Jízda po silnici nebo cyklostezce.

333 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Ahoj podělím se s vámi o jednu příhodu. Dneska jsem jel do práce na silničce po silnici i když vedle je cyklostezka ( asfaltová ale na necelém 1KM je asi tři předěly tak 6–7cm vysoké, takže nic moc pro kolo. Byl jsem asi dvakrát vytrouben, na což jsem odpověděl patřičním gestem a cyklistou, který jel po cyklostezce poučován, že jsem idiot když je tu cyklostezka. Trošku nechápu chování řidičou silnice široká až moc a stejně jezdím většinu cesty po silnici a ten kilometr cyklostezky ( cyklostezka u Škodovky v Plzni) mě spíš brzdí a stejně bych pak musel sjet na silnici protože pak je cyklostezka dlážděná a předely jsou vyšší jak 10cm. Jaký na toto máte názor?

    0 0
    • Martin  

      nemám rád cyklostezky, většinou jsou dělané tak, že nevadí bábě s nůší, ale pro silničku jsou na nic. zákon je bohužel zcela striktní a nutí cyklistu stezku používat.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Asi tak nějak, ten kilometr to zkousnu a pak budu radši dál budu jezdit po silnici ale dělat dlážděnou cyklostezku napadne jen vola.

        0 0
        • mr.nikdo  

          Anebo toho, kdo Te zastavi a muze Ti podle zakona dat pokutu.

          0 0
    • Vilém  

      Asi te upozornovali na to co je ve vyhlasce. Ty sis tu silnicku nemel kupovat.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jasný no ale jezdit po hnusnej cyklostezce kterou dělal nějak idiot co asi neví co je jezdit na kole se mi nechce.

        0 0
        • Vilém  

          Tak pak se nediv.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Já se nedivím ale třeba to že je povinnost jezdit po cyklostezce jsem třeba nevěděl.

            0 0
            • Martin  

              neznalost zákona neomlouvá ;) byť je ten zákon *********

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jasný no. Tak člověk se učí každým dnem.

                0 0
              • Sugar67  

                Opatrně! Takhle se smí na veřejnosti vyjadřovat jenom prezident ;-)

                0 0
    • Pavel  

      Chybí ti anketa…

      1. jsem (resp. jsi) idiot
      2. idiot je ten cyklista na cyklostezce
      3. idioti jsou ti troubové (=troubící řidiči)
      4. idioti jsou všichni
      5. všichni jsou blázni, jen Václav Havel je letiště

      ;-)

      0 0
      • Delkim  

        ještě ti chybí šestý bod na aktuální téma :)

        6. všichni jsou pussy a z.urvili to :)

        0 0
        • Martin  

          a bod 7 – všechno stojí za guwno

          0 0
    • Rorejs74  

      To je klasika, kdejakej kreten ma tendenci poucovat ty ostatni i kdyz sam tim troubenim bez duvodu, tu vyhlasku porusuje taky.

      Za mne teda je nejlepsi to troubeni ignorovat a to o tom curakovi si jen myslet. No a jako provence se preferovat pohyb na silnici tam, kde se v dohledu silnice zadna cyklostezka nevyskytuje.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Skutecne?

        zákon 361/2000 Sb. § 31

        (1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.

        0 0
        • Rorejs74  

          Jasne, podle popisu to bylo v obci ( kdyz uz by tvrdil ze to bylo nutne k upozorneni ) a zadne nebezpeci nehrozilo.

          0 0
          • Rorejs74  

            Jedine teda, ze by ten dotycnej troubici ***** to ze je ***** a sobe vedel a daval upozorneni sam pred sebou … tim by se to asi vysvetlovalo ;-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak ***** to asi byl. Silnice široká jak lány. 99 procent řidičů to bere v pohodě ale občas se najde někdo s komplexem. Mě i ta silnice přijde bezpečnější nemusím tolik měnit směr jízdy a prakticky jedu jednu stopu. Takhle musim přejíždět na kus cyklostezky pak zase na silnici atd.

              0 0
        • Smazaný účet  

          Aha takže vyhlášku porušili nebezpečí nehrozilo.

          0 0
          • Vilém  

            Hrozici nebezpeci si pro ne byl ty, kterys tam nemel co delat.

            0 0
            • Smazaný účet  

              +1

              0 0
            • Smazaný účet  

              Hrozící nebezpečí vypadá trošku jinak.

              0 0
              • karliner  

                Jestli tvůj nick koreluje s postavou, tak je to jasný :-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nick je ironický :)

                  0 0
                  • podvlada  

                    No jestli je ironický, tak plně chápu toho řidiče, že se cítil tvojí tělesnou propozicí ohrožen :D

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak to by spíš měl sedět tiše. Měl štěstí že jsem měl dobrou náladu, jinak bych ho z tý jeho plechovky vytahl.

                      0 0
                      • podvlada  

                        skrz zavřený okýnko :))

                        0 0
                        • Martin  

                          Hulk?

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Okýnko se dá dobře otevřít klíčem co vozím u sebe :)

                          0 0
                      • Kosta  

                        nebo jsi měl možná štěstí ty, že tě řidič za tvoji gestikulaci po zastavení neskopl z kola

                        0 0
                      • ememem1  

                        na to by som si daval pozor. tiez som neni najmensi ani najslabsi a sice to uz neni co zamladi ale volaky saso ma isto nerozhadze ale tiez som raz mal pred rokmi podobnu scenku, uz som prave na krizovatke chcel zostupit a s chlapcom sa porozpravat ked sa na mercedesi stiahlo okienko, vnutri velka zjazvena hlava jak keby prave docestoval z kosova a len sa pekne potichu a v klude opytal – „myslis ze ta este doma potrebuju?“ usudil som ze hej a radsej odpalil do pi…

                        0 0
                        • karliner  

                          Bál bych se spíš toho, kdo mu udělal ty jizvy :-)

                          0 0
                          • bernie  

                            Když se kácí les, lítají třísky.

                            J.V. Stalin

                            0 0
                          • Ossis  

                            Serža?

                            0 0
                            • Martin  

                              Karliner?

                              0 0
                        • iron.hide  

                          mal si mu aspon chrstnut vodu z bidonu do ksichtu

                          0 0
            • Rorejs74  

              A jak si pak predstavujes to odvraceni nebezpeci … to jako ze zatroubis a ten cyklista zmizi ?

              0 0
              • Delkim  

                se lekne a spadne ti pod auto? :)

                0 0
              • Vilém  

                To jako, ze se ten cyklista treba chytne za nos a priste nebude na koho troubit.

                0 0
                • Martin  

                  jak bys argumentoval v okamžiku, kdy by to nesmyslné nařízení o používání cyklostezek neplatilo? stejně?

                  0 0
    • Biker jak Pes  

      Jsi cyklista, tak si zvykej na roli nenáviděného silničního přiživníka. :)

      0 0
      • Breakpain  

        Musim zatukat, autum uhybam, jsem tolerantni a 99% ridicu je v pohode :)

        0 0
        • bernie  

          …všeho do času. Až si uženeš minimálně defekt díky uhnutí autu nebo volně přejdeš ze silničky na cyklokros rigolem a změníš názor, klidně zase napiš :)

          0 0
          • Breakpain  

            Jedna dulezita vec – to hraje velkou roli – jezdim jen vikendy a vybiram „liduprazdne okresky“ … mozna proto mam tak pozitivni zkusenisti :) …

            0 0
            • blaf  

              jezdim i v tydnu, nejen liduprazdne okresky, a zkusenost mam jako ty, vetsinou v pohode, najdou se i kokoti, ale to i na kole

              0 0
              • Medunka  

                jj

                při dojíždění do práce mám dobrou zkušenost s dostatečně výrazným oblečením. Čím víc žlutě fosforová, tím větší oblouk při předjíždění. Je v tom momentě jedno, zda jedu na karbonový silničce, mám tretry a přilbu.

                0 0
          • oberleutnant Weiss  

            Jeden takovej ne zcela zvládnutej nechtěnej cyklokros ve škarpě mě loni stál trombózu ve stehně, týden na kapačkách, dva měsíce na neschopence, tři měsíce bez kola a rok na Warfarinu. Trochu dost atrakcí na dva nablbé kokoty, kteří se předjížděli v okamžiku, kdy dojeli mou maličkost na kole…

            0 0
            • Martin  

              ono na tom ježdění půl metru až metr od kraje něco bude…

              0 0
              • Petr.T.M  

                Většinou dodržuju stejnou vzdálenost od pravého kraje, kterou dodržují i auta svými pravými koly. Což je podle mého výkladu stále ještě jízda při pravém okraji silnice.

                0 0
                • blaf  

                  problem je, ze presne pri tehle vzdalenosti od kraje to spousta hovad vezme tesne vedle tebe, div te neshodi, kdyz jedes metr od kraje, tak uz se mezi tebe a protijedouci auto nevejde a tak pocka… navic nemas vubec zadnej prostor pro manevrovani

                  nekde ve vyhlasce nebo kde je tusim napsano, ze mas jet tak, abys neohrozil svou bezpecnost, to imho jizda dal od kraje splnuje

                  0 0
                  • Petr.T.M  

                    Jo, §4, písmeno a):

                    „Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen

                    1. chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval

                    život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní,…“

                    Tedy musím jet tak abych se neohrožoval na životě. Tedy aspoň metr od kraje, vyžaduje-li to situace.

                    0 0
                • mrozu  

                  Auta mají povinnost jet při pravém okraji vozovky stejně tak jako cyklisti, takže to není pouze tvůj výklad. To, že cyklisti mají jet nalepení na krajnici a auta uprostřed pruhu je jen pouhé přání motoristů.

                  0 0
                  • Pavel  

                    Cyklista MŮŽE (narozdíl od aut) jen při krajnici, pokud to podmínky dovolují. Opakuji MŮŽE, tj. nemusí.

                    0 0
                    • blaf  

                      opravdu? jinymy slovy, muzu jet uprostred pruhu nebo dokonce uprostred silnice? to zni zvlastne

                      0 0
                      • bernie  

                        To zní skvěle, a kdo to zkusil, tak to tak i vnímá :)

                        Občas pro ten pocit umím vystřelit do práce pekelně brzy. Ani pekařský auta nepotkám.

                        0 0
                    • Petr.T.M  

                      Pozor, je psáno:

                      „Na vozovce se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici.“

                      SMÍ se PO krajnici (nejsou-li ohroženi chodci), ne PŘI krajnici. Při pravém okraji se jet MUSÍ.

                      Jde o to, co je to při pravém okraji.

                      0 0
                      • Pavel  

                        No však já nic o okraji nepíši, psal jsem o krajnici.

                        0 0
                    • mrozu  

                      A co tím chtěl básník řící?

                      0 0
            • bernie  

              Když jsem z bajku přesedlal na žiletku, trvalo mi asi 3 týdny, než jsem začal dělat hluchýho / i když houkne kamion – neuhnu, necuknu se v sedle/.

              A pro řidiče za mnou rozhodně lepší, když pořád jednou stopou metr od krajnice, než na krajnici a občas zavaklovat, když bych chtěl uhnout díře. A o tom, mít rezervu kam uhýbat, když předjíždějící kamion nebo autobus v úrovni poslední nápravy už chce otírat prach z boku o mou větrovku, bylo napsáno dost.

              Boční mytí z bidonu pár kundám, který jsem na křižovatce nebo v koloně dojel a mohl jim oplatit jejich tolerantní chování, už samo taky proběhlo. V létě, kdy letí sladkej jonťák do interiéru je to samo efektivnější :)

              0 0
        • Biker jak Pes  

          To jsem taky zkoušel. Rok jsem jezdil s největší opatrností, jak to jen šlo. Vyhýbal jsem se konfliktům, děkoval jsem všude, ale kašlu na to. S větším efektem se to nesetkalo. Vyvrcholením bylo, když mě řidička vytlačila úplně do levé krajnice, když objížděla stojící auto a neviděla mě vedle sebe. Několikrát mě vydrzdila a pak vyblokovala, aby mohla vyběhnout z auta a zařvát si, že mi rozbije hubu…

          0 0
          • Pavel  

            A jak to dopadlo? Smočils nebo pohonils? :)

            0 0
      • scoty  

        no na silnici mi nejvíc vadí, že nejsem pánem svého osudu…

        0 0
        • Martin  

          to nejsi ani v autě

          0 0
          • daymaker  

            1*

            0 0
          • scoty  

            V autě jsem pánem situace mnohonásobně víc:

            • jsem velkej, silnej, těžkej
            • jedu si v koloně kde chci
            • můžu udržovat odstup ze všech stran
            • jsem obalen plechem
            • vidím stále i dozadu

            Prostě v autě lze svým chováním/schop­nostmi výrazně ovlivnit

            svou bezpečnostní situaci.

            Na kole ne.

            0 0
            • Martin  

              ty máš oči i vzadu? jej, to chci taky.

              0 0
              • scoty  

                Tak jasně, že mám v autě oči i vzadu, ty snad ne?

                Často je to důležitější než stále civět dopředu.

                0 0
                • Martin  

                  jenže v okamžiku, kdy se mrkneš do zrcátka, nevidíš dopředu. nebo tam koukáš jenom jedním okem?

                  0 0
                  • scoty  

                    Jenže z okamžiků se ti skládá ucelený obraz situace za i před autem. Podle schopnosti tyto informace vyhodnotit se pak řidiči dělí na dobré, špatné a mrtvé…

                    Třeba na motorce musíš koukat vteřinu dopředu a vteřinu dozadu jinak brzo končíš.

                    0 0
                    • Martin  

                      na kole zas jedeš pomaleji ;)

                      0 0
                      • scoty  

                        No dělej jak rozumíš, přeji ti hodně štěstí.

                        Na silnicích v ČR ho budeš potřebovat…

                        0 0
                  • deekay  

                    nevim jak ty ale ja dyz mrknu do zrcatka, tak furt vidim co se deje predemnou, sice mam zaostreno do zrcatka, ale rozhodne vidim treba jestli ten predemnou nezacal brzdit ;)

                    0 0
                    • Martin  

                      proč ne :)

                      0 0
                    • scoty  

                      Taky to může i zachránit život.

                      Letos jsem dobržďoval jako poslední do kolony na D1 zúžení u Bíteše a při letmém pohledu do zrcátka bylo jasné, že kamion, který jel původně za mnou ve slušném odstupu to nedává…, bylo to v levém pruhu, takže do prava uhnout nešlo, ještě že v tom místě je vlevo u svodidel široký travnatý pás…rychle plná vlevo a skok na trávu ke svodidlu…kamion lehce ťukl nárazníkem do auta, které stálo přede mnou…

                      0 0
    • jecnak  

      Je-li „cyklostezka“ stezkou pro chodce a cyklisty, tak ji nejsi povinen pouzit. Samozrejme pokud je na soubezne silnici zakaz vjezdu cyklistu, tak ti nic jineho nezbyva. Osobne v par obrubnicich nevidim na silnicce zadny problem. Staci je bunny-hopnout.

      0 0
      • Martin  

        Tome, prosímtě, jak je to teda s kombinovanou cyklostezkou? měl bys po ruce odkaz na aktuální paragraf nebo na výklad? já mám blbý pocit, že i kombinovaná stezka je povinná.

        0 0
        • Lance  

          taky mám dojem, že ji musíš použít vždy

          jinak, ten kdo dělal cyklostezku v Opavě na Těšínské, to musel být taky *****

          0 0
        • jecnak  

          Viz aktualni zakon o silnicnim provozu Jízda na jízdním kole

          § 57 odstavec 1.

          Argumentovat se tim bez problemu da pri setkani s policii, ale samozrejme nesmis jet po silnici, kde je vyslovny zakaz vjedu cyklistu. Tam proste „stezku pro chodce a cyklisty“ pouzit musis. Dalsi veci je, ze jako cyklista na cyklostezku nemusis najet az do prvniho najezdu na ni.

          0 0
          • Lance  

            ale vždyť tam píšou, že ji musíš použít VŽDY, tam není nikde nic o tom, že by sis vybral, tak čím chceš argumentovat???

            0 0
            • jecnak  

              Je rozdil mezi „stezkou pro cyklisty“ a „stezkou pro chodce a cyklisty“. Rozdil je i ve znaceni.

              0 0
              • podvlada  

                Taky to chápu stejně – tedy pouze pro cyklisty – použít musím, kombinovaná – můžu si vybrat.

                Samozřejmě pokud je na silnici zákaz vjezdu cyklistům, není co řešit.

                0 0
                • jecnak  

                  Presne tak.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Zákaz tam není. Dříve taky když jsem jel MHD jsem se taky divil proč nepoužívá pár lidí tu cyklostezku. Teď už to vím.

                  0 0
                • Lance  

                  porad to nevidim, vzdyt tam pisou, že je povinen poouzit tu stezku, ten pruh:

                  (6) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „Stezka pro chodce a cyklisty“, na které je oddělen pruh pro chodce a pruh pro cyklisty, je cyklista povinen užít pouze pruh vyznačený pro cyklisty. Pruh vyznačený pro chodce může cyklista užít pouze při objíždění, předjíždění, otáčení, odbočování a vjíždění na stezku pro chodce a cyklisty; přitom nesmí ohrozit chodce jdoucí v pruhu vyznačeném pro chodce.

                  0 0
                  • podvlada  

                    Ale tohle zase znamená, že když jedeš po kombinovaný, musíš použít pouze ten svůj pruh. Nikde ale nepíšou, že musíš použít tu kombinovanou – tedy pokud vede silnice a kombinovaná, můžeš si vybrat, ale pokud pojedeš po kombinovaný, musíš pouze ve svym pruhu.

                    Pokud vedle silnice povede né kombinovaná, ale spešl pro cyklisty, nebo podél silnice bude spešl pruh, musíš toho využít. To je ten §57 odst. 1.

                    0 0
                    • Petr.T.M  

                      V § 57 zák 361/200 Sb. v platném znění skutečně není psáno nic o tom, že se musí povinně použít kombinovaná „stezka pro chodce a cyklisty“. Píše pouze o povinném použití „stezky pro cyklisty“ nebo jízdního pruhu pro cyklisty. A pak pouze, že je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „stezka pro chodce a cyklisty“ nesmí cyklista ohrozit chodce po ní jdoucí.

                      http://www.cspsd.cz/…_02_2014.pdf

                      Ovšem jiná věc je příkazová značka C 9a jež je značkou příkazovou, a její význam upravuje vyhláška 30/2001 Sb. , kterou se upravují pravidla provozu na pozemních komunikacích, kde se v §10 vysvětluje význam příkazových značek a v písmenu m) se píše: „Stezka pro chodce a cyklisty“ (č. C 9a), která přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru takto označeného společného pruhu nebo stezky; chodci a cyklisté se nesmějí navzájem ohrozit; značka ukončuje platnost značek č. C 7a, č. C 8a a č. C 10a.

                      Ovšem v silničním zákoně o této povinnosti není zmínka. Je otázka, zda by se to dalo uhádat.

                      0 0
                      • jecnak  

                        To mas pravdu. Je to dost matouci. Mam za to, ze zakon je nadrazen vyhlasce? Moje zkusenost z praxe je takova, ze se da bez problemu policii vyargumentovat $57 361/200. Vetsinou totiz kdyz uz nekde urednici cyklisty opravdu nechteji, proste tam daji zakaz.

                        0 0
                        • Petr.T.M  

                          Dost na to spoléhám, že bych se to snažil takto tím §57 361/2000 uargumentovat, ale nevim nevim.

                          0 0
                      • bernie  

                        Miluju pruhy pro cyklisty ze zámkovky v provedení „duny“ – snížené nájezdy pro auta k domům, na kterých v pruhu pro cyklisty jednou týdně stojí popelnice.

                        A to že je miluju, neznamená, že je využívám, ač se tak vědomě dopouštím…

                        0 0
        • Smazaný účet  

          Odstavec předpisu 361/2000

          Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu) § 57

          (1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.

          http://eagri.cz/…0306408.html

          http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361

          0 0
          • Martin  

            děkuji pánové… zas se mi na novou cyklostezku, kterou mi olomouc postavila na mé migrační trase na jih z města, bude líp ***** :D

            0 0
          • podvlada  

            Ale to je pořád samotná cyklostezka, nebo pruh pro cyklisty, a ne ta kombinovaná pro pěší a cyklisty, ne?

            Ostatně při jízdě se snažím obvykle myslet, taky občas „prasím“ ale pouze pokud tím ani nikoho neomezím, natož ohrozím.

            A s fullem nemám s rozbitými nesmyslnými cyklostezkami problém a rád je využívám :D

            0 0
            • podvlada  

              Asi jsem to napoprvý špatně přečet, snad to chápu dobře teda :)

              0 0
            • Martin  

              na bajku mi cyklostezky taky nevadí, ale na silničce trpím :D

              0 0
          • vari  

            Bacha na to, zas tak jednoznačné to není. Existuje ještě prováděcí vyhláška 30/2001 Sb:

            § 10 Příkazové značky

            (1) Příkazové značky jsou

            1. „Stezka pro cyklisty“ (č. C 8a), která přikazuje cyklistům užít

            v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky; pruhu nebo stezky smí užít i osoba vedoucí jízdní kolo; pruh nebo

            stezku pro cyklisty lze v jejím průběhu rovněž vyznačit barevně odlišeným povrchem nebo odlišným provedením povrchu; jiným účastníkům provozu na pozemních komunikacích, než pro které je tento pruh nebo stezka určena, je jejich užívání zakázáno,

            1. „Stezka pro chodce a cyklisty“ (č. C 9a), která přikazuje chodcům a

            cyklistům užít v daném směru takto označeného společného pruhu nebo stezky; chodci a cyklisté se nesmějí navzájem ohrozit; značka ukončuje platnost značek č. C 7a, č. C 8a a č. C 10a,

            1. „Stezka pro chodce a cyklisty“ (č. C 10a), která přikazuje chodcům a

            cyklistům užít v daném směru vyznačeného samostatného pruhu nebo stezky a označuje jejich situování; chodci a cyklisté smějí sousedního pruhu užít jen při obcházení nebo objíždění překážky; značka ukončuje platnost značek č. C 7a, č. C 8a a č. C 9a,

            Bohužel, některé obzvláště dementní úřady si povinnost použít nepoužitelnou stezku ještě pojistí zákazovou značkou, viz http://www.cyklistesobe.cz/…mi-a-ujezdem

            Na rozdíl od západních zemí, kde se cykloinfrastruktura dělá tak, aby usnadnila cyklistům jízdu a oni ji pak dobrovolně používají, u nás se vlivem zmršené legislativy i hloupého přístupu některých lidí (zejména policajtů, kteří mají na projektovaná řešení vliv) dělají zmršená řešení, na která pak cyklisty naženeme povinně, aby nepřekáželi autům.

            0 0
            • vari  

              Jinak v tom odkazovaném případě na Cyklisté sobě máš i vyjádření, jak se na to dívá policie:

              Policie ČR nesouhlasí s odstraněním DZ B 8 (Zákaz vjezdu jízdních kol) z komunikace V Lipách, protože tento zákaz zdůrazňuje povinnosti stanovené vyhl.č. 30/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, k DZ C 9a (Stezka pro chodce a cyklisty) a zvyšuje bezpečnost účastníků dopravního provozu v daném úseku.

              0 0
              • podvlada  

                Bezpečnost zvyšuje i to, že třeba nevyjdeš ven. Aby nám nepřikázali i to.

                Vždycky je to na úkor něčeho jinýho. Podle mě, svobody.

                0 0
            • Petr.T.M  

              Tak jsem přišel o chvilku později. :-) (nahoře) ALe já bych se pozastavil na tou formulací:

              „„Stezka pro chodce a cyklisty“ (č. C 9a), která přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru takto označeného společného pruhu nebo stezky; chodci a cyklisté se nesmějí navzájem ohrozit; značka ukončuje platnost značek č. C 7a, č. C 8a a č. C 10a,“

              speciálně nad tou pasáží „… která přikazuje…“, protože podle silničního zákona vlastně NEPŘIKAZUJE. ALe hádej se s policií, že…

              0 0
    • Cavendish  

      Ze zákona si prostě povinen tu cyklostezku použít,ať je jaká chce. U nás zato dostalo už hromadu kluků docela mastnou pokutu,takže to neriskuju,neremcám a jezdím po nich. V tomhle případě ridiče plně chápu. Vytroubil bych tě taky :)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Měštáky jsem potkal několikrát, chytaj tam v zátáčce ani jednou náznak že by mě chtěli chytat nebo něco podobného.

        0 0
      • Rorejs74  

        Tak mi prosim vysvetli ty myslenkovy pochody … pokud je tam dost mista a cyklista nijak nezavazi, tak co je Ti doprdele po tom jestli vedle silnice vede stezka nebo nevede. Mas se starat o svoje a pokud se Ti neco nelibi, tak zavolej policajty.

        On ten dotycnej ma asi nejakej duvod proc pouzil zrovna silnici, kde se to mota troubicima kokotama.

        Kdyz jedes v lete nekde kolem vody a chodi tam lidi v plavkach, tak na ne taky troubis at naskacou do vody a nechodi po silnici ???

        0 0
        • jecnak  

          Taky si myslim, ze predne by mel kazdy zacit u sebe. Viz nahore diskuse troubeni – odvraceni nebezpeci.

          0 0
        • Cavendish  

          Hele, já si to nevymyslel. Prostě se řídím tím,co je v zákoně + tím co mě k tomu řekli 2 kamarádi od policie a prostě je používám, i když je tam plno.

          0 0
      • Pavel  

        Ta „hromada kluků co dostala docela mastnou pokutu“ je skutečně dostala za nepoužití smíšené cyklostezky?

        0 0
        • Cavendish  

          Bohužel. Jezdili po hlavní vedle který vedla rovnoběžně ve vzdálenosti cca 150m cyklostezka podél vodní nádrže. Hlídka je zastavila,dostali ponaučení o tom,že jsou nuceni to použít,každej dostal 500 a jeli domů.

          0 0
          • Martin  

            pokud to byla frekventovaná čtyřproudovka nebo nedejbože dálnice/silnice pro motorová vozidla, tak se ani nedivím. jinak mi ale 500 přijde trochu urban legend

            0 0
          • Pavel  

            Upřímně, nevěřím tomu. Minimálně proto, že 150 m od komunikace se rozhodně nejedná o „souběžnou“ cyklotrasu.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Taky je mozne, ze hlidka potrebovala carky a ovecky bez remcani platily…

              0 0
              • Pavel  

                Spíš „ovečky“ dostaly flastra za něco jiného, typicky jízda po chodníku, případně stezce pro chodce. Už jsem jednoho takového „nešťastníka“ potkal, když svěřepě obhajoval, že je jízda přes přechod zakázána a že za to dostal pokutu, popsal přesně, kudy a jak jel. No a na Google street jsem zjistil, že panáček jel po chodníku (přesněji tam byla označena Stezka pro chodce) a za tu ten flastr taky dostal (ostatně, jak také bylo uvedeno na pokutovém bloku)…

                Jo a opravuji ve svém příspěvku cyklotrasu na cyklostezku… ;-)

                0 0
    • Smazaný účet  

      A dneska to neřeší ceduli cyklostezka daj i na polňačku. V neděli jsem jel na výlet a cyklostezkou byla ožnačena bahnitá cesta. Kilometrovka z Vinic k Plaze je tak označena jako cyklostezka a přitom je to nezpěvněná cesta, kde je to samý kámen nebo větev.

      0 0
      • podvlada  

        Na silničku to pravda není, ale už na trekovym kole v pohodě. Dyt zrovna ta je hezká :)

        Podle mě stačí přemejšlet a chovat se ohleduplně. Ohleduplnost a schopnost na silnici přemejšlet spoustě lidem schází a proto jsou tu ty dementní zákony, který budou vždycky někoho omezovat.

        Kdyby si řidiči nedělali plný ultimátní právo na silnici, cyklisti na cyklostezkách a pěší na chodnících, mohli by všichni všude. Protože ale stačí, aby se našla jedna p*ča ze sta mezi každou skupinou lidí, tak to nikdy fungovat nebude.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jasný, taky jezdím v tom vedlejším pruho, jak ti ohraničuje silnici. Blikačku mam, svítivou zelenou bundu. A provoz nezdržuju. Na tej rovince dam klidně přes padesát.

          0 0
      • oberleutnant Weiss  

        Pozor – cyklostezka není totéž, co „Stezka pro cyklisty“…

        0 0
        • Martin  

          to žluté je cyklotrasa :D

          0 0
        • Pavel  

          Právě jsi objevil Ameriku… :-))

          0 0
        • 7021  

          Kilometrovka je značená jako „stezka pro chodce a cyklisty“.

          0 0
    • felix.org  

      To je ještě v pohodě. Mě vytroubil chlápek mezi Brnem a Ochozem, co dělám na silničce na silnici, když lesem vede cyklostezka (hliněná cyklotrasa mezi stromy). Vysvětlit rozdíl si nenechal :-)

      0 0
      • Rorejs74  

        Na takovyhle je idealni si napsat SPZ a na nejblizsich policajtejch ho nabonzovat ze Te ohrozoval, choval se agresivne a vypadal pod vlivem navykove latky.

        Samozrejme se mu nic nestane ( tvrzeni proti tvrzeni ), ale bude muset dojit na podani vysvetleni a v pripade firemniho auta je to jeste lepsi, protoze se to vetsinou prozene pres vic lidi.

        Pozitivni je ze uz si to priste rozmysli, negativni na tom je, ze si prerusis vyjizdku a vychladnes.

        0 0
        • daymaker  

          geniální… a příště bude agresivnější na někoho jiného ještě více! určitě ho to nepřevychová…

          0 0
        • proflex  

          Na takové jednání je zase „křivé obvinění“ a pokud někdo stráví odpoledne lítáním po policajtech kvůli takovému nařčení, tak ho použije. Takže na to pozor

          0 0
      • Petr.T.M  

        Aneb nejhorší je srážka s blbem…

        A čím větší blb, tím víc sebevědomí a tím víc si myslí že má jen on pravdu…

        0 0
        • Martin  

          ještě se to násobí cenou auta :D

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nevíte někdo, jestli je i na projektování a stavbu cyklostezek podobný soubor předpisů, jako pro silnice (šířky, sklony, poloměry, …)? Resp. jak je vlastně cyklostezka definována, jakou musí mít průchodnost – vč. obrubníků a prahů.

        0 0
        • podvlada  

          Obávám se, že je definována jako čímkoliv podél silnice nebo zkratka, kudy má ta veš jezdit, aby nevadila majoritním autům :))

          Stručně, nevím o tom, ani jsem o tom nezaslechl. Na střední jsme to nebrali (maturoval jsem 2009).

          0 0
        • jan.pernik  

          Někde jsem viděl nějakou ČSN, kde se pro cyklostezky řešil poloměr zatáček tak, aby se dalo jet bezpečně do 20km/h. Jinak např. u nás ti pitomci budou stavět cyklostezku ale nezpevněnou, protože na zpevněnou není dotační program.

          0 0
          • vari  

            Většinou je to naopak. Tam, kde by stačila mírně upravená pěšina, se staví silnice s podložím a mosty s nosností na tatrovku, protože když to např. vede podél řeky, podmíní si správa povodí souhlas s vybudováním cyklostezky tím, že bude zároveň sloužit jako obslužná komunikace pro jejich techniku.

            Jinak seznam platné legislativy je zde:

            http://www.cyklodoprava.cz/…-a-predpisy/#csn

            0 0
        • wong  

          kdyz se to hodi, tak normy jsou

          http://praha.idnes.cz/…-zpravy.aspx?…

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Norma mnohé vysvětluje, třeba na str. 18 jsou normované boční odstupy.

            0 0
            • Biker jak Pes  

              Boční odstupy jsou kategorie sama pro sebe. Dneska jsem musel vyjet do škarpy, jak jsem se lekl, když mě kamion míjel s doslova centimetrovým odstupem…

              0 0
    • tromboonen  

      To fakt čumím, takové reakce bych čekal na fóru a) tunelářů co stavěj ty nesmyslný předražený cyklostezky na kterých se nedá jezdit b) lobbistů co pro ně zařizují ty vyhlášky a zákony které nesmyslně přikazují jezdit jen tam a nikde jindfe a nebo c)řidičů kreténů co troubí na cyklisty…

      ..ale že se jich dočkám na cyklistickém fóru a v takovém množství, to bych nečekal, a připisuju to pouze místní nevraživosti a honění triček za každou cenu..

      To, že 90% lidí, kteří „jezdí“ v téhle zemi na kole jsou tupí konzumenti co si na základě doporučení prodejce koupí 29er full a pak s ním jezdí jen po asfaltové cyklostezce je sice smutné, ale fakt, je to jejich věc… ale že někdo bude nutit lidi na silničce jezdit po cyklostezce (protože i když má vhodný povrch je to v určitých méně přehledných místech a nebo v určitém provozu vyloženě nebezpečné) je hovadina a ty vyhlášky a zákony jsou nesmysly plynoucí v lepším případě z chyb v legislativním procesu (nějaký přilepenec kdoví kam), v horším z faktu, že to prosadili ti lobbisti těch tunelářů..

      Ale každopádně my jako předpokládám zástupci těch 10% cyklistické populace, která jezdí způsobem vhodným pro dané kolo a tam, kde je to relativně bezpečné a nedělá naschvály a nebezpečné věci (nebo se o to alespoň snaží) = například na silničce po silnici i když je vedle stezka, která má ale nevhodný povrch nebo je na ní zácpa bruslařů s kočárky a dětmi = bychom se minimálně mezi sebou měli shodnout na tom, že takové choivání je normální, naopak žádoucí (pokud jedu na té silnici rozumně, neblokuju zbytečně auta nebo neohroižuju chodce v obci)… a troubící řidiči jsou kreténi, kteří akorát pruděj… na sebe a jiné řidiče, kteří mnohem hůře porušují předpisy, které narozdíl od tohohle mají smysl, většinou mají úplně jiný metr..

      Já nevím, asi je to tím, že jsem jezdil na kole když ještě žádné cyklostezkjy nebyly a připadá mi to úplně normální jezdit na silničce na silnici, nechápu argumenty typu silničku nikdy jezdit nebudu protože se na silnici bojím.. zdravý respekt a opatrnist to ano, ale brát to jako důvod proč nikdy nejezdit na silnici? Na těch cyklostezkách k okolí měst se přece nedá rozumně jet ani na MTB, pořád brzdit a vyhýbat se, pokud to vůbec jde, bruslař nebo dítě ze za sebe nedívá..

      Jen jsem chtěl poznamenat, že bychom neměli být tupí jako zbytek populace a dělat rozumně to, co děláme rádi tak, abychom neohrožovali sebe ani jiné, nesmyslné vyhlášky byly a budou, kreténi řidiči taky…

      Chtěl bych vidět, jak by soud vzal obhajobu „ano, srazil jsem dítě na cyklostezce protože jsem po ní jel na silničce i když na ní byl silný provoz bruslařů a dětí, ale vyhláška je vyhláška a po silnici jsem jet nemohl“ a než se do mě pustíte, všichni asi víme, že tohle se stát může i když po té stezce pojedu sebeopatrněji, prostě dítě nebo bruslař se sluchátky udělá na poslední chvíli nečekaný pohyb.. já osobně radši pojedu po silnici a přežiju pár troubících kokotů

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        10.1.2.9 Stezky pro smíšený provoz cyklistů a chodců se navrhují podle podmínek v článcích 10.1.2.1

        a 10.4.

        Všeobecně nevhodné pro společné vedení provozu chodců a cyklistů jsou komunikace:

        • s intenzivním obchodním využitím;
        • s nadprůměrným výskytem osob s omezenou schopností pohybu aorientace;
        • se sklonem > 3 %;
        • s velkou hustotou vstupů a samostatných sjezdů do přilehlýchstaveb;
        • při velké četnosti autobusových/tro­lejbusových/tram­vajovýchzastá­vek;
        • s šířkou průchozího prostoru < 2,50 mCyklostezky jsou (dle této ČSN) opravdu navrhovány pro provoz do 20 km/hod, společný provoz chodců a cyklistů je vhodný tam, kde převažují chodci. Sražení dítěte je extrém, ale nasadili by na Tebe nepřizpůsobení rychlosti jízdy a už by ses vezl. Já se je také o cyklostezky neprosím (také v okolí snad žádné nemám, stejně by po nich neměl kdo jezdit), do práce momentálně jezdím ráno po ráthodromu a odpoledne zpátky po polňačkách a lesem.
        0 0
      • jan.pernik  

        no ten případný soud je to poslední, ale ty výčitky, že jsi někoho poslal na invalidní vozík – a je úplně jedno kdo to zavinil.

        0 0
        • tromboonen  

          Jasne, ja se proste na frekventovanych cyklostezkach na kole jezdit bojim, myslim jezdit, ne jet krokem s malym ditetem (tam se zase bojim ze mi jej srazi nekdo jiny..)..

          Prizpusobeni rychlosti no prave, aby clovek mel jistotu ze vzdy zabrzdi i na silnicce, tak by musel za kazdym bruslarem, pejskarem a ditetem na kole zpomalit na jejich tempo a i pak je mozne, ze dojde ke srazce, protoze se chovaji nepredvidatelne, vybocej i do protismeru a zaberou celou sirku, maji sluchatka atd.. ale kdyz uz zpomalim tak pripadna srazka nebude tak zavazna, akorat pak ta jizda pro me moc nema smysl.. to jsem tam psal jen jako ilustraci toho, jak je to narizeni nesmyslne, tak se o tom nemusime moc bavit..

          0 0
          • jirkous3  

            Na tohle stačí obyčejný starý dobrý zvonek. Slyší ho dokonce i sluchátkáři.

            0 0
            • fargo.  

              Se zvonkem sis tady, na BF, dovolil hodně. Někteří zdejší „drsní cyklisté“ to asi nerozdejchají. :-)

              0 0
              • jirkous3  

                Asi si tím každý musí projít, když mi bylo dvacet, taky mi některé věci připadaly hrozně „out“. Když si na to dnes vzpomenu, je mi to k smíchu.

                0 0
            • HonzaRez  

              Kolego, málo přemýšlíš, málo čteš dostupné informace, málo se snažíš poučit ze života kolem sebe… Jen na tomhle fóru je bambilion informací o tom, že žádný zvonek proti neohleduplným a prostoduchým motákům nepomáhá…

              0 0
              • Breakpain  

                Sim Te, mam zvonek i na biku a jedu-li pres cyklostezku, funguje vyborne ;-). Rozhodne to funguje lepe nez „s dovolenim“.

                0 0
              • jirkous3  

                Možná máte u vás jiné motáky. Proti našim funguje spolehlivě. Ale když je někdo prostoduchý nebo hulvát – a je jedno zda bruslař, chodec či cyklista – tak nepomůže nic.

                0 0
          • Mr.Dan  

            Bohužel máš pravdu. Taky, ačkoliv celkem mlád, jsem vyrostl za časů, kdy cyklostezka bylo asi něco takovýho jako iPad (tj. neexistující a neznámá věc). A když si někdy tu a tam vyjedu za pěknýho počasí na frekventovanou cyklostezku v Praze či okolí (typicky třeba A2 ať už za ZOO směr Klecany, nebo naopak Modřany), připadám si jak na dvouproudý dálnici. Je to naprosto nepřirozený a nesmyslný, takhle hromadně jakože výletit po asfaltu tam a zase zpátky, neustále se vyhejbat.. Už vůbec nemluvím o tom, jak si tam připadám jak Schumacher – všichni tihle rekreační „cyklisti“ (natož bruslaři) jsou zoufale pomalí a o to vlastně nebezpečnější (Vmax většinou míň než 20km/h). Prostě totál absurd.. Když si pak vyjedu v Polabí do lesa nebo i po silničkách a potkám za celou vyjížďku dva další lidi, tak se musím smát všem těm Fillerům a pražskejm umělotinám.

            0 0
      • proflex  

        Tuto reakci nechápu, ale dnes se v televizi ozývali cyklisté jak musí z kola sesedat aby přešli po přechodu pro chodce, jak musí jezdit po cyklostezce, protože je řeč o nějakém novém silničním zákoně. Proč se neozývají, když se staví cyklostezky? Stojí to takové prachy a je to k ničemu…

        0 0
    • iron.hide  

      to mate blbe ze tam v CR mate taky zakon. my tu taky nemame a veselo si jazdime po cestach, aj ked hned vedla je cyklotrasa :)

      a dobre je to aj v Rakusku – tam staci mat zavodny bike, cim sa chape hocijaka ziletka s uzkymi plastami ci galuskami, a tiez mozes veselo jazdit po cestach.

      0 0
      • jan.pernik  

        tak to nikde neříkej, nebo se najde nějaký iniciativní blbec a navrhne to.

        0 0
      • Martin  

        cosi jsem zaslech, že se chystá novela zákona, která by povinnost používat cyklostezky měla rušit. ale nic bližšího o tom nevím

        ale bylo by fajn, zařadit se mezi vyspělé státy, které nenutí svoje občany používat nesystémově řešené komunikace

        0 0
        • blaf  

          zrusi povinnost vyuzivat cyklostezky, zavedou plosnej zakaz jezdit na kole po komunikacich :)

          0 0
        • Pavel  

          Měla by se zrušit povinnost používat cyklostezky pro „sportovní kola“. No ale jak je u nás „dobrým“ zvykem, tak to vláda opět, slovy prezidenta, zkurví…

          0 0
        • vari  

          Bohužel, novela se připravuje, ale veškerá zlepšení pro cyklisty se podařilo z ní vykuchat:

          http://www.auto-mat.cz/…tele-silnic/

          0 0
    • jirkous3  

      Osobně jezdím hlavně po stezkách, ale někdy jsou tak pitomě udělané, že se po nich na silničce prostě jet nedá. Kdo to zná, tak typicky je to třeba výjezd z Uherského Ostrohu na M. Písek. Po 10 metrech jsou tam výjezdy od domů zahloubené snad 15 cm. Osobně jí říkám námořní (mohla by sloužit jako výcvikové středisko proti mořské nemoci). Projektoval ji určitě zarytý anticyklista protože se jí vyhýbají i staré babky a raději jedou po silnici.

      0 0
      • Medunka  

        Aspoň nastoupáš nějaké metry :-)

        Starákem vede cyklostezka jako součást chodníku, na silnici na kole nesmíš. Je tam značka. Cyklostezka je vroubkovaný beton, chodník kostky. Onehdá tama šel starší pár, kdy pán šel po chodníku, paní po cyklostezce a on ji říká, že jde po cyklostezce, ať tama nechodí a ona mu opověděla, že je to jedno, že jde po chodníku.

        Kolem jezdily babky na kole a měly co dělat, aby prokličkovaly.

        Na kole radši jezdím uličkama, než tudy, protože to je ta vzájemná tolerance.

        A když se volil senátor, tak jsem hleděla, jak byly diskuse plné agresivních výpadů proti cyklistům v UH. Přitom se tam každý druhý dopravuje na kole. Až si říkám, jak to může dostávat ceny za nejlepší cykloměsto.

        0 0
        • jirkous3  

          JJ tu cyklostezku ve Staráku znám. Když jsem tama jel poprvé, tak jsem nechápal proč mi to kolo vůbec nejede. Ten příčně řezaný beton působí jako brzda :-) UH je ale jinak ráj pro cyklisty, Tichavského vám mohou ostatní jen závidět.

          0 0
    • slava125  

      Ahoj, nevíte někdo zda je na cyklostezce omezená rychlost pro cyklisty?

      Když jedem na silničkách po silnici a vedle je cyklostezka dalo by se argumentovat, že jedu příliš rychle, proto abych mohl jet po cyklostezce.

      0 0
      • Smazaný účet  

        tato uvaha je mimo,nikdo te nenuti jet rychle.

        0 0
        • Martin  

          +1

          0 0
      • Biker jak Pes  

        Mě přijdou všechny tyto úvahy mimo. I ta, že můžeš argumentovat tím, že to je stezka pro cyklisty a chodce, tudíž tam nemusíš jet. Řidičovi to je stejně jedno a hubu ti rozbije tak jako tak.

        0 0
    • Kosta  

      O náš názor tu nejde, prostě jsi tam neměl co dělat.

      0 0
    • orm  

      Ahoj,

      zazněla tu spousta věcí, některé z nich nejsou tak úplně pravda. Jelikož jsem tuto záležitost řešil v létě, kdy mě slovně mě napadl učitel autoškoly na ulici botanická v Brně se žákem za volantem (WTF!), když jsem se vracel z práce na silničce a majitel autoškoly na žádost o vysvětlení a sebereflexe podal trestní oznámení pro pomluvu, tak jsem pátral jak to vlastně je a našel jsem tento článek, kde je vyjádření od policie.

      http://www.cyklistikakrnov.com/…tezkach.html

      Pokud to shrnu, tak podle policie má cyklista povinnost jet vždy po stezce pro cyklisty, bez ohledu jakou z těch tří značek je označena. Tu povinnost má i tehdy, pokud je stezka nesjízdná (led, sníh, výkopy). Vyjímky neexistují.

      0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Absurdistán

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nejlepší je tato část:

        Podivná otázka: Pokud se na dopravní komunikaci nebo v její blízkosti nachází bydliště, práce, škola apod. a nevede k těmto místům cyklostezka může cyklista na nezbytně nutný úsek využít tuto komunikaci aniž by byl pokutován za použití této komunikace ?

        Odpověď PČR: Ano, cyklista může, v rámci tzv. obecného užívání v mezích zvláštních předpisů upravujících provoz na pozemních komunikacích, užívat i ostatní pozemní komunikace.

        0 0
      • blaf  

        zajimalo by me jestli uz se nekdy neco takoveho resilo u soudu a jak to dopadlo, to by melo byt smerodatnejsi nez vyjadreni nejakyho joudy od policie

        0 0
      • tromboonen  

        No jo, tak inteligence kluku v uniforme kdyz se je nekdo na neco zepta je docela znama, to bych jako smerodatne rozhodne nebral.. ja bych si tipnul, ze kdyby slo do tuheho, tak krome komunikaci na kterych je vylozene zakaz cyklistum (to jsou snad jen dalnice a podobne a jejich privadece, ne?), tak prumerny opravnik obhaji pritomnost kola kdekoli, kolo je prece dopravni prostredek a ma stejna prava jako ostatni dopravni prostredky, ve slusnych zemich dokonce vetsi..

        Ale cele je to o tom, ze se tady postavilo par vytunelovanejch nesmyslnejch stezek a ted vznika potreba na ne vyhazovat cyklisty a omezovat je vsude jinde.. doufejme, ze to nevyjde, dokud je to par vypatlanych ridicu (nebo ucitelu autoskoly, tam slo asi spise o ego pred studentem) tak to prezijem, ale jen aby se toho nechytil nejaky iniciativni blbec politickej..

        Jinak na forech v Americe nebo Australii taky diskutujou a ridici treba v Americe jsou docela agresivni, maji pocit ze cyklisti na cestu nepatri, ale tam je to dano inteligenci prumerneho majitele silneho a velkeho auta mimo mesto.. krome par volu jsou lidi k sobe slusnejsi, no a zeme typu Belgie, Holandsko, Dansko tam davaji za priklad..

        V Dansku jsou cyklostezky snad vsude, presto se mi nikdy nestalo, ze by me kdokoli karal za to, ze jedu po ceste protoze na cyklostezcku se mi nechtelo prejizdet pres chodnik, nebo dokonce po chodniku nebo pesi zone ve stredu Kodane… proste kdyz se chce a je poptavka a hodne lidi jezdi na kole, vsechno jde, to jen v exkomousskejch zemich kde ma kazdy uslapnuty policajt nebo ucitel autoskoly pocit ze musi lidi komandovat a kazdej ridic ze mu patri cesta se takhle prudi, doufejme, ze se to dlouhodobe bude spis zlepsovat..

        0 0
        • jan.pernik  

          NO my v Dánsku byli na dovolené a cyklostezku jsem nepotkal ani jednu :-) Je pravda, že hustotu tamního provozu bych přirovnal tak někde kolem roku 1910 u nás.

          0 0
          • tromboonen  

            Tak ono je to spíš tak, že Dánsko je jedna velká cyklostezka, po které je laskavě dovoleno se pohybovat i autům, když se chovaj hodně ohleduplně :) A jelikož každej řidič jezdí na kole, tak se ohleduplně chovaj..

            Cyklostezky tam jsou, a moc pěkné, třeba z Kodaně podél moře až do Helsingoru na trajekt do Švédska, je to jako taková naše fungl nová okreska.. obecně to tam mají zvládnuté, stezky stavěj tam, kde je potřeba a s parametry skoro silnic, jezdí se tam na nich dost rychle, kopce moc nejsou a většina lidí jezdí singlspeedy

            Potřebujem stejné cyklistické (silničářské) obrození jako měli v GB, od dráhy přes TdF až po Svěťák, pořádnou mediální masáž, domácí super tým, každej začne fandit, spousta lidí jezdit a hned budou ohleduplnější.. že by třeba Kellner ze sebe udělal českého Tinkoffa? Podnikání maj podobný..

            0 0
            • iron.hide  

              u nas osial sposobil Sagan pred dvoma rokmi, ked vyhral 3 etapy na TdF. zrejme vdaka nemu mierne stupol predaj novych bajkov. ale inak sa nic nezmenilo, mozno len to, ze odvtedy kazdy druhy kokotko na ulici krici na cyklistu s helmou a dresom „sagan! sagan!“ Aj mne sa to stalo viackrat, a to vyzeram na bajku uplne obycajne a vacsinu veci mam ciernych.

              avsak vodici su stale rovnaki ignoranti, sme pre nich vzduch. a tiez sa nam vysmievaju, jak sme sa zrazu vyrojili po saganovych uspechoch.

              0 0
      • karliner  

        Hele, to bych nebral nějak moc vážně, to je jen výklad nějakého policejního oddělení. Není to tak dávno, co nám policejní mluvčí z Kolína vysvětlila, že bruslař je chodec a po cyklostezce jezdí vlevo zatímco cyklista je řidič a po cyklostezce tedy jezdí vpravo.

        0 0
        • jecnak  

          Vsak ma pravdu.

          0 0
          • blaf  

            +1

            0 0
          • karliner  

            Vážně si to myslíš?

            0 0
            • blaf  

              pokud to v nejblizsi minulosti nezmenili, tak ma pravdu, bruslar je chodec!

              0 0
            • jecnak  

              Proc bych to jinak psal?

              0 0
              • karliner  

                Napadlo mne, že sis pomotal silnici se stezkou se smíšeným provozem cyklistů a chodců.

                0 0
                • Reggie  

                  má pravdu, bohužel pravda nemusí být vždy nejlepší řešení

                  0 0
      • novcze  

        taky jsem ho potkal, měl potřebu mi oznámit něco o cyklostezce, místo toho aby koukal na to kam jede jeho žák … fakáč to vyřešil.

        Botanická je obecně peklo, lidi se motají všude i v pruhu pro kola, křížení se silnicí každých pár metrů, rozbitá zámková dlažba, podle mě dobré tak pro koloběžkáře, já radši pojedu 30+ po hlavní silnici. Pokud by tam začali prudit benga, tak prostě budu jezdit jinudy, už teď když jedu směr prygl, tak to beru po Hrnčířské v protisměru když je to teď pro kola povolené a pak po Kounicově.

        0 0
      • saddik  

        Problém vidím v tom (a taky bych tím případně argumentoval), že taková dopravní značka umístěná na stezce nemusí být pro cyklistu jedoucího po silnici, pokud nesousedí se setezkou opravdu přímo, vůbec viditelná, a tudíž ani platná. Přece kvůli bezpečnosti provozu nemůžu koukat po všech značkách na chodnících, jiných silnicích a podobně. Proto logicky sleduju jen značky, náležící k té komunikaci, po které zrovna jedu. Není tedy přípustné, aby mi něco přikazovala značka, která je někde úplně jinde a já o ní nevím. Pokud mě někdo chce vyhodit ze silnice na stezku, musí to označit na té silnici a ne na stezce.

        0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Smutná realita :-(

      Tady v Kobylisích máme na Žernosecké ul. taky jednu vymazlenou cyklostezku – je vedená po chodníku, označená jako výhradně pro cyklisty a na samotném povrchu stezky jsou nápisy: Pozor chodci ! A řidiči samozřejmě troubí a troubí…

      0 0
      • Petr.T.M  

        Ale ono tam není „POZOR! CHODCI“, ale „CHODCI (jako oslovení), POZOR!“ Tedy že chodci si mají dávat pozor.

        0 0
        • blaf  

          no nevim, ta carka tam neni, kdovi jak to je mysleny…

          0 0
          • Martin  

            jednoduše. debilní chodci si mají dávat pozor na debilní cyklisty a opačně…

            0 0
          • Petr.T.M  

            No, a to je právě ten zářný příklad toho, jak důležitá je diakritika a správné pořadí slov.

            0 0
            • Martin  

              nezapomínejme na interpunkci…

              i když ta diakritika je taky důležitá, viz „zkurveni uhori“

              0 0
        • R-A-D-I-U-S  

          No já nevím, tady je jinej případ takovýho značení.

          0 0
          • blaf  

            tady je jasnej vyklad, DETI, VY CO JSTE ZA VOLANTEM, DAVEJTE POZOR :)

            0 0
            • Martin  

              není to značení pro pedofily?

              0 0
              • blaf  

                nevim, do tyhle oblasti nevidim

                0 0
          • Petr.T.M  

            No jo, ale to zase je „DĚTI! (předmět výstrahy, nikoli oslovení) POZOR!“ a nikoli „Děti (oslovení), pozor!“ Obojí je příklad kam to vede, když se nepoužije, či nepoužije správně, diakritika

            0 0
      • Martin  

        jo, jo.. a vykázaly se kilometry cyklostezky za pár desítek milionů za kilometr, panečku, to se to staví a vykazuje, to si někdo namastil kapsu!

        0 0
    • Rubi  

      nekdo se ptal podle ceho se projektuji cyklotrasy

      tak podle TP179

      podle vedouciho moji bakalarske prace k tomu neni nic jineho treba (v intervilanu), tak uvidime :D

      0 0
      • saddik  

        Nemyslis intravilan? Intervilan by bylo neco jako „mezimesti“, coz si nedovedu moc predstavit, co je.

        0 0
        • Rubi  

          jo jasne, nechapu co jsem to tam napsal … :D asi slabsi chvile takhle navecer

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        5.3. Návrhová rychlost

        Při navrhování komunikací pro cyklisty se vychází z návrhové rychlosti 20 km/h, která může být v oblasti křižovatek redukována na 10 km/h.

        Při navrhování je třeba zohlednit skutečnost, že v místě prudších a delších klesání mohou cyklisté dosahovat i vyšších rychlostí. Na delších úsecích s klesáním větším než 3 % se proto počítá i s hodnotou 30 km/h.

        0 0
        • Martin  

          to jsou fofry, to jsou fofry…

          0 0
          • blaf  

            :D

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            3.2 Funkce cyklistické trasy

            • dopravní (co nejkratší cestovní doba, přímé napojenícílů cesty)
            • rekreačně turistická (bezpečnost a atraktivita prostředí)O spor­tovním použití se nepíše, ke sportování asi tudíž nejsou cyklotrasy/cy­klostezky navrhovány a určeny. Proto ty fofry.
            0 0
            • MichaelSimek  

              dopravni – co nejratsi cestovni doba

              20kou to bude ***** dlouha doba, 40kou polovicni, takze FOFRY FOFRY *****

              0 0
        • daymaker  

          to je typické, zákony, vyhlášky a projekty píše úředník(stavař, architekt), který v životě neseděl na kole… :-)

          0 0
    • HonzaRez  

      Já v poslední době potkávám jeden zajímavý trik. Jedu si po silnici svoje a najednou koukám, že támhle někde u lesa po poli je nějaký asfalt. A vzpomenu si, že někde blikla značka zákaz vjezdu cyklistů… Takže soudruh, který od stolu projektoval takovou stezku, předpokládá, že u každé odbočky na hlavní silnici, po které jedu, budu vyhlížet, jestli tam náhodou není nějakou malou šipkou naznačen začátek jakési stezky. Pak tvrdě zatáhnu brzdy, zabočím a budu se motat po nějaké stezce mezi pěšími a jinými motáky, načež po 150 metrech vyjedu opět na tu samou silnici, ze které jsem byl přestím nucen sjet… Tento způsob života zdá se mi poněkud podivným…

      0 0
      • HonzaRez  

        No když už teda jedu po té silnici a vedle se vlní stezka, jediný logický důvod, který bych mohl uvést orgánům, kteří by mě stavěli: vůbec nevím, jestli je tu nějaká stezka a kam vede, protože já jedu do tohoto a tohoto města cca 50km a tam vede tato silnice, stezka tam určitě nevede…

        Tyto stezky jsou totiž skutečně jedině pro domorodce, kterří se potřebujou motat z jedné hospody do druhé, a právě proto měří třeba jen 150 metrů. Čili prostě nevím, kam vede, ale určitě ne tam, kam jedu.

        0 0
        • Pavel  

          Toto mám taky nachystáno v případné „záloze“, kdyby polda prudil (resp. samozřejmě pro správní řízení, s policajtem se zásadně nebavíme), je to přesně dle litery zákona „užít

          v daném směru“. No a můj daný směr je ten a ten a já nemůžu tušit, jestli ta zyklonstezka tam vůbec vede, případně, jak u nás bývá často zvykem, nekončí někde uprostřed pole a dál pokračuje „bažina“ (zábavné nejenom na silničce)…

          0 0
          • v.leos  

            Taky to mám připravený, v případě kontroly policie, že nevím kam to vede a jaký je tam povrch s tím, že bych se snažil vysvětlit, že sporťák typy Porsche 911 apod. taky nejezdí po polních cestách.

            0 0
    • daymaker  

      jedu tam, kde je to pro mě příjemnější a hlavně bezpečnější… tzn. pokud je vedle „normální“ stezka, tak ji rád využiji(moc jsem jich ještě neviděl), pokud je tam nějaké paskvil z EU mozku, tak cesta a klidně chodník… chovám se tak, abych nikoho neomezoval, tzn. na chodníku jsem host a podle toho jedu…

      0 0
      • blaf  

        takze na chodniku jdes? ;)

        0 0
        • daymaker  

          když to vyžaduje hustota lidu, tak ano… naštěstí u nás na maloměstě se dá většinou jet… :-)

          0 0
      • HonzaRez  

        „jedu tam, kde je to pro mě příjemnější a hlavně bezpečnější“

        Přesně, a právě proto se velké množství lidí vyhýbá jakýmkoliv cyklostezkám…

        0 0
        • Carloss  

          zas bych to tak nepaušalizoval.. za některý stezky tady u nás (uničov) sem docela vděčnej a doufám, že se budou rozšižovat směrem na červenku (kde je jet na kole, jinak než v půlce pruhu a nechat se neustále protrubovat, životu nebezpečný. Chápu, že ve městě je to na hovno s matkama s kočárem a psochovatelama s psem na druhé straně a vodítkem přes cestu.. ale je třeba na to brát ohled a použít je k tomu dostat se z města a tam teprv jet svižně..

          0 0
    • Martin  

      jezdím po silnici, cyklostezky plné kamínků ignoruji, protože nemám na to, abych obden měnil galusky, také jsem neustále terčem troubení a dalších projevů nabubřelosti a debility ze strany řidičů… žijeme fakt v pitomé zemi a je to čím dál tím horší, jinak si to neumím vysvětlit, protože když vyrazím trénovat třeba hned vedle do Rakouska za celý týden tam nemám s nikým jediný konflikt, když je silnice nepřehledná řidič zpomalí a počká, u nás se může ****** a s troubením si razí cestu hlava nehlava

      0 0
      • Amoondre  

        v Rakousku sem jel jenom jednou a taky jenom chvili (cca hodinka) a vesmes kdo troubil a rozciloval se, byli auta s ceskou SPZ. Toz tak.

        0 0
        • roura  

          Tak jestli si měl vlaječku na zadním blatníku tak je jasný že tě zdravili a přáli štastnou cestu …

          0 0
        • vitan  

          stejné zkušenosti, bohužel.

          V Rakousku naše grupa nevadila nikomu, krom aut s českou spz.

          A to jsme třeba ukazovali autům za námi, že už mají volný protisměr a můžou jet…a stejně si rakušáci brumlali za námi a občas povzbudili:)

          0 0
          • Biker jak Pes  

            Šatov?

            0 0
          • Pavel  

            jj, mohu jen potvrdit. Bohužel…

            0 0
            • Medunka  

              zkušenost z Rakouska, že auto s rakouskou SPZ tě objede velkým obloukem a čecha za volantem poznáš dřív než tě předjede a vidíš SPZ, protože to veme natěsno kolem tebe.

              0 0
              • Rorejs74  

                JJ, takhle si obcas zpestruju jizdu treba v Chorvatsku, kdyz podle bocniho odstupu pri predjizdeni tipuju narodnost.

                Rakusaci jsou na tom asi nejlip, o trochu horsi jsou nemci, ale porad jeste luxusni oblouk. Nejhorsi jsou polaci a slovaci, ale cesi na tom nejsou o moc lip. Italove a slovinci jak kdy … to je na tipovani asi nejhorsi.

                Kupodivu mam celkem pozitivni zkusenosti s chorvatama, ale rikam si jestli to nebude tim, ze kdyz vidi nekoho v cyklohadrech, tak vi, ze je to turista a ten jim tam vozi prachy, tak prece si ho neprejedou ;-)

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  kdyz vidi nekoho v cyklohadrech, tak vi, ze je to turista a ten jim tam vozi prachy, tak prece si ho neprejedou

                  To asi ne. S Chorvatama mám nejhorší zkušenosti. Dokonce na Istrii číhají policajti na balíky a rozdávají nemalé pokuty.

                  0 0
                  • Rorejs74  

                    Tak ja tam jezdim sam, vetsinou na Cresu a tam je to v pohode. Na Istrii si zajizdim vzdycky jen na jeden den na horskou premii ( na Vojaka – Vela Ucka ).

                    Kluci co tam jezdi na soustredeni taky nerikali ze by meli problemy … a to tam bejvaji na jare i 14 dni.

                    0 0
                    • Biker jak Pes  

                      Byl jsem tam myslím 4×-5× za sebou a Chorvati vždycky jezdili jak prasata. S policajty zkušenost máme, i jiní kluci, kteří tam jezdili v jiném termínu…

                      0 0
              • scoty  

                A proto už silnici nejezdím.

                Nechávat na někom rozhodnutí jestli mně zezadu sejme, nebo ne je pro mne nepřijatelné…

                0 0
                • daymaker  

                  tak to asi nejezdíš ani autem… tam je to úplně to stejné…

                  0 0
                • Medunka  

                  Na jednu stranu chápu, na druhou musím :-) Doporučuji sedět doma na zadku na gauči a čučet na bednu. V žádném případně nevycházet ven, protože v dnešní době to do tebe auto může napálit na chodníku, na tramvajové ostrůvku, na přechodě pro chodce – kdekoliv. Když to budeš mít tam nahoře spočítané, nic ti nepomůže.

                  0 0
                  • podvlada  

                    Počkej, v bedně hrozí reklama Alzy. To radši trefit autem.

                    0 0
                  • scoty  

                    Já doporučuji všem kteří nemohou být bez najíždění kilometrů v dnešní silniční síti kolem velkých měst, nechť si zařídí dobrou životní pojistku a těm co mají děti doporučuji se této závislosti zbavit…

                    Jinak umřeme všichni, to je jasné, ale proč tam spěchat tím, že budu v podstatě nahatej kličkovat mezi pohyblivými 30ti tunovými kolosy…?

                    :-)

                    0 0
                    • Krys  

                      Nezdá sa mi, že by na cestách umieralo nejak viac cyklistov ako ostatných.

                      Sranda je, že v doprave sa najviac umiera pri jazde autom, ale aj tak sa ľudia boja jazdiť na bicykli a letieť lietadlom. :)

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        A ještě míň lidí se zabije při chůzi po chodníku :-)

                        0 0
                      • Petr.T.M  

                        Zajímalo by mě, jak by vyšla ta statistika vztažená na počet cestujících daným dopravním prostředkem. A kolik z toho je způsobeno „právem silnějšího“.

                        0 0
                      • scoty  

                        Prostě lítat na kole mezi náklaďákama + plnit řádně prokrvené plíce sploidinami mně už nebere…

                        0 0
      • jirkous3  

        Naprosto souhlasím, navíc se to opravdu zhoršuje. Když jsem na silničce jezdil okolo r. 2000, tak jsem nikdy žádný konflikt s řidiči neměl. Od té doby je to horší a horší. Možná nás budou jednou řidiči odstřelovat.

        0 0
        • bernie  

          Když jsem na jednom autě v továrně na parkovišti viděl na dveřích řidiče trofejní siluety „sestřelů“ zvířátek, chodců a vozíčkářů, tak jsem fakt polkl nasucho :(

          0 0
          • podvlada  

            Ale bajkeři tam nebyli?

            0 0
            • jirkous3  

              Až řidič zjistí, že zobrazování „sestřelených“ zvířat nikomu nevadí, přidá i bajkery.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Tak jsi mu ho měl obejt klíčem a pak si čmárnout na kolo sestřel :)

            0 0
    • Mig_all  

      Myslím si o tom to, že více než polovina cyklostezek je totalně nahovno a nikdy nemely byt postaveny. Z fleku bych je zboural…

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Stačí změnit svislé dopravní značení, bourat netřeba. Osadit značkami ‚Zákaz vjezdu motorových vozidel‘ tam, kam by se mohla tato vozidla případně dostat. Jenže to by se musela měnit před-po-volební rétorika, což je horší. A vrátit dotace EU, což by bylo nejhorší. Takže všechno poběží při starém.

        Hlavně, po prostudování zde postovaných norem, si myslím, že na tyto normy se zvysoka kašle, protože to, co se v intravilánu vydává za cyklostezky, nesplňuje často základní technické parametry pro bezpečný pohyb více jezdců na kole současně, a to jakoukoliv rychlostí a směrem – šířky, rozhledové vzdálenosti, překážky, boční odstupy atp. S cyklisty se ve skutečnosti nepočítá, na těchto cyklostezkách jsou možná příležitostně/do­časně trpěni.

        Mám pocit, že nikdo, kdo projektuje cyklostezky anebo osazuje na již existující komunikace cykloznačení, na kole – tím méně silničním – snad nikdy nejel s cílem se svižněji projet nebo se odněkud někam rychle dostat.

        0 0
        • vari  

          Mýlíš se. Projektanti cyklostezek samozřejmě na kole hodně jezdí, ale v našich podmínkách není projektant ten, kdo rozhoduje o konečném řešení. Spíš se snaží přijít s něčím, co mu neshodí ze stolu jeden z mnoha úředníků, policajtů a dalších lidí, co sice nejsou projektanti, ale mají právo veta. A tak vznikají ta nejhorší řešení, protože policajt když řekne, že stezka má být přerušena co 50m třeba kvůli výjezdu ze dvora, tak to prostě bude.

          0 0
          • jan.pernik  

            no ve Francii byly cyklostezky normální komunikace, kde byl dovolen i provoz motorových vozidel s omezením rychlosti do 50km/hod. To stejné bylo i v Holandsku (kolem Utrechtu).

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Pak je na zváženou, zda budovat takovéto ne/cyklostezky.

            0 0
            • jan.pernik  

              No samozřejmě, že budovat. Víš, jaký je z toho vejvar?

              0 0
              • vari  

                Stejný jako ze všeho jiného. Třeba v Praze se (z veřejně známých věcí) kradlo na IT a z dopravních věcí nejvíc na nových tramvajích a tunelu Blanka. Cyklostezky jsou taky předražené (jako všechno), ale myslíš, že např. v té Praze těch 30 miliónu ročně je takové terno, když velká rekonstrukce jedné ulice (Michelská) stála 280 miliónů?

                0 0
            • vari  

              Ono se hlavně doufá, že časem to půjde vylepšit, až se podaří prosadit úpravy legislativy. Třeba semafor po rekonstrukci zůstane stejný 20 let, takže když se tam teď udělá představené stání pro cyklisty (V19), kam se ale nemůžeš přes auta dostat, myšlenka je taková, že třeba za 5 let se podaří změnit zákon a dotáhnout cyklopruh až k té V19 bez překopání toho semaforu.

              0 0
    • scoty  

      Pár zkušeností z Německa, kde kamarád jezdí na kole do práce:

      • cyklostezky jsou pro cyklisty
      • když nemáš helmu, ostatní ti to připomenou
      • při křížení se silnicí se nemusíš bát, auta stojí dříve než sepřiblížíš, místní se ani moc nerozhlíží…
      0 0
      • iron.hide  

        helma tam ale neni povinna

        http://www.cyklozajezdy.cz/prilby.html

        0 0
      • bike cestovatel  

        tak by to mělo fungovat i u nás

        0 0
        • podvlada  

          To se dřív přestane na bike-foru řešit každej den nový téma „enduro plášť 650b“ :D

          0 0
        • jan.pernik  

          no tak ač jsem cyklista, tak musíme rozlišovat mezi zábavou a prací. Až bude kolo u nás dopravní prostředek, pak to pochopím. Jenže dokud je to sportovní náčiní a 99% lidí jezdí pro zábavu, pak nemá cenu omezovat (auto)dopravu.

          To bychom mohli také zavést pravidlo, že zábava má přednost před prací, takže v práci by měla platit omluvenka, že jsem přece byl na švihu, takže dneska v práci nebudu 8h a se začátkem směny …

          Se kluci a holky vzbuďte. Protože pokud budeme takto arogantní a vyžadovat nepřiměřené privilegia, tak furt budeme jen silniční vši.

          To pak mohou rybáři vyžadovat, aby se nedalo nikde koupat, protože voni tam chytají, akvaristi by měli mít levnější vodu, myslivci zákaz vstupu kohokoliv do lesa, protože voni tam střílí a tak můžeme pokračovat do halelujá…

          0 0
          • Rorejs74  

            No ono to neni tak cernobily aby jsi to jednoznacne rozlisil.

            A urcite nebude takovej pomer mezi lidma co jedou na kole treba do prace a tech co jedou autem na vylet se sklebakama, nebo si vozi prdel z vlastni lenosti.

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Ale ne,

            jen mi přijde, že cyklostezky nejsou pro cyklistiku benefitem, ale omezením. Pro auta jsou silnice pro motorová vozidla a dálnice, jen aby se mohlo jezdit rychleji a bezpečněji a dál, pro cyklisty se za podobně přemrštěné peníze stavějí cyklostezky, jen aby se jezdilo pomaleji, klikatěji a v důsledku nebezpečněji.

            Kolik lidí je v autě na silnici kvůli práci a kolik kvůli pohodlí nebo pro zábavu? Máš čísla?

            Takže si užívejme, v intencích zákona, silnic, dokud na ně můžeme. Však ona se najde nějaká hlava po(d)mazaná, která v přílepku propašuje nějaké omezení, které nás na cyklostezky mezi chodce/pejska­ře/běžce/brus­laře (a možná také segwayisty) definitivně vykáže, nebojte.

            0 0
          • Krys  

            Až ma striaslo.

            Takže keď pôjdem autom za zábavou, tak mám ísť kanálmi alebo poza humná? Ak použijem bicykel ako dopravný prostriedok cestou do práce, tak čo? A ešte by ma zaujímal zdroj toho údaja o 99 percentách?

            ¼udia moji, to kde nalievajú tieto demagógie do hláv. Nikto tu predsa nechce žiadne privilégiá.

            Jediné, čo by stačilo, je ohľaduplnosť. Každý, kto si na ceste myslí, že tá cesta je tam pre neho, by mal cestu okamžite opustiť. Škoda, že je to nevymožiteľné.

            0 0
            • jan.pernik  

              ale jsi to nepochopil :-) jen chci říct, že není potřeba si vynucovat privilegia, jako že cyklista má mít přednost. Cyklostezka je hlavní tah a kdo je na ní má přednost při křížení se „státní“.

              Jinak cyklostezky jsou mor všude, ne jen u nás. V Holandsku nás také chtěli vytroubit ze silnice, protože vedle je cyklostezka, ale bohužel pro jejich cyklisty na holandských kolech.

              0 0
          • jecnak  

            Ale to jsi nepochopil. Auta tam davaji prednost cyklistum ne proto, ze by jim to neco narizovalo, ale ze jim ridic prokazuje dobrou vuli. Ty jsi nikdy nekoho za volantem nepustil, nepomohl, neuhnul, aniz by ti to narizovalo neco vic nez slusnost, dobra vule ci takt?

            0 0
            • jan.pernik  

              ale pochopil, neboj. Chce to pouze oboustrannou ohleduplnost, která se bohužel nedá vymoct nějakým zákonem. Osobně na Českých cestách mám jen dobré zkušenosti. Protože jezdím tak, abych nikomu nevadil víc, než je to nutné. Tzn. zejména nejezdím po státních a v době, kdy se lidi vrací z práce. Jinak můžu z vlastní zkušenosti říct, že nejlepší na cyklo je Dánsko – tam nejezdí auta vůbec. Voni chodí všude pěšky.

              0 0
          • Rychlej turista  

            Většina jízd autem je naprosto zbytečná.

            0 0
            • kolombo  

              Stejně zbytečné budou i ty jízdy na kole, ne ?

              0 0
            • Martin  

              v životě je zbytečné skoro všechno :)

              0 0
          • Petr.T.M  

            Já bych se s dovolením osmělil reagovat. Budu konkrétní. V naší firmě pracuje kolem 230 zaměstnanců. V obdobích, kdy je vhodné počasí v kolárně vídám nejméně 50–60 kol. Tedy cca čtvrtina lidí jezdí do práce na kole. Tedy kolo jako dopravní prostředek volí čtvrtina zaměstnanců. A i přes zimu těch kol tam není nikdy méně než asi 15. Tedy i v zimě je to něco kolem 5–10%.

            Nechci žádná privilegia. Jen chci při cestě do práce ve zdraví přežít a dojet včas. Chci toho až tak moc?

            0 0
            • Jezevec70  

              U nás taky tak.

              Za chvíli pojedu do práce na odpolední a myslím, že z těch cca 50 lidí, co tam budou, nejmíň 15 přijede na kole. V létě určitě polovina.

              0 0
            • Amoondre  

              a u nas z 1000 tam vidim kol 5. Takze co s tim?

              0 0
              • Smazaný účet  

                U nás to samý 5000 lidí a 30 kol.

                0 0
                • vari  

                  A vadí to něčemu? U nás na 400 lidí byla kolárna pro cca 12 kol (klec o velikosti jedno většího parkovacího místa). Když přestala stačit, firma velice rád zřídila další, protože ti co jezdili na kole, nepotřebovali parkovat auto a firma tak ušetřila.

                  Až takhle začne uvažovat veřejný sektor, dostaneme se tam, kde na západě už jsou. Jako Sevilla, která zlepšení infrastruktury zvýšila podíl cyklistů na 30násobek za 7 let a tím snížila dopravní zácpy za zlomek peněz (a prostoru), které by stálo rozšiřování silnic.

                  0 0
                  • blaf  

                    verejny sektor zacne takhle uvazovat, az tam budou lidi uvazovani schopni, a ti se tam dostanou, az to bude rozumne placene, a to se stane az za dlouho

                    0 0
            • jan.pernik  

              Nechceš :-) je to o ohleduplnosti a o tom, jestli tam fakt musíš být o 2 minuty dřív (jako automobilista).

              0 0
    • Seeker  

      Podobnej případ: jezdím do práce, je tam úsek, kde je cyklostezka dlouhá necelých 300m – bohužel je ale ho*no platná, protože násosky z blízkého hostince tam rádi třískají škopky. Zastavil mě jednou zuřivý řidič (btw na cestě měl tři ****** místa) a začal mi nadávat do pánského přirození, když jsem mu slušně odvětil, že cyklostezka je plná střepů, tak se odmlčel a nazval mě opět přirozením a odjel – tohle už je podle mě debilita. Městská policie mi na tom místě taky už informativně vysvětlovala, že se v blízkosti nachází cyklostezka – strážníkovi jsem řekl ať se zkusí po těch střepech projít a ten prohlásil, že navrhne, aby se ta hospoda o pátečních večerech lépe střežila – že víc pro to neudělá. A já jezdím po cestě pořád protože střepy tam leží ještě teď. Jel bych po trávě, ale ta je plná psích výkalů.

      0 0
      • iron.hide  

        no vidis, to je super vyhovorka pre jazdu mimo cyklotras, staci povedat ze su tam strepy. fizli zalezeni v aute to urcite nepojdu skontrolovat a pustia ta dalej bez pokuty :)

        0 0
      • kyl  

        Tu to samé,chodník vedle hlavní silnice je rozšířený o cyklopruh a před vyjebanou diskotékou je tam věčně plno skla.Místo aby to hodili na triko majitelovi,ať si dá na ty parchanty pozor a uklidí to,věčně to uklízí RR.

        0 0
    • jan.pernik  

      Tak na cyklostezku raději nevjíždět.

      http://ostrava.idnes.cz/…-zpravy.aspx?…

      0 0
      • Polka  

        Neni divu, PL rider :)

        0 0
      • Pavel  

        hmm, před „nedávnem“ jsem po té cyklo jel… Takže pro příště – hlídat si polské kamiony!

        0 0
    • Martin  

      300 :)

      0 0
    • Martin  

      Tohle mi připomíná „cykolostezku“ v Praze ze Zbraslavi na Vrané, tu projektoval nějaký imbecil, jednou je nový asflat přerušen několika sty metry polní cesty, podruhé přes ní teče potok… tedy nic pro silniční kola. Denně tamtudy jezdím na silničce, protože je to ideální směr kudy vypadnout z Prahy do kopců, co chvíli tam na mě troubí řidiči, jak to, že nejsem na cyklostezce, když ji tam pro nás postavili… jak tohle vlastně řidičům vysvětlit? Troubí celkem oprávněně, když vidí kousek vedle širokou asfaltku pro cyklisty a na zmíněné nepoužitelné úseky nevidí, jenže jet tam na silničním kole se opravdu nedá, pokud nechci chodit po polní cestě jako magor a brodit se potokem na galuskách.

      0 0
      • Smazaný účet  

        ten potok je slušná haluz, ale seskočit z kola není snad problém, přenesení toho 1 metru tě neubyde.. Moc tudy nejezdím, ale ještě z kraje jara byla u toho přerušení/ukončení stezky cedulka, že se nedohodli s majitelem pozemku a stezka se „výhledově“ v 2017 spojí..

        0 0
        • Martin  

          jo, jo, „výhledově“, to jsem už slýchával… za komárů… a skrývalo se za tím výrazem kde co… ne, vážně se nebudu se silničkou brodit, když jdu trénovat, dtto šlapat po polní cestě, kde ani není sjezd a výjezd na silnici, podobně jako u toho potoka, prostě paskvil za hodně peněz, přiznejme si to

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nevím co ti vadí, chyběl jim kus pozemku, kde se asi majitel kousnul.. Mohli celej projekt poslat k šípku, nebo to dotáhnout tak jak to udělali a doufat, že se s majitelem dohodnou (což je teda podle mě pořád lepší řešení). A pokud ti dělá problém slézt z kola a udělat 2 kroky přes potok, tak to máš blbý :D, ale tady souhlasím, moc nechápu co tím chtěl projektant naznačit..

            0 0
            • Martin  

              prostě reaguju na první příspěvek shodným dojmem, prostě cyklostezka, kterou nelze použít a řidiči pak troubí a posílají mě tam… jak jsem uvedl, nejde jen o ten potok, ale i o přechod té polní cesty, nejsem cykloturista, když jdu na trénink, jdu trénovat a ne chodit po polní cestě a brodit se potokem, tím méně v drahých tretrách s celokarbonovou podrážkou, prostě chci dojet pod kopec a ne tam někde poskakovat…

              …ale když už jsme u toho, zde mají řekněme objektivní příčiny k šlendriánu, ale jaký byl důvod zmršit tu bruslařskou stezku z Braníka tak, jak je zmršená? Myslím tím ten úzký asfalt, který už po roce začal praskat

              0 0
              • Smazaný účet  

                tam by začalo praskat cokoliv – je to v málo pevném docela příkrém svahu, který navíc natřásá železnice = kdyby to chtěli udělat opravdu pevné, museli by tam udělat minimálně pořádnou betonovou injektáž = asi by to bylo za jiný peníze

                0 0
            • orm  

              Za me problem takovych stezek, ktere jsou nedodelane nebo ve spatnem stavu, ale je tam znacka cyklostezky a zaroven vedou podel silnice, je ten, ze po nich jet musis, jinak dostanes muzes dostat pokudu. Policisty nemusi zajimat v jakem stavu stezka je, to je pry tvuj problem. Pokud bych si mohl vybrat kde pojedu, jestli po silnici nebo po stezce, tak s tim problem nemam.

              0 0
              • Martin  

                povinnost používat cyklostezku, i nedodělanou, nařizuje nějaký zákon?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  pokud je to značné jako cyklostezka, tak ano…povrch tam specifikován myslím není

                  0 0
                • orm  

                  Psal jsem pokud je tam prislusna znacka (modra, kulata a je tam kolo) a stezka vede podel silnice, tak nesmis jet po silnici, ale musis jet po stezce, bez ohledu na to v jakem je stavu. Bohuzel to tak je.

                  0 0
          • Peslezedirou  

            Četl si co psal? Lepší postavit skoro celou stezku, než kvůli cca 200–300 metrů odložit celou stavbu do nedohledna. U toho potoku mohli udělat můstek, to je fakt, ale zase není problé se silničkou přeběnout po kamenech. Nicméně zmiňnovaný nedokončený úsek projedeš i na žiletce, je to tvrdý jak beton.....

            Nechápu žiletkáře, že jezdí od mostu do Vraného po silnici, trobení se nedivím......

            0 0
            • Smazaný účet  

              k potoku jsem se tam nedostal, ale až na tu polňačku běhám a je to hladký, pevný a i po dešti to bylo relativně bez bahna = na silničce v klidu

              0 0
              • Smazaný účet  

                tak je spíš smutný, že si s tím „závodník“ neumí poradit..

                0 0
                • Martin  

                  vy jste mi spolek chytráků, který pravděpodobně na silničce nikdy neseděl… fakt inteligentní rady na galuskách, každá za 2000, skákat po kamení, když se člověk i na silnici vyhýbá kdejakému drobnému kamínku… projeďte se napřed na silničce, než budete, tři chytráci unisimo, psát takové hovadiny

                  dtto peslezedíru že nechápe, proč silničáři jezdí do Vraného a dál Zvoli, Záhořany atd.? svatá prostoto…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    slézt z kola a udělat 2 kroky zvládneš? Nebo to umíš jen s cyklokroskou?

                    0 0
                    • Martin  

                      lumire, to samozřejmě umím, jako každý, ale o tom to není, protože když přijmu tvou tezi, že dva kroky udělat každý umí, můžeme pokračovat k tezi, že každý nedostatek cyklostezek je nějak překonatelný a že je vlastně všechno v pořádku

                      prostě není, když jdu trénovat na silnici, jdu trénovat na silnici a ne dělat kroky na louce a skákat přes potok

                      když budu chtít skákat přes potok, vezmu MTB a pojedu vedle do Záhořan brody

                      to je celé

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Řešíte hovadiny, zamykám.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        chápu a vůbec se ti nedivím, ve tvém věku už prostě nemůžeš jen tak poskakovat po louce a přes potok a jen si chceš v klidu točit na áčku

                        třeba do toho stadia dozraju…

                        0 0
                        • Martin  

                          nejde o věk, i v pětadvaceti jsem si na poskakování v potoce bral raději MTB

                          0 0
                  • Pavel  

                    jj, ona se silnička při kontaktu se šotolinou okamžitě vznítí a shoří na prach.

                    0 0
                  • Peslezedirou  

                    Promiň, oprava : nechápu lidi jako ty, vytroubení si zasloužíš........

                    0 0
                  • HonzaP9  

                    Galda za 2000 nevydrží drobnej kamínek? Tufa za 500 to vydržej (testováno na různých místech Prahy aspoň 3× týdně) :-)

                    Ne, teď vážně: Serte na to, pravdu máte svým způsobem všichni.

                    0 0
      • Smazaný účet  

        ta polňačka tam je imho proto, že tam asfalt nechtěl majitel pozemku…a vlastnická práva se musí respektovat, ne?

        0 0
        • Martin  

          ale mě nezajímají důvody, řešíme důsledky a důsledkem je, že se tam jet na silničce nedá a řidiči pak troubí, protože to nevědí, z auta nevidí – tohle řešíme

          0 0
          • Smazaný účet  

            Právě proto že se neřešily důvody, tak tam ta stezka (i přes chybějící úsek) je. To, že nejsi schopnej překonat potok a kus po louce je tvůj problém, ostatním to moc problémů nedělá.

            0 0
            • Martin  

              nevím koho myslíš těmi „ostatními“, člověk obvykle kdejakou hloupost podepírá právě jakýmsi anonymním davem – ostatními… všemi… apod., já tedy když jedu kolem vody, potkávám tam na silnici závoďáky a sportovce na silničkách a dole u řeky vidím výletníky na trekingových a MTB kolech a kochající se bruslaře

              0 0
              • Smazaný účet  

                buď rád, že jsi tam ještě nepotkal mě! :-)

                0 0
                • Martin  

                  jsem tam zítra, pozítří i v neděli, třeba se potkáme, rámů Morati zas až tolik nejezdí

                  0 0
    • 7021  

      Klidně kamenuj, ale stejně:

      To jsi jel po Borský (mezi V. a VIII. bránou?)

      Zrovna tam ta stezka má docela smysl, i když použitelná je jen ta část u zdi (ve směru od Jižního nádraží na Folmavskou). Osobně se snažím stezky používat jak to jen jde, i když k ideálu je ještě dlouhá cesta.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce