• Czechmate87

    Ahoj, má smysl investice do lehčí vidlice na silničním kole? Konkrétně výměna vidlice 540gramové za 340gramovou. Říkám si, že vzhledem k tomu, že jedná o investici za 1700, tak to je už docela dobrý poměr cena úspora hmotnosti.

    0 0
    • Vilém  

      Neni to jen o hmotnosti, co chces menit za co?

      0 0
      • Czechmate87  

        Karbon s hliníkovým krkem, který byl u rámu za Pells rf5 celokarbon.

        0 0
        • Vilém  

          Pokud kombinaci karbon/alu za celokarbon, tak to, dle meho, smysl ma, ani ne tak hmotnosti, jako pohodlim..

          Jen moc nechapu tu zminku o investici 1700

          1 0
          • Czechmate87  

            Tak třeba nějak výrazně investovat do drahého sedla jen kvůli úspoře hmotnosti se nevyplatí. To samé investovat velké prachy do košíků na bidony kvůli pár gramům smysl nemá. Naopak lít peníze třeba do kol smysl má. Tak se ptám v tomto ohledu na výhodnost investice do vidlice.

            0 0
            • kubad  

              vrážet peníze do toho co ti udělá radost smysl má :D

              jinak moc Vilémovy na otázku neodpovídáš :(

              0 0
              • Czechmate87  

                Četl jsem řadu článků na téma výhodnosti úspory gramů na základě konkrétního komponentu. Příklad: koupím lehčí představec o 50 gramů. Vyjde mě to na 1000 korun. Jeden gram mě vyjde na 20 korun. Koupím vidlici za 1700, ušetřím 200 gramů = 1 gram mě vyjde na 8,5 Kč.

                A druhá věc pak je, u kterých komponentů úspora váhy smysl dává větší a kterých menší.

                A jasně, úplně poslední věc je pohodlí…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Prvni věc jsou „nohy“. Řešíš problem odzadu a ještě v detailech.

                  0 0
                • Honzis  

                  Úspora 200g jsou 2deci v bidonu, samozřejmě pokud do rámu bude pasovat proč ne. Já měl onehda i 700+ karbonku s ocel krkem a ta byla zase pohodlná i tuhá a přesně do rámu, cena vidlic s krkem 1 1/8 šla dost dolů neb moderní rámy mají dole větší průměr a do starého rámu člověk zdvojnásobí cenu rámu, tak to lidi už moc nekupujou… Občas pří úzké korunce pak nová vidlice vypadá opticky špatně v mohutnejší hlavovce, záleží na rámu.

                  0 0
                • Jáchym 1  

                  Jak píše Vilém,

                  U celokarbonové vidlice je hlavní to,že je výrazně pohodlnější.

                  Že bude o pár gramů lehčí je už návdavkem.

                  0 0
            • Tomcat  

              Vidlice za 1700 která je nová lze pochybovat, že bude celokarbonová a že něco vydrží. Něco mi říká že to bude něco z Alíka…

              0 0
    • mikub  

      Do karbonového sloupku musíš mít jiného ježka, čímž se hmotnostní úspora dost redukuje.

      Takže spíš nemá.

      0 1
      • nooski  

        200g jezek? :-) Moje rozperka vcetne krytky predstavce ma 17 g

        1 0
    • nooski  

      Gramy se dají takto ušetřit snadno. Jen bacha na kompatibilitu, jak psal Vilém výše.

      0 0
    • Davit  

      Nerad bych z toho dělal bazar, ale mám volnou celokarbon Mizuno. Zbyla mi, když jsem dával jinou ještě lehčí. 1 1/8 sloupek 22 cm, ráfkový brzdy, RÚ. Kdyžtak piš SZ.

      Jinak souhlas s kubadem; smysl to má, když ti to udělá radost. O ničem jiným to totiž není.

      0 0
    • McBlacky  

      Kup rovnou neco kolem 250gr kdyz chces gramarit ;)

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.