• krokus

    Váhám, jestli mám jít do Reigna 1 nebo 2 (oboje modely 2010). Reign 2 je levnější o víc než 10 tisíc, ale má jiný tlumič a vidlici. A určitě horší brzdy.

    jak se bude lišit chování zadní stavby s tlumičem RP2 a DHX? s DHX bude chod lineárnější? To kolo chci ladit víc do XC, žádné velké skákání neplánuju.

    A jaký je rozdíl mezi vidlicemi Fox Float R x RC? Nebyl by případně problém poslat vidlici na tunning.

    Jinak nepochybuju o tom, že Juicy 3 jsou horší brzdy než Elixiry…

    Ještě trochu váhám mezi velikostí S a M. Měřím 172 cm, končetiny mám myslím standardně dlouhé. Jak jsem psal, chci kolo ladit víc do XC, bylo by tedy asi lepší M? Nevím, jaký se na to kolo standardně montuje představec, ale nejspíš celkem krátký.

    0 0
    • ZuzicK  

      vpodstatě komponentově se jednička nevyplatí, jen pokud bys na ní měl hodně dobrou cenu :-) DHXko tlumič je o dost těžší, vhodný i na nějaký to skákání. Psalo se o něm, že se dost pohupuje, což vyvracím (mám teda dobrý kruhový šlapání, ale i když jsem do toho zkoušela dupat, tak to bylo ok, zvlašť se zapnutým propedalem), ale více do XC by byla lepší ta RP2ka.RCčo má zamykání, jinak jsou tuším vidle stejné. Velikost určitě M! Já mám Sko na 164cm :-) Myslím, že by ses na to neposkládal ani s dlouhým představcem. Standartně je na všech 70ka.

      A jinak rychle rychle, kola z prodejen mizí ukrutnou rychlostí!!

      0 0
      • krokus  

        Vidlice Fox R myslim na rozdil od RL nema high speed kompresi – je otazka,jestli by se u toho dala dodelat.

        0 0
        • ZuzicK  

          e e, kompresi má až RLC. Rozdíl je opravdu jen v locku. Tuning jsem zatím neřešila, takže nevím.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Myslím že tlumič je u RLC i RL stejný. Ty dvě vidlice se liší jen tím, že u RLC jde nastavovat lowspeed komprese. HS komprese je u obou pevně daná, stejně tak HS expanze. A oboje u Rka chybí, což už je u takového zdvihu chyba.

            0 0
            • krokus  

              Kdysi jsem si v tuning-testu nechával u Talase RL upravovat low speed kompresi. Je tedy otázka, jestil se dá u R high speed komprese dodělat. A co je to HS expanze?

              0 0
              • MlokCZ  

                Komprese žádné netřeba dodělávat, úpravou se naopak řeší jejich úplné vyřazení, aby co nejméně prznily chod vidlice.

                Ale ta high speed expanze je podstatná a pochybuju, že půjde jednoduše dodělat. O high speed expanzi je toho v historii tuna.

                0 0
                • krokus  

                  Aha, asi jsem si zaměnil kompresi a expanzi.

                  Tak teď opravdu váhám. Doufal jsem, že by ta expanze dodělat šla.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na dodělání HS expanze se zkus zeptat Milana. Většinou to ale jednoduše nejde.

                    0 0
            • MlokCZ  

              Trošku to poopravím. High speed expanze je jak píšeš a tedy to je podstatné, je u obou těch verzí (a u Rkové není).

              U komprese je to ale trošku jinak. Všechny 32mm Foxky mají pouze jeden kompresní okruh, tedy o high/low speed okruhu vůbec nemůže být řeč (to mají až 36tky).

              Tedy olej vždy musí protéct přes ten jediný kompresní okruh a přes planžetku, který obsahuje. Tedy vždy musí dojít k jejímu otevření.

              Provedení se u RL a RLC mírně liší, u RLC lze štelovat sílu potřebnou k otevření kompresního okruhu u RL nelze a je to dané na pevno. Tedy jejiné co komprese dělá u 32jkových Foxek je ta počáteční hranka otevření kompresního okruhu, po otevření už má dostatečný průtok oleje, tedy už v podstatě žádný vliv na funkci.

              Pokud má vidlice (jako 36tky) low a high speed kompresi, tak má dva okruhy pro průtok oleje při kompresi. Okruh low speed komprese má menší výrazně omezený průtok a tedy významně ovlivňuje kompresi i když s ním olej už protéká. A high speed okruh je uzavřený zase plantžetou, kde je potřeba o něco většího rozdílu tlaků k otevření. A pokud se otevře high speed okruh, tak ten má pak výrazně větší průtok oleje a umožňuje rychlejší chod vidlice. Ke konci zdvihu jak se sníží rozdíl tlaků, tak se opět tento okruh uzavře a dostane se ke slovu přitlumený low speed okruh.

              Tedy tohle funguje stejně jako high speed expanze (s tím, že většinou bývá větší možnost nastavení, třeba možnost měnit sílu k otevření high speed okruhu).

              U 32jkové RL a RLC to tedy narozdíl od 36tky nemá žádný smysl a je to jen kurvítko počátku zdvihu. A cílem úpravy je pak minimalizovat sílu potřebnou k otevření kompresního okruhu.

              Jak je řešená komprese u Rka nevím. Buď je tam napevno nastavená jako u RL nebo tam není vůbec. Kdyby tam nebyla vůbec ta planžeta, tak je to jedině dobře. Ale co jsem měl nějaké ty Rkové vidlice v ruce, tak citlivost nebyla nějak znatelně lepší než u RL, takže mám podezření, že komprese tam být může taky.

              Každopádně kdyby tam komprese (stejně provedená jako u RL a RLC) nebyla, tak je to jedině plus a nebude se jí třeba úpravou zbavovat. A tedy rozhodně to není chyba, že tam chybí. Aby měla komprese smysl, musela by být provedena jako u 36tek a stejně je otázka, zda by byla přínosem. Já myslím, že kompresi není třeba do 150mm zdvihu u vidlice řešit, přínosy budou menší u tohoto zdvihu než negativní vliv na citlivost vidlice.

              0 0
              • krokus  

                Svého času jsem měl na meridě Talase 32, upraveného od Milana. S citlivostí té vidlice jsem úplně spokojen nebyl ani po úpravě; je jasné, že to nebyla Milanova chyby – je to prostě dané mechanismem snižování zdvihu. Naopak jsem si rychle zvykl na to, jak vidlice dobře reagovala na sled velkých překážek. Takže je otázka, jak moc by mi to u toho Floatu R chybělo.

                Mimochodem, dospěl jsem k závěru, že asi bude rozumnější Sparka zrušit a mít HT + fulla s velkými zdvihy.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Citlivost se nemálo liší i po úpravě jak pro různé ročníky Talasu, tak pro R/RL/RLC verzi.

                  Ta komprese ani u RL a RLC není řešená zcela totožně (teď nemyslím absenci nastavení u RL) a i po úpravě to dá jiné výsledky.

                  A další faktorem u Talasu je vzduchová část, která je odlišná pro ročníky 07/08/09/10.

                  Konkrétní srovnání. Upravený Talas RLC 08, který doteď jezdím je na tom s citlivostí výborně a s chodem (tím myslím teď upravenou vzduchovou část) taky.

                  Oproti tomu upravený RL 07 je výrazně méně citlivý a chod má taky horší. Hodně bude dané rozdílem vzduchové části, u 07 je příliš malý vliv negativky na max. zdvihu (zřejmě je pro max. zdvih příliš krátká). A objemy komor také asi budou odlišné (teď hádám z chování vidlice, přesné detaily po rozebrání a přímém srovnání nevím).

                  Od 09 je zcela přepracovaná vzduchová část, už tam není třetí komora. A ještě se nějak liší i 09 a 10, zase nevím detaily.

                  Z praxe je pak chováním zcela jasně nejlepší vzduchová část verze 2010.

                  U 2010 do hry vstupují pak těsnější stíráky, které u nové vidlice znatelně zhoršují citlivost. To se ale časem (nebude to ale hned) zlepší.

                  Já bych dnes kupoval už jen RLC verze (i RL bych se vyhnul), tam je jistota, že po úpravě bude perfektní chod a ani to nastavení síly otevření locku není úplně od věci.

                  Já jsem třeba s tím 2008 RLC po úpravě (tedy spíše po více úpravách, při další to Milan posunul ještě trochu k lepšímu) zcela spokojený, z toho Milan vyždímal opravdu maximum. S tím 2007 RL jsem moc spokojený nebyl, s tím ale nic lepšího Milan udělat nemohl, tam pro zlepšení by se musela vyměnit minimálně komplet vzduchová část.

                  A u 2010 RLC zatím spokojenost tak na 95%. Průběh perfektní, lepší ovládacích prvky, nejlepší vzduchová část. Zatím mám ale nepatrně horší citlivost. Část je daná těmi stíráky, to se ale už postupně lepší a ještě trochu se zlepší. A pak zatím nemám řešeno odstranění komprese, protože tenhle kus měl od komprese jen 2–10kg, tedy pro min. kompresi jen 2kg navíc. Ale samozřejmě i ty 2kg jsou znát.

                  Samotný mechanismus snižování zdvihu u 2010 modelů snižuje citlivost teď už opravdu minimálně.

                  U 2011 zase bude zhoršená změna zdvihu na pouze jednu polohu snížení.

                  0 0
                  • krokus  

                    RLC verze Floatu je mimo hru, vybírám tedy z R x RL. Reign s R se dá sehnat cca za 35, verze s RL stojí asi 48. To je pro mě propastný rozdíl – na dražší verzi bych teď dával peníze dohromady horko těžko. Loňské modely Giantu se asi brzy vyprodají, takže se musím rozhodovat rychle.

                    Každopádně vidlici se změnou zdvihu už bych asi nechtěl – nebavilo mě pořád sahat na korunku a měnit to.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Proč mimo hru? Můžeš jít do varianty Reign 2 a tu Foxku prodat a koupit něco přesně dle přestav.

                      Už jen za ten rozdíl cen těch Reignu seženeš dobré řešení. A něco bys za Rkovou verzi při prodeji taky dostal.

                      Pokud bys oželel rychlé snižování zdvihu, tak dobrá možnost RVL Team u-turn nebo počkat na 2011 RS modely, kde bude také něco s rychlým snižováním zdvihu (i když pokud to bude řešené jako 2-step a tolik problémů s tím…).

                      0 0
                      • krokus  

                        Jo, to by šlo. Myslel jsem to tak, že RLC se nadává na žádného z Reignů.

                        Asi bych tedy do toho Reigna šel. Bude pro mě vhodné M? Předpokládám, že ano – moje stará Meridě AM byla taky M a seděla mi. Na Reignovi navíc bude kratší představec, takže dlouhé by to opravdu být nemělo. Měřím 172 cm.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jen dle výšky se rozhodně nedá říct, určitě bude ale Mko nejpravděpodobnější velikost.

                          0 0
                      • soc  

                        Mloku, a co treba varianta epiconu se snizovanim a 15mm osou, prijde ti to jako vhodna alternativa, nebo je to napad mimo?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Upravený Epicon s 15mm osou určitě není špatná varianta (a když nechce snižování, tak stačí obyč verze), ale nebude mít taky high speed expanzi. Takže to by pak mohl rovnou nechat tu Rkovou Foxku a jen nechat upravit a byl by na tom podobně.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Někde kdysi Milan psal, že tu expanzi na Epicona dělá taky. Ale tohle kolo si zaslouží těch min 150mm, což u epicona si nepůjde

                            0 0
                            • soc  

                              To je prave dalsi omezeni, jenze i v originale na to cpou foxy se 140mm. Ach jo…

                              0 0
                              • mr.antik  

                                Floaty jsou tam 150mm

                                0 0
                                • soc  

                                  No do roku 2009 se davali jenom 140, na rok 2010 jsou 150… otazkou je, jak zmenili geometrii… nicmene s vidlici na 150 nebo 160 bude chovani kola preci jen klidnejsi a vic ladene smerem k enduru. Problem je v tom, ze sehnat lehkou vidlici se 150mm zdvihu je financne pomerne narocne.

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    Revelation na 150 je docela v pohodě, geometrie je stejná, bude se měnit až příští rok.

                                    0 0
                                    • fousek  

                                      Zas RLV neprinasi temer zadny vyhody oproti Fox R, jen Maxle (ta je sice supr, ale menit kvuli tomu temer totoznou vidli?) a ve verzi WC tu HS expanzy

                                      0 0
                                      • mr.antik  

                                        Ale do RVL Milan tu HS expanzi umí dodělat, ne?

                                        0 0
                                        • fousek  

                                          Tak to netusim

                                          0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Nevim jak do kterých. Do Piku ji např. určitě dodělával, u RVL to bude nejspíš stejné, ale s jistotou to tvrdit nemůžu.

                                          Každopádně u RVL to není problém, za slušné peníze jde koupit Team verze, která už HS expanzi má, takže tady dodělávky potřeba nejsou, pokud se nekoupí RVL nižší verze už s kolem.

                                          0 0
                            • Smazaný účet  

                              Bohužel hs expanze dodělat nejde, tedy jen za cenu výroby nového pístku. Což se nevyplatí cenově.

                              0 0
                            • fousek  

                              Pokud vim tak ji udelal jednou a potom rek ze uz to vickrat delat nebude, ale treba si to zas rozmyslel. Prej na puvodnimpistku je strasne malo mista a kdyby se delal novej pistek tak se Epicon dostane na cenu Foxky

                              0 0
                • MlokCZ  

                  Ale ta chybějící HS expanze… u Rkové verze. Zrovna na sledu velkých překážek bude HS expanze hodně chybět.

                  0 0
    • scret  

      bral bych dvojku, bohuzel ta ma jen Rkovyho foxe a to bych nechtel, takze budto na to dat novou vidli a puvodni prodat, nebo vzit jednicku s RL…

      tlumic RP2 je v pohode… staci… myslel jsem ze my RP23ka bude chybet, nechybi… a pokud chces vic ladit do XC, tak to mam i ja, tak DHXko je zbytecny…

      velikost vem urcite Mko… na Sko se neslozis…

      ja kdyz stavel Reigna, tak mi nevyhovovala ani jedna verze 2,1,0… tak jsem vzal nejlevnejsi 2ku a nechal z ni v podstate jen ram, ostatni slo z domu a doladil to presne podle svych predstav… ale pocitej s tim ze to stoji dalsi prachy…a ne zrovna maly..

      0 0
      • krokus  

        Jediný problém vidím v té vidlici a možná v brzdách – komponenty řazení mě nezajímají, to se dá lehce vyměnit. Horší ráfky u Reignu 2 jsou mi taky lhostejné, stejně bych časem pořídil nová kola. Rozdíl mezi Reignem 1 a 2 je aktuálně cca 13 tisíc – to je dost peněz.

        0 0
        • scret  

          no J3ky na reignovi bych fakt nenechaval… takze kdyz na to kouknu, budes se muset spokojit s Rkovym Foxem (zadna hitparada) a dokoupit brzdy… a pak casem ladit a ladit:(

          nevim no, zalezi co je pro tebe dulezitejsi… ja bych se nespokojil bohuzel ted ani s jednou variantou:(

          0 0
        • mr.antik  

          shrnu to:

          Kola – u obou nic moc, stejně bych asi měnil

          Vidlice – RL jo, R teda ne – ale opět není problém vyměnit za RVL (osobně bych měnil za nějakou 36ku)

          Tlumič – co jsem četl nějaké recenze, tak RP2 je na to kolo ideál, DHX je možná lepší z kopce, ale naopak horší na šlapání, a otázka je, zda těch 200g navíc za to stojí.

          Kliky bych osobně měnil oboje (nebo nechal, je to stejně jedno)

          Brzdy – Elixíry stojej 4000,– nevim za kolik se daj J3 prodat.

          Zbytek je stejnej.

          0 0
          • krokus  

            To RVL je prosím tě co?

            Uvažuju, že bych koupil Reigna 2, a až budou peníze, vyměnil bych brzdy, kola a možná vidlici. A staré komponenty bych prodal. Otázka, jak velká by to byla investice – jestli větší, než je současný rozdíl Reign 1×2. Kola do toho nemá smysl počítat, ta bych měnil tak jako tak.

            Reign 2 má tedy asi pro mé ježdění vhodnější tlumič a víc se mi líbí jeho barva. Samostatný rám s RP2/RP23 v rozumné barvě se pokud vím neprodává.

            0 0
            • mr.antik  

              druhá věc je, zda ještě seženeš velikost.

              Jinak vidli i brzdy (i třeba kola) bych kupoval/prodával pokud možno hned, jako neježděné

              Dokonce jsem četl, že někteří právě měnili tlumič na RP2/3, takže pokud to máš spíš na šlapání a ne vyloženě do sjezdu, taky bych preferoval 2ku.

              Ve finále tě to vyjde třeba na stejno, ale budeš to mít přesně podle představ.

              0 0
              • krokus  

                Vypadá to, že seženu, ale musím si hodně pospíšit:-) Na nákup nové vidlice teď bohužel nebudu mít prachy, to by muselo počkat.

                0 0
    • krokus  

      Tak jsem objednal tu dvojku – časem holt budu upgradovat.

      0 0
    • krokus  

      Tak Reign 2 už je doma. Byl jsem ho krátce projet a dojmy jsou velmi pozitivní. Překvapilo mě, jak to kolo jde výborně za pedálem – na to, že tam jsou pomalé pláště Kenda Nevegal. Určitě líp než Merida 3000 AM a určitě ne o moc hůř než Scott Spark 30. Zatím jsou to jen dojmy, změřené to nemám.

      S vidlicí jste měli pravdu, Float R není to pravé. Mám srovnání s Talasem RL TT, zejména absence high speed expanze je hodně znát. Na kolo tedy časem určitě pořídím jinou vidlici.

      Chci se ale zeptat: Je normální, že vidlice v počátku chodu vydává zvuky, jako by tam o sebe něco drhlo? Nevím, jestli to skoro není na reklamaci…

      Při zařazení nejmenšího převodníku mi spadl řetěz a poškrábal mi trochu rám. To mě teda štve…

      0 0
      • mr.antik  

        Vidlice se brzo „ošoupe“. Pláště hned vyměň, pokud uvažuješ o svižnější jízdě :-)

        0 0
        • krokus  

          Až se ošoupe a začne trochu normálně chodit, tak ji zkusím hned prodat:-) Místo Nevegalů tam hodím Nobby Nicy 2,25.

          Říkám si, jestli má smysl pořizovat zapletená kola, anebo stačí jako bezdušová zprovoznit ta stávající. Jaké jsou ty náboje Giant Tracker? A ráfky WTB Trail? Fakt se mi zdálo, že to nejede špatně…

          0 0
          • mr.antik  

            náboj Giant vpředu bude nějakel ložiskovej, nevypadá zle :-). Vzadu bys měl mít Deore.

            Když vylepšovat zapletenými koly, tak jedině v kategorii cca 10tisíc a víc, jinak to nemá smysl…

            0 0
            • krokus  

              Nee, vzadu je taky Giant. Kdybych pořizoval kola, tak buď něco s rádky ZTR, nebo tovární záplety. Ale možná se na to vyprdnu a zprovozním toto s No tubes. Pokud to tedy půjde.

              0 0
              • scret  

                urcite pujde, pritelkyni jsem ty sama kola premoduloval na bezduse… rafky maji o fous vetsi vnitr.prumer rafku, takze guma se z toho jen tak snadno nesvlikne…

                0 0
                • krokus  

                  Prioritou je pro mě co nejdřív vyměnit vidlici, lepší kola nehoří – takže asi jen využiju ta současná. Uvidím, jak si zvyknu na řazení X.7, možná bude upgrade na X.9.

                  0 0
                  • scret  

                    na X.7 jsem dlouho jezdil, ted mam X.0 a razeni je lepsi, ale zas takovy rozdil v tom neni… osobne bych resil vidli, pak kola a pak zbytek…

                    kola bud tovarni nebo neco na Hope a treba ZTR…

                    0 0
                  • fousek  

                    Bych rek ze lepsi kola udelaj vic nez nova vidlice bezdusaky dokazou zmirnit nasledky necitlivy vidle.

                    Co je to za Nevegaly? bych je od tebe odkoupil, pokud by to byli kevlary DC v 2.35

                    0 0
                    • mr.antik  

                      myslim že mu nejde o citlivost, to by se asi nechalo poladit u Milana, ale o HS expanzi, která umožni mít na 150mm super pohodlí.

                      0 0
                    • krokus  

                      Bezdušáky určitě chci, ale jak píšu výše, možná bych takto upravil stávající kola. Díval jsem se, že ráfek váží cca 500 g, což tedy není extra málo, neměl jsem ale při první jízdě pocit, že by to bylo příliš limitující.

                      Pláště jsou 2,35, ale jestli kevlar nebo drát, nevím. Zjistím to dneska, až je sundám. Pak to sem napíšu.

                      Vidlici bys k těm plášťům nechtěl?:-)

                      0 0
                      • mr.antik  

                        je to kevlar

                        Ráfky 500g na enduro jsou dosto dobrá váha, stejně jako DT, ZTR váží cca o 20gramů míň.

                        Otázka je výdrž.

                        0 0
                        • krokus  

                          Enduro s tím stejně asi nikdy jezdit nebudu, v těžkém terénu se bojím:-)

                          0 0
                          • fousek  

                            Myslim ze Reign by ti moh posunout ten strach kapku dal, zvlast kdyz pojedes s nekym kdo umi jezdit, budes prekvapenej co vsechno sjedes, ale nechce to upravovat posez moc na chrta

                            0 0
                      • fousek  

                        Rkovy Foxy me nepresvedcili a jednoho takovyho sem vymenil za Epicona, takze ani nee

                        A Sparka taky nepotrebuju protoze mam Anthema a navic nemas moji velikost:-)

                        0 0
                  • scret  

                    mimochodem pritelkyne tam mela taky Nevegaly, s kevlar.patkou a kombinace tehle gum a WTB Trail rafku je skoro nesundatelna…

                    0 0
                    • krokus  

                      Teď je otázka, jestli je to výhoda nebo nevýhoda.:-)

                      0 0
                      • scret  

                        no, pro chlapa vyhoda, pro zenskou uz tak ne… hned vysvetlim… precijenom v pripade nejakeho defektu „stahnout“ patku plaste z rafku chce docela silu… takze maloktera holka to zvladne bez zlomenejch prstu… a vyhoda pro chlapa, za jizdy se nemusis bat ze to zujes z rafku… troufam si rict ze to tam drzi stejne bezpecne jak na UST/UST

                        0 0
                        • krokus  

                          No jsem na to zvědavý, doufám, že si na tom nezlomín montpáky.

                          0 0
                    • Luk02  

                      Tak pod tohle se můžu klidně podepsat:-D

                      0 0
        • krokus  

          Jinak příjemně mě překvapily taky brzdy Juicy 3. Zatím moc nebrzdily, ale to je spíš tím, že ještě nejsou zajeté. V porovnání s Juicy 5 mi nepřišly horší…

          0 0
      • fousek  

        No a kdyz na to das treba bezdusovy Karmy tak o Sparka nezavadis ani pohledem:-)

        0 0
        • krokus  

          No vidíš, Spark je další věc, kterou bych ti kromě plášťů a vidlice mohl prodat:-) Ale zas to není úplně zlý kolo, jen prostě nemá moc vychytanou zadní stavbu. Bez propedalu se s tím nedá moc jezdit do kopce a po asfaltu a s propedalem to zas není ideální v těžším terénu. Takže člověk přepíná a přepíná.

          Tedy ne že by Maestro Reignovi vůbec nehoupalo, bez propedalu po rovině se lehce houpe taky. Ale není to nijak výrazné a ani mi to nevadilo.

          0 0
        • krokus  

          Jako že bezdušový Karmy jsou rychlý? Zatím tam hodím Nobby Nicy.

          0 0
          • fousek  

            No ja mam dusovy udelany jako bezdusaky a rek bych ze pomer jak rychle jedou a jak drzej je dost dobrej, ale zas s chrtima plastema nemam moc zkusenosti

            0 0
            • krokus  

              A v jakém je máš rozměru? Možná časem zvolím klasiku NN + RR 2,25, zatím nevím.

              0 0
              • fousek  

                Mam 2.0, mel sem je i na Reignovy a na to jaky to byli jitrnice tak celkem OK, ale na Reigna bych asi dal ty 2.2 maj vyssi vzorek

                0 0
              • scret  

                na reigna urcite schwalbe 2,25… min NE… a doporucuju vzit snake skin verzi…

                0 0
                • krokus  

                  Mám v záloze lehce jeté normální NN, tak použiju ty. S tmelem by to mohlo fungovat dobře. V terénu jezdím opatrně :-)

                  0 0
                • fousek  

                  Kendy bejvaj sirsi zvlast kdyz jsou bez dusi

                  0 0
                  • krokus  

                    Potvrzuju. Na stejném ráfku (WTB Trail Laser Disc) jsem u Kendy naměřil šířku asi 55 mm, u NN 2,25 asi 53 mm.

                    0 0
    • krokus  

      Jo, zarazila mě jedna věc: kvůli prohnutému rámu se nedá skoro vůbec zasunout sedlovka. Tohle by se dalo vyřešit asi jen teleskopem, že?

      0 0
      • mr.antik  

        jedině seříznout na minimum (pokud nejseš extra těžkej) a ještě vpředu vypilovat místo pro šroub. Cca 10cm pokles tam půjde udělat, to by mohlo stačit.

        0 0
        • krokus  

          Místo pro šroub? Nechápu…

          Trochu jsem to už seřízl, víc bych se bál. O 10 cm sedlo níž nedostanu, spíš tak o 5.

          0 0
          • mr.antik  

            podívej dovnitř do sedlové trubky a uvidíš, co tam sedlovce vadí. Jinak to seřízni opravdu dle minima (až budeš mít posed ozkoušený)

            0 0
    • krokus  

      Mám dotaz: Dostal jsem takto tlumič na doraz? Pokud ano, šlo to nějak moc jednoduše. Sjel jsem trochu prudčeji takové krátké schody, žádná prasečina to nebyla. Tlumič jsem nafoukal dle doporučení výrobce (145 PSI; vážím 65 kg). Zajímavé je, že vidlice nešla na doraz ani náhodou, přitom je spíš lehce podhuštěná. Těžiště jsem při tom sjezdu měl lehce vzadu, ale to je přece normálně.

      Co mám z toho vyvodit? Že je třeba tlumič víc nafoukat?

      0 0
      • krokus  

        Ještě dodám, že pocitově to doraz byl. Nebyl to úplně příjemný pocit.

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud cítíš doraz pocitově, tak to už není dobré (to už musí být dost velká rána, pokud jde tlumič sice na doraz, ale už malou silou, tak to pocitově není znát).

          Opravdu ale není jisté, že vůbec na doraz šel (změř si kolik máš teď tlumič zdvihu a pak si změř s vypuštěným kde máš doraz, já si myslím, že úplný doraz bude na tomhle tlumiči ještě tak o 2–3mm dále).

          Pocit mohl být z jiného důvodu. Na jednotlivých schodech si ho zatlouknul skoro na doraz. A pak přišel ten větší podnět na konci schodů, když si v tu chvíli byl s tlumičem už skoro na dorazu. V tu chvíli to téměř vůbec nepropružilo a mohlo se to zdát pocitově jako slušná rána i když jsi nemusel být na úplném dorazu.

          0 0
      • MlokCZ  

        Z toho nevyvozuj nic. Zkoumej využití zdvihu jinde než na schodech. Schody (nepřírodní) jsou specifická překážka, kde při určité rychlosti lze zatlouct až na doraz cokoliv (na každém schodu pošleš tlumič o trošku více do zdvihu, nestihne se před dalším vrátit a takhle ho postupně zatlučeš) a ještě navíc většinou na konci schodů je to i dost velký ráz.

        A navíc není z fotky jasné, jestli tohle je už doraz tlumiče. Různé délky mají doraz různě, některé až úplně na konci pístnice, některé tam mají větší rezervu.

        Třeba 190/51mm má doraz až téměř na konci, kdežto 200/51mm tam má několik milemtrů rezervu.

        Je dobré si zjistit pro daný tlumič, kde má vlastně doraz (zkusit opatrně s vypuštěným tlumičem na místě).

        A pokud bys i jindy často chodil na doraz a měl při tom už spíše malý sag, tak je otázka, jestli na toho Reigna je vhodná high volume komora.

        0 0
        • krokus  

          Na týchž schodech při podobné rychlosti jsem takto hluboko tlumič nedostal ani na Sparkovi – proto mě to u Reigna překvapilo. Stalo se to určitě na posledním schodu, kde se schodiště láme a začíná rovina.

          0 0
          • soc  

            Je mozne, ze na schodech ten tlumic zatluces do zdvihu a potom ho v tom prechodu stlacis az na doraz, ale to by asi lepe popsal Mlok, teda pokud je to takhle mozne…

            Edit.

            ted jsem si precetl, co pise Mlok nad Tebou :)

            0 0
      • Adoch  

        Já mám 80kg a foukám 160PSI a na doraz nechodim nikdy. Na konci schodů se ti to může stát, když z nich prostě špatně vyjedeš do roviny. Příště to sjeď líp a tlumič kvůli tomu určitě nepřifoukávej.

        Podle kroužku na tlumiči to na doraz opravdu vypadá, i když standartně ho zatlačuju skoro stejně, možná jen o 1–2mm výš – mezi dorazem a nedorazem je tam hodně malá vzdálenost, ale rozdál v síle je poměrně velký. Vidlici bych se nebál stlačit víc – podhuštěnou bych ji určitě nenazýval.

        0 0
        • krokus  

          A jakou technickou chybu jsem podle tebe udělal? Těžiště moc vzadu?

          0 0
          • Adoch  

            Jojo. Chce to víc rozložit váhu na obě kola.

            0 0
            • krokus  

              Vždycky jsem si myslel, že ta překážce typu schody by člověk měl mít těžiště lehce vzadu.

              0 0
      • Smazaný účet  

        podle mě to doraz ještě nebyl, zkus o vyfouknout kam až půjde zmáčknout. Jinak mám tlumič 190 mm a jednou se mi ho podařilo na doraz dostat tak, že gumička úplně spadla z té pístnice :D

        0 0
      • krokus  

        Tak jsem včera ty samé schody zkoušel sjíždět s různými tlaky v tlumiči a s různou technikou. O pár PSI větší tlak v tlumiči toho při blbé technice moc nezachránil, na doraz to šlo stejně. To bych musel tlumič přefouknout opravdu hodně. Naopak když jsem i při nižším tlaku na posledním schodu přenesl víc váhy na vidlice, zadní stavba to zvládla úplně v pohodě.

        Stejně se trochu divím, že zadní stavba u Reigna není na konci trochu progresivnější. Je to přece jen kolo určené na hrubší zacházení, i nějaký ten skok by mělo snést. Když pak člověk udělá jezdeckou chybu, kolo ho moc nepodrží. Projevilo se to na specifické překážce (na schodech), při skoku se špatným dopadem by to ale mohl být podobný problém. U Meridy AM byl tlumič na konci progresivnější a po dorazech jsem ani při blbé technice nelítal.

        Na druhou stranu ten lineárnější průběh zadní stavby možná přijde vhod ve většině sjezdů (zatím jsem na kole moc pořádných sjezdů nedal, tak to nemám ověřené). Na Meridě jsem v normálním terénu zdvih tlumiče až tak dobře nevyužíval, u Reigna by to mohlo být lepší.

        0 0
        • fousek  

          Koukal si jestli je to fakt doraz? Jinak kdyz das doraz jednou za cas tak to neni zadna tragedie, blby je kdyz tlumic vyuziva pulku zdvihu uplne porad to je dobry leda tak na slopestyle

          0 0
          • krokus  

            Mrkni na fotku (a popis) výše.

            Hele, budeš tedy chtít ty Nevegaly? Najel jsem na nich asi tak 10 km.

            0 0
            • fousek  

              Prave jak rika Mlok doraz to muze bejt a nemusi, pokud je na Reignovy 190mm roztec tlumice tak to doraz neni, pokud je to 200mm tak to muze bejt, ale i nemusi.

              Jj urcite, poslu ti mail behem dne

              0 0
              • krokus  

                Fajn, pomalu začnu shánět vhodnou krabici:-)

                0 0
              • kubad  

                200/57 je tam

                0 0
                • fousek  

                  Tak to doraz nebyl

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Tak 200/57 jsem nikdy neměřil. Odhaduju, že když na 200/51mm je větší rezerva, že na 200/57 už nebude a doraz bude opravdu až téměř na konci pístnice.

                  Dokud si to ale nezměří, tak se můžeme jen dohadovat.

                  0 0
                  • fousek  

                    DHX air 200/57 ma doraz takovej ze gumicka se jeste drzi na pistnici, ale chybi ji opravdu malo aby spadla

                    0 0
                  • krokus  

                    Tak se mi zdá, že to doraz byl. Naměřil jsem od kraje cca 9 mm. Na fotce je gumička úplně dole tak, aby ještě nespadla.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A když změříš chod do této pozice, tak je 57mm? A do toho místa si to dostal jen lehce nebo si použil i lehkou sílu?

                      V tlumiči je doraz, který se ještě stlačí. U různých verzí může začít působit různě brzo.

                      U 51mm chodu začíná cca 3mm před koncem zdvihu, tedy někde na 48mm zdvihu. Na těch 51mm po stlačení dorazu to ale ještě jde.

                      Přijde mi, že si možná tak akorát na počátku dorazu a že bude mít u téhle verze delší chod ten doraz.

                      0 0
                      • krokus  

                        Chod tlumiče do toho místa je cca 50 mm. Jinak k dorazu (nebo aspoň k tomu, o čem si myslím, že je to doraz) jsem se dostal tak, že jsem vypustil tlumič a pak jsem středně velkou silou zatlačil na sedlo.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak to by tam pak byl tlumič 200/51mm. Pak by ten chod souhlasil a rezerva na pístnici by skutečně zůstávala větší (to na tomhle rozměru zůstává).

                          Tedy neplatilo by to výše, že je tam 200/57 tlumič.

                          0 0
        • MlokCZ  

          Jednak možná na tom dorazu nejsi, jak už bylo řečeno a co je třeba změřit.

          A pak to je taky tím, že tam teď cpou high volume komoru. Pokud bys opravdu potřeboval progresivnější průběh, tak není nic jednoduššího než vyměnit komoru za normální. Akorát pozor na to, že je ten rozdíl dost velký, tedy pokud tam jsou třeba ještě 2–3mm k úplném dorazu, tak bych komoru rozhodně neměnil.

          0 0
          • kubad  

            nebo komoru zmenšit vložkou, to je jednodušší a levnější

            0 0
            • krokus  

              Hm, nevěděl jsem, že je něco takového možné. Kde se to dá nechat udělat?

              0 0
              • MlokCZ  

                Bikelive. Mně se tohle řešení až tak nelíbí, i když fungovat bude. Má ale aspoň jednu výhodu, lze tak udělat třeba i nastavení něco mezi velkou a normální komorou.

                0 0
            • mr.antik  

              nebo tam nacpat tam nějakej elastomerovej doraz.

              Ale zkontroloval bych hlavně, jestli není moc utažnejej tlumič odskoku (červený kolečko). Já ho třeba mám úplně povolenej.

              0 0
          • krokus  

            K tomu změření jsem se ještě nedostal. Tlumič zatím určitě měnit nebudu, potom by mě zase mohlo mrzet, že dostatečně nevyužívám zdvih. Kolo mám jen pár dní, jsou to všechno první dojmy.

            0 0
    • honziss  

      Mam tu levnejsi variantu reighna ve velikosti M, merim 180 cm a sedlovku vozim vysunutou na max a je mi to kolo akorat (krasne mi padlo do ruky).

      Taky jezdim vic do xc a taky jsem si myslel co vsechno na kole budu muset vymenit, ale nakonec to nebylo tak dramaticky, takze souhrn:

      • plaste, sly dolu, nevegaly 2.35 jsou lepidla
      • brzdy, kupodivu staci a vymenu neplanuji
      • vidlice: pro normalni jizdu jednoznacne malo citliva, ale ve sjezdech ok anaprosto ladi s kolem, nicmene chci zkusit vymenu oleje za ridsi
      • zadni naboj, po 500km mala vule
      0 0
      • krokus  

        Půjde myslíš ta vůle u náboje vymezit?

        0 0
      • krokus  

        Jinak zatím trochu bojuju s posedem. Jsem zvyklý na trochu nataženější polohu, nejradši bych tam dal delší představec. Zkusím to ale ještě vydržet, třeba si zvyknu.

        0 0
        • Frostty  

          Jak dlouhý tam máš představec?

          0 0
        • mr.antik  

          oni i ty řidítka jsou dost zahnutý, záleží jak je máš otočený, zkus to trošku poladit. Jinak 70mm je na tohle okolo optimální představec

          0 0
    • krokus  

      Na Reignovi bych ocenil kultivovanost chodu zadní stavby. Není potřeba omezovat tlumiče propedalem, slušně žehlí, ve výjezdech se moc nepropadá, pod zadní brzdou nijak znatelně netuhne. Možná je škoda, že na konci není progresivnější (viz výše).

      Malé srovnání s chrtím fullem (jednočep Scott Spark). Reign je samozřejmě línější, ale je to podle mě dost způsobeno těžkými koly. Jinak rozdíl ve stoupavosti není tak velký, jak jsem čekal – Reign stoupá slušně. Naopak sjem si myslel, že i rozdíl v komfortu bude větší. Reign je pohodlnější, ale když ho srovnám se Sparkem na propedal 1, není ten rozdíl tak fatální. Pravdou je, že Spark se na propedal 1 už docela houpal, takže jsem pořád přepínal mezi propedal 1 a 2. U Reigna toto není potřeba.

      Chci se zeptat, jak na fullu překonáváte ostré překážky typu kořeny a šutry (dejme tomu od 4 cm výš). Na HT je to jasné, tam se prostě chodí ze sedla. Vyzkoušel jsem už tři fully (Spark, Merida AM, Reign) a žádný z nich nebyl schopen tento typ překážky vyžehlit tak, aby se dalo bezbolestně sedět. No a když jde na fullu člověk ze sedla, tak se kolo zpomalí (čím větší zdvih, tím víc). Tak nevím. Pláště foukám na 2 atm, tam snad chyba nebude. Sag taky vozím rozumný.

      0 0
      • mr.antik  

        ideální je to v sedle nebo se lehce jen nadlehčit. Když uděláš to, co na HT, tak to akorát tak divně poskočí a odlehčená stavba tě kopne.

        0 0
      • scret  

        do kopce sedim a jindy se trochu jen nadlehcim jak psal antik…

        0 0
        • krokus  

          Do kopce je to v pohodě, ale při vyšších rychlostech už to zadní stavba nepobere. Asi se tedy fakt jedině nadlehčovat.

          0 0
          • pitos  

            Neznamená přece že když máš fulla že se natom ani nehneš:)práce nohama a rukama je důležitá na jakémkoli kole,odpružení ti má jen pomáhat.

            0 0
            • beavis  

              Souhlasim, kazdopadne by se clovek minimalne na fullu mel hejbat a pracovat celym telem a ne na nem sedet jak bukvice. Bohuzel je to dneska dost casto k videni jak lidi jen sedi na kole jak backory a jen co prijdou nejake nerovnosti, tak bud dojedou nebo na nich skaci pul metru vysoko:-)

              0 0
            • krokus  

              Jo, to je mi jasné, např. ve sjezdech na fullu stojím. Měl jsem, kdy člověk jede po rovině řekněme 25 a potká ho série ostrých překážek.

              0 0
              • pitos  

                Musíš to odlehčit, jak už psali jiní.Časem zjistíš kolik toho tvoje odpružení je schopno pobrat aniž bys musel cokoli udělat a kterým nerovnostem už musíš pomáhat.Nicméně pro plynulejší přejezd je skoro vždy dobré alespoň trochu tím tělem pracovat.

                0 0
                • beavis  

                  Pokud prijdou pri takove rychlosti prekazky, tak se bud vic rozjedu abych je preskakal, nebo je jednoduse prejedu s tim ze nadhazuji predni kolo a zaroven odlehcuji zadni, resp. ho taky nadhodim;-)

                  0 0
                  • pitos  

                    Možností je vždy plno a bude záležet na konkrétních podmínkách a schopnostech jezdce.Tady jde o to, aby si ten jezdec nemyslel že když má pod zadkem 150mm tak to přešlape aniž by musel čímkolik hnout.

                    0 0
              • mr.antik  

                to se asi teoreticky nedá popsat. S fullem musíš prostě jinak „číst“ terén, odfiltrovat nepodstatný nerovnosti (které jsou třeba pro HT už smrtící. Snese víc, ale zas se se sním jinak skáče, někdy stačí zvednout/nadlehčit předek, někdy je lepší nedělat nic a jen šlapat.

                Ve výsledku to musí být rychlejší/poho­dlnější/míň namáhavý, jinak je full zbytečná přítěž.

                0 0
    • ZuzicK  

      Můžu se zeptat proč toho Reigna vpodsatě obratem prodáváš?!

      0 0
      • krokus  

        Určitě to není špatné kolo, ale vyšší zdvihy a jiný systém odpružení nepřinesly takovou změnu jízdních vlastností oproti XC fullu, jakou jsem čekal. Pro mě jsou ta kola funkčně podobná a je asi zbytečné nechávat si obě. Věci, které nesjedu na Sparku, nesjedu ani na Reignu – problém je v hlavě. Mohl bych na Reignu nechat nějaké hrubé pláště a jezdit s ním jen v těžším terénu, místo abych na Sparkovi měnil kola (pláště se mi měnit nechce, mám bezdušáky), ale byl by to asi moc velký luxus.

        Vyzkoušel jsem 3 fully: Spark (110 mm), Merida (130 mm), Reign (150 mm) – musím říct, že rozdíl ve zdvihu zadní stavby mi nepřišel nijak zásadní. Větší vliv např. na sjezdové vlastnosti měla vždy vidlice: Talas na Meridě byl trošku míň citlivý, ale díky high speed expanzi výborný ve sjezdech. Sid na Sparku je limitující svým nižším zdvihem, ale sjet se s tím taky dá hodně. Na Floatu u Reigna je příjemný velký zdvih a pevná osa, ale HS expanze tam prostě chybí. Kdybych si Reigna nechával, určitě bych vidlici vyměnil.

        Byla to poměrně krátká, ale zajímavá zkušenost a nelituju toho. Pokud chci Reigna prodat a moc na tom neztratit, lepší doba než teď už asi nebude.

        0 0
      • krokus  

        Musím říct, že si připadám jako blbec, že prodávám ani ne měsíc staré kolo. Ani se mi to sem moc nechtělo psát:-)

        0 0
        • ZuzicK  

          Já ti nevím. Já bych si vždycky nejdřív půjčila testovačku, když to nemáš možnost vyzkoušet jinde. Tebe už to zkoušení muselo stát dost peněz :-)

          0 0
          • krokus  

            To stálo:-) S testovačkou máš pravdou, na druhou stranu jsem pořizoval jeden z posledních nevyprodaných kusů, nebylo na nic moc času. A během krátkého testování bych si stejně asi jednoznačný názor neudělal.

            No, snažím se racionálně zdůvodnit kroky, které jsem udělal, ale moc mi to nejde. Příště holt budu opatrnější:-)

            0 0
          • nox159  

            z testovacky podle me ziskas jen maly obrazek co je to za kolo…

            nez kolo vyladis presne na sebe tak to muže muze trvat nekolik hodin pokud jde dobre, potom s tim zkusit zajet ruzne tereny…

            po 500km zjistis co od toho kola muzes cekat po 1000km zjistis jestli je pro tebe dobre… – teda u me to tak je :)

            0 0
            • ZuzicK  

              já teda kupovala kolo, který mi sedlo do ruky hned jak jsem na něj sedla, 500km asi ještě nemám, stále testuju, ale euforie z kola čím dál tím víc narůstá! :-)

              0 0
            • pitos  

              sednu,případně lehce projedu a vím jestli ten bike bude pro mne použitelný…pokud máš trošku představu o svém budoucím biku tak nechápu co tam chceš více hledat,je to jen kolo.

              0 0
              • nox159  

                pouzitelne je temer kazde kolo, ale aby ti perfektne sedlo to je neco jineho ;-)

                0 0
                • pitos  

                  Pokud víš co chceš tak zase taková věda to není:)

                  0 0
            • Smazaný účet  

              přesně tak, testovačka ti řekne strašně málo, každý si tím musí projít, než najde pro sebe to ideální.

              0 0
              • ZuzicK  

                Pokud přesně nevíš, co chceš přesně jezdit a co očekáváš od kola, tak věřím, že to je těžký.

                0 0
                • pitos  

                  Přesně tak.Pokud už má člověk představu o svém budoucím kole,ví co chce a na co to chce, tak to zase tak složité není.

                  0 0
    • krokus  

      Potřebuju poradit. Snažím se prodat Reigna 2, starého cca 2 měsíce (o důvodech viz výše). Cena je už na 31 tisících a pořád to nikdo nechce. Kde je podle vás hranice, po kterou má smysl cenu snižovat a dál už je lepší počkat do jara a prodat kolo (snad) za vyšší cenu? Původní cena byla 36 tisíc.

      Nevěřil bych, že bude takový problém to kolo poslat do světa. Sezóna sice už skončila, loňské modely jsou už ale většinou vyprodané a příští rok se kola mají zdražit. A velikost je celkem univerzální: M.

      0 0
      • MlokCZ  

        Cenu bych už moc nesnižoval. Pokud nemusíš prodat hned, tak prostě čekat a být trpělivý a k tomu dát inzeráty na více míst (nevím kde všude máš inzerát) a třeba si občas zaplatit i zvýraznění inzerátu (tím myslím třeba na cyklobazaru).

        0 0
        • krokus  

          Asi máš pravdu. Byl bych ochoten jít možná ještě na 30, ale dál už snad ani ne. Myslel jsem, že kolo v pohodě prodám za pár dní, ale to jsem se tedy přepočítal… Inzeráty mám všude možně.

          0 0
      • mr.antik  

        čekej a vydrž třeba do jara, 31 tisíc je super cena

        0 0
        • krokus  

          Nechápu, proč lidi nechtějí kolo před zimou, na sněhu se přece na fullu jezdí tak pěkně… Já už Reigna radši odložil a zakonzervoval, aby byl před prodejem co nejméně jetý.

          0 0
      • scret  

        puvodni cena byla 36tis.? a ted 31? musis pocitat ze uz jenom tim ze ho koupis okamzite ztracis cenu…

        ale jak pisou ostatni, pockal bych, za 31 to neni spatnej kauf…

        0 0
        • krokus  

          Se ztrátou počítám, jen si nejsem jistý, kam až bude třeba zajít.

          0 0
          • logoman  

            No ja nevim ale 31k se mi nezda zas tak malo, kdyz bych to kolo shanel tak se kouknu na internet a tam sou ceny treba 35k ac nevim jak moc dostupny ty kola jsou, asi bych brzy na tvou nabidku za 31k zapomel. Ja sam sem shanel pred mesicem enduro kolo a koupil sem novy specialized pitch za 31k coz je primej konkurent tvyho kola. Takze novy vs stary … zkusil bych dat 29990 Kc to preci jen vypada lip nez 31k.

            0 0
        • mr.antik  

          to je ale tušim výprodejová, ne? Nový model bude stát 46 tisíc a na jaře žádný slevy nebudou

          0 0
          • logoman  

            Tak jasny, ze to sou vyprodejovy ceny. Na podzim nema smysl jiny nez vyprodejovy kola kupovat :).

            0 0
    • beavis  

      S prodejem nespechej, ted na zimu s prodejem moc velkou diru do sveta neudelas:-) Hezky si pockej na jaro. Jak se rika: „vse ma svojeho kupce“

      0 0
      • krokus  

        Peníze bych dostal radši zpátky už před zimou – aby bylo za co ladit kola, která si nechávám:-) Na jaře bude Reign starý skoro půl roku, to mu asi na ceně nepřidá. Proto tak špekuluju…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.