jakou kazetu a prevodnik do kopcu?

61 nepřečtených
  • terka.T

    Ahoj,

    prosím o radu ohledně silničního kola – kazety a převodníku..

    mám novou silničku (jetou) a „zdědila“ jsem na ní na zadní kazetě 9 pastorek 12–27 s převodníkem 50–34

    ušlapu na tom kopce? nebo bude třeba výměna zadní kazety?

    díky moc Terka

    0 0
    • Hynas  

      Když se budeš snažit, ušlapeš…a navíc tě to posune dál, tedy výš. :o)

      Mimochodem, tahle kombinace nejlehčího převodu je už sama o sobě (na silničku jako) dost lehká.

      Trojpřevodník vozí turisti, důchodci a buzeranti…

      0 0

        MTBIKER doporučuje

      • tomekusti  

        Tak já nevím. Sem turista, ******** nebo důchodce? Trojpřevodník na silničce mám a nevidím v tom problém. Kazetu mám 12–25 a vyhovuje mi to jemné odstupňování vzadu. Převodníky 50/39/30 také. 53×11 když nezávodím nepotřebuju, 39×25 v okolí ústí většinou stačí, ale když už je toho moc, tak proč se trápit? Klidně nahodím 30×21–23, než abych někde tlačil. Nechci tu trojpřevodník chválit, ale mě prostě přišel skok z 50 na34 zubů velký. Víc mi vyhovuje 50 a 39, těch 30 je asi navíc, ale zase mi to umožnilo to mnohem lépe (jemněji) odstupňovat vzadu

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Z té trojice na výběr se dá říct, že budeš turista, ostatní těžko posoudit :). Ale nic si z toho nedělej, turistů je zde většina, jen to málokdo přizná :).

          0 0
    • kubad  

      nic lehčího tam už moc vymyslet nejde, takže otestuj a až pak případně řešit co s tím :D

      0 0
    • felix.org  

      S převodem 34×27 už bys neměla mít problém vyjet většinu našich kopců.

      0 0
    • radek01  

      Já dal na 1 silnici 50/34 a 11/28 a je to tak lehký,že abych si zdůvodnil tuto volbu budu to muset vzít do Alp jinak v ČR asi zbytečné je ale pravda na Oybin 17% jsem to tam dal abych jel v klidu v sedě :-)

      0 0
      • pelhrimov  

        Najdou se i u nás špeky, na které holka určitě potřebuje mít vzadu 28z. Jsou to typicky různé několika set metrové úseky asfaltek k „horským“ chatám a hotelům. Co kluk vyrve na španěla, tak na to holka potřebuje 39 (34) x 28. Také jsem se setkal s tím, že když ženská v prudkém krpálu tuhne, tak už nedokáže jít ze sedla, ale to možná není pravidlem.

        0 0
    • Ma7ous  

      mám 50–34 a lazetu 11–28 co jsem měl na kole a nejlechcí pastorek jsem ani neřadil, většina kopců u nás se s tím dá vyjet a člověk alespoň potrénuje

      0 0
    • biker007  

      Na alpske jezdeni ma manzelka 50/34 a kazetu 12–29 (campa, slozena ze 13–29 + 12–25). To je nejlehci, co dovoli dvojprevodnik a saltr s normlanim voditkem. Ne ze by to neslo vyjet i na 25ku, ale to uz chce jet kopec o 2–3kmh rychleji, aby se udrzela trochu rozumna frekvence. Ja sam mam na shimanu 53–39 a do kopcu 11–28 a na dlouhe prudke kopce typu Timmelsjoch z jihu bych na 25ku potreboval tak o 10kg min, abych to dal s podobnou frekvenci:)

      0 0
    • robb  

      Záleží kde na tom jaký kopce na tom budeš jezdit…jinak, Viděl jsem i silničku s kazetou 11–36…

      pozn. Hynas nevim co je na trojpřevodníku ************, před sto lety by si byl za buzeranta ty před chlapama, co lítali na kolech s pevnym převodem

      0 0
      • Hynas  

        Před sto lety možná (tedy když to říkáš, tak o tom asi něco víš), ale teď je teď.

        0 0
      • kubad  

        3-převodník je bohužel nejdražší možná varianta ( nové kliky smyk, řazení) a pokud nebude 12–27 s 50/34 stačit tak to nevyřeší :D

        mnohem jednodušší a levnější je použít MTB přehazku a kazetu 11–32

        0 0
        • Modus2  

          +1 Taky to tak mám, dokonce 11–34. A to na hliníkové silničce, ze který jsem udělal něco jako gravela.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Chudaci. Nevi o cem pises.

            Pred 9 lety gravel neexistoval :D

            0 0
            • Modus2  

              V USA už nejspíš jo. :-)

              0 0
              • Singlespeed  

                Termín asi neexistoval, ale kola ano, říkalo se jim obvykle prasopes :-).

                0 0
              • mr.nikdo  

                Ale prosim Te.

                V dobe TdF na kolech se stejnymi koly byly v US zavody vysokych kol.

                0 0
                • Modus2  

                  Tak to asi bylo, ale Gary Fisher a Armstrong je zapsaly do dějin cyklistiky. :-)

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Garyho jsem tam – hlavne 29 – mel. Ale tohle je lepsi.

                    Jinak Armstrong by si bez ITALA neskrt ani v rychlem a dopingovem zapisu :D

                    0 0
    • pelhrimov  

      Jestli jsi opravdu z Pelhřimova, tak Ti tyto převody v pohodě stačí. Největší 80 metrový krpál je od Billy kolem rybárny, garáží Wolkerovou ulicí ke hřbitovu. Tam ten nejlehčí převod určitě využiješ. V sobotu jsme ve skupině s babou jezdili intervaly kolem sjezdovky na Křemešníku a první dvě opakování to dokonce zvládla na španěla 53×28, to samé zatáčka na Cikánce při cestě na Křemešník i holka to dá ve stoje na 53×28, to samé platí údolích kolem Sedlice, Želiva, Syrova, Hroznětic vše pohodě, tedy holka s nájezdem 10 tis.

      0 0
      • pelhrimov  

        tady máš pár špeků, kde si vyzkoušíš převody, když to v pohodě vyjedeš tak nebudeš mít asi v ČR většinou problémy:

        Pelhřimov: http://www.mapy.cz/s/5qbh

        Nemojov: http://www.mapy.cz/s/5qbc

        Čeřínek, šotolina, asfalt: http://www.mapy.cz/s/5qbj

        0 0
        • terka.T  

          dik vyzkousim, zkusim klasiku pejr – putimov – kremesnik… a uvidime jestli to pujde :)

          0 0
          • Singlespeed  

            To jsi už měla vyzkoušet hned jak jsi koupila nové kolo! Nekecat a jezdit je pro zjištění optimálního rozsahu převodů optimální postup! :-). I když, probrat to jen tak cvičně s klukama na fóru taky není k zahození ;-).

            0 0
      • Singlespeed  

        No jo, ale terka.T zjevně nemá ani 1 tisíc, když ani neví, jaké převody jezdí do kopce, natož 10 tisíc ;-)

        0 0
        • terka.T  

          terka.T ma najeto par tisic ale ne na silnicce, ale na horakovi a krosovym kole, silnicka je to moje prvni .. soucasne koupeny kolo, ktery jezdil nekdo jinej, po technicky strance tomu moc nerozumim, tak zjistuju co a jak :)

          0 0
          • kmarek  

            Je to stejné,jako na jiných kolech…Ze začátku se ti to bude zdát trochu vratké,jako ty užší pláště,ale je to na zvyku…Jinak bych ti poradil to vyzkoušet co nejdřív a když to bude těžké,vraž tam dozadu devítkovou kazetu 11–32(už jsem to párkrát na kolo dával…delší retěz a víc napružit hazku,funguje to…a 9sp se dá krásně sehnat)a s převodem 34–32 už bys měla vyjet opravdu všechno :-)…

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Nic tam nevrážej (myslím na zadní náboj) :). Jezdi na tom, co máš, trochu se popř. potrap. První tisíce km to může občas bolet, ale zvykneš si, a pak budeš řešit, jestli kazetu 11–25 nebo 11–23 :).

              0 0
              • terka.T  

                no mam z toho trochu strach, silnicka mi oproti tomu co sem doted jezdila prijde docela nestabilni, uzsi plaste to bude mazec, ale asi je to o zvyku… a posed vic vleze, to bude bolet zadek ouvej :D

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  A co tě přivedlo na silnici?

                  Jinak se toho neboj, to se po pár vyjížďkách poddá… Hlavně to pořádně klop v zatáčkách ;)

                  0 0
                  • terka.T  

                    pritel :) ma sinicni kolo, peknyho durateca a ja za nim vzdycky funela na horakovi nebo na krosovym kole, taze ted asi bude vetsi pozitek z jizdy kdyz na tom budu lip, stejnak mu nemam sanci stacit, ale slibuju si od toho ze to bude synchronizovanejsi jizda :-D

                    0 0
                    • Dumbíček  

                      Na silničce uvisíš podstatně snadněji. Je to velký rozdíl oproti horáku, to je jak když máš zataženou ruční brzdu a pak jí povolíš. :-)

                      0 0
                • JSt  

                  ta vratkost nebude plastama, ale spis o bratru 20cm uzsima rodlama. ;-)

                  0 0
    • mr.antik  

      V pohodě, když to teď stačit nebude, tak to časem dotrénuješ. Vážně, neřešil bych problém, který ještě nenastal.

      0 0
    • Bandicoot  

      Zdarec, píši sem ať nezákládám další vlákno

      měl bych dotaz ohledně převodu silnice do kopců, aktuálně mám 25z kazetu a 53/39z talíře. V rakouských a chorvastkých střechách nebo na kopcích 14%+ jsem v delším kopci docela v háji, brutálně silově, zakyselenej (ideálně ještě po třeba 70 km už v nohách) . Půjde kazeta 28z v zadu (max na krátké ramínko přehazky) poznat, nebo to zkusit vymyslet přes kompakt převodník 34z? tam mě ale napadá podstatný dotaz, dá se na (kliky ultegra – řadu nvm něco cca 2015) dát kompakt malý talíř aby mi řetěz nepadal do mezidíry při shazování z velkého talíře? díky

      0 0
      • kubad  

        s klikama nejspíš nic neuděláš. rozteč šroubů neumožní menší převodník než 38z – jedině výměna za jiné kliky s 50/34 třeba

        kazeta 28z v pohodě, možná to pobere 30z – 32z nejspíš ne musel bys měnit přehazovačku

        0 0
        • Bandicoot  

          No když už tak bych dal GS přehazku a 11–34 kazetu no a bude v případě že by řetěz nebyl na výzměnu tak jsem cc na 1500 což je v pohodě

          0 0
          • tomo_111  

            Ked das kazetu s 34 zubami nebude ti treba nahodou viac clankov retaze – tzn novu ak nemas niekde tie extra ked si novu zkracoval

            0 0
            • Modus2  

              No tak to je asi jasný, že bude muset použít nový, delší, řetěz. :-)

              0 0
            • Bandicoot  

              jj pravda budu to muset stejně hodit s novým řetězem :)

              0 0
      • mr.antik  

        Jeslti máš nějaký běžný rozměr klik, tak se občas na bazaru nějaký kompakty typu Tiagra objeví, cenově to furt vyjde líp než samotný převodník nebo kazeta.

        0 0
        • Bandicoot  

          Vlastně je pravda, že v minulosti jsem to dělal naopak měl jsem kompakt a sháněl jsem větší menší talíř a tam mi to pak padalo do mezidíry

          0 0
      • Modus2  

        Převodník 34 je oproti 39 rozdíl 5 zubů. Kolečko 28 oproti 25 rozdíl 3z. Takže to vyjde na ujeté metry na jedno šlápnutí skoro na stejno, jeden zub vzadu jsou přibližně 2 zuby na převodníku.

        0 0
        • Bandicoot  

          Já mám pocit že on je ten převodový stupeň naopak – nvm teda jak u kola přepočet ale u moto jsem to měl že 1z vepředu = 2–3z na prdeli, u kola to musí být zákonitě to samé

          Takže když vezmu poměr 1:2 (předek:zadek) tak 5z vepředu = 10z na kazetě takže 34z kazeta se středním ramínkem vyjde +/- 1z šul nul

          0 0
          • Singlespeed  

            Každý, kdo absolvoval alespoň první stupeň základní školy a umí používat kalkulačku v mobilu si to přece umí vypočítat naprosto přesně. Převodový poměr 34/25 je 1,36, převodový poměr 39/28 je 1,393. Stačí vydělit dvě čísla. Pokud výsledek vynásobíš obvodem kola, zjistíš, kolik ujedeš na jedno šlápnutí.

            0 0
      • Jason Voorhees  

        53 se skokem na 34? nevím no, o 19 zubů skok je docela mocnej

        0 0
        • Bandicoot  

          Jojo tudle variantu jsem zavrhl, navíc jsem si blbec neuvědomil, že by to ani nešlo už kvůli dírám v klikách, takže to vidím spíše na variantu střední ramníko hazky a 34z kazetu – vychází mi to že se bude snáz šlapat cca o 26% tak to by na těch střechách už mělo jít poznat, snad :)

          0 0
          • Jason Voorhees  

            Na silničce do kopců vozím 50/34 × 11–34, kdybych měl volit znova, tak dám dozadu 11–32, to by stačilo.

            0 0
        • F1  

          53–34 funguje dobře na 105 5800 i Ultegře 6800, i když to Shimano nedoporučuje.

          0 0
    • tomcat5  

      Najdi si pastorky Miche u firmy Škoda – nechci dělat reklamu, někde tu je i vlákno – a tam si navolíš co chceš od 11z až po 34z.

      0 0
    • adam1  

      Kluci mám kompakt 50/34 105 fc 5800 ,mohu nahradit tu 50z za 52 ,53z ? Jestli ano tak kde mají ?

      Dík

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.