• jimiAJ7

    ahoj chci se zeptat na Vas nazor pripadne Vase zkusenosti. Na kole specialized pitch je tlumak RP23 rozhodujem s kamaradem o koupi neceho trosku lepsiho, RP23 co na pitchovi je, mi prijde dost tupa, nebo spise malo citliva, laborujem nad tim co by mohla byt za volba,nebo alternativa. Kamarad by chtel neco co by bylo linearnejsi, citlivejsi, v nasem oku utchvelo bud to : DHX 5 air,nebo DHX 4 air, nebo DHX 5 coil. Ma nekdo zkusenost, ze vozil RPcko a vymenil za nejake dhxko???nebo jakoukoliv radu. Dekuji MOC!

    0 0
    • vojtechposmourny  

      Ahoj, já bych se juknul, jak má ta RP23 nastavenou kompresi, tam by mohl být zádrhel.

      0 0
      • jimiAJ7  

        myslis ze kdybychom nechali snizit kompresi tak ze by to pomohlo???

        0 0
        • goofy  

          Resilo se to tu uz milionkrat.. Fox dava tlumaky s 3 moznosti nastaveni compression tune.. Min, stred, max.. Podivej se na tlumak, jak je nastaveny, a pak jde vnitrne prestavit na nizsi minimalni kompresi, a tim se snizi hrana odtrhu..

          0 0
          • jimiAJ7  

            cetl jsem to tady je to na prostrednim, mozna by se chod nepatrne zmenil, tedy urcite. Jde mi vlastne o jednu vec, zda pri koupi tlumice z rady DHX nebudu ( co se tyce chodu) na stejne situaci jako jsem ted s rpckem ( neberu zretel na skalu nastaveni co DHX nabizi) jestli to bude proste krok vpred co se tyce chodu a citlivosti o proti RPcku, ci nikoliv.

            0 0
            • MlokCZ  

              Co se týká vzduchového DHX, tak to krok vpřed nikam nebude. Pokud necháš RP23 upravit v TF tuned na maximální citlivost nebo aspoň v Bikelive na CT min nebo lépe méně než min, tak vzduchový DHX na tom nikdy lépe nebude.

              Lepší ohledně citlivosti může být pouze upravený DHX coil v TF tuned, ale je otázkou, jak moc vhodný by byl na to kolo a jestli z toho pak už neudělá extrémní houpačku (ono i s RP23 upraveným v TF tuned může být houpavější stavba pěkná houpačka i při slušném šlapání do kruhu).

              Pokud teď je na tom RP23 CT max, tak rozdíl po změně CT nebo úpravě v TF tuned bude obrovský. Pokud tam je CT min, tak velké zlepšení už nebude, i když malinké stále ano.

              Pokud nechceš využívat jiné vlastnosti/před­nosti, které má DHX navíc oproti RP23 a jde pouze o citlivost, tak bych se na DHX vykašlal.

              0 0
              • jimiAJ7  

                jde mi o linearitu tlumeni komprese je na prostrednim kamarad si nechal zmensit kompresi a zmenu v tom prave nevidim…tak sem myslel ze by to mohlo byt DHX trosku krok ku predu…co jsem jezdil na kole kde bylo DHX na podobnem prepakovani jak ma pitch bylo to mnohem lepsi…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pak je ale otázkou v čem to bylo lepší, jestli tu jde vůbec o citlivost a ne o nějaké jiné věci (to může být třeba kombinace jiný průběh + jiný tlak a hned se to bude chovat úplně jinak, ale se samotnou citlivostí to souviset nebude). Ona citlivost u zadní stavby zdaleka není vše co se týká obecně toho, jestli se zdá kolo „tupé“ (tohle je hrozně subjektivní dojem a každý si pod tím představí něco jiného), třeba ochota jak se stavbě chce v první třetině-polovině do zdvihu dělá také hrozně moc (to ale nesouvisí nijak s citlivostí, ale hlavně s průběhem). A také záleží co si kdo pod tím představí.

                  Co znamená, že ti jde o linearitu tlumení komprese?

                  A z jakého nastavení na jaké si to nechával měnit a u koho?

                  Pokud to byl pouze podobné přepákování (a ne totožný rám), tak to nelze vůbec srovnávat, stačí posunout některé čepy o pár mm a hned je to velmi odlišná stavba (třeba posun horstlinkového čepu je znát i o velmi malé hodnoty, malá změna úhlu vahadla a vzpěr zadní stavby také udělá hodně).

                  Na RP23 s nastavením komprese na opravdu minimální (tím myslím upravený v TF tuned nebo CT méně než min), tak v rámci vzduchových tlumičů už ji neomezuje nic a nelze dosáhnout lepšího stavu. Takže pokud to i pak je nevyhovující, tak je chyba buď v zadní stavbě nebo nutný použít pružinový tlumič s minimální kompresí.

                  Jak jsem ale psal, tak samotná výborná citlivost nestačí k tomu, aby to dobře žehlilo. Pokud to bude kombinace supercitlivá zadní stavba, která ale nebude ochotně chodit do zdvihu třeba kvůli nevhodnému průběhu, tak se to bude zdát pořád jako „tupé“ (tedy já bych to tak hodnotil).

                  0 0
                  • krk  

                    Ten kamarád Jimiho jsem já, houby tomu rozumím, proto se ptal on.

                    Jde mi v podstatě o to, že zadní stavba při vyšších rychlostech na hodně rozbitém povrchu jakoby nechodí celých 150 mm, ale tak max. do 2/3 zdvihu – hodnoceno subjektivně. Řešili jsme, zda by výměna tlumiče pomohla zadní stavbě využít celý zdvih.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to chtělo napsat rovnou. Tohle je zcela úplně jiný problém, než který se tu od začátku řeší a který nemá s citlivostí naprosto nic společného.

                      Tohle je dané průběhem tlumiče a zadní stavby a nepatrně (u RP23 opravdu jen nepatrně) to ovlivňuje i komprese tlumiče.

                      Já odhaduju, že komplet zadní stavba + tlumič je na tebe příliš progresivní, to je nejpravděpodobnější příčina.

                      Tohle řešit lze a možností je více.

                      První je ale otázka, jak se chová kolo v jiných situacích. Můžeš dosáhnout toho, že v popisované situace budeš využívat zdvihu výrazně více. To ale také způsobí, že to tak bude i v jiných situacích. Tak aby se pak nestalo, že třeba při skocích budeš pořád na dorazu. Tedy prvně si je třeba ujasnit, zda si můžeš dovolit mít ten celek méně progresivní pro lepší využití zdvihu nebo ne.

                      A k možnostem. Nejlevnější a nejjednodušší možnost je vyměnit u RP23 komoru za high volume.

                      Změnou za DHX air si také určitě pomůžeš a to proto, že je standardně s high volume komorou a je tedy už v originále méně progresivní než RP23 (pokud už tedy nemáš high volume komoru i na RP23).

                      Další věcí je jak moc máš nafoukáno, jestli bys nemohl foukat méně. Jaký vozíš teď sag?

                      0 0
                      • krk  

                        Kolo v pomalých rychlostech a na ne moc rozbitém povrchu chodí slušně, jakmile je ale rychlost větší a terén rozbitější, zadek jakoby ztuhne.

                        Řekl bych, že se jedná o hodně progresivní chod.

                        I kvůli tomu už jsem zkoušel měnit tlak v tlumiči a na místo „předepsaných“ 180 PSI na moji váhu, jsem tam měl už i jen 150, ale tlumič ( podle kroužku ) nikdy nešel plný zdvih.

                        Přitom je sag max. tak do 1/3.

                        Skoky neskáču, ale už mě nebaví být vyklepaný jak startka a mít pocit jak na hardtailu při delším, prudším, rozbitějším sjezdu.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Předně předepsané tlaky, to vůbec nepoužívej. Použil co nejmenší tlak tak, abys neměl ještě nějaký přehnaně velký sag. Přes takových 30–35% sagu bych u tohoto kola už určitě nechodil.

                          Dle tohoto upřesnění je to jednoznačně moc progresivní na tvůj styl jízdy. Na jízdu úplně bez skoků je tahle stavba rozhodně dost nevhodná (na to je hrozně progresivní).

                          Zkusil bych tu high volume komoru. Odhaduju, že při takovém stylu jízdy to možná ani s tou high volume komorou nebude zcela ideální (tedy bude to o hodně lepší, ale pořád možná nějaký nevyužitý zdvih zbyde).

                          Ale nepočítej s tím, že když využití zdvihu naroste díky high volume komoře třeba o 1–2cm, tak že to bude mít nějaký extrémní vliv. Samozřejmě to tak bude lepší a znát to bude a nevyužitý zdvih je vždy velká škoda, ale určitě to ten problém nevyřeší zcela.

                          Ve větších rychlostech při rychle po sobě jdoucích překážkách bude mít významný vliv také expanze. Tohle bych zkontroloval jako první, jestli nemáš nastaveno na příliš pomalé. Při moc přitlumené expanzi tlumič pak nestíhá.

                          A na tohle má komprese také vliv, vysoká komprese tlumič také zpomaluje.

                          Na tohle úprava v TF tuned měla u mě velký vliv (na chování na rychle po sobě jdoucích velkých překážkách), tohle byla druhá věc, která se kromě citlivosti extrémně zlepšila. Úprava nespočívala pouze ve snížení komprese, v TF tuned to nahrazují svojím řeším a zcela přepracovaná je i expanze.

                          A pak také je otázka, kolik z pocitu dělá vidlice a kolik zadní stavba.

                          A ještě další otázka, zda nemáš představu o chování kola, co je nad limit dané kategorie kol. Na žádném 150mm kole (ono ani na vyšším zdvihu) to nikdy nebude takové, že ve velké rychlosti při rychle jdoucích velkých překážkách to vyžehlí pomalu tak, že nebudeš terén vnímat. Ale samozřejmě pokud se blíží pocit HT, tak je něco hodně špatně (pokud HT už nejezdíš, tak bys ale na druhou stranu byl možná hodně překvapený jak hrozné by to bylo při pokusu se přiblížit té rychlosti ve stejném sjezdu).

                          0 0
                          • krk  

                            Dík moc za info.

                            Mám právě mořnost koupit za slušnou cenu DHX Air4, takže tím se vyřeší komora.

                            Je mi jasné, že nerovnosti pod sebou ucítím vždy, jen chci využívat více ze 150 mm zdvihu.

                            Jak píše dole Hanz – „pocitově přibyl zdvih“- to je přesně, co bych chtěl.

                            Prostě šlo o to progresivní zadní stavbu (s kterou nic neudělám) umravnit tlumičem s lineárním chodem.

                            Ještě jednou díky.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Pokud je za dobrou cenu, tak proč ne. Jen pro srovnání cen, samotná high volume komora se dá sehnat kolem 1000Kč, takže tohle je investice malá.

                              0 0
                            • dodydody  

                              Je to hlavně tou úpravou v TF,ten tlumák sem před tím jezdil na Nomadu bez úpravy, nárůst zdvihu přišel až po návštěvě TF.

                              Tlumič poté reaguje na více rázů za sebou.

                              0 0
                              • krk  

                                Teď myslíš RP2, nebo DHX4?

                                0 0
                                • dodydody  

                                  DHX 5 coil viz.Hanz,ale to navýšení zdvihu bude patrné u všech tlumičů po TF kůře.

                                  0 0
                                  • hanz  

                                    je to znát už jen změnou vzduchu za coil. poznal jsem to jak no namadu tak na bluru když jsem ted laborovali s tlumičema a měl jsem tam seriovej coil.

                                    0 0
                                    • krk  

                                      Takže Ty by jsi byl spíš pro pružinu, než DHX4air ?

                                      0 0
                                      • hanz  

                                        rozhodně, pokud oželíš váhu tak na pružinu prostě žádnej vzduch zatím nemá.

                                        0 0
                                        • krk  

                                          Včem přesně je pružina lepší? Váhu neřeším, ale slyšel jsem argument, že vzduch si můžeš přifouknout, odfouknout podle potřeby, zatímco s pružinou nic nenaděláš. Navíc může být pro mě -laika- problém vybrat tu správně tvrdou.

                                          0 0
                                          • hanz  

                                            pocitově je pružina citlivější a hlavně aktivnější. Pružinu je třeba vybrat dobře, nevybereš jí jinak nežli že budeš nějakou jezdit a sám poznáš že bys radši tvrdší nebo měkčí. idealní je od kamarádů popučovat pružiny a prostě ozkoušet.

                                            vzduch sice mužeš dofoukat ale ani přesně nafoukanej vzduch není tak dobrej jako přibližně dobře zvolená pružina. A pružina se dá předepnout, není to sice tak idealní lazeníjako vzduchu ale dá se tím posouvat křivka. Př: máš pružinu nepředeplou a máš správnej SAG ale nechodíš celej zdvih-dáš měkčí pružinu a předepneš jí, máš správnej sag a chodíš celej zdvih. Todle u vzduchu nikdy nedocílíš.

                                            0 0
                                            • krk  

                                              No a, podle Tvého názoru, má význam měnit vzduchový RP2 za vzduchový DHX4 za účelem prohloubení zdvihu?

                                              0 0
                                              • hanz  

                                                tak asi si pomužeš, ale podle mě je to polovičatá práce. když už to budeš měnit tak se dobře rozmysli a dej tam opravdu to co uznáš jako nejlepší volbu.

                                                0 0
                                                • krk  

                                                  To je tak, je mi jasné, že z toho kola freeridové neudělám (ikdyž bych rád :-)), takže se mi nechce investovat moc peněz do, jak říkáš, polovičaté práce, která by byla i s pružinovým tlumičem, vzhledem k té zadní stavbě, tak tříčtvteční, asi nikdy stopro.

                                                  Čili budu rád, pokud se zdvih navýší a na pořádný freeride pak jiné kolo.

                                                  0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Pokud vybereš ideální pružinu, tak se pravděpodobně dostaneš na téměr ideální využití zdvihu.

                                                Pokud dáš high volume komoru na RP23, tak se tomu taky přiblížíš.

                                                Rozdíl určitě nebude nijak moc velký.

                                                Rozhodoval bych se hlavně dle toho jestli chceš pružinu nebo vzduch se všemi výhodami a nevýhodami. Pružina bude chodit o trošku lépe, ale zase váha, nutnost hledat ideální pružinu (což pokud v okolí nemáš možnost si půjčit pružiny není zas tak jednoduché).

                                                0 0
        • vojtechposmourny  

          Určítě, případně odladit v TFT tuned. Zkus kontaktovat Mloka, ten s tím má hromadu zkušeností.

          0 0
    • warps  

      Vakasli se na DHX5 mel jsem prodal jsem ( sice pri dnesnim kurzu je to sranda zalizetost ) kup si radeji X-FUSION H3 pokud se ti vleze do ramu atd tak je suprovej

      0 0
      • hanz  

        tak todle bych viděl jako velikej joke, to nemužeš myslet vážně. Nejseš dovozce?

        0 0
        • warps  

          Ne to si strandu nedelam a myslim to smrtelne vazne muzes DHX 5 jsem mel na FELTU pojezdil spicak atd. Takze opravdu muzu porovnat a pokud pan nechce davat vic je urcite srovnatelne jit do X-FUSION H3 az ho zkusis a budes mit moznost na jednom kole porovnat tak pak neco pis …

          0 0
          • warps  

            Aha ted koukam ze pan asi mluvi o verzi s pruzinou :( tak to cloveka trkne az se mrkna na profil foto … Tak to je neco jineho tam je to neco jineho :) hlavne cena 289$ dnesnim kuryu je luxusni … vlezes v pohode do bezcelnmiho limitu takze bych vubec neresil …

            0 0
            • hanz  

              behem dvou let jsem měl možnost sledovat ve svem okolí několik lidi jak se zbavujou vytečených tlumičů X-fusion, jeden dokonce byl už jako novej vytečenej. V mem blízkém okolí na letošek měli 3 lidi vektor DH2 což je jejich top model a ani jeden nevydržel ani do půlky zezony. A i jako funkční se nadměrně hřál a během jízdy měnil své vlastnosti Osobně bych X-fusionu teda neveřil ani trošku.

              0 0
    • hanz  

      vyměnil jsem rp23 Cmin za dhx coil. pocitově přibyl zdvih, zadní stavba je aktivnější, po excurzi do tf tuned se to nehoupe ale není to tak citlive jak to bylo v serii.

      0 0
    • Archer  

      Na citlivost spis pruzinovy VAN R. Je levnejsi nez DHX Coil.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.