Canyon Grizl 6 vs 8, aka Apex AXS vs GRX RX822

34 nepřečtených
  • Born

    Ahoj,

    půjčil jsem si gravel a po jednom dni jsem měl jasno, že moje další kolo bude gravel. Po týdnech a týdnech agónie jsem došel ke dvěma modelům od Canyon.

    Grizl CF SL 6 AXS:

    https://www.canyon.com/…xs/3696.html?…

    Grizl CF SL 8 1by:

    https://www.canyon.com/…by/3697.html?…

    Díky aktuálním cenám jsou od sebe pouze 5K, takže cena nehraje při rozhodování velkou roli. Výhody Grizlu 8 vidím hlavně v lepší sedlovce a sedle (+ lepší kola). Hlavním rozhodovacím faktorem je však dilema v řazení (+ s tím spojené brzdy).

    Na straně jedné (Grizl 6) elektronické řazení SRAM Apec AXS, což je entry-level sada byť elektronická. Na druhé straně to nejlepší z mechanického světa na gravel od Shimano, tj. GRX RX822 (osazeno komplet, žádný mix nižších řad).

    Jaká by byla vaše volba a proč? Jde mi hlavně o volbu těch dvou sad (řazení + brzdy), ale určitou roli samozřejmě hrají i další vylepšení co přináší Grizl 8 (zejména ta sedlovka, na kterou jsem četl dobré ohlasy). Nakoukal a načetl jsem k tomu co se dalo, ale uvítám každou osobní zkušenost/názor. Elektronické řazení samozřejmě zní hodně lákavě a chápu jeho výhody, ale na druhou stranu jsem nikdy neměl problém s mechanickým řazením a čistě mechanické kolo bez baterek má podle mě pořád své kouzlo. Elektronika taky přidává další možné místo selhání, které je někde na cestě asi zcela neřešitelné.

    Předem moc děkuji za každý názor či předanou zkušenost.

    Anketa: Který Grizl byste si pořídili?

    0 0
    • Singlespeed  

      Po 2,5 letech s AXS hodnotím elektroniku jako spolehlivější. Žádné roztřepené lanko v páce, žádné vydřené bovdeny, žádný voser s výměnou vnitřkem vedeného lanoví. Špičkově přesné řazení za všech podmínek. Super věc je i možnost mít náhradní baterku v kapse, 20 gramů navíc, výměna za jednotky sekund. Manželka má elektriku taky a je to pro mě úleva. Když měla mechaniku, tak si neustále na něco stěžovala, hotová princezna na hrášku. Pořád jsem něco seřizoval nebo měnil, nenáviděl vnitřní vedení a teď najednou klid, nic. Drahá polovička hlasitě přede a já na její Spešl Aethos a Canyon Grizl nemusel 2,5 roku vůbec sáhnout a vypadá to, že ještě dlouho sahat nebudu.

      3 0
    • Oneage  

      Ahoj, manželka má přesně tuhle 8 a maximální spokojenost. Já k tomu pak 6 hliníkovou na Shimanu. Občas se na tom jejím proletím, protože máme stejnou velikost. Docela nezanedbatelný rozdíl je i v kolech. S elektrikou zkušenost nemám, ale asi bych vzal tu 6 na elektrice a k tomu dokoupil časem sedlovku. Jde koupit i na bazaru. Na svou 6 jsem kupoval bazarovou. Rozdíl k nezaplacení.

      A pokud bys nechtěl do bazarové, tak ta ušetřená 5k padne akorát na sedlovku.

      0 0
      • jIrI___  

        Souhlasím se sedlovkou. Ta půlená Canyon je fakt velký přínos pohodlí, zvlášť na ultratvrdém rámu jako je Grizl.

        0 0
        • Born  

          A ty jsi zkoušel Grizla jak s tou základní karbonovou, tak s tou půlenou? To jsi jí taky dokupoval jako upgrade?

          0 0
          • jIrI___  

            Ano, měl jsem SL6 s klasickou karbonovou sedlovkou a půlenou jsem v nějaké akci dokupoval později. A tak se mi zalíbila, že jsem si ji nechal i na nového geavela.

            0 0
            • Born  

              A čím jsi vůbec Grizla nahradil jestli se můžu zeptat?A něco ti na něm nevyhovovalo, že jsi pořídil náhradu, nebo to prostě byla touha zase po něčem novém? ????

              0 0
              • jIrI___  

                Měl jsem ho 3 roky, takže už bylo na čase vyzkoušet něco nového. Navíc přibyly roky i kila a bylo potřeba lehčí převody, tak jsem tu výměnu vzal z gruntu :). Pořídil jsem místo něj Ghost Asket.

                0 0
      • Born  

        Díky! Taky mě napadlo, že bych tu sedlovku mohl dokoupit až časem, když uznám, že se to moje pozadí zaslouží. Ten rozdíl v kolech myslíš mezi těma co má 6ka a 8ka? Já z toho právě nejsem moc moudrý. Hledal jsem nějaké info ohledně těch kol DT Swiss Gravel LN (co má 6ka), protože na stránkách DT Swiss nejsou. Prý je to OEM model co dělají přímo pro Canon a dle vyjádření přímo DT Swiss (někdo jim psal) mají prý velmi blízko právě k těm G1800, které má 8ka. Tak si říkám, jestli bude mezi těmi koly nějaký znatelný rozdíl. Přeci jen ty kola dělají z ceny celkem dost a není to případně úplně nejlevnější upgrade.

        0 0
        • Oneage  

          Jj, přesně rozdíl mezi Gravel LN a G1800 jsem myslel. Nemám to nijak změřené, ale mám pocit, že ty 1800 jedou líp. Bohužel na netu se k tomu nedá nic zjistit. Loni jsem trefil kámen a ohnul ráfek na svém Gravel LN (nemůžu teď jezdit na mlíku), tak jsem hledal náhradu a vůbec nic jsem o nich nezjistil. Mám teď v plánu pořídit 1800, ale je to pálka.

          0 0
          • Born  

            Jo, právě jako upgrade z těch Gravel LN by mi to moc nedávalo smysl. Samozřejmě v případě nutné náhrady jako to máš ty to smysl dává.

            Předpokládám, že jsi jako bezduše jel i ty Schwalbe G-ONE co k tomu jsou. Jak jsi s nima byl spokojený? Nějaké častější defekty nebo něco? Jde mi hlavně o odolnost u bezduše.

            0 0
            • Singlespeed  

              G-one Bite jsou spíše pláště do terénu, upalovat po hladkém asfaltu se jim moc nechce. Odolnost proti defektu příkladná. Ovšem předpokládá to gravel specific jízdu, žádné prasení v sedě jako pytel cementu, to je pak v terénu rozsekáš jako každé 45 mm užovky.

              0 0
              • Born  

                Tak já se příkladnou gravel jízdu budu asi teprve učit. :-D Jak to tak čtu, tak je na tam na to úvodní seznamování nechám a pak nejspíš zkusím ty Thundera, na které slyším všude chválu. Díky za pomoc!

                0 0
                • Singlespeed  

                  Není třeba hned divočit a měnit pláště. Já je v klidu nejdříve sjel a pak teprve nasadil Thundera.

                  2 0
            • Oneage  

              Já k tomu dostal jiné. Z výroby tam byly Pirelli Cinturato Gravel H. Ty mi vůbec nevyhovovaly. Nemá rád tenhle typ „rozpláclých“ plášťů. Od schwalbe jsem zkoušel g-one allround a to byla bída. Jeli super, ale vydržely tak 1500 km. Teď jezdím Tufa a nemůžu říct slovo proti.

              Manželka tam měla ty g-one, hned jsem jí to přehodil na bezduši a bylo to v pohodě. Půjčoval jsem si její kolo na jeden bikepackingový závod. Jeli se tam místama velký prasárny a v pohodě to pláště přežily bez jediné újmy. Ale opět bída nájezd, vydržely tak 2000 km, ale bez jediného defektu.

              0 0
              • jIrI___  

                1500–2000 km je u mě taková standardní výdrž bežného gravelového pláště na zadním kole. Tufo jsou jedny z mála, které mají výdrž trojnásobnou :)

                0 0
              • Born  

                Super, díky moc za zkušenost. Jak tak čtu zleva zpráva tu chválu na Tufo, tak tam časem hodím ty Thundera, ale nejdřív trochu prubnu ty G-one.

                0 0
            • Peslezedirou  

              S Grizlem 6 začínám druhou sezonu. G-ONE jsem sundal a dal hned Tufa, na podzim jsem chtěl něco zubatějšího, tak jsem nandal G-ONE. Měl jsem trochu předsudky, ale musím říct, že to nejsou špatné pláště, jsou univerzální, takže nejsou vynikající nikde, ale jsou slušné všude. Na pevném podkladu jsou pomalejší než Thundera a v hodně velkém blátě jsou zase horší než Swampera :-) Co se mi hodně líbí, tak je jejich nasazení jako bezduše, krásně naskočily do patek, další benefit je odolnost, která je velmi dobrá, je na nich hodně gumy.

              0 0
              • Born  

                Díky za moc za vyčerpávající odpověď! To zní jako ideální pláště pro můj první gravel. :-) Když budu mít touhu se víc pohybovat po asfaltu, tak tam možná časem hodím buď právě Thundera, nebo možná i Pirelli Cinturato.

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Mám teď připravená jiná kola s Thundera a 44mm, ale stále vozím kola s G-Ona, protože se teď stále víc pohybuji v lesích a čekám až bude opravdu sucho, plášťů se neboj.

                  1 0
            • Eseker  

              Vem si ale že si koupíš fakt pěkný kolo s karbonovým rámem a budeš na něm vozit v podstatě ty nejlevnější zapletený kola, který canyon na gravely dává, za to by mi elektrika v řazení nestála. Takže pokud už do kola nechceš nic investovat, bral bych rozhodně tu 8 na mechanice s lepšíma kolama. Zase elektrika je určitě do budoucna přínos a pokud víš že časem budeš chtít kolo vylepšovat, tak můžeš vzít 6 a budeš vědět že časem pořídíš kola a sedlovku

              0 0
              • Singlespeed  

                Gravel LN jsou sice nejlevnější kola, ale jen v hierarchii DT Swiss. Tudíž jsou to velmi kvalitní a snadno servisovatelná kola, která budou spolehlivě sloužit mnoho let a není vůbec třeba je měnit.

                2 0
                • jIrI___  

                  Navíc rozdíl vůči G1800 není tak velký, aby to bylo za jízdy vůbec postřehnutelné. Taky bych se těch LN vůbec nebál a spíše do budoucna uvažoval o výměně za karbon.

                  3 0
              • Born  

                Chápu jak to myslíš. Určitě to neberu tak, že by tohle bylo finále. Pokud mě ten gravel chytne, tak nemám problém do toho v průběhu dalších let investovat a pořídit jak sedlovku, lepší sedlo, tak třeba časem i ty kola, když budu mít pocit, že to bude pro moje ježdění přínosné. To vše mi přijde jako méně náročné upgrady, nez měnit za dva roky celý pohon za elektriku. Díky!

                0 0
    • Born  

      Doplňující dotaz. Máte někdo zkušenost s rozdílem mezi těma kolama (Gravel LN vs. G1800 Spline)?

      Z informací na netu jsem toho moc nevyčetl. Jen nějaké neurčité info od DT Swiss o tom, že mají ty canoynácke OEM Gravel LN blízko k 1800. Tak nevím, jak moc to brát v úvahu při porovnání tech biků.

      0 1
      • Singlespeed  

        Gravel LN váží nějaký ten gram přes 2 kila (co si vzpomínám tak jsem navážil s páskou 2070 gr). Jsou velmi spolehlivé a odolné podobně jako lehčí G1800 (cca 1900 gr).

        0 0
    • Born  

      Výzva pro poslední hlasující! Psali mi z Canyonu, že objednávka (obě :D) bude připravena dříve, než se čekalo, takže rozhodnutí musí do zítřka padnout. Zatím se stejně jako hlas lidu kloním k AXS a případně si pak dokoupím tu sedlovku. Asi je čas okusit, co vlastně na tom elektronickém řazení je. Nebo se tu ještě na poslední chvíli najde nějaký zarytý zastánce mechaniky, aby mi vysvětlil, že dělám obrovskou chybu? ;)

      0 0
      • makimaki  

        Bral bych obě, jen ty barvy nic moc.

        0 0
      • Singlespeed  

        Kupovat dnes nové kolo s lankovým řazením je nesmysl (pokud to tedy není nějaké lowcost popojíždědlo do obchodu nebo do hospody).

        2 3
      • Bobbb  

        Mam Endurace na Rivalu a delenou sedlovku a oboji super. Ale tim ti to asi neulehcim :-) Jen pak horni cast sedlovky nemazat karbon pastou, ale vazelinou. Ta utopena objimka je teda vynalez…

        1 0
        • Born  

          Ale jo, ulehčíš. Je určitě jednoduší a levnější později koupit a vyměnit sedlovku, nez měnit celý pohon. :D

          0 0
    • Born  

      Díky všem za reakce i rady! Hlas lidu byl vyslyšen. Příští týden by měl Grizl 6 AXS dorazit, tak se pak podělím o dojmy. Ještě jednou díky!

      4 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.