• ewriken

    Ahoj, chystám se vydat na cestu kolem Evropy, tak jsem se rozhodl zakoupit si nové kolo.

    Tak by mě zajímalo, jestli si ho mám sestavit, nebo zakoupit vcelku?

    Mělo by to být pevné MTB, pravděpodobně 27,5.

    Cena okolo těch 17tis.

    Mám 180cm a cca 67kg.

    Denně bych chtěl urazit 100–120km.

    Povrch by měl být vesměs asfalt, ale nechci se vyhýbat lesním a polním cestám.

    Děkuji

    0 0
    • Azmir  

      Na většinu asfaltu bych spíš vzal 29 a obul jí do nějakých plášťů s rychlým vzorkem, ovšem jak 29 tak 27,5 bude vzhledem k tvému rozpočtu celkem dost bída, jelikož máš v plánu celkem velké sousto a potřebuješ aby kolo fungovalo a vyžaduješ co největší spolehlivost, myslím že by bylo rozumné navýšit cenový limit, jinak bys později mohl litovat.

      0 0
      • ewriken  

        Přemýšlel jsem, že by kolo mohlo být trošku levnější na úkor váhy.

        0 0
        • Azmir  

          Pokud opravdu chceš dát do toho jenom tyhle prachy, jdi do 26, protože tam za to můžeš dostat aspoň funkční osazení, u 29 a 27,5 to bude osekané všude kde se dá a mohl bys vážně zaplakat nad výdělkem, jak se ti řazení rozladí po pár desítkách kilmetrů, těžké kola a pláště vůbec nepojedou, z vidlice která nebude fungovat ti budou brnět ruce a podobně.

          0 0
      • maajkee  

        Nesmysl. Jsou lidi co projeli kontinety na sérivoých authorech za 12 tisíc.

        Když pojede s nákladem, tak nemusí řešit hmotnost. A komponenty Alivio, Deore mu budou bohatě stačit. K tomu nějaký spolehlivý kola, nejlépe pevnou vidlici a do 17 tisíc se vejde v pohodě.

        0 0
    • fousek  

      Navys rozpocet a kup si lehokolo na 26". Aerodynamika cca jako silnicka a v terenu to zvladne vic nez jezdec, alespon prvni sezonu

      0 0
    • Jamin  

      Já bych Ti poradil, abys na tom kole hlavně aspoň párset kiláků ujel než se vydáš po Evropě, jinak by tě mohla zradit prdel.

      Takže za mě bych osedlal starý kolo (pokud si teda doteď nějaký jezdil).

      0 0
      • ewriken  

        Starý kolo je již nepojízdé, myslím, že to zvládnu. :)

        0 0
    • WEGO  

      pojmem ,,pevné MTB'' myslíš jako i pevnou vidlici? Pokud ano, tak si myslím, že ti nejspíš nic jiného než kolo skládat nezbývá..

      0 0
    • fargo.  

      A co sáhnout do 28?

      0 0
      • ewriken  

        28 tisíc? Takhle moc to natáhnout nemůžu.

        0 0
        • Azmir  

          Myslel spíš crossové kolo ;-)

          0 0
          • ewriken  

            aha, no do crossového kola jít nechci, ale myslím, že i s mým rozpočtem se najde spolehlivé MTB kolo, které by splnilo mé požadavky. Jak jsem říkal, můžou být i težší komponenty a rám.

            0 0
          • fargo.  

            jasně, 28"

            0 0
          • fargo.  

            jasně, 28"

            0 0
    • jecnak  

      Potrebujes pevnou vidlici abys mohl dopredu dat bagly.

      Vhodnejsi je 26" MTB kvuli tuzsim kolum. Pak uz jen staci dat nejaky rychly odolny plaste typu Python nebo NanoRaptor. Myslim ale ze 100–120km s plnou bagazi po polnackach asi moc davat nebudes, takze bych sel do nejaky objemnejsich slicku.

      Nejsou spatny blatniky, protoze budes na ceste tak 3–4 tydny a neda se cekat, ze bude porad hezky.

      Takhle jsem se toulal kdysi ja http://www.bike-forum.cz/…ail-275.html

      0 0
      • rasto  

        souhlas, radeji 26’’. na 27,5 ci 29 bys nemusel lehce sehnat nahradni dily – rafky, draty atd.

        0 0
        • jecnak  

          Tak na 29ku muzes dat jakekoliv krosove nebo silnicni plaste. 27,5 je ale vylozena volovina pro tyhle ucely.

          0 0
      • Jakobo  

        Presne jak pise Jecnak. Ja mam poskladane takove kolo

        A uz je tady par podobnych vlaken, tak si je procti. To kolo by sis mel hlavne poskladat sam. Zamysli se proc.

        Na 27,5" i 28/29" fakt kasli, 26" da nejpevnejsi kola a 30 km/h klidne pojedes. Plaste bych dal s ohledem na vydrz a odolnost Marathon Plus (jeden vazi 1.1 kg, ale vydrzi udajne 16 tisic km), ono az to budes mit nalozene, tak te stejne drandeni po poli prejde, jeste rad pojedes po asfaltu.

        Ja mam letos zapletene nove kola na rafcich RMX Panther misto RMX Dragon, v podstate to nejpevnejsi, co Remerx kdy vyrabel a jsou i sirsi. Pokud pujdes do kantiku/Vcek, kup tyto rafky, reknu ti presnou delku dratu pro Shimano naby. Spatne se uz ale shani. Jestli chces kotouce, tak kup aspon 500 g rafky nebo nejake pevne vyplety na FR. Kola na expedicnim biku jsou fakt dulezite a pak brzdy. Diskove jsem na expedicnim bajku nikdy nezkousel, jsem spokojen s rafkovyma.

        Prevody dej klasiku 42/32/22 11–30 staci (nebo poskladat podle sebe, treba 24/36/42), osobne bych sel do 8r kazety. Kup si merku retezu a mer retaz poctive!!!

        Predpokladam, ze mas nejake zkusenosti a budes schopen opravit kolo. Po par dnech se otrkas, bude to narocne, ale pokud se ti to podari, tak mas zazitek na cely zivot.

        0 0
        • jecnak  

          No a po sestaveni si kolo plne nalozit a jen tak zkusmo vyrazit na vikend. Tazateli mnohe napovi jak pak planovat trasu a zkusi, zda kolo/brasny/nosice vyhovuje.

          0 0
    • Manzak  

      Taky radim jit do 26, a ma to podle me i sikovnejsi prevody pro jizdu na tezko. Osazeni alivio – deore je uplne v cajku. Na poradny pevny a dlouhy blatniky urcite nezapomen, ale nekupuj ty plastovy zjeby, ty jsou na nic. Dobry pro tvoji prdel bude kozeny sedlo Brooks, ale nevim jestli se do nej vejdes s tvym cenovym rozpoctem. Predni vidle pevna nebo RST single shock pokud povezes i predni brasny (ja se vejdu jen do zadnich), ale existuji i predni nosice na odpruzeny vidle. Pneu taky doporucim Hutchinson Python, po asfaltu jedou jak namydleny a neztrati se ani v terenu.

      A nez vyrazis tak si to cvicne nahazej na kolo a udelej si nekde den nebo vikend okruh at zjistis jestli ti to dobre drzi, nepovoluji se srouby na nosici, nedrhnou brasny o kolo a podobne, proste vychytat mouchy co by te pak sraly.

      0 0
    • MlokCZ  

      Jak už někteří psali, určitě bych šel do 26".

      A zkusil bych dát nové 2,15" Marathony almotion

      http://www.schwalbe.com/…lmotion.html

      Jsou to první Marathony, které jsou současně odolné (tedy vhodné na uvedené použití) a přitom za tu odolnost nebudou platit tolik navýšením valivého odporu a pojedou parádně.

      A mají i UST variantu (tím neříkám, že bych si ji na uvedené použití vybral, tohle je jen obecná poznámka), což mi Schwalbe mile překvapilo. To by mohli v budoucnu připravit více plášťů kategorie tour s UST nebo TLR provedení.

      0 0
    • Seky  

      Kolo na cesty a zvláště v s takovouhle cenovkou je nesmysl kupovat jako hotovku. Tady víc než jednoznačně stavět dle individuálních potřeb. I pro běžný jezdění, za tyhle peníze dostaneš skládaný kolo dvakrát lepší jak hotovku.

      27,5“ je největší blbost jaká tě mohla napadnout. Na cestě budeš na 100% řešit nějaký technický problém. O 27,5“ v některých vesnických cyklo servisech ještě ani neslyšeli, natož aby na to měli náhradní díly. Náhradní pláště a dráty nemají ještě ani v některých místních lepších šopech. Tomuhle rozměru bych se obloukem vyhnul. Až se to rozšíří tak to bude dobrý, ale teď ani omylem.

      Osobně bych preferoval 29“, ale za tyhle peníze dostaneš v 26“ lepší poměr cena výkon. 29“ ve stejný výbavě vychází tak o tisíc dráž. 29“ je na servis vpohodě jednak je to už dost rozšířenej standart a hlavně to má stejný rozměry jako masově rozšířený krosový a silniční kola.

      Nicméně být tebou nechám si složit 26“. V týhle ceně není problém vzít jak hotovej hliníkovej rám, tak si nechat svařit na míru nějakou základní ocel (Delfyn, Werk). Pak akorát vědět jak moc budeš jezdit terénem, jestli pevnou nebo odpruženou vidlici a jaký pláště. Na takovýhle dálky bych se asi na odpruženou vysral a dal tam něco pevnýho, k tomu pláště jak psal Mlok. Řazení 3×9 Deore. Zadní kolo určitě zesílený výplet 2,3 mm dráty nějaký kvalitní třeba Sapim. Ráfková nebo kotoučová brzda, dle preferencí, já osobně bych byl radši pro kotouč, buď hydry Deore, nebo mechaniku Avid. Hlavně bych nešetřil na sedlu plus karbonovou sedlovku, ať to pruží a tlumí.

      0 0
      • ewriken  

        Teď jsem byl za servisákem, a ten mi zase právě cpal do hlavy, že se to moc nevyplatí, za takovou cenovku sestavovat…

        0 0
        • Seky  

          Jo tak pochop, že pro kamenej krám je prvořadý a mnohem jednoduší se zbavit hotovky co má na prodejně. Jsou v tom uložený prachy a prodejce je chce logicky zpět. A stavba zakázkovýho kola je pro něj velká práce.

          Stavitelé jako já a ostatní tady na fóru žádný skladový kusy nemají, tak nemusí zákazníkovi nutit něco co nechce.

          0 0
    • ewriken  

      Kolo bych si rád sestavil, ale nemám takové zkušenosti, abych to dokázal sám. Jestli by tu byl nějaký uživatel, který by mi pomohl vybrat všechny komponenty?

      Chtěl bych odpruženou vidlu, budu mít jen zadní bagáž. Brzdy kotoučové, kolo budu hojně využívat i po tour.

      Asi máte pravdu, že se teď nevyplatí jít do 27,5, škoda.

      A kdyby se s 29 rozpočet navýšil jen o 1k, tak bych to zkousl, ale uvidíme.

      Ňáké ty rychlé pláště. U toho sedla budu muset dlouho přemýšlet, ale myslím si, že si prdel zvykne na vše.

      Mám k dispozici prasklý hliníkový rám, ale nevím jestli se vyplatí ho opravovat.

      0 0
      • Seky  

        Kolo není problém sestavit. Sestavuji kola na zakázku, takže pokud chceš nějakou konkrétní cenovou nabídku napiš mi na maila.

        Pokud chceš poptat i jiný stavitele zde z fóra, napiš uživatelům, Scalar, Hnoj, maajkee, bluma, další ať se přihlásí sami :-)

        Opravovat starej prasklej nemá smysl, časem to praskne o kus dál.

        0 0
    • zichis  

      Tenhle týpek by ti radil nový kolo nebrat.

      http://blanensky.denik.cz/…_robert.html

      http://www.kolanovak.cz/…age00053.htm

      0 0
      • Vilém  

        Asi musi nejak zuzitkovat ty ulozenky co se tam Novakovi leta vali:)

        0 0
    • Jakobo  

      Jo, jak to mas cele naplanovane? Ktere staty chces projet a kolik casu na to mas? Ptam se jen ze zvedavosti.

      0 0
    • Jakobo  

      Jo, na jak dlouho to mas vlastne naplanovane a jake staty chces projet? Ptam se jen ze zvedavosti.

      0 0
      • Jakobo  

        To je zas dnes pomale pripojeni!

        0 0
      • ewriken  

        Hrubě to bude: Rakousko(Vídeň), Itálíe(Benátky), Francie(Carcasone, Paříž), Belgie(Brugy), Nizozemí(Amstrdam)

        Do 2 měsícu to chcu projet, žádnej spěch, ve zmíněných městech pobud 3 dny…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.