• mijamoto

    čaues, prosím vás, koupil jsem si nové kolo, moje první kotoučovky a na zadním kole

    mi v určitém místě, asi třetinu otáčky kola, o něco dře kotouč. Čím to může být?

    mám to dovozené z anglie, takže nějaký servis nehrozí a rád bych to zvládl sám.....

    díky moc za rady

    0 0
    • juli  

      O co ti kotouc dre ses nepodival? Moc moznosti se nenabizi – desky v brzdici, vnitrek brzdice mezi deskami, zadni stavba.

      Bez toho tezko radit.

      0 0
    • Tomínos  

      Takže ti to kolo naonec přišlo :-) Tak to je fajn. Podívej se na po kotouči tak aby jsi viděl mezeru mezi destičkama, měla by být na obou stranách stejná, jestli není povolit (měl bys tam mít dva šrouby co drží brzdu na třmenu, ty když se povolí dá se s ní hýbat do stran) a dorovnat, případně zkontrolovat kotouč jak moc hází, jestli jo vzít kleště a opatrně dorovnat, nebo zkontroluj jestli máš dobře upnutý zadní u kotoučovek stačí aby to bylo jen trošku šejdrem a už to muže drhnout.

      0 0
    • Vilém  

      Pravdepodobne trochu ohnutej kotouc. Koukni kde je vyhlej a srovnej to.

      0 0
    • honza.hk1  

      využiju tento thread a zeptám se i já na radu. Mám hydry XT07. Přední nabíhá hned po namáčknutí páčky, cca 1cm kroku, ale zadní začíná brát až někde za půlkou kroku páky. Zkoušel jsem ji odvzdušnit, ale to pořád zcela stejné. Destičky sjeté nebudou, jelikož to dělá od začátku. není to nic zásadního, ale mám raději, když brzdy berou hned. Jde to nějak seřídit?

      0 0
      • kafac  

        Seridit trmen, aby byl rovnobezne s kotoucem jak v podelne, tak i svisle ose

        0 0
        • wraith  

          To na to má nějakej vliv? Jinak u J7 mám stejnej problém, někdo řiká že odvzdušnit a dát tam víc kapaliny, jinej zase že to nejde tak nevim :(

          0 0
          • MlokCZ  

            Seřízení třmenu nemá vliv na délku kroku, ale tak maximálně na šrktání a nerovnoměrné opotřebení desek.

            U J7 je rozdíl v tom, že mají výrazně větší vzdálenost desek od kotoučů. XT mají poměrně malou. U něj už to vypadá na nějaký problém. Brzdy by měly chodit po správném naplnění a seřízení ± stejně (přední a zadní).

            Ale různé brzdy to mají různě, kdy začínají zabírat a s konstrukční vzdáleností mrtvého kroku už nic neuděláš.

            ORO K24 mi zabírají po ± stejně dlouhém chodu jako J7 a přitom mají také desky dost blízko kotoučů. To je dané jiným poměrem velikosti pístků než má J7. XT 04–07 mi zabírají o chlup dříve než J7 a než ORO.

            0 0
            • kafac  

              divil by ses, ale vliv to ma

              0 0
              • MlokCZ  

                A důvod, proč by mělo? Já si u žádných ze čtyř kotoučovek, co doma máme nikdy ničeho nevšimnul a ani logicky mi nepřijde, že by to mělo mít vliv. Pokud je brzda blbě seřízená, tak pouze jeden pístek dosedne rychleji, ale o to déle dosedne zase ten druhý pístek. Pokud nejsou desky rovnoběžné, tak než začne brzda zabírat, tak si to stejně kotouč ohned a opět je to ± stejné.

                A to jsem v úplných začátcích hyder, co jsem je měl zadní seřizoval blbě, tedy přesně na střed u nezatíženého kola. Po nasednutí byla zcela u jedné desky. A rozdíl po seřízení, aby byla ve středu po nasednutí (jak je to správně) v chodu páky nebyl žádný.

                0 0
                • kafac  

                  Pokud nejsou desky kolmo na kotouc, tak se prodluzuje krok pistku – cim vetsi uhel, tim delsi krok.

                  Aspon moje LX 585 to tak delaji – pokud neni spravne usazen trmen, mam delsi krok paky. Kdyz sedi jak ma, mam krok cca 1 – 1,5cm

                  0 0
              • MlokCZ  

                Ale jinak samozřejmě seřídit dobře brzdy by měl v každém případě. Jen si pořád nemyslím, že to bude mít zásadní vliv na délku kroku páky.

                0 0
                • pitos  

                  jak psal kafac,nějaký vliv to má…zrovna včera se mi to stalo u zadní brzdy,myslel jsem že je zavzdušněná .Po seřízení se krok páky vrátil tak jak byl.

                  0 0
          • MlokCZ  

            Jak už jsem psal, u Juicy bys to mohl řešit nějakým domácím řešemím s fixací páky už lehce zmáčklé. Díky té větší vzdálenosti desek to tak možné je. U ORO a XT by to možné nebylo, protože by to hned už začalo škrtat i dobře seřízené (v případě trvale lehce zmáčklé páky nějakým domácím udělátkem).

            0 0
            • kubad  

              myslím že by to nepomohlo – brzda by se rychle vrátila ke standardu

              0 0
              • MlokCZ  

                Pomoct by to podle mě mohlo, už to tu někdo popisoval, že to tak má upravené. Brzda by se neměla samoseřizovat na menší vzdálenost než je ta vzdálenost daná výrobcem.

                Proš si myslíš, že by to nepomohlo? Jak se budou sjíždět desky, tak se pítsky vysouvají ve chvíli kdy páku mačkám a tam nebude žádný rozdíl a ne ve chvíli kdy ji pouštím, kde rozdíl bude.

                0 0
                • kubad  

                  tohle by fungovalo jen při úplně plné expanzce a uzavřeném systemu – což není a brzda si po pár zapumpováních nastaví zase krok na který je konstroována

                  0 0
    • Dados  

      Nemaloval bych hned čerta na zeď :) Jak moc to dře? Je to víc zvuk nebo to skutečně (znatelně) brzdí? Třeba to chce jen správně seštelovat. Je to full?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.