SID ztráta zdvihu - v čem je problém?

55 nepřečtených
  • McBlacky

    neví někdo v čem je problém u Sida, když vidlice narazí na „doraz“ ve 2/3 chodu? Do té doby vše funguje normálně -průběh chodu i kompresní útlum, akorát vidle nevyužije celý zdvih, zastaví se 4,5cm od korunky. Expanzní tlumení i hydrolock také fungují jak mají.

    vidlice SID RACE XX 2010 nastavená na 100mm. Nic z ní neteče, komory vzduch drží, bouraná není. Stalo se to z ničeho nic

    0 0
    • kali222  

      neni to ta zalezitost, kdee se dostane olej kam nema?

      0 0
    • pajan  

      Není to tím bájným o-kroužkem, který zlobil na Rebách?

      0 0
      • McBlacky  

        víc info by nebylo?

        potřeboval bych se rozhodnout jestli reklamace nebo to zkusit servisem (hádej kde :) ideálně to dát do kupy zítra po práci, max pátek. V sobotu je Merida Vysočina…

        0 0
        • pajan  

          Bylo to tady v milionech dredů :-) Je tam předělovací o-kroužek v olejový lázni. Ten často praskal v rebách snad v ´09. Stalo se to pak i mě, ale nestačil jsem to řešit, ukradli mi ho :D U nás budou vědět co s tim :)

          0 0
    • deda  

      tohle mi dělal sid když odešlo těsnění mezi komorami…

      0 0
    • mastihuba  

      jestli je princip furt stejnej tak olej z vnitřní nohy co je v MC protekl do vnější a udělal tvrdej doraz. Stačí rozdělat vyměnit malý těsnění v zátce a vrátit olej tam kam patří.

      0 0
    • marapara  

      Viděl bych to na problém v pravé noze. Mně se to stalo na Rebě taky, i když o-kroužek nepraskl, ale ošoupal se po 3 letech. Olej pak pomalu protekl z MC dolů do spodku vidlice. Vidle pak chodila asi polovinu, možná 2/3 zdvihu a narážela do oleje tím se blokoval chod.

      0 0
    • ememem  

      podobne sa mi spravala reba a pricinou bolo ze sa dostaval vzduch z pozitivnej do negativnej komory. asi len pretesnit.

      0 0
      • ememem  

        edit je to popisane aj v nejakom threade „reba cosi…“

        0 0
      • marapara  

        To se ti přefoukl vzduch z pozitivky do negativky, že zajela do zdvihu, ale to jiný problém. Tady chodí polovinu zdvihu a pak je tvrdý doraz. To je olej ve spodku nohy vidlice.

        0 0
        • Vilém  

          Nj, ale jakto, ze mu funguje normalne lock?

          0 0
          • marapara  

            aha, ten lock jsem přehlédl. Otázka je, jak je to řešené u hydrolocku?

            Pokud vyfoukl vzduch z obou komor, jak píše, měla by jít vidlice hned na doraz při malém zatížení, což nejde. Takže problém bude určitě v té pravé noze. Otázka jestli je to o-kroužek nebo něco jiného. Také mohla protéct jen část oleje. Takto se to stalo u mě. o-kroužek nepraskl, ale ošoupal se a olej protékal pomalu. Lock pomalu přestával chodit a noha narážela na olej.

            0 0
            • ememem  

              ja teda neviem ale ja si furt myslim ze je to co som napisal a prave to ze funguje lock tomu nasvedcuje. bol to u reby a dost bezny problem, tlak v pozit. komore sa zvysuje a v negat. znizuje ked sa nori do zdvihu a proste to trocha prefukne, a tym sa mierne zvysi tlak v negat. komore a kedze je tam vzduchu malo tak aj troch ho zvysi dost vela a ma to presne tento prejav. to ze je to rovnake aj po vypusteni vzduch moze byt tym ze sa vzduch dostal ak mimo komory do spodnej nohy.

              0 0
              • McBlacky  

                to by ale nedrželo tlaky v komorách ne?

                když jsem to doma poprvé po zjištění závady vypustil, tak tlaky byly stejné v obou komorách. to, že by se vzduch přepustil mezi komorami, to možné je, ale, že by se zároveň i přepustil do vnějších nohou, to už by byly dvě závady naráz na dvou různých těsněních ne?

                0 0
                • ememem  

                  to by ale nedrželo tlaky v komorách ne? – tazko povedat, to moze byt len nejaka mikronetesnost ktoru by mal „zacelit“ olej a ked je ho tam malo tak to nerobi alebo spinka co ja viem, nemusia to byt nejake zasadne uniky…inak k tym rovnakym tlakom – moja skusenst je taka ze tlak v negat. komore je dost tazko meratelny lebo je tam zufalo malo a uz samotne nasrobovani pumpy to znacne skresli, ja bych z toho nevychadzal.

                  ale, že by se zároveň i přepustil do vnějších nohou, to už by byly dvě závady naráz na dvou různých těsněních ne? – tak je mozne ze to len preraza do spodnej nohy, to sa prejavi tym ze ked to budes davat dole tak vypustis vzduch z komor a nepojde to stiahnut, jak keby to bolo pricucunute, ja som tomu pomohol gumennym kladivom a potom to akoby prdlo a potom to uz islo, neviem ci je to uplne odporucaniahodne…

                  inak som sa pustil na tenky lad :-) ale jak hovorim toto sa stavalo viacerym a je to vec ktora sa da opravit doma – (pretesnenie) za par korun, tu je zoznam tesneni. v servise aspon u nas za to pytaju cca 70E lebo robia len komplet vsetko pretesneniene s orig. kruzkami.

                  0 0
              • marapara  

                To si právě nemyslím. Když ti vypoví službu těsnění mezi komorama, tak se vidle zanoří do zdvihu a musíš upustit negativku. U Recona soloair se občas stává, že se začne blbnout přepouštěcí ventil mezi komorami a vidle zůstane ve zdvihu. Stačí na ni ale párkrát zatlačit a zapumpovat a zase vyjede do zdvihu.

                0 0
            • McBlacky  

              vidlice má najeto do 2000km a žádný extra bahenní masakry, údržba po každé vyjíždce otřením nohou a stříknutím Brunoxu na vidle. Vidli jezdí Šárka a dorazy rozhodně nedává. Takže by se dalo říct, že se s ní zachází dost šetrně – na závodní vidli.

              Takže jestli to bude něco většího, tak jasná závada na reklamaci. aktuálně bych to ale potřeboval vyřešit, aby šlo dojet 3–4 závody sezony a pak může jít k Žitnýmu, ať vymění co je potřeba v rámci záruky.

              0 0
              • Mug  

                K tomu záručnímu servisu. Nevím jak u Žitného, ale u Švece mi řekli, že na tesnění a olej (i u OEM Foxů) dávají jen 3 měsíce. Pak už si to platíš vše sám. To jen, aby jsi pak nebyl nepříjemně překvapen. Ale třeba je to u RS jinak.

                0 0
                • ememem  

                  zaruka sa nevztahuje v podstate na nic a aspon u nas nepoznam nikoho komu by nieco v zaruke urobili, vzdy poslali aj fakturu. mozno u vas je pristup iny.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Mi kdyz protekl MC ve vidli, tak mi zaroven zacal saknout olej kolem stelovani odskoku. takze jsme do koloshopu posilal vidli a do reklamacniho protokolu napsal nefungujici MC a protekajici olej kolme stelovatka odskoku…opakovaloi se to 2× a dvakrat mi pretesnovali vidli a zaplatit nic nechteli.

                    0 0
                  • jonti  

                    Me vymenili komplet vnejsi nohy, byly nakrivo. Tam to ale byla vadna serie.

                    0 0
              • Peslezedirou  

                Údržba po každý vyjíždce :-)))

                0 0
                • McBlacky  

                  dělám to u všech vidlí a tlumičů. minutka času a nic tím nezkazíš…

                  0 0
        • ememem  

          napisal som to blbo, spravne malo byt z hornej do spodnej nohy a prejav je presne ten isty, chodi tak do dvoch tretin s tvrdym dorazom.

          0 0
    • McBlacky  

      díky všem, problém je určitě v pravé noze. Protože po vypuštění komor stále nejde do zdvihu. Tak snad to bude jen to těsnění u MC.

      0 0
    • McBlacky  

      tak problém vyřešen expresně by Hnoj.

      nebylo to ani jedním z toho co zde diskutujeme. Byl napěněný olej v tlumení, čímž zvětšil objem, což simuluje situaci, kdy je moc oleje=tlumič nemá plný chod.

      olej byl origo od RS :/ tohle by neměl udělat po tak krátké době.

      0 0
      • pajan  

        Zvláštní… :-/

        0 0
        • McBlacky  

          jj u vidle v této cenové kategorii bych čekal lepší olej.

          0 0
          • Jenda  

            jeste je otazka jestli to fakt napenilo kvuli blbymu oleji a nebo je nekde vadny tesneni a tlumic si prisava vzduch

            0 0
            • McBlacky  

              jak by to mohlo případně vadit? Vzduch v tom tlumiči je i normálně. Pokud by bylo vadné těsnění – jsou tam gumové kroužky, propouštělo by oběma směry nejspíš. Ale těžko říct.

              každopádně je tam ted motorex a nový těsnění tak uvidím

              0 0
              • Pebe  

                to teda stačí vyndat MC zeshora, vylít břečku, dát nový olej a zase zašroubovat jo?

                Jenom se ptám, do budoucna :-)

                0 0
      • StuntJ  

        vylít a nalít olej od MOTOREXu …

        0 0
      • goofy  

        Tohle prej elavaji i Boxxery WC… Asi nekde soudruzi udelali chybu

        0 0
      • M13  

        Hlavně že všichni odpůrci Epiconů radí „v každém přípaně něco od RS“, protože několika Epiconům na BF pěnil tlumicí olej :)

        Jen my to přišlo úsměvný

        0 0
        • JakeF  

          Hned mi bylo jasný, co uvidim v profilu za vidli :).

          0 0
          • M13  

            :D

            To neznamená že jsem s Epiconem 100% spokojený, ale jak je vidět, ani u RS nejsou dokonalí.

            0 0
        • McBlacky  

          u vidle v ceně tři epiconů by se fakt stát nemělo :/

          dneska se šetří na všem tak si dokážu představit toho manažerskýho zmrda co si obhájí úsporu půl dolaru na vidli použitím oleje nižší kvality a následně za to dostane prémie

          0 0
          • M13  

            Tak jsem to myslel, je fakt že u RS je těch problémů a chyb míň, ale i tak má každá značka a model nějaké vady.

            Kdyby půl dolaru…

            Já kupoval litr kvalitního oleje za 100 Kč, nějaký nekvalitní zase o tolik levnější nebude, v patroně je ho obvykle do 100 ml, a to nepočítám s tím, u RS (a nejen u nich, to všichni výrobci) mají vzhledem k velkým odběrům ceny daleko nižší.

            0 0
          • pustipav  

            Mi to stejně není moc jasný, napěněný olej – to by měl jit teoreticky stlačit ne? A navíc by neměl fungovat lock… zajímavý, to bych nečekal…

            0 0
            • M13  

              Nejde stlačit, to jsou miniaturní bubliky (alespoň tak to znám já), které jsou všude v oleji, olej je kvůli nim neprůhledný a mléčný, a protože je jich tam fakt hodně, tak zvětší objem oleje a to je problém.

              0 0
              • pustipav  

                U motoru hrozí pěnění oleje, když je ho tam moc, nevím, jestli se to dá aplikovat i sem?

                0 0
                • McBlacky  

                  hlavně je divný, že to fungovalo dost dlouho bez problémů a vysralo se to během vyjíždky kdy terénu bylo dost málo a vidlice skoro nepracovala.

                  to, že funguje lock je pochopitelný. Oleje tam bylo dost (až moc) a hustota oleje na mechanické zavření průtoku vliv nemá.

                  edit: to s lockem patří jinam :)

                  0 0
                • M13  

                  Ale tady ho je akorát, ale používám napění a nabude.

                  0 0
              • Hnoj  

                Přesně tak to bylo, ještě teď tady ve sklenici vypadá „kalně“ a to už v ní leží od rána…

                Uvidíme, jak dlouho vydrží MOTOREX. Blacky říkal, že vidle mohla mít cca 80 hod provozu.

                0 0
                • StuntJ  

                  já co jsem po roce vylil z TORY, to se ani nedá popsat … Nalil jsem tam MOTOREX a ten po roční údržbě je vždy takový, jaký ho jsem tam nalil … :o)

                  0 0
                • McBlacky  

                  Šárka se mrkne doma do polaru, má to tříděný podle kol. Vidli jezdí od TransBrd ale v podstatě jen závody a pár švihů. samotného mě to zajímá

                  0 0
          • Jenda  

            jeste se te zeptam – kdyz jsi vypustil vzduch jak z negativky tak pozitivky vidle porad pruzila nebo ne? Me totiz kdyz jsem mel vadnej ten slavnej spodni okrouzek 12×3.5 tak kdyz sla vidle hodne do zdvihu tak se prorval do tlumice mazaci olej z vnejsich nohou – tedy oleje v tlumici bylo dost ale vznikl tam pretlak kterej branil vyuzit celej zdvih. Nicmene jsem to s nafouklou vidli nepozoroval jako nejakou tvrdou hranu – ale je fakt ze kdyz jsem ji vypustil tak uz to bylo znat.

            A 100% s tebou souhlasim ze ojebavat vidli za 20 tis je fakt smutny. kdyz jsem videl kvalitu okrouzku v lyrikovi tak se mi chtelo brecet co je to za kokoty. Uz jenom to ze vsude rvou na tesneni pistnic okrouzky se svem mi prijde smutny.

            0 0
            • McBlacky  

              když byla vypuštěná, tak rukou jsem s ní pohyboval libovolně po dráze 0–6cm, ale zbylé 4cm to nešlo a bylo to do tvrda, ne jako plast/plast, ale pocitově (ted když to vím) to odpovídá stlačování napěněného oleje (tzn když se hodně opřeš o malý kousek s tím hneš, ale tvrdý náraz není cítit)

              0 0
          • Smazaný účet  

            Hanz kdysi doporučoval i do 36 VAN, i do 40ky dát Ohlins olej, protože ten co tam dávají standardně pění :0) Takže tenhle problém bude asi všude :0)

            0 0
            • kubad  

              u DH to samo dostane mnohem víc nažrat, takže má určitě pravdu

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.