• Čipera

    Zdravím, jelikož na bajku nejezdím a nemám moc čas a na silnici málo rozhodl sem se všech kol zbavit a postavit si jedno univerzální, gravela. Chci aby to byl takovej rychlejší gravel víc do silnice, abych mohl vyrazit se silničářema, ale abych mohl jet občas i trochu do terénu. Představuju si, že bych měl dvoje zapleteny kola, jedny silniční 28mm gumy a druhý gravel 40mm. Mám v hledáčku cannondale Supersix Evo SE, Stevens super prestige to se mi líbí hlavně cenou, colnago G3-X a Bianchi Impulso pro. Co se týče zapletenych kol mám jasno, co se týče osazení si tak jistý nejsem. Jako největší univerzál mi přijde sram force axs, druhý nová shimano ultegra 12s což je víc do silnice, a při 34z největší pastorek a 50/34 prevodnikach bych měl mít dost převodu do lehka i do těžka a poslední mě hodně láká campa ekar 1×13, kde je při použití 42z převodniku a 9–42 kazete taky dost převodu, ale bojím se odstupnovani. Co by jste si z toho výše popsaného vybrali a proč? Ještě lehce uvazuju a líbí se mi nový cannondale synapse, ale trochu mě odrazuje použití pouze 35mm gum. Prosím pouze tyto kola, protože k nim mam nejsnadnější přístup. Díky za názory.

    0 0
    • Čipera  

      Děkuji, děkuji mockrát. Tolik odpovědi, to se bude těžko vybírat.

      0 3

        MTBIKER doporučuje

        GT Grade Carbon Pro Skladem 1 kus

        GT Grade Carbon Pro

        80 090 Kč MOC 88 490 Kč -9%

        Giant Revolt Advanced Pro 1 Skladem 1 kus

        Giant Revolt Advanced Pro 1

        116 990 Kč MOC 123 490 Kč -5%

      • Chlebovnik  

        Chtěl jsem odepsat, ale po přečtení tohoto příspěvku jsem si to rozmyslel.

        2 0
      • Georrge  

        Bude se hodně těžko vybírat, zvlášť když tam nemáš ani jeden odkaz :)

        0 0
      • depresy  

        S odkazama se neobtěžuješ, každý bude s nadšením v pěknou zářijovou sobotu řešit dozblba grevly.

        Univerzál neexisuje, žiletkářům stačit nebudeš a v terénu budeš naklepanej :)

        3 0
      • Lister  

        Co čekáš, je sobota?

        Chce to trochu trpělivosti a taky trochu se zamyslet nad tím co opravdu chceš

        IMHO je tvůj dotaz nesmysl. Pořid si pořádného gravela, který tě nebude omezovat v terénu a na silniční ježdění levnou silničku. Bude to lepší než mít jedno kolo a dvoje záplety. Vždy to bude moc velký kompromis.

        Silniční kompaktní převody v terénu neutocíš.

        A na silničním švihu bych zase gravel kazetu nesnesl

        A když tam dáš silniční, tak máš dvě možnosti – buď se smířit že s tou silniční to může hůř řadit, nebo se budeš snažit doladit vzdálenost hazky od pastorků a pak riskujes utržení přehazky, když to pak zapomeneš zase oddálit – teda v tom případě že bys chtěl třeba střídat 28 a 34z kazetu.

        0 0
    • andy97  

      Stevens je cyklokroska, tam nedáš tak moc široký pláště. Já bych vzal Colnago.

      0 0
    • Cavendish  

      Nebuď línej, dej sem odkazy a pak se můžeme bavit

      0 0
    • šlapatko  

      Lister to slušně zhrnul. Vidím to stejně. Na gravelu bych nešel s plášti pod 40mm. Na gravelu jezdím od asfaltu po turistické trasy. Co nejedu to přenesou. S klukama na silnici se svezeš i s plášti 40mm+. Jen nepojedeš špic, ale schovaný.

      1 0
    • Čipera  

      Na odkazy jsem úplně Zapoměl sorry. Jinak chci to primárně jako silnici a občas jako gravel a nechci 2 kola. Jinak ještě jednu starší silnici mám. Převody plánuji spíš víc do silnice, kompakty s 34 kazetou mi přijde do lehka celkem dost, jak píšu kolo jako gravel budu využívat spís, když se budu chtít projet s rodinou abych nemusel vybírat pěkný silnice, ale mohl to vzít v podstatě kamkoliv, na ježdění do práce a kochacky po okolí. Právě proto se mi líbí i ta synapse, při použití 35mm plášťú a myslím, že bych tam i 37mm nacpal, ale je mi jasný, že to nebude tak pohodlný. Vicemene vím co chci, spíš mi jde o takovou pomoc v rozhodování,co by kdo zvolil za kolo a za sadu řazení.

      Odkaz super six:

      https://www.cannondalebikes.cz/…ersix-evo-se

      Cannondale synapse.

      https://www.cannondalebikes.cz/…carbon-2-rle

      Colnago g³-X

      https://www.colnago.com/…duct/detail/

      Stevens super prestige

      https://www.cyklosvec.cz/…s-cerno-seda

      Bianchi impulso pro

      https://www.bianchi.com/…gravel-road/

      0 0
      • JachymP  

        A jak chceš poradit, když si nedáš poradit? Všichni ti tady píšou, že 35 mm na gravel je blbost. Stejně tak kompakty.

        Takže ty spíš chceš endurance silničku, ale z nějakého důvodu tomu říkáš gravel ;)

        0 0
        • Čipera  

          Necham si poradit rád, ale uvažuju. Podle všeho je 35mm fakt blbost. Říkal sem si, že když jim v cyklokrosu stačí 33mm, proč mě by nestačilo 35 na to občasný kodrcani, ale vzhledem k tomu, že mám metrak tak budou 40 nutnost.

          0 0
          • TK75  

            V cx na to mají pravidla který nemůžou porušit …to neznamená že jim stačí 33, kdyby jim někdo dovolil víc tak by to vypadalo jinak

            Navíc těch 33 provozují na hodně nízkym tlaku aby to fungovalo

            Jestli máš 90 kg tak 40 sice jde, ale s tvojí vahou 45 funguje líp a taky rychleji

            PS závodník cx má na závody to co musí mít, ve volném čase potom vezme Konu osazenou 650bx50 :-D

            0 0
            • TK75  

              Kerry Werner .. cyklokrosku na závody a jinak Kona Libre a dvoje záplety.Na silnici 40 mm slicky a druhé kola do terénu 27, 5 x2,1

              To mi přijde jako fajn kombo

              0 0
      • mrozu  

        Na rychlýho gravela kompakty + 34 kazeta úplnej ideál, pokud máš trochu nohy, nenapadá mě, kde by tě to mohlo limitovat.

        Do Synapse bych nešel, 40mm gumy jsou prostě základ. Pokud už novej SuperX nemá Ai offset, je to jeden z mých favoritů.

        2 0
        • Čipera  

          Převody sem si dával do kalkulačky a taky myslím, že by to bylo plně dostačující. Že bude novej super X vůbec nevím. Je někde k podivani? Jinak AI offset mít určitě nebude.

          0 0
          • nooski  

            SuperX nebude, ted je SuperSix Evo CX/SE a ten Ai offset ma.

            1 0
        • Lister  

          Ono záleží jak si gravel představuješ a v jakém terénu jezdíš. Osobně si nedokážu představit, že bych kompakty u nás útočil. Navíc s každým milimetrem pláště navíc je to horší a horší. On je docela rozdíl vozit 35, 44 nebo 50 mm pláště.

          Tazatel nechce gravela, jen blbě pojmenoval kolo. Chce odolnou endurance silničku s dostatečnou vůli pro pláště, kde opravdový gravel většinou začíná.

          1 0
          • depresy  

            Jakou šířkou gum jsou momentálně definovány módní policií kategorie road, endurance, gravel?

            0 1
            • krabica  

              To není tak o šířce plášťů, i když to samo souvisí, ale hlavně o geometrii rámu, převodech a dalších komponentech, případně o odpružení…

              1 0
          • Čipera  

            Přesně něco takovy potřebuju.

            0 0
        • McBlacky  

          Ja jezdil 34/34 gravel na Sumave a teda ideal bych videl jinde. A to mam FTP kolem 4,5w/kg, coz uplne bezny neni.

          Puvodne jsem taky uvazoval o CD SE, Cruxu nebo Domane, se stejnou ideou jako ma zadavatel. Po dvou mesicich uvazovani beru neco uplne jinyho – Checkpoint, a na silnici nechavam silnici ;)

          Jeste Topstone by byla varianta.

          Blby je, ze dost kol se neda sehnat s dvoupilou, coz pomerne vylucuje silnicni vyuziti.

          0 0
          • Čipera  

            Tak když si vezmu jaký převody mám na silnici 52/36 a 11–29 a vyjedu vše co potřebují. A vzhledem k tomu, že toho gravela budu využívat opravdu jen na pohodové vyjetí po vysočině. Topstone sem zavrhnul, protože to už je kolo moc do gravelu. Chci něco blíž silnici, ale abych tam nacpal min. 40 pláště. Jinak sadu budu osazovat svoji, kterou budu mít takže 1 placka mě fakt nelimituje ve výběru. To co z kola sundam, tak prodám.

            0 0
            • McBlacky  

              Tak pak Crux nebo CD SE.

              Me treba nevyhovuje jezdit kadenci pod 70ot takze cca nekde na 10–12% v terenu uz je 34/34 hrana. Horsky sotoliny maji klidne 15% a to uz je hodne na vykon, natoz pak neco v terenu.

              Vysocinu mam najetou jen na silnici nebo bajku, zejmena Zdarske Vrchy a tam kde to je hodne prudky uz to stejne na gravel neni.

              0 0
            • skaj  

              takže 1 placka mě fakt nelimituje ve výběru

              A to zase bacha, tohle je hodně odvážné tvrzení:) Spousta rámů s jednoplackou už vůbec montáž přesmykace neumožňuje. A na mnoho dalších s presmykacem nedáš širší gumy (překáží). Tak pozor, ať si takhle nenabehnes…

              0 0
    • Florenc  

      Pokud lze finančně, šel bych do Ekar. K tomu rychlý vzorek 40mm a i s jedním párem kol budeš OK

      3 0
      • Singlespeed  

        Ekar s obřím okem na zajíce a prehistorickou konstrukcí šaltru je v dnešní době za ty prachy už spíše k pousmání.

        0 0
        • Čipera  

          A co je novodobá konstrukce šaltru?

          0 0
          • Hykal  

            Ta odřazovací páčka je šílenost to bych fakt nechtěl. A dělá se to jenom 1×13 ne ? Osobně bych volil grx v elektrice, silniční sada na gravel je blbost a na silnici gravelová nevadí.

            0 0
            • Lister  

              Jezdil jsi někdy Kampu?

              0 0
              • Hykal  

                Ano mám jí na jednom kole, ale takové tykadlo to nemá.

                0 0
            • McBlacky  

              Bych s tou blbosti byl opatrnej. Odjel jsem zavod na 360km na gravelu na 105ce, druha pulka v desti a blate a jak jsem si byl jistej, ze to nemuze prezit, tak me to neustale prekvapovalo jak to radilo. Az nepochopitelne. Nakonec jediny co nevydrzelo byla zadni naba. Ta sla v cili do popelnice (nejaky cd custom kola z Topstone).

              Tohle mi celkem zmenilo pohled na vydrz shimano sad.

              Nakonec cx se jezdil roky na silnicnich sadach a problem nebyl.

              0 0
              • Hykal  

                Co je to 360 km v porovnání s tím co to má vydržet. Přehazovačka bez brzdy je do terénu blbost.

                0 0
                • McBlacky  

                  Jestli neco shimano neumi, tak jsou to brzdy na hazke ;) me slo o tu odolnost v bordelu.

                  0 0
            • Čipera  

              Proč je silniční na gravel blbost? Když ještě nebyli grx, tak se dávali na gravel silniční sady normálně.

              0 0
              • Hykal  

                Tak když nic jiného nebylo tak se dávaly. Teď už jsou tak je blbost je nepouživat. Pro mě je do terénu nebo i na rozbitý asfalt přehazovačka s brzdou fajn.

                1 0
                • Čipera  

                  No vzhledem k tomu jak brzdy u prehazovacek shimano fungují, tak se přikláním radši k ty silniční sadě, než za chvíli řešit zatuhlou brzdu a pod. Než bylo grx závodilo se na silničních sdach normálně a fungovalo to v pohodě.

                  0 0
                  • TK75  

                    Grx mám dva roky, možná dva a půl..zatuhlé není nic

                    Provoz celoročně…v zimě vzhled kus ledu

                    Foto vnitřností

                    Jestli něco umí dobře, tak bejt odolná :-)

                    2 0
                  • jerrymouse  

                    Taky jsem to jezdil v bordelu celoročně a jedinej problém nebyl. Teď už mám elektrickej rival xplr (nemusel jsem, roupy).

                    0 0
    • Tobigun  

      Bianchi se širšíma gumama je Arcadex. Impulso je spíš cx

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.