• gekon69

    Kto vie a moze pls poradte … chystam sa kupit new ram (nemyslim ze musi byt plne new ale skratka iny … ) mam na vyber tieto moznosti : GT avalanche PRO 2007 (uplne novy) GT avalanche expert 2008 (tiez novy) dalej GT ID 1.0 ( www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?… ) je to rocnik 2004 ale mam moznost kupit ho z shopu uplne new … a posledna moznost ktoru dost zvazujem je merida ktoru prikladam na foto … mimochodom mam 183–184 cm jazdim maratony XC/AM … a merida je velkost 20" neviem ci by nebola velka ostatne ramy si velkost mozem vybrat .....

    0 0
    • mar_tin1  

      merida by ti bola veľká.

      0 0
    • JMT  

      BYch vzal toho idriva

      0 0
      • gekon69  

        aj ked je to rocnik 2004? a nepaci sa mi na nom velmi ta odrezana sedlova trubka … ale to by nebol az taky problem … len fakt neviem ci radsej HT alebo FULL

        0 0
    • jecnak  

      Jestli nemas zavodni ambice tak urcite I-driva.

      0 0
    • gekon69  

      tak trochu mam aj zavodni ambicie :) tento rok to bolo 10 maratonov dufam ze sa zlepsim teraz … cize merida je off uplne ? a ten I drive nie je dobry na preteky ?

      0 0
      • mar_tin1  

        určite je vhodný… všetko je totiž v nohách ;)

        0 0
      • JMT  

        proste s tvyho vyberu je to to nejlepsi

        0 0
        • gekon69  

          cize z tych 2 full-ov GT … a keby islo o HT tak GT PRO 2007 ci expert 2008 ? je tam nejaky rozdiel ? mimochodom neviete aku moze mat vahu ten I DRIVE ram? lebo tahat to po maratonoch … a ja som bol doterz HT zaryty a trochu sa ,,bojim" fuulov lebo som pocul ze treba casom menit nejake veci tlmic atd …

          0 0
          • JMT  

            ht je fuk kery vemes, fsechny drncaj stejne…

            0 0
    • Daf  

      No jestliu to chces na zavody, tak z tveho vyberu neni podle me vhodny ani jeden. Chtelo by to aspon Zaskara. Jinak si myslim ze velikost 20" klidne muzes mit. U GT vel. L odpovida 19,5".

      0 0
    • KRAJIC  

      Co já jsem se tu dočetl v různých diskuzích, tak ne všichni jsou se systémem i-drive spokojení – tuším, že tam byli i nějaké výhrady mechanického charakteru. Pokud vyloženě po fullu netoužíš, tak bych zůstal u toho pevného rámu – zrovna ten avalanche je v testech velice dobře hodnocený ohledně univerzálního použití. Pokud tě láká all-moutain mohlo by to být to pravé. Když tam narveš nějakou odolnou vidlici, třeba marzocchi MX COMP nebo dražší MX COMP ETA užiješ hrubo srandy nahoru i dolů. Hlavně to nepřeháněj s tou velikostí rámu pokud tě láká i nějaké to poskočení při sjezdu. U fullu ti přibude 3 ****** starostí s údržbou, nastavováním a nedejbože, když tam něco pojebeš – nevím jaký má zrovna GT u nás servisní zázemí – u některých značek je to prý docela problém.

      0 0
      • mar_tin1  

        toto je ale ešte ten starší systém s excentrom. ten bol možno menej náchylný na povrzávanie…

        0 0
      • JMT  

        ty si asi na fulu moc nenajezdil, co ?

        0 0
      • fousek  

        Ty si asi na fullech najezdil mraky kilometru co?

        0 0
    • gekon69  

      Prave preto ze som na fuule este nejazdil tak sa pytam skusenejsich :) prave toho co spominal KRAJIC sa bojim ze ked sa tam nieco posere a zas len zbytocne problemy … mimochodom mam vidlu TORA 302 U turn 85–130 mm a som spokojny zatial :) a zaskara by som nechcel ten uz ma moc taku chrtarsku geometriu a ja by som rad obcas aj taky volnejsi styl :) cize vo vybere je uz len asi ten I DRIVE a AVALANCHE PRO/EXPERT

      0 0
      • jfab  

        Ano, je s tym spojenych viac srvisnych ukonov, no nie je to tak zavazne ako popisuje KREJIC. S fullom zazijes viac zabavy, viac radosti z jazdy, viac pozitkarenia pri prekonavani prekazok. Neverim, ze na maratonoch bojujes o postavenie na bedni, tak si to uzivaj a z tvojho vyberu ber i-drive.

        0 0
      • KRAJIC  

        Na ty lidi se neohlížej, mám pocit, že víc lidí to tu pojímá jaksi konfrontačně – hledají předmět sporu aniž by se zamysleli v jakém duchu byl příspěvek vlastně myšlen. Já mám taky HT enduro s vyšší vidlí – určitě bych fulla jednou chtěl, ale až budu mít pocit, že tomu dávám tolik, že mi na to ht prostě nestačí. Uvažuješ rozumně – navíc ten rám je z roku 2004 a pochybuju, že nedošlo k nějakým inovacím ohledně různých pouzder, osazení atd.- já dělám ve strojním oboru, ale tyto věci by měli napadnout každého selským rozumen vybaveného člověka – a pokud si někdo myslí, že to kolo neopotřebí ježděním tak 1. buď jezdí úplné hovno 2.je to ktetén

        0 0
        • mar_tin1  

          áno… od 2004 došlo k inovácii zavesenia zadnej stavby, ale obávam sa, že z hľadiska náchylnosti na rôzne zvuky a iné neduhy sa to zhoršilo (nájdi si thready o problémoch s idrivami, je to toho dosť aj odomňa). preto by práve ten systém s excentrom mohol byť lepší. napriek tomu by som ani na chvíľu ne­zaváhal medzi ht a fullom. skús si niekedy požičať fulla aspoň na jeden výjazd a uvidíš sám.

          0 0
        • fousek  

          Mel sem full ram z roku 2000, jezdil sem na nem asi 4 roky a jedna z veci o ktery sem se nemusel starat byl cep, tlumic sem vymenil dohromady 3×, puvodni proste netlumil (vytek olej), 2. asi nejspis utrzenej pistek -reklamace no a 3. jezdi typnul bych do ted. Jestli sem to setril nedokazu posoudit, zniceny 4 prehazovacky ,jedny zcela dobrbany rafny, 2. vseljak vyklepavany, ale jakz takz vycentrovany (rafkovy) a posledni co sem jezdil na kotoucich asi 3 mesice uz zadni kolo chytlo mirnou 8, v tomto stavu bylo prodano. 2. kolo mam jen 1,5 roku, ale na cepy sem nemusel sahnout na tlumic taky ne, zato to odnesly 2 zadni rafky, 2. rovnanej prevodnik, jednou rovnanej zadni kotouc. Ted novy kolo cca 3 mesice stary sem se koukal do hlavniho cepu, protoze se mi zdalo ze ma vakl, vysledek: nedotazena miska. Tlumic 1× stuck down od te doby nic. Udrzbu provadim minimalni, cepy pokud nemaj vakl nemenim (zatim sem nemenil ani jeden cep). Takze kdyz to shrnu tak potize sem mel jen s tlumicem a to oba kousky byli v podstate to nejlevnejsi co se da sehnat

          0 0
    • MaPa  

      bych šel rozhodně do fulla (pokud na tom nebudeš závodit). i-driva s excentrem jsem jezdil a dopoučuju si to zkusit, je dost krátký a vysoký, vedení stopy při vyšší rychlosti nic moc, ale zase je to vykompenzovaný super obratností a prostupností. Třeba proti té meridě je to úplně jiný pocit. Jinak systém je to moc fajn a jeden z nejpohodlnějších.

      0 0
    • mar_tin1  

      ešte by si mohol zvážiť trance 4 za 700 euro, doprava v eu zdarma (nenapísal si aký máš cenový limit)… komponenty prípadne rozpredáš… www.bikestore.cc/…d/12047.html

      0 0
    • gekon69  

      cenovy limit 6000kc :) viem ze sa vam to zda malo ale ten i drive (uplne novy so zarukou) a aj ostatne ramy si viem zohnat za tu cenu … (ID sice bez tlmica) ale zatial stale nie som rozhodnuty :) jedny su za full a iny za HT … pokial by neboli nejake problemy s tym GT ID fullom tak by som ho mozno aj zobral pokial by nebola prilis velka vaha na maratony … ale neviem co je to ten excenter… a aky je rozidel medzi fullom napr ktroy ma celu sedlovu trubku a taky ako to GT ktory ma ,,odrezanu"

      0 0
      • mar_tin1  

        rozdiel je taký, že na bajku s „odrezanou“ sedlovou trubkou sa dá sedlo zasunúť menej, pretože ti „zavadzia“ tlmič. inak je to viac menej jedno. čo je ale dôležité, ako chceš riešiť ten tlmič? už máš nejaký vyhliadnutý, resp máš ešte nejaké peniaze aj na tlmič? a sú k tomu rámu aj vymedzovacie podložky k tlmiču?

        0 0
        • gekon69  

          tak to netusim vobec ci su k tomu podlozky :) a ani co je ten excenter … tlmic nemam vyhliadnutty lebo este neviem aky ram berem :)

          0 0
          • mar_tin1  

            excenter nerieš… to je spôsob uloženia stredového zloženia na tom idrive. je to celkom podružná vec. tu sú nejaké fotky… bike-forum.cz/img/u­pload/fotogale­rie/1/big/4123­.jpg bike-forum.cz/img/u­pload/fotogale­rie/1/big/4124­.jpg bike-forum.cz/img/u­pload/fotogale­rie/1/big/4127­.jpg www.greenfishsports.com/…i_drive1.jpg

            hlavne si ujasni čo s tým tlmičom. budeš potrebovať najmenej 5000sk (tlmič, čapy, podložky)… a hlavne si zisti aký rozmer tam pasuje.

            0 0
            • gekon69  

              za tlmic som pocital tak do 2000sk ak to bude viac tak asi zoberem HT … este uvidim ci nenajdem nejaky lacnejsi tlmic … a ak nie co by si poradil z HT PRO 2007 alebo expert 2008 ?

              0 0
              • jfab  

                Tak to si mal povedat hned, kolko mas penazi. Tlmic za 2k urcite tlmit nebude. Myslim, ze uz nie je z coho vyberat, ber HT a jazdi.

                0 0
                • gekon69  

                  ako na ten ram I drive by som mal … ale dozvedel som sa ze je bez tlmica … a ked vravite ze za 2000 tlmic nekupim tak asi mi ostane HT :( a nevie niekto ci je rozdiel medzi PRO 2007 a EXPERTOM 2008 ? inak na vysku 183–184 cm asi L-ko co ? aka je to velkost ? niekto vravi ze 20" iny ze 19" … ?

                  0 0
                  • mar_tin1  

                    L má sedlovú trubku dlhú 505mm. to je 19.8 palca. tak si vyber. ak v tej predajni majú aj komplet bajky, tak si sadni na L aj M a kúp ten, ktorý ti lepšie sadne.

                    0 0
              • mar_tin1  

                tie ht rámy sú podľa mňa rovnaké, takže je to jedno.

                0 0
              • MaPa  

                Na tlumič 2000,– je hrana. Možná něco zkusit v bazaru, jinak ne. Na ten rám je potřeba tlumič 165mm dlouhý, moc se to nehoupe, jestli nejsi úplnej chrt (na což to kolo stejně není), tak propedal je zbytečnej luxus. Excentr ti už mar_tin předvedl, v podstatě tě nezajímá. Zvuky nevydává žádný, ale doporučuju rovnou koupit náhradní pouzdra k dog-bone (to táhýlko co spojuje excentr s rámem), pár stojí asi 60,–Kč, mívá to Fiala na Břevnově. Tyhle pouzdra se rychle vymačkaly a pak byla cítit při šlapání vůle. Stačilo jednou za rok vyměnit a jezdit.

                0 0
                • gekon69  

                  tak fakt neviem ci kupit HT ci dosetrit na tlmic a kupit ten FULL ? nesom nejaky chrt aj ked rad jazdim maratony … a co su to za puzdra tie za 60kc ? a da sa to cez net kupit ? inak nema niekto nejaky lacnejsi tlmic na predaj ?

                  0 0
                  • MaPa  

                    Pouzdra – takový lepší podložky :-). Kdyby ten problém nastal tak stačí zavolat Fialovi a on ti to podle mne i pošle. Když dojdeš na bikecentrum.cz a najdeš si v sekci Ke stažení Technický manuál GT (794 kB) tak na rozkresu i-drivu (ne XC) je to položka 10, jmenuje se ložiska na dog bone. O žádný ložiska nejde, jsou to jen vymezovací podložky.

                    Ten rám za ty peníze je dobrá koupě. Bych zkusil našetřit, protože ten rozdíl za to stojí. Tlumiče v týhle délce se na netu vyskytují průměrně tak jednou za měsíc/dva v ceně tisícovka až tři za vzduch bez propedalu a zamykání, nic z toho dle mého názoru na i-drive nepotřebuješ. Nicméně opět opakuji, zkus se na nějakém i-drivu projet než ho koupíš, někomu ten posed nemusí sednout.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.