Nedostupnost adventure a gravel kol - hledání kompromisů

28 nepřečtených
  • Bike-o-Noor

    Navazuji na vše nejen mnou napsané, přesto z jiného úhlu pohledu. Velmi aktuálního samozřejmě.

    Užuž jsem myslel, že mám tutovku, ale jako mnoho jiného šlo v současné situaci o iluzi. Zalíbil se mi Giant Toughroad 1, 2021, kolega Tafroud by mohl vyprávět. A podobně u mnoha a mnoha dalších tipů uvedených kategorií. Pokud si budu chtít pořídit to jednoduché kolo na jednoduché přesuny, budu muset dělat kompromisy nebo počkat. Chci uvažovat v cenové relaci do 35.000 Kč a zajímá mne názor zkušenějších grevlistů a cestovatelů. Tak jsem k tomu vymyslel jednoduchou (a nutně zjednodušující) anketu, kterou jsem si navíc trochu přizpůsobil. Rád bych znal vaše názory na bezpodmínečně nutné náležitosti těchto strojů.

    0 0
    • scalar  

      Problém anktety je, že nejde hlasovat současně pro všechny varianty…

      0 0
    • jIrI___  

      Z mého pohledu je to velice jednoduché rozhodování. Přecházel jsem z gravelu s obyčejnými rychloupínáky a mechanickými brzdami na gravel s pevnými osami (15 mm a 12 mm) a hydraulickými brzdami. Zatímco se tuhosti týče, jsem přínos pevných os vůbec nepoznal, tak přínos hydraulických brzd jsem poznal po prvním zmáčknutí páky. Takže osobně bych upřednostnil hydrauliky před pevnými osami.

      0 0
      • Bike-o-Noor  

        Díky moc! Toho jsem se docela obával…

        (a to jsem ještě před dvěma lety brzdil sjetými špalky i při kličkování od Králova Stolu do údolí lesem…)

        0 0
      • Jezevec70  

        Mě tedy nepřijde, že by mi Sram Rival hydry brzdily nějak zázračně líp, jak mini-véčka na druhém kole. Možná Shimana jsou na tom líp, nevím.

        0 0
        • TK75  

          No, zlehka jedním prstem

          0 0
        • jIrI___  

          Já mám zase je zkušenosti s hydraulickými Shimano (RS505, RS685 a R7020) a z mechanik Avid BB7 Road a TRP Spyre. Sramy jsem bohužel nevozil. Rozdíl není až tak v maximálním brzdné účinku, tam jsou ty zmíněné mechaniky s hydraulikou plně srovnatelné, ale spíše řekněme v komfortu brzdění. Prostě dlouhé rozbité sjezdy, kde je člověk celou dobu na brzdách, byly s mechanikami utrpením – brzy tuhly a bolely prsty, někdy jsem musel uprostřed kopce i zastavovat a nechat prsty odpočinout. Zatímco i s těmi nejlevnějšími, jinak ve všech ohledech tragickými, RS505 tenhle problém úplně vymizel. Ten rozdíl byl nejvíce citelný při brzdění z úchopu za páky, při držení v obloucích pro hydry zase hovoří lepší dávkovatelnost.

          0 0
    • plysovykozisek  

      Bych nic nevyřazoval.

      0 0
    • plysovykozisek  

      Myslíte, že by se vyplatilo od stavitele postavit si gravel?

      0 0
      • jIrI___  

        Záleží, jaký rám a za jakou cenu bude schopen sehnat. Poslední dobou se po gravelových rámech dívám a pro běžného koncového uživatele je to jedna velká tragédie.

        0 0
    • Romancero  

      mechaniky můžeš nahradit hydraulikou..ale rychloupínáky pevnou osou asi nahradit nejde?

      0 0
      • nitraq  

        To je sice pravda, ale pokud půjde o dualy, tak tam přechod na hydrauliku není vůbec levná záležitost.

        0 0
      • zhuffa  

        Trochu jo, jsou i 9 nebo 10mm „pevné“ osy..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.