný.

              Ale zvažoval jsem i žlutou RAL 1026 a nebo burgundskou fialovou RAL 4004. Myslím, že se všemi by to ladilo.

              0 0
          • vaclaw  

            To je parádní kousek, akorát bych se bál na tom jezdit, abych to nepoškrábal… ;)

            0 0
    • Atilla  

      Řešení je začít jezdit technické traily a tam je úplně jedno jestli jedeš na 170, nebo HT.

      Na HT toho mám odjezdeno mraky a nemám teda pocit, že na 170mm mulletu by mě to bavilo méně. A hlavně klouby a úpony netrpí. Z HT po 4 dnech jsem věděl snad o každém kloubů.

      A ještě tohle řešit zrovna u RB TR které není super žravé moc nechápu.

      2 0
      • maajkee  

        Řešení je začít jezdit technické traily. No, tak jako ono ne každej ma za barákem Českej ráj nebo něco podobnýho a ne každýho baví se hrkat po skalkách jízdou hraničící s trialem. Takže spíš každý dle své chuti a možností:)

        0 0
      • TJK  

        je sem vendetu posunul dal prave z toho duvodu, je to sice super ale clovek je z toho rozbitej… na Ripley si to uzivam vic je to mnohem pohodlnejsi… asi sem na HT zlenivej… na XC super ale kdyz porovnam Vendettu a Ripley oboje na heavy duty enduro kolech, na Ripley se jede proste lip kudla, v pomaly technice to je ± stejny… na XC kolech nevidim rozdil snad krom asfaltu ale kyz ripley zamknu jede drobet lip diky min polozeny geo

        0 0
        • TK75  

          To jsem trochu nepochopil když píšeš o ty geo…ten Ibis Ripley Af je min položenej?Když se koukám na geo tak to vypadá že je to v provozu stejný ne?(64,5 hardtail kde jde dolu jen předek vs 65,5 full, nebo jestli jsou čísla jinak, nevím:⁠-⁠)

          Jinak fajn…já teda na tohle nevěřim a i to lehce považuji za pověru :⁠-⁠)jestli jsem měl na ht 68 nebo 64,5 tak ani náhodou že by to něco zpomalovalo.

          Ale tvůj pocit ti neberu, jen jsem zvědavej :⁠-⁠D

          0 0
          • TJK  

            moje vidle kompletne zachovava Geo a proste slozeny kolo je linejsi nez postaveny, jinak celkove je Ripmo geometricky modernejsi kolo s delsi stavbou nez ma vendetta a prijde mi to lepsi navic je to vyrazne bliz Mete AM coz pomaha pri prelejzaninz jeenoho na druhy…

            a vesmes jsem to vymenil kvuli tomu co pise Lazza, me servis moc netrapi, ja se na kolo dostanu malo a bezudrzbovost pro me neni prio, DW link ma vyrazne lepe trakce, paradoxne do kopce a v bordelu jede lepe nez vendetta a pro moje pouziti minprijde lepsi = placebo efekt asi bude taky, planuju porovnat stejnou trasu casove proti vendette ale stihnu asi az po zime

            0 0
            • TK75  

              No jo…já zapomněl na Trusta :⁠-⁠D

              Tak to jo…tak jako omluvu ti posílám pozdrav tady nekde,kde teď jsem…sám nevím, ale je tu signá a můžeš nasat atmoškul:⁠-⁠Dppppp

              3 0
              • TJK  

                moc hezky misto, vypada to jako u nas v luzkach

                0 0
        • maajkee  

          Je to přesně tak, jezdit na HT je mnohem náročnějí na fyzičku celýho těla, na fullu člověk trochu zleniví, na HT si člověk daleko víc zamaká, skoro jak v posilce :)

          0 0
          • theedge  

            Chlapci vy nevíte co chcete. Fully nechcete že se na tom nadřete a na HT se vám líbí že je dřina na tom jezdit a člověk je z toho rozbitej :-)

            Tak já nevím :-)

            3 0
            • adam320  

              Tohle taky nechapu:)

              1 0
            • maajkee  

              To ne, to jsi asi nepochopil, drina na fullu ani na žádným kole mi nevadí, proto jezdím, kolo je prostě dřina:) Ale enduro spoustu trailů vyhladilo tak že už me málo co bavilo.

              0 0
            • novas752  

              Tak s enduro fullem se ale nadřeš proto že ta ± 16kg bestie na měkkých těžkých gumách do kopce prostě moc nejede. Hardtail do kopce jede líp už jen proto že je to hardtail a navíc tam nemusíš mít tak odolný těžký komponenty protože to z kopce nemůžeš bordelem prasit tak jako na tom enduru.

              Obojí má něco do sebe, obojí je sranda. Z fullu jseš vyšťavenej, z hardtailu tě bolí celý tělo, vyber si.

              Nabízelo by se nějaký lehčí jezdivější full, ale to je těžký se pak krotit.

              0 0
              • theedge  

                Tak pokud během jedné vyjížďky střídáš lehký a těžký terén tak vždycky bude mít ht nebo enduro slabiny někde jinde a záleží co člověk preferuje.

                Střídání výletních vyjížděk a enduro ježdění na enduro kole celkem řeší druhý zaplety s jezdivejsima gumama bez vložek. Když to zamknes tak to pak jede velmi dobře. Furt mi to přijde univerzálnější řešení než jen HT. Na HT tlumič nepřiděláš. Na enduro jezdivý kola dáš a můžeš odemykat a zamykat dle potřeby.

                Tohle samozřejmě platí pokud se bavíme o tom že máš jen jedno kolo.

                0 0
                • maajkee  

                  Jedna z hlavních výhod je daleko menší narok na servis, pokud jezdíš jako já prakticky celou zimu, full strašně trpí. Další pro mě velká výhoda, že s HT jsi dnes občas za exota, dneska má každej fulla i když na tom jezdí úplný hovínko a vždycky jdu radši proti proudu :)

                  Nikomu neberu a neříkám ze enduro full je na prd, prostě každý ať si vybere.

                  1 0
                  • theedge  

                    Jo to je jasný … celkově je to výrazně levnějsí řešení. Enduro full je dneska 100 – 150k a k tomu komplet druhý záplety s kazetou taky nejsou levná sranda. Je to komfortní řešení s velkým rozsahem použití – ale drahý ( i když pořád levnější než 2 kola :-) ).

                    Pokud jezdíš celou zimu v bahně tak to dostane kotel to je jasný.

                    0 0
                  • novas752  

                    A na mytí, HT zadělaný od bahna umyješ mnohem snadněji než něco takovéhleho.

                    S trail HT už moc za exota nejseš, za poslední 2 roky jich hodně přibylo, já mám mezi známejma asi 12 kusů. V enduro závodech už se dělaj samostatný kategorie…

                    0 0
                    • theedge  

                      O kolo se rád starám a mívám ho po servise čistý ( v rámci možností ) a z tohoto by mě kleplo :-)

                      0 0
          • Atilla  

            Bych teda fakt neřekl, že je to náročnější na fyzičku. Jen to prostě víc dojebává klouby a úpony. Dlouhé rozbité traverzy jsou utrpení. Naopak do kopců po áčku, nebo šatoline si krásné odpočineš.

            Jako další kolo bych bral něco jako TR spur. Zdvihově by mě to stačilo na velkou část toho co jezdím, ale co si budem povídat na Ještědský ilegaly to je zábava s víc zdvihem. Jenže bych to zase zabil pneu, takže to nemá smysl. Proto šlo do světa TR a přišel gravel.

            0 0
            • maajkee  

              Pro mě osobně jo. Z HT mnohem vic citim svaly na rukách, nohách i zádech. Musíš neustále vstávat i na rovině, pokud je cesta rozbitá, zrovna tak do kopce

              0 0
          • -b-n-x-  

            No ty kokos. Tohle už je stejný styl argumentu, jako že na ebiku se člověk nadře více :-)

            0 0
        • TK75  

          Mi to nedalo… postavil jsem si na zkoušku lesní xc-dirťák (nema to 64,5° hlavu jako AKA, ale 67°…takze na jízdu dirtovou hodnotu 68°:⁠-⁠D kratsi rozvor, lehčî rám, 170 teleskop…asi už věci vracet na Aku nebudu, poněvadž mě to na tom hodně baví :⁠-⁠)

          0 0
      • Manas  

        Hele, jenže kdyz vic casu travis vejletenim s rodinkou a chces posouvat i deti, tak je dobry se jim priblizit. Krom toho, tolik toho nenajezdim, aby me to nejak moc limitovalo. Mozna za par let, az kluci budou vic litat, tak zase neco postavim.

        Druhak – ja na tom obcas poslu dost prasárnu, jak dirt, tak technicky na silu. A ten trail bike tohle dlouho nevydrzi. A ostrejsi enduro je na obcasny vejleteni uplne zbytecny. Od HT si slibuju, ze to bude pevnejsi :)

        Treba se pletu .. ale myslim ze to bude legrace.

        1 0
        • skaj  

          Hele s těma detma jsem měl úplně stejnou ideu – budem to oba dva praskat na HT spoustu dalších let. Jednou se mi totiž (cca 5let) rozerval v půlce kopce, úplně vyklepanej. A mě došlo, že na fullu vůbec nedokážu poznat, jak moc mu to drnca. Jenže on se mi ten mladoch začal posouvat nějak rychle. Teď je mu osm, a já v půlce sezóny přecházel zpět na full. Protože mě HT začal rozbijet:( Tak at tě to taky neprekvapi, nekdy se posouvají fakt rychle… Ale zábava to fakt byla. (A teď bude na fullech dal)

          0 0
          • wilda81  

            Sám jsi to napsal „Ale zábava to fakt byla“ a o tom to přesně je. Chci si ten den v bikeparku s juniorem (6) taky užít a na HT je to prostě větší zábava. Až zrychlí, rád se za ním na fulla vrátím.

            0 0
            • theedge  

              Jenže to tu řešíte specifickou situaci že kvůli děcku jezdíte na HT.

              Tady ta masírka jak je HT super a všeobjímající univerzální stroj tím trochu dostává jinej nádech :-)

              Takovej reálnější řekl bych ;-)

              0 0
              • wilda81  

                Pointa ti úplně unikla. Nejezdíme na agresivních HT kvůli děcku, ale protože je to v mnoha případech (děcko je jen jeden z nich) zábavnější. HT vs full je ale dost o nastavení v hlavě.

                2 0
                • theedge  

                  Jen jsem si rýpnul do toho vašeho HT aktivismu :-)

                  Jinal ať už máš hlavu nastavenou jak chceš tak je to v podstatě naprosto zbytečná debata.

                  Je to o tom co kde a jak jezdíš, jak chceš jezdit a taky jak se u toho chceš cítit. Kolik ti je let, jak dlouho na tom chceš jezdit … atd. atd.

                  Je v tom 1000 proměných a každý to vnímá jinak. To že někdo napíše že HT je super neznamná že to tak je a že to platí pro někoho dalšího. Je to nepřenositelné.

                  Na ježdení endura a ježdění ve velkých kopcích to prostě ideální není …

                  0 0
                  • wilda81  

                    Definuj „ideální“

                    0 0
                    • theedge  

                      Jak píšu… zbytečná debata a kakam na to ti něco definovat :-)

                      0 0
                      • vaclaw  

                        Tak každý to má nastavení jinak. Existují i lidi, kteří radši jezdí do kopce než z kopce a při jsou i tací, co jezdí jenom po silnici (to už je na hraně slušnosti teda). Trail HT je prostě jinačí zážitek než full, není to o tom, jestli to drncá nebo ne. Je to hlavně o jízdním stylu a ten někomu vyhovuje víc, někomu míň.

                        0 0
                      • wilda81  

                        Chápu, k tématu nic nemáš, tak jen rýpeš ;)

                        0 0
                    • adam320  

                      Hele myslim, ze vsichni tak nejak chapeme co tim chce basnik rici. Ja sam mam HT trail bike a rekl bych s hodne slusnou geo, vim proc ho mam a taky na tom jezdim vsechno. Ale nepropadam zadny sekte o tom jak je to buh vi jaka nenahraditelna bomba. Proste me to bavi, casem to urcite vymenim zase za celopero, respektive k tomu pribude opravdicky kolo a na tomhle pak budu jezdit jiny veci.

                      Osobne povazuju ht trail bike za perfektni vec a miluju ji, ale obcas mam taky pocit, ze lidi skoro tvrdi jak na tom skoci z mostu na asfalt a nic lepsiho nejde zazit…

                      Kdyz vidim jak vetsina lidi pouziva Santy za 200 klacku, tak si nedelam iluze o tom co povazuji za „idealni“

                      Proste mit a nemit vzadu tlumic je mega rozdil, tecka:)

                      2 0
                      • novas752  

                        Nejlepší je mít oboje najednou.

                        2 0
                        • adam320  

                          Pomalu k tomu smeruji,

                          HT se nevzdam, ale netvrdim ze obcas netrpim:)

                          Respektive bych potreboval ctyri kola v idealnim svete, ale na to neni ani cas

                          0 0
            • skaj  

              Jasne, ja to hlavne myslel jako varovani, ze se (minimalne ja) na ten full vratis o dost drive, nez jsem na zacatku cekal:)

              0 0
    • lazza  

      HT je supr – jednoduchej, zabavnej, jezdi se vic ciste… proste jak pises. Nicmene po roce na Vendette sem byl tak rozbitej a dobitej, kycle a kolema knucely, ze sem se pokorne vratil na fulla, trebaze jen 120mm.

      U nas je HT asi paradni reseni, ale jak sem s tim vyjel nekam do dlouhych, rozbitych sjezdu v Alpach, Skotsko, Alpy – at uz parky nebo jen obyc turist pesiny – byla mi nizka rychlost k nicemu, bo ty rozslehany a nekonecne dlouhy sjezdy me nicily a uplne to prestalo bejt zabavny.

      2 0
      • Manas  

        Jo, to mi je jasny. Jen ja se s tim do Alp, nebo nekam do hodne rozmlacenyho dlouhyho trailu nedostanu. Spis par let budu krosit s detma. A oni jezdi na HT, takze proc bych si ja vozil prdel na enduru :)

        1 0
        • lazza  

          Pak je samo HT trail uplne ideal. Mimochodem: ja sem klukovi k letosnim Vanocum poridil prave NS eccentric Alu – ten ram je nadhernej: cernej lak a v tom jiskří stribro ;)

          0 0
    • LifeIsRide  

      Mám to obdobně jak většina zde diskutujících. Postavil jsem si trail HT, kvůli tomu, že dost času trávím na lokálních kopcích/trailech a na fullu (byť je to už postarší Spectral) už to nebylo tak zábavné.

      Poslední dva roky je to tak 80% času na HT a zbytek full, došlo to i do takového bodu, že když jsem se rozhodoval co vzít na Blinduro, šáhl jsem po HT.

      Zjistil jsem, že na tom sjedu v podstatě vše co na fullu, v některých tech. sekcích se cítím líp na HT než na fullu (ale to bude starších geo rámu).

      Kdybych měl řešit jen jedno „univerzální“ kolo na vše, asi bych oželel to pohodlí na fullu a měl jen HT…

      1 0
      • Manas  

        Jojo, ja jezdil driv HT DH na poharu. Pak sem přešel na fulla a par let jezdil. Byt ne pomalu, ale prislo mi ze jsem pomalejsi. Proste sem se asi nikdy nenaucil jezdit na fullu rychle. Sice vysledky rikaj neco jinyho, ale pocitove to proste tak bylo. Pak sem přestal jezdit a jen tak obcasne se zenou nebo sam, výjimečně.

        Predloni synek nastoupil k Pepovi Dresslerovi na Skolu Kola a pak i zena. A ja po necelem roce nastoupil jako lektor k Pepovi k detem :)

        A diky tomu jsem zacal jezdit technicky veci uplne jinak, přemýšlet uplne jinak. A přesně, cas straveny na pevnaku me bavil vic nez na fullu.

        Jak pisu niz, dokazu kolu hrozne nalozit a to se uplne nesnoubi s trail bikem :) ale zaroven si udelam vejlet s detma. A obcas tyhle dve veci jsou najednou, protoze dojedeme treba k nejaky prekazce kde je vic zpusobu prujezdu a ja si prostě treba chci skocit ten drop nebo dirt :)

        Takze univerzal. A plnotucne enduro to neni :)

        2 0
        • adam320  

          Prave to si asi lidi casto mysli, ze to je vlastne enduro za min penez. Tak to rozhodne neni:)

          Da se na tom sjet lecos, ale nikdy bych netvrdil, ze na tom pojedu rychleji nez na celoperu. To je hroznej nesmysl, alespon v mym pripade

          0 0
    • -b-n-x-  

      Tak, a já půjdu naopak.

      Na každodenní jízdu do práce po cyklostezce bych jako ideál viděl nějaký 120mm full :-)

      Docela mě sere jak to po rozbitých cestách v praze boucha do zad.

      :-)

      0 0
    • Elwing  

      Trochu to odlehčím – chlapi, jestli vy byste spíš nepotřebovali, aby na vás žena doma vzala důtky, než být dobitej z hardtailu :-D

      Já jsem tedy ráda, že už na HT nemusím jezdit, dovedla bych si představit 120 vzadu a 130 mm vepředu.

      Ale když dneska lidi jezdí i s beranama po rozbitých polňačkách, tak já už asi fakt ničemu nerozumim :-)

      2 1
      • TJK  

        ja naprosto souhlasim a proto mam 130mm DW link vepredu a 120mm DW link vzadu :-D

        1 0
        • wilda81  

          Jsi si jistý, že se bavila v druhé větě o kole? :D

          1 0
          • TJK  

            ja reagoval ciste na prostredni odstavec zminujici jednoznacne bycikl, horsky rekl bych s jasne definovynymi zdvihy predniho a zadniho odpruzeni :-D

            1 0
    • Dag  

      Též jsem chtěl zkusit HT trail. A poměr cena výkon mi vycházelo nejlépe https://www.bike-discount.de/…ragger-7.0-1 . Na kole jsem vyměnil brzdy a kola. Brzdy nějak nebrzdily a u kol se povoloval výplet. Brzdy jsem dal Deore a kola DT 1900. Za mně super kolo. Za málo peněz hodně ........

      0 0
      • Micey  

        Tak todle za tricet vypada supr, akorat se divim tem brzdam, jak ctu “Magura”, doufal bych, ze to brzdit bude:)

        0 0
      • vaclaw  

        Za ty peníze super. Brzdy i kola v týhle ceně nejsou asi nikdy nic extra, takže to bych neviděl moc jako problém a zbytek vypadá v pohodě funkční, takže jo, moc hezký.

        0 0
    • goofy  

      Jdi do toho! Jako druhé kolo je to fajn, ale jako hlavní bicykl bych to nechtěl. I když to moje kolo zvládne fakt hodně, tak ten pilot už není nejmladší, a je pak vyklepaný jak Startka… :-D Ale na takové ty traily kolem komína, kde to na fullu byla trochu nuda je to fajné.

      4 0
      • maajkee  

        Krásnej!

        0 0
      • vaclaw  

        Taky moc fajnovej kousek… Bych si ho pověsil na zeď a jezdil na něčem ošklivějším ;)

        A jinak jo, jezdit s tím do BP je na invalidní důchod, ale kolem baráku, zimák nebo s dětma, kde full je fakt ostuda ale na ht můžu pořád blbnout je to prostě super.

        0 0
    • Foose  

      díky za tohle téma. Přesně něco takového potřebuji… kamarád si dokonce koupil 27,5+ bike aby si s dětmi na vyjížďce trochu užil.. ale tahle kategorie kol už je docela mrtvá a nahradily to široké ráfky, ne?

      0 0
      • vaclaw  

        Mě ty široký gumy přijdou takový neohrabaný už, nad 2,6 už mi to přijde takový houbovitý nebo jak to nazvat. Ale proti gustu…

        0 0
        • maajkee  

          Mně už 2.6 gumy příjdou moc, jako pohodlí to zvedne fakt hodně, ale celej ten bike mi pak příjde takovej těžkopádně a ztrácí to trochu smysl.

          0 0
    • MnemonicJ  

      Potom co jsem si koupil po letech na fullu s náležitě zastaralou geometrií HT, tak jsme byl nadšený. Velký kola a modernější geo udělají hodně a jezdil jsem na HT všechno. Nicméně když jsem po třeba půl roce sedl zpět na full, tak jsem zjistil, že to je přeci jen zábavnější :-) Proto jsem si nedávno pořídil full s velkýma kolama a zdvihama a nestěžuju si. Jsem starší člověk, takže to hýčká moje kosti a díky zdvihům to kolo zvládne (odpustí) mnohem víc. Kdybych měl mít jedno kolo, tak bych asi koukal na TR Spur, jak tu už zmínil Atilla, to kolo se mi fakt líbí, ale zatím si nechám jak HT tak full, protože oboje má něco do sebe.

      0 0
      • Foose  

        a nakonec stejně dojdeme k tomu, že ideální počet kol je N+1, kde N je aktuální počet kol.

        2 0
        • maajkee  

          :))

          0 0
        • MnemonicJ  

          :-) u mě ten nákup fullu znamenal hlavně to, že mě to zase víc táhne na kopec, abych se svezl dolů. Dokud jsem jezdil jen na HT, tak jsem byl spokojený, ale zjistil jsem, že ten full mi dává přeci jen víc prostoru pro to, abych si to užil. Vzhledem k tomu, že nejsem kdo ví jak zdatný jezdec, tak mi těch 170/160 nevadí ani tady na lokálních kopcích. A když na tom přijde, tak se na tom dá ujet víceméně cokoliv.

          0 0
    • TK75  

      Ještě typ

      U sousedů dělá pěkný oceláky značka Sour, k prodeji i rám

      Crumble je trail

      https://sour.bike/…kes/crumble/

      Big Fun víc enduro

      https://sour.bike/…kes/big-fun/

      Pasta party xc

      https://sour.bike/…pasta-party/

      1 0
    • -b-n-x-  

      Hele, stejně to ale pánové nemáte žádný návrat ke kořenům :-)

      Nikdo z vás to nemá ve 26 :-)

      0 0
      • Manas  

        Ehm ..

        Tohle jsem jezdil letos na „trailech“ .. ale zaroven i na dirtech :D

        1 0
    • Seraphine  

      Právě, zrovna zvažuju jestli je na mých 172cm vhodnější trail ht 27,5" nebo 29" :-)

      0 0
      • novas752  

        Pokud na tom chceš jezdit tak 29" na nějakých 2,4". Pokud na tom chceš skákat dělat triky atd. Tak 27,5" na 2,6".

        0 0
        • pumpy  

          Naprosto souhlas. Mam 174. Primala a 29bych nemenil. Ale jezdim. A tricky neumim a jsem starej se to ucit.

          0 0
        • Seraphine  

          Blake z GMBN měří 178cm, ve videu má Scouta 27,5" vel.M a nyní už sedlá žlutého Scouta třetí generace 29" vel.M.

          0 0
          • Manas  

            Ja mam taky 178, jezdim/jezdil sem to samy co ukazuje na videu (samozrejme teda pomaleji a mene stylove :)) a vidim to presne taky takhle. Co me na tom laka je, ze mi staci prehodit ram … 140mm vidlici mam. Mam rad obratne ramy, co s nima vlezu i na dirta a vejdu se do skoku a klopenek jak chci ja. Ale presne jak rika ve videu – do kopce a z kopce je proste 29" rychlejsi, lepe se odvaluje a proste toho vic sezere.

            Takze ja mam jasno, 29" HT … a fakt jen teda jakou znacku .. nejspis to co mi preleti pres nos a nebo bude za dobry penize :D

            0 0
          • TK75  

            Beztak má toho starsiho 27,5 v garáži a jezdí ho taky :⁠-⁠D

            0 0
      • TK75  

        27,5…rychlá,veselá a uskákaná pankovka

        29…basama dunící deathmetalová sypačka brambor

        :⁠-⁠)

        0 0
        • Atilla  

          Mullet… nejlepší z obou světů:)

          1 0
          • -b-n-x-  

            Jo? A jaxe na tom jezdí do kopce?

            0 0
            • novas752  

              Stejně jak na jiných kolech. Šlapeš a ono to jede nahoru.

              0 0
            • Atilla  

              Tak to záleží především na geo. Stejně jako u jiných kol.

              0 0
            • TK75  

              Podle geo…majitel Kony ESD (sta 77,5)by si to mohl dovolit, a pořád to vypadá že je Sta strmější, než Ragley Marley (sta 73), kterej strmé sta moc nevede

              0 0
              • Atilla  

                Sakra to Honzo je pěkný, ale tolik peněz za HT..

                https://www.cyklobazar.cz/…o-esd-2022-l

                0 0
              • natureman42  

                sta 77,5 je uz jako doost radikalni.. u svýho hardtraila mám 75,5 a uz mi to prijde jako rozumný maximum, abych nebyl furt dopredu nalepenej na ridlách.. (a to mám reachem docela autobus..)

                ale pěknej kůň to jinak je :-)

                0 0
                • Atilla  

                  Jo na HT je to fakt hodně. V Sagu to musí být přes 80.

                  0 0
                  • vaclaw  

                    On to je celkově dost radikální stroj. Ani jsem netušil, že Kona dělá takovouhle libůstku. Pro mě už na trail HT trochu moc přísný. Takovýhle parametry bych užil na fullu spíš, ale vypadá to parádně, vo tom žádná.

                    0 0
    • Seraphine  

      Zatím pokukuju po těchto strojích: Nukeproof Scout 27,5"(S) nebo 29"(M), Rose Bonero 27,5"(S), GT Zaskar LT(S)

      0 0
    • Manas  

      Teda jako … kdyby delali sedivej …

      https://qayron.com/…-crmo---p107

      0 0
      • -b-n-x-  

        Viděl jsem správně tu váhu? :O :O :O

        O kolik více to může vydržet než nějaká jiná ocel co ma třeba 1,9 (o kilo méně)?

        0 0
        • novas752  

          Jaký trailový ocelový rám má 1,9?

          0 0
          • -b-n-x-  

            Já ty trailove ramy nesleduju. Vím, ale že nejlehčí mtb ramy mívaly snad i pod kilo. A třeba sc nomad v3 měl v cc 2,6kg. Což je už takový skoro sjezdak.

            Tak mě tahle váha u „trailoveho ht“ trochu šokuje. Ještě bych to bral, kdyby to byl rám tak do 5000kc. Ale tohle už není úplně levné. Takže by tu váhu mohli trochu pokrotit.

            0 0
            • Manas  

              V kategorii trailovych HT 29" je to jeden z tech levnych ramu :D

              0 0
              • -b-n-x-  

                Ok. Chápu, že se inflace někde musí projevit.

                0 0
                • Manas  

                  Hele, jako neni to jako kdyz jsem kupoval dirtovej BlackHorse přímo od p. Benese za bura :))

                  0 0
                  • TK75  

                    Před kovidem jsem za cenu co je teď v galerii to RB RX kupoval Ritcheyho SwissCrosse rámovku (plus mínus)…to bych řekl, že je sakra rozdíl

                    0 0
                    • orm  

                      Ten Ritchey neni z obyc trubek a varenej v cine? Ted vidim sadu za 46kkc na mtbiker.sk. To fakt stal pred covidem jen pulku? Kazdopadne pred covidem i to RB stalo pulku :-).

                      0 0
                      • TK75  

                        No je to ocel Ritchey logic…jejich recept

                        Navíc s kvalitní celokarbonovou vidlicí

                        V porovnání s Roninem to byl znatelně kvalitnější level co se týče vzhledu uvnitr, myslím co bylo vidět

                        Jo, půlka to byla… šílený, pár let

                        0 0
        • TK75  

          Kamaráde to snad jedině superbajk Yeti Arc z karbonu má 1,3 kg

          Moje kolo má stejně jako Banshee nebo Big Al těch 2,2–2,3 kg

          Ocel leze ke třem :⁠,⁠-⁠)

          0 0
          • TK75  

            Lepší Stanton Switch9er Reynolds 631 ocel má 2,65 kg a to je pan hardtail :⁠-⁠D

            0 0
            • -b-n-x-  

              Ok pánové. A o kolik je takový trailovy 3kg rám teda pevnější, než třeba tady nějaká jiná ocel:

              https://www.steelframebicycle.com/…cycle-weight

              0 0
              • TK75  

                Na to neumim odpovědět, nároky na rám se posunujou, velký kola a větší delší rám, boost a často kovanej prvek za stredem…ale jak to už dnes není subtilní rám atd tak se potom asi už moc nedá čekat, že ta ocel bude stejně pružná jako kdysi

                0 0
                • TK75  

                  Třeba nabrala kila i populace jezdců :⁠-⁠D

                  0 0
              • Foose  

                a o kolik lehčí může být podobně pevný trail rám z karbonu? Jsou vůbec takové?

                0 0
                • TK75  

                  Transition Throttle…nevím jestli se pořád dela

                  Diamondback Sync'r

                  Yeti Arc

                  Santa měl Chameleona alu i karbon, ale novej model je teď pouze alu

                  Spot Rocker

                  Kona Honzo je i v karbonu

                  0 0
                  • Foose  

                    To yeti je parádní! Cena ovšem taky :(

                    0 0
                    • MJ24  

                      Ten Yeti ARC mě dlouho lákal, postavit na tom takové odolnější XC. Nakonec jsem vyměkl a za lepší prachy jako rám ARC jsem koupil základní kolo BMC TWOSTROKE. To BMC sice nemá takový wow efekt, ale s s 34 Axonem na 110mm to má už zajímavou geo na traily (pořád v rámci XC). Jen na ARC by se vlezl do zadu i 2,6 plášť, to na BMC tak 2,35 FastTrack.

                      0 0
                      • Foose  

                        Já sním a nakonec bych stejně vyměkl. Budu to řešit podobně v příštím roce… me bude stačit na to moje šmrdlání nějaký karbon HT s jezdivou geo… BMC klidně. Uvidíme co bude dostupné.

                        0 0
                    • garp