• indet

    Protože je mezi bikery par lidi, kteří jsou váhově na limitu běžné produkce kol, chtěl bych tady shrnout nosnosti udavanou vyrobci kol kategorie 3 . Myslim že někdy je to obtížně dohledatelny udaj. A nam co hledame kolo s nosnosti alespoň 136Kg to pomůže ve výběru. Dik

    Začnu tim co jsem doposud našel a budu rád když se přidáte a budete doplňovat další značky.

    Canondale a GT 136Kg +2,8Kg uchyceni nářadí na sedlovku.

    Canyon 120Kg

    Decathlon Rockrider 120Kg včetně váhy kola

    Giant 136Kg

    Orbea 117Kg karbon , nebo alu ram s karbon komponenty, 125Kg karbon s alu komponenty a 130Kg komplet alu

    Trek 136Kg

    0 0
    • indet  

      BH 155Kg včetně kola

      0 0
    • novas752  

      Udávaná nosnost je kromě superdrahých závodních komponentů nic neříkající smyšlené číslo. Že má kolo nosnost 136kg neznamená že při 120kg to úplně parádně vydrží.

      1 0
      • Georrge  

        Asi tak… a platí to i naopak – 100kg jedinec může dát kolu svým agresivním stylem jízdy zabrat mnohem více, než 136kg jedinec, který se nenáročně plouží krajinou. Pak třeba kolo s limitem 120kg praskne někomu, kdo má 100kg a naopak někomu, kdo má 136kg a limit přesahuje, prasknout nemusí.

        Taky bych řekl, že MTB s limitem 120kg bude podstatně odolnější, než silnice s limitem 120kg, protože u toho MTB se počítá s jízdou v terénu a tedy s vyšším zatížením. Takže např. pro nenáročné ježdění po cyklostezce bude podlě mě MTB spolehlivější volba, než silnice, byť obě kola mají shodný hmotnostní limit.

        2 0
        • Vrci  

          S tím srovnáním silnice vs MTB bych ne tak úplně souhlasil. Při konstrukci MTB se počítá s tím, že spoustu rázů, ran poberou tlusté měkké gumy a pružení. U silnice nic takového není ta musí zvládnou vše.

          V reálu se asi nikdy u hliníkových rámu do 10.000 asi nebudou rašit extra zeslabování na ubrání váhy a vše bude spíše mírně předimenzované.

          0 0
    • indet  

      To si nemyslim, mam právě pri téměř dvou metrech těch 120Kg a Trek mi slouzil po celou dobu bez zaváhání. Chtěl bych si koupit nového fulla, ale právě Trek se cenově zblaznil protože abych si koupil karbonoveho fulla pro XC na XT, nebo GX tak bych musel investovst 170tKc – a to fakt nechci. Renovovani vyrobci pokud uvádějí nosnost kola, tak to kolo podrobili testu a většinou drží třeba i doživotní záruku na rám kola.

      0 0
      • novas752  

        Přesbě tak, na rám. Komponentů se tooc netýká.

        0 0
      • theedge  

        Vis co to je dozivotni zaruka na ram ? :-) Je to zaruka do konce zivotnosti vyrobku stanovene vyrobcem. Kdyz vyrobce stanovi ze zivotnost jeho vyrobku je 5 let, pak marketinkovy magove prohlasi ze mame dozivotni zaruku na ram :-)

        Tudiz jen marketinkovy zvast a spousta lidi si mysli ze jim to vydrzi 'cely zivot". Zvlast vtipny to je u techto 120kg jedincu.

        Doporucuju si prostudovat obchodni podminky k teto dozivotni zaruce.

        0 0
        • indet  

          Kupodivu vydrží a přesně zde jsem nechtěl, aby se to zvrhlo. Do hloupých narážek na váhu z poza klavesnice. Ano mlady muži ja měl ve Vašich letech 85Kg a Vy vite kolik budete mit za 20let? Tim rypnutim jste dnes někomu pomohl?

          Ano jsou značky, ktere řeší reklamace se cti a značky , ktere za timto udajem maji jen marketing. Pokud ale vite že někdo řešil praskly ram a vyrobce mu jej neuznal z nějakého nesmyslného důvodu , nebo z duvodu vahy jezdce sem s tim.

          0 2
          • novas752  

            Ono to ale neni jen o rámu. Pod vyšší zátéží dostávaj na frak i další komponenty.

            A konkrétně u toho rámu, když to za x let praskne a uznají to, tak ti dají akruálně vyráběný rám, na který ti spousta původních dílů nemusí pasovat.

            0 0
          • theedge  

            Každej týden jsou tu dotazy týpků co mají 120kg a chtějí si koupit kolo za 10k. Jen jsem tě upozornil co je tebou vyzdvihovaná „doživotní záruka“ – jen marketing na který se spousta neznalých všeobecných obchodních podmínek chytí a pomáhá zvyšovat prodeje – nic víc nic míň.

            Další „fenomén“ → proč zrovna 120kg člověk řeší váhu kola v podobě karbonového XC ? Jako že se svými 120kg poznáš jestli jedeš na 12 nebo 14 kg kole ?

            Kola praskají všechny a není to o značce ale o vhodném výběru kola a komponent ( hlavně výplety a brzdy ).

            1 0
          • adam320  

            A ty uz jsi jako ve 46 letech starej jo? No chapu, ze se tak citis pri 120kg, ale pokud jsi mival 85, tak to musel byt hodne dlouhej proces devastace. Osobne pochybuju, ze to nejak dozenes perfektnim vyrobkem co se pod tebou nezlomi

            Ano dva metry znamena i urcitou vahu pokud nejsi slabej, ale 100kg bych videl na vysekanyho sportovce okolo 30 let jako maximum. Ja se 193 mam od 85–95 kg podle toho jak se k sobe chovam a jaka sezona je zrovna v behu, ale premyslet nad tim co vydrzi kolo by me nenapadlo, vsechno co jsem kdy zlamal bylo vzdycky na spodni hranici my vahy a urcite to nebylo vahou samotnou:)

            Okolo me lamou ramy kluci co vazi 75

            0 0
            • indet  

              Jen jsem ti chtěl nastínit že se někdy člověk vyvíjí. Ja si ve tvem věku taky myslel že se mi to nemůže stat. Nebudu obhajovat neobhajitelne, ale jde o to že si chci vybrat kolo. Možná pro novou motivaci, možná ze si chci udělat radost a jen chci poradit mezi jakými značkami vybírat.

              Zatim podle příspěvků to misto rady mezi bajkery spíše vypada na veřejné lynčovani.

              Ale takovy, je dnes internet a i Bike-forum :-(

              0 0
              • adam320  

                Hele to me mrzi, ze to beres jako lyncovani.

                Ale lidi nahore i dole se Ti uz snazili vysvetlit jak to s tema vahovejma limitama je a proste maji pravdu. Pokud si chces udelat radost, tak si ji udelej a proste kup nejakou pecku. Jen se nenech zblaznit tim co ti vyrobce tvrdi o nejakych limitech, vsichni to jsou totalni byznysmeni a ta vetsinova cilovka proste vazi mnohem min. Celkem logicky se to pod tebou nijak zle projevovat nemusi, protoze ty kola museji vydrzet to co tomu udejaji profici a ti tomu nalozi mnohem vic nez nekdo s tvoji vahou pri beznym slapani. Zaroven kolo je proste v dnesni dobe velmi krehkej vyrobek a uz to bude jen a jen horsi.

                A k tomu veku to melo byt spise motivacni, 46 je normalni mladej chlapik co by se nemel nijak omezovat. Kdybys vedel kolik je me, tak bys takto nenarazel a tech 30 je jen priklad. Ne ten muj:))) ale kdyz vidim tatu co mu je pres 60 a nechava se v ramci treninku zasypat lavinou aby vedel co ma delat az se to stane ve 3000m.n. tak si vzdycky rikam jakej jsem srac kdyz fnukam, ze uz nemuzu:)

                0 0
                • TK75  

                  Úžasný, mám podobnýho tatínka a je to někdy fakt těžký :-D

                  0 0
    • indet  

      Ano v případě komponentu jsou to dva roky. Pro mě je snesitelne měnit po 5 letech rafek. I když u Treku mi nikdy nic nekřuplu, kromě drátu za par korun. To v případě nutnosti výměny celeho rámu by to už bylo něco jiného. Bavíme se o kole kategorie 3 což jsou traily a teren se skoky maximálně do 60cm.

      Je tu plno temat kdy někdo hleda kolo s vyšší nosnosti. Ale většinou to skončí tak že si jej někteří dobirají že ma shodit, misto toho aby mu někdo poradil jake značky jsou v pohodě.

      Jezdim na bajku 32let a je to pro mne laska na cely život, kterou se snažím přenášet i na děti. Pojďme pomoct lidem co trochu narostli, ale miluji stejne brouzdani krajinou, objevování novych trailu a stezek v lese jako mi, tim že jim poradíme, ktera značka snese třeba alespon těch 136Kg jako ten můj Trek a bude v pohodě.

      0 0
      • novas752  

        Kromě celé řady dílů podléhajících běžnému opotřebení na něž se záruka nevztahuje nebo je o hodně snížená. Typicky ložiska.

        0 0
      • Val  

        Lidi maji snahu si vse zjednodusovat. Takze dotazy na to jakou znacku koupit na to i ono jsou tu na dennim poradku. Jenze to neni tak jednoduche. Trek je obri korporace vyrabejici spoustu modelu v cenach od 10 kkc do statisicu. V tech kolech jsou samozrejme velke rozdily.

        Jak psal novas, ty udaje o vaze jsou vycucane z prstu, protoze neni zadna zavazna metodika jak to urcovat. Ono by to bylo i dost obtiznene neco takoveho urcit, protoze agresivni 60 kg jezdec dokaze kolu vic nalozit nez 150 kg liny pohodar.

        Na cem se da shodnout je, ze prescenti muzou rovnou zapomenout na ty nejlevnejsi kola s chatrnyma rafkama apod…

        0 0
    • indet  

      Všechny výrobky v EU prochazeji schvalovacim procesem tzv certifikaci. Možná někdo z Bikefun, nebo jiného vyrobce by upřesnil co to vše u kol obnáší. Když vyrobce u kola třídy 3 uvede nosnost kola tak si za ni musi stat, protože přesně vi co ktera třída znamená. Na simulaci zatizeni kola jsou ruzne razove ci unavove stolice na kterých se kolo testuje jak během vyvoje, tak i během certifikace. Stejne postupujeme i mi pri vyvoji našich výrobků s jineho odvětví. To že někdo s kolem třídy 3 dělá dvoumetrove skoky a ono mu potom neco praskne je chyba jezdce, ne vyrobce. Nebo že například jeden vyrobce uvede nosnost i s kolem 120Kg, a druhy co vyrabi kola vice jak 100let uvadi 155Kg take o něčem vypovídá. Stejne tak když lidr typu Giant, Trek, nebo Canondale uvadi u svych kol nosnost 136Kg. Proč misto, aby jste uvedli nosnost třeba vaši značky, taby píšete sve nepodložené . Když vyrobce na kolo použije komponent měl by znat jeho hmotnostni limity a oblast použití. Ano taky jsem v mládí rozpulil Velamosku ATB z roku 1990 na sjezdovce a to jsem měl sotva 80Kg. Ale to kolo bylo z dnešního pohledu spíš trekové, než MTB.

      Štve mě to neustale škatulkovani lidi s vyšší hmotnosti /chteji jezdit na levnem kole a jsou nenároční. Chci koupit kolo pro radost a ne 14Kg težitko. Prirozene že člověk s dvometrovou vyškou se dostane k hmotnostnimu limitum běžné produkce spíš než uživatel kola velikosti M. Vidím že to tady na foru jde s podporou kamaradu bikeru od 10 k 5 stejně jako v lese už malokdo pozdraví. Tak biku zdar a ja jdu vybirat tady do Decatlonu nejaky full do 10tKc :-)

      0 0
      • novas752  

        14kg kolo je pro 120kg člověka je stejná přítěž jako 9,3kg pro 80kg člověka nebo 7kg pro 60kg člověka. ;-) Takže to čistě při srovnání hmotnosti těžítko pro takového jezdce zrovna moc není.

        Podstatnou částí zážitku z kola je ale i spolehlivost, tuhost a funkčnost komponentů. A tam to ve srovnání s lehčim jezdcem přestane stačit.

        0 0
        • indet  

          Kolo o kterem uvazuji se váhově pohybuje nekde mezi 11 a 12Kg. Jde mi o pohodli, zaroveň pevnost ramu pri záběru, lehkost odvalovani kol, funkčnost konponent a odpružení a v neposledni řadě o spolehlivost celku. Vim kde se cenove pohybuji a nebudu slevovat ze svých pozadavku, jen proto ze mi nekdo řekne ze to je jedno.

          Šlo mi jen o to sepsat značky kol, ktere disponuji vyšší nosnosti i pro jine cyklisty. Ať vime kde vybírat.

          0 0
          • theedge  

            120kg gramař :-) hodne stesti …

            2 0
          • novas752  

            To ti ale nikdo nebere. Akorát si uvědom že to kolo prostě funguje jinak pod 70kg a pod 120kg. Se 70kg to supr brzdí a vidlice a rám je pělně tuhá ale ejhle, se 120kg už moc ne.

            Kdo je prostě těžší a chce si udělat radost tak ať nečumí po sériovkách a kolo si radši poskládá po dílech. S důrazem na zvýšenou odolnost, sílu brzd atd.

            Je to jako kdybys jezdil autem trvale naloženým na max povolenou hmotnost nebo i přes. Taky to to auto zvládne ale neni na úplně stavěné a dlouhodobě tam půjde spousta věcí do háje daleko rychleji.

            0 0
          • Atilla  

            12kg.HT je úplně v pohodě pro typka co extra nenakládá. V klidu bude mít 4pist brzdy a DT trail záplety.

            0 0
            • indet  

              To co jsem v mladi sjel na pevnem Heavy Tools Alu comp bez vidle jsem uz po 10 letech nedal na kole s vidli. Proste jsem uz vyměkl.

              HT moc nechci, chtel bych celekarbonoveho fulla at me neboli zada, bud ze Sidem 35 , nebo Fox 34 a XT, SLX . Kdyz nebude zbyti tak GX. Mel jsem vyhlidleho Treka TopFuel 9.8 a za posledni dva roky zdrazil z ceny v akci okolo 100tKc na 170tKc, což uz mi za to kolo pripada neadekvátní. Cenově se mi libi Lux 7 , ale Canyon praská a z toho pri sve hmotnosti mam strach.

              0 0
              • Atilla  

                Sid nebo nebo 34 SC asi není nejlepší volba. Ty krátké vnitřní nohy sice sníží hmotnost, ale taky trpí na vakl. Minimum je Fox 34 aby to při brzdění nevibrovalo. No full na tuhle váhu to už bude drahé. Bez karbonových zapletů na pořádných nábojích asi nereálné.

                0 0
                • indet  

                  Dekuji to jsem potřeboval. Ted vim ze zustanu radeji zase u Foxe. Premyslel jsem nad Sidem kvuli moznosti si jej servisovat sám. Obe deti maji Rebu. Karbonova kola asi radeji ne spis nejake XM od DT. Treba Orbea OIZ M uvadi nosnost 125Kg u alu kol, ale u karbonovych uz jen 117Kg.

                  0 0
                  • Atilla  

                    XM1700 váží 1870g , Fox 34 2022 má 1850g, budeš muset pořídit hodně lehký rám aby jsi se vešel a to beru že komponenty budou minimálně XT + carbon kliky , řidítka a sedlovka. Hodně lehké pedály a sedlo.

                    0 0
                    • indet  

                      Vaha do 12Kg neni dogma. Doma ma dcera XR1650 a ty maji 1680g, na mě maji malou nosnost. Nevim za kolik by šli sehnat XMC 1501, asi ty XM 1700 budou muset stacit. S XT , nebo GX pocitam. Sedlovku chci teleskop, tak ta zase zvedne hmotnost.

                      0 0
                  • Donuts  

                    Ale to je limit kolo + jezdec.

                    0 0
                  • novas752  

                    Od RockShox by přichazel zase v úvahu Pike, což je obdoba Fox 34.

                    Karbonová kola klidně, ale musí to mít ráfek tak 400g+

                    0 0
    • theedge  

      120kg gramař :-) hodne stesti …

      0 0
      • indet  

        Neboj Cube si kupovat nebudu, protoze to garantuje jen 115Kg :-)

        Říká se že malí lide maji komplex ze své výšky. Myslim že to je stejny trapny stereotyp, jako to že správný cyklista by měl mit 75Kg i s kolem.

        Proč sis koupil takove kolo jake máš, když by ti bohatě stačilo obyčejné kolo za pulku ceny?

        Protože sis chtěl udělat radost – nemam pravdu?

        Stejně tak si chci udělat radost ja, tak to prosim vem jako fakt a zdrž se prosim zbytečných naražek a trapnych připomínek.

        0 0
        • theedge  

          Jak jsi přišel na to že by mi stačilo za půlku ceny ? Ne full za polovinu by mi fakt nestačil … podle sebe soudím tebe ?

          Hele sem se chodí ptát 2 typy lidí:

          1 – jedni se zeptají a nechají si poradit

          2 – ti druzí jen chtějí za každou cenu potvrdit svoji nesmyslnou myšlenku a všechny kolem začnou poučovat o svojí pravdě :-)

          Jak jsem napsal – hodně stěstí s výběrem. Víc se k tomu nemá smysl vyjadřovat.

          0 0
          • indet  

            Promin že jsem ve tvých příspěvcích neviděl že mi radiš. Spíš to že pro cyklistu mého ražení je to jedno co udává vyrobce.

            Rada by byla kdyby jsi mi napsal ze kámoš, nebo znamy co ma 125Kg ma to a to kolo, jezdi traily a i kdyz vyrobce uvadi 120Kg limit tak to pod nim už 5 let drží. Nebo naopak.

            Nezlob se ale to co jsi mi do tématu napsal nema s radou moc společného. Asi se na to divame každý jinou optikou.

            0 0
            • novas752  

              A k čemu by ti to bylo. Každý jezdí jinak a jiným stylem. Zvlášť na těch trailových kolech je to daleko více o dynamice. Spoustu lidí na nich jezdí jako na pohodlbějších xc, spoustu lidí to naopak briusí jakožto lehčí endura. 80kg borec tomu může dát pokouřit daleko víc než 120kg borec, který nejezdí taková pekla a tak agresivně.

              Navíc 5 let starý rám a spousta dalších komponentů se dnes už stejně neprodává, takže to je opět informace na prd.

              0 0
            • theedge  

              No vidis to .. dokonce presne vis jak ta rada ma vypadat, protoze presne takto to chces slyset – Trek je super protoze ma „dozivotni“ zaruku a tamta znacka je srot. Naprosto naivni zjednoduseni a rada ktera ja kazdymu rozumne uvazujicimu k nicemu.

              Kdyz se ti tu pise ze to neni o znacce ale vhodnem kole a ze s touto vahou neni dobry gramarit, tak to uz nechces slyset. To jsi hned jak zenska citlivej na svoji vahu a mavas vekem :-) Dulezity je splnit si sen a mit 11kg kolo …

              Ano optiku mame naprosto odlisnou.

              0 0
              • novas752  

                Speciálně třeba problém zejména xc fullů – malá ložiska aby to bylo lehký. S těžšim jezdcem jsou v tom ložiska načatý za pár set kilometrů a za nízkých pár tisíc mrtvý.

                0 0
                • indet  

                  Dik to jsem nevěděl, holt bych musel delat casteji servis.

                  0 0
              • indet  

                Chci pekne kolo s karbonovým rámem, dobrou vidli, slušnými koly a komponenty. Nepotřebuji na kole karbonové ultra light řidítka, a dalsi super light komponenty. Nepotrebuji slyšet že Trek je top, protoze vzhledem k jeho cenove politice, do nej nepujdu. Chci slyšet co pro XC tridu 3 funguje i pro trochu prerostleho chlapa. Mezi cim vybirat.

                Treba zrovna Canyon Lux se mi libi, jen mam strach ze pode mnou nevydrzi.

                Rejpani do vahy slysim kazdy den o ženy, nepotřebuji ji zastoupit :-)

                0 0
                • TK75  

                  Musíš ženu umravnit… ideální je jí poslat na „místo“ (tam ať si štěká) k plotně

                  0 0
                • theedge  

                  No už to z tebe pomalu leze :-D Na nějakou třídu kol se vykašli. Myslím si že by jsi měl začít tím že tu někomu sdělíš co, jak a kde vlastně chceš jezdit a co od toho očekáváš.

                  XC je dneska závodní disciplína a neznamená to toulání krajinou jak kdysi v 90tých letech a ty kola jsou k tomu dimenzovaný. XC fully jsou kola pro šlachovitý závodní rakeťáky a maratonce. Jak píše novas – malý ložiska, vše dělaný na váhu možná i na úkor životnosti.

                  Proč chceš zrovna takový kolo ? Budeš jezdit závody ?

                  Není lepší se smířit sám se sebou a koupit si kolo skutečně pro sebe a ne pro kámoše z hospody kteří si z cyklistiky pamatují jen to že lehčí je přece lepší ?

                  Pokud nutně karbon, tak mne napadá nějaké trailové kolo do lehčího terénu např. něco jako YT Izzo, Giant Trance Advanced pro 29 … možná i Canyon Neuron.

                  Sorry, ale žádnýho cyklistu se 120kg kolem sebe nemám a ani neznám.

                  2 0
                  • indet  

                    Žádné zavody, nejezdim jen třeba 70km projížďky v lese, sem tam lehčí trail a nechci mit pod sebou houpačku se zdvihem 150. Zdvihy bych videl na 120mm coz je dnesni XC kategorie napr. Trek TopFuel 9., Canyon Lux Trail 7, Orbeu OIZ M10 Trail apod.

                    Ok podivam se i na kola AM a uvidim.

                    0 0
                    • theedge  

                      Tvl ty v tom máš dobrej guláš :-) Zapomeň na ty tvoje tabulkový kategorie kol. Mluvíš tu nesmysly z extrému do extrému – nikdo ti tu nenutí kola o zdvihu 150 ( dle tebe houpačky ). Ty kola co jsem ti napsal mají zdvihy 120 – 130 a je jich fakt hodně. A to rozhodně ještě nejsou All Mountain kola.

                      Ty máš v hlavě hrozný nesmysly. Podívej se na takový nový Canyon Spectral 125 – má „jen“ 125 mm zdvihu ale rozhodně to není XC kolo.

                      Určení kola neurčuje zdvih ale hlavně geometrie a jeho zamýšlené určení výrobcem. Zapomeň na ty tvoje nesmyslný škatulky.

                      1 0
                      • indet  

                        Ano vim, ale vyrobci je škatulkuji jako kola pro XC, Trail, pripadne AM. Dobře zkusim pohledat i v jinych nez XC kategoriich. Dik

                        0 1
                        • theedge  

                          Musíš se dívat na konkrétní modely kol ( např. co jsem ti napsal ) ne na kategorie. Kategorie se dneska hodně prolínají a v podstatě už jen tak nějak plus mínus popisují určitou skupinu kol. Dívej se spíš na trailová kola s nižším zdvihem.

                          Čistej XC full dle mýho názoru pro tvoji váhu není ideální.

                          Další věc je v současné době velmi špatná dostupnost některých kol.

                          0 0
                          • indet  

                            Spectral 125 ma zdvih 140/125. Pokusim se tedy hledat kola se zdvihy okolo 120 a hlavou okolo 67°, ktere jsou stavene na tvrdší zachazeni spíše na traily. Neuron CF8 me prekvapil pomerem cena vs vybava, ale zdvihy 140 uz beru jak moc. Původně jsem chtel fulla s 100mm zdvihem. Pozdeji jsem usoudil že 120mm bude v pohodě. Prostě si budu muset půjčit nejaky kola s různým zamerenim a udělat si realny obrázek.

                            0 0
                    • novas752  

                      Kvůli tomu rámu bych se díval spíš po kolech z opačné kategorie = ne xc na zvýšeném zdvihu ale trailové kolo na sníženém zdvihu. Je to těžší ale tužší a odolnější.

                      Navíc na takových nejspíš rovnou bude dostatečně tuhá vidlice, kola, brzdy…

                      0 0
    • skaj  

      Promin ze ti do toho rejpu. Ale co si tak slibujes od 12kg kola ve srovnani s „tezitkem“ 14kg (ten nesmyslny vyraz si pouzil ty)? Co by melo tech 0.75% procent celkove vahy zmenit? A ze jsem tak hodny, tak ti odpovim:) V tvem vykonu, nebo pocitu z jizdy, se to neprojevi vubec nijak.

      Na tvem miste bych vubec nesledoval hmotnost kola, teda pokud ti nedela ciste radost obelhavani sebe sama (coz mnoha lidem dela, ale pak se nemusis radit) a ukazovani vahy pred klukama v hospode. Protoze to jsou jedina dve mista, kde to mozna bude mit prinos.

      0 0
      • indet  

        Proč si lidi kupuji Mercedes CLS, nebo Yaris Gr , kdyz jim stejnou službu nebo větší udělá Superb?

        A neni to jen o te hospodě.

        Karbonový ram lepe žehli, Sid , nebo Fox 34 funguje lepe jak Recon, XT funguje dlouhodobě na rozdil od Alivia nebo SX.

        0 0
        • novas752  

          Ale vždyť tě do Reconu nikdo nenutí. Jen by bylo třeba dobré mít místo Sidu SL Sida 35 na stejbý styl ježdění. Nebo tu 34 místo 32. Nebo dobré karbonové 1700g výplety místo 1400g výpletů. Nebo větší kotouče nebo 4pístkové brzdy…

          14kg kolo neznamená levné mizerné kolo. Třeba top závodní endura mají přes 16kg. A jsou to kola za 250+.

          0 0
          • indet  

            SID SL jsem davno zavrhl, myslel jsem na SID 35. Teď mi i jej v prispevku vyse rozmlouvaji. Kola jsem videl na XM 1650, ktere maji nosnost 130Kg. Lakali me Karbonove Reynoldsy, nebo DT, ale po snizeni limitu vahy u Orbey jsem si to rozmyslel. Jake kola by jsi doporučil?

            Kdyz pouziju tyto komponenty jak zninujes tak bude mit kolo pro XC cca 12Kg a ne 14Kg. Proto to nepovazuji ještě za gramařeni.

            0 0
            • adam320  

              Jdi se na nejakych kolech projet, takhle k tomu vubec nema smysl pristupovat. Pokud uz resis karbonovy dily a jakoukoliv vahu, tak bys mel davno vedet na jakej ram to chces, k cemu ti bude kolo zavodni specifikace pokud se na tom bude blbe sedet?

              A nerikam, ze si to nemas koupit, abys to zas nepochopil spatne. Nekdy je ovsem mene vice. Pokud na to mas penize, tak se soustred na vyhovujici ram a pak se zabyvej vahou, rafkama apod. U tech rafku konkretne je to opravdu velmi relativni a dovolim si tvrdit, ze „nosnost vypleteneho kola“ je naprostej nonsense co se tyce toho co od toho muze clovek ocekavat. Jinak jasny, urcite chces dobry kola s tou vahou, to je skoro dulezitejsi nez ram. Ale to se omezujeme na pouhou odolnost a koupit nevhodnej ram, protoze jsou na nem top kola, je taky slepa ulicka

              0 0
            • novas752  

              Záleží jak a co s tim budeš jezdit. Furt je to docela závodní vidle, furt je celkem odlehčená a v terénu to nemusí s takovou vahou dělat dobrotu například při silnějšim brzdění. Mimo „traily“, na slušných cestách by to ale neměl být žádný problém.

              0 0
            • Smazaný účet  

              12 kg celopéro na 29" je se 120kg odvážný počin. Výš byly zmíněné i 60cm „skoky“. Pokud se to umí, tak budiž, ale pokud ne, bude chodit na dorazy nebo to bude muset být dost tvrdé v nastavení. Než karbon, zvážil bych spíš nějaký bytelný hliník, kde se materiálem nešetřilo, jak rám, tak kola. A ještě bych zmínil fakt, že 20 let navíc není důvod mít 20–30 kg nadváhu, ale to asi nechceš slyšet.

              0 0
              • novas752  

                Toho bych se při dobře zvoleném rámu nebál, hliník nepraská o nic míň než karbon. Spíš bych se snažil dohledat chování rámu s těžšim jezdcem. Zaprvé jak je to tuhé, za druhé jak se chová odpružení – častým problémem rámů s velkym poměrem přepákování (kratší zdvih tlumiče) je nedostatečně silné tlumení a tlak blízko maxima (nebo nesmyslně tuhé pružiny u pružinových tlumičů).

                0 0
        • skaj  

          Sorry, ten tvuj priklad vubec nesedi. Ty si spis chces dat na Superba karbonovou kapotu a doufas, ze se ti s tim pak bude lepe tahat vlek a snizi se ti spotreba…

          Rozdil mezi 12kg a 14kg neni vykonostne/jizdne poznatelny, pokud to nedas na vahu. Pocitove daleko lepe pojede tezsi kolo na spickovych zapletech a se super plasti. Proste resit vahu u takoveho kola je holy nesmysl.

          I z toho srovnani komponentu je videt, jak jsi tezce mimo (respektive jak spatne mas nastavena kriteria na vyber). Nikdo nerika, ze mas mit Alivio misto XT. Ale lidi ti tu rikaji, at si vyberes zamerenim kolo, co neco vydrzi, dobre brzdi apod. misto papirove lehciho. Ono se ti totiz na nem bude jezdit lepe. Bude tuzsi, budes si s nim moci dovolit vic, nebudes muset tolik servisovat. A jestli po roce vymenis prehazku s napisem SLX za XT je uplne sumak – vyjde to na pakatel. Pro tebe treba budou lepsi 4pistky Deore, nez 2pistky XT. Protoze te ubrzdi lepe (jen pridaji nejake zanedbatelne cislo na vaze). A tak by se dalo pokracovat – vidle radsi robustnejsi – pod tebou bude chodit slusne vsechno, nemusis resit vnitrni tolerance, ale trail/enduro vidle se projevi pozitivne na jizdnich vlastnostech. Ale opet, mozna bude o 300g tezsi… Tohle jsou veci, co bys mel resit. A ne 2kg na vaze…

          Jinak kolo cenove muze (a asi i bude) stat uplne stejne (a klidne i vic) to se zase pred klukama nebudes muset stydet:)

          0 0
          • indet  

            Nepotrebuji si pomerovat v hospode pindika, stejne tak zde nemám fotky novějších kol. Ani manželce, známým, nebo kolegum nesděluji co kolik stoji.Tuším jake brzdy, řazení, pouziju. Ale co potřebuji vědět je ten základ a to je karbonovy ram, kola a odpruzeni co pode mnou vydrží , budou se lehce odvalovat a bude to funkční. Jednu dobu jsem dokonce silne přemýšlel z dovodu vyborneho poměru cena , vybava a vaha, nad novym Rockriderem X900S 2022 s karbonovou zadni stavbou a SIDem Ultimatum, ale ta nosnost 120Kg včetně kola o něčem vypovida.

            0 0
            • Metrick  

              Vzhledem k váze pokud plánuješ případně i celoodpružené kolo, tak bych kromě rámu řešil i tlumič (různé typy jsou pro vyšší váhu různě vhodné, tj některé budou v pohodě a u jiných budeš přes max povolený tlak) + „leverage ratio“ (podíl zdvihu zadní stavby a délky zdvihu pístnice tlumiče) – nižší bývají vhodnější pro vyšší váhy.

              0 0
              • Atilla  

                Přesně to jsem mu chtěl taky napsat. Kolikrát mají kluci co mají 100kg max tlak v tlumiči.

                0 0
                • indet  

                  To mě nenapadlo, vidle maji 115Kg. Zaměřím se u vybraneho kola i na limit tlumiče.

                  0 0
                  • Metrick  

                    Vyzkoušej si projít třeba (pokud vládneš angličtinou) forum mtbr.com sekci Clydesdales/Tall Riders. Odpružení pro vyšší váhy tam celkem často řeší. Možná by nebylo od věci zvážit třeba kolo vyšší kategorie než reálně jezdíš právě z důvodu, že all mountain/enduro kola by měla být bytelnější. Bohužel pak zase nejsou moc lehká.

                    0 1
                  • novas752  

                    Limit tlumiče neni protože je to na každém kole kvůli jinému přepákování zatíženo jinak. Kombinace některých rámů a tlumičů může být trochu problémová už i s váhou pod 100kg, zvlášť pokud na to jezdec má nějaké poměrně okrajové požadavky.

                    0 0
            • skaj  

              Hele a presne proto vubec , ale fakt vubec, neres vahu. To je az to posledni. Ty chces dobrou geo, tuhou zadni stavbu a vidlici, odolna kola a dobre brzdy. Jeste jinak – XC kategorie je dneska zavodni kolo na okruh se vsim, co k tomu patri. Byt tebou hledam relativme novou kategorii kol – downcountry. Moderni geometrie, odolna stavba, nizky zdvih.

              0 0
              • novas752  

                Jenze DC kola často jsou jen upravená XC – furt je to XC rám akorát s trochu upravenou zadní stavbou apod. Například Epic EVO je upravený Epic, kdežto Stumpjumper už je udělaný úplně jinak a přitom je to jen 120 vs 130mm. Scalpel SE je jen Scalpel s delšim tlumičem, Habit je taky úplně jiné kolo. To samé Trek TopFuel a Fuel EX, Canyon Lux Trail a Neuron atd. Tam se prostě láme filozofie návrhu s důrazem na nízkou hmotnost vs. na tuhost a odolnost.

                0 0
                • skaj  

                  No a casto taky nejsou. Nukeproof, Transition, YT a spousta dalsich maji modely, co budou v pohode. Jen to nejsou tuctovky jako vyse zminene:)

                  0 0
                  • indet  

                    Jenze drtiva vetsiny odolnejsich kol ma zdvihy 140. Protože jsou stavěné spíš na traily. Ja na kole bude třeba cely den, nebo odpoledne jezdit v lese a bojim se ze se budou moc houpat. Jezdim 80% les a polni cesty, 15% cyklostezky sdětmi a možná 5% traily spíš mirnejsiho razu. Ty skoky do 60cm to zminuji jako řazení třídy kol 3, to neznamená že je skáču . Za mě jezdim kořeny a male hupy přirozeně v terenu cca max okolo 30cm. V tomhle ohledu jsem na sebe dpis opatrnej. Nemyslím si ze jsem likvidator techniky i přes svou vahu. Na Treku mi za 16 let nic neprasklo (mimo obcas dratu) a to je zirkoniovy ram velikosti 21,5 s vahou okolo 10,5Kg coz v dobe vzniku byla slušná hodnuta i na 26".

                    0 0
                    • indet  

                      Beru ze tim jsem mel mozna zacit, ale ja chtel jen probrat zda někdo zna značky ktere snesou téžšiho jezdce. Pochopil jsem ze smerujete ke kolum ktere snesou vetsi „praseni“ za jizdy tedy i nadvahu na palube.

                      0 0
                      • tsunami  

                        Praktická zkušenost: RB CR290, Nicolai G1 – obojí zvládá dost dobře velkou (140kg) zátěž a zároveň mají velikost XXL pro 2m jezdce. Na oba stroje jsem si upletl kola s ráfky DT EX511 a dal rozumnou vidli – 35mm HELM2 a 36 fox. Ale ani jedno kolo neni xc full, kterého asi chceš :-)

                        0 0
                    • TK75  

                      Třída 3…oni jsou kola rozdeleny do tříd?

                      To jsem si nikdy nevšiml že by se u rámu psalo

                      Třída 1 atd

                      0 0
                      • tsunami  

                        Někde jsem na to už narazil, nepamatuji si u k terého výrobce jsem ten rozpis našel, ale fakt to tam měli rozdělené a k tomu přiřazené své modelové řady.

                        0 0
                        • TK75  

                          No tak hlavně aby to dodržoval ten výrobce i komponentově…jako když vidím třeba trail kolo Trek Roscoe 27,5+ a k tomu 120 mm Judynu co má 30 mm nožky, tak to se potom třída rámu může jít klouzat :-)

                          0 0
                      • bodlak2  

                        V manuálu ke kolu je mám rozepsané, viz. foto. A na rámu mám stejné označení

                        0 0
    • indet  

      Canyon Neuron, Lux Trail trida 3, Spectral 125 trida 4. Zde je tabulka od Orbey.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.