• romachain

    Bohužel smutná zkušenost s bazarem. Nakupuju a prodávám často, to co se mi teď přihodilo stojí za sdílení a taky držím naději, že tím jak se tu vyskytuje hodně lidí, tak ho někdo bude znát a pomůže.

    Prodával jsem kliky Shimano, za 800, nakonec posláno na dobírku za 1000. Chyba vznikla na poště, kdy brigádnice za okénkem nezvládla v systému zakliknout dobírku, takže i když byl balík správně označen, byla na něm složenka, nálepka a popisek, pošta balík doručila bez dobírky. Mohl jsem si toho všimnout na potvrzení o podání, no to se nestalo, s tímto jsem fakt nepočítal, takže jsem o tom ani nevěděl. Až po skoro dvou týdnech mi přišlo podezřelý, že nepřišly peníze, tak jsem zpětně toto všechno zjistil.

    Problém vidím v tom, že se kupující po převzetí neozval. Od včerejška, co jsem to zjistil se mu snažím dovolat, mail jsem psal, sms jsem psal, na Facebooku se ho snažím identifikovat a kontaktovat, vše bez odezvy.

    Oficiální možnosti vymáhání asi neexistují a jde o blbej litr, ale nakrklej jsem teda fest.

    Borec je z Liberce, Martin Č., víc ho zatím identifikovat nechci, třeba je jen zrovna od včerejška nedostupnej a nedošlo mu že to nezaplatil…

    0 0
    • MirosPikos  

      Chápu to dobře, že si řádně zaplatil za službu (poslání s dobírkou), máš na to doklad, ale paní za přepážkou udělala chybu? Vymáhal bych do po Český poště. Reklamace služby, tu ti zamítnou, tak napsat dopis, ten už by mohl klapnout.

      Sice je to jinej případ, ale táta reklamoval zničený obsah balíku. Přebíral jsem to já, a nenapadlo mě to prohlédnout. Byl to RC model větroně. Na krabici musel někdo šlápnout, než se někam skřípla. Zabalený asi ve 3 vrstvách kartonu. Pošta to zamítla s tím, že to nebylo dostatečně zabaleno s čímž se táta nesmířil. Šlo řádově asi o 5 tisíc. Napsal dopis a vyšlo mu vyrozumění, že mu zaplatí plnou cenu.

      Tím chce jen říct, že je třeba se ozvat. Už jen z principu, že je to státní podnik :) Tolik práce/času to zas nezabere.

      0 0
    • Breakpain  

      Tohle bys měl ale primárně řešit s Českou Poštou – to, že balík blbě předali je jejich vina – tohle by neměl řešit ten kupující. S ním si to max vyřeší pošta ;-)

      0 0
      • Breakpain  

        Ha už vidím ten konec – bez lístečku, jo tak to je v dupě…

        0 0
    • TJK  

      tohle ma 2 roviny…

      Poctivost kupujiciho, resp. jeho odpovednost za to, ze se minimalne zepta proc nic neplatil.. i kdyby byl 100× na dovolene, tak ve chvili kdy bylik prevzal mu stopro muselo byt divne ze byl za nula, takze by rozum velel kontaktovat prodejce a zeptat se ho.

      druha rovina je CP a to ze si za sluzbu zaplatil, oni pochybyli a oni musi nyst odpovednost, pokud mas na listecku i zakliknutou dobirku a castku dobirecneho, pak ti to posta musi imho nahradit. tzn otevrit reklamacni rizeni s CP.

      0 0
      • oddie  

        No na lístečku to právě asi mít nebude…

        0 0
        • TJK  

          no minimalne si tam vyplnil rucne castku do policka dobirka… to bych predpokladal ze je.. zbytek je uz problem posty.

          0 0
          • romachain  

            Podávám to se zákaznickou kartou, takže nemám podací lístek, ale potvrzení o podání což je opis toho co mají v systému a i když balík jako takovej byl správně, v systému dobírka není, ani jsem to neplatil, takže pošta nepomůže. Chybu udělala brigádnice na přepážce a já jsem prošvihl šanci si toho všimnout hned. Podával jsem více balíků naráz, takže jsem neřešil kolik stálo poštovné pro každý zvlášť. Potud moje chyba, odtud to je na poctivosti kupujícího.

            0 0
            • doubleingram  

              Mne teda se zak. kartou PL vytisknou, takze bys ho mel mit.

              0 0
            • TJK  

              aha.. tak tohle neznam…

              0 0
    • snas89  

      Tvl..hlavně, že maj na přepážce losy, mobilní karty a časopisy pro babky.

      0 0
      • pumpy  

        to rikam furt, nejdriv se musi naucit posilat a dorucovat postu a pak mohu delat teprve nadstandarni sluby jako jsou losy. Proto na poslani baliku vyuzivam PPL a cena je stejna.

        0 0
        • snas89  

          Pamatuju si, jak si chovanec chvalil, ze tyhle blbosti delaji 30% (!) obratu a ze bude na ne jeste vic tlacit aby to prodavali…:/

          0 0
        • xtonda  

          PPL sou ještě zmrdi největší, to je jediná zásilkovka kde si řidič dovolil natvrdo říct, že se mu nelíbí jaká sem vede cesta a že sem nepojede.

          0 0
          • racek_chechtavy  

            zvláštní logiku uplatňuješ…na mě to spíš působí jako selhání jedince

            0 0
          • wilda81  

            Nebo že k tobě nepojede večer i když máš objednane večerní doručení.

            0 0
            • Smazaný účet  

              „vezu vam balik…“…„jasne, jsem doma, cekam na vas“.....„a kde vas najdu?“…„na baliku mate adresu“…„no jo, ale ta ulice je dlouha tri kilometry!“…„ano, proto je tam cislo popisne a orientacni“…„ale to ja na mape nemam“…„dobre, tak ja jdu mavat k ceste…“…asi tak…

              0 0
              • MirosPikos  

                Nevidím problém pokud jsem doma. S dopravci se snažím vycházet. Nese to sve ovoce.

                0 0
                • maajkee  

                  Přesně tak, já před lety místo hejtu jsem začal s řidičema komunikovat, ujasňovat si, na všechny už mám i uložený telefony a funguje nám to ke spokojenosti :)

                  Tedy kromě ČP :)

                  0 0
                  • Pavel  

                    Taky tak.

                    A funguje to dokonce i u ČP. :-)

                    0 0
                  • Roxteedy  

                    Presne takhle se snazim vychazet nejen s ridicema a vetsinou to funguje :)

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    hele komunikovat se dá jen tehdy, pokud ten druhý má zájem a drží slovo. několikrát se mi stalo, že čučim doma a pak mi přijde od kurýrní služby zpráva, že jsem nebyl zastižen, nebo že jsem požádal o doručení jiný den, apod.

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Jo to na mě taky zkoušeli, než jsem si je vychoval. Konkrétně GLS. Špatné zkušenosti jsem měl také s InTime. No a o české poště a jejich „adresát nezastižen“ raději nemluvit :)

                      0 0
                    • oddie  

                      No asi tak, je to kus od kusu. Třeba ke mně domů DPD ******* na pěst, zkusil jsem to posílat k máti, stejné depo, ale jiný rajón, v pohodě týpek s perfektní domluvou. PPL u nás zase bez problémů na domluvu předem řekl, kde v rajónu v kolik zrovna bude, a odchytil jsem si ho tam, naopak u máti nepoužitelnej. Kus od kusu… Toptrans, co mi přivážel věci z Anglie přes Dolphi transport se od třetího balíku domlouval už rovnou s máti, že mi něco veze :)

                      0 0
              • Pikaču  

                A to jako mas problem sdelit řidiči detail adresy a neyebat ho do hlavy? Nerozumim. Upresnim mu adresu ( jak vypada budova, naproti tomu a tomu a pod. )a ulehcim sobe i jemu.

                0 0
                • Espen  

                  Mě to taky přijde super, že dopoledne přijde SMS, že mi mezi tolik a tolik něco přivezou, můžu mu zavolat, že budu tam a tam a pak zavolá že jede. Většinou pak v daném časovém rozmezí zajdu tady kousek na kávu a až zavolá, řeknu že sem tam a přiveze to tam. Ú kávy hned rozbalím, prozkoumam.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Akorat ze ona je ta ulice skutecne dlouha a asi nejlepsi, jak mu to popsat, je „nad hospodou v doliku, jak nejde videt zadny barak“.....a ano, vzdycky tam cekam a mavam, az se ukaze…mne proste pobavil argument „v mape nemam cisla…“…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    my v mapě jsme, ale stejně dycky hlásím, že to je asi pátej barák vlevo, zelenej.

                    dneska mi pro změnu volalo ppl, že jim eshop nedal do adresy číslo popisný.

                    0 0
                    • Chlebovnik  

                      Hmmm… A dal jsi ho i ty do objednávky nebo jsi vyplnil jenom orientační? =)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        takový věci u nás v prdelákově nevedem… vypsal jsem plnou adresu. ;-)

                        0 0
                  • Japhy  

                    Já si neumím představit, že bych měl něco jako jeden z hlavních pracovních nástrojů a to něco fungovalo jen tak napůl. Zvlášť, když si člověk může lusknutím prstu vybrat z půltuctu navigací. Tyhle výmluvy neberu. Voják se stará, voják má.

                    0 0
                    • mikub  

                      Nebo taky zavolat zákazníkovi, aby mu to popsal. Z mého pohledu je to elegantnější řešení, než někde ruchat v navigacích. Proč má ale zákazník potřebu si na doručovateli zvedat ego, to je mi teda záhadou…

                      0 0
                      • Athy  

                        Ja myslim ze si na dorucovateli nikdo ego nehoni, ale spis si lidi zaplati za sluzbu a chteji ji taky dostat. A ne ze se budou muset doprosovat aby jim to nekdo dovezl :)

                        0 0
                        • mikub  

                          Když volá, že nemůže najít adresu, tak má asi zájem balík doručit…

                          0 0
                      • Japhy  

                        Já v rámci mezí vždy vyhovím, ale sere mě, když pak čtvrt hoďky stepuju u dveří a práce mi stojí. elegantní řešení zavolat o výpomoc zákošovi je celkově řešení dost napikaču, když rozváží každý den vyšší desítky balíčků.

                        Asi takhle:

                        0 0
                    • Pikaču  

                      Hele beru třeba google mapy online za nejlepší nástroj.

                      No a když tě i přesto navadi 500 metru dál kde mas schůzku přímo na celní úřad tak se tam pak s autem otacis, zastavujes apod.

                      No aby tomuhle ten kurýr předešel tak zavolá a zepta se na upřesnění adresy.

                      0 0
                      • Japhy  

                        Beru, někdy se nezadaří. Ale překvapuje mě, že řidiči pořád nemají nějaký od firmy na míru připravený sw, kde by měli ve frontě nakrmené zásilky, možnost poslat na klik předpřipravenou sms s upřesňovaným časem doručení, možnost na klik zavolat, možnost snadno přesouvat pořadí doručení, na pozadí přepočítávanou trasu, to vše uzpůsobené tomu, že se to bude používat od volantu a často za jízdy… Vždyť jsou to přece stovky doručovatelů a ušetří to stovky člověkohodin denně. To prohrabávání ráno vytisklejma sjetinama z depa a matlání na nějakém polomrtvém (většinou od pohledu soukromém) telefonu na mě vždycky dýchne duchem minulého století. Podle mě je tam obrovský potenciál na zlepšování. Už třeba jen možnost píchnout si preventivně jako zákazník do mapy špendlík a ušetřit řidiči telefonát.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          No v tomto případě ruka trhu nějak nefunguje. Podle teorie o konkurenci by se měly snažit spediční firmy zlepšovat služby, ale těch zakázek je asi tolik, že vezmou na brigádu kdejaký jelito, daj mu portmonku a krabičku s evidencí zásilek, nálepku na JEHO auto a nazdar. Občas jedu někam do depa, polorozbořená hala s rezavejma vratama, tam jedna cimra ze sádrokartonu a elektrickym radiátorem a v ní jedna holka co řídí bandu kurýrů po 3 okresech. To je takové vypovídající.

                          0 0
          • Smazaný účet  

            Za me je nejlepsi zasilkovna.cz, zatim 100% spolehlivost.

            0 0
            •  

              Taky jsem se zásilkovnou spokojený.

              0 0
        • wilda81  

          Už umí PPL dobírku i pokud nemáš sepsanou smlouvu?

          0 0
        • danielh  

          PPL jsou vymrdanci, nikdy vice.

          0 0
        • Rubi  

          jo ppl je super, uz mi tam nekdo ukradl 3 baliky, resp vzdycky eshopum, ktere mi to posilaly :-)

          0 0
      • maajkee  

        To by bylo všechno v pohodě, bohužel nějakej chorej mozen napadlo, že tam budou ověřovat pdopisy za 30 korun.

        No a většinou to ty ženský totálně nezvládaj a už několikrát jsem na poště zažil, že tím někdo na půl hodiny, jednou i hodinu bloknul okýnko, který je bohužel otevřený někde jen jediný.

        0 0
        • Pavel  

          Já jsem naopak s možností ověření podpisu na poště naprosto spokojen.

          0 0
      • jIrI___  

        Losy jsou fajn. Kupuju je pravidelně při odesílání balíčků a jsem v plusu, v podstatě mi dotují to poštovné :))

        0 0
        • Japhy  

          Jsou dvě skupiny lidí, jedna sází, druhá ovládá teorii pravděpodobnosti a statistiku.

          0 0
          • jIrI___  

            Může být, u mě mluví čísla jasně :)

            0 0
    • epsn  

      Asi malá šance, ale nemáš nahodou fotku balíku, na které by byla vidět samolepka o dobírce? Já si poslední 2 roky skoro každý balík fotím ( špatná zkušenost z práce). Pak bys to možná mohl s poštou řešit a měl bys alespoň něco v ruce, když už nemáš žádný podací lístek.

      Já takto v mladých letech prodával zbraň na airsoft za 5500kč (což pro mě byla kupa peněz) a špatně jsem vyplnil lístek, takže šel bez dobírky. Kupující se naštěstí sám od sebe ozval a uhradil částku na účet. Ale bohužel ne každý je takový.

      0 0
    • Rowdy  

      Jestli ho chceš identifikovat, tak prosím na policii. Sem to rozhodně nepiš, ještě dostaneš do problémů sám sebe. Žádné diskuzní forum není od toho, aby se tam zveřejňovaly osobní údaje jiných lidí. Už to, cos napsal, může snadno vést k identifikaci konkrétní osoby. Ani kdybys byl 100× přesvědčenej, že je to zloděj, nemůžeš to jen tak psát po těch internetech. Navrhuju ti, abys vlákno zamknul a požádal admina, aby ho smazal. … Ve tvém vlastním zájmu.

      0 0
      • romachain  

        Jednám optimisticky ve víře v to, že borcovi nedošlo že to není zaplacený a moje zatím jen tricetihodinový snažení ho kontaktovat uprostřed prázdnin může být z důvodu že prostě není na telefonu. Nechce se mi věřit že by někdo vědomě kvůli tisícovce takhle blbnul. Celý příběh má hlavní pointu v té poště, že to nemusí být úplně spolehlivá instituce, resp., že na přepážce nemusí být vždy zcela kompetentní osoba…

        V Liberci takových Martinů bude…

        0 0
    • gregorus  

      Na to, že to řešíš teprve den, že jsou prázdniny, jde o osm stovek a je to v zásadě problém, který jsi způsobil ty, nikoliv kupující, to docela hrotíš. Balík mohl pro něj někdo převzít a dotyčný může být bůhví kde na dovolené. Nicméně pokud jste si prodej písemně potvrdili, máte tím uzavřenou kupní smlouvu. Zboží jsi předal, takže on ti teď ty peníze dluží bez ohledu na způsob zaslání. Oficiální způsob vymáhání tedy existuje, jenom je otázka, jestli se to vyplatí.

      0 0
      • Nutribird  

        Asi tak, musela proběhnout nějaká komunikace, kde ti předal kontaktní údaje. Máš telefon, máš adresu a pokud máš ještě záznam nějaké té komunikace. Poslal bych mu doporučený dopis s opisem nebo kopií této komunikace a vyzval jej k úhradě dlužné částky. Doklad o předání máš. Pokud to pěkně napíšeš aby to vypadalo odborně, věřím, že zaplatí. První bych použil výzvu SMS nebo e-mail a pak dopis, vše archivovat.

        0 0
      • romachain  

        Hrotím? Vůbec to nehrotím! Jinak rady dobré, no já ve chvíli kdy jsem viděl že je zásilka doručena (v té době jsem ještě netušil že bez dobírky), všechno jsem smazal a lístek vyhodil, takže oficiálně fakt nic nedořeším a stejně bych se pro litr “nesoudil”. Když to dopadne dobře, budu rád, když ne, pak karma je zdarma a funguje, ať si na tom nohy zláme třeba – to byl vtip!

        0 0
        • gregorus  

          Tak to beru, původně to vlákno pro mne vyznívalo trochu jinak. Nicméně, pro nestranného pozorovatele ten příběh začíná být trochu zvláštní. Nemáš komunikaci, nemáš doklad o zaslání, pošleš jinak, než jste byli domluveni, ale založíš vlákno o tom, že dotyčný člověk je nepoctivý kupující. Takže nic ve zlém, ale trochu vzniká otázka, komu jsi co vlastně poslal :-) Otázka tedy pouze řečnická, nemá cenu to dále řešit. Každopádně ať to dobře dopadne.

          0 0
          • romachain  

            Kdoví jestli jsem to vůbec poslal : D

            Jakkoliv jsem si nezodpovědným přístupem zkomplikoval situaci, výsledkem je že kliky má ten co je chtěl, nic ho nestály a já jsem o kliky a poštovný a čas chudší. Ale tak aspoň už mi doma nepřekážejí.

            0 0
    • mr.antik  

      Jen pro jistotu, já to nejsem :-) Ale klidně mi pošlil jméno nebo odkaz do facebooku do sz

      0 0
    • Martin_75  

      Podle mě můžeš při takto malé částce maximálně spoléhat na férovost kupujícího..

      Před pár lety jsem prodával tělo postarší DSLR (4500,–) a poslal jsem to omylem taky bez dobírky někam na střední Slovensko ikdyž jsem si jist, že jsem to té babě na přepážce říkal, že dobírka. Chvilku jsem borca přes maily lámal atd., nakonec poslal 2tis, že později pošle zbytek a pak už ani nereagoval.

      Řešit zbytek jsem vyhodnotil jako ztrátu času a hlavně energie a od té doby si hlavně dávám bacha jak co posílám..

      0 0
      • MirosPikos  

        Ale cihlu do okna si mu hodil, přiznej barvu :) a to auto také neshořelo náhodou.

        0 0
        • Martin_75  

          to vůbec a to datum mé návštěvy Slovenského rudohoří s těmi incidenty taky úplně nesedí :)))))

          0 0
    • okam_z_brna  

      Částečný offtopic. Objednával jsem si brýle z Aliexpressu v hodnotě cca 500 Kč. Po cca měsíci a půl začalo svítit v systému doručeno, ale balík nikde.Požádal jsem o prodloužení lhůty doručení a pořád nic. Tak jsem se po 2 měsících nasral a šel do sporu, že chci vrátit peníze. Aliexpress to zamítnul, protože v systému je doručeno. Tak jsem začal pátrat a ejhle, Česká pošta. Výsledek byl takovej, že to doručili na jinou než moji obvyklou poštu. Po několika telefonátech s vedením pobočky jsem se dozvěděl, že v systému je zásilka doručena a že to vypadá na selhání doručovatelky, která už je ve výpovědi. Peníze mi nikdo nevrátil a buď mi to ta kráva lapnula, nebo to lapnul někdo na poště a nebo to prostě mrsknula na schránku a zdarec. Přece se nebudu obtěžovat nosit balík zpátky. ****** na českou poštu fakt…

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        No za mě můžu říct, že Česká pošta, PPL, DPD… Vše stejná bída.

        0 0
      • Dvd  

        U nas před léty jeden brigádník taky odkláněl zásilky, většinou obyč.dopisy ve kterých něco cítil. Pošta měla podezření, ale nakonec ho vyrazili dřív než se stal větší ******* (takže bez obvinění). Tutlali to.

        Mě se jen „zatoulala“ nová kreditka.

        0 0
      • mr.nikdo  

        Na Ali potvrzujes doruceni Ty, pokud nevyprsi cas.

        Kdyz Ti prodejce nakasle, tak pises primo na Ali a Ti to resi.

        Mne takhle vraceli penize :)

        0 0
    • Espen  

      Ale tak si zase poučen pro příště, že na dobírku nee.

      Já platím předem na účet a i mě platí rovnou na účet a nikdy jsem neměl žádný problém.

      Teď na posled jeden, že místo 2450,– pošle 450,– jako na poštovný a zbytek až to přijde. Za dva dny zpráva, že balík dorazil a jestli mu slevím, nebo jestli to má poslat zpět. Napsal jsem že slevím tedy 300,–,tak prej že ok a poslal zbytek. Teď už vím, že tohle příště neudělám no.

      A byl si vůbec na poště říct co se stalo? Že nemáš účtenku ty neznamená, že to nemají oni. A já bych ještě poprosil známého u Policie, jestli by dotyčnému nemohl zavolat a upozornit, že někde dluží.

      0 0
      • embi  

        No to je slušnej ****.

        0 0
        • wilda81  

          Známe jen pohled jedné strany. Třeba se mu něco nezdálo a proto chtěl slevu.

          Když něco prodávám a kupující si nemá možnost věc předem prohlédnout/vyz­koušet, tak nevidím důvod proč mu nevyhovět neslevit nebo klidně i vzít věc zpět. Jednou jsem též koupil náboj," něco v něm chybělo": https://www.bike-forum.cz/…onenty-vol-2#… když jsem to napsal prodávajícímu, tak hned navrhl ať náboj pošlu zpět nebo zkusím sehnat co chybí. Zaplatil mi náklady co jsem měl se sháněním dílu v Botticu. Jsem tím pádem taky ****?

          Naopak jednou mi borec poslal ořech, inzerovaný jako Ořech DT Swiss, tři praporky ale reálně to byl tento

          Když jsem mu napsal, že ten ořech není pro DT náboje, ale pro Gianty a chci mu ho poslat zpět, tak se začal ošívat. Proběhlo pár mailů kde jsme si vysvětlovali co je to za ořech, z jakých kol a že je nakonec sundaný z kola Giant. Skončilo to touhle diskuzí:

          • „Nechápu. Proč inzerujete jako DT, když nemá s DT nic společného? Snad víte z jakých kol jste ořech sundal. Je to stejná logika jako inzerovat Marzocchi vidlici jako Fox.“
          • „To mate samozrejme pravdu, ale je obecne znamo, ze nektere modely kol Giant a tim padem i naboje a orechy jsou vyrabeny firmou DT Swiss, coz je i tento pripad“

          Pak už jsem veškerou snahu o domluvu a vrácení vzdal. A leží mi tu dodnes.

          0 0
          • Espen  

            Neprodávám věci, které nejsou v pořádku.

            Jednou jsem poslal rám a kupující pak psal, že rám má u hlavy prasklinu, byla vidět až po obroušení barvy. Já o ní nevěděl a obratem poslal peníze zpět a ani rám jsem nechtěl vrátit. Na tohle handrkování nemám náladu.

            Ten poslední případ byli silniční záplety. Přišla SMS, že kola pěkný a vše v pořádku. Za hodinu zpráva, že jsou probžděný a jestli slevim. Takový kola bych vůbec neprodával.

            0 0
        • milan.v  

          No tak s tím se dá bezvýhradně souhlasit… Drzost a vychcanost některých lidí je až neuvěřitelná, na přesdržku…

          0 0
      • mr.nikdo  

        Ta PCR je nejlepsi cesta, jak znamemu zaridit paradni vyhazov.

        Jeden takovy pripad jsme v rodine zazili. Vylozene to bylo vedeno i jako vyhrozovani a zastrasovani. Mily pan uz tam tusim nedela.

        Pokud chce neco PCR resit – vzdy vedet spisovou znacku :D. Kvuli overeni a dohledani.

        0 0
        • oberleutnant Weiss  

          Taky jsem kroutil hlavou nad tím, jakou píčovinu mu radí…

          0 0
          • Espen  

            Tvl tak nee no, na policajty nechodit, když vás někdo okrade!!!!

            0 0
            • oberleutnant Weiss  

              Napsals „poprosit známého u Policie, jestli by dotyčnému nemohl zavolat a upozornit ho, že něco někde dluží“, čili to spíš působí jako aby tak nějak neoficiálně bez evidence suploval vymahače. Policie věc řeší jako protiprávní jednání až poté, co byly bez úspěchu vyčerpány všechny prostředky dle jiných právních předpisů, což z toho popisu zakladatele vlákna nevyplývá, že by provedl – občanskoprávním řízením se skutečně PČR nezabývá…

              0 0
              • Esi  

                Ale hlavně aby tam policajt zavolal bez trestního oznámení to je spolehlivý způsob jak ukončit svojí policejní kariéru a k tomu si pořídit trestný čin zneužití pravomoci. Nakonec zavolat mu a představit se jako policista mu muže klidně sám, pořád to pro něj bude menší riziko než pro skutečného policajta. Každopádně bych se s policajtem po telefonu vůbec nebavil, pokud ti něco chtějí tak buď přijde obsílka a nebo přijdou osobně

                0 0
            • gerrard  

              Poprosit znameho u policie = jit to nahlasit na policajty? Tak to je hodne velky myslenkovy freestyle. :)

              0 0
            • mr.nikdo  

              Nahlaseni trestneho cinu a pozadani PCR o zavolani a upozorneni… To jsou trochu 2 odlisne veci.

              0 0
          • mr.nikdo  

            Asi zije porad v 90. letech

            0 0
            • Espen  

              U nás se tak pořád žije :-D. Jdou sehnat a zařídit věci, co už jinde asi nee no.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Jo, takze PCR tam jen tak ze srandy vymaha pro jine veci pohledavky a vyhrozuje?

                Je pravda, ze u nas to tez bylo. Pak se dany pan velmi divil.

                0 0
                • Espen  

                  Na koho ukážeš prstem, ten zmizí, takže někam zavolat nestojí ani za řeč :-D.

                  0 0
    • maajkee  

      Jako dobírka v dnešní době nemá žádnej význam. Akorát člověk vypisuje složenku, pak čeká dlouho na prachy, nevidím v tom absolutně žádnou výhodu.

      0 0
    • petrun  

      Tohle se mi ještě nikdy nestalo. Často se mi ale dobírky vracely zpět. Bohužel až po 14-ti dnech což je úložni doba a vždy jsem přišel o část poštovného. Výmluvy byly různé. Služební cesta, insolvence z důvodu úrazu či nabíraného auta. Nejčastěji ale zajemce přestal komunikovat a dělal mrtvého. Byl jsem donucen okolnostmi dobírky úplně zrušit.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak dobírka je stejně k ničemu. Ta to pouze prodražuje a pro kupujícího nic neřeší (bezpečné pro kupující úplně stejně jako platba předem).

        0 0
        • Shaby  

          Není pravda, pro mě je dobírka záruka, že to pošťák/dopravce předá opravdu mě, a že to nenechá někde na recepci, u souseda, apod.

          0 0
          • Marskatin  

            A pak šťastně rozbalíš úhledně zabalenou cihlu…

            0 0
            • wilda81  

              Jsem pochopil, že neřeší obsah, ale doručení.

              0 0
              • Marskatin  

                Asi ano, já jsem o krok dál.

                0 0
              • Marskatin  

                Psal jsem to v kontextu toho, že reagoval na Mloka, že dobírka nic neřeší a je stejně bezpečná jako platba předem.

                0 0
              • Shaby  

                Přesně tak, aspoň si tu cihlu rozbalím já, a ne někdo jiný :)

                0 0
          • black.horse  

            Jo, to Tě chápu, mě takhle jednou volali z obchodu z parfémy o dva bloky vedle, že mi tam kurýr jako dárek mezi jejich zbožím nechal krabici s mými novými výplety na silničku s Powertapem, dost klika, že holka co to ve skledu třídila, mi poctivě zavolala ať si pro to přijdu radši sám, že se to tomu kurýrovi bojí zpátky svěřit:-D

            0 0
          • MlokCZ  

            Tohle dobírka jen omezí, ale stále nezaručí (už jsem řešil více než jeden případ i když to bylo z poměrně velké množství balíků v řádu již stovek, kdy dobírku převzal někdo jiný a pak to byla ještě daleko větší komplikace ohledně peněz).

            Oproti tomu dobírka zdraží poštovné, přidělá práci při odesílání, odesilatel dostane peníze se zpožděním, prostě samá pozitiva a jistoty.

            0 0
            • Shaby  

              OK, z pohledu prodávajícího tahle negativa beru. Pak ale nemá dobírku nabízet. Já neprodávám, já kupuju :)

              A to, že si připlatím 20 Kč, nebo kolik, za to, že zboží převezmu já, mi za to stojí. Dražší věci beru hlavně na dobírku z tohoto důvodu.

              0 0
          • xtonda  

            K tomu je určena služba do vlastních rukou / do vlastních rukou výhradně jen adresáta.

            0 0
        • kubad  

          +1

          0 0
        • worlusho  

          Tak to zrovna není pravda, kolegovi takhle chytrák poslal tzv. cihlu a jelikož si to nechá posílat na poštu, tak i když veškeré náležitosti s vydáním balíku proběhly, tak pošta zablokovala transakci a volala se policie. Peníze dostal sice později , ale dostal zpět. Já jsem takto zaplatil předem a zboží dodnes nedorazilo a prodejce se k ničemu neměl. Tak že asi tak.

          0 0
          • Pikaču  

            Nahlaš to bance ze jsi poslal omylem penize?

            0 0
            • Pavel  

              To je naprosto k ničemu, banka s tím nic neudělá. Nemá jak.

              0 0
    • Markony  

      Dej to do strat jako ja chvíli to sere ale pak je klid .

      0 0
      • Pavel  

        Asi tak nějak. Eventuelně ještě vsadit na karmu..

        0 0
        • Smazaný účet  

          no mně z nedávna visí jeden hajzlík asi 800 kč, měl jsem milion jinejch starostí, tak jsem se na to vybod, ale zjistil jsem, že podved dost dalších lidí a trestní oznámení ho neminulo…

          0 0
    • milan.v  

      Má to reálné pokračování?

      0 0
      • romachain  

        Podařilo se mi přes jeho přátele na FB ověřit že je to reálnej člověk kterého někdo zná a dokonce už mám i jistotu že ví, že je to potřeba dořešit. Nicméně se mnou stále nekomunikuje a jen mi přes přítele na FB vzkázal, že prý poslal peníze na špatnou adresu a jde mi je poslat znovu.

        0 0
        • milan.v  

          No, budu ti přát dobrý konec, ale už těch „náhod“ je nějak moc, to nevěstí nic dobrého…

          0 0
        • Pikaču  

          A o kolik se jedná?

          0 0
    • romachain  

      Neuvěřitelné, dnes mi přišly ty peníze. Sice se mi od něj nedostalo odpovědi na žádném z komunikačních kanálů, ale číst to musel, protože jinak by číslo účtu nezjistil. Pomohla masírka na Facebooku. Happyendjaksviňa, každopádně dobírka už nikdy více…

      0 0
      • Tom-T45  

        Takže vlákno by se mělo správně jmenovat Poctivý kupující a hysterický prodejce?

        0 0
      • Smazaný účet  

        Dobírka v klidu. Když to teda nezmrví na poště.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce