Horské kolo DÁMSKÉ 2x10 nebo 3x9

113 nepřečtených
  • wladycek

    Zdravím,

    jeden urgentní dotaz. Přítelkyni chci koupit kolo, prozkoumával jsem web a diskuzní fóra, ale přece jen … co je lepší pro začínající uživatelku, řazení 2×10 nebo 3×9(8) ????

    Respektive:

    http://www.specializedsvorada.cz/…ilver-s-2015

    http://www.specializedsvorada.cz/…-cyan-s-2015

    Díky moc za názory

    0 0
    • Dejv94  

      Záleží co a jak jezdí.

      2×10/9

      • jednodušší
      • lze na řadit na každý převodník celou kazetu
      • menší rozsah (nemusí být na škodu při správně zvolené velikostipřevod­níků, např převodníky „do pomala“ a oželet nejtěžší převody pokud to něják nehrotí)

      3×10/9

      • větší rozsah, více převodů
      • více řazení
      • nelze na každý převodník řadit celou kazetu

      Takže pokud je začátečník, volil bych asi trojplacku pro větší rozsah převodů.

      0 0
    • Mysee  

      Já vidím 2×9 a 3×9. Vem ji na nákupy a zjisti, co se jí víc líbí. Jestli chceš mít „S“ tak za tyhle prachy je jedno, co koupíš, vždycky to bude mít základní sadu a těžkou nefunkční vidli.

      0 0
    • Erknold  

      Někam si s tím hlavu. Na těchto kolech ji bude štvát, že jí to nejede, nefunguje vidlice a že je těžké. Na počet placek ani nepomyslí ;-)

      0 0
      • wladycek  

        můžu se zeptat jakou bys v té cenové relaci viděl alternativu? Díky

        0 0
        • Erknold  

          V ceně okolo 15k, bych ji spíše nechal něco postavit. Nevím jak je velká a jak moc zdolává kořeny, ale klidně bych šel i do 26. Nástřel ma v bazaru scalar, ale realizované kola nejdeš i u maajkeeho na webu, blumy a možná ještě někoho.

          Na staveném kole už by měla lehkou vzduchovou vidlici, pohon deore a ještě bys ji mohl ppři platit lehké pláště. Pak by ti to nandala v klidu:-) jelikož by měla kolo o dvě kila lehčí.

          Ale hlavně musí se líbit jí samotné, jinak na tom nebude jezdit. Přítelkyněmmusímmít lepší kolo než ty, jelikož ty nebudeš radit v záběru apod;-)

          0 0
        • Krejca  

          U seriovek to bude v této cenovce vždy o pružinové vidli,nemyslím že by tvoje paní brečela že jí ta vidle nefunguje,jsou ale těžký ,stejně jako takto postavený kola,u ženských kol třeba něco takovýho http://www.bike-life.cz/…5–2015/d3128 ,levnější a funkčnější verzí může být stavba,času dost a možností taky.

          0 0
        • babicak  

          Já jsem dal k vánocům moji tento MTB a je s ním po pár desítkách kilometrů spokojena, líbí se jí (což je asi nejdůležitější) a dobře jí padlo do ruky.

          0 0
      • Krejca  

        Po pravdě ,žena,začátečnice ,pokud není poprskaná tady z fora vůbec nepozná že ji nefunguje vidlice :-)Ono to tu celkově nepozná dost lidí co tu mává tím,co je na prd a co ne :-D

        0 0
    • Krejca  

      Popravdě tyhle S jsou takový slátaniny,koukni i jinde.

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
      • Krejca  

        A jeje

        0 0
        • Smazaný účet  
          0 0
          • Krejca  

            Jako že napsat -něco -cokoliv – nebrat je tu oblíbený,pro ženskou 29 ne,pro vysokýcho chlapa ,proč ne? A to samý s převodama,každýmu sedí něco jinýho.

            0 0
            • Smazaný účet  
              0 0
              • Krejca  

                No spíš ty ne? Ptal se jaký řazení je lepší,a na to neexistuje jednoznačná odpověd,záleží na skladbě převodů,co má holčina v nohách,co a kde bude jezdit atd. to že pod to hodil odkazy na těžký nesmyslný kola je věc druhá. a ty napíšeš klasicky 2×10 a 29 nebrat.To je jako kdybys vůbec neodpověděl.

                0 0
          • wladycek  

            Asi bychom si ted nestaveli kola, když s tím nemáme zkušenosti.. to třeba až za pár sezon a nějaké pořádné kolo… A já myslel že za ty prachy je toto dobrý kup

            http://www.specializedsvorada.cz/…black-m-2014

            vyšlo by mě na 15 000

            0 0
            • Carloss  

              Tak ono za ty peníze to vyloženej ******* není.. hlavním parametrem je aby se líbilo.. potažmo když jí řekneš že 29tka jede mnohem líp než 26ka tak jí to i subjektivně líp pojede (mašleno naprosto vážně)

              0 0
              • Smazaný účet  
                0 0
                • wladycek  

                  :-) pochopeno naprosto vážně :-)

                  je škoda že ty kola JETT jsou osazovány zákl. vidlicema…

                  http://www.specializedsvorada.cz/…ilver-s-2015

                  to bych mohl mít za 18 000 … tak 5 sezon by to mohlo vydržet no ni? :-) sram x5 už není uplny pruser…

                  jestli máte za stejný peníze něco lepšího, toš nestyďte se a dávejte linky.. vím že spešly jsou dražší, zase ale rámy a geometrie, pláště a další jejich komponenty jsou celkem fajn

                  0 0
                  • Krejca  

                    http://www.bike-life.cz/…4–2015/d3127 to by se dámě jistě líbilo víc než černobílej S a myslím že je to i lepší volba

                    0 0
                  • vojta1616  

                    u této cenové kategorie nebudou pláště a jejich komponenty fajn, bude to prostě ± to stejné co u konkurence jen s větší přirážkou za S na rámu. Zkus napsat místním stavitelům a uvidíš co dostaneš za nabídky. Kola budou o level výše.

                    0 0
                • Krejca  

                  +1 tak to bylo z lepšího soudku :-)

                  0 0
            • Erknold  

              Schválně jsem se u snídaně koukal na sériová kola okolo 15k. Nic pod co by se nechalo podepsat jsem nenašel. Nicméně, ten Spešl asi bude ve výsledku dobrá volba, jelikož má všechny atributy obhajitelnosti.

              Když se přepnu do řeči prodejce, tak:

              Je to 29, takže to snáze jede. Na stejnou rychlost můžeš mít lehčí převod, což se rovná menší námaha, než u 26. Spešl je značka, takže sice si trošku připlatíš, ale platíš za kvalitnější komponenty, které více vydrží a ušetříš tím na servisu, jelikož k nám nebudeš tak často jezdit. A v neposlední řadě jen velké značky jako Spešl, nebo Decathlon se odváží dát doživotní záruku na rám. Spešl má navíc vychytanou geometrii, které sedí na jakékoli tělesné proporce. A Spešl je značka, která by nenavrhla nějaký šmejd.

              Pokud se jí líbí, budeš mít dost obhajoby, kdyby se náhodou něco dělo. Sériovky jsou v této ceně srovnatelné, jen ona bude mít alespoň značkové kolo.

              0 0
              • Chlebovnik  

                Větší blbost už jsem tady dlouho nečetl.

                0 0
                • Mr.Dan  

                  Naopak, tohle jsou přesně ty hemzy, které nejspíš uslyšíš od každýho prodejce velkýho S… To, že to jsou blbosti, to je druhá věc, ale za to Erknold nemůže. Myslim, že to bohužel trefil a to jsem se přitom nikdy neměl čest se s takovým prodejcem bavit, zaplaťpánbu.

                  0 0
              • Pajas04  

                Za to by se mělo snad střílet…

                // Je to 29, takže to snáze jede. Na stejnou rychlost můžeš mít lehčí převod, což se rovná menší námaha, než u 26. //

                Panebože jak tohle může někdo vypustit z pusy!? To snad ani není možné! Někteří lidé snad neprošli ani základní školou.

                Ano, na 29 máš při stejné rychlosti a kadenci zařazený lehčí převod z hlediska poměru zubů převodník/kazeta, celkový převodový poměr ale bude stejný, protože závisí i na průměru kola, který je u 29" větší. Takže celková námaha je u 26 a 29" stejná! (pokud uvažujeme cestu bez nerovností, stejné pláště apod.)

                0 0
                • alinceb  

                  I pokud uvažujeme cestu bez nerovností a stejné pláště, tak stejně nemáš pravdu. 29er kola o stejných parametrech (náboje, dráty, ráfky, pláště, duše) budou vždycky těžší než 26er, takže kromě velice specifického použití (třeba jízda po rovině v háku) s nadřeš prostě víc…

                  0 0
                  • Pajas04  

                    Jojo, ale teoreticky by mohly mít pláště 29" nižší valivý odpor…a pokud uvažujeme čistě jízdu po rovině a nebudeme uvažovat právě ten neznámý valivý odpor, tak jediný další odpor při zcela konstantní rychlosti by měl být odpor prostředí (vzduchu), který na hmotnosti nezávisí.

                    0 0
                    • jonti  

                      Při ideální jízdě po rovině o hmotnost nejde, a proto se projeví jen ten nižší valivý odpor větších kol.

                      0 0
                      • Pajas04  

                        Přesně to jsem přece napsal ;).

                        Každopádně doopravdy to takhle ideální nikdy nebude a kolo při šlapání periodicky zrychluje a zpomaluje…

                        0 0
                        • alinceb  

                          Při ideálním kruhovém šlapání je rychlost konstantní…;)

                          0 0
                          • Pajas04  

                            Nikdy není nic ideální :).

                            0 0
                            • alinceb  

                              V tom případě je zcela irelevantní uvažovat jakékoliv „ideální“ podmínky. 29er prostě při srovnatelné konfiguraci komponent pojede hůře…

                              0 0
                              • Pajas04  

                                Na asfaltu určitě :). Já jsem ale zastánce 26" i v terénu.

                                0 0
                    • šlapatko  

                      Nižší valivý odpor, půjde možná znát v menších rychlostech.

                      Při jízdě po rovině jezdím cca 30 km/h. Tam už začína aerodynamika. Jinak mám 26ku, cca 7000km jsem najel na 29ce a taky mám silničku. Nejlpší jízda při rychlosti 30 km/h je samo na silnici. Při rychlosti 20 km/h bude všechno jinak.

                      0 0
                      • Pajas04  

                        No jo, ale kdo jezdí po rovinách na horáku 30km/h ;).

                        26 je prostě lepší, tečka :D.

                        0 0
                        • l-e-t-o  

                          veškeré osazenstvo BF v praze, když jedou na „pohodovou“ vyjížďku :)

                          0 0
                    • Toman  

                      U té 29ky mají pak ale pláště větší styčnou plochu s podkladem, takže odpor vyšší.

                      0 0
                  • Chlebovnik  

                    Hele, a odkaz na nějaké srovnání 26 vs 29 nebo 650b vs 29 (třeba ve stoupání) by nebyl? A to nemyslim vůbec nijak zle, skutečně mě to zajímá, ale mám problém najít jakékoliv nestranné srovnání (marketingové kecy výrobců neberu). Vše nasvědčuje tomu, že 29er bude při stejné výbavě (ale logicky na těžších zápletech a těžším rámu) do kopce pomalejší, ale o kolik?

                    0 0
              • Erknold  

                Jednou si tu udělám srandu a napíšu všechny kecy co jsem kdy od prodejců slyšel a hned takový poprask :D

                0 0
              • Toman  

                Ještěže nemám Specialized. To bych si musel připadat jako trouba bez vlastního úsudku. Jestli jsou tyhle dřisty pravda, tak S nechci ani vidět. Neseriózní marketing, k tomu nemá smysl se vyjadřovat.

                0 0
                • Erknold  

                  Není to pravda. Spešl je dobrá značka. Ale je to Mercedes mezi koly. Musí na to člověk mít, jako u aut. Když budu mít na účtu půl milionu a budu chtít BMW, nebo Mercedes, tak moc nepochodím. Ale VW za to bude hezký. Když chci spešla a mám na to limit 15000 je to nesmysl, to dostanu u „lidové“ značky lepší kolo.

                  A když je prodejce šmejd je jedno jakou prodává značku.

                  0 0
    • oddie  

      Kolik ta začínající uživatelka měří a váží, že ji chceš nacpat na zhruba patnáctikilovou 29? :)

      0 0
    • Carloss  

      Pro holku bych bral dvojpřevodník ať nemusí řešit to má zařazeno (neřešitelny problém) a převody hlavně do pomala. A především se zaměřil na barvu a pohodlí. Jinak je to tady dost klišé- zeptal bych se uživatele scalar nebo jiných stavitelů

      0 0
      • wladycek  

        má 178 cm a cca 60 kg..

        0 0
      • bruco  

        +1. Priatelke som dal na nove MTB 2×9, prevodniky 36/22, kazeta 11–34 a po prvotnej obave, ze ci to nie je malo prevodov je teraz spokojna. Dokonca povedala, ze je to omnoho lepsie ako predchadzajuce 3×9.

        0 0
    • Mr.Dan  

      K tomu mám vcelku aktuální postřeh: pořídili jsme před Vánoci Scotta 26' s 3×9, kde jsou převodníky 44–32–22. Jel jsem na tom jednou do práce a (krom toho, že mi to bylo malý, což je v pořádku) přišlo mi to jako totální zprasek – mezi převodníky je obrovskej skok, subjektivně větší než u dvouplacky (objektivně to tak samozřejmě není) + poměrně nevhodně odstupňovanej střed 9spd. kazety 11–34. Ve výsledku po většinu času buď jedeš velkou placku a prostřední pastorky a docela křížíš řetěz (krajní pastorky = nepotřebně a nesmyslně těžký převody) nebo prostřední placku a krajní převodníky a zase křížíš. A malá placka + tři největší převodníky znamená brutál kašpárka, kterýho málokdy na XC kole upotřebíš, přičemž takovej dojem má i majitelka kola.

      Takže resumé: 100× raději 2×9 či 2×10 než takhle dementně odstupňovanou 3×9. Už se koukám po 2× klikách, ideálně s převodníky 38×26 apod.

      0 0
      • Carloss  

        Souhlas ve všech bodech obhajoby

        0 0
      • jonti  

        Dovolím si nesouhlasit. 3×9 na 26 s převody, které popisuješ byl posledních asi 10 let před příchodem standard většiny horských kol. Jet velkou a střed kazety není vůbec problém, moc se to nekříží. Těžší převody se hodí když jedeš rychleji nebo z kopce, v terénu není problém jet skoro celou dobu na prostředním a do krpálů na malým.

        0 0
        • Mr.Dan  

          Jojo, tak to nakonec dopadne a je praktikováno. Nicméně nějak jsem nechal mezi řádky to, co z toho výše popsanýho vyplývá a co mi na tom vlastně vadí nejvíce: velký skoky mezi pastorkama přesně v tom místě (17–20), kde je člověk nucenej shodit na prostřední placku nebo naopak nahodit velkou. Prostě při změně převodníku nutno pro plynulost skoků mezi převody řadit třeba o dva pastorky dolů, jenže to už je zase děsnej skok. Prostě mě to neuvěřitelně prudilo. S hypotetickou sestavou převodníků 42–34–24 a lepší kazetou (11–13–15–17–19–22-..) by to ale byla úplně jiná písnička…

          Zkrátka když to shrnu, velká placka je až moc velká, prostřední je zase moc malá a ve středu kazety jsou moc velký skoky. Ale pro jinou sestavu to zase může bejt úplně jinak. Nicméně já zcela favorizuju 2×10…

          0 0
          • jonti  

            Je pravda, ze jsem vozil vzdy 9speed kazetu 11–32, proto byl ten skok o tri zuby az o neco vys a nevadil tolik.

            0 0
          • Peslezedirou  

            Když jsem resuscitoval 26ku, tak jsem nakonec zkončil u převodů 42/32/22 X 11–32 a jsem spokojený, vzpomněl jsem si na své první MTB, kde jsem měl převody stejné, jen o jeden pastorek méně 8speed.

            0 0
            • Mr.Dan  

              Jo, to už zní o mnoho rozumnějc, menší velká placka a líp odstupňovaná kazeta. Ale stejně to dopadne na 2×9 ;)

              0 0
      • alinceb  

        Kdybys chtěl, tak mám doma navíc jednu pilu Aerozine 26z pro rozteč 64mm (3× kliky)…

        0 0
        • Mr.Dan  

          Díky moc, ale spíš to budeme řešit komplet, tj. výměnou klik (z Octalinku na HI nebo HII) plus teda asi smyk…

          0 0
          • nitraq  

            Pokud nejsem úplně mimo, tak Octalink a HI jedno jest:))

            0 0
          • nitraq  

            Pokud nejsem úplně mimo, tak Octalink a HTI jedno jest:)

            0 0
            • Mr.Dan  

              Aha, haha, no já mám doma jen čtyřhran a PF30 a v těch „meziřešeních“ se fakt neorientuju. Nicméně by to měly bejt kliky Deore 2015, takže myslím H II.

              0 0
      • Toman  

        Píšeš: malá placka + tři největší převodníky. Asi jsi měl na mysli nějvětší pastorky. částěčně s tebou souhlasím, ale ne ve všem. Ono to také může být tím, že 42/11 je pro ženskou těžký převod, který skoro nikdy nazařadí a pokud ano, tak, když shodí vzadu ze 13ky na 11ku, tak ji to zastaví nohy. Je to velký skok. Použití malé placky s 22 zuby. Nevím odkud jsi, nebo kudy jezdíš, ale až si zajezdíš v Beskydech po hřebenovkách, tak možná i ty budeš rád, že budeš mít k dispozici 22/34, 22/32 a podobně, a to nehovořím o ženské. Anebo až v Aplách pojedeš tři hodiny do kopce, tak ti také připadnou takové lehké převody zcela normální. Takže každý si dá převody podle toho, jakou má výkonnost a jaký terén a profil jezdí.

        Pro začátečnici určitě bude trojtác 42/32/22 a vzadu něco od 12 ( 13 ) po 34 zubů tak akorát.

        0 0
    • JudyN15  

      Přítelkyně do teď jezdí na 3×9 gripy a letos jí chci taky pořídit něco nového. Líbí se jí Focus Raven 29er a sama si poručila, aby to měla přehlednější, že chce přejít na 2×10 gripy…

      0 0
    • Egesi  

      Určitě 2×10, je to jednodušší a přitom o nic nepřicházíš, pro holku o to lepší že nemusí řešit co má vepředu a nekříží řetěz.

      Tady ti to každej pohaní, když si vybereš sériový kolo z obchodu, to kolo je v pohodě, vidlice XCR naopak dobře funguje (pozor XCM ne, to je něco uplně jinýho).

      Akorát za ty peníze můžeš mít lepší kolo, jediný co poznáš je, že bude o něco lehčí, takže líp pojede.

      Jestli na to nespěcháš, zkus napsat tady těm klukům co staví kola, nebudeš to mít hned, ale bude to o dost lepší.

      Doporučuju uživatele Bluma – viagr-bikes.cz staví i levné varianty, což někteří jiní odmítají dělat. Za 15 tisíc ti určitě udělá pěkný kola.

      A 29ku vem pro oba, je to pohodlnější, rychlost akcelerace způsobenou o kilo lehčím kolem 26ky stejně nepoznáte, ani nevyužijete. 26ka jenom kdyby byla slečna malinká, což není.

      Hodně zdaru

      0 0
      • nitraq  

        Jen tak okolo, 15 tisíc není málo ani pro scalara.

        0 0
      • Luk02  

        Nestavěl jsem Ti kolo okolo 12ti?:-)

        0 0
        • Egesi  

          JO! Stavěl, sice 26ku pro malou švagrovou (150 cm), ale každopádně vynikající!

          Právě jsem tě sem přišel dopsat a ty už ses ozval :),

          rozhodně doporučuju, s perfektní, vyváženou a pěkně vypadající stavbou jsme se dostali na super cenu. Asi nejlepší co jsem zažil :)

          0 0
      • Toman  

        Promiň, ale to jako, že s trojtalířem křížíš řetež víc nez s dvoutácem? Podíval ses někdy za jízdy pod zadek na řetěz? Pokud máš trojtalíř namontovaný tam kde má být, tak už jen proto, že je to trojtác, musí mít řetěz měnší zkřížení, ne? Tedy pokud neřadíš nesmysly.

        0 0
    • l-e-t-o  

      Zneužiju téma.

      Kamarádka se mně optala, jestli bych ji neporadil nějaké kolo do cca 25000,–

      Mělo by být HT, velikost kol je celkem jedno, ale má 182 cm, takže bych ji možná zkusil doporučit i 29ku.

      Nasportováno má dost (florbal, lezení po horách, běžky, vícedenní přechody apod.), takže s 2×10 určitě neudělám chybu a bude ji to vyhovovat.

      Silnice/terén nejspíš 50/50.

      Vybavení bych si představoval třeba SLX, vidlice by už měla být vzduchová.

      Co jsem se ale díval, tak moc takových dámským kol není, takže mě napadá ještě i varianta, že by vyzkoušela někde pánský rám, aby měla větší výběr.

      Nebo máte nějaké tipy, které by stály za zvážení?

      Díky

      0 0
      • oddie  

        Možná by pomohlo foto kamarádky, odpovědi se najednou začnou hrnout :)

        0 0
        • l-e-t-o  

          tuhle odpověď jsem čekal :-D

          A ne, její foto nedám.

          0 0
          • oddie  

            Škoda, třeba bych i něco postavil :)

            0 0
            • alinceb  

              Ale ne kolo…:D

              0 0
              • l-e-t-o  

                hovada :-D

                kdybyste aspoň poradili jaké to kolo :)

                0 0
                • scalar  

                  To se těžko radí, když ji nevidí :-)

                  0 0
                • Erknold  

                  Nejdůležitější rozměr postavy je délka nohy. Když známe výšku, tak je ideální foto v bikinách, podle toho poměrově určíme délku nohy a ideální rám ;)

                  A proč dámský rám na MTB. Ať zkusí pánský. Dámský je dobrý do města, kde furt seskakuje z kola, ale jinak omezuje velikost brašen do rámu, flašky apod.

                  Stejně bude muset zkusit zda 26, 27,5 nebo 29, pokud na tom nejela a nebo to risknout. Dobře vybavené kolo jakéhokoli rozměru jede lépe, než plečka v jiném rozměru. A 26 máš ve vedlejším vlákně.

                  0 0
      • Hynas  

        A je to kamarádka z frenu nebo práglu? :o)

        0 0
        • l-e-t-o  

          kamarádka z práglu

          0 0
          • scota  

            Tak ať se zajde podívat do Vrbovky na RB. Rámy jsou sice pánské, ale zato si může zvolit barvu ;-)

            0 0
          • oddie  

            No tím líp, aspoň to není daleko. Tak jestli je hezká, bohatá a umí vařit, já se o ni postarám :P

            0 0
            • vantom28  

              to je sci-fi

              0 0
              • oddie  

                No jo, ženská by měla být „tři D“ – ve společnosti Dáma, v domácnosti Dříč a v posteli Děvka. Blbý je, že to má spousta ženských o jednu pozici posunutý…

                0 0
    • l-e-t-o  

      hezká je, vařit zatím neumí, ale učí se. a zálusk na ni mám já ;)

      edit: blbě zařazeno – mělo to být na oddieho

      0 0
      • oddie  

        Zálusk? Jak ji znáš dlouho? Nechci ti kazit radost, ale kombinace kamarádka s detailním popisem, dotaz jaké jí splácat kolo a teprve „zálusk“ nevypadá zrovna moc dobře…

        0 0
      • alinceb  

        hezká je – dokaž to…;)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.