• Atelier133

    Ahoj. Už se tady mnohokráte řešila nosnost kola. Ale co jsem pročítal starší vlákna, týkalo se to nosnosti kolem 120–130 kg. Já měřím 180 a vážím 120 kg. Nejsem na to pyšný, ale rád jezdím s kolem na čundry a vezu sebou nějakou tu bagáž, takže se živou váhou můžu jít klidně na 140 kg a když připočtu "bezpečnostní"re­zervu na namáhání kola, určitě bych uvítal stroj s nosností hodně přes 140 kg. Na internetu jsem vypátral následující kolo: http://www.bikeway.cz/…black-panske Jaký je váš názor na užitnou hodnotu/cenu tohoto konkrétního kola? Kamarád mi říkal, že to není moc dobré kolo, a že by se dalo sestavit lepší za menší peníze. Opravdu by se dalo sestavit kolo efektivněji s nosností 170 kg+?

    0 0
    • Vilém  

      Pekne jsi to nacasoval.

      0 0
    • Jozev*  

      Co pro tyto ucely vzit v potaz i fatboke? To by nemuselo byt spatne.

      0 0
    • scalar  

      Díky za ten odkaz, už jsem se dlouho tak nepobavil. Tahle vidlice a kliky s osou na kole se zvýšenou nosností na 170kg?

      0 0
      • myscho  

        Vidlica je spotrebak :D

        0 0
        • Esi  

          To jo ale při zatížení kola 170kg bude na dorazu už na rovině :-) tak že je to vlastně pevná vidle jen váží 2 kila :-)

          0 0
    • Atelier133  

      Nějaký tip nebo návrh by nebyl?

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Tělesnou výškou jsi konfekční průměr – zcela bez problémů. Tělesnou hmotností jsi na limitu 120 kg. Jen zadní kolo má 20 kg bagáže navíc.

      Odolnější rám je Dartmoor Primal http://www.dartmoor-bikes.cz/…-p-2098.html , ročník 2015 má položenější sedlový úhel – i s vidlí s nižžším zdvihem 100 – 120 mm (geo je napsaná na 140 mm zdvihu) bude sedlovka více vzadu – nebude se o ní šoupat stehny.

      Náboje s pevnou osou, zadní festovnější ráfek a jinak komponenty normál konfekce.

      0 0
      • Evilcleaner  

        může vzít primal 29, který má geo pro 120–140 zdvih a při 120 vidlici se na tom jezdí fakt hezky. cestování bude asi lepší na 29

        0 0
        • Pán z Dubu  

          Souhlas – šla by i 100 mm vidle (aby vyšší zdvih 29“ vidlí nevyháněl průměr nohou nad 32 mm a cenu a hmotnost vysoko). Pro bagáž Chain stay 437 mm lepší než 425 mm.

          0 0
    • supmartin  

      hydraulické ráfkové brzdy :DD to mě poser :D

      jinak fatbike by v potaz mohl být :D

      0 0
      • Evilcleaner  

        no je vidět že si nimi nemáš žádnou zkušenost (s brzdama), za sucha brzdí víc než kotouče a neupečeš je (ale hrozí že bouchne duše)

        0 0
      • Chlebovnik  

        Klidně dvakrát.

        V době, kdy tyhle brzdy frčely, ses ještě houpal tátovi v pytlíku.

        0 0
        • supmartin  

          nezapomeňte že jsem měl první kotoučovky teprv před půl rokem takže sem véčka vozil skoro 10 roků :D

          jo, za sucha brzdí, za mokra sem se s nimi skoro zabil :D prší tu každou chvíli

          0 0
    • Esi  

      jakékoliv horské 29" část bagáže na nějaký nosič na řídítka část dozadu a nevozit s sebou pivo a konzervy, stejně takhle naloženým kolem nejspíš pojedeš po celkem rovné cestě, tak že to kolo nějakých 140kg v pohodě unese. Nosnost kola je 120kg ale s tím že i kolo s pevnou stavbou spadá do kategorie kdy jsou povolené menší skoky, tak že když na tom 120kg borec skáče tak je to určitě větší zatížení než 140kg na rovině

      0 0
      • mvd  

        Na 17 let starém krosu, rok staré jednostěnné ráfky 160 Kč/ks, 36 drátů 8 let starý výplet: hmotnost jezdce 85 kg, hmotnost expedičního kola 70 kg. Za 1100 km (většina asfalt, občas šotolina, hodně kopců) 1 (slovy jeden) prasklý drát u kazety.

        0 0
        • Esi  

          jojo jezdil jsem na krosovém kole i polní lesní cesty a turistické značky vážil tou dobou i 118kg a vyměnil jsem na 20 000km 6 drátů ráfek byl pořád původní tak že 120kg na HT kolo bych se vůbec nestresoval, chce to nějaké objemnější pláště aby nemuseli být moc nafoukané, přehnaný tlak v pneu je to jediné co by to kolo mohlo poškozovat

          0 0
    • Jirka24x  

      Proc prostě nezhubnes 30 kilo ? Nejjednodušší varianta.na kole to dáš za nekolik měsíců .

      0 0
      • Smazaný účet  

        Není pravda, na kole jezdím už dva roky nezhubl jsem ani kilo :D

        0 0
        • Jirka24x  

          No ale určitě nevazis 130 . při takové váze a každodenním ježdění to jde dolů jak prase. Kamos měl 145 tak jsem sním začal jezdit. A doslova sem ho dokopaval aby jel a nevzdával to. Za 4–5 měsíců měl 110 na190 cm

          0 0
        • danielh  

          Ono se musi taky aspon o polovinu (mnozstvi, ne mene casteji) mene zrat :-) Ale to se mnoha lidem nechce.

          0 0
    • Atelier133  

      Kluci, nemáte tip na hotové kolo, které by mělo zvýšenou nosnost? Nebo mohl by někdo posoudit poměr cena/výkon kola AGATTU XXL 27 z odkazu? Netvrdím, že AGATTU XXL 27 je to nejlepší, ale je zatím jediné, které má nosnost 170 kg deklarovanou. Vše ostatní jsou jen nepodložené úvahy. Pokud nějaké trekové kolo vydrží stabilně zátěž 150 kg, proč se tím výrobce nepochlubí? Mám poněkud obavy, že když si kolo nechám poskládat, tak nemám nosnost garantovanou. Má AGATTU XXL 27 smysl kupovat za 22 tisíc, nebo ne? Do fatbiku se mi rozhodně nechce. Jezdím převážně po pevném povrchu silnic a cyklostezek a představa, že bych měl přetlačovat odpor širokých plášťů, mě rozhodně nijak neuspokojuje. Jo a díky za revoluční nápad na zhubnutí.

      0 0
      • Esi  

        už jen ta vidlice 28mm nohy zdvih 40–50mm a váha 2,23kg to je vtip do tohodle bych fakt nešel

        0 0
        • Jirka24x  

          Říkám ať zhubne 30 kilo a má po starostech.

          0 0
        • Jirka24x  

          .

          0 0
        • Atelier133  

          máš na mysli přední vidlici? V čem je u této vidlice problém? Já kolům nerozumím, jsem uživatel, nežnám názvy a parametry, které se posuzují. Musíš se mnou jako s malým děckem. Co je zdvih nohy 40–50 mm a co váží 2,23 kg?

          0 0
          • Esi  

            zdvih je o kolik jde maximálně ta vidlice zmáčknout tady je rozsah cca 5cm když na to sedneš s tou zátěží co říkáš tak to klesne v lepším případě do půlky tak že ti tam zbývají 2cm na pružení to je hrozně málo, to je jak by byla pevná bez pružení. 28mm nohy to je průměr těch nohou vidlice čím menší tím se to většinou více kroutí běžně mají horská kola nohy 32mm a zdvih 100mm, to kolo má rychloupínáky jestli vidím dobře to tomu na pevnosti taky nepřidá. udávají sice nosnost 170 kg ale když vážíš 120 a potom natvrdo na to narovnáš 50kg bagáže tak to kolo pravděpodobně stejně zničíš na první větší díře, je velký rozdíl jestli na to kole někdo tak těžký sedí a jestli je to na tom kole jako neodpružená zátěž, tak jen aby jsi se nedivil, do toho kola bych nešel, pokud vážíš 120kg tak pro běžné horské kolo to není problém pokud to nebude nějaký odlehčený chrtí speciál samozřejmě, problém je ta bagáž, co to s sebou vláčíš že to váží tolik, 15kg by mělo bohatě stačit ne, pokud teda na tom nejedeš na 14 dní k moři :-)

            0 0
            • Atelier133  

              Ty parametry vidlice jsi vyčetl kde? Na odkaze nejsou a na netu jsem je (hned) taky nenašel. Ale je to samozřejmě na zamyšlení. Fimra KLAKHOFF primárně dodává elektrokola a ty vítězí ve všech testech. Vycházel jsem z toho, že taková firma umí postavit kolo a pokud napíše, že uveze těžký náklad, tak ho opravdu uveze. Jinak zavazadel vozím toli, protože mám naložíno od ostatních členů rodiny. Mě by těch 15 určtě stačilo.

              0 0
              • Esi  

                nikdy jsem to kolo neviděl tak se nebudu přít jestli to uveze nebo neuveze, parametry vidlice jsem vyčetl zde je to jediná jejíž popisek je přibližně podobný jako na tom kole. Ta na tom kole má v popisku XXL tak třeba je nějaká zesílená to fakt netuším. Tak šťastný výběr přeju, jdu na kolo :-)

                0 0
      • Vojta33  

        Mám a je super

        0 0
    • MOTyLEKcb  

      a nevyplatilo by se koupit vozík za kolo? třeba tenhle http://www.cyklospeciality.cz/…kolo-topeak/

      0 0
      • novas752  

        +1

        Když už chceš vláčet sebou tolik bagáže, ve vozíku nan to bude prostor a jeho samotná hmotnost se v sestavě ztratí jako prd + výrazně odlehčíš kolu.

        0 0
      • Atelier133  

        Díky, ale je to drahý a horský…

        0 0
        • Pán z Dubu  

          Však pro Tebou zamýšlenou zátěž jiné než horské kolo není vhodné vůbec uvažovat. Trekkingová kola mají osy nábojů kol i vidlice příliš štíhlé konstrukce. Tos mohl vyčíst ze zdejších starších přesváhu vláken.

          0 0
    • Atelier133  

      Nenechal jsem se odradit skeptiky a ani těmi, kterým základní nosnost kola kolem 120 kg připadá dostatečná, a našel tuto stránku: http://www.dickgetestet.de/…is-zu-170-kg Co mě překvapilo je, že prakticky všechna kola, byť od různých výrobců (?), používají stejné rámy a jsou téměř stejně vybavená. V té souvislosti mám vizi nějakého čínského koncernu, který výrobcům (?) dodá skládačku kola bez barvy a potisků, ti si rám zmalují podle svého, skládačku sestaví a stanou se z nich renomovaní výrobci… Pletu se nebo to tak nakonec nějak je? Zajímavá je cenotvorba, která se u těchto prakticky stejných kol, pohybuje v rozmezí 599–899 éček. Takže pokud nebude problém s doručením, kolo oskouším v ČR a koupím v zahraničí.

      0 0
      • Vilém  

        Takze dalsi zbytecny vlakno:( Utikej pro nej, uz od pohledu vypadaji super.

        0 0
        • Atelier133  

          Proč zbytečné vlákno? Zatím sem nikdo odkaz na kola s vyšší nosností nedal. Rady jako „zhubni“ nebo jeď na kole, s deklarovanou nosností menší, než je tvoje váha, „ono tě jistě uveze“, mi nepřijdou zrovna praktické. A očividně nejsem sám, kdo tento problém řeší.

          0 0
          • Vilém  

            Staci se podivat do historie bylo to nekolikrat obsahle probirano.

            Tebou vybrana kola jsou naprosty nesmysl jsou to mestska kola pro nemecke a holandske duchodce, ktere jezdi maximalne po kostkach, to je jejich nejvetsi zatez, takze si klidne mohou dovolit uvest takovou nosnost.

            0 0
            • Atelier133  

              Já se v historii diskuze fóra hrabal a nic relevantního jsem nenašel. Pořád tedy nemám odpověď na svoji otázku. A myslím, že ani spoustu dalších lidí. Jaké vybrat kolo s realisticky zvýšenou nosností? Dnes jsem se byl ptát v renomované kamenné prodejně. Zde mi nabídli kolo s běžnou nosností za skoro 19 tisíc. Nepřijde mi to jako zrovna výhodná nabídka ve srovnání s kolem, které deklaruje nosnost 170 kg a stojí při naprosto stejném vybavení 699 éček. Fakt nevím.

              0 0
              • novas752  

                Ale je to evidentně určené pro klidnou jízdu na cyklostezky, takže každé MTB do 130–140max je stejné, ne-li lepší, protože „povoluje“ 130–140 v terénu, což je třeba 180 na asfaltu.

                0 0
          • novas752  

            Záleží kde chceš kezdit. Třeba klasické MTB kolo do 120kg musí vydržet i nějakej ten menší skok se 120kg jezdcem, takže vydrží i 150kg rekreačního jezdce po cyklostezce apod.

            0 0
          • InstinktCZ  

            Já ti teda nevím, ale přijde mi, že už jsi radu na nejlepší kolo pro tebe dostal. Nechat si ho postavit – horáka s vzduchovou vidlou a pořádné ráfky s pevnými dráty. Dole je to samý napsaný znovu.

            0 0
      • Atelier133  

        … a za 400 éček můžete mít kolo s únosností dokonce do 200 kg. https://fahrradxxl.wordpress.com/…g-belastbar/

        0 0
        • pepek  

          Echt? Das ist unglaublich! Und preissgünstig! Greif an! Sofort!

          0 0
        • Esi  

          opravdu si neumím představit jen takovou drobnost jako co se bude dít s pánevními kostmi v případě že bude 200kg borec sedět na sedle jako pecka a vymete díru a k tomu z čeho by muselo být to sedlo. za sebe bych volil horské kolo se vzduchovou vidlicí aby se dalo nafoukat na potřebný tlak, podle stavu konta bych volil stavbu z rámu od RB CRR290 k tomu vidlici s pevnou osou, k tomu nějaké ráfky na FR aby byly trochu odolnější zbytek ti stačí DEORE. odhad 35 000kč. Jak píše Vilém to udávané kolo je prostě na rovinu při jakémkoliv náznaku terénu při Tebou udávaném zatížení se rozpadne. Navrhnul bych ti ještě variantu horské kolo prakticky jakékoliv máš 120kg to je v normě a k tomu vozejk na zavazadla řekl bych že to bude pohodlnější než na kolo nasázet 40kg bagáže

          0 0
      • G.B.  

        …nechci polemizovat o komponentech, kde je těžké najít info o nosnosti – byla tu např.zmiňována vidlice a také si myslím, že i přes označení XXL prostě nohy 28 mm nebudou asi to pravé…nicméně stačí začít u prvního kontaktu se zemí: pláště Schwalbe nosnost udanou mají a vzhledem k tomu že se jedná o základní model – Citizen – tak tomu odpovídá i nosnost … Schwalbe uvádí pro šířku 37–42–47 nosnost 90–100–110 kg…jak to bude s ostatními komponenty je nejspíše otázka pečlivého vyhledávání na netu…

        0 0
    • Vojta33  

      Ale pánové existuje :

      https://www.kalkhoff-bikes.com/…avour-xxl-27

      Nebo tuhá

      https://www.kalkhoff-bikes.com/…gattu-xxl-27

      Ikdyby člověk chtěl jen rám, tak nosnost 170 kg se za tuto cenu nekoupí…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.