MONGOOSE Crossway 850 vs. PELLS CRONO Elite D

10 nepřečtených
  • yderf

    Zdravim, chcel by som si kupit bike, hlavne na relax, zhodit kila a pripadne na dochadzanie do prace (Praha). Vybrat si vsak nejaky je zjavne vacsi problem, ako som cakal. Nasiel som teda dve, ktore by mohli byt celkom ok, no nerozumiem sa velmi do komponentov atd. takze hocijaky komentar pomoze. Pripadne, odporucte nieco ine.

    Mongoose Crossway 850

    PELLS CRONO Elite D

    Vazim nad 100 kg, takze je asi dolezite, aby to bol celkom pevny bike. Bike moze byt i trochu drahsi ako tieto dva, hlavne pre mna je, aby neboli s jeho pouzivanim velke problemy.

    0 0
    • Toutou  

      Né, že by reklama, ale.. Napiš tady uživateli s přezdívkou „scalar“, myslím že bude schopnej ti něco vymyslet na míru/váhu :)

      0 0
    • maajkee  

      Ten mongoose má vzduchovou vidlici, což je na tvoji váhu výhodu, nafoukáš si ji tak aby fungovala, jinak vypadá bytelně i výbava je dostatečná. Základ pro lidi s vyšší váhou jsou kola, nevim jak jsou na tom použitý ráfky, ale snad držet budou, Deore náboje při občasný údržbě službu plnit budou. Kdyby třeba praskaly dráty, tak se to nechá vyplést nějakýma jinýma, pevnějšíma.

      Takže vůbec bych se toho Mongoose nebál.

      Klidně bych ale hledal crosse s obyč V brzdama, Kotouče jsou skoro zbytečný.

      0 0
    • scalar  

      Obě tato kola mají pro Tebe stejné slabiny – vidlice, středové složení, náboje, v podstatě i brzdy.

      Vidlice – obě mají slabé vnitřní nohy, což v kombinaci s kotoučovými brzdami a Tvojí hmotností zadělává na velké problémy (vibrace, kroucení vidlice, malá životnost). Vidlice u Pellsu je pro Tebe úplně nepoužitelná (je pružinová s pružinou na hmotnost 70 kg), u Mongoose je výhoda ve vzduchové vidlici (která se dá nafoukat podle hmotnosti, ale opět má slabé vnitřní nohy). Vhodná vidlice pro Tebe je NCX RLD (vzduchová, robusnější konstrukce, silnější nohy, nastavitelné tlumení – umožní Ti přizpůsobit více vidlici hmotnosti a stylu jízdy)

      Brzdy – doporučil bych spíš véčkové, na obou kolech jsou levné kotoučovky (opět potenciální zdroj problémů). Véčkové brzdy stačí, kvalitní kotoučovky stejně nevyužiješ (tenké crossové pláště nedokáží plně přenést jejich výkon na cestu tak jako široké horské pláště)

      Kliky – na kolech jsou levnější provedení klik a středů, dnes jsou lepší kliky s integrovanou osou a vně uloženými průmyslovými ložisky

      Náboje – kónusové Deore budeš muset často dotahovat, tady bych určitě připlatil za náboje s průmyslovými ložisky

      0 0
      • maajkee  

        dnes jsou lepší kliky s integrovanou osou a vně uloženými průmyslovými ložisky

        Pro víc jak 100kg na nezávodní kolo proč? Kliky na klasickej čtyřhran mu vydržej mnohem déle.

        kónusové Deore budeš muset často dotahovat, tady bych určitě připlatil za náboje s průmyslovými ložisky

        Tohle už je taky ohraná písnička, ono pak teprve člověk při výměně všech prům. ložisek zjistí, že je to drahý jak prase, pokud chce koupit kvalitní japonský ložiska. Navíc dostat původní ložiska ven je taky někdy dost opruz, dotáhnout kónusy dokáže každej trochu šikovnej člověk.

        Ono všechno má svoje výhody a nevýhody a těžko říct co je pro obyčejnýho člověka lepší.

        0 0
        • scalar  

          Já, jak mám ve zvyku, mluvím ke konkrétnímu případu. Jistě, existují kvalitní osy na čtyřhran (sám mám na jednom kole XT z roku 1992, na které jsem najel tak 20 tis. km). Ale na tomhle kole Pells je nejlevnější osa za 150,– Kč (někdy si ji rozeber, ať víš, co je uvnitř :-) ) a kliky s ocelovými převodníky (těžké, háží do stran).

          Pro obyčejného člověka je leší jezdit a nestarat se, proto jsou lepší při vyšší hmotnosti náboje s průmysly. U nějakých běžných ložiskových Novateců bych cenu ložisek ani neřešil, člověk, co jezdí občas a jen v létě se ke konci jejich životnosti asi ani nedostane. A kdyby – je to spotřebák, pár těchto nábojů stojí nějakých 800,–, tak proč se zatěžovat s konusy. Zase – dřív byly špičkové konusové náboje s životností v desítkách tisíc km…

          0 0
      • yderf  

        Vďaka všetkým za podnety, je asi pravda, že som podvedome vyberal kola s kotúčovými brzdami.

        No všimol som si aj tu v bazári bike, čo predávaš ty s vidlicou RST Vogue Elite Air-SRL. Bola by to tiež vhodná vidlica pre mňa?

        0 0
        • scalar  

          Ne, není to vhodná vidlice pro Tebe, jak jsem psal, potřebuješ NRX RLD. Nicméně výměna vidlice je možná, případně stavba jiného kola s touto vidlicí. Jak jsi vysoký?

          0 0
          • yderf  

            cca 180 cm – doteraz som hľadal veľkosť rámu L

            0 0
            • scalar  

              Měřím stejně, sedět Ti bude velikost 19" nebo 20", někde i značí i „L“.

              Jestli máš zájem, ozvi se mi na e-mail z profilu, pošlu Ti nějaké fotky a návrh, cenově by se nové kolo postavené podle toho, co jsem psal, nemuselo cenově moc lišit od těch dvou (cca 16 tis.)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.