Gravel - Sram Force vs Shimano GRX

76 nepřečtených
  • Micey

    Přátelé simvás, koupim si gravela, protože ho potřebuju:)

    Mám vybranej model o kterym netřeba špekulovat, a teď může bejt, za víceméně stejný peníze, buďto na elektrickym GRX 815, nebo bezdrátovym elektrickym Force ASX. Sympatičtější (historicky) je mi Shimano, na druhou stranu, bezdrát mě celkem láká a předpokládám, že to bude kapku lehčí.

    Obojí by bylo s dvoutácem vepředu, což mi vyhovuje, páč nouzově bude sloužit i jako silnička. SRAM 12 vzadu, Shimano 11. Koncepce řazení je mi jasná.

    Do čeho byste, ideálně na základě nějakejch dlouhodobějších zkušeností, šli?

    Dík.

    0 0
    • Micey  

      ..Sram AXS sem myslel, zejo.

      0 0
      • DaD  

        Měl jsem obě sady a šel bych rozhodně do Di2. Force se mi nikdy nepodařilo udělat na přesmyku tak, aby s tím byl plně spokojen. Sada je navíc o dost hlučnější než Shimano. Bezdrát je na montáž fajn, ale to je otázka pouze té montáže, v reálu je to potom jedno. Baterie Di2 vydrží o dost déle než bezdrát. Dost lidem také vadí velikost baterek na AXS. Na klasický ořech Shimano je větší výběr kazet než na XDR od Sramu. Ostatně stejně tak jako celých zapletených kol.

        0 0
        • Micey  

          Diky. Uz jsem byl priklonen te Sramu, kvuli vetsi “modernosti” (vzhledem k tomu, ze Shimano taky pude na bezdrat asi), plus 12 vzadu, no a vic terenni prevody v mym pripade, coz mi vyhovuje.

          Ovsem ta hlucnost by byla dost zasadni vec, to nemam rad.

          A prosimte s tim presmykem, to se da nejak ladit u ty elektriky? Sem si blahove myslel, ze je to uplne nenastavitelny, respektive ze si to dela samo.

          0 0
          • DaD  

            Ladit se dá, tedy dorazy samozřejmě. Mě hrozně prudilo to, že je celkem úzký a když jsem tam dal „španěla“ tedy velkou- velkou, tak mi to trochu dřelo o vnitřní vodítko. Když jsem ho posunul na dorazu aby nedřelo, tak zase trochu škrtal při převodu velká-malá. Normálně se to řeší roztažením klece, ale tady to nejde. Španěla jezdím naprosto minimálně, ale i tak mě to prudilo. Co jsem ale nemohl vůbec vystát bylo to, že řetěz čas od času spadl na kliku při přehození na velkou. I přes minimální nastavení mezery na velké-malé, tak to občas spadlo. Třeba jen jednou za týden. Někdy dvakrát za den. Pokusů to doladit bylo hodně a stejně jsem se na to nemohl spolehnout. Naprosto nepředvídatelná věc a jezdit na tom závody bych fakt nechtěl. Spousta lidí si stěžuje, že jim to zase padá na rám, ale to já nemohu potvrdit. Trek tam naštěstí už z výroby má plastový bazmek, který tomu zabraňuje.

            Shimano to má naprosto geniální, tam se to opravdu dolaďuje samo. Přesmyk se pohybuje podle toho jaký tam máš pastorek a nemusíš se o to vůbec starat. A hlavně je to naprosto spolehlivé. Na kliku mi to nikdy nespadlo a na rám také ne. To automatické dolaďování pozice nemá chybu.

            Sram má jen dvě polohy, velkou a poté malou placu. Je tam jen takový malý krok navíc při řazení na velkou, kdy se potom automaticky vrátí o malý kousek zpět a nic s tím neuděláš. A to je možná ten problém, který způsobuje padaní přes převodník na kliku. Někdo radí zařadit velkou, chvilku počkat až se vrátí a pak otočit klikama aby se to přehodilo. Ale na to já se mohu z vysoka ******. Byla to sada 2020 a je možné že už to vyřešili protože model 2021 je trochu inovovaný. Moji důvěru to ale naprosto zabilo a vracím se zpět k něčemu, čemu plně důvěřuji. Na mém kole na tento rok proto bude opět Di2.

            Kua, to jsem se zase rozepsal:)

            1 0
            • Micey  

              Skvely, diky moc. To by me tez sralo, prave jsem si naivne myslel, ze to ladeni v ruznejch polohach dle pozice retezu maj obe elektricky sady.

              0 0
    • Micey  

      Double, sorry.

      0 0
    • DaD  

      Jo a lehčí je Shimano, sice o fous ale je. Tedy když beru Silniční sadu Ultegra Di2 a Sram Force AXS s adekvátními převody. U GRX nevím, ale mělo by to ± stejné.

      0 0
    • detoxy  

      Nechci zakládat nové vlákno, tak zkusím svůj dotaz připojit sem a uvidím jestli to tu nezapadne…

      Chci upgradovat svého Trek Boone 5 na elektrické řazení v systému 1×11 s převody cca 40/11–40. Vše pro každodenní použití na gravel dojíždění do práce. Jezdím i v zimě a nájezd je cca 12 tkm. Kliky už mám nové GRX 40T a ty měnit nebudu. Ořech klasický silniční SH HG 11s. Vzadu mám nyní kazetu 11–32, takže nejlehčí převod 40/32, což už někdy bývá hodně přísné a chtěl bych přidat jeden lehký převod. V podstatě váhám mezi 3 řešeními. A to:

      1. SH GRX Di2 1×11 40/11–40
      2. SRAM Force eTap AXS 1×12
      3. SH Ultegra Di2 1×12 38/11–34 (mírný bastl, přepínače levé páky bych použil na přepínání Garmina)

      Vyvstávají mi však tyto otázky:

      1. Je rozumné přejít na 12s? Hlavně z hlediska spolehlivosti, životnosti a ceny komponent. S 11s jsem jinak plně spokojen, navíc nemusím měnit ořech (kazetu už dojíždím takže tady je to jedno, bude nová).
      2. Bezdrátové řešení nebo velká baterie? Zde mi hlavně pro zimní použití vychází lépe Di2 s velkou baterii, a to i přes výrazně horší montáž. Je vůbec rozumné přejít na elektrické řazení když ho chci používat i v zimě?
      3. Jaký vybrat systém funkce pák? Realizace prostř. 2 a 3 umožňuje řazení nahoru na jedné páce a dolů na druhé. Realizace prostř. 1, tj.GRX se vše řadí pravou pákou, což na jednu sice uvolňuje druhou ruku, ale taky bude obtížnější v zimních rukavicích. S tímto bodem souvisí, že bych rád přidal ovládání i na hrazdu, kterou mám a velmi často používám.
      4. Vyměnit třmeny? Celkem jsem připraven i na koupi třmenů, ty moje už přeci jen mají hodně za sebou. Nicméně všechny současné jsou FM. Dají se tedy sehnat adaptéry z PM (rám) na FM (nové brzdiče)?

      V podstatě se osobně asi nejvíce kloním k realizaci přes GRX, kde asi jediné co mi opravdu vadí, je kazeta s většími skoky a už celkem zbytečně lehkými převody.

      Budu vděčný za jakékoliv přínosné podněty, protože tento přechod je pro mě velká neznámá. Díky.

      0 0
      • Singlespeed  
        1. Pokud chceš větší rozsah převodů s jednoplackou, tak je to rozumné
        2. Sůl a sračky sežerou vše. Pokud budeš jezdit za zimy a sucha, klidně bezdrát a náhradní baterku do kapsy.
        3. Di2 v rukavicích hodně špatné, občas se se přehmátnu i bez rukavic,
        0 0
      • jecnak  

        Uvažoval jsem stejně, jen jsem ještě váhal s uprgradem na gravela, na který to nakonec i dopadlo. Přešel jsem na SRAM AXS, kvůli dobré zkušenosti na MTB. K tvým dotazům:

        • ad 1. přechod na 1×12 mi dával při přechodu z 2×11 smysl i když jsem si nebyl jist s překrýváním převodů a plynulostí odstupňování. Teď vím, že je to stejné jako na MTB. Trochu ztratíš plynulost odstupňování ale obrovsky získáš plynolostí řazení – bez dvoupřevodníku lze reálně lépe zachovávat kadenci pří gravel/cx ježdění. Dost to sleduju s wattmetrem a kadencí a i pocitově, takže mám srovnání, když jsem měl wattmetr na 2×11 a mám i teď na 1×12 Rival AXS Explore.
        • ad 2. Mně dává víc smysl oddělená baterka bez problematické kabeláže – mám AXS na biku i silnici, takže mám dost náhradních baterek. Zatím mi vychází, že baterka dá klidně přes 1000km.
        • ad 3. Právě oddělená a jasná (delší zdvih a jistější click) funkce páček pro mě byl jeden z důvodů, proč jsem el. Shimano nechtěl. Ještě mají pro mé lopaty/ruce trochu lepší macatější tělo páky. Navíc teď i pro nejlevnější Rival existují bezdrátové blipy, které přidají páčky na hrazdu nebo na další polohu na řidítkách.
        • ad 4. mt třmeny SRAM jsou kompatibilní se silničními pákami – nekde najdeš i tabulku, ale novější brzdy by měla pasovat všechny

        Abych to shrnul, tak při mém použití jsem se dostal k ideálnímu převodníku 46z a nechal tu „bajkovou“ Explore kazetu, kdy na silnici používám celkem jemně odstupňovaný spodek kazety a v terénu dojde na vršek. Procentuálně jsou ale skoky vyrovnané a dá se docela slušně držet stálá kadence v terénu i na silnici. Samozřejmě mohlo by to být ještě lepší s 1×14, ale to zatím nikdo nedělá.

        PS: 12sp řetězy vydží déle a vozil jsem je i na 2×11 na silnici i CX.

        0 0
        • detoxy  

          Teda takhle obrovskou chválu na AXS jsem nečekal. Musím přiznat, že už jsem byl hodně nakloněný jít cestou GRX. Budu to muset projít. Ale docela mě odrazují rozsahy kazet (zbytečně velký rozsah) a ceny kazet a řetězů jsou oproti 11 dvojnásobné. A kolega má na horalovi GX sadu a ta mu hoří před očima. Kdyby to bylo jen o pákách a hazce, tak do toho jdu okamžitě.

          0 0
          • kubad  

            kazety 12sp jsou 10–36 Force a 10–42 XPLR

            0 0
            • detoxy  

              Jj ta 10–36 je ok, jen ten 10 pastorek, bych ani nepotřeboval. Jinak mi ale sram vychází dost výrazně dráž hlavně u spotřebaku. Jo a hazka sram force je jen 36T.

              0 0
              • kubad  

                Force XPLR pobere i tu 44z kazetu

                jo a sem se upsal ne 10–42 ale 10–44 kazeta

                10–44t:10,11,13,­15,17,19,21,24,28,32,38,­44

                0 0
              • Singlespeed  

                Třeba řetězy dávám Sram i na Di2, neboť vydrží mnohem déle a cena už taky není nijak strašná (12 speed flattop něco přes 500 Kč).

                0 0
                • detoxy  

                  Na Shimano 11 teď používám XX1 a výdrž mám tak 8tkm. Takže řetěz bude rozhodně XX1.

                  0 0
          • jecnak  

            12sp retezy davaji dvojnasobek km, co daji 11sp. To jsem si overil za roky na silnici. Kazetu nemuzu zatim posoudit – na bajku mam stale puvodni.

            0 0
            • detoxy  

              Už jsem celkem hodně nalomený jít do SRAM Force AXS, ale narazil jsem na problém u třmenů. K pákám axs jsou třmeny FM, ale já mám na rámu PM úchyty. Jecnak mi doporučoval dát mtb třmeny SRAM, což by to asi řešilo. Volal jsem ale do koloshopu a ti mi samotné páky neprodají, a celkově asi bude problém koupit páky bez třmenů, nebo s třmeny na PM. Nevíte někdo jak to řešit?

              0 0
                • detoxy  

                  RED asi nepotřebuji a cenově je Force páka i s třmenem levnější.

                  0 0
              • orm  

                Koupis to se trmenama, koupis mtb trmeny a ty puvodni se slevou prodas. Co vim, tak v tom mas dost zkusenosti :-)). Jinak zkus napsat kubancovi, treba bude vedet jestli se to vubec prodavat s mtb trmenama nebo bez.

                0 0
                • detoxy  

                  To mě samozřejmě napadlo, ale je ten samotný třmen vůbec prodejný? A za kolik? Nechal bych je doma na nějakou stavbu, ale zůstanou mi i současné SH RS785…

                  0 0
              • kubad  

                existovaly verze s PM, ale s ohledem na nedostupnost celkově Sramu to bude dost problém sehnat

                jinak teď sem bez problémů prodal dva nové Force FM třmeny ( dával sem Hope)

                0 0
                • detoxy  

                  Nevíte prosím někdo kde sehnat Hope RX4 Post mount DOT třmeny? Už mám nadefinovaný upg na SRAM Force AXS, ale potřebuji vyřešit ty PM třmeny…

                  0 0
                  • kubad  

                    https://r2-bike.com/…AM-DOT-black

                    případně napiš SZ – zjistím ti dostupnost u dovozce v CZ

                    0 0
                  • jecnak  

                    Nevyjdou líp PM MTB Sram?

                    0 0
                    • detoxy  

                      No asi to bude spíš o tom co půjde koupit. Ty rx4 jsem zatím nesehnal. Nemáš prosím nějaký přesný typ těch sram? Že bych zkusil pohledat…

                      0 0
                      • jecnak  

                        Jakékoli nové Sramy – Level. Tipnul bych ale, že půjdou i starší Elixiry. Někde na stránkách Sram je tabulka kompatibility.

                        0 0
    • detoxy  

      Jezdím občas i těch sr…ch, a hlavně denně to je min 50km. Nabíjení čehokoliv častěji než cca 1× týden mi vadí.

      Rozsah ani tak moc zvětšit nepotřebuji, dřív jsem jezdil 36T/11–32 a to mi sedělo. Ale musel jsem vyměnit kliky a tak mi tam přistál ten 40T převodník a ten 40/32 už je někdy opravdu moc. Těžší převody zase tak moc nevyužiji a lehký naopak chybí. Klidně by mi stačila i ta varianta se „silniční“ kazetou a menším převodníkem 38/11–34. Prostě lehký převod cca 1,1.

      0 0
      • kalimer0  

        Ty jsi pro mě tak trochu záhada. Podle lehkého převodu 36/32 máš nohy na vyjetí kopců, pak mi ale nesedí 36/11 jako vyhovující nejtěžší. Je to zvláštní. :-))

        1 0
        • detoxy  

          No asi jsem fakt divný, nejsi první kdo si těch protikladů všiml :). Trochu to bude tím, že nad 45km/h už nemám potřebu dál šlapat, klidně vyvěsím nohy a zabalím se. Trochu tím, že jsem hobík a jezdím dost sám. Trochu tím, že jezdím roviny a nemáme tu dlouhé mírné sjezdy, kde by se dalo dlouhodobě šlapat ve vyšších rychlostech. Ale nohy asi trochu budou, protože jsem letos vydupal na ten převod 40/32 Dlouhé stráně. Ale samozřejmě v podstatě celý kopec na nejlehčí a mimo kadenci.

          0 0
          • JachymP  

            Na tom GRX můžeš dát menší převodník když chceš lehčí převod, ne? A kazetu s nižším odstupňováním, třeba 11–34.

            0 0
            • Singlespeed  

              NW převodník na GRX dodává Gebhardt už od 34 zubů, takže se nabízí řešení za pár korun.

              0 0
              • detoxy  

                Díky, uložil jsem si. Těch převodníků na GRX moc není…

                Otázka pak ale je co kompatibilita kazety a hazky. U GRX jsou kompatibilní pouze 11–40 a 11–42, podle mě by s 11–34 měla fungovat. U Ultegry je zase 11–34 max.

                0 0
                • Singlespeed  

                  GRX má dva druhy přehazovaček (platí pro mechaniku i elektriku). Jeden má vyosenou kladku pro 1×11 a velkou kazetu 42 zubů. Druhý nemá vyosenou kladku a je oficiálně do 34 zubů (rezerva tam je, 36 zubů není problém i s dvojplackou).

                  0 0
                  • detoxy  

                    To mi nedošlo, že by šla použít ta hazka z 2×11 GRX. Resp. nevěděl jsem to o té kladce. Takže můžu použít hazku GRX 815 v systému 1×11 a kazetou do 36 zubů. To nezní špatně. Dokonce bych mohl nechat chvíli stávající kazetu a zkusit menší převodník.

                    0 0
                • kalimer0  

                  Ještě existuje kazeta 11s 11/36, která má první tři pastorky 11–12–13.

                  https://www.kupkolo.cz/…cni_z100587/?…

                  0 0
                  • detoxy  

                    Jj ta by mi seděla rozložením, rozsahem, ořechem. K ní hazku RD-RX815.

                    0 0
    • gemini  

      Přidám se k tématu. Plánuju upgrade na elektriku na svém gravelu. Aktuálně řeším dilema jestli za

      a/ upgradovat aktuální mechanickou GRX na GRX DI2

      b/ pořídit kompletní silniční sadu nová 12speed 105ka / možná i Ultegra

      c/ kompletní prokopání na Sram Force

      Nejvíc se mi zamlouvá varianta a, protože bych zachoval stávající převody ( komponenty jako kazeta a kliky ), které mi vyhovují, Sram úplně nemusím, ale na gravelu bych ho možná snesl:-) Jo a zásadní podmínka je 2 placka:-)

      0 0
      • Singlespeed  

        GRX Di2 2×11 je dnes už zastaralá sada. Funguje sice špičkově, ale ta bujná kabeláž patří do propadliště dějin. U silničních 2×12 sad zase nevím, zda by si přesmykač poradil s menšími převodníky, které mají jinou řetězovou linku než ty silniční. Překopání na SRAM je systémové řešení. Nebo vydržet a počkat si na GRX 2×12 Di2, pokud tedy někdy bude :-) .

        0 0
        • gemini  

          Na novou GRX asi nemam trpelivost, navic sadu mi chce manzelka poridit k vanocum, tak musim jednat, dokud si to nerozmysli:-) Sram je asi posledni moznost, nova ultegra v kombinaci s grx klikama byla ideal, ale jak pises-kompatibilita bude asi problem. Kdyz na to tak myslim, asi mi ty kabely navic nevadi-ostatne mam je na TCRku a krom prvotni instalace si na ne nevzpomenu:-)

          2 0
          • JachymP  

            Na gravelu bych chtěl brzdu na přehazce, silniční bych tam necpal. Taky bych volil GRX, 11s na gravelu je v pohodě.

            2 0
            • gemini  

              Na ultegře, co jsem měl na bývalé krosce, jsem brzdu neměl a nechyběla mi. A na gravelu nějaký těžší terén jezdit neplánuju – max polní a lesní hliněné a šotolinové cesty…Ale i přesto stejně nakonec půjdu do GRXa ( pokud se teda neobjeví jiná neodolatelná nabídka ) – dá se na netu poshánět za celkem rozumný peníze…

              0 0
              • JachymP  

                No vidíš, já si na tu brzdu tak zvyknul, že bych ji občas bral i na silničce. Někdy mě rozvibrovaný řetěz překvapí…

                0 0
        • gemini  

          Nakonec moje volba padla na upgrade z mechanické GRX na GRX Di2. Kabeláž a „pouze“ 11 pastorků jsem nevyhodnotil jako nevýhodu a vzhledem k zásobě spotřebáku v šuplíku pro silniční 11 DI2 ( a vlastně i dlouhodobá spokojenost s výdrží baterie a funkcí 11ky ) bylo rozhodnutí vlastně logické rozlousknutí dilematu:-)

          0 0
          • Jáchym 1  

            A ten super(alespoň pro mě)tvar pák.

            Dobrá volba :-)

            1 0
          • gemini  

            Tak poskládáno. Těším se, jak se vylížu z nachlazení a projedu ho…

            4 0
            • nooski  

              Vypada to paradne, paky se drzi skvele, ale kdyz elektriku, tak na kolo nebudu brat technologii 19. stoleti a nespolehlive draty ;-)

              0 0
              • orm  

                Pokud jsou podle tebe draty, ikdyz asi myslis kabely, nespolehlive, tak co je podle tebe spolehlive :)?

                0 0
                • nooski  

                  Hádej, není to tak těžké ;-)

                  0 0
                  • orm  

                    Jakoze bezdrat je spolehlivejsi pro prenos dat nez kabel nebo jak to myslis? Pokud ano, tak nevim kam na to chodis :).

                    2 0
                    • McBlacky  

                      Az se z hazky bude streamovat 5k video, nebo budes pres paky obchodovat crypto tak budes mit pravdu ;)

                      1 0
                      • orm  

                        Nejde jen o rychlost, ale i zaruseni. Stineny kabel je lepsi prenosove medium nez vzduch. Kdyby nooski napsal misto nespolehlivosti, ze je mene pohodlny, tak nenapisu ani slovo :).

                        1 1
                        • nooski  

                          Joo? O ruseni AXS jsem dosud neslysel ani slovo, ale s problemy ve vsech konektorech Di2 jsem se osobne setkal mnohokrat a navic je toho plny net.

                          2 0
                          • orm  

                            Asi kazdej mluvime o necem jinem.

                            0 1
                            • Kouba_2005  

                              Kazdej spoj je potencialni zdroj spatneho kontaktu potazmo problemu. Kdyz ten spoj nemas, tak se na nem nema co pokazit.

                              0 0
                              • kalimer0  

                                Chceš „diskutovat“ s ormem?

                                6 0
                              • orm  

                                Nooski psal o nespolehlivych dratech a 19. stoleti, nepsal o nespolehlivych konektorech. Pokud myslel nespolehlive konektory, tak by to napsal, ne? U bezdratu konektor mas take, baterka preci neni napevno.

                                0 1
                                • kubad  

                                  ty ale nejsou tak nějak nedostupné v rámu že

                                  jinak sem taky už jel domů s nefunkční Di2– kontakt v kabeláži, ale bylo to po 2 letech bez zásahu, takže sezonní servis to asi řeší

                                  0 0
                                  • Hrabex1  

                                    co bylo pricinou? Voda? a v cem spociva sezonni servis kontaktu?

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      odstranit oxidaci/namazat

                                      0 0
                                      • Hrabex1  

                                        takze voda, nebo vlhkost, predpokladam, ze to nebyly kontakty uvnitr ramu. A co pouzivas, neco jako konkor, nebo wd40?

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          právě vevnitř to bylo, venkovní sem všechny rozpojil a zapojil, nepomohlo

                                          čistič na kontakty tuším Würth a nějaké mazivo to nevím od koho je nemám to po ruce

                                          0 0
                                      • gemini  

                                        Nebo tomu předejít zatavením spojů kabelů do smršťovačky ( především u JB „B“ ). U nových Shimano sad jsou kabely jen dva a všechny kontakty jsou dostupný z venku – baterie, hazka, smyk ). DI2 vozím cca 5 let a nikdy jsem neměl problém a to ani na krosce, která dostávala vody do sytosti…Shodou okolností jsem mluvil o víkendu s člověkem, jehož dcerka jezdí cyklokros ( a berou to teda dost vážně ) a na Shimano a zejména pak předposlední 11ku nedají dopustit…

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          jj u 12 už pohoda tam není ta kostka a dostaneš se na všechny, ty kontakty stačí ošetřit a pak problém nebude

                                          0 0
                                        • Hrabex1  

                                          jako ze das do smstovacky cely ten hranolek? Tim se vstupy kabelu uplne neutesni. Nebo jak jinak utesnit ten spoj, kdyz se ty konektory strkaji dovnitr?

                                          0 0
                        • McBlacky  

                          Tak vic na placato, bavime se porad o aplikaci bezdratu v asx. Coz je jedna z nejprimitiv­nejsich aplikaci wireless technologie v dnesnim svete.

                          Vetsi problem jsou povery lidi a hate od tech co to nikdy vozit nebudou, nez limity technologie.

                          4 1
                          • orm  

                            Nooski psal neco o technologii 19. stoleti a nespolehlivych kabelech. Kabel je spolehlivejsi medium nez vzduch a to, ze pro axs to staci je irelevantni. V dalsim textu vyslo najevo, ze nemysli kabel, ale konektor, proto jsem psal, ze kazdej myslime neco jineho.

                            0 0
                            • nooski  

                              Víš, kolik poškozených KABELŮ, jsem už u Di2 viděl? Zvlášť, když je baterka v sedlovce. Konektory a jejich spojení je další kapitola. Ale však Shimano na to příjde a další generace Di2 už bude opravdový bezdrát, to bych se nebál.

                              0 0
    • Freeky  

      Měl bych otázku. Nebyla by tabulka, které kazety jsou kompatibilní s GRX Di2 (dvojplacka)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.