• tomfree

    Prosím o radu,někde jsem četl,že ne všechny xl byly na 20mm osu,tak bych chtěl vědět jestli je to fakt a jak je od sebe poznám,eventuelně kdyby sem někdo hodil manual.

     
    0 0
    • destr  

      Já je mám a sou normál :-)

      0 0
    • scret  

      byly jak na normal tak na 20mm… alespon tusim…

      0 0
    • přišlapávač  

      mě se taky ležej jedny ve sklepě a jsou na normální osu…

      0 0
      • maajkee  

        Sakra tobě ležej ve sklepě a já bych je rád měl :)

        PS: Sakra, zas někdo vytahuje kostlivce :)

        0 0
    • tomfree  

      Ony byly na normální i 20mm osu,ale někdo tu psal,že byl i nějaký model pouze na rychloupínák.

      0 0
    • Singlespeed  

      Tak takhle vypada model na klasický rychloupínák:

      0 0
    • tomfree  

      Jinak je o tom zmínka v 7 odkazu tohoto vlákna.

      http://www.bike-forum.cz/…1/forum.html#…

      0 0
    • jecnak  

      Vsechny XL disc jdou predelat na 20mm osu – dodavaly se s adapterem. XT uz nikoli. Jestli byl jeste nejaky mezistupen nevim, ale myslim, ze ne.

      0 0
    • hanz  

      jak píše ječnák..všechy XL disc sou na 20tku i na RU. Mení se jen vymezovací podložky na nábě. Uplně stejně sou delaný aj SX do roku 2008(včetně)

      0 0
    • jIrI___  

      Potřebuju jednu rychlou radu. Mám tady nabídku na Crossmaxy XL Disc, 3 roky staré, najeto údajně 2–2,5 k, jak jinak než ženou :). Ořech i ložiska bez vůle. Cena zhruba 7000 Kč. A otázka zní: koupit či nekoupit za ty prachy?

      0 0
      • maajkee  

        Že by někdo kupoval tak drahý kola a najel na nich jen 650km ročně? :)

        0 0
        • jIrI___  

          No díval jsem se na web toho frajera a do kapsy hluboko rozhodně nemá (full Litespeed na XTR, karbonový Trek Elite 9.9 SSL na XTR, Epic S-Works na XTR a nakonec retro Titus celopevňák nečekaně na XTR :-D ). Takže bych tomu klidně i věřil. Poslední rok prý jsou nejezděné a jednáním vystupuje solidně. Ale víš jak to je, nic není jisté :). Když si uvědomím, že za tu cenu mám nové RM3 se zárukou, tak nevím…

          0 0
      • roud  

        jestli jsou opravdu v dobrym stavu tak za mě koupit :O)

        0 0
        • kubad  

          jj ale jestli nejsou tak se při servisu zatuhlých drátů nedoplatí :-)

          0 0
          • jIrI___  

            Psal že je potřeba lehce docentrovat přední kolo a závit drátu při tom nahřívat fénem nebo horkovzduškou. To je u Cmaxů standardní postup?

            0 0
            • maajkee  

              hmm, jestli je tohle normální, tak to bych je teda nechtěl :)

              0 0
              • jIrI___  

                Prý že niple jsou zalepené do ráfků, nebo něco v tom smyslu, a při centrování se musí nahřát, ať se nestrhnou. Fakt nevím, já tomuhle skoro high-endu nerozumím, proto se ptám :)

                0 0
                • roud  

                  já jsem to centroval bez nahřívání :O)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Ani na STčkách, ani na SXkách jsem nemusel zahřívat a nikdy mi zatím niple nezarostly a vždy to šlo bez jakéhokoliv násilí.

                  0 0
            • kubad  

              niple sou v ráfku zajištěné lepidlem, ale jde to i bez toho, potřebuješ spešl klíč, ideálně profi kovový, a u starších kol je běžné že drát sroste s niplem a pak je problém nipl strhneš a pak odvrtávání, prořezávání zavitu, až po koupi ráfku a přepletení, jsou to kola náročné na servis, tak jak všechny Mavic s Alu drátama, ale je to otázka, můžou být OK

              0 0
      • jIrI___  

        Tak ještě jedna otázka. Jaký je rozdíl mezi Cmaxy XL a SL? Na ty SL mám nabídku za stejnou cenu, najeto taky stejně, ale je to nejspíš novější ročník. Napodařilo se mi je nikdy dohledat, ale určitě jsem je už někde tady ve fotogalerii zahlédl. Jsou komplet černá a mají jen takové nízké nenápadné polepy jako by nalepené jen na brzdné ploše, ne po celé výšce ráfku.

        0 0
        • kubad  

          XL černé, kulaté dráty, SL stříbrné a ploché dráty

          0 0
          • jIrI___  

            Oprava :). Podle fotek to nejsou to SL, ale ST, konkr. tenhle model http://www.wiggle.co.uk/…c-wheel-set/ . Takže mě zajímá rozdíl mezi XL a ST.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak to vem STčka.

              0 0
            • kubad  

              blbnu, XL by měla být starší verze modelu XT, rozdíl je tuším v zapletení u zadního kola novější XT tam má radiál u kazety

              0 0
              • MlokCZ  

                Je to tak. XL jsou předchůdce ST.

                0 0
                • jIrI___  

                  Díky za rady, mám zas nad čím dumat. Ach jo :). Ty ST předpokládám asi moc poruchová a papírová kola nebudou, nikdo si tu na ně moc nestěžoval. Na co se případně zaměřit při kontrole? Vakly v ložiscích, ořechu jsou jasné, je tam ještě nějaké jiné problémové místo?

                  0 0
                  • C.A.C  

                    Měl jsem crossmaxy XL,ST a nyní SLR.Nyple vlepené nejsou,jen se stává,že po delší době zaoxiduje drát do niple.Před centrováním vždy kápnu do všech spojů kapku řídčího oleje,jinak hrozí prasknutí niplu a musíš koupit celý drát cca 60–80 Kč.SL mají na rozdíl od XL odlehčený ráfek frézováním.U XL se tloušťka osy řešila jen výměnými koncovkami náboje.Výměna ložisek v zadním náboji(2 menší,1 vět­ší)přijde podle druhu ložisek 80–600 Kč.Já kupuji obyčejná a vždy po roce vyměním, práce na 15minut.

                    0 0
                  • scret  

                    jediny krome toho na co se jeste muzes zamerit jsou draty… U STecek jak jsou kulaty, tak v mistech krizeni se dotykaji a nekdy se o sebe hlodaly… Me to kupodivu nedela ani na jednech… ale vim ze se tu nekdo v minulosti o tom zminoval…

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Díky za upozornění. Zítra si pro ně jedu, tak zkontroluju i tohle. Vidím, že je vozíš na Reignu, tak o výdrž snad nemusím mít obavy :)

                      0 0
                      • scret  

                        spis si myslim ze se to delo u neudrzovanych kol, mezi draty se dostane bordel a kdyz to jednou za cas neumejes nebo neotres hadrem a litas na tom dalsich 5tkm, muze se to teoreticky stat…

                        Vim ze Mlok ma taky nekolikery a myslim ze taky OK…

                        0 0
                      • jIrI___  

                        A ještě se rovnou zeptám (plnohodnotné UST jsem neviděl ani z rychlíku :) ), bude na ně pasovat Schwalbe RaR PaceStar nebo je lepší přímo UST pneu? Myslím teď z hlediska nazouvání apod., ne jízdních vlastností.

                        0 0
                        • kubad  

                          bude, ale nepočítej že to pujde lehce pumpou nahodit, možna jo, možna ne.

                          u těch kol si zkontroluj v jakem stavu sou niple jestli nejsou ohlodane a +/- napnutí drátů, jestli není ráfek vevnitř prasklý hodně to dělá u ventilku,

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Nahození se uvidí jak půjde. S Rubena sadou to byl plášť, který se chytil na první fouknutí dílenskou pumpou.

                            0 0
                        • scret  

                          2011 snake skin jdou nahodit udajne stejne jak UST guma… tzn. v klidku dilenskou pumpou na druhy fouknuti:)

                          obyc tenka verze nevim…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Zase až tak optimistický bych nebyl. Momentálně mám na kolech 4 kousky snake skin Schwalbe (2×RaR a 2×FA).

                            Nový plášť (ty RaR) ještě nikdy nenasazený se nechytnul ani kompresorem s vyndaným ventilkem.

                            Pomohlo nahození na pár hodin s duší.

                            Ty FA šly lépe, ale ty jsem přivezl s celým kolem, takže byly delší dobu nahozené s duší a už hezky vytvarované. Ty se chytily okamžitě i když jsem měl už ve vzdušníku malý tlak a foukal jsem přes ventilek (tedy bez vyšroubované vložky).

                            Oboje těsnily bez tmelu. FA už mám nandané 3 dny bez tmelu a ani neztrácí rychleji tlak.

                            Je dost možné, že po nahození s duší a vytvarování pláště, že půjdou i dílenskou pumpou. Jistý bych si tím ale nebyl.

                            Aspoň se ty TLR lépe nandavají na ráfek, jak mají o trošku užší patky než UST (lépe se vejdou obě patky do středového žlábku).

                            Klidně bych šel i do těch TLR, ale rozhodně snake skin verzi (ani nemusí být double defense).

                            0 0
                          • kolda  

                            Schwalbe TLR pumpou ani nahodou. navic jsou fakt papirovy

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Obyč verzi nebrat.

                              0 0
                            • jIrI___  

                              Už je koupený a zároveň už i řízlý a zalepený :-D. Časem pořídím nějaké klasické UST těžítko, protože Tubeless Michelina mám na předku a je to neprůstřelný plášť, člověk s ním nemá žádné starosti.

                              0 0
                            • jIrI___  

                              Tak nakonec to šlo v pohodě dílenskou pumpou, ale byla potřeba mýdlová voda. Praskání při nafukování je u UST normální?

                              0 0
                              • kubad  

                                jj patka pláště zaskakuje do ráfku, jsou to fest pecky občas :D

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Jak psal kubad, tak je to normální. Dost dělá profil středového žlábku. Na Mavicách není žlábek zaoblený a dělá to velké pecky. Na Red Zone XLR je zaoblený a tam to zaskakuje téměř tiše.

                                U Mavicu je tedy pravděpodobné, že 2012 už to také tolik dělat nebudou (také mají mít středový žlábek zaoblený).

                                0 0
                              • scret  

                                vidim, ze je mas uz nahozena na biku, kolik te staly? pokud to neni tajemstvi…

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  7,2 k. Vypadají zachovale – nehážou, žádné vůle v ložiscích nebo na ořechu, i ořech jsem rozdělal a uvnitř čisto, jen pár škrábanců na drátech. Je to sice o 2k víc, než jsem chtěl původně za kola dát (měl jsem vyhlídlé Shimana WH-MT65), ale snad to bude stát za to :).

                                  0 0
                                  • scret  

                                    tak orech muze kdokoliv pred prodejem vycistit za 2minuty:)

                                    ale jinak rozumna cena… Pristi rok budu asi prodavat svoje STcka, tak jsem chtel vedet orientacne za kolik by se daly strelit…

                                    0 0
                                    • jIrI___  

                                      Vzhledem k tomu, že kola nebyly ani umyté, tak pochybuju, že někdo čistil ořech :). Jinak na Cmaxy mi přišlo víc nabídek, ať už ST, XL nebo SL a všechno se to pohybovalo v rozmezí 6–8 k.

                                      0 0
                                      • scret  

                                        jj, pocital jsem s tim ze bych zacinal na osmicce, precijenom ty na 20mm osu jsou drazsi…

                                        0 0
                        • jIrI___  

                          A ještě další věc, snad už poslední. Ta kola jsou sice i s ventilky, ale dají se v případě nouze použít i ty obyčejné Rubena, Caffe Latex, apod. nebo to musí být origo Mavic?

                          0 0
                          • roud  

                            vozím na cmaxech ventilky caffe latex a noproblem :O)

                            0 0
                          • jIrI___  

                            A teď už úplně poslední dotaz :-D. U Crossridů byla navlečena na ořechu mezi jeho vnitřní stranou a kazetou taková hliníková podložka. Je to potřeba i u těch STéček?

                            0 0
                            • kubad  

                              může a nemusí :D pokud jde utahnout kazeta i bez tak nemusí :D

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Bude tam XT kazeta. V případě potřeby ten kroužek snad půjde nahradit podložkou nebo malým pastorkem ze staré kazety :)

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              U 2008 STček ta podložka není. U Crosstrailů jsem ji dávat musel.

                              0 0
                      • maajkee  

                        To jsou ty z cyklobazaru?

                        0 0
              • kolda  

                presne.

                0 0
      • kolda  

        za ty prachy mas na cyklobazaru SLka. ale ne jete divkou :)

        najezdu km neverim

        0 0
        • cbb  

          preco by zena/dievca nemohla na svojom bikeu mat prave taketo kolesa? a preco by nemohla na nich najazdit tych 2,5 – 3000km? preco si myslis, ze nutne musi inzerent zavadzat? lebo to je bezne?

          0 0
          • maajkee  

            Normální člověk, do inzerátu takovýhle báchorky o ježdění ženou nepíše.

            Prostě prodává kola a hotovo. Vymyslet si přece může každej cokoliv. bazar je holt loterie, nicméně já měl zatím většinou štěstí.

            0 0
            • roud  

              tak ne vždycky to jsou ale báchorky :O)

              0 0
              • maajkee  

                No jasný, ale to nikdo nemůže vědět, tak proč to tam vůbec psát. Já když něco kupuju přes inzerát, tak tyhle inzeráty s báchorkama a příběhama, nedejbože s popisem, proč to někdo prodává, rovnou přeskakuju :)

                0 0
                • roud  

                  vidiš a mě se na tyhle báchorkový inzeráty podařilo koupit několik věcí ve stavu že bys řek že ani nikdy nebyli na kole…

                  0 0
                  • maajkee  

                    Jo, však já ti to věřím, je to o štěstí, já ho většinou taky mám, ty pravděpodobně taky.

                    0 0
            • cbb  

              ale v ponuke na predaj o tom nebola ziadna zmienka. Tuto informaciu som Jirimu spomenul az v dalsej komunikacii, ked sa pytal na detaily. Dokonca som mu prilozil aj fotku bikeu manzelky s tymito kolesami. Skustocne si nemusim vymyslat, nestoji mi to zato :)

              0 0
              • maajkee  

                Já nevím, já jsem na ten inzerát ani na ponuku nekoukal :)

                0 0
                • cbb  

                  lebo sa jednalo o privatnu ponuku (kolesa nie su nikde zverejnene na predaj)

                  0 0
          • kolda  

            nenarazel jsem ani tak na to jete divkou, to je spis takovy folklor :) jasne, klidne by je mohla mit.

            ale myslim, ze tyhle kola si clovek nekoupi, aby na nich jezdil 700km rocne.

            klidne to muze byt pravda, ale ja bych byl mirne skepticky.

            0 0
            • MlokCZ  

              Když někdo jezdí větší množství kol, tak se to klidně stát může. Tím neříkám, že to tak vždy bude, určitě spousta lidí kecá. Ale není to zdaleka pravidlem.

              0 0
              • maajkee  

                Já myslím, že většina lidí si při prodeji něco přibarví, to tak při prodeji prostě chodí. Málokdo prodává věc a napíše, prasil jsme s tím kde se dalo, má to trochu vakl, a je to poškrábaný jak svině :)

                0 0
            • cbb  

              a preco nie? To, ze manzelka nenajazdi vela neznamena, ze nemoze mat spickove kolesa. Vzdy je to len uhol pohladu a co kto chce investovat. Mne to nerobi problem.

              0 0
              • maajkee  

                No a proč teda si tam ty kola nenechá dál, když jsou v perfektním stavu a jsou to dobrý kola? :)

                0 0
                • cbb  

                  pretoze sa nehodili k novemu dizajnu celeho bicykla. A tie, co tam ma teraz pojdu na konci sezony do sveta pridu opat nove :) Tak to uz chodi…

                  0 0
              • kolda  

                jasne, ale tyhle veci zhodnotis az pri osobni prohlidce.

                pak je to daleko jasnejsi.

                ale pouze na zaklade inzeratu bych byl opatrny :)

                0 0
        • jecnak  

          Navic SL maji myslim uzsi rafek, coz pro objemnejsi UST plaste je blbe.

          0 0
          • kubad  

            tam záleží na ročníku, starší SL měly taky 19mm

            0 0
          • roud  

            tak UST gumy jsou užší takže pokud nemá v plánu vozit širší gumu jak 2,2 nevidim problém…

            0 0
            • jIrI___  

              2,25" určitě časem bude, víc ne. Ale 17 mm ráfek nechci.

              0 0
              • kubad  

                novější SL mají 17mm stejně jak SLR bacha na to

                0 0
                • maajkee  

                  hmm, tak to je na prd, to musím začít uvažovat o jiných kolech, chtěl bych 19mm minimálně.

                  0 0
                  • scret  

                    tak to musis bud starsi typ SL, nebo XLka anebo STcka (vsechny rocniky) anebo novy SLR 2012:)

                    doporucuju STcka – mam je na obou kolech a nemuzu si stezovat… Loziska jsou stale jako nova! ale nemeju prasacky wapkou…

                    0 0
                • roud  

                  nový SLR maj 19mm ne ? 2012 verze

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ano. Od 2012 už naštěstí nezůstaly žádné 17mm ráfky u továrních Mavic setů.

                    Navíc ta univerzálnost na všechny osy od 2012 a další přepracování.

                    0 0
                  • kubad  

                    ty asi v bazaru neseženeš :D

                    0 0
              • MlokCZ  

                Já to bez duší vidím úplně opačně než roud.

                Jednak to co napsal platí tak možná pro Contíky, ale jinak ne (třeba u Schwalbe jak kdy, někdy je šířka UST pláště ± stejná, někdy byly UST stejného rozměru širší).

                A pak hlavně jecnak nejspíš myslel chování bez duší (a ne konkrétně přímo UST pláště).

                Bez duší při nízkém tlaku mají pláště o dost větší tendenci se žvýkat. Hodně to tedy záleží nejen na šířce ráfku, ale i na konkrétním plášti jaká je to šlupka (čím větší, tím je to horší).

                Nejen tedy, že bych se 17mm ráfku vyhnul velkým obloukem, ale naopak je bez duší při malém tlaku znát přínos i 21mm ráfku oproti 19mm i pro 2,25 pláště (konkrétně na 53–56mm UST NN a RaR rozdíl pořád dost velký).

                A konstrukce pláště dělá také dost. 2011 TLR FA snake skin na 21mm ráfku drží (nežvýkají se) o dost lépe než UST NN 2,4 (reálná šířka plášťů ± stejná a srovnáváno samozřejmě při stejném tlaku). A to i přesto, že ty FA jsou o pár gramů lehčí.

                0 0
                • jecnak  

                  Ano narazel jsem presne na problemy se zvykanim boku plaste. Muze to dojit az do situaci, kdyd to zavini pad jezdce.

                  0 0
            • jecnak  

              2.2" u UST je jinych 2.2" pro dusovy plast? Porad je to 2.2" pokud vyrobce nekeca s rozmerem. Ja bych urcite sirsi plast na 17mm rafku vozit nechtel a uz vubec ne predni UST nafoukany lehce pres 20PSI.

              0 0
              • roud  

                co mám změřený z praxe tak 2,2v ust je vždycky užší než klasická guma takže sice rozměr jinej neni ale výrobce kecá často je 2,2ust jako poctivá 2,0

                0 0
                • jecnak  

                  O tom zadny. Spis poukazuju na to, ze resim realnou sirku a ne sirku udavanou vyrobcem ve vztahu k sirce rafku a bezpecnemu tlaku.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.