• kaktus jr. #20

    Zdravim. Mám takový problém, mám RS Reba SL a nevyužívá mi plně zdvih, myslím že jí mám na svou váhu nafouklou akorát ( a když sednu na kolo tak se ponoří o 2,1cm). Nevím jak udělat aby využila celý zdvih, má stím někdo zkušenost? Díky za odpovědi.

    0 0
    • nox159  

      jezdi vic agresivne :)

      0 0
    • jachymk  

      To je ta zmiňovaná progresivita! mě osobně to asi celkem sedlo, ale většina lidí na to nadává. Jediné co na ní pomáhá je tu vidlici (pokud je nová) alespoň rok jezdit a pak poslat do TT za účelem snižení progresivity. Neustále zmiňovaný Milan by si s tím měl poradit!

      0 0
    • Vilém  

      je to vlastnost teto vidle, je progresivni tzn. ke konci zdvihu vic a vic pritvrzuje.

      0 0
      • kaktus jr. #20  

        A stačilo by udělat rozborku v servisu ? Protože vidle už je nákej pátek jetá (mám jí po tátovi).

        0 0
        • Vilém  

          V tomto smeru by to bohuzel nestacilo. Je to jeji vlastnost dana konstrukci:(

          0 0
          • kaktus jr. #20  

            Za co si teda účtujou těch 9 táců když se to ani ne po dvou letech vysere :D To sem si říkál jo REBA to bude rozdíl mezi EPICONEM :D Zlatý Epicon

            0 0
            • nox159  

              a co se ti vysralo pises jen ze nechodis na doraz… nic vic…

              jinak 9k to je uz sid ne?

              0 0
              • kaktus jr. #20  

                Teda Epicona sem měl dva roky a furt v poho a ted tohle je to jeté taky dva roky a jde to jen do 70% to je jako v poho? Jinak vim že před dvěma roky za ní táta dával 9000 KČ. A já vim že se asi budu debilně ptát, ale jak se může stát že to najednou takhle skracuje ten zdvih ??

                0 0
                • nox159  

                  pockej jako rikas ze ti predtim jak si ho mel novy chodil na plny zdvih a tedka ze jen 70% ?

                  0 0
                • Vilém  

                  Reba takto chodi i nova, takze vekem to neni. Vekem se muzezhorsovat citlivost atd. pokud nebyla servisovana, ale ne zvysovat progresivita.

                  0 0
                • biker90  

                  Ty dva roky na ní ale jezdil táta, který má jinou hmotnost ne?? Nebo si ji před dvěma roky nafoukal podle sebe a chodila celá??

                  Mě taky zůstává skoro 20mm téměř nevyužito. To už musí být fakt rána, aby to šlo víc, ale na doraz jsem ji ještě nedostal. Jedině ještě trochu upustit a zkoušet, jak se bude chovat na začátku zdvihu. A nebo zkusit ten tuning.

                  Já ji mám chvíli, takže to zatim neřešim, a když bude v pohodě, tak možná zkusim ten tuning.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Pise, ze ma vcelku normalni SAG, takez ji asi ma nafoukanou na sebe.

                    0 0
            • Vilém  

              Nekterym lidem to vyhovuje, osobne mezi ne vsak take nepatrim:) Resit se to da, jak uz nekdo vyse psal, poladenim v tuning testu. Co to bnasi cenove atd. to vsak netusim, na to by bylo nejlip spojit se s Milanem a zeptat se ho.

              0 0
            • juli  

              Neplácej pitomosti. Pro tebe, který vážíš 50 kilo i s postelí prostě jenom není vhodná. Jinak vážící člověk její progresivitu naopak ocení, protože s Epiconem bude chodit imrvére nadozaz.

              0 0
              • hs74  

                …ehm,tak to je maličko přehnané.Mám skoro metrák a s epiconem jdu na doraz tak 1/1000km a to mám nafoukáno na 2/3 tlaku doporučeného výrobcem.

                0 0
            • marapara  

              Nechápu co si stěžuješ. Koupil sis Rebu, o které jsi se mohl dočíst tady na BF, že je progresivnější. To není vada, ale vlastnost. Pokud ti progresivita nevyhovuje, neměl sis kupovat Rebu, ale mohl jsi koupit třeba Epicona z TT. Naopak je řada lidí, kterým tohle vyhovuje, už kvůli tomu, že jsou těžší a vidle nechodí často po dorazech.

              Vzhledem k tomu, že je to dual-air, tak je poměrně dost možností, jak vidlici ladit. Zkus zmenšit tlaky v obou komorách, možná to trochu pomůže. Většinou je udávaný tlak trochu vyšší, než se používá běžně.

              0 0
              • Jenda  

                no jo ale jestli ma sag 20% tam myslim ze o moc niz jit s tlakem nemuze.

                0 0
    • Karlos009  

      SL je tuším Dual Air, ne? Tak zkus upustit výrazně negativku. Na dosažení SAGu budeš muset snížit výrazně i tlak v pozitivní komoře a vidlice bude lineárnější.

      0 0
      • Jenda  

        no nazor je to zajimavej ale jinak je to hovadina

        0 0
        • Karlos009  

          Tyhle výkřiky „zasvěcených“ mám nejraději. Můžeš uvést nějaký argument? Máš s tím nějaké zkušenosti? Já Dual Air vozím 5 let a toto opravdu funguje.

          0 0
          • mr.antik  

            jaký tlak bude ke konci zdvihu vojíne?

            0 0
            • Karlos009  

              "***** nižší! Nižší! Nižší!!! Halík, politicky, myslete politicky, Halík!“

              0 0
          • Jenda  

            dobre, rozepisu se

            optimalni fci dual air dosahuje pokud je tlak v negativce stejny nebo o neco malo vyssi nez v pozitivce. Pokud je naopak tlak v negativce vyrazne nizsi nez v pozitivce tak jde citlivost totalne do hajzlu a pak bude nadavat nejen na nevyuzivani zdvihu ale i na to ze ta vidle neni citliva. Druha vec je, ze negativka ovlivnuje chod vidle jen na zacatku zdvihu, rozhodne ne kolem 80% zdvihu. Tedy mas pravdu v tom ze aby dosahl potrebny sag pri vyraznym podfouknuti negativky bude muset ufouknout i pozitivku a linearnost se zlepsi. Ale jak pisu vyse za cenu ze celkova fce vidle pujde totalne do hajzlu. Proste progresivita je vlastnost Reby a dualair na tom nic nevylepsi. To ze jsou lidi kterym to nevadi chapu, jsou dokonce i taci co si nabusej gumy na 4atm a jedou s tim do terenu.

            Akorat nechapu Kaktusovy narky kdyz tu dostal nekolikrat navod kterej funguje velmi dobre a to poslat to do TT na supravu (~900 Kc). Navic jestli za ty 2 roky co vidli maj v rodine nebyla servisovana tak to potrebuje jak sul.

            0 0
            • Karlos009  

              Co to je „optimální funkce“? Ta může být pro dva různé jedince značně rozdílná. Pokud by to s těmi tlaky bylo tak jednoduché jak píšeš, žádný Dual Air by nebyl potřeba, úplně by stačil Solo Air. Ale ono to tak není. Už malý rozdíl v tlacích obou komor výrazně ovlivňuje chod vidlice. A čím těžší jezdec, tím by rozdíl měl být větší. (Ale to je jenom mé pozorování.) A dávat do negativky vyšší tlak než do pozitivní komory považuji za úplně zcestné, protože potom ztrácíš zdvih ještě než nasedneš na kolo.

              0 0
              • Vilém  

                Vsak on soloair taky staci.

                0 0
              • Jenda  

                nevim jestli ztrata 1–2 mm zdvihu je zasadni, navic k cemu ti je celej zdvih kdyz diky podfouknuty negativce ti pak vidle nezere valnou vetsinu mensich nerovnosti? Nepopiram ze treba na zavodni pouziti si to tak nekdo muze umyslne nastavit ale jinak je to nesmysl. Ono soloair skutecne staci a to dokonce tak dobre ze u vzduchovejch vidlic nad 160mm zdvihu snad ani jinej system nenajdes. Proc tomu tak je – tam se nepredpoklada ze by nekdo zamerne kurvil citlivost + nastaveni kompresi.

                0 0
            • iceek  

              Omlouvam se za neznalost :-), co/kdo je TT a co tam delaji za 900,– ? Dik.

              0 0
      • unitak  

        Tak tak..upustit trochu vzduchu a bude to chodit více, ale zas se možná bude více bořit. Chce si to s tím pohrát a pořád zkoušet…Taky jsem u svého Revelationu dlouho ladil až jsem konečně přišel na ty správné hodnoty aby to využívalo co nejvíce zdvihu a zároveň se to moc nebořilo.

        0 0
    • Joseph de Sax  

      hoď si na rodle pytel cementu a hned se to zlepší…

      0 0
    • kaktus jr. #20  

      Tak už vím v čem byl háček, nebylo to progresivitou, ale tlumením. Dneska se mi vysralo, začalo z toho chcát oleje jak z vola, tak zejtra jde do servisu na tolik odkládanou rozborku.

      0 0
    • atak10  

      M etreba vadi kdyz vidla vyuziva zdvih na 90%, to se ti potom kolo zapichne o nejakej ten bludnej koren a letis a v tezsich terenech potom chodi vidla uplne na doraz ze nekdy mam pocit jako by se zastavila o korunku. (vidlice RockShox Tora – s pruzinou).

      0 0
      • nox159  

        to se ti potom kolo zapichne o nejakej ten bludnej koren a letis – to je ale chyba jezdce ;-)

        0 0
    • Arty22  

      Zdravím, rád bych požádal o radu

      mám na novém kole (kupováno v listopadu) vidlici Epicon rld, 100mm, na kole jsem zatím najel pouze okolo 300 km (ze zdravotních důvodů sem začal jezdit teprv před pár týdny)

      a jezdím 1 trasu pořád dokola, která má asi 24km

      asi 4 poslední vyjíždky pozoruju využitelnost zdvihu, před jízdou vždy sruluju ten kroužek na měření ponoru až dolů, ale když přijedu domů a mrknu na vidli, tk je ten kroužek zhruba na prostředku zdvihu (asi 4,5 cm odshora)což mě zarazilo, pamatuju si že jednu z prvních jízd jsem to pozoroval také (stejná trasa) a kroužek byl 1cm od horní korunky

      myslím si, že vzhledem k terénu té trasy, by měla vidle chodit níž pokaždé, ta cesta vede ze 70% po cyklostezce a zbytek lesní cesty a většina trasy je solidně rozbitá

      btw sag mám cca 18% (vidli sem 2* přefoukával a kontroloval zda neuchází a vše je vpoho) a odskok mám na nejrychlejší reakci

      nutno říci, že během trasy, nepociťuju žádné nepřiměřené rázy a ani necítím žádné „kopání“ do rukou by při průjezdu dírou, nebo přez šutry či kořeny (což bych asi cítil, když by bylo něco špatně) + doma když pořádně zatlačím na řidítka, tk se zatlačit výce než je tne kroužek (maximum sem nezkoušel)

      ale stejně mě to překvapilo, jak už sem řekl, ten terén je docela rozbitej a u 100 mm vidle bych čekal že půjde na max, ale je to jen můj úsudek, protože je to moje první mtb

      myslíte teda, že je to optimální a nemám to hrotit, nebo bych to měl servisovat (kolo je nové, takže by to bylo asi v rámci garančky, ale mám to docela zruky a musel bych jet vlakem a za to bych dal 400 kč… + kvůli VŠ mám možnost jen 1 den)

      0 0
      • Arty22  

        na tuningtest.cz jsem také viděl testy vidlí a zkoušel jsem přejet přež cihlu (klasika 6 cm výška) asi 18 km/hod a vidle zajela o 4,5 cm (kroužek byl 5,5 od vrchní korunky)

        nějak extra to nekoplo, ale už jsem to trochu cítíl

        0 0
      • Azmir  

        Pokud vidle žehlí, nekope atd. tak bych to asi vůbec neřešil, jinak třeba by bylo vhodné kolik vážíš a kolik foukáš, já třeba na 70 kg foukal do epicona 60 PSI a byl jsem spokojen :)

        0 0
        • Arty22  

          vážím 74 kg a foukám kolem 85 jestli si dobře pamatuju, sag vychází na nějakých 16–18%

          ano nekope vůbec, naopak pocit zjízdy je fajn, když třeba svižnějí projíždím úsek kamenů nebo nějaké díry, tak je to super

          narozdíl od doby kdy sem jezdil na crossu s 80 mm (celkově stejně ne moc fuknční kolo, byl to lowcost do začátku před 3 lety) to sem byl naklepanej jak řízek, když sem jel rychleji

          ale prostě my to celkově příde čudné, když už samotný sag jsou skoro 2 cm, pak si stoupnu do pedálů, tudíž vidle jde ještě níž (cca 3.5 cm ? nvm) a takto najedu do díry nebo přez nějakou překážku v střdní až větší rychlosti a vidle zapruží jen o 2–3 cm navíc ? a od vršku zůstane ještě tk 4 cm zdvihu ( ztoho tak 3 budou využitelné, nečekám že má chodit nadoraz :D)

          0 0
          • Azmir  

            Tak když tě to tak moc sere, tak prostě ufoukni tlak ne? Co řešíš?

            0 0
            • Arty22  

              mě to nesere, já jen nevím co si o tom mám myslet, prostě my to jen příde divné, toť celé

              jak sem řekl sem amatér a je to moje prvn MTB, chtěl jsem slyšet názor zkušenějších, nic výc

              0 0
          • nitraq  

            Čeština trpí. Ba co trpí, ta úplně řve.

            Sag můžeš klidně přidat, 20 – 25 % je úplně v pohodě. Taky musíš počítat s nějakou rezervou, když narazíš na fakt špatnou situaci, tak aby vidle nešla hned na doraz. No a jestli myslíš, že budeš stále jezdit podobně náročné trasy, tak stejná rada – přidej sag. Ještě mě napadá jedna věc ve spojitosti s epicon – je mazaný vazelínou, takže v teplotách kolem nuly nebo lehce nad nechodí tak dobře jako v létě.

            0 0
            • Arty22  

              j čeština je pro mě nepřekonatelnej problém :D

              jinak dle odezvy zdá se ,že je to vpoho a až žačnu jezdit jiné trasy se stejným/horším terénem, tk snad ani sag zvyšovat nemusím ne ? když my to chodí tak na těch 60–70 % zdvihu, samozřejmě když potkám nějaký extrém tk to pojedu přiměřenou rychlostí

              časem asi předělám na olej, ale to třeba až příští rok, až bdu mít nějakej nájezd a nějaké ty poznatky + nechci hned odjebat záruku

              0 0
      • Vilém  

        Pokud je to normalni epicon, tak zkus pohledat prestavbu na olejove mazani. Pokud nevyuzivas zdvih, tak zkus snizit tlak.

        0 0
    • Mr.Duck  

      Vzhledem k servisnim intervalum XC vidlic, nestava se tam taky tlakovani spodnich nohou? Kdyz prisel FOX na 40ce s tema jejich ventilkama, rikal sem si ze to je kikotina, ale evidentne na tom neco je. Jezdim teda 2× takovej zdvih, a asi to bude vyraznejsi, ale pri servisu mi ze spodnich nohou foukne (ne, neni to ze by utikal z pruziny), a rek bych ze to pridava na progresivite, kdyz se tam nahromadi.

      Da se to oddalit tim, ze kdyz nasadis spodni nohy, nez je utahnes, tak je stlacis, tudiz az je utahnes a vidli roztahnes, je v nich podtlak, coz to jenom oddali. Zlepsuje to citlivost na zacatku zdvihu (je to takova slaba elka negativka) a progresivite to moc nepomaha, ale pak s tim natlakovanim se to aspon nezhorsi tolik do dalsiho intervalu.

      Kazdopadne to jenom polemizuju, u Boxxera bych rek, ze to je skoro zanedbatelny, tak to u tehle Reb a Epiconu nebude asi nic co by stalo za zminku, ale mozna dobry o tom vedet :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.