• Maka123

    Jak jezdíte po silnici? Mám najeto 400000km v osobním autě a půl roku jezdím i na kole, téměř denně. Problém je ten, že na kole jezdím jako v autě, tzn. že když mám přednost tak jedu, když jsem na hlavní taky. Jenže spousta řidičů cyklistu vůbec nebere v potaz. Taky ježdění v levo od bílé čáry, po ní a v pravo k vůli kamínkům nejezdím. Když jsem jezdil na motorce, tak jsme se zdravily – cyklisti vůbec, proč?

    0 0
    • figur  

      Dnes mám mandličky…

      0 0
    • Espen  

      Tak to asi děláš správně. Jak by si jako chtěl jezdit?

      0 0
    • JendaH  

      Problém je ten, že na kole jezdím jako v autě, tzn. že když mám přednost tak jedu, když jsem na hlavní taky. Jenže spousta řidičů cyklistu vůbec nebere v potaz.

      Ano, to se mi bohužel taky občas stává, a jezdím proto tak, aby mě cizí chyba pokud možno nezrakvila. Zřídka musím fakt zastavit/zpomalit, ale v naprosté většině případů se nějak vyhneme.

      A taky dost často auta pouštím i když bych měl mít přednost. Jsem holt pomalejší, tak ať si jedou, stejně by mě museli za pár sekund předjíždět.

      Když jsem jezdil na motorce, tak jsme se zdravily – cyklisti vůbec, proč?

      Mně to přijde podobně zvláštní jako zdravit náhodné lidi na ulici. Ale možná je to tím, že neberu kolo moc jako hobby, ale ~90% toho najezdím účelově.

      0 0
      • pepek  

        Jak náhodné? Holek na motorce je málo, všechny se znají, tak proč by se nepozdravily?

        0 0
      • popokatepetl  

        U nás by mě nenapadlo nepozdravit kolemjdoucí. Na to se prdi ve městě. Stejně tak se zdraví na kole. Městu bych pak přirovnal cyklostezku za krásného dne. Silničáři pozdraví jen silnicare, bajkeri se pozdraví v lese, často se dají do řeči na tykacku. Silničáři nemůžou bo tepy.

        0 0
        • doubeq  

          :-D

          0 0
        • Spartacus  

          Jezdím silnic, a dřív jsem zdravil i bikery ( bikery, ne turisty na MTB ). Přešlo mě to záhy, co se 90% z nich akorát kysele ksichtili a čuměli jako paka :-) Pokud mě nějaký pozdraví, samo že opětuji.

          0 0
          • Maka123  

            Ještě jsem nepotkal nikoho kdo by na kole pozdravil, každý radši kouká do blba.

            0 0
            • BlickM  

              „mimo sezonu“ (skalní) téměř všichni … v létě cca 60 % nepozoruji rozdíl mezi bikery a silničáři. Jezdím na horském.

              0 0
        • doubeq  

          Včera jsem si na tohle téma vzpomněl na vyjížďce..a tepařů byla naprostá většina, čuměli na mě, jak chleba z tašky a strašně toporně hlídali ty tepy :D Jedinej, kdo pozdravil a to první, byl nějakej taťka s dětma…no a to sem jel na silničce a zdravil většinou silničáře, ale asi moje kolo nevypadá dost silničně nebo vycejtěj hadry z Lidlu na kilák :D

          0 0
          • Libores  

            Tady cítím nějaké předsudky:) Nebo, že by jiný kraj jiný mrav? U nás na liberecku nic takového nevnímám, ani to kastování na bajkery a silničáře, se tu mám dojem neděje:)

            0 0
            • doubeq  

              Kastování ne, jen statistika, někdy je to i lepší…ale krajem to asi možná bude taky, zdá se mi, že hned po Praze jsou HK a Pardubice nejnafrněnější regiony :-D (nic osobního)

              0 0
              • gersa  

                Já ti nevím, v Pardubicích bydlím už devatenáct let a nemám se zdravením cyklistů problém. Jen výjimečně se mi stane, že by někdo neodpověděl

                0 0
                • Smazaný účet  

                  :-)

                  0 0
                  • Pavel  

                    Žíš, zas někdo musí vytahovat tu trapnou fotku. To se jednou člověk trochu namete a jsou toho plné internety.. Že vás to furt baví! :-)

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Že se nameteš je OK, ale že si na to vezmeš jednici je samozřejmě neomluvitelný :)

                      0 0
                      • Martin  

                        Bylo pěkně, tak přece nebude tahat zimáka…

                        0 0
                • doubeq  

                  Asi mám teda pech :D

                  0 0
            • Luwa  

              Souhlas jsem z Jablonce a vidím to úplně stejně. Zdravím každého a většina odpoví a úplně normálně. Někdy je pravda že jen mávnu rukou ale to v krizi. A rozdíly gravel mtb silnice nedělám.

              0 0
          • Breakpain  

            Hele, já nevím – prostě když trénuju, uzavřu se do svého „světa“ a ničím se nerozptyluju – budík / auta, budík / auta…

            Zdravit mi přijde normální pokud někde stojím a někdo taky zastaví, ale za jízdy mi to přijde jako ptákovina – to samé na motorce atp. Asi jsem moc introvertní ;)… není v tom nic „nevypadá moc sportovně, toho nepozdravím“.

            0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Někteří řidiči aut mají ten naprosto retardovaný zvyk při vjezdu na hlavní nebo při odbočování nejprve hledět vpravo a teprve když už jsou v silnici najetí se možná podívají vlevo. Na cyklisty nikdy nehledí dostatečně dlouho, aby odhadli rychlost, takže často se stává, že vjedou do silnice a já těsně vedle nich. Samozřejmě na krátkých úsecích a hlavně v zatáčkách je běžné osobní auto mnohem pomalejší než kolo poháněné hobíkem, takže řidič auta nemá šanci to kolo předjet a vznikají nepříjemné situace. A pak je taky potíž ta, že lidé obecně jsou velmi špatní řidiči, celosvětové statistiky úmrtí a zranění v dopravních nehodách připomínají celkem hodně aktivní válečný konflikt.

      Zdravení u cyklistů není samozřejmostí. Zdraví se hlavně sportovci mezi sebou a to hlavně na stezkách nebo na odlehlých komunikacích. Přímo v dopravě je to celkem mimo mísu a zdravit každého cyklistu je jako zdravit každého chodce když jdeš pěšky.

      0 0
    • novas752  

      Při jízdě po silnici se taky chovám jako bych byl auto, jedu ve stopě levých kol, přednosti apod. platí stejně. V úzkých nebo nepřehledných místech si někdy najedu víc doprostřed abych byl víc vidět a odradil střelce co se vyhýbají na centimetry. Ale zase klidně uhnu až na svodidla když se za mnou někdo plazí v zatáčkách a ukážu mu že může předjet.

      Cyklisti se zdraví jak kde jak kdy jak s kým. V cyklisticky rušných místech (páteřní cyklostezky apod.) moc cyklistů nepozdraví/ne­odpoví, lidi na kolech bez helmy moc cyklistů taky nepozdraví, lidi v teplákovce taky moc ne.

      A pak tu jsou žiletkáři – ti často nezdraví nikoho kromě jiných žiletkářů a ani ty někdy ne, protože by spadly tepy. :)

      0 0
    • doubeq  

      Jezdím jako v autě, ale s jistou dávkou opatrnosti a když i když jsem na hlavní, tak naznačím ať auto jede, když by muselo stejně předjet nebo by kvůli mě třeba dlouho čekalo. Je zkrátka potřeba nebejt v autě jen řidičem a na kole jen cyklistou a pěšky jen chodcem, ale vidět všechny pohledy…no koloběžky nezmiňuju, to je jinej gang.

      A ostatní, ať na horským nebo žiletce zdravím podle nálady, ale v obou táborech se najdou lidi co zdraví jen svoji cenovou a svůj gang :-D

      0 0
    •  

      Jezdim tak aby se hlavne me nic nestalo tudiz radsi dam prednost i kdyz jsem na hlavni, snazim se neprekazet a hlavně porad myslim ze proti tune plechu ja nemam sanci. Nejezdim moc v levo ale spis ten pul metr od krajnice potazmo cary abych mel nejakej manevrovaci unik.

      0 0
    • Maka123  

      Kolikrát se leknu a že nejsem lekavej, když těsně kolem mě prosvišťí velké auto.

      0 0
      • novas752  

        Tak s tim asi nic neuděláš. Leda by sis dával přivykací tréninky po dálnici. :)

        Nebo můžeš migrovat do terénu, tam máš osud ve svých rukách, maximálně na tebe maximálně spadne strom nebo tě zastřelí myslivec, ale to bys musel mít extra pech.

        0 0
        • Maka123  

          Dálnici dost často přejíždím. Jenom jak je člověk nabalenej prt slyší co jede ze zadu. Když jsem jezdil jako kluk auto si potkal jedno za 5km.

          0 0
        • zdenek  

          Nebo vozit zrcátko, aby včas viděl předjíždějící auto…

          0 0
    • Jamin  

      Myslet za ostatní, přednost nemáš nikdy, bejt vidět a nebát se. A ještě je fajn ukazovat co budeš dělat, to maj ostatní rádi.

      0 0
      • t29  

        Jo, tohle podepisuju. Reflexní rukavice a světlo na helmě, kterým ty rukavice můžu „rozblikat“ se při odbočování hodí.

        0 0
        • Smazaný účet  

          světlo na helmě je porušením zákona o provozu na pozemních komunikacích…ale to asi víš ;-)

          0 0
          • JayZ  

            No… to jsem třeba já nevěděl. Takže při jízdě do práce s čelovkou Fénix HP30R porušuji nějaký zákon, když se octnu na chvíli na silnici? Zatím mě policajti nic neřekli.

            0 0
            • JendaH  

              Nesmíš mít _pouze_ čelovku, musíš mít i světlo pevně na kole. Pokud máš oboje, je to v pořádku (doporučuji se s někým domluvit ať ti řekne jestli neoslňuješ).

              0 0
              • JayZ  

                Se 400 lumeny asi tolik ne, ale pokud proti mě jede někdo s dálkovými světly a nechce je ztlumit, tak 1000 lumenů dálkového kužele ho rychle přesvědčí, že já taky nic moc nevidím.

                A ano mám pouze čelovku, na řídítkách mám jen malí bílí blinkr.

                0 0
                • Kire  

                  Potkávat bych tě se 400 lm na přilbě nechtěl.

                  0 0
              • Smazaný účet  

                střed osvětlované plochy 20m před vozidlem, jestli se nepletu…

                jak to u té čelovky zajistí?

                0 0
                • JendaH  

                  [normálně na Sgt Peppera nereaguju, ale tady je možné, že podobnou otázku bude mít i někdo jiný] Vyhláška předepisuje, že musíš mít světlo s danými parametry, ale neříká nic o tom, že nemůžeš mít i nějaká další světla. Takže máš jedno na řídítkách (správně skloněné atd.), tím jsi požadavky splnil, a že máš ještě nějaká navíc nemusí nikoho zajímat (pokud třeba neoslňuješ).

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    no, je to diskutabilní, páč s tímhle přístupem by byly v pohodě světelné rampy na offroadech…což ale v provozu nejsou (v terénu pochopitelně to je jedno)

                    0 0
                    • zdenek  

                      Což bude nejspíš tím, že auto musí mít homologované díly a projít STK. Kolo jen musí z hlediska osvětlení splňovat zákon a cyklista na něm už vůbec nic.

                      0 0
                    • Val  

                      ridic offroadu si muze vzit taky celovku

                      0 0
          • t29  

            Světlo na řidítkách mám taky ;)

            0 0
            • Smazaný účet  

              na řídítkách je v pohodě – pevně spojené s vozidlem a lze ho nastavit aby svítilo ve správném sklonu

              0 0
    • Maka123  

      Asi hlavně být vidět.

      0 0
    • plzakj  

      Opatrně.

      0 0
    • Kosta  

      Autem a autobusem.

      0 0
    • t29  

      Problém je jediný, váhová kategorie. Řidič v autě dává bacha na náklaďáky, autobusy nebo traktory, od cyklistů mu při srážce nehrozí nebezpečí, tak proč by si jich měl všímat. Což znamená, že jako cyklista musím dávat bacha i za řidiče.

      Jako „neviditelný“ (bez ohledu na množství odrazek a světel) jezdím radši po krajnici než v jízdním pruhu, aby ti, co kolem mě projíždějí na autopilota do práce na první kafe, měli volnou cestu.

      Zdravení = zdravím ty s helmou a neřeším jestli mi odpoví. Dělej to taky tak ;)

      0 0
      • novas752  

        Tyjo nevim, namáčklej na kraji silnice si připadám neviditelnej mnohem víc, než když jedu uprostřed.

        0 0
        • Mikikuba  

          Přesně!

          0 0
        • t29  

          Pokud se najde někdo, kdo mě přehlédne, tak je lepší když projede okolo, než abych mu skončil na kapotě. Občasné oprasení neřeším.

          0 0
          • Mikikuba  

            Jenže když jedeš metr od kraje tak Tě víceméně vidí každý a hlavně se nerve vedle tebe třeba při předjíždění když jede proti jedoucí auto. Dělám to přesně obráceně a naopak vyjíždím do silnice víc když vidím auto proti a slyším auto za sebou. Jinak jediná vážná nehoda s autem byla přesně když jsem jela u kraje a rvalo se vedle mě. Vyzkoušeno na skoro 400 000 na kole na silnici. A to nemluvím o vyjetých kolejích humusu kanálech či dírách u krajnice…

            0 0
            • t29  

              Mám na silnicích najeto asi desetkrát míň, jediná vážná nehoda byla, když borec z protisměru odbočil doleva přes můj pruh. Tam bylo jedno, jestli brousím krajnici nebo jedu metr od kraje.

              0 0
              • Maka123  

                Řidič musí předvídat a myslet dopředu. V autě máš zrcátka a vidíš i do zadu.

                0 0
                • t29  

                  Zrcátko mám i na kole, ale když jedeš 35+ ve spodním úchopu a auto to tam pošle deset metrů před tebou, tak se prostě proletíš.

                  0 0
                  • Maka123  

                    A ještě mě štve jeden pes, je schovanej a když projíždím tak vystartuje, ale až na poslední chvíli. 

                    0 0
      • gersa  

        Když jsem jezdil nalepenej při kraji, míjela mě auta na pár centimetrů. Bylo to hodně nepříjemný, zvláště když jelo něco proti.

        Takže jsem začal jezdit cca metr od kraje a je to lepší, nicméně je pořád dobré mít na paměti, že jsme na silnici jen otravný hmyz.

        Ad zdravení – zdravím ty co mají helmu a dres

        0 0
        • Martin  

          Za tenhle názor tě někteří Spravedliví ukamenují a někteří zdejší uživatelé podobně jezdící cyklisty záměrně předjíždí s minimálním odstupem…

          0 0
          • doubeq  

            On je metr na široký silnici a metr na okresce 3.tř něco jinýho, jesli jede i na šoustce metr od kraje, tak si koleduje, pač jede přímo uprostřed :-D

            0 0
            • mikub  

              Ony mají šoustky kolikrát tak rozmlácený kraje, že to o moc blíž, jak ten metr nejde. Když pak za sebou slyšíš auto, tak samo obětuješ trochu pohodlí a na ten kraj se stáhneš, aby tě plechovka měla jak předjet.

              0 0
              • Martin  

                Tak. Navíc, na těch úzkých trojkách toho zas tak moc nejezdí.

                0 0
                • doubeq  

                  Někdy se až divim, kolik toho jezdí po trojkách, jelikož si po některých lidi krátí trasu nebo jimi nahrazují obchvaty…

                  0 0
                  • Martin  

                    Musím zaklepat, u nás zatím dobré… jedničky nepoužívám, dvojky se dají, trojky jsou málo frekventované.

                    0 0
                    • doubeq  

                      U nás vládne nějaká averze k obchvatům, takže Pardubice, Chrudim a okolí spoléhá na dvojky a trojky…ale stačí zmizet na stezky pro turisty v lese a je klid, teda od aut…

                      0 0
                      • mikub  

                        V tom spoléhání na trojky máš sice pravdu, ale zase bych z toho nedělal zbytečné drama. Asi tušíš, na kterých je jízda o ústa a které jsou klidné. Těch klidných se dá najít docela dost.

                        Paradoxně se i na nějakých druhotřídkách cítím bezpečněji, než na trojkách.

                        0 0
                  • Jezevec70  

                    Mám pocit, že poslední dva roky, jezdí hodně aut i po všelijakých polních a lesních asfaltkách. Kde jsem auto skoro nikdy nepotkal,, potkávám teď docela často.

                    0 0
    • scoty  

      Spíše bych doporučoval uvažovat o tom, jak nejezdit po silnici…

      0 0
      • gersa  

        Pokud na cestách jezdí jen podobní exoti, tak ano

        https://www.facebook.com/…12964066604/?…

        0 0
        • Maka123  

          Na tohle jsem alergickej, zatroubíš na ně a s nima to ani nehne.

          0 0
          • Martin  

            Nemá se to dělá se to…

            Na široké cestě je to ganz egal, na úzké prasárna.

            0 0
            • Spartacus  

              Když je nás 40, tak je to taky egal, ikdyž to vidí cajti – tolik nábojů u sebe nikdy nemají :D Nemělo by se to, ale už velkého stáda budou šoféři prskat, ať pojedou pumpičky jakkoliv.

              Osobně jsem naznal, že je třeba změnit přístup k silniční cyklistice, takže se běžným silnicím za špičky vyhýbám a jezdím téměř pouze po různých zadních cestách, polní a lesní asfaltky, sem tam strade bianche a je klídek ;-) Podvečer klidně zas ty silnice.

              Jinak jsem zjistil, že hodně funguje neonová výstražná barva, mám teď Kalas Pure Neon vestu, a rázem mám pokoj od „kreditkářů“. ;)

              0 0
    • Pavel  

      Chtěl jsem si nachystat popcorn, ale zatim nuda a slabota.. :-)

      0 0
      • Martin  

        Ciklisti na cyklosteski, pumpičkářy v prezervatyvech do plinu, auta jsou nejvíc. A Zelí vládne.

        0 0
    • tromboonen  

      Rychle přece!

      0 0
    • Val  

      pro cyklistu neplati vsechny prednosti! treba prednost zprava – pokud neni prednost upravena cistyma, nove vypadajicima znackama, tak ma vzdy prednost auto. Pri odbocovani doleva ma prednost protijedouci auto – pokud samo uplne nezastavi. Pri predjizdeni, nebo odbocovani doprava, ma ridic auta moznost odstrcit cyklistu do pangejtu pokud „se mu tam mota“.

      Ostatni cyklisti se zdravi pouze v kopci, kdyz je predjizdis – pokud by te pak nahodou dojel, tak okamzite odbocit, zastavit a checkovat smsky. atd atd jeste se musis hodne ucit

      0 0
      • Jezevec70  

        Jedu na cyklokrosce do práce, přijedu ke přižovatce s hlavní silnicí, kterou křížím. Zastavím a dávám přednost a najednou kamion, co jede po hlavní, zastaví a pouští mě. A to jel z docela prudkého kopce. Fakt nechápu. :-)

        0 0
        • Pavel  

          Tě už znaj, jezdíš tama denně :-)

          0 0
        • Val  

          pravdepodobne jen ridil v pracovnich botach se sirsi podrazkou, nez v jakych obvykle jezdi a proto seslapl nespravny pedal

          0 0
    • IndyCZ  

      Jak jezdit po silnici? Jednoduše. Být viděn, chovat se předvídatelně, znát předpisy, uvědomit si, že kolo nad autem nikdy nevyheaje, a ani po šesti hodinách neklesnout pod FTP.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.