Mavic Crossmax 2022 nebo DT Swiss X 1900 2022?

73 nepřečtených
  • pi

    Našel jsem podobné starší téma, ale letošní modely jsou hodně jiné, tak zakládám nové vlákno.

    **Máte některá kola z nadpisu doma? Nebo s nimi máte praktické zkušenosti z jízdy nebo ze servisu?

    Dokážete je porovnat? Které byste doporučili? A proč.**

    Prosím o zkušenosti i názory.

    Vybírám 29" boost kola dobré kvality, s přijatelnou váhou a za cenu s rezervou pod 10 tis.

    Je to na nenáročné XC ježdění většinou u nás po vrchovině (jezdec asi 90 kg).

    Tyhle dvoje kola s cenou kolem 8 tis. ± moje požadavky alespoň papírově splňují.

    Pokud máte někdo nějaký jiný tip, sem s ním.

    S jinými značkami (třeba Fulcrum) nemám žádné zkušenosti a ruční výplety v této cenové kategorii bývají většinou o dost těžší.

    Mavic Crossmax 29" Boost 2022

    Nové základní Crossmaxy jsou výrazně přepracované (nové náboje, svařovaný ráfek s vnitřní šířkou 25 mm) a s hmotností setu 1770 g jsou o dost lehčí než loňský model. Nově mají doporučené max. zatížení do 150 kg!

    Rohatka ID 360 a jen 24 plochých drátů zůstává z loňska.

    DT Swiss X 1900 Spline® 29" 25mm CL Boost 2022

    Nové X 1900 mají namísto praporků rohatku LN18, AL niple a jsou taky o trochu lehčí než loňské (nově 1865g).

    Crossmax plusy:

    • nižší hmotnost o cca 100 g oproti DT
    • nižší cena asi o 1 tis. Kč oproti DT
    • max. doporučené zatížení do 150 kg
    • svařovaný ráfek

    Crossmax mínusy:

    • nejistá dostupnost náhradních dílů za několik let.
    • „jen“ 24 plochých drátů
    • hookless ráfek?

    X 1900 plusy:

    • DT Swiss kvalita, platí to ještě?
    • 28 standardních rovných drátů
    • asi lepší dostupnost náhr. dílů v budoucnu

    X 1900 minusy:

    • váha setu 1865 g není nic moc
    • vyšší cena
    • max. doporučené zatížení jen 110 kg
    • ráfek spojený vložkou
    0 0
    • adam1  

      X1900 jsou držáky a 100g navíc je prd :)

      4 0
    • jirkaRS  

      Mám na HT Crossmax, na silničce Cosmic Pro UST carbon a vím, že další kola budou zase Mavic. U každého kola jsou 2 náhradní dráty, v setu tedy 4 dráty. Mají povedený náboj a parádní zvuk ořechu. V mínusech máš hookles ráfek, proč?

      0 0
      • pi  

        O přibalených drátech u Crossmaxů vím.

        Jen mám nepříjemnou opakovanou zkušenost s klackem ve starých Crossmaxech a se sháněním nedostupných drátů.

        To u DT asi nehrozí. Tedy ta nedostupnost drátů.

        Hookless ráfek mám jako mínus s otazníkem. Nemám s tím žádné zkušenosti.

        Připadá mi to trochu technicky divné a nebezpečné řešení. :-)

        Ale asi s tím při normálních tlacích není problém.

        Je to sice jako ráfek u auta, ale tam se nepoužívá skoro průsvitný plášť s tenkou patkou. :-)

        0 0
        • jirkaRS  

          Vzhledem k velikosti a působení firmy Mavic, bych se nebál, že nekoupíš náhradní drát. Když jsem sháněl já nová kola, šel jsem po nábojích, řešit náhradní díly mne vůbec nenapadlo.

          Ráfku se netřeba bát, jak na silničce, tak na HT jsem vystřídal již několik plášťů různých výrobců a nikdy nebyl problém. Teď mám na HT pláště Maxxis Ikon Speed, tlaky mám okolo 1,8 a žádný problém.

          0 0
          • Vilém  

            Pise ti o zve zkusenosti se shanenim dratu, tak moc nechapu tve ujistovani, ze nemusi mit strach. Ja bych teda u nmavicu strach mel taky.

            0 0
          • pi  

            Kdysi jsem se ptal dovozce na podporu už nevyráběných modelů za strany Mavicu. Pokud si vzpomínám správně, tak jsem dostal informaci, že drží náhradní díly (dráty, ráfky) po dobu myslím tří let. Snad nekecám. :-) Víc než pět let to určitě nebylo.

            Já ty kola plánuji mít déle než tři roky, tak nekompatibilitu s universálními díly beru jako určitý handicap Mavicu.

            0 0
          • Cavendish  

            U Mavicu je naopak problém cokoliv sehnat. A když už, tak za hrozný peníze. Mavic už dávno není to, co býval.

            0 0
            • jeniiiik  

              V Německu je to lepší. Tady má dovozce myslím osm náhradních ráfků skladem. Otázka co a za kolik umí sehnat z Mavicu a jak dlouho mu to bude trvat. Zlaté DT.

              0 0
        • MatS  

          Na jednom kole mame taky Crossmaxy asi rok a draty mi neprijdou nicim nestandardni. To byvalo kdysi.

          0 0
        • Singlespeed  

          Dráty Crossmaxů jsou standardní a zaměnitelné za jakékoliv jiné dráty – DT Swiss, Pillar, Sapim atd. Levný Crossmax nemá hookless ráfek, kde jsi na to přišel?

          0 0
          • pi  

            Tak jestli mají dráty v levných Crossmaxech standardní hlavu a závit a jsou tedy zaměnitelné za jiné přímé dráty,, tak to by byla dobrá zpráva. Viděl jsem je jen na kole v nějaké prodejně. Na podrobné studování nebyl prostor. :-)

            Měl jsem dřív kola s dráty s integrovanými Fore niply, jako mají třeba dnešní Crossmax SL a tam nic jiného než originální drát samozřejmě nedáš.

            Co se týká hookless ráfku, tak Mavic na svém webu u těchto kol uvádí: „The rim is welded for added reliability and features a 25mm internal width with a hookless profile.“

            0 0
            • Singlespeed  

              Pokud má model 2022 opravdu bezhákový profil, tak se toho bát nemusíš. Pasují tam de facto všechny moderní pláště.

              0 0
    • neggo  

      Pokusím se tu přiživit, protože řeším podobné dilema.

      Koukám po kolech Mavix Crossmax SLS (cca 600€) a porovnávám s DT Swiss XR 1700 (cca 600€). Plusy a mínusy podobné jako zadavatel…

      Po čem byste sáhli?

      0 0
      • Singlespeed  

        Mavic má uzavřené ráfky s niply Fore, takže nepotřebuješ pásku do ráfku, ale zato potřebuješ speciální špice s niply . V tomoto příadě bych bral DT Swiss, kde žádné atypické vychytávky nejsou.

        2 0
      • pi  

        Je to jak píše Singlespeed. U Crossmax SL, XL, SLS … má ráfek zevnitř plnou stěnu, takže těsní bez pásky (ušetříš hmotnost pásky). Obouvání bezduší je jednodušší. Taky do ráfku kolem niplů neteče voda. :-)

        Ale při poškození kol potřebuješ na opravu originál dráty s Fore niply a ráfek se závity pro Fore.

        1 0
        • tonik666  

          Mel jsem stara STcka 2012 a tam mi intergrovabe niplodraty nevadily-pekne drzely.

          Co ale bylo blbe byly zadni naboje Mavic. Jestli tohle nejak Mavic vyresil a naboje jim drzi, tak ok.

          Jinak si myslim ze DT porazilo Mavic na plne care-radky rady EX a naboje 350.

          1 0
          • TK75  

            Novej ID360 …se mavic inspiroval asi u DT :⁠-⁠)

            0 0
            • Cavendish  

              Musel, protože nedokázali vyrobit kvalitní zadní náboj.

              0 0
              • ladys  

                Otázka jestli je kvalitní, kamarádovi se zasekával a nikdo to nebyl schopný dát do hromady…

                0 0
                • TK75  

                  Nechápu…tam není nic co by se mohlo zasekávat, pružina, zubatka, ložiska…žádná složitost

                  0 0
                • Cavendish  

                  Prostě Mavic :D

                  0 0
                  • jirkaRS  

                    Je potřeba to občas promazat, kdo maže, ten jede…

                    Za 3 roky na dvou párech ID360 zatím vše OK :-)

                    0 0
                    • Thomasek  

                      Taky mě zmátlo to „nový“ ID360 :-) Náboj mám cca 2,5 roku a taky žádný problém (ehm, teda s ořechem; ráfek na 24 děl je v háji – popraskal). Základní Crossmaxy.

                      0 0
                      • Cavendish  

                        Nic nového pod sluncem s těmi ráfky no. Už jen kvůli tomu bych Mavic nechtěly Ksyrium a Cosmic jsou to samé

                        0 0
                      • pi  

                        Základní Crossmaxy 2022 mají nový svařovaný ráfek z té jejich slitiny Maxtal. Tak je snad nějaká šance, že se výrobce poučil a ráfky už vydrží.

                        Jen nevím, jestli to chci za svoje těžce vydělané peníze testovat. :-)

                        0 0
                      • pi  

                        Opravoval jsi ten popraskaný ráfek? Kolik stál nový?

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Nový můžeš dát de facto jakýkoliv ráfek, jen musí mít 24 děr na špice. Pokud chceš použít i původní špice, měl by mít ráfek podobnou výšku.

                          0 0
                        • Thomasek  

                          Ještě ne, ale budu. Originál Mavic se podle mě nedá sehnat (24 děr vnitřní rozměr 25). Tak se chystám koupit DT Swiss G540 a přeplést to.

                          0 0
                          • pi  

                            A ty ploché dráty a niple tam mají standardní průměr závitu 2 mm, nebo zesílený 2,3 mm?

                            0 0
                            • Thomasek  

                              Já tam mám dráty přímé, kulaté (ty kola jsou typ P8766110). Průměr závitu nevím :-/

                              0 0
                              • pi  

                                Aha, jsem si nevšiml, že předchozí model měl kulaté dráty. O rozměru nikde nic nepíšou.

                                Ten ráfek popraskal kolem niplů? Nebo podélně zevnitř, jak to dělaly některé starší ráfky?

                                0 0
          • scret  

            Tammse to tusim lamalo nekde kolem r.2013? Ale pak uz byl orech v pohode…

            0 0
            • Singlespeed  

              Pár slepých uliček si ještě prošli (ořechy TS-2 a ITS-4), ale až ID360 se definitně povedl.

              0 0
              • scret  

                ITS-4ku jsem mel a byla v pohode

                0 0
                • Singlespeed  

                  Byl to krok kupředu proti FTS. Ale vývoj současného ořechu ID360 způsobil velmi rychlý přesun ITS-4 do historie.

                  0 0
                  • scret  

                    Je to mozny… Bohuzel pro mne je pase… Driv to melo aspon peknej design-tlusty draty, vsechny drazsi kola mely UST rafek bez der a i hierarchii nazvu. Tohle je dneska pryc a kdyz je nejakej model zajimavej, tak je cenove uplne mimo, takze si clovek radsi necha ustrikovat kola treba na DT a karbonu ;)

                    0 0
                    • TK75  

                      To mám i teď, tlustý dráty a boulovatej ráfek plus id360 a 1550g váha a bez pásky, akorát je to fajn na grevl, na mtb bych to asi mít nemohl, možná by těch 24 klacků vydrželo, ale moc bych tomu nevěřil .. :⁠-⁠)

                      0 0
            • Vilém  

              Zas se, u nekterejch modelu, rozlepovaly naby.

              0 0
              • Singlespeed  

                To bylo, myslím, u novějších modelů levných Crossridů (mají dodnes ještě starý přežitý ořech FTS-X).

                0 0
      • vt  

        Mam dlouhodobe dobre zkusenosti s DT, takze bych je preferoval.

        BTW co treba BikePart – 1550g Zapletená kola PanchoWheels Essence 29, náboje DT Swiss 350

        1 0
        • Alojs01  

          Cetl jsi, v jake cenove hladine ta kola vybira? :-)

          1 0
          • Smazaný účet  

            Má vůbec smysl upgradovat libovolné sériové zápletky za kola s 1850g? Není lepší se na to vykašlal a nebo koupit skutečně něco top class?

            0 0
            • Alojs01  

              To si musi kazdy obhajit sam. Ja jezdil zakladni crossmaxy na 2 kolech 3 roky a rozdil oproti obyc kolum byl (vaha, pevnost, bezduse bez problemu, super zvuk cvrcku), takze jsem byl s nimi spokojenejsi.

              Navic ne kazdy ma (nebo je ochoten investovat) 20tis + na top class.

              0 0
            • pi  

              Pokud neupgraduješ, ale skládáš kolo, tak stojíš před volbou.

              Koupit levná kola s levnými náboji a vysokou váhou? Shodneme se, že to asi nemá cenu.

              Nebo za cenu kolem do 5 tis už „použitelná“ kola ale stále s hmotností výrazně přes dvě kila.

              Nebo kolem 8 tis. set typu Crossmax nebo X1900, což je podle mne slušná kvalita / relativně přijatelná hmotnost pro nezávodní použití.

              Nebo nehledáš kompromisy a zamíříš výrazně výš. Ale to není pro každého. :-)

              0 0
              • Esi  

                Ono by bylo nejlepší kdyby se dalo koupit kolo bez kol, že by si tam člověk mohl dát to co chce nebo na co je zvyklý bez toho že ty kola na kterých bylo dodáno musí se ztrátou prodat :-)

                0 0
                • vt  

                  Ja uz ty nakupy OEM tezitek beru jako vyhodu, mam pak aspon nouzove zaplety pro pripad nejake havarie. Vicemene uz u kola do cca 100k ani zadne prima zaplety neocekavam :-) (jasne, ze to je smutny a ze existujou vyjimky, ale realita je takova)

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  101. důvod proč si kolo složit sám.

                  0 0
                  • Hykal  

                    Jenom když rám stojí 90000 a komplet kolo na ultegře 120000 nedává smysl koupit holý rám

                    3 0
                    • jeniiiik  

                      Však můžeš koupit celé kolo. Díly rozprodat, hodit na jiný rám, na starý rám…a na ramovce si poskládat nové.

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      To ovšem zcela jistě není cena rámu, spíš penalizace zákazníka, který má tu drzost nekoupit si celý výrobek.

                      0 0
                      • Hykal  

                        Jo je to daň za to, že to všichni velcí výrobci musí sekat jedno jako druhé. No, ale aspoň je se čím bavit když prší.

                        0 0
                      • tonik666  

                        Je to cena samotneho ramu, tj. takoveho, ktery se neproda jako soucast kola.

                        0 0
      • embi  

        Mavic nebrat.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Fulcrum RedZone 500 :)

      0 0
    • roupik  

      DT X1900 mám a nebojím se doporučit, je to teda model 2020, kupoval jsem je kvůli dostupnosti dílů a výpletu s 28 dráty, mám metrák tak jsem šel po praktických parametrech, navíc s DT mám předchozí dobře zkušenosti

      1 0
    • indet  

      Mel jsem Crossmax 2022 koupil na Rockridetu XC900S cca 2 mesice s hmotnosti 140kg vše včetně kola a batohu. Bez ztraty květinky. Teď mám Crossmax SL 2022, taky prozatim bez problemu. V servisu jsem slyšel že Crossmax SLR se pod nějakou holkou co na nich jezdi zavody kroutí ( že jsou prostě měkké) a že od te doby co je dělají v Rumunsku, to už neni Mavic jak jej známe. Je na ně za kratkou dobu nemohu říct ani popel, ale kdybych si měl vybrat zvolil bych jistotu v podobe DT Swiss.

      0 0
      • pi  

        A jaký je přechod ze základních Crossmaxů na SL. Můžeš je prosím porovnat, když jsi oboje jezdil? Technické rozdíly znám. Zajímají mne zkušenosti majitele a pocity z jízdy.

        0 0
    • jirkaRS  

      Ať koupíš Mavic nebo DT, asi je to jedno, oboje pojedou skvěle. Dnes porovnání, já Mavic Crossmax, 80kg, kamarád GT Zaskar carbon za 70K na originálních zápletech, 110kg, musel proti mě v každém sjezdu došlapávat, protože jsem mu ujížděl…

      0 0
      • MatS  

        A nebylo to vzhledem k jeho hmotnosti tim, ze jeho telo kladlo vetsi odpor vzduchu? ;-)

        0 0
        • mantis  

          A taky pláštěma, tlakem, stopou, kolem… a mnoha dalšíma faktorama :D

          0 0
          • Hykal  

            To určitě ne, a proto všichni profíci jezdí na základních zápletech, které jezdí lépe než cokoliv jiného.

            0 0
          • jirkaRS  

            Pláště stejný, tlaky taky, stopa stejná – asfaltová silnice.

            0 0
            • rejdy  

              Jestli kamarád, co má 110 kg, fouká na stejný tlak jako ty s 80 kg, tak se za předpokladu, že ty to nemáš vzhledem ke své váze výrazně přehuštěné, není co divit, že mu to nejede :).

              (Tím nezpochybňuju rozdíl v zápletech…)

              0 0
              • jirkaRS  

                Tlakem to prostě není :-) oba máme 2 atmosféry.

                0 0
                • rejdy  

                  Tlak k tomu přispívá, pod jeho 110 kg se při 2 Barech pneu o dost více deformují při odvalování.

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Hlavní a nejdůležitější složkou jízdního odporu v rychlém sjezdu je odpor vzduchu. Tedy rozhodující je zejména aerodynamika jezdce a kola. Pokud je tvůj kamarád o 30 kg těžší, větší, tlustší a nesbalí se při sjezdu do „vajca“, tak aby měl menší aero odpor než ty, tak nemá z kopce šanci.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.