• Cavendish

    Ahoj,mám s přítelkyní v plánu v létě vyrazit k moři. Lokalita cca od ostrova RAB po PAG. Ale strhla se malá rozepře otom,kudy jet. Já jsem pro klasiku Vídeň-Graz-Maribor (s tím že bych se asi vyhnul dálnici ve Slovinsku,vím kudy a jak). Navíc cestu znám,jel jsem tam s rodinou asi 3×. Ale otec přitelkyně zase tvrdí,že je lepší jet přes Slovensko a Maďarsko (údajně je to lepší a levnější cesta.To bych vzal v případě, že bych jel do Bosny nebo na úplný jih Chorvatska). Co vy nato? Jak by jste jeli vy?

    0 0
    • xjack  

      Já jezdím každý rok Vídeň-Graz-Maribor s tím, že se taky vyhnu Slovinské dálnici, je to maximálně hodina navíc, ale když se podaří mlha, což je tam často tak to je pěknej vopruz, hlavně ta silnice je celkem na sračku a samý snížení rychlosti a v hlavní sezóně za každou zatáčkou Policie a měří a zastavují cizince… Jinak minulý rok cesta zhroba 2000km, benzín, rakouská známka a chorvatský mýto vlezl jsem se komplet do 7tis, spotřeba cca 7.8l/100km, kamarád s plynem jel asi za 5.5tis.

      Slovensko, Maďarsko nemám vyzkoušeno, ale plánuji to příště už kvůli mýtu v Chorvatsku, které je pomalu víc než benzín. Pokud máte všichni pasy, možná bych i na jih chorvatska přemýšlel o cestě přes Černou horu.

      0 0
      • Cavendish  

        Pasy jaksi už nejsou no. Těch 7 tisíc je jenom cesta? Vážně jen benzín+známka+mýto? S autem jezdím na dálku 5,8l/100km tak to nebude tak hrozný,ale přijde mě to strašně moc za cestu.

        0 0
        • xjack  

          Tak abych byl přesný, našel jsem si výpočet, když jsem to rozpočítával.

          Benzín 5714.- (1954km)

          Mýta + rakouská známka 1869,–

          Komplet 7566.

          Známku kup v Rakousku.. u nás je za 250,– v Rakousku za 202.-

          Tehdejší kurzy:

          Eur 25.35,–

          Hrk 3.41,–

          Mýta byla ještě levná, protože jsme sjely v Primoštenu a hledali hezké místo po pobřeží až jsme skončili v cca 15km za Omišem v malé vesničce (na jméno si teď nemohu vzpomenout).

          Jinak tip na destinaci, nejlepší počasí, super pláže, Nemira (2–3km za Omišem) a kulturní vyžití v Omiši.

          Jo a dej si pozor čím pojedeš, 2 roky zpátky se nám jedno auto porouchalo (Megane rok 98) na zpáteční cestě prasklý chladič v tunelu v Chorvatsku, oprava + odtah 500E..

          0 0
          • JackXl  

            Chlapi, jedu do Chorvatska na kole a mám cestu zadarmo :D

            0 0
            • Cavendish  

              To jedeš na 3 týdny ne? Týden cesta tam a zpět a 2 týdny u moře :D

              0 0
              • smith22  

                Týden cesta ta a zpět

                To asi těžko…

                0 0
                • Cavendish  

                  To byl vtip :)

                  0 0
                  • kOmE  

                    Ja bych zvladl tak 100km za den ,takze bych na to potreboval 2 tydny jen na cestu.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Já počítal těch 200km denně za cca 8h zbytek odpočinek,kemping a podobné ptákoviny.Ale je pravda že by si po příjezdu byl na ten týden úplně mrtvý :D

                      0 0
            • kOmE  

              A beres i dve maly deti a manzelku :D

              0 0
    • ToBla  

      Mám dobrou trasu do Chorvatska na kole…

      0 0
    • maedva  

      Na Pagu jsem byl loni. Cestou přesně jak popisuješ včetně objíždky Slovinské dálnice a pak i trajektem na ostrov (přijel jsem druhý víkend v červenci v neděli kolem 9h ráno a čekal jsem na převoz cca 20–30min, za týden jsem se vracel v sobotu ráno a zpět nebyl problém, jen poznatek – na trajekt na ostrov čekaly auta po celé délce silnice od moře vzhůru k hlavní cestě – čekací doba tak 2h… takže v sobotu ráno a při střídání turnusů nejezdit !)

      Slovinsko ani Maďarsko vyzkoušené nemám, takže nemůžu radit, to bych se tomu musel chvíli věnovat… :-)

      Já se tam letos chystám znovu a volil bych stejnou cestu, vem si že třeba z Brna jedeš po dálnici na hranice, pak chvilu motání do Poysdorfu a pak zase dálnice až po Slovinsko tady máš na výběr buď zaplatit a pohodlně po dálnici, nebo ušetřit po kotěhulkách a časově delší, pak zas chorvatsko a dálnice, kotěhulky zas až kolem pobřeží…

      Nicméně cesta přes Maďary a Slovensko může být něco nového a třeba se ukáže opravdu jako zajímává volba ;-)

      PS: Jen pro zajímavost čím pojedeš a jakou máš cca spotřebu ?

      Dálniční známky a poplatky

      Popis cesty

      Objetí dálnice Slovinsko

      0 0
      • Cavendish  

        No buď pojedu svojí Felicií (1.3i 50kw) a s tou mám vyzkoušeno už po několikáté, že na delší trasu (i když je polovina cesty po dálnici a jedu 120) ve 2 dám 5,7–6 litrů. A nebo pojedu otcovým Scenicem 1.9dTI, který pojede okolo 5,5l.

        0 0
    • RendyD  

      Maďarsko dobrý, když jedeš po dálnici, jinak jedeš furt padesát kvůli obcím. Rychlejší je to přes Rakousko. Jinak do ČH jsem jel přes Maďarsko po dálnici do Szegedu a pak přes Srbsko. To zase byla pohoda, maďarská dálnice je v poho. Jednou jsem jel na Pelješac přes Bosnu (Banja Luka) a taky super, cesta kaňonem řeky Vrbas byla zážitek, ale není to nejrychlejší cesta…:-)

      0 0
    • skorpion  

      cez Madarsko som nikdy nesiel, volim klasiku

      0 0
      • kulix  

        jezdím 8 let vždy přes Blavu a Maďarsko, v HU jen po vedlejškách (hlavní silnice jen cca 30km)a jen v noci, tudíž pořád cca 75–90 km/hod a jinak už bych ani jet nechtěl… možná bych doma našel i gpx záznam trasy přes HU

        přes Wien a Graz jezdím služebně do SLO a Grazu, takže srovnání mám

        nevýhoda v HU, zvěř (každý průjezd vidím srny na silnici)

        0 0
    • blaza84  

      Můžeš si zkusit dát práci a spočítat si ceny za pohonné hmoty a za mýto na Slovensku a v Maďarsku, jestli ti to i přes vyšší počet najetých kilometrů nějakou úsporu neudělá. Ale jestli jo, tak nečekej, že to bude nějaká zásadní částka, maximálně nějaká ta stokoruna (a kdoví jestli). Takže zvaž, jestli vám za to delší cesta stojí. Akorát se dobře připrav na objíždění slovinské dálnice, je to tam značený dost blbě. Ale např. při INTELIGENTNÍM používání navigace by to neměl být problém :)

      0 0
    • Cavendish  

      No tak uvidíme jak to dopadne. Jsem nato sám zvědavý. Díky za ohlasy a kdyby jste měl ještě někdo nějaký nápady tak pište a pište.

      0 0
    • obda  

      Jel jsem loni na Rab, v pulce srpna, klasika Mikulov-Viden-Graz- objet slovinskou dalnici- Zagreb-Vratnik. Do Chorvatska jsem jel poprve, tak jsem studoval i ty cesty pres Madarsko apod. Ale to se casove vyplati jen pokud ocekavas v Slovinsku/Chor­vatsku kolony. Jel jsem v patek vecer, na hranicich SLO/CRO asi kolem jedne?, par hodin na odpocivadle v kus za Zagrebem a u trajektu tak kolem sedme, jestli se dobre pamatuju. Kolony zadne, na trajekt jsem necekal vubec, tak tak jsem si stihl koupit listek :)

      Zpatky jsem jel az v sobotu pozde vecer, po obede jsem si do foroty schrupnul. Cekani asi 40 min na Slovinskych hranicich (tedy spise na mytnice pred nima), jinak opet plynule.

      Objezd dalnice ve Slovinsku tezka pohoda, nevigacne mi to prislo taky bez problemu, pokud se clovek predem podiva. Taky se tam dalo rozumne na pul hodky zastavit a provetrat se.

      Kamaradi, kteri cestou tam v patek vyjizdeli o par hodin pozdeji uz na to byli hur, podobne pri navratu na tom byli hur ti, kteri vyrazeli uz pres den a ne az vecer.

      0 0
      • obda  

        Ještě orientační časy z http://forum.ihvar.cz/read.php…

        Brno,Břeclav, Wien, Graz, Maribor dálnice,Zagreb,Bi­ograd = 796km, 7:56 hod

        Brno,Mikulov, Wien, Graz, Maribor dálnice,Zagreb,Bi­ograd = 788km, 8:01 hod

        Brno,Mikulov, Wien, Graz, objížďka dálnice Mureck-Lenart-Ptuj,Zagreb,Biograd = 794km, 8:34 hod

        Brno,Bratislava, Csorna, Szombathely po 86, Zagreb,Biograd = 787km, 9:01 hod.

        Brno,Bratislava, Budapest po M1/M7,Zagreb,Bi­ograd = 947km, 8:41 hod.

        0 0
    • notobi  

      co sem to jezdil tak vyhrála cesta na Graz uhnout Slovinský dálnici pak do karlovacu po chorvatský a tam jsme sjížděli směrem na Plitvický jezera ušetřit na mýtu (jezdili jsme k pod Makarskou) cesta z ČB cca 10–11hodin podle počtu přestávek a bylo to na noc ze čt na pátek kvůli menšímu provozu

      0 0
    • A.Z  

      Jeli jsme a letos pojedeme tudy

      Jezdíme na dva týdny a to nevyjde na jednu známku přes rakousko. Vyjíždíme v 18h a v 6h ráno jsme na opočivadle u Makarské. Podotýkám že jezdíme mimo sezonu, takže opravdu 60/100 obec/mimo obec v Maďarsku.

      Přes Rakousko je samozřejmě rychlejší a pěknější (přes den) cesta, Maďarsko je placka.

      0 0
    • nedojed  

      Záleží odkud jedeš.Jinak tady http://forum.ihvar.cz/list.php?4 je toho dost.

      0 0
    • kali222  

      ja sem asi divnej. :) resit 30ecek za 2 znamky dohromady ve Slovinsku…(tyden nestaci, ze? :) za ty fajn dalnice ve Slovinsku to stoji. Jsem typickej pastikar, ikdyz snidane + vecere vetsinou zaplacene. Proste na miste nemusim prochlastat xxx kun za ozujska, na miste nemusim kupovat tisic plazovejch pikacovin a jezdit na bananu „imrvere“. radsi klidnou cestu. kdo jezdi pres loiblpass(A/SLO)? :)

      0 0
      • obda  

        Kazdej to ma jinak. Mne zase prijde zbytecny platit 15E za usetrenych 30–35 min a kratoucky usek po dalnici, specialne v pripade ze mi to prijemne prerusi monotonni cestu po dalnici. Klidna cesta je to i s tou jednoduchou objizdkou :), nevim, proc bych se kvuli ni mel stresovat?

        0 0
        • kali222  

          ok,ja tedy nejezdim kratoucky usek po slovinske dalnici,nybrz „pekny kousek“. :)

          0 0
          • Soreno  

            No to je pak něco jinýho taky si známku koupím protože jedu ze Šentilju až na Črni Kal. Ale jet do Dalmácie, tak by mě ta darda za ten úsek pěkně srala.

            0 0
    • snowmonkey  

      Rozhodně doporučuji jet Wien-Graz-Maribor-Zagreb.

      • cesty v Maďarsku jsou katastrofální. Něco jako u nás po zimě. Navíczvěř, samé vesnice a také téměř žádné služby kolem cest. Navíc podlemě cesta vnitrozemím Chorvatska se vyplatí pouze, když jedeš někam dole nenapř. na Pag.
      • navíc noční jízdu po těchto cestách považuji za pokus o sebevraždu(a když prší, tak za úplnou sebevraždu). Špatná kvalita cest + špatnáviditelnost, spolu s provozem na okreskách, někdy zvířata, někdy lidi.Vím o čem mluvím, zažil jsem to několikrát.
      • nemyslím, že by byla úspora peněz taková, aby se to tudy vyplatilo akdyž už jedu na dovolenou, nebudu šetřit pár stojek na tom, abych se někderozbil na špatné cestě, kde mi ani nikdo nepomůže.
      • takže jednoznačne cesta, kterou jsem napsal výše. Objížďka Slovinskemje hodně jednoduchá a hlavně rychlá. Cesty jsou na některých úsecíchhorší, ale pokud jedeš přes den a rozumně, tak v pohodě. Není to takováhrůza. Jezdím tudy pokaždé ani ne tak pro úsporu, ale hlavně natruc, žese mi opravdu zdá dálniční strategie Slovinců prasácká. Zdržení oprotidálnici asi půl hodiny až hodinu )podle toho jak jedeš).
      • s trajektem na Pag mám také dobré zkušenosti, jelikož jezdím mimovýměny turnusů. Pokud se Vám ale nechce čekat, není problém sjet pomagistrále kousek dolů a najet na Pag po cestě. Tady si sice trochuprotáhneš cestu, ale cenově je to hodně podobné, jako bys platiltrajekt.
      0 0
      • zum  

        Nevím kudy přes Maďary jezdíš ? Já jel loni.V Blavě ve 4h ráno v neděli. Akorát se rozednívalo. Cesty úplně prázdné. Rozhodně žádná díravá cesta.Je to sice trochu monotóní ,ale když je vidět ,tak se nenudíš. Mám sice výhodu ,že vyjíždím z východu Moravy,ale to je moje plus :-)))

        0 0
    • snowmonkey  

      Může mi někdo vysvětlit, proč všichni jezdí přes noc? Stejně tím člověk nic neušetří, protože

      • pak celý den spíš na pláži
      • když jedeš mimo výměny turnusů, nemusíš se bát kolon
      • cesta v noci je na takové daleké cestě mnohem nebezpečnější nežve dne
      • když člověk vyjede ráno v 5 nebo v 6, tak přijede odpoledne ve 4 av klidu se ubytuje, zajdě někam v klidu do restaurace, pak jde spát a je čerstvý, protože nenaruší ten klasický rytmus

      Může mi někdo říct, jaké má výhody jízda přes noc, navíc ještě např. po Maďarských a Chorvatských okreskách?

      0 0
      • jIrI___  

        Menší provoz, člověk to může rychleji rubat?

        0 0
        • kali222  

          ty ve vsem vidis nejaky nepristojnosti…

          0 0
        • snowmonkey  

          A to je ten důvod? :-) že když není takový provoz, tak můžu víc riskovat? Tak to je hodně blbý důvod.

          0 0
          • xshreck  

            nelezou ven kloboučkáři a jde normálně jet. Já taky třeba radši jezdím v noci :) (teda nemyslím zrovna do chorvatska)

            0 0
      • Soreno  

        Žádné proto jezdím přes den v neděli.

        1. kamiony nejezdí
        2. provoz je mírnej bylo docela prázdno víc aut přibyde až u Grazu a pak

        zase cestou ubydou a zase přibydou až u Italských hranic

        :-)

        taky nechápu ty strhaný noční ksichty co přežily :-)

        0 0
      • notobi  

        menší provoz, tim pádem klid

        tma mi vyhovuje víc i přes sluneční brýle mě prostě bolí oči

        neni takový horko ( jo mam klimatizaci, ale dodržuju pokud se má častejc vystupovat max 4°C rozdíl) a tak je v noci prostě jízda příjemnější

        0 0
      • obda  

        Já jsem měl loni tři dobré důvody pro jízdu v noci, nejstaršímu bylo v té době šest let ;) Pokud děcka celou cestu prospí (kromě pár hodin večer), tak je to ideální :) Navíc já v noci řídím rád. Často přes rok spím kolem pěti hodin (někdy i méně), takže pokud se pár dní před cestou dobře vyspím, a ve 3 ráno si na dvě/tři hoďky schrupnu na odpočivadle, tak jsem druhý den v pohodě :) Ale po maďarských nebo chorvatských okreskách teda v noci nejezdím.

        BTW v nejvyšší sezóně IMHO v sobotu brzo ráno vyráží taky hodně lidí. Já jsem jel v pátek pozdě odpoledne a kolony jsem nepotkal, na trajekt brzo z rána taky nečekal. Ty davy jely o pár hodin později.

        0 0
      • A.Z  

        Ty asi nemáš 3 děti coo, jinak bys věděl že je problém je udržet hodinu v klidu na jednom místě a ne 10–12hod v autě v sedačce.

        Kdybych s něma nejel přes noc, tak je nakonec někde na benzince vybřinkám a pujdu za katr :)

        V neposlední řadě se noční jízda traduje qůli kolonám před mýty nebo tunely při nadměrném provozu v sezónu. Trefit kolonu v pařáku ve dne a ještě s děckama v autě fuckt nemusím.

        Jinak jezdíme 2–3 auta a máme vysílačky, takže řidiči komunikujeme celou cestu, čímž se eliminuje riziko mikrospánku.

        Přijet večer je v pohodě mimo sezonu, nebo pro max 2 lidi, ale v sezóně jet naslepo může být veselé. Takže přijeddeme ráno a v klidu si vybereme apartmán -dopředu neobjednáváme, občas nesedí inzerce s realitou.

        Tož proto :)

        0 0
        • felix.org  

          Skutečně má někdo, kdo v 37 letech píše „qůli“ a „fuckt“, 3 děti? :-D

          0 0
          • lusk  

            asi nejstarsimu diktuje prispevky na B-F .-)

            0 0
          • jIrI___  

            Starý tělem, mladý duchem!

            0 0
          • A.Z  

            Joo, je to sklutečně tak :)

            Ber to jako test inteligence. Vždycky se totiž najde někdo kdo se toho chytne a hned je srdcervoucí téma odlehčeno. Zpravidla to je někdo nemá co říct k tématu, ale v češtině má navrch (nebo si to alespoň myslí).

            Bez urážky -to není Tvůj případ, zeptal ses, odlehčil jsem odpověď. Zkus se příště chytnout před napsáním takové reakce levou rukou za pravé ucho -vznikne tím prostor pro rozvahu o nutnosti reakce …jsme na bf a ne zde Tož tak :)

            Jsem z oblasti kde se nářečně dost používá „í“ (např mlíko, slípky, rohlíky…) Tak zas příště něco písnu :D

            0 0
            • enjoy  

              Jsi z oblasti, kde se dějí mnohem větší češtinářský zvěrstva, takže fpoho.

              0 0
            • jIrI___  

              Počkej, rohlíky se bez „í“ řeknou jak? :)

              0 0
              • A.Z  

                …další úlovek

                Odpověď je v řádcích 2–5

                Usmívajme sa, bude hůř :D

                0 0
                • jIrI___  

                  Nechápu. Ale to je fuk :D

                  0 0
                  • A.Z  

                    No prostě ta říkačka s -í- je takový ftípek na který se vždycky někdo chytne. Takže to byl na konci takový háček pro případné další zájemce. Máš ale pravdu, je to divný humor.

                    0 0
      • kOmE  

        Jel jsi uz 10 hodin s 2 letym ditetem. Pro bej jsou i 2 hodiny moc, pokud nespi.

        0 0
        • felix.org  

          Přiznám se, že děti nemám, tak možná proto to nechápu, ale můžete mi někdo vysvětlit, k čemu je dobrý tahat tak malý děti přes půl Evropy?

          0 0
          • notobi  

            nejspíš proto aby byla celá rodina u moře voe

            0 0
            • Cavendish  

              Pamatuju si že když jsme jeli do Chorvatska po prvé, tak byl rok 1997. Mě bylo 6 a sestře 9 let. Jeli jsme žigulíkem a taky sme to zvládli bez problému. Já problém v cestování s dětmi nevidím. Pokud jsou už trochu odrostlější. Tahat sebou 2–3 letý děti mě nepřijde ok.

              0 0
              • kOmE  

                Ja je tam taham proto ze ten mladsi ma po celym tele ekzem, a pul dne a noci proskrabe.

                0 0
                • snowmonkey  

                  Holt, když si člověk uplete tři sviště, tak to má potom těžké :-D V každém případě s tam malýma dětma bych v žádném případě nejel tak dlouho autem a to ani v noci. V prvé řadě bych je asi zabil :-D a v druhé řadě mi to přijde blbé je tahat na takovou štreku a zavřít je do auta. Pokud je moře potřeba ze zdravotních důvodů, rozhodně bych je vzal radši někam letecky, kde jsem za dvě hoďky :-) I když samozřejmě záleží na výchově, s rozmazlenýma, ukřičenýma a věčně nespokojenýma dětma bych nejel ani na Lipno :-D

                  0 0
                  • felix.org  

                    Na podzim s náma k moři letělo 11 hodin pár rodičů s děckama, který mohly mít tak 1–2 roky. To mi snad hlava nebere ještě víc, než když je někdo tahá autem do Chorvatska.

                    0 0
                    • snowmonkey  

                      No tak tohle je totálně nepochopitelné! Vzít tak malé dítě do letadla na 11 hodin, to jsou fakt magoři ti rodiče. Nejen kvůli dětem, ale i kvůli ostatním.

                      Jak jsem psal, vzít je někam, kde doletím za dvě hodiny, to ještě pochopím a to dítě to snad vydrží v pohodě, ale na 11 hodin a ještě bez možnosti někam je vyvést ven.

                      0 0
                      • kOmE  

                        To bych si ja netroufl ,ale znam par ,kdy ona leta na mesic a pul s dvouma holkama do usa za rodicema ,ale to jsou takovy ty hodny ,s mejma by to neslo. By je tam nekdo priskrtil.

                        0 0
                  • kOmE  

                    Tak me se v noci jezdi dobre, a kdyz to deti prospi tak to jim to nic neudela. Budeme tam nejakejch 23 dni. Autem jedeme proto, ze musime nabalit spoustu jidla pro malyho ,protoze k tomu ekzemu se vaze jeste spousta potravinovych alergii, pak kolo pro toho starsiho a pro mensiho odrazedlo a dalsi veci na zabaveni.

                    0 0
                    • snowmonkey  

                      Jako, tak to je docela v klidu. Na takhle dlouho to dokážu pochopit. To přijedeš, dáš pak jeden-dva den na ozdravení a pak pohoda. Myslel jsem spíš ty dovolené na týden, kdy stráví pak člověk část dovolené unavený, nevrlý a pak to uběhne tak rychle :-) Mluvím z vlastní zkušenosti, když jsem párkrát byl nucen jet přes noc a jednou právě bohužel přes Maďarsko. Od té doby jezdím pouze a výhradně před Rakousko, Slovinsko a jenom před den :-)

                      Třeba změním pohled na věc, až budu mít nějaké sviště :-D Zatím se na dovolené jedná pouze o holky, ožujsko (karlovačko, laško,…), kluby a pláž :-D

                      0 0
                      • kOmE  

                        Beru to spis jako ozdravny pobyt nez jako dovolenou. Ja navic nejsem moc narocny na spanek, takze se na tri hodiny prospim v patek pred odjezdem a v sobotu vydrzim cely den s detma venku.

                        0 0
                • Cavendish  

                  V tom případě tě chápu…já jezdil k moři kvůli zánětům středního ucha,rýmám a takovým věcem. Sužovalo mě to tak krutě,že mě to zničilo kompletně čich. Ale problémy s dýcháním a anginami jsem u moře vyléčil.

                  0 0
        • Soreno  

          Ano jel jsem se svým synem 1,5 roku přes den do Rabacu a můžu s klidem říct ok – pravidelný přestávky na proběhnutí nějakou část prospal. Ani jednou nezabrečel a přitom je to drak kterej neposedí, ale v autě hodnej.

          0 0
          • kOmE  

            To u nás nepřipadá v úvahu, aspoň zatím, věřím, že příští rok až mu budou tři, už to bude lepší. Ekzém no.

            0 0
            • Soreno  

              No to je jasný jak se spaří v tý autosedačce to mu nepřidá. Tohle naštěstí nemusíme řešit.

              0 0
    • scota  

      Loni jsme jeli z Prahy na Pelješac přes Maďarsko (Mohács), Chorvatsko (Osijek), Bosnu a Hercegovinu – Sarajevo, Mostar. Přenocovali jsme v NP Kopački Rit na soutoku Dunaje a Dravy. Ráno jsme si udělali malou prohlídku a pak pokračovali dále. Navečer jsme byli v Mostaru, kde jsme strávili asi 2h. Do Stonu jsme přijeli večer, dali jsme si večeři a o půlnoci jsme byli na místě. I cesta může být cíl ;-)

      0 0
      • Cavendish  

        Na Pelješacu jsme byli a vím že ta cesta byla úmorná. Bylo to tuším 1250km. Jeli jsme 3 auta a měli jsme co dělat.

        0 0
        • Cavendish  

          Pravda je, že už nevím jak přesně jsme jeli, ale tuším že to bylo nějak přes Bosnu (málem tam strejda srazil celníka co seděl na židli u cesty a spal :D )

          0 0
    • malej honza  

      nemám čas číst celý vlákno, ale být tebou, tak zvážím ještě jednu varijantu (jezdil jsem strašně dlouho do Bašky na Krku, takže taky nahoru)

      Vídeň – Gratz – Maribor – Lublaň – Postojna – Rijeka

      prověř si ceny, ale za dálniční známku do slovinska dáš zhruba podobný prachy jako za mýto v chorvatsku, ovšem s jedním podstatným rozdílem – jedeš trasou, kde jede míň lidí, vůbec nezastavuješ na mýtnicích, protože jen přibrzdíš na 40 km/h aby tě zaznamenala kamera, že máš známku

      u Holabrunu najedeš na dálnici, sjedeš v Postojný, pak tě čeká asi 30 km po obyč silnici (ale žádnej velkej problém to není, jede se pomaleji, v zatáčkách toho tolik nepředjedeš, ale dá se to v pohodičce přejet), na hranicích najedeš na dálnici, celou Rijeku objedeš též po dálnici.

      Osobně bych jel takto, čekání v kolonách na slovinsko – chorvatský hranici a pak na mýtnicích mě nebavilo

      0 0
      • pavlik6022  

        tvoje varianta zni zajimave. Jedeme na Rab. Mrknu na mapu jestli to bude schudne i pro nas

        0 0
        • Paua  

          No otázkou je co hledat v Chorvatsku, když existuje x zemí kde policajti neprudí je čisto a ceny přijatelné. Pravda taky

          jsem tam jezdil, ale proč ležet na pláži ve vajglech a petkách a podporovat zemi kde si nejsou schopni uklidit…

          0 0
        • malej honza  

          dolů na jih je to přes Zagreb jasný, ale nad Zadar bych doporučoval tuhle trasu

          jestli do chorvatska nebo jinam je něco jiného. Je pravda, že chorvati jsou čím dál tím dražší a dost často se chovají k němcům skvěle a čechy opovrhují

          paradoxně nás sice označují za paštikáře a mizerné turisty, ale sami chorvati potvrdí, že když už přijede čech, tak peníze pustí a chce něco vidět, zajít na večeři atd… kdežto němci jsou škrti

          ale je tam hezky… :-)

          0 0
      • enjoy  

        Jel jsem loni na Krk přesně touto trasou a jediné zdržení bylo v Rijece před tím točitým mostem.

        Jeli jsme v noci a úplně celou dobu bez přestání pršelo, takže trošku výplach, ale jinak to byla dobrá cesta.

        0 0
      • pluto  

        Roky jsem jezdil na Krk do Bašky Vídeň-Gratz-Klagenfurt-Tržič- Ljublana-Postojna-Rijeka, hezká cesta přes hory na rak-slov. hranicích

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.